Zvýšená kouřivost (špatný předvstřik)
Zvýšená kouřivost (špatný předvstřik)
moje auto ma večšiu dimivost ,vzduchovi filter a olej novi,čo alebo ako upravyt abi bola menšyja
-
- Příspěvky: 1003
- Registrován: sob 19. led 2008 22:08:41
- Bydliště: Kojetín
- Kontaktovat uživatele:
Re: večšia dymivost
a nechlastá ti to olej?
bylo: felinka lechce poladěná...Myška
je: octule v kombajnu 1,9 tdi ALH zatím 66kw/90 hp + SPRINT 769...Chrochtadlo
:-)
http://www.youtube.com/watch?v=cIemgwmRgxk
Jawinka 350/638 -> 639
hranatá felicie - červený drak
je: octule v kombajnu 1,9 tdi ALH zatím 66kw/90 hp + SPRINT 769...Chrochtadlo
:-)
http://www.youtube.com/watch?v=cIemgwmRgxk
Jawinka 350/638 -> 639
hranatá felicie - červený drak
Re: večšia dymivost
Záleží především na barvě toho kouře. Pokud by byl namodralý, je jasné že je to olej, ale to by jsi asi sám věděl že ti olej ubývá, tedy to nic. Dále to může hulit bíle, což by ukazovalo na vodu a opět by se ti musela ztrácet (samozřejm před zahřátím katalyzátoru na provozní teplotu to takhle vždy chvíli hulí když se tomu nakládá). No a nakonec je tu šedý dým, který je naftový (v některém případě až černý, ale to se týká hlavně turbo motorů). Ten je kvůli špatně nastavenému předvstřik čerpadla, ale jedná se o závadu, která by neměla nastat náhle. Záleží tedy jak to hulí a jak se to stalo.
Re: večšia dymivost
olej ani vodu to nežere dymy to na čierno rozvodovy remen je tiež nový typoval by som na čerpadlo ale neviem ako by som to nadstavil dymylo to už ked som to kupoval
Re: večšia dymivost
Tak v tom případě je to nejpravděpoodobněji špatně nastavené čerpadlo, tedy jeho předvstřik. Chtělo by to vyladit na motoru.
Re: večšia dymivost
Musíš pohnout předvstřikem. Musí se udělat klasické nastavení Klika-vačka-čerpadlo. Teď jsi někde ve špatném bodu, kde to zbytečně hulí (to je nejčastěji když je předvstřik moc velký, tedy špatně to spaluje určitou část paliva , motor je hlučnější a většinou to i trochu méně jede). Když sundáš plastový kryt rozvodů, uvidíš na čerpadle tři šrouby po 120° které se musí povolit a pak velmi jemně natáčet čerpadlem (je to opravdu strašně jemné a když to přeženeš, rozladíš to zase na druhou stranu třeba). Proto je nutné si výchozí polohu ve které to bylo řádně označit nejlépe vrypy proti sobě nebo tak nějak, aby se případně bylo kam vracet. Pootočením po směru otáčení motoru se přidává, proti směru se ubírá předvstřik. Ty budeš patrně potřebova ubrat předvstřik, ale není to jisté, chce to zkusit. Hlavně když pohneš předvstřikem, stoprocentně se ti změní režimy startování za tepla a za studena a celkově chod motoru. Právě na předvstřiku jde motor vyladit, aby bylo vše tak nějak optimální, ale pokud třeba auto pouze hulí, ale jinak startuje a jezdí perfektně, na nějaké hulená bych se vykašlal. Samozřejmě i tak můžeš zkusit pohnout čerpadlem a vyladit to lépe.
Pokud si v tom nejsi jistý, raději bych to nechal udělat u někoho kdo tomu rozumí, protože je to "práce" tak na 15 minut a nikdo si za to neřekne víc jak pár stovek, nebo pozvání na pivo.
Sakra já už se musím konečně dokopat k tomu, abych ty věci ohledně diesel feldy sepsal a hodil na nějakej web, kam se bude moct jenom odkazovat, ať se to nemusí furt psát
Pokud si v tom nejsi jistý, raději bych to nechal udělat u někoho kdo tomu rozumí, protože je to "práce" tak na 15 minut a nikdo si za to neřekne víc jak pár stovek, nebo pozvání na pivo.
Sakra já už se musím konečně dokopat k tomu, abych ty věci ohledně diesel feldy sepsal a hodil na nějakej web, kam se bude moct jenom odkazovat, ať se to nemusí furt psát
Re: večšia dymivost
dik za odpoved ale to nadstavenie necham na odbornika netrufam si na to štarty za studena aj tepla su dobre
Re: večšia dymivost
ked pridaš otačky tak to zadymy alebo pri predbiehani ked bol sneh tak to bolo najlepšie vydiet na snehu ostala čierna machula
Re: večšia dymivost
dik za odpoved ale potrebujem radu ako to nastavit lebo sa bliži STK
Re: večšia dymivost
když pohneš tím čerpadlem, máš to vyřešeno pokud tam není ještě další závada. Lehké doladění jde i potenciometrem na čerpadle, což je jednodužší, ale ne tak účinné. Pokud by ale někdo dříve pohnul potenciometrem moc, nebo nastavil špatně rozvody, tak i to může pomoct. Ale pokud to dáš někomu na udělání, tak na to pijde tak jako tak.
Re: večšia dymivost
dik za odpoved skusim niekoho zohnat čo by my to spravil s tym pohnutim čerpadla,po vyriešení problemu sa ozvem
Re: večšia dymivost
tak dostal som sa k tomu potenciometru označil som si terajšiu polohu a pootočil som s nim začalo to hulit ešte viac a tak som to dal na opačnu stranu a uspešne huli to o mnoho menej dik za radu.
- Jojin
- Příspěvky: 295
- Registrován: pát 05. čer 2009 12:26:47
- Bydliště: Hluboká nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: večšia dymivost
bud rad, ze mas diesla s koulema, ja mel zzenstileho diesla a ten nehulil a taky se mi vsichni smali ze mi to nehuli [/quote]
...a nekouří ti růžově?
...a nekouří ti růžově?
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 10. pro 2008 0:46:42
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Prilis dymi... :(
Caute, nie zeby som sa tym chcel chvalit, ale moj diesel dymi. Viem, u tychto aut je to normalne (niekym dokonca ziaduce), len ked som posledne absolvoval EK, tak mi bolo povedane, ze s hodnotou dymivosti 3,07 (limit 1,55) s tym autom cosi nie je v poriadku. Po poslednej vymene oleja (Castrol Magnatec Diesel 15W 40) som si uz po par 100km vsimol, ze olej je zas cierny... Zeby sa ho nejak extra stracalo neviem posudit jednoznacne... Inak EGR off, kat je, ale ci ok netusim... Poradi niekto skuseny, kde hladat pricinu???
Re: Prilis dymi... :(
To že je olej rýchlo čierny je OK. Ja by som skôr povedal, že felda moc nedymí. Skús pozrieť stav vzduchového filtra a hlavne otvor sanie, či nie je zanesené, prípadne trumpety von.
Re: Prilis dymi... :(
Tak potom zostávajú ako páchatelia dymivosti vstrekovače alebo čerpadlo. Na vstrekovače existujú nejaké čistiace prípravky, to by možno bolo na začiatok najjednoduchšie riešenie.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 10. pro 2008 0:46:42
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prilis dymi... :(
Čerpadlo tam mam nove (repasovane - lebo to povodne sa roztieklo) a vstreky by mali byt ok. Nemohli by byt vadne kruzky? Raz sa mi totiz podarilo prehriat motor az tak ze z toho tepla zdochol.
Re: Prilis dymi... :(
Čierny dym je zlé spaľovanie - málo vzduchu, resp. veľa nafty. Mne iba trošíčku čierno zadymí keď na voľnobehu prudko pridám plyn. Asi ako keď fajčiar vyfúkne dym z cigarety. Ak by si mal zlé krúžky, tak buď strácaš kompresiu, alebo ti to žerie olej ( a dymí modro ) atď. Ak by si mal krúžky v ťahu a tým nízku kompresiu, tak by to mohlo byť aj tým.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: stř 10. pro 2008 0:46:42
- Bydliště: Prešov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prilis dymi... :(
Lenze ja nevravim ze mam cierny dym... len to ze posledna namerana dymivost bola 3,07 a limit je 1,55, a skor by som povedal, ze ten dym ma taky modrasty nadych...
Re: Prilis dymi... :(
Tak to je iné, si mal hneď povedať. Potom to môžu byť zapečené piestne krúžky, ventily, hlava...
Re: Prilis dymi... :(
A co tak správné nastavení předvstřiku?
Felicie 1.3 BMM 50kw,romantická červená
Re: Prilis dymi... :(
Predpokladal som, že predvstrek má OK, ale je to jedna z možností.