převodovka teče - gufero

vše okolo převodovek
Jofinko - FK

převodovka teče - gufero

Příspěvek od Jofinko - FK »

ja si myslim ze je to normalka.Ale radsej sa spytam.Vcera som menil na letne a vsimol som si toto (FOTO) pred tym tom bol v obchode cca 3km.Co si myslite? istota je istota
smazany clen - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od smazany clen - FK »

Normální není žádnej unik.Já sem dělal spojku tak sem rovnou přeházel všechny gufera co tam sou a je klid.Sucho jak má bejt.Ale je to otázka času kdy to zase začne téct.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Kovi »

No já bych řek, že postupem času je tohle u našich miláčků právě že normální.... Máš to ještě pěkný,viděl jsem horší. Zatím bych nepanikařil,ale časem bys tomu měl věnovat trochu péče a zjistit kde a kudy a pak to přetěsnit...samozřejmě to můžeš udělat hned. Jen sem tě chtěl uklidnit,že o nic tragickýho nejde.
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Josh123456 - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Josh123456 - FK »

přesně tak, nic tragickýho to neni, ale taky né na doživotnost., takže časem vyměnit. :)
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Atnarfus »

Není to nic složitého vyměnit, tak bych to udělal hned.
Gufera stojí pár korun a práce je to na jedno odpoledne.
Jofinko - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Jofinko - FK »

Auto pojde do servisu na vymenu oleja a prestriekanie podvozku.Tak to urobim naraz.Ratam tak o mesiac.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Atnarfus »

Nezdá se, že by to teklo nějak moc, tak to ten měsíc snadno vydrží. Přesto bych ale raději zkontroloval množství oleje.
Rex - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Rex - FK »

mě to taky teklo kolem toho zmetka. tak jsem koupil gufero z fáčka i s manžetou a mám klid
Jofinko - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Jofinko - FK »

Atnarfus píše:Nezdá se, že by to teklo nějak moc, tak to ten měsíc snadno vydrží. Přesto bych ale raději zkontroloval množství oleje.

Dnes som sa tak na to prizeral.Kukol som este zo spoda ako to vyzera, po starom.Neviem kolko tam bolo pred tym oleja ale viem ze je nad tym vrchnym oblucikom na meridku.Tak je vysoko pravdepodobne ze chladiaca kvapalina sa dostala do oleja. :(
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Atnarfus »

Trochu nechápu.
Olej v převodovce se měří v díře náhonu tachometru, Má ho tam být po ozubení kolečka náhonu.
Chladící kapalina se nemá jak do převodovky dostat.
Jofinko - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Jofinko - FK »

ale vies mne unika aj chladiaca kvap.A oleja pribuda.Ja viem ze to nepatri do prevodoviek.
prevodovkovy olej tak cca pred 4mesiacmi bol v pohode.Neviem od kedy mi "tecie" prevodovka
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Atnarfus »

Jestli ti mizí voda a přibývá olej v motoru, tak to bude těsnění pod hlavou, nebo těsnění pod vložkama u 1.3ky. Únik chladící kapaliny nejlépe zjistíš při natlakování chladící soustavy. Já to dělám tak, že odpojím tu tenkou hadičku od bandasky na chladící kapalinu. Hadičku zacpu a na bandasku místo ní nasadím hadici od kompresoru. Pustím kompresor, víčko bandasky mi udržuje maximální přetlak a já lezu pod autem a koukám kde to teče. Když to nikde neteče, tak je dobrý vypustit olej a nechat zátku vytočenou. Když jde voda do motoru, tak za chvilku začne vypouštěcí dírou kapat voda.

Jestli nemáš kompresor, tak se to dá tlakovat i pumpičkou a upraveným ventilkem. Předloni jsem takhle našel díru v hadici u Sharana TDi. Na Makarské jsem sebou kompresor neměl :D Naštěstí jsem měl pumpičku a ořezaný ventilek na foukání nafukovacích ptákovin na pláž.
Zbysek - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Zbysek - FK »

Tak jsem si o víkendu udělal radost, že jsem feldičku konečně osadill pořádnými repráky vpředu a přitom jsem zjistil při popojíždění s autem, že mi teče převodovka :( . Jeliož nejsem zvyklý u feldy ani na kapku čehokoli pod autem, tak mě to dost zarazilo. Na vině je pravděpodobně gufero na řadící tyčce převodovky. Dnes jsem to očistil a zítra to ještě zkouknu jednou raději, ale je to určitě ono. Tedy ptám se jak je výměna toho těsnění složitá (jestli to jde bez problémů vyměnit na autě) a jaký těsnění vlastně potřebuju. Mám řazení se starým kloubem viz:
Obrázek

Nevím tedy které těsnění tam má přijít. Jsou dva druhy podle roku výroby a zvenku to moc nepoznám a kdo ví co je to za kombinaci řazení na autě.
Toto má být Vůz: do roku výroby: [-09/96]
Obrázek
a toto Vůz: od roku výroby: [10/96-]
Obrázek

Já mám feldu z 10/96, dle vin 97, takže těžko říct. Jlavně mě ale zajímá tedy ta pracnost a výměna, protože těsnění můžu koupit oboje a dát tam to co tam bude patřit.
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od mikka »

Pasuje tam oboje těsnění. To širší je jednobřitové a bylo už na favoritech. Po namontování kousek vyčnívá z převodovky. Patří k němu ochranná manžeta, která se nasazuje na tu vyčnívající část.
To užší je dvojbřitové a ochranná manžeta se k němu už nedávala.
Většina lidí dává přednost starému provedení s ochrannou manžetou. Dýl to vydrží těsnit.
Jediný problém při výměně je vytlačit rozpěrný kolík z táhla řazení. Já jsem si na to udělal přípravek - třmen s osazeným šroubem, kterým to jde krásně.
Nemusí se vypouštět olej, vyteče jen pár kapek.
Při nasazování nového těsnění pozor na otřepy na otvoru pro ten pružný kolík. Je lepší otřepy předem srovnat a pak ještě polepit např.isolepou, aby se břity nového těsnění nepoškodily.
Zbysek - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Zbysek - FK »

Tak jsem to včera očistil, dnes to zase zvednul a ono to neteče. Tak nevím. Raději to ale budu sledovat a jak se objeví loužička, tak to vyměním. V obchodě mi bylo řečeno, že mám ten dvoubřitý systém, což jsem si pak doma i ověřil. Teď ale otázka: potřeboval bych znát kompletní demontáž a montáž a všechny záludnosti, aby mě něco nepřekvapilo. Sundám tedy silentblok tlumení řadící tyčky, po povolení šroubku i s řadící tyčkou. A pak nastává problém. Co je zač ten váleček za ním s tou objímkou jaká se používá třeba na gumy homokiněťáků? Co to je za věc? Proč tam je, jak tam drží a jak se to sundává? Pak už by tam asi zádrhel být neměl, protože zůstane holá tyčka a tedy stačí nějak vyloupnout staré těsnění (asi šroubovákem to snad půjde) a pak nasadit nové a naklepnout pomocí vhodného přípravku.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od mikka »

Pod tou sponkou je pružný kolík, který spojuje ten váleček s tyčkou, vyčnívající z převodovky.
Ten kolík musíš něčím vytlačit nebo vyrazit (ale neohnout u toho řadicí tyč!) a při zpětné montáži by se měl dát nový.
Místo té origo sponky se dávají normální hadicové šroubovací spony.
Staré těsnění jde v pohodě vyloupnout šroubovákem.
smazany clen - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od smazany clen - FK »

Hlavně udělej to,na co mě tady původně navedl Viči-totiž vyleštit tu tyčku nejdříve Tempem,jinak ti ta výměna nepomůže.Chce to opravdu pořádně,ustřihnout si pěkný proužek a šmrdlat jak o závod............. ;)
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Atnarfus »

Kolíček už nový nedávám.
Vezmu normalizovaný měkký kolík o průměru 8mm. Uříznu ho tak aby byl o 15mm delší než původní kolík, na oba konce udělám závit a na oba konce našroubuju samojistící matice.

Kolík ČSN 02 2150 má toleranci průměru n6 a do té díry jde namáčknout, nebo lehce naklepnout. Matice ho tam spolehlivě udrží. Vůli to nemá žádnou a jde to krásně smontovat i rozebrat.
Zbysek - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Zbysek - FK »

Tak konečně jsem pochopil proč tu pořád všichni mluví o nějakém kolíku. Tak se na to budu psychicky připravovat, protože to zatím neteče a jak udělá auto někde loužičku, tak to hned vyměním. Aspoň si zatím udělám nějaký přípravek na to vytlačení kolíku.
ka-spel
Příspěvky: 1207
Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od ka-spel »

Taky mě trápí to samé + tyčka řazení, která začíná dost vibrovat. Ta se sundává jak? Pokud ji budu měnit, tak můžu použít na ten kolíček hrubou sílu?
ex nebožka 1,6 lpg Obrázek
Zbysek - FK

Re: prevodovka-tečie/normalka

Příspěvek od Zbysek - FK »

Ten kolíček je v tyčce, která jde do převodovky, takže na ni hrubou sílu nelze použít. Tyčka řazení, která pak jde pod autem je teprve na tu z převodovky připojena a jde lehce oddělat. Na přední části drží na kloubu dle toho jaký máš a na zadní jde vyndat s celou kulisou. Nejčastější příčinou vibrování řadičky je opotřebovaný zadní silentblok na té tyčce, případně pak celé uložení. Já to zrepasoval kdysi celé, protože to všechno stojí pár korun.
mir77 - FK

Co tam teče?

Příspěvek od mir77 - FK »

Zdravim všechny. Už druhej den se pídim po tom, kde mi co teče zpod auta. Bohužel v kombinaci nedostatku času a jen povrchních znalostí jsem se nedostal moc daleko a tak se obracim na lidi zběhlejší v daném tématu :)

Takže takhle to je zvenku: http://mir3.ic.cz/temp/P1010074.JPG,
tak jsem zakleknul pod auto a koukal, odkud to je http://mir3.ic.cz/temp/P1010076.JPG.
Vypadá to takhle, že to může bejt asi odkudkoliv, tak sem kouknul dovnitř - http://mir3.ic.cz/temp/P1010079.JPG.

Teď nevim moc dobře, jak to popsat, protože to je snad jediná část auta, kterou jsem nenašel ani v ETKA7. Každopádně je vidět, že ten plech spodní je mokrej od toho výřezu pod čidlem couvaček. No teče na něj olej (asi) z tý kovový zaoblený věci, respektive z toho, co je na ní přišroubovaný. Nemám tuchu, co to je a teď už je venku bohužel tma na to, abych to šel líp vyfotit. Jestli jsem ale koukal správně, tak k tomu vede drát od toho čidla couvacích světel, pak snad přímo k tomu vede kabel od baterky a ještě jeden se mi zdál z řídící jednotky.

Zajímá mě, co to je, proč to teče, kolik tahle sranda stojí a jestli se mám bát absolvovat zejtra cestu do Prahy. Tam bude auto do středy stát a pak pojedu domu.
Jardin

Re: Co tam teče?

Příspěvek od Jardin »

TY jo to je mazec,koukni se jestli mas vubec nejakej olej v prevodovce.Je to pekne postrikany,to bude urcite chtit pretesnit prevodovku,jakm to tak vypada s fotky.nebo nestoural se v tom nekdo v servise a nezapomeli neco dotahnout????
oeoik

Re: Co tam teče?

Příspěvek od oeoik »

mohu se zeptat kolik má to auto najeto.. z fotek to vypadá, na velkej ranec
mir77 - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od mir77 - FK »

No, auto má nalítáno tři sta klacků. Musim se ospravedlnit, neni moje, já bych se o něj postaral trošku líp, ale momentálně to je pro mě jediná použitelná věc jako přibližovadlo, takže tak... Jestli se v tom někdo hrabal, tak to muselo bejt loni o letních prázdninách.. pak auto stálo půl roku před panelákem a majitel ho už nepoužíval. Potom, co se mi rozsypal Favorit mi ho jaksi.. nadoživotně půjčil. Musela se na tom udělat kupa práce, aby to vůbec jezdilo, ale nemám momentálně nic lepšího.
Ta převodovka je peknelně zasraná, všim sem si toho až dneska. Předtim sem neměl potřebu pod auto lézt. Akutní je to kapání z tý.. oný.. divný věci :) S tou převodovkou něco udělám koncem tejdne pokud to nebude finančně moc náročný. Tim myslim jestli se to ještě vyplatí.
Josh123456 - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od Josh123456 - FK »

Je tam více možností, kde by to mohlo téct, jelikož jsem z těch fotek toho moc nevyštudoval, tak jen můžu poradit nebo eventuelně říct, co by to mohlo být.
Převodovka je celá zas****, ale myslim si stejně, že by to mohlo být klidně gufero poloos, co vychází z převodovky, protože tam jsou přeci jen otáčky a můžou při velikém protíkání oleje olej rozházet po skříni. Pak také bych se zaměřil, jestli to neteče někde mezi karterama a také mezi karterem a blokem motoru (tam kde je umístěná spojka), protože je také možné že odešlo gufero hnací hřídele (mrkve) a proto je to takhle zasraný a taky pod čídlem couvačky.
Jinak já být tebou, tak to umyju a sleduju, jinak takhle nejde říct jednoznačně... :)
Zbysek - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od Zbysek - FK »

Josh to popsal myslím dost dobře. Snad jen ještě že i podle čistoty a vůně oleje jde jasně poznat jestli je to opravdu prevoďák, nebo odjinud. Ty fotky nejsou nic moc, ale takhle to opravdu vypadá na gufero poloosy.
Josh123456 - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od Josh123456 - FK »

Zbyšek: jj asi jo-to by taky chtělo zjistit, jestli je to motorový či převodový, gufero poloosy - odtamtud se to rozvzlíná a klidně ten olej po celé skříni se fakt rozleze.

Ale, jak jsem již psal, tak bych to nejdřív umyl a pak sledoval a jednal..
Zbysek - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od Zbysek - FK »

Jojo, bez umyzí to vyzkoumat půjde špatně, pokud pak zespod nepůjde něco evidentně vidět. Jo jinak podle těch kapek co visí na převodovce na fotce to vypadá na čistý olej, tedy převodový. Jen pořád nechápu co je to ta "kovová zaoblená věc".
Josh123456 - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od Josh123456 - FK »

no, tak já to taky dost dobře nechápu,co to je ta kovová zaoblená věc, doufám, že nemyslí odlitek pro startér, co je na převodovce :-)
mir77 - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od mir77 - FK »

jj, myslel sem odlitek pro startér :D furt sem to nemoh identifikovat. myslel sem si to podle toho přímoho napojení na baterku, ale jistej sem si nebyl :D teče to někde od něj, no. už sem mluvil s mym mechanikem. ve čtvrtek na to vlítne, prej to bude asi u šimerinku (doufám, že to píšu správně). ale mluvil sem s nim jen telefonicky, ráno sem musel brzo jet, takže nebyl čas se na to podívat. do Prahy sem dojel v pořádku, tak ejště ve středu večer cesta zpět do Teplic a ve čtvrtek se to zmákne.
Uživatelský avatar
Vici
Příspěvky: 1278
Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
Bydliště: Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Co tam teče?

Příspěvek od Vici »

podle velikosti louze bych sazel na gufero na klice - a to poznas tak ze brzy zycne svitit kontrolka mazani - po uniku cele olejove naplne motoru. jak pise zbysek zalezi co to tece za olej.. jestli motorovy nebo prevodovy
vyndej starter a hnedle uvidis - pokud bude od oleje je to jasne
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Zbysek - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od Zbysek - FK »

No ty kapky vypadají na pěkný čirý olej. To motorák nebude. Ten by byl přece jen černější. Tedy pokud to není zcela nová náplně, ale i ta se hned trochu zašpiní.
mir77 - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od mir77 - FK »

motorák mám úplně novej, tak měsíc, měnil se když sem dělal rozvody... každopádně bude to převodovka... doufám, že až ve středu večer přídu k autu, tak odjedu :D
mir77 - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od mir77 - FK »

tak sem byl v servisu, v háji gufero od tý tyče, která vede od řadící páky... tak mi to vyměnil... novej převodovej olej... to gufero mělo dvě praskliny, tak sem myslel, že bude klid.. no.. teče to furt, tak sem tam jel hned druhej den... tak sme na to koukali znovu a ta tyč je vydřená.. má na sobě rpostě rejhy, tkerejma to protejká... jestli se vyplatí kvůli tomu rozebírat převodvku nevim.. má to nalítáno tři sta táců, člověk opraví tohle a pak se podělá něco jinýho... alternativa je jiná převodovka, nějaká starší.. říkal, že by mi slušnou sehnal za patnáct set... tak si to nechám projít hlavou...
lojzik

Re: Co tam teče?

Příspěvek od lojzik »

podle mě to gufero zmr... v servise... on když se totiž vyndává ten čep (bez jeho vytažení se gufero nedá vyměnit) tak se na té tyčce řazení udělaj takový špony a pak když se tam dá nový gufero tak se hned prořízne.. a zase to kape... takže si to vyměnit leda tak sám a tu tyčku řazení před nandáním nového gufera pořádně vyleštit....(jemnej smirkovej papír.. někdo to dělá tempo pastou) a až bude lesklá tak pak tam teprve vrazit gufero... mně to gufero teče taky, ale nijak to neřeším, protože to jenom sem tam kapne
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Co tam teče?

Příspěvek od Atnarfus »

To gufero zmrvili už v Boleslavi. To se jen tak nevidí, aby byl vývod řazení pod hladinou oleje.
mir77 - FK

Re: Co tam teče?

Příspěvek od mir77 - FK »

Atnarfus píše:To gufero zmrvili už v Boleslavi. To se jen tak nevidí, aby byl vývod řazení pod hladinou oleje.


jo, tak to souhlasim, sám sem si říkal, že to je neuvěřitelnej výmysl...
sword - FK

převodovka unik oleje

Příspěvek od sword - FK »

Prosím Vás mám tento dotaz,jak náročná je oprava když mě u převodovky uniká nepatrně olej kolem řadící tyče je oprava náročná a nebo to zvládnu sám.Moc děkuji za odpovědi
Radek1
Příspěvky: 114
Registrován: čtv 19. říj 2006 22:38:19
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od Radek1 »

Ahoj,je to jednoduché,zvedneš si auto aby jsi se pod nej dostal, vyrazíš kolíček z toho táhla šroubovákem vydlouneš simering anový tam naklepneš a pak zase to táhlo zajistíš buď kolíčkem nebo je kolikrát lepší dát šroub M8 a matici. Když to jde všechno dobře tak je to práce na pár minut.
smazany clen - FK

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od smazany clen - FK »

A tu tyčku předtím vyleštit Tempem do hladka.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od Atnarfus »

A konec té tyčky omotat izolačkou. Jinak hned nové gufero potrháš při přetahování přes dirku po kolíku a poteče ti to dál.
sword - FK

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od sword - FK »

A ještě mám jeden dotaz ten simerink se doklepává až na to osazení a nebo se nechává mezera mezi převodovkou a pokud ano kolik asi mm.Díky za odpověď :P
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od Atnarfus »

Není podstatné jak hluboko ho zaklepneš. Normálně se nechává zároveň, nebo se o fous zaklepne. Nezatloukej ho až nadoraz na dno díry. Omrkni jak hluboko je to teď a nový tam dej stejně.
sword - FK

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od sword - FK »

Ahojky právě že už jsem tam zkoušel dávat simerink dvakrát a stále mě to teče.Jediné místo kde mám problémy s olejem a docela mě to štve. V knížce jsem četl,že se to má dát na doraz,ale nezdá se mě to musel bych do toho dost řezat.A nejhorší,že jsem si nevšiml jak to bylo před demontáží.
Gex - FK

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od Gex - FK »

jetli ti to teče , tak sis to protrhl o tu díru od toho kolíku
jinak jsou dva druhy , jeden novější modely a pak sterší má osazení na manžetu.
Můžeš tam dát oba ,funkce stejná.
Když to převléháš přez tu tyč , tak si to pořádně omotej el. izolačkou a namaž olojem ať ti to tam lépe vklouzne doklepni kladívkem.
Ale to už ti psali kluci nahoře
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od Atnarfus »

A samozřejmě ta hřídel nesmí být orezlá, nebo prodřená. Gufero těsní jenom na hladkém povrchu.
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od mikka »

Starší typ gufera je delší a když se zaklepe na doraz, tak zůstane kousek trčet z převodovky ven. Na tu trčící část se nasazuje gumová manžeta proti prachu.
Nový typ gufera je kratší a zalézá do převodovky celé až po osazení. Má dva břity a nemá manžetu proti prachu.
Luis

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od Luis »

Mám feldu 1.3, původní majitel nekomunikuje, takže nevím, jakej olej používal do převodovky. Při potřebě dolití (nějakou dobu to kapalo) musím dodržet druh, kterej tam byl, nebo dolít jiným nebo úplně vyměnit ?
smazany clen - FK

Re: převodovka unik oleje

Příspěvek od smazany clen - FK »

Luis píše:Mám feldu 1.3, původní majitel nekomunikuje, takže nevím, jakej olej používal do převodovky. Při potřebě dolití (nějakou dobu to kapalo) musím dodržet druh, kterej tam byl, nebo dolít jiným nebo úplně vyměnit ?

Interval výměny je cca 60 000 km.Tak kup slušnýho 75w90 3 litry a po vypuštění tam 2,5 litru nalej a máš klid. :)
Odpovědět