Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Zdrávím, dneska jsem sundal levé kolo a zjistlil jsem, že na levé poloose jsou prásklé obě manžety, nevím jak dlouho už jsou takle zničené (mazivo už v nich není) auto jsem koupil nedávno, zajímalo by mě co se může stát, když to včas nevyměním.. jo a jestli se to už stalo jak poznám, že ta polosa je vtahu, je to moje první auto takže moc zkušeností nemám.. od 100 km/h a výš mi vibruje volant ..
díky za rady
díky za rady
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Mám stejný problém, jen mě nikdo nedokázal říct čemu to vadí. Jen jsem se doslechl že je to v prdeli a musím to vyměnit. takže uvidíme co kdo tady napíše.
Re: prasklé manžety
Collin píše:Mám stejný problém, jen mě nikdo nedokázal říct čemu to vadí. Jen jsem se doslechl že je to v prdeli a musím to vyměnit. takže uvidíme co kdo tady napíše.
o bože se přidávám do klubu prasklých manžetářů včera jsem se na to díval a už jsou dost steřelé tak jsem nelenil a už jsem nakoupil nové:-) je to otázka 30Kč:-) mno pod tou manžetou je kloub ne? a ten by měl být chráněný proti veškerému bordelu tak proto tam asi bude ne?:-) jo nevím co je na tom pravdy ale pod těma vnitříma manžetama jsou prý nějaké jehličky a prý se to dá lehko rozsypat moc jsem nepochopil kámoše když mi to říkal ale asi to tak bude tak radši varuju...
Re: prasklé manžety
Manzetka píše:Zdrávím, dneska jsem sundal levé kolo a zjistlil jsem, že na levé poloose jsou prásklé obě manžety, nevím jak dlouho už jsou takle zničené (mazivo už v nich není) auto jsem koupil nedávno, zajímalo by mě co se může stát, když to včas nevyměním.. jo a jestli se to už stalo jak poznám, že ta polosa je vtahu, je to moje první auto takže moc zkušeností nemám.. od 100 km/h a výš mi vibruje volant ..
díky za rady
mno to vybrování může způsobovat hodně věcí... nevím sice jak moc ti to vybruje ale nesmíš čekat že se to bude chovat jako auto které vyjelo z fabriky...Můžes si zajet na geometrii aby se ti na to mrkli ale pokud ti auto jede rovně tak to budeš mít nejspíš v pořádku. taky můžeš mít ťuklý ráfek a problém je na světě pak můžou být v háji čepy řízení.. a určitě spoustu dalších věcí...
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Pokud je prasklá manžeta, dostává se dovnitř prach, písek a voda a kloub velmi rychle odejde. Manžeta za 30,-Kč bude určo čína = krátká životnost, doporučuji koupit origo + spony, jehly se vysypají jen u vnitřního kloubu, jsou bod kroužkama, venkovní drží pohromadě, navíc má kuličky.
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
A origo stojí kolik? Je tam velký rozdíl? Zatím sem viděl všude manžety za cca. 30-45-,
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Podle ETKY 174,-Kč, osobně nevím, měnil jsem jí i s kloubem a kupoval jsem to jako celou sadu. Jo a krajní a středová jsou odlišné, cena je, ale stejná.
Re: prasklé manžety
103457 píše:Pokud je prasklá manžeta, dostává se dovnitř prach, písek a voda a kloub velmi rychle odejde. Manžeta za 30,-Kč bude určo čína = krátká životnost, doporučuji koupit origo + spony, jehly se vysypají jen u vnitřního kloubu, jsou bod kroužkama, venkovní drží pohromadě, navíc má kuličky.
já psal že je to u vnoitřních kloubů... mno nevím jestli je to čína ale vypadají betelně! kupoval jsem asi před dvouma rokama manžety na řízení a díval jsem se na ně a jsou v pořádku tak mi to přijde zbytečné vyhazovat 170Kč za jednu manžetu! i kdyby vydržela 2x tolik co tá levná:)
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Uvidím, každopádně výměna néní zas tak složitá takže možná zvítězí ta levná. Nějakou dobu to vydrží.
Re: prasklé manžety
Collin píše:Uvidím, každopádně výměna néní zas tak složitá takže možná zvítězí ta levná. Nějakou dobu to vydrží.
určitě
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Origo vydrzi dalsich 5 - 8 let nebo kotel kilometru, ta levna z ciny vydrzi tak max 3 mesice... To neni guma, ale nejaky chemicky sajrajt, co se jako guma tvari...
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
ok i v práci mě byl doporučen originál, tak ted už je to jasné.
Re: prasklé manžety
Čínský manžety mi vydrželi 4000 km,t.j. cca 4 měsíce.Doporučuju originál,dokonce ho doporučuju dát i na novou čínskou poloosu.
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Já jel s prasklou manžetou z Chorvatska (800km), vazelína místo v kloubu byla zevnitř blatníku, no měl jsem celou cestu divný pocit a čekal co se stane, naštěstí nic, ale první cesta u nás vedla do servisu. Nechal jsem pro jistotu vyměnit obě (vnější), dali mi tam manžety které prý nepraskají - za rok byly v háji Od té doby si je měním sám a jen za originál. Vzhledem k tomu, že se manžety mění o "krapet" hůř než třeba gumičky ve stěračích, tak se určitě vyplatí připlatit si za origo.
Re: prasklé manžety
Dokud vazelína lítá ven,ještě se nic neděje.Horší je,když už nemá ven co lítat a naopak začne písek a voda lítat dovnitř.Takhle jsem koupil favo,manžetu vyměnil,doplnil vazelínu a po 10 000km vnější kloub náhle při cestě na chatu zemřel. Bylo to prostě prasklý moc dlouho.
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Ahoj Kluci!
Jak jsem to tady tak četl tak příště tedy taky koupím origo. U Fáčka jsem dával měnit obě vnější a tu kratší co je u převodky. Kupoval jem taky ty za třicet korun!
Ale co mě zajímá je, jak je náročná výměna vnějších manžet. Vůbec jsem si na to netroufl a radši jsem to nechal vyměnit mechanikem.
Díky za odpověď
Jak jsem to tady tak četl tak příště tedy taky koupím origo. U Fáčka jsem dával měnit obě vnější a tu kratší co je u převodky. Kupoval jem taky ty za třicet korun!
Ale co mě zajímá je, jak je náročná výměna vnějších manžet. Vůbec jsem si na to netroufl a radši jsem to nechal vyměnit mechanikem.
Díky za odpověď
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Pokud překonáš kritický bod - povolení nábojové matice, tak pak už to zvládneš Na tu matici nechoď s obyč golovkou, nebo něčím podobným, páč ohneš případně pokud fakt zabereš ukroutíš co se dá .... já tak skončil při prvním pokusu o výměnu manžety. Pak jsem si vyrobil klíč - na ořech jsem navařil cca 40cm dlouhou pásovinu, na tu pak ještě nasunu asi metrovou trubku a matice jde jako po másle
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Ještě mám otázečku. Musí se odpojit z náboje kola také snínač ABS? Četl jsem to v knize, ale možná by to šlo i bez toho, mám pravdu? Díky
Re: prasklé manžety
A hlavně nemusíš kvůli výměně manžet povolovat tu matici.Rozpáskuješ vnitřní manžetu,přehrneš ji,vysuneš z kloubu tripoid i s kuličkami,omotáš kuličky izolepou aby nespadly,vydloubneš pojistný kroužek a tripoid sundáš z tisícihranu.Potom krásně vyměníš obě manžety.Takhle můžeš i měnit vnitřní kloub.Jediný,na co bacha,aby se ti nevysunul vnější klou a nevysypaly se jehličky.Já už to takhle dělal celkem pětkrát u fava i u feldy a nikdy se mi teda nevytáhl.Ale pro sichr říkám bacha.Montáž je potom v opačným pořadí.Kroužek se doporučuje dát nový,já tam vždycky dal starý.Takže proč se namahat jednoduše,když to jde složitě.
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
JoS píše:A hlavně nemusíš kvůli výměně manžet povolovat tu matici.Rozpáskuješ vnitřní manžetu,přehrneš ji,vysuneš z kloubu tripoid i s kuličkami,omotáš kuličky izolepou aby nespadly,vydloubneš pojistný kroužek a tripoid sundáš z tisícihranu.Potom krásně vyměníš obě manžety.Takhle můžeš i měnit vnitřní kloub.Jediný,na co bacha,aby se ti nevysunul vnější klou a nevysypaly se jehličky.Já už to takhle dělal celkem pětkrát u fava i u feldy a nikdy se mi teda nevytáhl.Ale pro sichr říkám bacha.Montáž je potom v opačným pořadí.Kroužek se doporučuje dát nový,já tam vždycky dal starý.Takže proč se namahat jednoduše,když to jde složitě.
Díky, to je skvělý a užitečný! Nejlepší by byla nějaká fotka, abych věděl do čeho jdu. Nikdy jsem to nedělal a ani nevím jak to uvnitř vypadá, pod tou manžetou! Jen tak přibližně. To jak jsi psal: bacha, aby se nevysypaly jehličky!
Jde to celé odtlačit nebo se to musí nějak zapřít, aby nová manžeta šla natáhnout?
Díkes!!!
Re: prasklé manžety
Musíš hlavně rozdělat a vyndat šroub na připojení těhlice se svislákem,ale to musíš udělat vždycky.Pak ti těhlice zůstane viset už jenom nahoře za tlumič a už s ní můžeš horizontálně hýbat.Na vysunutí toho tripoidu z obalu kloubu to bohatě stačí.Obal kloubu ti zůstane nacvaknutý v převodovce.Nezapomeň při zjištění suchosti pod oběma manžetami bohatě doplnit vazelínu.Já dávám vazelínu s molykou.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
jestli tou prasklou manzetou uz vazelina vsechny vylitala tak je uvnitr sucho a proto ten kov o kov. A to ze se hybe poloosa jakoby do naboje a do prevodovky je normalni zvlaste kdyz mas kolo vevzduchu nejakee vule tam jsou pac pri pruzeni se to decentne meni.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Tak muze byt pak zalezi na rychlosti ale muze to byt zpusobenoi dalsimi vecmi jako vsechny ulozeni ramene, kulove cepy rizeni, samotne rizeni, nevyvazene gumy.
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Já jel v pondělí z prahy a sice už to slaboulilince dělalo cca 4 roky ale teď se to posralo totálně, původně to při mírným natočení volantu a v tahu proti kopci hebounce klepalo s volantem ale tak že když jsi ho čapnul obouma rukama tak se nechvěl no a v pondělí mastím kudlu po dálnici a začínalo to třepat čím dál víc hlavně v tahu proti kopci, posledních 20km domu jsem myslel že už nedojedu doma hned na hever poloosa ven a zadřenej jeden prstýnek s jehlama ve vnitřím kloubu poloosy, tak jsem kupil new a je klid.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
MMt jaka vule je tam vodorovne? Trosku tam byt musi to je v poradku ale jestli ti to lita cca 10mm tak je v haji pojistny krouzek za cca 6kc.
A geometrie se delat nemusi.
A geometrie se delat nemusi.
- Mejra
- Příspěvky: 1094
- Registrován: čtv 26. čer 2008 18:41:42
- Bydliště: Blatná, České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
vodorovně musí bejt trošku vůle a já jí mám i svisle.. ale jak řekli v servise, má to dost felicií a zatím není třeba řešit
3D tisk
http://mejra.cz
http://mejra.cz
- hromyblesky
- Příspěvky: 4227
- Registrován: úte 10. úno 2009 8:40:01
- Bydliště: Region razovitý ,tam někdo primo uprostřed mesta Ostravy,bo je to tu fajne cyp.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
poloosa se musi hypat do stran po sve ose az skoro o 5-8mm ta polosa vlivem vysky predku chodi ven dovnitr a ven z vnitrniho kloubum,
vule svile nahoru dolu by meli byt minimalni
ze ti vybrujou kola muze byt spatnymi homoklouby ,sisatymi koly,nevyvazenymi pneu,zajed do pneuservisu na prekontrolovani kol, a rekni jim tvuj problem a oni ti vyvrati popr potvrdi zavadu a pokud vyvrati je traba zkoumat dale,jestli neni vybity homokloub,popr volna nabojka.......
vule svile nahoru dolu by meli byt minimalni
ze ti vybrujou kola muze byt spatnymi homoklouby ,sisatymi koly,nevyvazenymi pneu,zajed do pneuservisu na prekontrolovani kol, a rekni jim tvuj problem a oni ti vyvrati popr potvrdi zavadu a pokud vyvrati je traba zkoumat dale,jestli neni vybity homokloub,popr volna nabojka.......
synku lampy tu pálí,,,, neony blikaj na cestu...
FAKJU BIČ
FAKJU BIČ
za vsim hledej pravidlo 7 a 15VAUXHALL píše:Me by zajimalo kde bys to chtel jeste snizovat,kdyz motor je 12cm nad zemi
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Zjistil jsem, že mám prasklou manžetu na vnějším homo. kloubu. Netuším, jak dlouho. Praskání při zatáčení se zatím neprojevuje. Má otázka zní: mám vyměnit pouze manžetu nebo rovnou i kloub? Auto má najeto cca 80 000 (kloub dosud neměněn) a nerad bych to za půl roku rozebíral znovu. Kloub s protrženou manžetou má o něco větší vůli než ten zdravý, což ale může být i částečnou absencí vazelíny. Dík za reakce.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne úte 17. kvě 2011 18:46:54, celkem upraveno 1 x.
Důvod: slouceno, viz pravidlo c. 3 - fakt je potreba pro kazdeho nove tema?
Důvod: slouceno, viz pravidlo c. 3 - fakt je potreba pro kazdeho nove tema?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Manžetu na kloub dostaneš pouze tak, že poloosu vyndáš ven, když budete dva, tak se ti možná podaří srazit homokloub, že poloosu nemusíš vytahovat z převodovky. Ro zebereš, nandáš novou manžetu a je blbost tam dávat z5 starej kjloub, když už za nějakejch 7 stovek seženeš kvalitní. Ikdyby ten tvůj kloub byl zatím dobrej, tak 80 tisíc je dost a časem odejde.
Já bych rozhodně dal kloub novej. Větší cenu má můj čas a práce než jeden kloub.
Jo a kloub si dej, jakej chceš, to je na tobě, kolik s autem plánuješ nalítat, ale manžetu dej rozhodně českou, žádnou čínu, za 2 měsíce by jsi na tom mohl být stejně, jako dnes.
Ještě jeden poznatek, pokud píšeš, že v kloubu je absence vazelíny, tak už to máš prasklé dlouho a voda to stačila vypláchnout. Pokud by jsi měl manžetu prasklou krátce, tak je všude okolo rozházená čersrvá vazelína.
Já bych rozhodně dal kloub novej. Větší cenu má můj čas a práce než jeden kloub.
Jo a kloub si dej, jakej chceš, to je na tobě, kolik s autem plánuješ nalítat, ale manžetu dej rozhodně českou, žádnou čínu, za 2 měsíce by jsi na tom mohl být stejně, jako dnes.
Ještě jeden poznatek, pokud píšeš, že v kloubu je absence vazelíny, tak už to máš prasklé dlouho a voda to stačila vypláchnout. Pokud by jsi měl manžetu prasklou krátce, tak je všude okolo rozházená čersrvá vazelína.
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Jj mě manžeta na smrkovi praskla a vazelína létala všude Najel sem s tím docela dost, ale dobrej pocit sem teda neměl...
Teď na limuzíně jsem ty manžety nechal měnit preventivně, byly takové zpuchřelé a když už byly venku a dali mi tam origo za 190 Kč za kus i s páskama Na smrka jsem kupoval jednu za 22 Kč jako českou výrobu (ale bez pásek)
Teď na limuzíně jsem ty manžety nechal měnit preventivně, byly takové zpuchřelé a když už byly venku a dali mi tam origo za 190 Kč za kus i s páskama Na smrka jsem kupoval jednu za 22 Kč jako českou výrobu (ale bez pásek)
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
103457 píše:Manžetu na kloub dostaneš pouze tak, že poloosu vyndáš ven, když budete dva, tak se ti možná podaří srazit homokloub, že poloosu nemusíš vytahovat z převodovky. Ro zebereš, nandáš novou manžetu a je blbost tam dávat z5 starej kjloub.....
no já si to myslím taky, jen jsem si nebyl jistý, jestli to není zbytečné.
O kvalitní manžetě není sporu, ale jaký vzít koub? Spidan je asi jistota, ale přijde mi zbytečně drahý. Meyle? Něco jiného?
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Ahoj 103457,vyndavat kvůli manžetě celou poloosu z převodovky,to sliším poprve Sté hřídele jde kloub krásně sklepnou.Jednou rukou si podrží hřídel,aby se ti nevysunula z převodovky(můžou se vysypat jehlove válečky),a klepneš do kloubu,až povolí pero.Práce i s kouřovou přestávkou za 30 minut
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
selle
Když budeš číst dále můj příspěvek, tak se dočteš:
Myslím, že jsem to napsal pochopitelně.
Osobně bych to sám nedělal způsobem, jak píšeš ty, jelikož by mi minimálně jedna ruka chyběla, když vezmu v úvahu, že se poloosa musí pevně držet, aby nevyjel vnitřní kloub a nevypadaly jehly, ja píšeš i ty, v druhé ruce bych měl kladívko na sklepnutí kloubu, v třetí ruce hliník, přes kterej do kloubu uhodím a čtvrtou rukou zachytím kloub, kterej bude padat z poloosy.
Dále s tebou naprosto nesouhlasím, že to stihneš za 30 minut.
Už vidím, jak za 30 minut stihneš povolit matku poloosy, povolit stabík, povolit šrouby kol, vyheverovat auto, sundat kolo, povolit kulák, sklepnout rameno z kuláku, vyhnout person i s těhlicí, kotoučem a brzdičem, vytáhnout poloosu, sundat starou manžetu, srazit homokineťák a toto samé znovu při montáži. Já se považuji za zručného, dělal jsem to několikrát a myslím, že bych se pod 90 minut nevešel. A to za předpokladu, že všechno půjde povolit a na autě nebude plastové nadkolí, jelikož to omezuje manipulaci s personem.
Jo a to nekouřím, nepiju, za ženskejma nechodím, takže bych se těch 90 minut věnoval jen práci. Ovšem všechno poskládám pečlivě s citem, přetáhnu momenťákem, ap. Nikoliv, jako mechanik v servisu.
Když budeš číst dále můj příspěvek, tak se dočteš:
103457 píše:Manžetu na kloub dostaneš pouze tak, že poloosu vyndáš ven, když budete dva, tak se ti možná podaří srazit homokloub, že poloosu nemusíš vytahovat z převodovky. ....................
Myslím, že jsem to napsal pochopitelně.
Osobně bych to sám nedělal způsobem, jak píšeš ty, jelikož by mi minimálně jedna ruka chyběla, když vezmu v úvahu, že se poloosa musí pevně držet, aby nevyjel vnitřní kloub a nevypadaly jehly, ja píšeš i ty, v druhé ruce bych měl kladívko na sklepnutí kloubu, v třetí ruce hliník, přes kterej do kloubu uhodím a čtvrtou rukou zachytím kloub, kterej bude padat z poloosy.
Dále s tebou naprosto nesouhlasím, že to stihneš za 30 minut.
Už vidím, jak za 30 minut stihneš povolit matku poloosy, povolit stabík, povolit šrouby kol, vyheverovat auto, sundat kolo, povolit kulák, sklepnout rameno z kuláku, vyhnout person i s těhlicí, kotoučem a brzdičem, vytáhnout poloosu, sundat starou manžetu, srazit homokineťák a toto samé znovu při montáži. Já se považuji za zručného, dělal jsem to několikrát a myslím, že bych se pod 90 minut nevešel. A to za předpokladu, že všechno půjde povolit a na autě nebude plastové nadkolí, jelikož to omezuje manipulaci s personem.
Jo a to nekouřím, nepiju, za ženskejma nechodím, takže bych se těch 90 minut věnoval jen práci. Ovšem všechno poskládám pečlivě s citem, přetáhnu momenťákem, ap. Nikoliv, jako mechanik v servisu.
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
103457 - s tým časom určite súhlasím to sa stihnúť nedá , ale sklepnúť klb ide pekne , stačí ti kladivko a špicom klepneš na čelo druhou rukou držíš poloos a klb ti padne na handru , kladivo mu neublíži
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Suri ano, někdy jde, někdy nejde. Na fávu jsem měl koub naraženej přes kroužek a nemohl jsem ho za boha stlouct ani, když jsem měl celou poloosu upnutou ve svěráku. Říkám jen, že ve dvou se to lépe táhne a to i při sundavání kloubu z poloosy.
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
ja osobne poloos mám najradšej von , je to čistejšie , lepšie a menej pracné , vypáčiť ju je otázka sekundy , stačí mať pripravenú zátku
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Ahoj 103457.Musim uznat,že by se někdy ještě jedna ruka hodila Ne vážně.Na svém autě se snažím dělat poruchy sám.Už jen proto,že mě to baví, ušetřim čas strávený v servise i peníze.Nemam garáž ani rampu,tak že kdyš se něco podělá na co nemám...nic jineho mi nezbývá,než to do toho servisu dát
Povolení matky poloosy jde krásně.Mám asi 2,5 metrovou lešenářskou trubku.Základ je kvalitní ořech s ráčnou,kterou si půjčuji od táty z traktoru.Hever používám jen hydraullický.Stabík ani plast.nadkolí nemám.Očistím kartáčem šroub čepu,postříkám Wdčkem,a dám si cigaretku Pečlivě típnu vajg,a jde se na věc.Dál už to znáš Povolit a vyndat šroub,pajsrem stlačit rameno,vyhnout tlumič s nábojem,a pak vysunout kloub z unašeče.Se starou manžetou se piplat nebudu,naco.Spony přeštípnu,a manžetu odříznu.Pod kloub si dám hadr,chytnu hřidel a nosem kladiva klepneš do něj.Když nepůjde sklepnout,což se mi ještě nestalo,nezbývá než si přivolat kamaráda.Ten jednou rukou podrží hřídel a druhou kloub,vezmu kladivo,trn,nebo dulčík a srazím kloub z drážek,a musí jít dolu No a pak se dá ta nová guma.Když nebude pršet a bude hezky,tak si stím taky pohraju,jako že kloub vymeju v naftě od starý vazelíny.... Tak že to už by mi těch 30 minut stačit nebude Hold to bude o 10 minut navíc Sranda musí být,a nebrat vše tak vážně Kouřím ,pivo mám rád,a na pěknou ženskou se taky rád podívám
Povolení matky poloosy jde krásně.Mám asi 2,5 metrovou lešenářskou trubku.Základ je kvalitní ořech s ráčnou,kterou si půjčuji od táty z traktoru.Hever používám jen hydraullický.Stabík ani plast.nadkolí nemám.Očistím kartáčem šroub čepu,postříkám Wdčkem,a dám si cigaretku Pečlivě típnu vajg,a jde se na věc.Dál už to znáš Povolit a vyndat šroub,pajsrem stlačit rameno,vyhnout tlumič s nábojem,a pak vysunout kloub z unašeče.Se starou manžetou se piplat nebudu,naco.Spony přeštípnu,a manžetu odříznu.Pod kloub si dám hadr,chytnu hřidel a nosem kladiva klepneš do něj.Když nepůjde sklepnout,což se mi ještě nestalo,nezbývá než si přivolat kamaráda.Ten jednou rukou podrží hřídel a druhou kloub,vezmu kladivo,trn,nebo dulčík a srazím kloub z drážek,a musí jít dolu No a pak se dá ta nová guma.Když nebude pršet a bude hezky,tak si stím taky pohraju,jako že kloub vymeju v naftě od starý vazelíny.... Tak že to už by mi těch 30 minut stačit nebude Hold to bude o 10 minut navíc Sranda musí být,a nebrat vše tak vážně Kouřím ,pivo mám rád,a na pěknou ženskou se taky rád podívám
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne sob 15. pro 2012 10:29:40, celkem upraveno 1 x.
Jde zadělat dírka v manžetě?
Ahojte,
mám takový problém, jak jsem vyndával poloosu, nějak se mi podařilo udělat zhruba 3mm trhlinu v manžetě vnitřího homokiněťáku. Zjistil jsem to až po namontování. Vazelina už z toho nějaká vytekla, ale tu bych tam mohl doplnit stříkačkou. Máte zkušenosti, čím to zalepit, aby to vydrželo? Nechce se mi kvůli tomu měnit celou mažetu a hlavně vyndávat celou poloosu.
Díky za rady
mám takový problém, jak jsem vyndával poloosu, nějak se mi podařilo udělat zhruba 3mm trhlinu v manžetě vnitřího homokiněťáku. Zjistil jsem to až po namontování. Vazelina už z toho nějaká vytekla, ale tu bych tam mohl doplnit stříkačkou. Máte zkušenosti, čím to zalepit, aby to vydrželo? Nechce se mi kvůli tomu měnit celou mažetu a hlavně vyndávat celou poloosu.
Díky za rady
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
nelepiť , rozobrať a vymeniť manžetu kým neodíde klb
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Ach jo, takové práce kvůli tomu. Musí se vypouštět převodový olej, když vyndávám poloosu? Doteď jsem to tak dělal.
-
- Příspěvky: 1116
- Registrován: pát 17. dub 2009 19:23:29
- Bydliště: Modřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Ano musíš vypustit olej, jinak by ti to všecko vyteklo přes ten kloub
- Yetti98
- Příspěvky: 1324
- Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
- Bydliště: Praha 4 142 00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Nemusíš vypouštět oil, zadělat nějakým špuntem,dělaj to aj servisy
-
- Příspěvky: 1116
- Registrován: pát 17. dub 2009 19:23:29
- Bydliště: Modřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
tak to taky jde než to zašpuntuje trocha vyteče tak to nalije zpátky a cajk
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Nemusíš ani nic špuntovat, roztrhni starou manžetu a vytahuj poloosu, musíš při tom zachytit vnitřní kloub, aby ti nesjely pokličky a nevypadly jehly. Tím se vyhneš jakýmkoliv problémům s olejem v převodovce.
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Ahoj,
omlouvám se, ale to znamená, že v převodovce něco z toho uložení vnitřního kloubu něco zůstane což způsobí, že olej nevyteče?
Díky za pomoc
omlouvám se, ale to znamená, že v převodovce něco z toho uložení vnitřního kloubu něco zůstane což způsobí, že olej nevyteče?
Díky za pomoc
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Ano, zůstane tam pouzdro, do kterého se strká vnitřní kloub a utahuje manžeta vnitřního kloubu. Poloosa není pevně spojena s převodovkou, musí tam být dostatečná vůle, při propružení vozidla
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Super diky. Následný nový tuk se teda vtlačí do toho pouzdra a pak samotná hřídel s manžetou.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prasklá manžeta homokinetického kloubu
Ano, zasune se kloub s tukem, přetáhne a zajistí manžeta. Má to pouze malý zádrhel, že při rozebírání se musí pomalu hřídel s kloubem vytahovat a jistit rukou pokličky, aby nesjely z kloubu, vypadaly by poté jehly kloubu. Je to zde již popisované.