Vibrace v záběru/pod plynem (vnitřní homokinetický kloub)

Přední i zadní
Siegr - FK

Re: Vibrování celého auta

Příspěvek od Siegr - FK »

Tak sem nechal vyvážit kola a dost se to zlepšilo, ale divné je, že teď to děla občas, jednou je to v poho, jednou horší. Kámoš říkal, že by to mohli být teď už jen volné ložiska, tak zkusim dotahnout zítra...
na ty vnitřní klouby to nevypadá...
mikka
Příspěvky: 915
Registrován: čtv 18. led 2007 21:04:23
Bydliště: Olomouc

Re: Vibrování celého auta

Příspěvek od mikka »

Pokud je v ložisku vůle, tak jedině vyměnit. Vymezování axiální vůle v ložisku dotažením středové matice větším momentem, než je předepsáno, se podle dílenské příručky zakazuje.
Jedině, že by byla středová matka nějakým omylem málo dotažená.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrování celého auta

Příspěvek od Kovi »

Přesně jak řká mikka, dotahováníá matice na krev je hovadina. jak víš že to ty homoklouby vnitřní nejsou nakonec, když to nepřestalo? Já se vsadím, že tam bude stejná závada co jsem řešil já....vnitřní klouby budou vymačkané
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Chavier - FK

Re: Vibrování celého auta

Příspěvek od Chavier - FK »

ma felda 1,9D tlumič kmitů (závažíčko) na delší poloose? Ja ho tam nemám a co jsem měl combika, taky neměl.
Uživatelský avatar
Kovi
Příspěvky: 780
Registrován: pát 21. zář 2007 16:09:21
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrování celého auta

Příspěvek od Kovi »

No měla by ho mít. Jestli někdo neměnil klacky náhodou a tlumič už tam nedal...
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...:)
Zbysek - FK

Re: Vibrování celého auta

Příspěvek od Zbysek - FK »

Pokud to nedělá na daném autě problém, tak tam ani být nutně nemusí. Záleží hodně na stavu auta a jak s ním kdo jezdí. Někdo ani v životě nedostane auto do stavu, kdy se souhrou vibrací auta a otáček kol dostanou poloosy do těch vibrací, které právě tohle závaží řeší.
Každopádně je lepší ho tam mít právě pro takové případy.
kefish - FK

Re: Silné vibrace při akceleraci kolem 80-110km/h

Příspěvek od kefish - FK »

Zdravim, mam presne stejne symptomy jako kolega. Po vymene obou vnitrnich kloubu se nic nezmenilo. Co by to dale mohlo zpusobovat?
Diky
Stollby
Příspěvky: 1748
Registrován: stř 15. dub 2009 19:01:58
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Silné vibrace při akceleraci kolem 80-110km/h

Příspěvek od Stollby »

jo taky se pridam lidicky,kolem 100 mi zacne vibrovat krane volant ,je jedno jestli pri akceleraci,brzdeni,ci pri jizde konstantni rychlosti,vibruje porad stejne,rafky jsou v poho ale mam pocit ze to jde i od zadni napravy,predek mam nejspis hledat v tech kloubech ze?
Vždy je co zlepšovat
tgfh - FK

Re: Silné vibrace při akceleraci kolem 80-110km/h

Příspěvek od tgfh - FK »

Pokud ti to vibruje i při vyhozené rychlosti tak to kloubama není, nejprve bych převážil kola, pokud by to nepomohlo tak bych mrknul na nápravu popř. udělal geometrii, na zadní ose nebude špatného nic.

Když vibruje volant při tahu jsou to klouby, když vibruje pořád jsou to nejčastěji nevyvážené kola nebo špatná geometrie.
Uživatelský avatar
izzyx
Příspěvky: 426
Registrován: ned 01. bře 2009 13:04:21
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Silné vibrace při akceleraci kolem 80-110km/h

Příspěvek od izzyx »

Mě zase něco vibruje od právé strany řekl bych že pravá poloosa ale jistej si tim nejsem. Dělá to při vyřazené rychlosti i při zařazené. A volant ani nevibruje spiš to jde cítí tak od podlahy. Mohl by to být jeden z kloubů nebo celá poloosa?
tgfh - FK

Re: Silné vibrace při akceleraci kolem 80-110km/h

Příspěvek od tgfh - FK »

Zkontroluj vyvažovací závaží na pravé (delší) poloose.
Uživatelský avatar
izzyx
Příspěvky: 426
Registrován: ned 01. bře 2009 13:04:21
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Silné vibrace při akceleraci kolem 80-110km/h

Příspěvek od izzyx »

To tam vůbec není, ale dělalo to ikdyž tam bylo.
Uživatelský avatar
00Inferno00
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
Bydliště: Dolní BenešoVW
Kontaktovat uživatele:

Re: Silné vibrace při akceleraci kolem 80-110km/h

Příspěvek od 00Inferno00 »

A stejne je tam na prd ;)
Vici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...

VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogbone
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
Uživatelský avatar
izzyx
Příspěvky: 426
Registrován: ned 01. bře 2009 13:04:21
Bydliště: Olomouc-Mohelnice
Kontaktovat uživatele:

Re: Silné vibrace při akceleraci kolem 80-110km/h

Příspěvek od izzyx »

To byl taky důvod proč to tam už neni. :) Ale ten divny zvuk to dělá pořád.
Douchas
Příspěvky: 3
Registrován: stř 08. čer 2011 12:04:04

Vibrace volantu v rozmezí 80-110 km/h---co jsem zjistil

Příspěvek od Douchas »

Ahoj,hodně se zde píše o vibracích volantu.mě to dělalo při rychlosti 90-110km/h.Pod plynem.Dle rad ze zdejšího fora,jsem snad vyměnil vše--a nic !.Poslední fáze mého bádání bylo,jít na sylentbloky motoru.U převodovky ok.Pak jsem dal hever pod motor a zvedám.Začla se dělat mezera---to znamenalo,že sylentblok byl naprasklý.A pak rup a prasknul celý.Fakt,že to bylo načatý to nebylo vidět.Ani servis to nepoznal!!!.S totálně prasklým,to jelo perfektně---jak se to vystředovalo.Dal jsem nový+ vodní pumpu a....auto se ani nehne,sedí jak přišitý--paráda.To je jen má zkušenost---začít od nejlevnějšího.Jinak--že by to mohlo být toto,se moc nepíše.Tak všem hezký den a zdar--Douchas
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne ned 28. srp 2011 19:36:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: příspěvek sloučen, viz pravidlo č. 3
nebulus - FK

Re: Vibrace v záběru/pod plynem (vnitřní homokinetický kloub

Příspěvek od nebulus - FK »

Tak aj ja som sa dostal do tohto problému. Pri 90-100km/h pod plynom triaslo celým autom. Nakoniec to bol vnútorný pravý kľb. Pri tejto príležitosti sa dali nové aj vonkajšie homokineťáky značky CarWell. Máte niekto skúsenosti s touto značkou?
Hanyz - FK

Re: Vibrace v záběru/pod plynem (vnitřní homokinetický kloub

Příspěvek od Hanyz - FK »

Ahojte. Nevím, zda-li můj dotaz patří sem. Mám Feldu 1.6, a od 90km/h až po nevím kolik (mám strach s tím jet rychle) vibruje celé auto. Při brzdění motorem při jakémkoliv kvaltu to rezonuje a hučí. Když je venku mokro (anebo když mrzlo), tak to nebylo tak výrazné. Kolama to není, dělá to při letních i zimních. Motor to taky není, ten začíná vibrovat tak od 4500ot/min.
Ludek

Re: Vibrace v záběru/pod plynem (vnitřní homokinetický kloub

Příspěvek od Ludek »

Zdravím pánové. Přečetl jsem hodně vláken, ale nikde jsem nenašel ten můj problém přesně tak jak je.
Cca po každých padesáti kilometrech když ujedu se ozve ze předku takové celkem hodně hlasité rezonance asi tak na dvě vteřiny. A zajímavostí je že to sem už zažil i když jsem zrovna zatáčel, i když jsem jel pod plynem a dokonce ikdyž jsem jel z kopce na neutrál. Proto jsem z toho jelen. Podotýkám že asi tak před 3 měsíci mě měnily přední pravý čep, manžetu pravou od poloosy a oba dva silentbloky horního uchycení tlumičů a levé přední ložisko. A samozřejmě před dvěma měsícemi výměna pneu. Pořád si kladu otázku jestli ty rezonance nejsou danné některou součástkou, kterou mě měnily ale nevím. Za každou radu budu vděčný. Vím že jsem tu závadu nepopsal dobře, ale jinak to říct neumím. A jak říkám. Stane se to tak jednou za padesát kilometrů, ale mám obavy aby se mě něco někde nezkurvilo.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace v záběru/pod plynem (vnitřní homokinetický kloub

Příspěvek od 103457 »

Těžko takhle určit, málo informací, byla by náhoda, kdyby měl někdo to samé a věděl poradit přímo.
Zkus kouknout na závaží delší poloosy, jestli se nehýbe po poloose.
Ten zvuk zní spíše, jako vibrace-rezonování nebo oděr-šoupání, je to nějak závislé na otáčkách nebo třeba na přibrždění?
oondra18
Příspěvky: 103
Registrován: úte 17. zář 2013 14:41:31

Re: Vibrace v záběru/pod plynem (vnitřní homokinetický kloub

Příspěvek od oondra18 »

Čau, mam otázku jak poznám jaký vnitřní kloub mám koupit? 22 nebo 30 zubů? Popřípadě nějaký tipy, kde jste je kupovali vy. 22 zubů jsem našel jen čínu většinou. Díky
Mr.Wankel
Příspěvky: 147
Registrován: pon 10. bře 2014 16:26:53
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Velmi hlasité ale pomalé bouchání od podvozku

Příspěvek od Mr.Wankel »

Stalo se mi, že zničehonic se začaly při rychlosti nad 50km/h ozývat brutální rány z motorového prostoru (spíš zevnitř než přímo od kol). Jako by mi tam někdo bušil půlkilovým kladivem. Podivné mi přišlo, že to byly cca 2 rány za sekundu, tedy výrazně pomalejší než by odpovídalo frekvenci otáčení kol (to jsem jel cca 80-90 km/h).

Jak jsem se začal ploužit čtyřicítkou tak rány přestaly. Při zvýšení rychlosti to znovu začalo. Po týdnu tento problém zmizel a znovu se neobjevil. Mám ale obavu, že se to nespravilo a jednoho dne mi uletí kolo a já skončím v příkopu. Čím to mohlo být? Kdyby to bylo od kol nebo poloos tak by frekvence bouchání měla odpovídat frekvenci otáčení kol, ne? (mám nejasný pocit, že to bouchalo jen v záběru, ale vůbec si tím nejsem jistý, je to už delší dobu).
Jednu poloosu jsem rok předtím nechal repasovat, vyměnit mazivo a gumové manžety.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace v záběru/pod plynem (vnitřní homokinetický kloub

Příspěvek od 103457 »

zkus dát plnej rejt na jednu stranu a couvej, pak na druhou stranu, zda něco uslyšíš nebo ucítíš ve volantu. Můžeš i v plném rejdu rychle pustit spojku a přidat plyn, jakoby měly kola prohrábnout. Pokud by to byl homokineťák, tak to uslyšíš i ucítíš ve volantu. Vždy opačná strana, než kam zatáčíš.
Odpovědět