Horní uložení předních tlumičů (popis, výměna...)
Re: Horni ulozeni problem
Už se tu o tomhle způsobu výměny gum horního uložení psalo:
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/viewtopic.php?f=27&t=4890&p=73347&hilit=Bouch%C3%A1n%C3%AD+na+nerovnostech#p73347
Osobně jsem to ale nezkoušel.
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/viewtopic.php?f=27&t=4890&p=73347&hilit=Bouch%C3%A1n%C3%AD+na+nerovnostech#p73347
Osobně jsem to ale nezkoušel.
Re: Horni ulozeni problem
Citace >>
Ny výměnu tý gumy neni třeba žádnej stahovák, je na to trik:
-Auto na zemi, povolí se horní matka, vyndá se horní miska a matka se zašroubuje zpátky.
-Auto se zvedá a celej ten předmět klesá dolu, péro nahoru nejde, protože je tam ta matka
-Když se to dost zvedne, dá se ta guma vyměnit, sáhne se rukou do podběhu, stará se vyndá, nová se tam nasadí
-Pomalu se to spustí dolu a dává se pozor, aby si to nesedlo nějak blbě
-Auto zase na zemi, sundá se matka, vrátí se horní miska, zašroubuje se to a hotovo.
Možná by tak šlo vyměnit i to ložisko, ale to jsem nezkoušel. << Konec citace
Ještě stěstí, že jsem ty stahováky zatím nesehnal. Potřebuju vyměnit jen ty gumy.
Re: Horni ulozeni problem
no jo zlaty cesky rucicky no je videt ze nejsem sam kterej umi premyslet
Re: Horni ulozeni problem
jak sundám tu gumu 9, přes misku lůžka 10, když tam bude nad tou miskou ta matka?
http://www.ulozto.cz/2858234/tlumic.jpg
http://www.ulozto.cz/2858234/tlumic.jpg
Re: Horni ulozeni problem
Misku 10 necháš příšroubovanou. Je v ní díra jak kráva. Takže ten šrobu bude až pod tou miskou (po nadzvednutí auta) a budeš tam mít místo na výměnu. Ta matka drží až díl číslo 8.
Díl 10 v praxi....
EDIT:
Tak jsem to vyměnil podle rady a šlo to úplně snadno. Stačilo 70 kč, 20 minut a horní uložení v pořádku
Jestli to v servisech dělají stejně a chtějí za práci 500 kč, tal to jsou pěkné svině
Díl 10 v praxi....
EDIT:
Tak jsem to vyměnil podle rady a šlo to úplně snadno. Stačilo 70 kč, 20 minut a horní uložení v pořádku
Jestli to v servisech dělají stejně a chtějí za práci 500 kč, tal to jsou pěkné svině
Re: Horni ulozeni problem
Zdravim, jenom se zeptam jdou tedy vymenit i ty loziska to bych musel tu matku sundat ne?
Re: Horni ulozeni problem
Nejdou. Tou metodou bez stahováků jen ty horní gumy. Jinak nic. Takže je to jen na to aby to přestalo bouchat, když je tam vůle. A vlastně pak auto taky líp sedí na cestě, když si kola neposkakují jak se jim zachce.
Re: Horni ulozeni problem
Ja kdyz zvednu auto tak na jednom kole mam vuly do strany , myslel jsem ze je to cep rizeni ale je to v tlumici rikal mi to i na technicky, chtel jsem vymenit raci vsechno nevim co to presne je ,nebo si myslis ze je to jen ta guma
uložení tlumičů
chystám se měnit komplet uložení tlumičů protože to co sem měnil na jaře je totálně ve sra*kách jenže jaký zvolit? poraďte prosím osvědčenou značku, výrobce, prodejnu... aby to něco vydrželo nechce se mi to měnit po půl ruce zas...
no a s tím souvisí i silentbloky (motoru, převodovky...) reakční vzpěru převodovky mám už taky v háji, vím že je dobrý u nový vypnit ty díry aby byla trochu tvrdší, ale kde sehnat aspoň trochu kvalitní pryž abyk něčemu byla?
nepotřebuju supeer duber závodní tvrdé uložení, ale ať to opravdu slouží tak jak má ne jak uložení Starline
no a s tím souvisí i silentbloky (motoru, převodovky...) reakční vzpěru převodovky mám už taky v háji, vím že je dobrý u nový vypnit ty díry aby byla trochu tvrdší, ale kde sehnat aspoň trochu kvalitní pryž abyk něčemu byla?
nepotřebuju supeer duber závodní tvrdé uložení, ale ať to opravdu slouží tak jak má ne jak uložení Starline
Škoda Felicia 96' | 1.3 BMM 40kW +steroidy| HP Sporting | Rial 16" viewtopic.php?f=16&t=37170
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV
ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV
ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
Re: uložení tlumičů
to nevypadá zle, ceny good
Škoda Felicia 96' | 1.3 BMM 40kW +steroidy| HP Sporting | Rial 16" viewtopic.php?f=16&t=37170
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV
ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
+ family car VW Touran Highline 03' | 2.0 TDI AZV
ex: VW Golf IV Highline 99' | 1.9 TDI AHF | EGR OFF, TA & 18" Turbo Twist
ex: Škoda Felicia GLXi 95' | 1.3 BMM 50kW | Brock 8x14" www.feliciaklub.cz/Jyrgen
Re: uložení tlumičů
Já náhradní díly na auto kupuju ve Starým Liskovci,je tam malej obchůdek s nahradíma dílama na Škodovky,je tam schopná paní a co nemá není problém objednat. Ceny tam má taky dobrý,mám od tama mimo jiné tlumiče. Originál Lucas, a nemůžu si stěžovat.
horní uložení tlumičů
Zdravím zistil som dnes že keď dvihnem prednú napravu tak na hornom uložení predných tlmičov je vôla,pohybuje sa ten vrchný diel tlmiča do všetkych stran vo vodorovnej polohe.Kde môže byť chyba?poradte čo mám vymeniť.
Re: horne uloženie tlmičov
Ahoj, máš vytlučené silentbloky horního uložení tlumičů. Shodou okolností jsem při procházení fóra narazil na pěknou srovnávací fotku jak vypadá nový a starý... viewtopic.php?f=16&t=9237&start=550 je to příspěvek od luke.bean » pon 28. zář 2009 11:54 a můžu jen potvrdit co kolega píše. Řešil jsem to také několikrát a to i jak u své Fel tak i u Fav a u obou byly příznaky totožné. Gumové řízení a špatné držení stopy - auto jakoby plave + zvýšená hlučnost tj. rázy při přejetí nerovností. Po výměně pokud už horní uložení bylo opravdu hodně špatné a člověk na to byl delší dobu zvyklý je to jako jet s novým autem. Dají se vyměnit samostatně bez toho aby se demontovali tlumiče z těhlic a nemusí se ani používat stahováky na pružiny. Ale já pokud jsem to dělal pak jsem to vždy vymontoval komplet a udělal to pořádně.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne úte 30. bře 2010 16:04:51, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Je to brnkacka jde ta guma vymenit i doma jediny co clovek potrebuje je klic na tu matici a hever.
Postup: Matice se vysroubuje sunda se ta velka kovova podlozka pod ni matice se vrati zpet !!! staci tak aby byla cela za vsechny zavity chycena
Pak se zvedne ta strana auta cely tlumic s pruzinou sjednou dolu a vymackana guma spane nebo tam zustane prilepena vyjme se vyhodi a pridrzi se tam nova a pritom se pomal usjizdi heverem zas dolu az je na zemi matice se opet vysroubuje vrati se zpet ta velika tvarovana podlozka a matice se zpet dotahne nadoraz. Konec a jde se opakovat na druhou stranu.
Postup: Matice se vysroubuje sunda se ta velka kovova podlozka pod ni matice se vrati zpet !!! staci tak aby byla cela za vsechny zavity chycena
Pak se zvedne ta strana auta cely tlumic s pruzinou sjednou dolu a vymackana guma spane nebo tam zustane prilepena vyjme se vyhodi a pridrzi se tam nova a pritom se pomal usjizdi heverem zas dolu az je na zemi matice se opet vysroubuje vrati se zpet ta velika tvarovana podlozka a matice se zpet dotahne nadoraz. Konec a jde se opakovat na druhou stranu.
Re: horne uloženie tlmičov
Presne si to popisal Adler,tak tie priznaky čo mam si napísal na 100 percent.Diky
Re: horne uloženie tlmičov
Jo taky mám to stejný... zvednu kolo a vršek pěkně lítá a při nerovnostech to pěkně bouchá... asi se na to vrhnu zítra nebo v sobotu... akorát jak povolujete tu vrchní matici? Nebo jaký na to máte grif jak si chytit tu tyčku tlumiče abyse netočila a šla povolit matka? Moc místa tam není...jaké nástroje na to teda nachystat? Jo a jak moc se to potom dotahuje ta matka zase? Díky
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Vyhnute klice se tomu rika Dotahuje se to pak nadoraz. A kdyz se ti zacne otacet tlumic tak asi nej je chytit to poradnejma klestema. A je lepsi pri finalnim skladani dat novou tu matici pac by myslim mela mit na sobe jisteni - silon- Ale i tak to drzi.
Klice vyzeraji takto: http://www.eshop-rychle.cz/fotky2948/fo ... 38.608.JPG
Hlavne proboha nezvedat auto kdyz tam nebude ta horni velka tvarovana podlozka a MATICE !!! jinak se to rozlitne a bez stahovaku pruzin to dohromady nedas!!!
A pokud jsou loziska a nebo horni misky vyrezly a chces je menit tak jsou treba ty stahovaky.
Klice vyzeraji takto: http://www.eshop-rychle.cz/fotky2948/fo ... 38.608.JPG
Hlavne proboha nezvedat auto kdyz tam nebude ta horni velka tvarovana podlozka a MATICE !!! jinak se to rozlitne a bez stahovaku pruzin to dohromady nedas!!!
A pokud jsou loziska a nebo horni misky vyrezly a chces je menit tak jsou treba ty stahovaky.
Re: horne uloženie tlmičov
Jak rozlítne....radí nám tu že odělat matku a tu mističku pod ní... našroubovat matku zpět a zvednout. Tak jak teda?
Re: horne uloženie tlmičov
Tak mam to vymenene je to brnkačka,mal som to rozmačklé a popraskane.Teraz to drži perfektne.postup prace:otvor si prednu kapotu a daj si dole tie umele krytky co su na tej matici staci to podvihnut smerom hore srubovakom.Potom si uvolni tu maticu piestnice je to na 19 kluc,ked to budes povolovat tak si pridrz piestnicu 8-mickou klucom aby sa ti nepretacala.Dalej si daj dole tu misku a hned nasrubuj spet maticu piestnice.a uz len daj zvedak a dvihaj predok auta ten co menis ten silentblok a ten tlumic ti vlezie smerom dole pod kastli .Ja som tam mal ten silenblok nalepeny hore na tom drziaku tak som ho sklepol dolu so srubovakom.Nasadis novy silenbok ,spustis pomaly dole kastlu lepsie mat pomocnika nech ti ten vrch tlmica pridrzi aby to dobre sadlo ako ma.Vysrubujes maticu zase tu 19,das tam tu vrchnu misku plechovu a das novu maticu a utiahnes az na doraz. A je to.
Re: Vymena prednich tlumicu - ulozeni?
Dobrý den, dnes jsem chtěl natřít tlumiče a při čištění jsem zjistil, že pravá spodní miska tlumiče je vyrezlá (viz obrázek). Poraďte prosím ,co všechno budu potřebovat nebo co je zbytečné. Mám krátkou felicii .Chci kupovat na skoda-dily.cz ,čísla 1)-18) jsou poř.čísla z etky. Ještě dotaz, co myslíte jak to dlouho vydrží? (smajlik je )
1) Tlumič :6U6 413 031B
3) Manžeta: 6U0 413 175
4) Doraz pryžový pro tlumič: 357 412 303F
5) Miska pružiny: 6U0 412 113
6) Pouzdro: 6U0 412 099 ?
7) Ložisko (PLC 23-7): 6U0 412 249
Ložisko vidlice: 6U0 412 351C
9) Lůžko pryžové: 6U0 412 355
10) Uložení jednotky tlumičové: 6U0 412 323 ?
12) Kroužek opěrný: 6U0 412 367
13) Podložka: N 011 525 20 (A8,4x16x1,6)-skoda-dily:(8x18x2)nevadí jiné rozměry?
14) Matice šesthr.samoj. M8: N 011 184 9
15) Ložisko vidlice: 6U0 412 397,(skoda-dily: miska tlumiče horní) nerozumím!
18) Podložka tvarová 6U0 412 145 1, k čemu je dobrá?
šroub na těhlici M10x1,25x65: N 104 386 01 a matice samoj. N 907 917 01
http://www.pixhost.org/show/767/2349559_shnil-miska.jpg
1) Tlumič :6U6 413 031B
3) Manžeta: 6U0 413 175
4) Doraz pryžový pro tlumič: 357 412 303F
5) Miska pružiny: 6U0 412 113
6) Pouzdro: 6U0 412 099 ?
7) Ložisko (PLC 23-7): 6U0 412 249
Ložisko vidlice: 6U0 412 351C
9) Lůžko pryžové: 6U0 412 355
10) Uložení jednotky tlumičové: 6U0 412 323 ?
12) Kroužek opěrný: 6U0 412 367
13) Podložka: N 011 525 20 (A8,4x16x1,6)-skoda-dily:(8x18x2)nevadí jiné rozměry?
14) Matice šesthr.samoj. M8: N 011 184 9
15) Ložisko vidlice: 6U0 412 397,(skoda-dily: miska tlumiče horní) nerozumím!
18) Podložka tvarová 6U0 412 145 1, k čemu je dobrá?
šroub na těhlici M10x1,25x65: N 104 386 01 a matice samoj. N 907 917 01
http://www.pixhost.org/show/767/2349559_shnil-miska.jpg
Re: Vymena prednich tlumicu - ulozeni?
Určitě kup toto:
Tlumič :6U6 413 031B
9) Lůžko pryžové: 6U0 412 355
Dále kup šroub přesný s šestihrannou hlavou M10x1,25x65 2kusy-číslo z etky:N 104 386 01
a k nim 2kusy matice samojistná M10x1,25-číslo z etky N907 917 01 .Tohle ti drží tlumič k
těhlici a určitě ty šrouby budeš muset vymlátit ven a tím je zničíš.
Všechno ostatní je zbytečné kupovat předem.Třeba doraz 357 412 303F může být v pořádku,ale
taky může už být rozmačkaný,to uvidíš,až to rozebereš.Ložisko PLC 23-7 je většinou vždy v pořádku.
Pokud by drhlo,tak vymýt ředidlem a dodat nový tuk.Třeba Mogul LV2-3. A hlavně si pujč stahovák pružin.
A nejezdi do té doby přes hrboly,ta miska ti teď může i s pružinou vlítnot do disku kola.
Tlumič :6U6 413 031B
9) Lůžko pryžové: 6U0 412 355
Dále kup šroub přesný s šestihrannou hlavou M10x1,25x65 2kusy-číslo z etky:N 104 386 01
a k nim 2kusy matice samojistná M10x1,25-číslo z etky N907 917 01 .Tohle ti drží tlumič k
těhlici a určitě ty šrouby budeš muset vymlátit ven a tím je zničíš.
Všechno ostatní je zbytečné kupovat předem.Třeba doraz 357 412 303F může být v pořádku,ale
taky může už být rozmačkaný,to uvidíš,až to rozebereš.Ložisko PLC 23-7 je většinou vždy v pořádku.
Pokud by drhlo,tak vymýt ředidlem a dodat nový tuk.Třeba Mogul LV2-3. A hlavně si pujč stahovák pružin.
A nejezdi do té doby přes hrboly,ta miska ti teď může i s pružinou vlítnot do disku kola.
Re: Vymena prednich tlumicu - ulozeni?
Děkuji za odpověď, ještě se zeptám, neobjednal jsem matice M12x1.25(nahoře ta velká na tlumiči(N 101 444 01),protože jsem si myslel, že bude na tlumiči. Bude hodně vadit když použiju tu ze starého tlumiče i když je samojistící? Nebo raději koupit nové? Ještě mám jednu velkou prosbu, půjčil byste mi někdo stahovák pružin (na 2,3dny)? Chci je měnit v úterý nebo ve středu. Jsem z Chomutova, dojel bych si pro něj. Tak do 70km od CV.Díky. ( vit.simon@seznam.cz)
Re: horne uloženie tlmičov
Práve som sa s tým babral a celá výmena je so správnym kľúčom veľmi jednoduchá, pokiaľ nemáte stabiliátor na náprave. Ak máte tak sa vám rameno nepodarí vyvesiť a musí sa stabík odpojiť minimálne od ramena. A aj po tom mi uloženie nevyjde úplne do podbehu, ale dá sa ho dostať von.
To len pre info, ak sa do toho pustí niekto s predným stabilizátorom
To len pre info, ak sa do toho pustí niekto s predným stabilizátorom
Re: horne uloženie tlmičov
Aha... tak proto ni to šlo tak těžko... Mě se to podařilo udělat i se stabíkem akorát to chce aby na to byli dva
Re: horne uloženie tlmičov
zdary hlapy, chtěl sem se zeptat, co všechno mam promazat v uložení vazelínou? jestli jen okolo ložiska, nebo všechno, nebo jak... Díky
Re: horne uloženie tlmičov
Mně se to hýbe taky v horním uložení .Postup je perfekt .Já jsem to dělal už na FAVALU1995.Ufeldy mně navíc ještě táhne řízení:
Re: horne uloženie tlmičov
Jake kupujete horni ulozeni tlumicu?? prevazne ten kdo ma HP, sonduju protoze uz me prestava bavit to menit kazdou chvili(kazde cca 3mesice).
Ja jsem bral zatim nejake ty levne tj Krc, Kelly atd. ceny okolo 30-50Kč/kus. Klidne bych si priplatil ale at to neco vydrzi.
Ja jsem bral zatim nejake ty levne tj Krc, Kelly atd. ceny okolo 30-50Kč/kus. Klidne bych si priplatil ale at to neco vydrzi.
no design car...
no tuning car...
no style car...
no city car...
only My car... -> MotorExcel
no tuning car...
no style car...
no city car...
only My car... -> MotorExcel
Re: horne uloženie tlmičov
Kupoval jsem to za 50 kč a jsem spokojen.Auto se zklidnilo a použil jsem postup od kolegu dříve uvedený.
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Adler píše:Ahoj, máš vytlučené silentbloky horního uložení tlumičů. Shodou okolností jsem při procházení fóra narazil na pěknou srovnávací fotku jak vypadá nový a starý... viewtopic.php?f=16&t=9237&start=550 je to příspěvek od luke.bean » pon 28. zář 2009 11:54 a můžu jen potvrdit co kolega píše. Řešil jsem to také několikrát a to i jak u své Fel tak i u Fav a u obou byly příznaky totožné. Gumové řízení a špatné držení stopy - auto jakoby plave + zvýšená hlučnost tj. rázy při přejetí nerovností. Po výměně pokud už horní uložení bylo opravdu hodně špatné a člověk na to byl delší dobu zvyklý je to jako jet s novým autem. Dají se vyměnit samostatně bez toho aby se demontovali tlumiče z těhlic a nemusí se ani používat stahováky na pružiny. Ale já pokud jsem to dělal pak jsem to vždy vymontoval komplet a udělal to pořádně.
Mám pocit, že mě něco podobného postihlo. Loni na vánoce (167000) jsem dával komplet přední tlumiče (plynové Kayaba) včetně vrchního uložení, ložisek, dorazů k tomu nové zimní pneu. V srpnu jsem koupil dopředu nové 185/60/14 Dunlop Fastresponse (176000) a teď (179000) zjišťuji, že auto má gumové řízení, divně poskakuje a ty nové Dunlopy chytají lehce pilu. Může to vyšmatlané uložení předních tlumičů tak dořídit gumy?
ex nebožka 1,6 lpg
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Zvedni auto resp kolo do vzduchu a chytni pruzinu a zahybej pokud lita vymen a jezdi. Ta guma ma vliv na odklon kola a hlavne se porad meni a hybe takze ano muze klidne nicit i ty gumy. Samozdrejmne to muze byt jeste neco jineho hlavne geometrii ta nici gumy.(Kdyz je spatne).
A jen jako bonbonek se mi dostala pod ruku resp pod klic jedna felda posledni model najeto cca 50tis km skoro jak nova a nikdo se tam jeste nehrabal a horni misky z vyroby totalne blbe o cca 180st otocene spatne vycnelky na konce pruzin. Proste to nekdo ve vyrobe uplne blbe slozil a soupli to tam a nic neresily to ze to drelo o kasly no problemo.A z na tom pri zatizeni byly pruziny zohybane do vsech mozny stran a utikaly jak nahore nesedely taky no problemo.
A jen jako bonbonek se mi dostala pod ruku resp pod klic jedna felda posledni model najeto cca 50tis km skoro jak nova a nikdo se tam jeste nehrabal a horni misky z vyroby totalne blbe o cca 180st otocene spatne vycnelky na konce pruzin. Proste to nekdo ve vyrobe uplne blbe slozil a soupli to tam a nic neresily to ze to drelo o kasly no problemo.A z na tom pri zatizeni byly pruziny zohybane do vsech mozny stran a utikaly jak nahore nesedely taky no problemo.
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Zvedlé jsem to neměl, ale dnes jsem zkoušel zabrat za přední pružiny a vůle do stran tam byla. Buď to byl šunt materiál nebo to mechoš odrbal. Pamatuji se, že říkal, že to nešlo moc stahnout.
ex nebožka 1,6 lpg
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
No jestli mas vuly a hybes s pruzinou i kdyz auto sedi na zemi tak tam je tutove neco hoodne spatne to vyheveruj a pak s tim zahybej to tam bude litat jak ,,nudle v bande,,.
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Dnes jsem sundal vzpěru a zkusil tlumiče dotáhnout. Na té levé straně, kde jsem zkoušel tu pružinu jsem udělal ráčnou půl otočky. Na pravé straně trochu míň. Tak uvidím zítra jestli to pomohlo.
ex nebožka 1,6 lpg
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
nepomuze to ti muzu garantovat. Jsou v haji ty gumy je vymen stoji to par desetikorun a mas klid a nenicis si akorad tlumice, cepy a gumy.
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Tos mě nepotěšil, ale tušil jsem to. Jinak jsem myslel, že jsem tam dal nějaký levný šmejd, ale ono to stojí všude pár korun. http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6 ... licia.html Doufám, že to nenapáchalo moc škody. Vyměním to až mě příjdou zimáky. Snad bude stačit jen ta guma. Jinak jsem tam dával všechno nové (dorazy, šrouby, ložisko atd.) a začalo to zlobit až tak před 1000 km.
ex nebožka 1,6 lpg
Re: horne uloženie tlmičov
Ty gumy z druhovýroby jsou na dvě věci!!První jsem kupoval a byl jsem ujištěn,že je to česká výroba,atd....Po pěti tisících km totálně v háji-vymačkané na kaši.Šel jsem do škodovky pro origo,cena stejná a po 10 000km pořád v cajku!!!!!!
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Tak já kupoval jak píšeš české neorigo za 21 a origo stály 36. Nechal jsem to vyměnit u kamoše v autorizáku jako bokovku, ale opět to není ono. Už to neklepe, ale u levého kola to furt vrže. Na radu jiného mechanika jsem mázl silikonovým olejem všechny vysušené (no spíš už zteřelé) gumy stabilizátoru a uložení. Řízení, rejd mě připadá dost gumový. Navíc je volat víc doleva. Za jizdy otočím cca čtvrt otočky bezezměny směru jízdy. A to tam dělal geometrii. Na to kolik jsem vyplázl (1300 - výměna gum a termostatu - moje, dolítí jeho nemrzky a geometrie) moc spokojený nejsem.
ex nebožka 1,6 lpg
Re: horne uloženie tlmičov
Vrzání u levého kola jsem měl taky, necelý rok po výměně spodního kuláku i kuláku na řízení. Spodní kulák na rameni měl vůli, po výměně to vrzalo dál. Tak jsem měnil i kulák na řízení, ale když jsem odpojil kulák od řídící tyče a zahýbal tyčí, zjistil jsem, že to vrže v řízení. Stačilo odkrýt manžetu na řízení a přimazat kulový čep na konci hřebene.
Jestli máš fakt čtvrt otáčky volantu bez změny směru, tak musí být někde vůle jak hrom. To tu geošku nemělo cenu dělat.
Jestli máš fakt čtvrt otáčky volantu bez změny směru, tak musí být někde vůle jak hrom. To tu geošku nemělo cenu dělat.
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Paradoxně je ta vůle větší před výměnou jak před tím. Ještě jsem uvažoval, že jsem tím promáznutím gum podvozku mohl něco uvolnit. Nebo je to kolem toho levého tlumiče už dost vyhnilé. Nedávnou jsem tam u expanzky musel natírat kastli u tlumiče, protože to tam bylo rezavá a dost.
ex nebožka 1,6 lpg
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Tak jsem dneska měl auto v servisu a ta gumovost a poskakování a skřípání na nerovnostech bylo silentbloky na ramenech. Vyměnili mě na obou stranách přední i zadní, geometrii a je to super.
ex nebožka 1,6 lpg
-
- Příspěvky: 215
- Registrován: ned 22. srp 2010 19:47:20
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Ahoj, taky bych si rad vymenil to ulozeni,ale bojim se aby me nevystrelil tlumic.Nebyla by nejak hodna duse co by udelala foto navodek??? Diky moc
Re: horne uloženie tlmičov
auto nechej na zemi, povol nahore matici co drzi tlumic, sundej ji a sundej i tu misku... matici hned nasroubuj spet a pak zvedej auto, tlumic nemuze vystrelit, drzi ho matice, pak auto zvednes a tlumic vyjede z luzka a vymenis gumu
ja jsem taky o vikendu menil, auto hlavne pri pravotocive zatacce melo tendenci klouzat po vozovce, byl to maras!
menil sem i loziska, takze tlumice sem musel nechat vystrelit, nicmene auto na jednom heveru, pod tehlici druhy hever a i bez stahovaku na priuziny to slo slozit spatky... balada, strach z toho nemam
ja jsem taky o vikendu menil, auto hlavne pri pravotocive zatacce melo tendenci klouzat po vozovce, byl to maras!
menil sem i loziska, takze tlumice sem musel nechat vystrelit, nicmene auto na jednom heveru, pod tehlici druhy hever a i bez stahovaku na priuziny to slo slozit spatky... balada, strach z toho nemam
Re: horne uloženie tlmičov
Mna to tiez caka, tak dakujem za cenne info. Uz som si objednal aj stahovaky pruzin, pretoze to chcem urobit poriadne a vymenit aj loziska, puzdra lozisiek a taniere. Rozmyslam ci mam vymenit aj dorazy tlmicov ked uz to budem mat dole.
A netreba pritom vybrat aj tlmic z čapu kolesa ? (ja som si myslel ze ano, ak sa nemylim tak je to popisane aj v dielenskej prirucke)
A netreba pritom vybrat aj tlmic z čapu kolesa ? (ja som si myslel ze ano, ak sa nemylim tak je to popisane aj v dielenskej prirucke)
- Fidlla
- Příspěvky: 1236
- Registrován: sob 06. led 2007 20:04:27
- Bydliště: Trpík
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Tak dneska to konečně zmáknul i s výměnou ložisek-akorad jsem měl stahovaky -bez nich bych ložiska teda nevyměnil....
Re: horne uloženie tlmičov
a vyberal si von z karoserie celu jednotku tlmica?
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne sob 19. úno 2011 14:20:57, celkem upraveno 1 x.
Důvod: citace odstraněna, viz pravidlo č. 4
Důvod: citace odstraněna, viz pravidlo č. 4
- Fidlla
- Příspěvky: 1236
- Registrován: sob 06. led 2007 20:04:27
- Bydliště: Trpík
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
Neeee... jen povolil horní matku tlumiče,vyndal misku horního uložení a matku zase zašrouboval. Povolil kolo,hodil na hever,odělal kolo,vzal 2 stahováky pružin a začal je stahovat... potom ještě povolil přední stabik na rameny,aby šlo kolo níž,poitahl šroub s maticí ,povolil,odělal spodní misku a ložiško,dal nové ložisko,misku,nové pryžové uložení a opět zašrouboval matku na tlumič. Pak druhým heverem zvedal až sedlo horní uložení -povítahl matku se zavitem,odělal matku,dal zpět horní misku,našrouboval matku a utahl na fest....pak namontil zpět přední stabik na rameno,spustil 2 hever,povoli oba stahováky a odělal ,přidělal kolo a namontoval zpět rozpěrnou tyč a horní kryty.... tot vše... Jo ještě všude daval nové matky... horní uložení tlumičů-4x M8 a 2x M8 samojistící všechny...
Re: horne uloženie tlmičov
dakujem, takze aj matka tyce tlmica je M8, neviem preco ja som si myslel ze M10 na 17 kluc .... na buduci tyzden my maju dosjt stahovaky tak potom sa do toho pustim .... a tie misky treba obidve vymenit, boli nejako poskodene? lebo kukam ze v autokelly momentalne maju len jednu z nich http://obchod.autokelly.sk/detail.aspx? ... talogPath= a to je asi ta horna.
Necituj předchozí příspěvek, pravidlo č. 4
Necituj předchozí příspěvek, pravidlo č. 4
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
fidllas píše:Neeee... jen povolil horní matku tlumiče,vyndal misku horního uložení a matku zase zašrouboval. Povolil kolo,hodil na hever,odělal kolo,vzal 2 stahováky pružin a začal je stahovat... potom ještě povolil přední stabik na rameny,aby šlo kolo níž,poitahl šroub s maticí ,povolil,odělal spodní misku a ložiško,dal nové ložisko,misku,nové pryžové uložení a opět zašrouboval matku na tlumič. Pak druhým heverem zvedal až sedlo horní uložení -povítahl matku se zavitem,odělal matku,dal zpět horní misku,našrouboval matku a utahl na fest....pak namontil zpět přední stabik na rameno,spustil 2 hever,povoli oba stahováky a odělal ,přidělal kolo a namontoval zpět rozpěrnou tyč a horní kryty.... tot vše... Jo ještě všude daval nové matky... horní uložení tlumičů-4x M8 a 2x M8 samojistící všechny...
Tondo a nebylo jednodušší vyndat celou jednotku ven?
- Fidlla
- Příspěvky: 1236
- Registrován: sob 06. led 2007 20:04:27
- Bydliště: Trpík
- Kontaktovat uživatele:
Re: horne uloženie tlmičov
NEEE ,matka tlumiče je M12,klíč 19 a 8-na podržení šroubu tlumiče......ale spíš zaleží od jakýho výrobce jsou tlumiče....