Nastavení zátěžového regulátoru

Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

Zdravím... mám Felici Kombi r.v. 2000 a chtěl bych se zeptat,jestli se dá nějak nastavit zátěžový regulátor...popřípadně vyměnit tu pružinu kterou je připojen k nápravě...? Při intezivním brzdění mi přijde,že přední brzdy se uplně vaří a zadní jsou jenom vlažný. Kotouče,destičky a zadní brzdy komplet nedávno měněný...HBV je taky ok..(ty trubičkový rozvody též ok). takže bych viděl problém v nastavení toho regulátoru. Prosím o vaše typy, nápady a připomínky jak by se to dalo vyřešit....?....díky předem.... ;) :)
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tweety »

HLedej šmudlo hledej :D a čti ;)
viewtopic.php?f=28&t=761
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

díky.....koukám,že jsem nemusel ani zakládat nový téma....i když...člověk nikdy neví... :D
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

Ale na jednu věc se zeptám,když přišteluju ten regulátor,tak nebudou mít potom na STK kecy....?....teď mě to netíží byl jsem nedávno,ale až zase pojedu.... :D
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

mimochodem jakej musí bejt poměr mezi předníma a zadníma brzdama co se týká účinnosti...?.... :)
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tweety »

Můj názor je, že jestli bude funkční(měl by se nějak trochu hýbat, je tu o tom taky vlákno: viewtopic.php?f=28&t=3914), tak na to asi ani nepřijdou. Když měří brzdy na válcích, tak nejdříve předek a pak zadek, takže samostatně. Měří tam jestli brzdí obě kola stejně a ne jak silně. Nebo si napiš k techničáku lísteček o kolik otáček to utáhneš a pak to zase povol ;)
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

jo díky za odkaz,ale ještě jedna věc by mě zajímala a to jestli při štelování toho regulátoru (na větší brzdnej účinek zadních brzd) mám tu matku povolovat či utahovat....?.... :?
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

jo soráč...nevšim jsem si....takže utahovat..... :D a kolik atáček tou matkou je tak doporučenejch a odzkoušenejch..to nevíš..?...přibližně +-
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tweety »

Tak ten poměr vůbec nevím a nedovedu si ani představit jak by se to někde v domácích měřilo. Rozhodně to s těma zadkama nepřežeň ať ti rychle neodejdou pakny.
S Tím utahováním si 100% jistej nejsem, tak hoď radši ještě dotaz do toho druhého vlákna.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

jasan...zkusím to tam hodit......no určo to přehánět nebud,ale zdá se mi,že pokud je to auto nezatížený,tak ty zadní fakticky skoro nebrzdí...včera jsem jel delší trasu a schválně intezivnějc brzdil ....a následek byl takovej,že zadek vlažnej a na předek se nedalo absolutně sáhnout.... :roll:
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tweety »

To "utáhneš" jsem nemyslel zrovna tu matku, myslel jsem tím jakoby ty brzdy. Takže radši do té otázky i připiš na jakou stranu, aby jsi si náhodozu nepohoršil, ale to by jsi asi poznal a přetočil to na druhou stranu. :D
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

ok jasan...no v tom jsem si právě nebyl jistej,jestli se ta matka má dotahovat nebo povolovat aby se zvyšoval ten účinek...
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tweety »

Já jsem s bržděním spokojenej, čumák se mi neboří do asfaltu, ale asi je to HPčkama, protože na sériích to bylo hrozný. Tak musím taky zkusit trošku přehřát brzdy a ošahat to :D
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

no já mám tlumiče sériový myslím Ateso ..... :) jsem nima spokojenej,ale sem tam je poznat,že se mi čumák trošku boří do toho asfaltu......proto mě zajímá ten regulátor...s brzdama už jsem si dost pohrál,ale na toto jsem ještě nešáhl... :D
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tweety »

Spíš jsi ten dotaz měl hodit sem viewtopic.php?f=28&t=761 , ale snad se taky dočkáš odpovědi.
Hele a brzdovku jsi měnil? Já teď budu muset asi vyměnit a jsem strašně líný to vymačkat z hadiček. A bez toho je to asi zbytečné co? Vyměnit jen v nádobce.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

Jo,ale jak jsem tak četl tu diskuzi,tak tam se píše hlavně o seštelování ručky......a to mám v pohodě.... ;) nedávno jsem to šteloval.......kapalina je tam DOT 4 a je tam asi 14 dní nová.... :)
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

Tweety: Já jsem brzdovku měnil tak,že jsem odpojil ty trubičky od prasátek a napojil na ně hadičky a nechal postupně vykapávat a postupně dolíval do nádobky,aby to nepadlo po MIN .....a tak jsem to udělal i na brzdičích vpředu.....na nějaký vypumpovávání jsem se vysral....toto je lepší metoda....sice to trvá dýl,ale je to nenáročný a musíš dávat bacha na tu nádobku a dolejvat.....ale je to ok... ;)
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

Tweety: Samozřejmě pak ještě odvzdušnit,male to s tím se snad počítá... :D
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

Tweety: nejlepší na tom je,že neriskuješ žádný natažení vzduchu do okruhu.... :)
Josh123456 - FK

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Josh123456 - FK »

Tim.Oconnor: to si mohl rovnou odvzdušńovat ne? na co odkapávání? ???
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne sob 12. črc 2008 10:52:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tweety »

Jo to jo ke konci řešili hodně tu ručku, ale na začátku ten regulátor a omezovací válečky.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

Když seš na to sám,tak těžko.... :D ve dvou je to samozřejmě lepší,ale zase unavuješ tím ten odvzdušňovák,když ho furt povoluješ a utahuješ.....a věř mi,že když zůstane zalomenej,není to nic příjemnýho....celý odpoledne jsem doloval ten závit... :D
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

Tweety píše:Jo to jo ke konci řešili hodně tu ručku, ale na začátku ten regulátor a omezovací válečky.

Jojo....no uvidíme...jak to tam dopadne....otázku jsem tam hodil.... :)
Uživatelský avatar
DJ.Mara
Příspěvky: 634
Registrován: pon 12. pro 2005 22:29:47
Bydliště: Velké Svato?ovice TU
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od DJ.Mara »

Dedla radí vyhodit regulátor a tak ho teda vyhodím. Stejně určitě nefunguje a zadek mi vůbec nebrzdí. ;)
Octavia I combi 1.9 TDi zatím 66Kw ;-)
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

DJ.Mára píše:Dedla radí vyhodit regulátor a tak ho teda vyhodím. Stejně určitě nefunguje a zadek mi vůbec nebrzdí. ;)

No tím si nejsem zase až tak jistej jestli má pravdu........proč by ho tam jinak Škodovka dávala kdyby byl na nic....?!... :)
Uživatelský avatar
Tweety
Příspěvky: 1433
Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tweety »

Dedla tomu určitě rozumí, ale já bych ho přeci jen radši hodně nějak pošteloval, když to jde, než ho dal pryč. Aby pak ten zadek nebrzdil moc a někde v zatáčce, když bych musel více přibrzdit, mi neulítl.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport ;-) - už taky vše pryč :-(
viewtopic.php?f=16&t=25423
Uživatelský avatar
DJ.Mara
Příspěvky: 634
Registrován: pon 12. pro 2005 22:29:47
Bydliště: Velké Svato?ovice TU
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od DJ.Mara »

Škodovka tam dávala spoustu věcí který jsou na nic. Jinak felicie je nedotáčívá takže když budeš do zatáčky hodně brzdit tak se ti spíš utrhne předek než zadek a na sněhu nebo ledu se ti to utrhne i s regulátorem.
Octavia I combi 1.9 TDi zatím 66Kw ;-)
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

No já se ho budu spíš zkoušet pokoušet nastavit líp než je...nebudu ho dávat uplně pryč......jen by mě zajímalo jaký je to nastavení pro ten regulátor nejlepší,popřípadně, jestli s tím už někdo nemá podrobný zkušenosti.... :)
smazany clen - FK

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od smazany clen - FK »

Regulátor brzdného účinku může být uvnitř zkorodovaný. Pak můžeš seřizovat, co chceš a stejně zadek brzdit nebude.

Nový stojí 2,5k.

Pokud funguje, stačí povolit matku na šroubu na kterém je navlečená pružina a posunout ho cca o max.2 mm ve výřezu dolů.

Pak musí zadky začít brzdit opravdu jak mají.
Uživatelský avatar
DJ.Mara
Příspěvky: 634
Registrován: pon 12. pro 2005 22:29:47
Bydliště: Velké Svato?ovice TU
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od DJ.Mara »

Takže závěr, vyndat nebo seštelovat ten regulátor??
Octavia I combi 1.9 TDi zatím 66Kw ;-)
Barvas - FK

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Barvas - FK »

Tim.Oconnor píše:mimochodem jakej musí bejt poměr mezi předníma a zadníma brzdama co se týká účinnosti...?.... :)

Účinnost zadních brzd bývá nastavena zhruba na 1/3 účinnosti předních kol (nezatížené vozidlo). Při nastavení silnější brzdné síly bude problém na mokru a o sněhu a náledí ani nemluvím, předbíhal by Tě zadek auta. (Pokud nemáš ABS).
Tim.Oconnor
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 07. úno 2008 19:42:40
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Tim.Oconnor »

Vyndávat ho určitě nebudu ......muselo by se upravit potrubí a jaksi nemám možnost si vyrobit ty spojky místo regulátoru......zkusím ho rozhýbat wédéčkem a pak jak říká Tonda-B nastavit.....myslíte,že by to mohlo pomoct...?....mimochodem felda je stará jen 8 let a má najeto 130000 ....myslíte,že od těchto údajů se dá odvodit jeho živostnost ...?... :) popřípadně je tu někdo kdo má feldu starší a regulátor mu fachá ok aniž by jej někdy měnil...?... ;)
vanplus - FK

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od vanplus - FK »

ahoj tak mimochodem zkušenost se štelovaním brzd. regulátoru na feldě nemám, ale selskej rozum mi řiká že přední kola maj brzdit o hodně víc než zadní,protože při brždění se váha přesune na přední kola a tam je potřeba vetší brzdovej ůčinek,a tím že to pošteluju nebo vyndám tak krom toho že se mi zablokujou zadní kola tak si nepomůžu...co se stane v zatáčce snad je jasný...jel někdo z vás někdy na motorce?......copak to asi udělá když se zabrzdí víc zadkem....prostě jednoduše řečeno na zadku je malá hmotnost kort při brždení tak tam stačí malinko síly jinak se kola lehce zablokujou ;) alespon takhle to bylo na žigulu bez toho zátěžáku ;)
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od 103457 »

Když tady o něm furt tak kecáte, tak když jsem byl na kanále, tak jsem ho prostříkl chemickým klíčem a potom nějakým mazacím sajrajtem, taky jsem zkusil , jestli se hýbe a on chodí, ale teď mi vrže, jak jsem ho rohejbal, při zabrzdění nebo nerovnosti to v autě křupe.
Jakoby ta pružina, co je přes ní upevněna ta páka byla tvrdá.
host

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od host »

[quote="Tweety"]Můj názor je, že jestli bude funkční(měl by se nějak trochu hýbat, je tu o tom taky vlákno: http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... =28&t=3914), tak na to asi ani nepřijdou. Když měří brzdy na válcích, tak nejdříve předek a pak zadek, takže samostatně. Měří tam jestli brzdí obě kola stejně a ne jak silně. Nebo si napiš k techničáku lísteček o kolik otáček to utáhneš a pak to zase povol ;)[/quote]
Uživatelský avatar
Foglik
Příspěvky: 900
Registrován: ned 15. bře 2009 12:58:20
Bydliště: Chotěšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení zátěžového regulátoru

Příspěvek od Foglik »

Vytahnu starý téma... Jelikož budu dávat na auto jinej podvozek kvůli snížení tak mi vrta hlavou jak to udělat s timhle regulátorem. Da se nějak prenastavit aby fungoval i při snížení a nebo mi to bude brzdit porad na 100% zadek? Napadlo me ze bych eventuelně ho mohl vyhodit a udělal bych rozvod brzd jako to ma krátká felda s pevným omezovakem na HBV... Mate s tim někdo zkušenost?
Odpovědět