posilovač řízení
posilovač řízení
Zdarec mám feldu 1999 a nejak me zlobí posilovač řízení jak poznám že tam vubec je. V autobazaru mi říkaly že od roku98 je tam automaticky. Hezký ded
- hromyblesky
- Příspěvky: 4227
- Registrován: úte 10. úno 2009 8:40:01
- Bydliště: Region razovitý ,tam někdo primo uprostřed mesta Ostravy,bo je to tu fajne cyp.
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
vyfot motorovy prostor,,,, jinak bys mel mit na chadisove stene nadobku s zelenym vickem
synku lampy tu pálí,,,, neony blikaj na cestu...
FAKJU BIČ
FAKJU BIČ
za vsim hledej pravidlo 7 a 15VAUXHALL píše:Me by zajimalo kde bys to chtel jeste snizovat,kdyz motor je 12cm nad zemi
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Je to ta černá nádobka se zeleným víčkem v pravo dole
Jestli ji tam máš tak posilovač se v autě nachází .
Jestli ji tam máš tak posilovač se v autě nachází .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
1.3ky mají posilovač jenom když si za to první majitel připlatil, nebo je to nějaký dovoz... (většina 1.3 posilovač nemá)
1.6 ho má od 98 vždy. Předtím byl jenom ve výbavě GLX, v LX za příplatek
1.9D je vždy s posilovačem
Jeho přítomnost poznáš podle té nádobky jak ti napovídá Emilio. Když se podíváš pod alternátor, tak tam uvidíš čerpadlo. Když se podíváš na převodovku řízení, tak k ní vedou hydraulické hadice.
Že tam je funkční posilovač poznáš i z místa řidiče. Volantem stojícího nastartovaného auta jde točit výrazně lépe, než u stojícího nenastartovaného auta. Při dotočení volantu nadoraz, to typicky hydraulicky kňučí.
Nečekej ale, že je posilovač tak silný jako u současných aut. Tehdy prostě ještě nebyla ta mánie přeposilovaného řízení jako je dnes.
1.6 ho má od 98 vždy. Předtím byl jenom ve výbavě GLX, v LX za příplatek
1.9D je vždy s posilovačem
Jeho přítomnost poznáš podle té nádobky jak ti napovídá Emilio. Když se podíváš pod alternátor, tak tam uvidíš čerpadlo. Když se podíváš na převodovku řízení, tak k ní vedou hydraulické hadice.
Že tam je funkční posilovač poznáš i z místa řidiče. Volantem stojícího nastartovaného auta jde točit výrazně lépe, než u stojícího nenastartovaného auta. Při dotočení volantu nadoraz, to typicky hydraulicky kňučí.
Nečekej ale, že je posilovač tak silný jako u současných aut. Tehdy prostě ještě nebyla ta mánie přeposilovaného řízení jako je dnes.
Re: posilovač řízení
asi tak
u pneu 165 to moc nepoznáš. ale u 195 je to sakra znát hlavně při parkování
u pneu 165 to moc nepoznáš. ale u 195 je to sakra znát hlavně při parkování
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
I u 165 je sakra znát jestli tam servo je, nebo neni. Se servem točíš dlaní, bez serva pěkně zabíráš celým tělem. V případě 1.6ky zvlášť. Roky jsem jezdil se služební 1.6LX bez serva a řeknu ti, že jsem si máknul.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
To ti teda nevim. Jezdím ještě s Favoritem a když do toho sednu, tak si musím dávat sakra bacha. Jednou jsem málem vjel na chodník, protože to nějak nechtělo zatočit
Rozdíl mezi 1.6 se servem a Favoritem bez serva je dost značný. Švagr má Feldu 1.3 BMM a to je s Favem tak srovnatelné.
Rozdíl mezi 1.6 se servem a Favoritem bez serva je dost značný. Švagr má Feldu 1.3 BMM a to je s Favem tak srovnatelné.
- miroussm
- Příspěvky: 140
- Registrován: čtv 12. úno 2009 21:53:47
- Bydliště: Říčany, Roztoky u Jilemnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Mám doma Feldu 1,3 s posilovačem i Fávo..a rozdíl to je..hlavně když jsou v autě 4 lidi..s fáčkem ted tak často nejezdím a to víc poznávám ten rozdíl, dokud sem jezdil jen s fávem tak jsem to tak neregistroval..i když pravda, posilovač ve felde se s dnešním nedá srovnávat, ale i tak, bez posilovače bych dneska auto nekoupil..ani feldu..
Škoda Felicia GLX 1,3 Mpi, 50 kw, 1998, servo, ABS, 2x airbag, elektrická zrcátka, výškově nastavitelné sedačky...
Ford Mondeo Kombi 2,2 TDCi, 115 kw, 2005
Ford Mondeo Kombi 2,2 TDCi, 115 kw, 2005
Re: posilovač řízení
to jo no každý auto je jiný. Corsa C to šlo prstíkem, teď octa mi jde docela ztuha. každopádně u feldy bych do toho šel až u širších gum, protože to docela pěkně žere výkon. mluvím za 1,3 mpi kterou sem měl
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
To že servo žere výkon je trochu pověra. Při pouhém použití logiky musíme dojít k poznatku, že ztrátový výkon bude maximálně někde na úrovni desetiny kW.
Abych jenom neplácal, tak to trochu rozvedu. Čerpadlo posilovače se točí stále, stále čerpá olej, ale prakticky volně bez tlaku. Čerpadlo volně pumpující olej neodebírá prakticky žádný výkon. Součástí převodovky řízení je poměrně složitý ventil, kterým čerpaný olej volně odtéká. Až když začnu pohybovat volantem se ventil uzavře a olej je nasměrován na příslušnou stranu hydraulického válce, který mi pomáhá s pohybem kol. I sluchem je možné tento okamžik vypozorovat. Opravdu naplno čerpadlo tlačí až když dotočím volant nadoraz. I typické hydraulické kňourání je pak nejsilnější.
Když stojím na místě a netočím volantem, tak čerpadlo odebírá pouze tolik výkonu, kolik je potřeba pro volné čerpání oleje potrubím + má čerpadlo a převod řemenem nějaké mechanické ztráty.
Kdyby jelo čerpadlo celou dobu na plný tlak, tak by bylo rozpálené jako pětník, žhavila by se i převodovka řízení a stejně tak olej by se přehříval. Když bych do systému trvale dodával i pouhý 1kW, tak olej začne vařit po deseti minutách. Zákon o zachování energie platí i v hydraulice. Na natlakování nějakého množství oleje musím dodat nějakou práci (výkon). Ta práce se v systému nemůže nikam vytratit. Ve chvíli kdy olej nepohání žádný mechanizmus se tato práce proměňuje pouze na teplo. V každém hydraulickém systému se musí tento problém řešit. Většinou se využívá právě odlehčování tlaku jako je to u servořízení. Kde je nutné mít tlak trvalý, tam se musí osadit rozměrný aktivní chladič oleje + provedení čerpadla a přepouštěcího ventilu musí být značně bytelnější.
Abych jenom neplácal, tak to trochu rozvedu. Čerpadlo posilovače se točí stále, stále čerpá olej, ale prakticky volně bez tlaku. Čerpadlo volně pumpující olej neodebírá prakticky žádný výkon. Součástí převodovky řízení je poměrně složitý ventil, kterým čerpaný olej volně odtéká. Až když začnu pohybovat volantem se ventil uzavře a olej je nasměrován na příslušnou stranu hydraulického válce, který mi pomáhá s pohybem kol. I sluchem je možné tento okamžik vypozorovat. Opravdu naplno čerpadlo tlačí až když dotočím volant nadoraz. I typické hydraulické kňourání je pak nejsilnější.
Když stojím na místě a netočím volantem, tak čerpadlo odebírá pouze tolik výkonu, kolik je potřeba pro volné čerpání oleje potrubím + má čerpadlo a převod řemenem nějaké mechanické ztráty.
Kdyby jelo čerpadlo celou dobu na plný tlak, tak by bylo rozpálené jako pětník, žhavila by se i převodovka řízení a stejně tak olej by se přehříval. Když bych do systému trvale dodával i pouhý 1kW, tak olej začne vařit po deseti minutách. Zákon o zachování energie platí i v hydraulice. Na natlakování nějakého množství oleje musím dodat nějakou práci (výkon). Ta práce se v systému nemůže nikam vytratit. Ve chvíli kdy olej nepohání žádný mechanizmus se tato práce proměňuje pouze na teplo. V každém hydraulickém systému se musí tento problém řešit. Většinou se využívá právě odlehčování tlaku jako je to u servořízení. Kde je nutné mít tlak trvalý, tam se musí osadit rozměrný aktivní chladič oleje + provedení čerpadla a přepouštěcího ventilu musí být značně bytelnější.
- hromyblesky
- Příspěvky: 4227
- Registrován: úte 10. úno 2009 8:40:01
- Bydliště: Region razovitý ,tam někdo primo uprostřed mesta Ostravy,bo je to tu fajne cyp.
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
presne tak, bastlil sem servo na 4 drazkovy remen do 40Kw a jede to furt stejne,,,, jen pri toceni kol na miste to "hybe" s volnobehem coz si ale klapka zase sama vyrovnava.....
synku lampy tu pálí,,,, neony blikaj na cestu...
FAKJU BIČ
FAKJU BIČ
za vsim hledej pravidlo 7 a 15VAUXHALL píše:Me by zajimalo kde bys to chtel jeste snizovat,kdyz motor je 12cm nad zemi
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Fakto jo? Já teda ze všech stran slyším že to sežere i 5kw. To bych si do 1.3 dal posilovač taky
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
5kW bere tak klima, kde kompresor tlačí pořád.
Tlak v hydraulice posilovače znám, neznám ale množství oleje přečerpaného za jednotku času. Jinak bych maximální odebíraný výkon snadno vypočítal. Stejně by to ale bylo na nic, protože platí výše napsané.
Tlak v hydraulice posilovače znám, neznám ale množství oleje přečerpaného za jednotku času. Jinak bych maximální odebíraný výkon snadno vypočítal. Stejně by to ale bylo na nic, protože platí výše napsané.
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Tak já du schánět servo
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Dobře činíš. To je jedna z věcí, která se dá poměrně snadno dodatečně namontovat a udělá z Feldy zase o kousek modernější auto.
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Já si naopak myslím že vynaložené finance a námaha se nevyplatí.Sice servo mám ale nevím jestli bych ho dodělával kdybych ho neměl.Kdyby to alespoň mělo efekt jako servořízení u fábule atd.Navíc nevíš na jaký stav pumpy,řízení a alternátoru natrefíš,takže je to celkem sázka do loterie.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Fabule je kápánek zbytečně přeposilovaná (jezdím s tím skoro každý den).
Dodatečná montáž se vyplatí samozřejmě jenom za podmínky, že se podaří díly nakoupit za hubičku. Investovat do toho nějaké tisíce nemá smysl.
Dodatečná montáž se vyplatí samozřejmě jenom za podmínky, že se podaří díly nakoupit za hubičku. Investovat do toho nějaké tisíce nemá smysl.
- MARWiN
- Příspěvky: 1997
- Registrován: čtv 08. dub 2010 21:43:24
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
myslim,že dokud má člověk na autě 165ky gumy tak je posilovač naprosto zbytečná věc vždyť volant utočíš i jednou rukou (dlaní) bez větších problémů
a ještě líp to jde,když jen pomalinku a lehounce pouštíš spojku a popojíždíš po centimetrech a točíš ,,za jízdy"
a ještě líp to jde,když jen pomalinku a lehounce pouštíš spojku a popojíždíš po centimetrech a točíš ,,za jízdy"
Re: posilovač řízení
Atnarfus píše:Dobře činíš. To je jedna z věcí, která se dá poměrně snadno dodatečně namontovat a udělá z Feldy zase o kousek modernější auto.
Mně mechanik řek, že je to hodně složitá montáž a že je to blbost.. ale názor na servo sem teda nezměnil, chci ho tam.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Zde je podrobný popis:
http://www.feliciaklub.cz/?id=r_servo_1
http://www.feliciaklub.cz/?id=r_servo_2
Jestli tohle mechanik považuje za složitou věc, tak bych utíkal jen by se za mnou prášilo.
http://www.feliciaklub.cz/?id=r_servo_1
http://www.feliciaklub.cz/?id=r_servo_2
Jestli tohle mechanik považuje za složitou věc, tak bych utíkal jen by se za mnou prášilo.
Re: posilovač řízení
přítulka ma dlouhou new face 1.3 bez serva a ja hatch old face 1.6 se servem a musim teda říct ze je to sakra znát, jak na místě tak i za jízdy, i ona sama říkala ze to je velkej rozdíl a malem mi urvala volant kdyz jela mojí:-D myslim že felda se servem ma v zatačkach mnohem menší odpor. jinak oba máme 165/70 r 13
Re: posilovač řízení
Mali sme služobáky 1.6 s aj bez serva, bez serva to bolo na zabitie, volant išiel ťažko tak do 60km/h. Na 1.3 to až také zlé nie je, keď sa auto pohne, je to znesiteľné. Nedávno mi na pikape prdlo servočerpadlo a za jazdy mi ani nechýbalo
Re: posilovač řízení
mám takový dotaz. šlo by servo odsud viewtopic.php?f=49&t=22643&start=100 do mojí 1,3 mpi 99 rok ? pokud ano,co musí posilovač obsahovat aby byl kompletní pro montáž do auta a jak je to složité ?
Díky
Díky
Re: posilovač řízení
hledal jsem a nenašel jsem,proto jsem napsal jsem. Pak na to kouknu, Dík
Re: posilovač řízení
Zdravím , mám servo do felicie 1,6,ale nějak mi tam nepasuje.Originál je hliníkové a to co jsem koupil je litinové.Je nějaká možnost,že ho tam dostanu?Servo je v pořádku,odzkoušené,jenom je rozdíl v délce hřídelky.Od originálu se liší asi o 12mm.Pokud ho někdo chcete použít do vašeho vozu,je k mání.
Re: posilovač řízení
karmandr: a fotky aspoň? Čísla dílů? Takhle je to akorát výkřik do tmy a podle "litina/hliník" ti neporadí nikdo
Re: posilovač řízení
Číslo dílu teď momentálně nevím,nejsem doma,ale liší se od originálu(hliník)délkou hřídele řemenice.Je o 12-13mm delší.Uchycení na tři imbusy je stejné,do společného držáku s altíkem to taky sedí,jen ta délka je někde jinde.Původně tam byla řemenice na obyč. klíňák.
Re: posilovač řízení
ahoj kluci,
mám komplet servo z 1.9D. Moje stará teď jezdí 1,3 combikem, já tam problém neměl, ona ano, málem mě sežrala, jak jsem ji řekl že mám posilovač ve skříni Tak jsem se rozhodl ji ho tam strčit.
U 1.9 je servo dole pod altíkem, u 1.3 je nad altíkem. Vyrobit držák problém nemám, nemáte někdo fotku pro inspiraci?
mám komplet servo z 1.9D. Moje stará teď jezdí 1,3 combikem, já tam problém neměl, ona ano, málem mě sežrala, jak jsem ji řekl že mám posilovač ve skříni Tak jsem se rozhodl ji ho tam strčit.
U 1.9 je servo dole pod altíkem, u 1.3 je nad altíkem. Vyrobit držák problém nemám, nemáte někdo fotku pro inspiraci?
Re: posilovač řízení
máš pravdu, měl jsem mylné info z nějaké fotky z inzerátu.
Čistě teoreticky, kdybych si vyrobil vlastní držák servopumpy, umístil ho nad, nebo pod současný altík, hnal to delším čtyřdrážkovým řemenem a dopínal to bez kladek jen altíkem, bude to fungovat?
STK pomiňte...
Čistě teoreticky, kdybych si vyrobil vlastní držák servopumpy, umístil ho nad, nebo pod současný altík, hnal to delším čtyřdrážkovým řemenem a dopínal to bez kladek jen altíkem, bude to fungovat?
STK pomiňte...
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Jo,proč ne.Fungovat to bude.Pouze dodržet symetrii řemenice vůči vodní pumpě a řemenici klikovky a jinak podle mě nebude problém.Samozřejmě ještě budeš muset naohýbat jinak trubky k tomu čerpadlu.
Re: posilovač řízení
musím se ještě podívat zda jsou na motoru nějaké kotvící místa, možnosti pro potencionální držák, pak zkusím něco vymyslet a dám vědět. Ta souosost bude nejtěžší, ale půjde to. Jen se bojím aby např řemen neprokluzoval, nebo nevypadával...
Hřebeny jsou doufám stejné pro všechny motorizace ne?
Hadice problém nejsou.
Hřebeny jsou doufám stejné pro všechny motorizace ne?
Hadice problém nejsou.
Re: posilovač řízení
měl bych dotaz mám feldu 1.6 z roku 96 výbava GLX, někde jsem četl, že u GLX byl vždy posilovač je to pravda ? nebo to bylo taky za příplatek ? díky
Škoda Felicia 1.6 GLX - ABS, 2xairbag, servo, el.okna, zrcatka, alarm Magicar s dálkovým startem..
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob 03. říj 2009 19:26:24
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Zdravim chtěl bych se zeptat jestli de přidělat na feldu 1.3 s posilovačem alternátor z 1.3 bez posilovače. Třeba s nějakými drobnými úpravami Děkuji
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob 03. říj 2009 19:26:24
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Nikdo neví ?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
ale ví a spousta lidí, ale už je nebaví neustále odpovídat na ty samé dotazy lidem, kteří jsou liní si to zde najít a přečíst.
-
- Příspěvky: 204
- Registrován: sob 03. říj 2009 19:26:24
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: posilovač řízení
Mám ještě jednu otázku kam příde držák zapalovací cívky? Jestli pod držák serva a altíku nebo nad něj? Buď nebude v ose ten držák serva nebo ten držák cívky a myslim že se tam ani nevejde matka když tam bude obojí. Tak jestli někdo nevíte jak to má bejt správně
Re: posilovač řízení
Zdravím
Máte někdo zkušenosti s posilovačem ve feldě 1.3 BMM??? Zajímalo by mě chování motoru při volnoběhu, například při parkování kdy potřebujete hodně velký rejd při stání a volnoběhu, jak jsou na tom otáčky motoru, nebo dokonce jestli to nechcípne. U MPI to neni problém protože ŘJ si upraví otáčky a je tam furt 800, BMM tohle nedělá. Nepište mi že posilovač je zbytečný a podobné kravoviny kteří vypustí hospodský mechanici kteří pracují jako pekař a v dalších oborech kteří s autama nemají nic společného
Máte někdo zkušenosti s posilovačem ve feldě 1.3 BMM??? Zajímalo by mě chování motoru při volnoběhu, například při parkování kdy potřebujete hodně velký rejd při stání a volnoběhu, jak jsou na tom otáčky motoru, nebo dokonce jestli to nechcípne. U MPI to neni problém protože ŘJ si upraví otáčky a je tam furt 800, BMM tohle nedělá. Nepište mi že posilovač je zbytečný a podobné kravoviny kteří vypustí hospodský mechanici kteří pracují jako pekař a v dalších oborech kteří s autama nemají nic společného