Stránka 1 z 1

Projekt: Zástavba 1.6 16v AZD

Napsal: pon 19. kvě 2014 9:25:15
od Sancho
Zdravím všechny

Potřeboval bych poradit s mým projektem - zástavbou motoru 1.6 16v AZD (nebo jakéhokoliv obdobného 1.6 16v VW motoru)

O fyzickou zástavbu motoru se nebojím - to by neměl být až takový problém, vzhledem k tomu že blok je v podstatě skoro totožný s AEE. Jesná se mi spíš o tyto věci:

Svody - Felicie má jinak řešené svody než ostatní auta s AEE, tudíž svody z Golfa nebudou ani vzdáleně navazovat na zbytek výfuku - Dají se nerez svody pro VW Golf "přihnout" nebo je nutná kompletní zakázková výroba?

Výfuk - Je 45mm trubka dostatečně dimenzovaná na AZD, nebo by bylo záhodno vyměnit celé výfukové potrubí za např. 50mm nebo větší?

Sání - Bude stačit původní filtrbox?

Spojka, převodovka - Unesou zvýšenou zátěž? Je sice pravda že úpravy od Motor Excelu dosahují i vyšších hodnot výkonu a momentu, ale je otázkou co takových 77kW/150Nm, resp po chipu 85kW/160Nm udělá s životností zejména spojky.

ECU - Tady se jedná o vícero problémů:
- Plyn - Lze 16v přestavět na bowden, nebo je potřeba použít elektronický pedál?
- Lambda sonda - AZD má 2, AEE má jednu - předpokládám že když vypustím 2. lambdu za katem tak se prd děje, ale raději se ptám (Kat tam zůstane)
- Palubní počítač - Půjde zapojit původní počítač? Bude měřit alespoň rámcově přesně?


Jinak co se týče použití, tak se mi jedná o běžný provoz, ne závodní speciál, takže rady typu "Zahoď vstřiky a práskni tam Webery" neberu, vážně nechci jezdit za 25/100 :D

Předem děkuji všem za rady.

Re: Projekt: Zástavba 1.6 16v AZD

Napsal: pon 19. kvě 2014 19:33:04
od Skury
Každej druhej do svýho auta cpe jinej motor...

Obecně. Dej tam celou elektriku a nemusíš řešit kraviny. Jinak zbytek si si musíš vyzkoušet sám na místě, v tom ti asi sotva někdo poradí.