1. díl výfuku na 1.3 MPI

Martin

1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Martin »

Ahoj, pomalu mě čeká výměna 1. dílu výfuku na 1.3 MPI. Začíná prorezat u příruby před katem a celkově vypadá nevábně.

Zatím jsem viděl první díl od Starline cca 600, což je fajn, ale nevim jak s kvalitou.
Od Bosalu je za 1700, což mi zas za 2 svařené trubky připadá dost.

Jakého byste mi doporučili výrobce? Můžu risknout ten Starline, nebo existuje nějaká zlatá střední cesta?
Stefi74 - FK

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Stefi74 - FK »

Karsit děla kvalitní vejfuky v Příbrami :thumleft:
p.s.
Příspěvky: 260
Registrován: sob 14. lis 2009 15:02:51
Bydliště: Nová Role
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od p.s. »

brnkni tomuto pánovi já u něj občas nakupuju a nestěžuju si http://www.autodilyroman.ic.cz/kontakt.html ;)
Martin

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Martin »

Díky za tipy.
Ještě než se do toho pustím. Je při téhle opravě něco, na co bych si měl dát pozor? Budu ten díl sundavat po 10 letech.
Co třeba ty šrouby a matky, které drží trubky na svodech. Existuje nebezpečí, že tam při povolování něco urvu nebo prasknou ty závrtné šrouby? Jak jde povolit lambda sonda?
Mažete při montáži nového dílu něčím závity šroubů a lambdu?
p.s.
Příspěvky: 260
Registrován: sob 14. lis 2009 15:02:51
Bydliště: Nová Role
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od p.s. »

počítej s tim že něco urveš i když mě se to povedlo povolit vše a známej dva števty urval jen se na ně kouk co se týče tý lamdy tak stou sem měl těžkej boj nakonec pomohla půlmetrová trubka ale odnes to závit.při zpětný montáži sem šrouby posypal suchym grafitem dal nový těsnění který sem pro jistotu potřel pastou na spoje výfukú od bosalu.neni to práce na púl hodky tak at se daří ;)
jen-da - FK

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od jen-da - FK »

Abych nezekládal nové téma; Budu měnit 1.díl, a chci se zeptat jestli mám dát mezi litinové paroží a 1.díl výfuku nějakou těsnící hmotu, teda kromě toho těsnění, co tam patří :roll: . Nebo jestli bude stačit jen to těsnění
p.s.
Příspěvky: 260
Registrován: sob 14. lis 2009 15:02:51
Bydliště: Nová Role
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od p.s. »

já mažu spoje i těsnění pastou na spoje výfuků od BOSALU
http://www.vapol.cz/cz/produkt/vyfpasta ... roducers=1
;)
stony - FK

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od stony - FK »

Tak už mně ta spodní část příchytky upadla taky :-D
To v pravo dole. Tak budu muset měnit. Už se těším na povolování lambdy :-(
Obrázek

Jaké díly budu potřebovat?
- první část výfuku
- těsnění mezi svody a první část
- tu pastu tedy
A co dál k prvnímu dílu?

Nějaké silentbloky a úchyty vyměním při jednom taky.
PS:Zatím jsem to přídrátoval, tak to neupadne a jezdit se dá. Ale v nižších otáčkách to pekně řinčí. :lol:
Uživatelský avatar
Tomas6
Příspěvky: 3758
Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
Bydliště: Slušovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Tomas6 »

Já to měnil v práci předevčírem a svody z paroží bez nahřívání matek nešly.Bych je ukroutil.A lambda to samý.Toho kdo dá pastu mezi paroží a svody bych asi naliskal.Nezlobte se kluci ale kdo to má pak čistit?Těsnítko bohatě stačí a závity mažu měděnou pastou.Jak na lambdě tak na parohách.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas. :-)
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Sadra17 »

ano mazat jedině měděnou pastou nebo grafitem ne grafitovou vazelínou
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
maus - FK

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od maus - FK »

A ja se taky zeptam:co jste davali mezi svody a katalyzator?mate tam dratenku nebo grafit?ted jsem tam daval dratenku a nove srouby s novymi pery a fuci to...nejradsi bych urizl obe priruby a hodil tam vlnovec :?:
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Sadra17 »

jestli si dával novej první díl tak se občas stane že navaří přírubu dál a pak se opírá trubka o trubku a těsnění je tam na parádu
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
maus - FK

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od maus - FK »

ja deb*l jsem si myslel jak udelam "milackovi"strasne dobre kdyz ho trochu pretesnim(daval jsem mu novou reakcni vzperu motoru)a jak jsem tak mlatil hlavou o katak tak si rikam ...hele brouku srouby na pokraji smrti u priruby dam ti nove tesneni a pekny srouby i pruziny....byl tam grafit ten sel do kose i s puvodnimy "jako srouby...co bylo doma bylo....asi"...dam dratenku a ted to brouka ale jen za jizdy kdyz stoji tak je ticho
stony - FK

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od stony - FK »

Tak u nás v prodejně měli nakonec neorigo první díl výfuku za 350 kč. Tedy s věcma okolo to stálo cca 500 kč. Tak jsem to risknul.
To jsem zvědavý jak to tam bude pasovat. :lol:
Uživatelský avatar
jirkaf
Příspěvky: 4539
Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od jirkaf »

nic nicím nemazat ... když se použijou origo měděný štefty a matky tak to pujde vždy povolit. těsnění taky bohatě stačí, mazání je jako náplat ... hnus a bordel co tam nemá co dělat.
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od smrcek »

Mezi první dílem a katem jsem dával novej grafit - v autodílech říkal že to je kvalitnější (pevnější) než ta drátěnka - rozdíl v ceně byl minimální. tak sem vzal grafit. A nový šrouby na KAT (kde jsem musel navařovat nový matky páč ty starý měly strženej závit :( Když sem si (nechutně dlouho :puker: ) hrál s výfukem tak se mi ten starej grafitovej kroužek rozpadnul na několik částí.

Radší bych měl svařenou trubku od parohů až na konec :lol:
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
stony - FK

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od stony - FK »

Tak mně nejde povolit lambda ani náhodou. A to jsem na to měl nový klíč. Klíč vydržel, ale matka na lambdě to jaksi neunesla.
Takže než to odvařovat a platit někomu 1000 kč za práci a výměnu prvního dílu. To si raději koupím novou lambdu a vyměním první díl i s tou lambdou.
Co se dá dělat. :(

No dala by se ještě přivařit ta upadlá koncovka k první části výfuku znovu. No uvidím. :scratch:
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Sadra17 »

dej lambdu do svěráku a dothni co to de a pak zaber za první díl ;) já jí takhle povolil
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Uživatelský avatar
jirkaf
Příspěvky: 4539
Registrován: ned 16. pro 2007 18:16:54
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od jirkaf »

Svody do svěráku a skus to hasákem, velkym ;)
VW Passat 1.9 TDi, VW Passat 1.6, Suzuki RM-Z 450, Jawa Pionýr, Jawa Mustang
stony - FK

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od stony - FK »

Tak jsem si sehnal pootevřený očkový klíč. Nasadil a v pohodě povolil lambdu.
Ale taky se mi urval jeden šroub při výměně. Jeden ze dvou co spojují první díl s katalyzátorem. Ovšem to nebyl problém. Stačilo to provrtat na velikost o něco větší než je závit a pak z druhé strany dát novou matku.
Takže opraveno a vyšel jsem z toho celkem dobře. Ale 3 hodiny práce. Ovšem když vemu kolik jsem ušetřil za servis, tak jsem si v podstatě touhle práci vydělal cca 1500 kč minimálně. A protože 500 kč na hodinu nevydělám, pořád se mi to vyplatí opravovat si to sám. :salut:
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Sadra17 »

a ted si vem když studuješ tak tvuj čas je prakticky bezcennej :lol:
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Blazo - FK

Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

Zdravím potřeboval bych poradit jak provést demontáž 1.dílu výfuku, uhnil mi dole u příruby a urval se, na katu je příruba dobrá. Dočetl jsem se, že šrouby jsou v tom litinovém dílu na pevno takže to je trochu problém. Kdo jste to už demontoval prosím poraďte jak to oddělat bez velkých problémů a jak je to s Lambdou ?
raduzo22 - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od raduzo22 - FK »

Sundáš to v pohodě, šrouby tam sice sou ale sou v litině,1.díl drží matičky,myslím že to sou na 13tku ořech,sou tam čtyři matky. lambdu si normalně odpoj z konektoru a až budeš mit potrubí venku tak ji vymontuj.Pořádně to nastříkej WDčkem nebo něčím takovým.
Blazo - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

jako odrezovač používám KONKOR
takže u toho motoru s te litiny by to mělo jít v pohodě sundat ?
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne pát 26. lis 2010 20:30:22, celkem upraveno 1 x.
raduzo22 - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od raduzo22 - FK »

Blazo : to sice neznám ale prostě to musí být na bázi WDčka, jo v pohodě,hlavně to dělej ráčnou s kvalitníma ořechama. Když sem se to snažil sundat na favoritu normál klíčem tak sem si strhl hrany a pak už to nešlo ani ráčnou.
Blazo - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

dobre diky jestli to dobře dopadne zítra tak budu rád no a tu Lambdu je teda lepší odělat a vymontovat až je to venku i s tou trubkou ?
raduzo22 - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od raduzo22 - FK »

Tak co jak se ti to podarilo?Šlo to?
Blazo - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

nějak se k tomu nedostalo když jsem viděl v sobotu ten sníh tak to asi nechám až bude pomalu roztávat :D :D
jezdím cca 4měsíce takže v zimně bych toho stejně moc nenajezdil protože než bych to před panelákem odházel abych vyjel mi výjde rychleji MHD takže oprava se nechává na někdy jindy
raduzo22 - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od raduzo22 - FK »

Aha,tak to jo.Odkad ses vubec?
Blazo - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

Tak dneska jsem se do toho pustil a nic nešlo lehce. Dole u příruby to nešlo povolit, ale po nahřátí to povolilo. Větší problém mám u hlavy motoru kde jsou šrouby v tom litinovém dílu. Dočetl jsem se že to je matka 13´ jenže nasadím na to 12´a to je volná a 11´na to nenarvu takže nevím jak to sundat.

Takže bych se chtěl zeptat kdybych to neoddělával a dole to nějak zavařil u toho katu, ale nevím jak, aby to chodilo a nebylo to napevno, aby to neprasklo hned. Jestli jste to někdo svařoval tak jestli ohněm nebo elektrodama. Nebo jestli vyhodit kat a navařit tam trubku. Nevím co s tím a do servisu to dávat nechci.
keenworth - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od keenworth - FK »

Hele, já sem si ty šrouby už asi týden předem průběžně prostříkával takovým sprejem, protože sem z toho měl panickou hrůzu, když sem viděl ten "závit" ( nebylo to 13 let sundaný), pak sem je ještě trošku poklepal, hodil auto na rampu a zespoda nasadil ořech 13", dlouhej nástavec a povolil sem je všechny. Taky sem měl nakoupený nový ty štefty, ale nakonec sem vyměnil jen jeden, protože ten mi vyjel i s matkou. No a pak tam přišly favo svody a to je hned jiná :)
sisin - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od sisin - FK »

elktrodou to nezavaříš,ale upálíš.Je tam špatný přístup od podlahy a o rzi ani nemluvím.Minulý měsíc se mi stalo to samé.Nějak jsem to zagrcal ceočkem,ale bez zvedáku,jenom na kolech a dokola to šlo.Jenom pod podlahou na vrchu příruby zůstalo trochu nezavařeného,protože jsem se tam nemohl dostat s hubicí.Jinak se celý výfuk pohnul dozadu,protože je trubka ze svodů na přírubě zastrčená skrz,ale to jsem neřešil,držely to silentbloky.
raduzo22 - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od raduzo22 - FK »

Blazo : tim ze to bylo volny,tak to je asi tim ze to mas silene orezly a "jakoby se to rozdrolilo"mel sem to stejny na favoritu kdyz sem menil prvni dil vyfuku.Ohledne toho vareni to nevim,treba ti poradi nekdo jinej...
Blazo - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

Nj jenže ty matky jsou totálně orezle a třináctku na to nedám a dělám to na zvedákách v garáži nevím jak to sundat nebo to nějak provizorně tak na rok co mám ještě technickou zavařit jenže nemám tu přírubu ale tu bych si nechal vypálit, ale vyřit to CO2 to je zas malo místa od podlahy právě a nechat tam díru tak by to celkem fučelo a řvalo. Ještě jsem slyšel že existuje nějaká izolační páska přímo na výfuky.
keenworth - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od keenworth - FK »

Izolační páska na výfuk by se mi taky hodila, kdyby si našel něco kloudného, tak dej vědět :) . Jinak já ty šrouby měl taky na srá* rezatý a už ani neměli kloudnej závit, ale prostě sem za ně zabral a bylo. Ale dělat to s autem jen na zvedákách, to bych se na to :) ... vařit se ti to tam ale asi bude blbě, od podlahy tam totiž není moc místa.
Blazo - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

Ještě jsem se chtěl zeptat jestli nevíte rozměry.
Vnější rozměr trubky přední části a vnitřní průměr trubky do katylyzátoru.
Blazo - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

tak jsem si sehnal samostatnou přírubu a zkusim ji navařit na ten první díl ta trubka je celkem v pohodě
co bych měl na autě vypojit abych neusmažil nějaké kabely nebo ne dej bože zaskratoval je mi jasne že asi odpojit baterku a kostru při tom svařování dát co nejbíž u svařovaného místa protože demontovat to nejde ty šrouby u motoru jsou zrezavěne o 1,5 čisla puvodně 13ky a nepasuje tam ani 12ka abi 11ka takže to přivařím a kdyby to někdo pak fučelo tak bych zkusil tu grafitovou těsnící pásku a přitlačit to k tomu svaru ještě objímkou o víkendu se na to pustím tak snad to nějak výjde
keenworth - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od keenworth - FK »

Hm, no nevím jestli ti pomůže odpojit baterku, když tam máš dalších X čidel co vedou do řídicí jednotky. Já bych pro klid duše oddělal aspon lambdu a vypojil alternátor... aspoň u traktoru ho vypojuju, když tam vařím obyč. elektrikou.
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Sadra17 »

baterku, altík a asi bych i vycvaknul jednotku je to na chvilku, radši to udělej a máš jistotu že nebudeš schánět jiný díly
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Blazo - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

tak všem bych chtěl poděkovat za objektivní rady a nápady, ale nakonec jsem to udělal podle svého

Na samostatnou přírubu jsem navařil tři plíšky ze spodu a z boku a připevnil k prvnímu dílu výfuku sponama
příruby jsem spojil klasickýma šroubama co tam patří
mezi příruby jsem vložil těsnění takovou tu drátěnku
a výsledek z výfuku to sice trošku více čmoudí než před tím, ale za to to má zvuk jak s turbem na volnoběh jinak to je v pohodě pro představu fotka :lol: :lol:

Obrázek
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Sadra17 »

to těsnění- drátěnku tam máš obráceně ;)
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Blazo - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

ta zkosena strana je ve směru jízdy což by mělo být dobře
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne ned 13. bře 2011 15:34:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: citace odstraněna, viz pravidlo č.4
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Sadra17 »

zkosená jde dozadu, proto je tam taková "prohlubeň" v katalizátoru :hledej:
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Blazo - FK

Re: Výfuk 1.část

Příspěvek od Blazo - FK »

tak to už se v tom někdo hrabal taky protože ja mam na katu rovnou přirubu a tu s prohlubni jsem dokoupil zvlášť a udělal to tak jak udělal
Lukoo88 - FK

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Lukoo88 - FK »

Custe budu kupovat cely vyfuk az po kat jaku znacku doporucite nebo mam dat origo TYLL ? dík
emge

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od emge »

Tyll má od originálu veľmi ďaleko. Mal som zadný diel, od počiatku bol hlučný, auto išlo "ťažšie" do vyšších otáčok a keď som ho po cca 1,5 roku menil, tak už "hrkal". Z môjho pohľadu šmejd.
Po výmene za Bosal (komplet) auto stíchlo a ožilo, ale vydržalo mu to tak cca 1,5 roka. Takže životnosť tiež slabšia.

Teraz mám komplet MTS a zatiaľ je to najlepší výfuk po origináli. Môžem odporúčať.
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Sadra17 »

karsit ;)
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Gufy
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 01. bře 2012 15:42:42
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Gufy »

Ahoj , trochu to tu oživím , vyměnil jsem 1. díl výfuku , koupil jsem něco polského z aukra , celkem se ho i povedlo vyměnit , ale při podřazení , nebo rozjezdu na zpátečku teď výfuk bouchá buď přírubou do nápravnice , nebo do konzole , co drží řízení , nestalo se to taky někomu ??
Honzis
Příspěvky: 386
Registrován: pon 07. pro 2009 12:49:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od Honzis »

mi takhle po vymene tloukl posledni dil do taznyho zarizeni. Doslo tehdy na nejake srouby skrz...
Uživatelský avatar
TECHart
Příspěvky: 51
Registrován: stř 06. črc 2005 18:57:05
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 1. díl výfuku na 1.3 MPI

Příspěvek od TECHart »

Ahoj, potřebuju sehnat první díl výfuku na BMM. standartně mi upadla příruba na katalyzátor. Který tedy bude pasovat nejlépe. Zbytek výfuku mám nový v garáži je to tyll. dík
http://www.m-c.cz - Elektro dodávky pro výstavbu a provoz budov
Odpovědět