Stránka 1 z 1

Chladící kapalina dotaz

Napsal: čtv 27. zář 2018 18:26:33
od DoSa
Ahoj, chtěl jsem se zeptat jelikož to budu dělat poprvé jak s chladící kap. do feldy. Mám litr zelenýho fridexu g48 (známej říkal že tam dřív lil i tu druhou barvu a auto žije :D ) chci se zeptat zda to můžu dolít do te vyrovnávací nádobky? a bude mě stačit jen litr? Kdesi psali že auto má celkově 6l a to by moc nevycházeli poměry :D

Děkuji a pardon za školácký dotaz

Re: Chladící kapalina dotaz

Napsal: čtv 27. zář 2018 19:31:57
od PaKr
Ahoj,
no feldy do faceliftu (98) měly G48, potom G12 - červená (teda u 1.3 - u ostatních motorů si nejsem jistý, ale předpokládám G 12) míchat se navzájem nesmí,takže bys musel okruh propláchnout čistou vodou. jinak ideální poměr je 1:1 (3 litry fridexu a 3 litry vody) Já jsem na jaře kupoval original fridex na Tank - ono za cca 100/litr - bez nějaké reklamy, ale v Albertu chtěli 2x tolik.

Abych nezapomněl G48 se mění po 2 letech, G12 po 5.

Pokud jsem něco zapomněl nebo se mýlím, tak snad mě zkušenější doplní

Re: Chladící kapalina dotaz

Napsal: čtv 27. zář 2018 21:33:22
od Maty
dolej tam to co tam máš teď ....
tzn pokud je to růžový tak dolít růžovou ... pokud je to modrý tak dolít modrou.

Pokud to měníš tak to co vyleješ tam zase naleješ.

Pokud chceš měnit kapalinu za jinou barvu tak vylejt, propláchnout ... třeba den/dva pojezdit (prohřát) vylejt (ideálně proplachovat tak dlouho dokud neteče čistá voda) ... až se ti to bude líbit co z toho teče tak to vylej a nalej tam co chceš. Osobně doporučuji G12++ (růžová)

Celková náplň do feldy je cca 5l (+/-) ... ředění dle poměru na obalu toho co koupíš ;) .. většinou 1:1

Re: Chladící kapalina dotaz

Napsal: pát 28. zář 2018 9:19:12
od DoSa
Díky za rady, jinak přes léto tam dáváte jen vodu nebo něco jiného?

Re: Chladící kapalina dotaz

Napsal: pát 28. zář 2018 11:15:03
od 103457
Chladící kapalina (fridex s destilkou ) je stejně důležitá v létě i v zimě. Při správné koncentraci, ředěná v poměru 1:1 v zimě nezmrzne ani při -40°C a v létě nevaří až do +115°C. Takže zajišťuje chlazení vozu v mrazech i parnech. Vžádném případě nejezdit jen na destilovanou vodu, která nezajišťuje dostatečný bod varu a už v žádném případě nepoužívat obyčejnou vodu, při teplotách okolo 80°C se z vody vylučuje vodní kámen a usazuje na kovových částech motoru.