Vše o chip-tuningu

:)
jarda.vysocina - FK

Vše o chip-tuningu

Příspěvek od jarda.vysocina - FK »

Trocha počtení ...a taky zamyšlemí ..

Chiptuning - ano nebo ne?

Co si mám představit pod pojmem chiptuning?
Název vlastně ve zkratce obsahuje princip, jak a co se provádí. Chip - je ustálený výraz pro elektronické součástky, které mohou mít různé vlastnosti a schopnosti. Některé z nich mají například schopnost velmi rychle zpracovat informace, jiné si umí zapamatovat a uchovat informace i bez přísunu vnější energie. Tuning lze chápat jako nastavení, vyladění. Česky bychom asi chiptuning měli nazývat "optimalizace řízení spalovacího procesu motoru".
O co při tom jde a nemůže to uškodit mému autu?
Dovolím si jednoduchý příměr, který dostatečně vystihuje o co jde. Když v továrně na hudební nástroje vyrobí například klavír, technicky jej naladí, vyzkouší a prodají zákazníkovi. Klavír je v pořádku, funguje, hraje, nevrže a nedrnčí. Abyste si doma zahráli stačí otevřít víko a sáhnout do kláves... Chcete-li si ovšem hudební produkci užít, pozvete bez váhání nejprve ladiče pian. (Všimněte si, že by Vám nepomohl ani skvělý truhlář nebo vynikající instalatér - prostě musí se to nejen umět ale mít i specifický cit) . Pan ladič nebude nic vrtat, hoblovat, lepit ani ke klavíru nepřišroubuje nějakou krabičku. Jeho nářadí je jednoduché, vejde se do větší kapsy. A přesto, když odejde zazní Váš nástroj mnohem lépe. Klavíru nic neubylo, nic nepřibylo a přesto lze těžko uvěřit tomu, že byste zatoužili uvést svůj nástroj do původního stavu! Stejné je to i s motorem Vašeho vozu. Koupili jste si výsledek mnohaleté konstruktérské práce, důvtipu a zkušeností. Díky tomu bude jistě dobře sloužit i v Africe i v Norsku. Nastartujete jej i když do něj nalijete naftu třeba ze "špenátu". Zkrátka musí vyhovět družstevnímu rolníkovi i obchodníkovi s cennými papíry. Je totiž nastaven úmyslně jako "UNIVERZÁLNÍ". Vhodným naladěním jsme schopní ukousnout něco z jeho univerzálnosti a zdůraznit některé jeho specifické schopnosti. V žádném případě nejde o znásilňování techniky. Spíše najdeme optimální nastavení, ve kterém se motoru v našich podmínkách pracuje nejlépe.
Vždycky bývá něco za něco, co to bude znamenat pro mne?
Rozhodně doporučujeme přečíst si návod k obsluze Vašeho vozu a to nejlepší, co můžete udělat je, řídit se jím. Kontrolujte si hladinu oleje měrkou a nedojíždějte "na kontrolku". Nešetřete na kvalitě paliva. Věřte, že i palivo se vyrábí v různé kvalitě a padesátník ušetřený u pumpy v areálu bývalého JZD se může prodražit. Nezávoďte - na závodění si raději pořiďte závodní speciál. Mívá upravenou i karoserii, brzdy, spojku a převodovku. S těmito částmi se při chiptuningu nedělá nic! Pamatujte, že je příjemné vědět a cítit, že motor "může", určitě to ale neznamená, že "musí".
A co tím tedy získám?
Neuvěříte, že Váš vůz jede i s manželkou, tchýní a dětmi lépe, než když jste s ním dříve jezdil sám. Odpadne zbytečné odřazování, znáte to, když na čtyřku je to moc a na trojku málo. Vždy, když sešlápnete pedál plynu budete mít pocit, že se něco děje a nebudete na to muset čekat. A to, co je dnes mimořádně zajímavé - tuningový paradox. Pokud si zachováte původní způsob jízdy, rozhodně se svezete lépe a za palivo zaplatíte méně! Je to způsobeno tím, že silnější motor se tolik nenadře a nemá tedy zbytečně vysokou spotřebu. Tady jsou ušetřené korunky zcela namístě.
Ale to je nesmysl, aby klesla spotřeba po zvýšení výkonu motoru!
Možná změníte názor, když si uvědomíte následující. Zjednoduším situaci a jistě se mnou budete souhlasit, že váš automobil jezdí v zásadě ve třech režimech. Rozjezd (zrychlení, plyn), rovnoměrná jízda a brzdění (zpomalení, brzda). Ve fázi rozjezdu využíváte silové schopnosti hnací jednotky řekněme z větší části. Záleží jen na Vás a na podmínkách na silnici, jestli se rozjedete z 0 na 100km/h za 15s, (nebo s načipovaným vozem za 13s) nebo za 20s. Za komfort vyššího zrychlení zaplatíte samozřejmě vyšší spotřebou. Při brzdění převádíte kinetickou energii jedoucího vozu na tření v brzdách, potažmo teplo a tím si způsobujete přímou a nevratnou ztrátu energie - tedy opět spotřeba. K zastavení vozu ze 100km/h budete potřebovat asi 3,5s.
Nejdelší dobu jízdy po silnici však Váš vůz stráví v režimu rovnoměrné jízdy, kdy se pohybuje vpřed setrvačností a využíváte pouze výkon motoru, nutný k překonání třecího odporu převodů hnacího soustrojí, valivého odporu pneumatik a čelního odporu vzduchu (který roste exponencionálně se vzrůstající rychlostí).
Srovnejte nyní nenačipovaný a načipovaný vůz Octavia 66/85kW, jedoucí rychlostí 100km v hodině. Připusťme, že ztráta výkonu odporem je v obou případech stejná, někde na úrovni 47kW. V první případě musíte stlačit pedál plynu na 71%, ve druhém na 55%. A tento rozdíl budete využívat jistě více, než v 95% doby jízdy vozu. Vývod si udělejte sám.
Chápu, ale postrádám technické aspekty!

Není cílem zde úplně objasnit problematiku, ale přiblížit se k pochopení základního principu. Snad pomůže částečné zjednodušení a pohled do minulosti.
Především je třeba vědět, že princip čtyřdobého motoru se nezměnil od jeho vynálezu až dodnes. Odpusťte klišé, ale jinak to nejde: Práce motoru je výsledným kompromisem mezi vzájemným působením mechanických částí, těžko popsatelné dynamiky plynů, proměnných teplotních režimů a chemických procesů při spalování paliva. Jestliže si přičteme zcela protichůdné požadavky uživatele a například ekologických norem na chod motoru musí být jasné, že nejde o nic jednoduchého. Všechny motory musí být ovladatelné, bezpečné a řekněme dosahovat co možná nejvyšší účinnosti za podmínek, které nemají daleko k extrémům. Ať již jde o kolísající kvalitu paliva, vnější povětrnostní a geografické vlivy, ale i využité výrobní tolerance.
Starší motory měly trysky, difuzory, membránové ventily, přepouštěcí kanálky, kontakty, a další ovládací prvky pevně nastavitelné šroubovákem a klíčem. Je zřejmé, že optimální spalovací podmínky bylo možné nastavit jenom v úzkém pásmu chodu motoru.
Dnešní motory mají oddělené funkce čidel a aktivních ovládacích prvků a jejich nastavení se provádí elektronickou cestou prostřednictvím elektronické řídící jednotky. Schopnosti a rychlost zpracování vstupních a výstupních dat je tak vysoká, že dovoluje proměnlivé řízení spalovacího procesu v různých režimech chodu motoru v závislosti na vnějších podmínkách i s kontrolou kvality výstupních exhalací. Zdánlivě složitá elektronika ovládání motoru způsobila výrazné zjednodušení přístupu k ovládání spalovacího procesu. Tím se otevřela cesta k zatím nejjednoduššímu způsobu individuálního zlepšení charakteristik hnacích jednotek – chiptuningu. Prosím, všiměte si, že se nejedná o sériové úpravy, ale opravdu o zvláštní přístup k doladění jednotlivé hnací jednotky.
Zdokonalováním a vylepšováním motorů se zabývají již pokolení mechaniků a ladičů motorů. Není tajemstvím, že dobře seřídit motor uměl dříve jeden z tisíce mechaniků. Nebyl lépe vyškolen, ani neměl lepší nástroje, než ostatní. Jen využíval nějaký šestý smysl, který mu pomáhal vyznat se ve složité síti veličin, kde souvisí téměř všechno se vším. A lze spolehlivě říci, že se nezměnilo VŮBEC NIC! Chiptuning je totiž lidově řečeno „kumšt“. I mezi „chiptunery“ jsou začátečníci, rutinéři, experimentátoři a samozřejmě individuality.

Ale jak si mám vybrat toho správného?

Nečekejte jednoduchý recept, protože neexistuje! Je to podobné, jako s autoservisem. Někde Vám pomohou a cítíte se spokojen, jinde máte pocit, že jste přišel jenom o peníze. Ze zkušenosti lze doporučit některé body pro zamyšlení:
1) Asi pevná adresa a dohledatelnost chiptunera.
2) Zálohování dat a možnost restaurování do původního stavu. Bohužel i zrestaurování je práce a počítejte s nějakým manipulačním poplatkem. Většinou lze předejít návratu k původnímu stavu tím, že si předem vyjasníte, co od provedeného chiptuningu můžete očekávat.
3) Většina dobrých chiptunerů je, řekněme, ješitná na výsledek své práce a rádi provedou korekci v případě potřeby.
4) Více metod dává větší pravděpodobnost výběru té nejlepší. Demontáž řídící jednotky není na závadu, spíše ku prospěchu věci.
5) Cena za individuální úpravu dat na sériový vůz od TOP chip designera stojí od 150 do 350 EURO i více, bez nákladů na vlastní manipulaci a práci.
6) Maximální přijatelné riziko je, že odjedete s nenačipovaným vozem!
7) U toho,kdo provádí chiptuning bez jakýchkoli problémů zvažte, zda byste chtěl být prvním, kdy se potíže projeví.

Existuje nějaký spolehlivý způsob jak zjistit, jestli se chiptuning podařil?

Objektivně lze provést změření průběhu výkonové křivky a kroutícího momentu na válcovém dynamometru (tzv, „brzdě“) před a po načipování a případně provést totéž s emisemi. Samozřejmě se jedná o samostatnou disciplínu a náklady na jedno měření se pohybují kolem 3000 korun. Je na zvážení, zda se to vyplatí. Ze zkušenosti známe případy, kdy již první měření ukázalo, že deklarované počáteční hodnoty neodpovídají skutečným. Každý motor je výsledkem součtu mnoha výrobních tolerancí a tak se od sebe i jinak identické hnací jednotky liší.
Zdá se, že subjektivní a empirický přístup k hodnocení výsledku je častější a docela vyhovující. Vy, jako dosavadní uživatel znáte nejlépe chování a reakce vozu. Již po krátké projížďce musíte dokázat posoudit změny, které jste zaznamenal. V delším časovém úseku porovnejte spotřebu. Je zajímavé, že spotřeba čipovaných vozů je první týden vyšší, pak zhruba měsíc stejná, jako původní a potom klesne. Není to způsobeno chiptuningem, ale přirozeným zkušebním obdobím, kdy si řidič „osahává“ nové vlastnosti motoru.
Mohu si chiptuning vyzkoušet?
Hmmm... Úsměvný námět, který mi připadá jako dotaz v knikupectví, zda si můžete knihu na zkoušku přečíst? Asi vám doporučí knihovnu, pravda? Možná bychom měli doporučit nějakou půjčovnu... Celá potíž spočívá v tom, že se jedná o individuální úpravu a nejvyšší hodnotu má právě něco, jako "duševní obsah". Bylo by asi nespravedlivé domýšlet o jakou kvalitu individuálního duševního obsahu jde, když jej lze půjčovat?
Nicméně, praxe ukazuje, že se nám ještě nestalo, aby někdo projevil přání úpravu odstranit a jsem přesvědčen, že spokojen budete i Vy.
Můžete uvést rizika a záruky, které mohu očekávat?

Záruky jsou v případě chiptuningu očividně dvě. První je na kvalitu technického provedení, tedy: Demontáž, montáž řídící jednotky a veškeré práce na jednotce jsou garantovány podle zákona po dobu 24 měsíců. Potěšitelné je v tomto případě, že případné nedostatky by se projevily ihned, dodatečné závady v delším časovém období jsme nezaznamenali.
Druhá záruka se týká „duševního obsahu“ – dat, původních i upravených. Tato data jsme schopni v případě potřeby kdykoli obnovit a lze hovořit o podpoře do konce životnosti řídící jednotky.
Správně provedeným chiptuningem nedochází k zásadní změně běžných rizik, vyplývajících z provozu vozidla. Nicméně je třeba si uvědomit, že všechny součásti motoru podléhají opotřebení a některé jsou přímo konstruovány na určitý garantovaný počet pracovních cyklů. Nelze dovozovat, že například nutná výměna váhy vzduchu je důsledkem provedeného chiptuningu.
Pro minimalizaci těchto zavádějících úvah se snažíme vozidla před úpravou kontrolovat. Chiptuningem se totiž nedá odstranit žádná závada, projevující se před ním. Jako pravidlo lze spíše zaznamenat ještě výraznější projev závady.
Budete-li kontrolovat stav provozních náplní motoru a včas doplňovat maziva a olej, neměl byste pocítit žádnou ztrátu na životnosti motoru.

cele reklamni kydy zkopirovane z autokomi.cz
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne stř 30. črc 2008 8:38:33, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Vici
Příspěvky: 1278
Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
Bydliště: Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od Vici »

to jsi zkopiroval nekde z cimbu ne ? :-D
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Snehulak - FK

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od Snehulak - FK »

Na otázku ano či ne, říkám že ano. ale ne od ;) někoho doma ale Cimbu nebo Viči ;) ale jen u toho bych nezůstal :P :P
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od favo »

Já sám za sebe mohu říci že čip tuning má smysl jen na opravdu dobrém motoru , já na tom svém nechal udělat čip i když jsem měl o jeho stavu pochybnosti a popravdě jsem žádný rozdil nepoznal potom přišla na řadu vačka a ani tak to nebylo to pravý ořechový ale jelo to líp potom přišel jiný čip a krapátek zlepšení tam bylo .Posléze přišla výměna kliky a ojnic a jen se snižil hluk což je logické ale nyní mám celý motor nový a teprve se zajíždí ale je znát že zlepšení tam jen jen bohužel nemohu říct zda na to má víc vliv vačka nebo čip nebo celková GO motoru a abych to zjistil se mi nic zpět vracet nechce ;)
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
vanplus - FK

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od vanplus - FK »

Ne na každým motoru to je to samý,nevim jak felicie ale nové motory když "sjedou z pásu" tak maj určitej výkon,nekterej má třeba 108 koní ale má mít 100 tak tam daj čip kterim ho ztáhnou na těch 100 a naopak....takovej motor pak se čipuje mnohem líp a do vyššího výkonu bez jeho ujmy :D , samozřejmě pokud má někdo motor kterej je už ve výrobě nataženej čipem nahoru tak to potom už moc zázraků člověk nenadělá....
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od favo »

Možná bych měl uvést že první čip byl od CIMBU a vačka a druhý čip byly Motor Excel
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Dedla
Příspěvky: 1425
Registrován: pon 13. úno 2006 18:40:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od Dedla »

Upravenou jednotkou se pouze vylepší a optimalizuje regulace předstihu a obohacení při přidání - vylepší se přechodové režimy. To je právě ten POCIT většího výkonu. Ale s výkonem to nemá nic společnýho,spíš bych to nazval výrazem "funkčni / fungující". Sériový data zas tak špatný nejsou,aby se jinými dalo až zas tak hotně polepšit.
Každý bohužel ale chce slyšet kolik koní mu přidá pouze jednotka. Já vím,že nepřidá nic,proto nikomu nikdy lhát nebudu a oblbovat ho jinejma nesmyslama...

Jinak jsem pro tzv. "čiptuning",ale musí to mít hlavu a patu.
Výraz "čiptuning" nemám rád!
Úpravy řídících jednotek motorů Felicia
Ex. Felda http://www.youtube.com/watch?v=b5al6XngGWo Kejzi dík!
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Nemám rád SZ...
vanplus - FK

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od vanplus - FK »

k tý jednotce..v toledu prej je ten samej motor jako má felda? jestli jo tak pak pokud dám tu jednotku ke mě tak by to mělo mít 55kw.. jednotka taky udává výkon dle toho jak časuje a tak ne? nehledě na to snad u fábií jsou taky 3 nebo kolik stejnejch motorů a každej má jinak kw...možná to má z jednotkou něco společnýho...
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od favo »

Pokud je v toledu stejný motor jako ve feldě tak potom je to motor 1.6 a ten má i felda s výkonem 55kW proč potom přehazovat jednotky
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Uživatelský avatar
Vici
Příspěvky: 1278
Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
Bydliště: Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od Vici »

Vyzkousel jsem tolik uprav, chipu a podobnych veci ze nachipovani 40kW feldy me nechava naprosto chladnym ;)
byt tomu chip jiste pomuze - BMM melo slusne rezervy, resp seriovymsoftem bylo dost priskrcene. ale i tak tomu vzdy ujedei seriova BMM 50kW. a o MPI ani nemluve
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
smazany clen - FK

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od smazany clen - FK »

S těmi dětmi. :) :D
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 30. pro 2008 11:58:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
vanplus - FK

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od vanplus - FK »

favo píše:Pokud je v toledu stejný motor jako ve feldě tak potom je to motor 1.6 a ten má i felda s výkonem 55kW proč potom přehazovat jednotky

myslim 1,9
Uživatelský avatar
Vici
Příspěvky: 1278
Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
Bydliště: Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od Vici »

vanplus píše:k tý jednotce..v toledu prej je ten samej motor jako má felda? jestli jo tak pak pokud dám tu jednotku ke mě tak by to mělo mít 55kw.. jednotka taky udává výkon dle toho jak časuje a tak ne? nehledě na to snad u fábií jsou taky 3 nebo kolik stejnejch motorů a každej má jinak kw...možná to má z jednotkou něco společnýho...

1,9D zadnou ridici jednotku v pravem slova smyslu jak ji zname u modernejsichmotoru nema. neni tam tedy co upravovat. z naftaku jednotku ma az motor SDi a TDi a dalsi
55kW v toledu bude asi 1,9TD a ten taky nemel moc elektroniky.. ale na rozdil od 47kW 1,9D ve felde mel turbo.... sico to neni TDi ale asi to bude o neco malo lepsi (turbo je turbo...). vim ze par lidi to ve felde ma naskladane
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
vanplus - FK

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od vanplus - FK »

ne to opravdu neni 1,9 td je to na pohled stejný jako felda,čili je to 1,9D ...to bych se asi neptal proč má td 55kw...
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od favo »

Potom je výkon dán nastavením čerpadla.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Snehulak - FK

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od Snehulak - FK »

prosím o vysvětlení - jakej je rozdíl mezi 1,6 55Kw a 1,6 74Kw . Tu stokoňovou 1,6 má kamarád v oktávce a před pár lety jsem uvažoval to dát do feldy místo klasický 1,6 55. Stejný obsah ale o 20kw větší výkon
Uživatelský avatar
Vici
Příspěvky: 1278
Registrován: úte 16. pro 2003 16:17:43
Bydliště: Rožnov p.R.
Kontaktovat uživatele:

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od Vici »

je to uplne jiny motor - celohlinikovy. a sedi na tom motormanagemenst siemens
kdyz sve felde nadelis vacku a chip bude to to same.. taky 145Nm
O1 Combi ASZ 204PS/461Nm, Galaxy AUY 149PS/368Nm, Sharan AUY 4motion série, Favorit Silver Line 50kW
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od favo »

To by si tu feldu musel nejdřív zase koupit. ;)
Naposledy upravil(a) emilio52 dne úte 30. pro 2008 11:57:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
Snehulak - FK

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od Snehulak - FK »

ach so. díky Vici
škoda že ho do feldy nedávaly už v serii. třeba v nějaké sport verzi nebo tak
Favo - jj, musel bych nejdřív zase koupit feldu.....ale nikdy nevíš co se stane ;)
vanplus - FK

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od vanplus - FK »

favo píše:Potom je výkon dán nastavením čerpadla.

no to sem chtěl slyšet takže nastavit čerpadlo jako tam u toho motoru v toledu...dík
Uživatelský avatar
favo
Příspěvky: 7079
Registrován: ned 01. srp 2004 15:41:36
Bydliště: Blansko

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od favo »

Nejsem odborník na diesely ale něco málo jsem pochytil mezi postiženými kamarady a stejně nemocným bratrancem ti se v chrochtadlech hrabou skoro pořád. :D Ale mohl bych se ti zeptat pro jistotu kamoše budu s ním mluvit příští týden.
Moje felda 1.4 MPi
Golf IV 1.9 TDi 164 PS 393 Nm
vanplus - FK

Re: Chiptuning - ano nebo ne?

Příspěvek od vanplus - FK »

mně taky diesel nic moc neřiká,byl bys hodnej kdybys něco zjistil, dík
maniaX - FK

Vše o chiptuningu

Příspěvek od maniaX - FK »

Pište zde prosím své zkušenosti a nápady na:

chiptunig ŘJ (1.3Mpi, 1.6Mpi, 1.3BBM)
kombinace chipu + sportovní vložka
kombinace chipu + otevřené sání
kombinace chipu + ostrá vačka
atd...atd.....
Brkoliny

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od Brkoliny »

zdravim co do 40kw verze dat jednotku z 50kw? pomohlo by to?
glx1.6 - FK

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od glx1.6 - FK »

rj sama o sebe ti len pohorsi musis vymenit cely motor/hlava-kompresia, vacka-casovanie ine, piesty-tvar/ RJ inak naprogramovana a este skrtiacu klapku so vstrekovacom je rozdiel medzi 40kw a 50kw verziou
Makk

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od Makk »

Zdar nemáte někdo návod jak na to? Chip"""" Chtěl bych to udělat doma na koleně, nechce se mi dávat 4500 nějakém soplovi že mi překope jednotku, radši bych s to sám, kde bych mohl najít víc infa?
Uživatelský avatar
emilio52
_________________
_________________
Příspěvky: 4134
Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od emilio52 »

Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
ObrázekObrázek
Hans - FK

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od Hans - FK »

Páni servismani,
jsem v dilematu. Mám možnost na zkoušku dát do svého vozu nachipovanou řídící jednotku. Buď samotnou která má parametry 61kW a 141Nm. Abych se přiznal moc této úpravě nevěřím, ale nemám možnost změřit výkon na brzdě před a po. A druhá jednotka je s programem pro ostrou vačku. Myslím, si že si motor se sériovou vačicí nebude s tou jednotkou rozumět. Jakou mám zkusit?
Podotýkám, že mě to nebude nic stát, nikomu nebudu nic platit, jenom zkouška.
Honza9007 - FK

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od Honza9007 - FK »

61kW a 114Nm jen z řídící jednotky??? Nevím, moc tomu nerozumím, ale zdá se mi to jako čirý nesmysl... pokud u toho nemáš další úpravy na motoru!!!
Uživatelský avatar
00Inferno00
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
Bydliště: Dolní BenešoVW
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od 00Inferno00 »

Cimbu a 61kW jen prepsanim rid. jednotky je nesmysl :idea:
Vici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...
VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogbone
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
Hans - FK

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od Hans - FK »

Chlapci, čím se liší ta ŘJ pro ostrou vačku od upravené bez vačky? Řídí snad v nízkých otáčkách jinak zapalování nebo směs?
dodo136 - FK

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od dodo136 - FK »

Felicie 50kw má vždy víc jak 50 většinou 56kw serie a při ůpravě od cimbu ti to moc neudělá,aspon já si to nechal před měsícem dělat a nic moc spíš v běžném provozu horší,včera jsem dal zpátky seriovou jednotku,která jde lépe od spoda.Víckrát bych do upravy ECU nešel.
ing
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 29. dub 2010 15:18:08
Bydliště: 431 86 Kovářská
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od ing »

V časopise autotip měřily při testech skutečný výkon motoru na válcové zkušebně a při testu Škoda Felicie 1.6 sport line proti Fabii 1.4 16v byl výkon u Fábie 80,5 kW místo 74kW a Felicie měla 64Kw a 145nm.A jen pro zajímavost Felicie 1.3 mpi měla 58kW!!!Samozřejmě záleží na tom v jakém stavu je motor,kolik má najeto atd...Takže pokud bych si chtěl někdy ochipovat motor, chtěl bych protokol o výkonu před a po úpravě...
JAWAEVO - FK

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od JAWAEVO - FK »

ing ved nato sú dobrý vycáluješ im 4500 a oni ty jednotku dojebú a máš tak akurát nižší výkon
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od straca »

zdravím mám čerstvě čip a je to prostě znát že to lépe jede de to víc od spoda a nemá to mrtvé otáčky přijde mi že to jede svižnějc ale zrychlení 0-100 zůstalo +- 1s stejné je to možný?Kola 185/60/14
Naposledy upravil(a) straca dne ned 29. srp 2010 17:17:09, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
smrcek
Příspěvky: 2473
Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
Bydliště: Praha - Horní Počernice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od smrcek »

No protože ti to jede lépe vocpoda, tak ti to musí jít hůře vodpůlkyvejš ne :D AKCE-REAKCE ;)
Díky za hlasy
FUNice TADY
Z důvodu žabomyších válek a přístupu některých expertů spíše v pozadí.
straca
Příspěvky: 983
Registrován: sob 07. úno 2009 14:28:17
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od straca »

no nevim zas mi přijde že i přes 4tis to leze rychlejc než v sérii,ještě by mě zajímala kombinace se sport.vložkou KN?
Uživatelský avatar
Mildacaso
Příspěvky: 517
Registrován: ned 07. zář 2008 11:12:10
Bydliště: Mělník
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od Mildacaso »

geralt píše:ahoj mam motor 136B a zajímalo by mě jak si rozumí origo ŘJ s ostrou vačkou ? ostrá vačka zvyšuje emise a lamda to zaznamená a mohla by vysílat špatný signál do ŘJ --> ?? míň benzínu do vstřikování a mensí výkon ?

Od kdy ostrá vačka zvyšuje emise? A jak lambda sonda pozná horší emise?
Ostrou vačkou získáš obecně delší dobu otevření ventilů. To znamená že motor je schopen být lépe plněn a lépe vyprazdnován. Lepší plnění se projeví dle časování vačky v určitém spektru otáček. Obecně čím ostřejší vačka tím motor pojede lépe ve vyssích otáčkách a zároven neco zas ztratí v nízkých otáčkách.
PRo zaklad jednoduché vysvetlení stačí.

Lambda sonda měří přebytek kyslíku ve výfukových plynech. Obecně řečeno bude říkat kdy je směs chudá a bohatá. Nic ohledně emisí nezjistí. Samozrejmě že emise jsou ovlivněny připravovanou směsí ale to lambda sonda nedokáže zjistit.
Skoková lambda sonda ale nedokáže říci přesnou hodnotu takže bude neustále oscilovat mezi bohatou a chudou směsí. Doměnka že lamdba sonda pozná více kyslíku ve výfukových plynech a obohatí směs je pravdivá, ale pokud vezmeme korekční pole labda sondy ( cca 10 procent) tak neni schopna obohatit tak jak je potřeba. Zpětná vazba funguje ale stejně korekci přichází až později a je velmi malá což take neni dobré.
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o chiptuningu

Příspěvek od Honza_t »

kdo chce jen aby měl motor kultivovanější projev a reakce na plyn, ať si dá jen čip, to docela umí (alespoň na 1.3 MPI). Kdo chce zvedat výkon, musí dát i vačku. A samotná vačka taky jede líp, ale není to ono, když už tak obojí. A kdo má BMM, tak nejlepší čiptuning do začátku je předělat na MPI :D ;)
Fanda522 - FK

Re: Vše o chip-tuningu

Příspěvek od Fanda522 - FK »

Čau takže pokud mám 1.3 BMM 50KW tak jak dosáhnout lepšího výkonu - pokud možno při co nejmenších nákladech na provoz i porízení? Uvažoval jsem o sportovním filtru a odtsranit středový tlumiš výfuku a přidat laděné svody výfuku ala favorit. Co si o tom myslíte? Jinak chip sem i zdá jako vyhozené peníze ta toho jednoho či dva koně... ? Díky za rady ;)
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o chip-tuningu

Příspěvek od Honza_t »

Tlumič pryč a svody. Cena zanedbatelná, rozdíl citelný. A předělat na MPi, ale to už není úplně zadarmo (zase míň žere a má větší sílu i dole). Filtr je zanedbatelné zlepšení za dost peněz.
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vše o chip-tuningu

Příspěvek od denis15 »

Mám 40KW MPI a zjistil jsem, že zatím nejlepší chiptuning je LPG :D . Proti benálu to podtlakový LPG nadopuje nadoraz a jede to i 155km/h. Jinak je to líná svině a to ji nešetřím-tlaky super, zajeto dobře ale kde nic není.... Kdyby nebyl motor v tak dobré kondici, dal bych tam bez okolků 50KW a bylo by ;) Dát na toto zoufalství chip je plýtvání peněz. 50KW jede proti 40mpi kultivovaněji snad i v BMM verzi a jede jako čert. Holt darovanému koni na zuby nehleď.
Odpovědět