chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

se sporákem místo motoru :D
Kady
Příspěvky: 8
Registrován: stř 22. led 2020 20:43:01
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Kady »

Zdravím, mám felicii 1,6GLX 1997 se zástavbou LPG EG (Avance 32 4). Stává se mi nepravidelně, když vyřadím nebo to dělá i u stojícího auta na volnoběh, otáčky začnou kolísat směrem dolů z běžných volnoběžných hodnot, kontrolka dobíjení začne problikávat a motor chcípne. Řídící jednotka se snaží otáčky vytáhnout (přidá), stejně ale kolísají a neustálí se až do úplnýho zhasnutí. Tato závada je nepravidelná, někdy jede v pohodě den, dva.. i týden a někdy během jednoho dne chcípne mnohokrát.. při vyřazení.. na trase 2km klidně i 5x nebo má snahu dokud nepřidám plyn. Tahle závada se objevovala stejně pravidelně jak v jízdě na LPG, tak i BA. Co se to začalo oběvovat bylo na autě provedeno: výměna škrtící klapky za úplně novou, výměna originál škrtící klapky z jiného auta, nová lambda sonda originál Bosch, samozřejmě vždy nastaveny adaptace přes VAG COM, výměna dvojitého teplotního čidla, svíčky NGK iridium, nové zapalovací kabely, nové víčko rozdělovače + palec, nový zapalovací modul, jiný rozdělovač z jiné feliny (snímač otáček), nastavení úhlu zážehu stroboskopickou lampou. Závada pořád stejná akorát s tím rozdílem, že při jízdě na BA se vyskytuje nyní méně než při jízdě na LPG. Napětí v palubní síti na volnoběh 14,4V... volnoběh rozsvícená tlumená světla 14,3V... 2000ot rozsvícená tlumená světla 14,3V. VAG COM žádné chyby nevidí. Napadlo mě zkusit vyřadit odvětrání přes aktivní uhlí do sání nebo i zkusit vyměnit ŘJ motoru (mám k dispozici druhou z plně funkčního auta). Než se do něčeho takového budu pouštět, nejprve bych se rád optal, nemá někdo nějaký nápad co s tím? Už jsem z toho celkem bezradnej. Jsem objednán ještě k plynaři aby se na to podíval, před přestavbou na LPG žádný takovýhle problém nebyl. Případně jestli někde nenasává falešný vzduch ale opravdu to dělá sporadicky a když zrovna nedělá, tak šlape jak hodinky. Motor má krásný zvuk, olej na rysce od maxima k minimu za cca 10 000km. Fakt je ten, že někdy hodně kouří (bílý kouř z výfuku) ale to vidím i u ostatních felicií. Lambda OK

díky za typy, nápady
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Rob »

skoro se mi zdá, jako by se to ulejvalo větším množstvím paliva.... jako by třeba benzínové vstřikovače pouštěly benzín i při jízdě na plyn. Záhadou ale je, že to dělá i při jízdě na benzín, to by znamenalo, že je stejný problém i u LPG a to není úplně pravděpodobné. Vzhledem k výměně téměř všech myslitelných komponentů nevidím příliš prostoru pro další testy. Zřejmě to bude kombinace více faktorů a problémů. Dost může potrápit benzínové čerpadlo v kombinaci s ucpaným benzínovým filtrem, pokud se filtr dlouho nemění (interval 60 kkm), odejde čerpadlo zanedlouho. v kombinaci s propouštějícími benz. vstřiky by to mohl být důvod. Benzínový filtr určitě zjistit, kdy byl měněn a pokud je to více než 60 kkm, není možné to zjistit nebo se tento interval blíží, tak vyměnit. Nezáleží na tom, jestli jezdíš na LPG, čerpadlo se točí furt jako bys jezdil na benzín. ŘJ benzínu než budeš měnit, tak vyzkoušej třeba týden jezdit POUZE na benzín, bez jediného přepnutí na LPG. Pokud bude potom provoz na benzín OK, znamená to, že je chyba v nastavení plynu. Pokud bude problém pokračovat, je problém v komponentech motoru, respektive v benzínové části.
Kady
Příspěvky: 8
Registrován: stř 22. led 2020 20:43:01
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Kady »

Tak dnes jsem sledoval napětí v palubní síti za jízdy a dnes se pohybuje kolem 13,6V až 13,9V. Benzínový palivový filtr byl samozřejmě měněn hned jak to začalo dělat, spolu s vzduchovým. Už sem tam vyměnil tolik věcí že se v tom ztrácím :D
Mám plně funkční benzínové čerpadlo z auta kde tyto problémy nikdy nebyly, tak pokud dnes neuspěju u plynaře, zkusím ještě ono čerpadlo. Když malinko přidám plyn, aby rozepnul kontakt volnoběhu, na úplným začátku má snahu se to jakoby mírně dusit. Ozvu se až budu od plynaře z dalšími poznatky.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Rob »

Pokud je benz.filtr pravidelně měněný, skoro bych místo prcání se s čerpadlem zkusil týden jezdit jen na ten benzín. To je bez práce a uvidí se hned, v čem je problém. Pokud je plynař co k čemu, řekl bych, že by měl doporučit to samé. Anebo se pohrabat v nastavení LPG a vyřešit to hned.
Kady
Příspěvky: 8
Registrován: stř 22. led 2020 20:43:01
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Kady »

Tak ve čtvrtek sme zjistili že plyn je na "spodku" příliš chudý. Po obohacení a jízdy doteď na benzín zatím motor "nezakopává" .. na plyn v začátcích (ujeto cca 40km od nastavení) kolísal volnoběh, teď (ujeto cca 200km) to vypadá že drží. Za celou dobu od nastavení motor zhasnul zatím jen 1 a to v těch 40km od nastavení. Vše je převážně město, takže rozjezdů a rozpojení na volnoběh je dostatek. Budu sledovat dál, jak se to bude vyvíjet po ujetí větší vzdálenosti.. 500km a výš, až se křivky pořádně srovnají.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Rob »

... tak fajn, vypadá to že je vyřešeno :thumright:
Kady
Příspěvky: 8
Registrován: stř 22. led 2020 20:43:01
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Kady »

Zdravím, tak po ujetí cca 600km se mi stalo, že motor opět sem tam "zakopne" při pádu otáček na volnoběh. Napíchnul sem řídící jednotku plynu, neviděl by v tom někdo něco,čím by to mohlo být?
https://img29.rajce.idnes.cz/d2903/16/1 ... .jpg?ver=0
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Rob »

Dělá to jen na LPG nebo i na benzín?
Kady
Příspěvky: 8
Registrován: stř 22. led 2020 20:43:01
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Kady »

"zakopává" na plyn i benzín. Je to o dost méně než minule, zkusil sem když to znovu začalo cca 20km ujet jen na benzín a paradoxně bych řekl, že se to ještě zhoršilo. Ono to vypadá jak kdyby to dělalo náhodně. Dnes jsem hodně najezdil, zkusil sem i na zkoušku odpojit aktivní uhlí (ucpal vstup do škrtící klapky, místo el. mag. Ventilu rezistor podle hodnoty- VAG nevypíše chybu el. mag ventilu) a výsledek byl neměnný na chodu motoru ale přestalo to "hulit" (předtím vyloženě bílá oblaka, po odpojení jen mírně kouří). Když sem lehce obohatil "spodek" plynu, pak už to zas neudělalo.. pohrál sem si s tím tak že se křivka na začátku téměř překrývá.. jak kdyby si to samo pomalu nastavovalo "korekci" zase zpět. Pak už moje cesta končila, uvidíme co to udělá, jestli to bude zase chudší, jestli to začne opět dělat. Ten obrázek je už po obohacení "spodku". Se zbytkem sem nehýbal. Vím že je to na prdlajs takhle po částech a že pořádně se vše projeví až po ujetí větší vzdálenosti ale přesto to zase zabralo jak kdyby si řídící jednotka nastavení "nepamatovala" nebo spíš podle něčeho "natáhnula" zpět. Asi zase zkusím nějakou dobu jen benzín.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Rob »

20 km jen na benzín je málo. Vím že je to proti srsti jezdit na benzín, ale když nenajdeš aspoň týden jen na benzín bez jediného přepnutí na LPG, ničeho se nedoberes. Pokud za týden ježdění na benzín bude provoz na benzín ok, je chyba jednoznačně v plynu a ovlivňuje benzínovou řídící jednotku.
Kady
Příspěvky: 8
Registrován: stř 22. led 2020 20:43:01
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Kady »

Tak do teď od neděle benzín OK. Napadlo mě jestli nebude potřeba znovu nastavit mapu plynu po těch všech výměnách, seřízení předstihu atd.. Předpokládám že by to plynař měl vidět když to měl napíchnutý.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Rob »

každopádně něco je s LPG pohonem blbě, ŘJ plynu ovlivňuje benzínovou ŘJ. Jeď k plynaři co to montoval nebo který ti to servisuje a jestli to není neumětel, měl by to umět poštelovat. Ovšem jestli jsi už jednou u něho byl a nespravil to, nevím jestli bych se neobrátil na jinou adresu.

Ještě bych pro jistotu do konce týdne jezdil na benzín, aby to bylo 100 %. Chápu že se ti nechce, ale v podstatě až za týden bezproblémové jízdy na benzín se dá říci, že je problém určitě v plynu.Ať to bude dělat kdokoliv, určitě mu řekni, že jsi týden jezdil jen na benzín a problém se neobjevil a samozřejmě popiš veškeré změny a úpravy co jsi na autě od poslední návštěvy prováděl
Kady
Příspěvky: 8
Registrován: stř 22. led 2020 20:43:01
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Kady »

Tak jsem nakonec do teď jel jen benzín, vyjeto cca 3/4 benzínové nádrže. Napíchnul sem si sám jednotku plynu, smazal jsem množník, mapu plynu i benzínu a nastavil znovu korekce. V podstatě od začátku začal znovu sbírat mapu benzínu (ujel jsem cca 150km pro nasbírání). Software vypočítal jinou korekci než jsem měl předtím (to jsem jí zkoušel nechat vypočítat así 5x, pokaždé s jinak zahřátým motorem, po ujetí nějaké vzdálenosti atd..), mapa benzínu také vypadá jinak než předtím. Zkusil sem tedy po těch 3/4 nádrže a nasbírání mapy benzínu přepnout na plyn. Ujel jsem 50km pro prvotní nasbírání mapy plynu. Poté nechal vypočítat množník, mapa plynu se smazala a teď uvidím co to udělá, aktuálně sbírám novou. Zatím to vypadá tak, že auto ani jednou ještě nechcíplo (čistě jen na benzín nebyl problém, také nechcípá). První viditelný rozdíl je v přechodu benzín->plyn. Vždy když jsem přepínal z benzínu na plyn, při tom přechodu na volnoběh motor zakopnul (byl znát přechod), opačně (plyn->benzín) bylo neznatelné. Nyní (při sbírání nové plynové mapy podle množníku) není znát ani přechod benzín->plyn na volnoběh. Uvidíme co to bude dělat dál a jak se to bude vyvíjet. Ještě před započetím sbírání nové benzínové mapy jsem aktualizoval firmware řídící jednotky.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: chcípání motoru/kolísání otáček volnoběhu

Příspěvek od Rob »

No tak fajn, třeba se ti to podaří vyladit bez návštěvy odborníků :-). Tak držím palce :thumright:
Odpovědět