membrány kdy vyměnit?

se sporákem místo motoru :D
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

nějaký divný když ten šroub normálně reaguje jen v malým rozsahu nastavení. řekněme +- 3 závity, jak se dostaneš mimo
ladící rozsah tak to okamžitě chcípne. Když si v ladícím rozsahu tak je doladění o půl závitu až až. Zkus to ještě seřídit s úplně zavřeným obtokem, páč to není normální
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

díky... už jsem člověče začal pochybovat, jestli jsem složil reduktor dobře, například jestli jsem tu velkou kruhovou membránu nezapomněl zasunout za ten čep do packy pro regulaci předepnutí. Nejdřív jsem odstranil to držení vysokých otáček - provedl jsem simos managerem reset ŘJ a provedl základní nastavení škrtící klapky. Problém se zvýšenými otáčkami při vyřazení rychlosti tímto zmizel. Doufám, že ten reset nebudu muset dělat dvakrát do měsíce. .. pak jsem dle tvé rady zkusil úplně zatáhnout obtokový šroub a naladit předepnutí membrány. byl to porod, myslím, že celkem mám šroub pro předepnutí membrány povolený ca o 5 otáček od úplného utažení. po utažení obtokového šroubu mi to stále ihned po přepnutí na LPG chcípalo, pomohlo až povolení šroubu na předepnutí membrán postupně až o dvě otáčky oproti předešlému nastavení. Nyní zatepla volnoběh drží, otáčky padají, při rozjezdu se nedusí. Uvidíme co zítra ráno studený start a rozjezd. Pokud to takto bude fungovat, myslíš, že mám nechat obtokový šroub zatažený, nebo ho mám povolit třeba o 1/2 - 1 otáčku?
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

Když bude obtok uzavřenej tak to vůbec nevadí, to je v podstatě jen přemostění uzávěru co uzavírá membrána.
Povolit to můžeš vždycky.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

...no doufejme, že nenastanou další komplikace. Překvapilo mě, jak moc se musel šroub předepnutí membrán povolit oproti stavu s povoleným obtokem. Snad ty více povolené membrány nebudou mít negativní vliv na spotřebu. Jinak jsem stále nechal ruční škrťák, den dva zkusím jezdit na něj a pokud se neprojeví nějaké problémy, nainstaluju krokáč. Obtokový šroub nechám utažený, povolím pouze pokud by to třeba chtělo zastudena chcípat.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

...dnes jsem byl netrpělivý, jak to bude fungovat,takže jsem do práce vyrazil o něco dříve. Studený start/přepnutí na LPG OK, rozjezdy teplé/studené OK. Po zahřátí motoru na 90°C měl ale motor zatepla tendenci zhasínat při jízdě s vyřazenou rychlostí, zřejmě tím, jak musel motor překonávat odpor membrán při zcela zataženém obtoku. Při stání nezdechalo,ale otáčky kolísaly a motor šel nepravidelně, ztěžka, otáčky kolísaly mezi 600-900 ot/min tím,jak simos otevíral/přivíral klapku aby to nezdechlo. Nejdřív jsem zkusil ještě povolit postupně až o 1/2 otáčky předepětí membrán - bez úspěchu. Začal jsem tedy povolovat obtokový šroub a motor se náhle zklidnil, začal jít pravidelně, bez škubání a kolísání otáček. Povolil jsem celkem o cca 1,5 otáčky. Vše bez krokáče, pouze na ruční škrťák. Motor jde nyní krásně hladce, zcela stejně jako na benzín. Kolísání otáček po vyřazení rychlosti zcela přestalo, po vyhození rychlosti otáčky nejdříve padají rychle, u ca 1100 se rychlost padání otáček zastaví a na těch 800 to dojde pomalu. Přesně tak,jak jsem si přál. Pokud odpolední jízda bude OK, zkusím naroubovat krokáč a vyzkoušet jízdu s ním. Hodně mi pomohl nápad s dotažením obtokového šroubu, abych správně doladil předepnutí membrán. Bez toho bych byl v háji a neměl bych se čeho chytit. Mockrát díky za rady :thumright: Ještě bych se tě chtěl zeptat, i když vím, žes psal že univerzální hodnota pro všechny neexistuje, ale jisté vodítko nebo rozsah od/do bys mi možná mohl poradit. A to nastavení minimální pozice krokáče. Na netu fakt zdroje informací chybí a nemám se vůbec čeho chytnout. Původně nastavenou hodnotu jsem měl 40, ale jsem si téměř jist, že byla blbě, protože mi s tím laboroval zdejší plynař, když mi nešla lambda a on mi tam nastavil pevnou pozici krokáče. Myslím, že to bude snad poslední věc, která mi schází do úplného dotažení do konce a tím by mělo být ladění hotové. Ještě jednou moc dík za cenné rady. Pokud budu cokoliv k LPG potřebovat koupit, určitě se na tebe obrátím.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

Neoficiálně se minimální pozice krokáče nastavuje na 10% maximálního otevření, takže většinou to je mezi 20-30.
Až to bude vrčet na lpg a budeš tam mít krokáč tak sleduj tu křivku na grafu v diagnostickým programu a podle spodních
a horních hodnot přidáš nebo ubereš. Přes horní by to neměl pustit ten ruční škrťák, ale tu spodní bude chtít poladit.
NO a až to bude frčet na teplým motoru tak pak vychytat tu ignoraci sondy, tu bych nastavil na vysokou hodnotu aby nezačal krokáč lítat jak smyslu zbavenej když bude lambda dávat ještě nesmyslný hodnoty.
Takže ten obtok se v podstatě zase vrátil skoro na 2 otáčky :lol:
No, aspoň asi to předpětí už máš OK
TO nastavení membrán se přibližně dá nastavit na rozdělaným reduktoru, membránu držíš rukou na tělese reduktoru a točíš tím šroubem dokud nevidíš že ta packa se hýbe - pohne membránou. A to už je ta mez kdy se to dá ladit, pokud ta packa nehejbe membránou tak ten šroub nereaguje to je jasný. Ale to je fakt jen tak zhruba aby šel motor spustit na lpg, aby to nebylo úplně mimo mísu.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

... díky za rady. Ignoraci lambdy dám teda na 2 min=120 sec, to už je lambda ohřátá i v největších mrazech. Krokáč mám ladit na volnoběh, nebo u stojícího auta mám třeba pomalu tahat za lanko akcelerátoru k nějakým otáčkám (dejme tomu 3000 ot/min - např.) a sledovat oscilaci lambdy? Případně je nutné štelovat a sledovat hodnoty u jedoucího auta za normálního provozu? Sorry, že se tak detailně vyptávám, ale toto je pro mě španělská vesnice.

Nastavení membrán doufám, že teď hodně dlouho dělat nebudu, ale díky za návod, jak naladit u rozdělanýho reduktoru. Vědět to předem, tak to tak udělám. V podstatě by tam možná ani ta membrána bejt nemusela, když budu točit předepnutím a bude tam jen ta packa, tak uvidím lépe, kdy se začne hýbat, než kdybych musel čumět pod membránu.. ;-). viz: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda/#IM ... 092830.jpg

Poslední věc, kterou chci zmínit je, že když jsem u zanesenýho reduktoru nastavil minimální pozici níže než cca 70, což je cca 1/4 úplnýho otevření, tak se to dusilo, nechtělo se to rozjet, u zahřátého motoru na neutrál na sešlápnutí akcelerátoru vůbec nešly otáčky nahoru, max. tak na 1200-1300. Když jsem nasadil škrťák utažený na dvě otáčky od úplného uzavření, což odpovídá cca 1/8 úplného otevření, rozjezdy byly normální. To mi nějak hlava nebere... ale co, koneckonců to není důležité. dnes nasadím odpol. krokáč, zkusím nastavit nějak tu minimální hodnotu a uvidíme 8-)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

takže nastavení krokáče proběhlo, nicméně dostal jsem se postupně až na hodnoty, které jsem měl předtím :-). Začal jsem na minimální pozici krokáče 30, ale po sešlápnutí akcelerátoru mi to regulerně zdechlo. přidával jsem po 10 krocích, zde je první skrínšot, kde je vidět jak lambda oscilovala při nastavení minimální hodnoty krokáče na 50 kroků: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda/#4zAdg9D4.jpg
je zde také patrné maximum napětí, kam se lambda dostávala = 0,94 V . při volnoběhu lambda tuto hodnotu konstatně držela, neoscilovala tak jako ve VAGu na benzín.
Další skrínšot ukazuje oscilaci na 60 kroků, max. ani min. hodnoty napětí kam se lambda při sešlápnutí akceleračního pedálu dostávaly se prakticky nezměnily. Zde je také vidět minimální hodnota, kam lambda došla = 0,04 V. viz: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda/#aaa.jpg
Prakticky kvůli rychlým rozjezdům např. v dopravní špičce z křižovatky jsem ještě přidal na min. hodnotě na 70 kroků, tak jak jsem měl předtím. Až při této hodnotě plynový pedál reaguje tak, že motor jde hned ostře do otáček a nemá ani náznak k dušení třeba při rychlejším puštění spojky, jako předtím zejména při 50 krocích, ale trochu i při 60. Takže jsem tam kde jsem byl, ovšem to mě nemrzí. Spotřeba teď nebude asi nic moc kvůli mnoha rozjezdům, stání a laborování při puštěném motoru. Nicméně pokud nebude chcípat, nebudou kolísat otáčky a nebude se dusit při rozjezdech, budu spokojen. Věřím, že při dalším tankování se spotřebou přiblížím 8 l/100 km, což budu spokojen.Nechám se překvapit..
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

... tak dnes ráno problém. Start, rozjezd OK, ale na rozjezd líné - připisoval jsem to studenému motoru, ale nechtělo se tomu ani do kopce, musel jsem hodně šlapat na akcelerační pedál. Při vyřazení rychlosti např. při jízdě z kopce a následném zařazení rychlosti se tomu ca 2-3 vteřiny nechce - stejně se to projevovalo, když jsem měl minimální hodnotu krokáče hodně nízko. Co mě deptá je, že včera po instalaci krokáče a ladění to na teplém motoru fungovalo dobře, dnes na studeném i teplém motoru problém. To nechápu... včera to šlo do otáček jak blázen a dnes se to málem udusí. No ještě mrknu do diagnostiky, jestli tam něco omylem neskočilo špatně, ale to už by to blblo včera, protože po zaparkování už jsem nic neladil... taky mi přijde, podle těch skrínšotů nahoře, že ten krokáč příliš rychle na sešlápnutí akceleračního pedálu nereaguje, má nastavenou nejvyšší hodnotu=250 a jde mu to teda dost pomalu. V tom myslím, že bude hlavně ten pes zakopanej, v tý rychlosti krokáče, nikoliv v té nejnižší hodnotě otevření. Protože pokud by to fungovalo jak má, tak by krokáč otevíral prakticky souběžně se sešlapáváním akcelerátoru. Nastavením vysoké minimální hodnoty jen tahám kočku za vocas, tím akorát zařídím to, že krokáč se nemusí otevírat hned rychle, ale už je předotevřenej na tu hodnotu, aby byl rozjezd možný. Ale tak to určitě není správné... Tak čertví, co je špatné, zda ŘJ nebo krokáč... nebo je to jen v nastavení...???
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

Nějakej nedočkavej. Vyhoď ten posranej krokáč a jezdi bez něj několik dní, než se ti to podaří 100% vyladit ve všech režimech.
Pak můžeš řešit krokáč. Stejně nechápu k čemu ho mermomocí potřebuješ. Každopádně něco je špatně, na volnoběh to musí normálně oscilovat, při každých ustálených otáčkách to musí taky oscilovat, při plným coolu horní hranice, při padání otáček dolní hranice.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

jasan, krokáč můžu vyhodit, bez něj to jezdilo naprosto OK. Myslím, že už nic lepšího nevyladím, na krokáč to do otáček šlo, volnoběh to drželo, nezdechalo to. Asi bych mohl lépe vyštelovat škrťák, třeba aby to šlo pěkně do otáček a zároveň to moc nežralo, ale protože stejně chci mít v budoucnu krokáč, nepovažuju jemné dolaďování škrťáku za nutné. Jinak tohle ladění jsem dělal především kvůli krokáči, kupoval jsem novou lambádu NTK, diagnostickej kabel od tebe atd. Na krokáči se mi líbí že to jede když tomu přišlápnu, žere to míň než se škrťákem a není problém u STK nebo revize, že mi nějaký komponent chybí. Fakt teda jsem v koncích, kde je ten pes zakopanej a proč se to chová takhle nestandardně. Nicméně lambda na LPG neoscilovala při volnoběhu ani před výměnou membrán, na volnoběh to prostě drželo napětí těsně pod 1 V. Říkám si, jestli třeba nemám blbě zapojený krokáč, ale podle grafu otevírá a zavírá, takže nečinný taky není. Tak tedy do víkendu zkusím jezdit na škrťák a ladit motor na něj, pak uvidíme, jestli se to nějak usadí a bude to fungovat lépe i na ten krokáč.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

... ještě tady koukám k návodu k diagnostice na STAG 100, kde je program jakési automatické konfigurace, který by podle všeho měl většinu parametrů včetně nastavení krokáče nastavit sám pouze na základě volnoběžných a zvýšených otáček. Skrínšoty starého nastavení mám, pokud se to rozhodí, můžu to nastavit podle starého nastavení ručně. tak uvidíme, třeba toto bude cesta jak dotáhnout ladění k dokonalosti. poví mi k tomu odborník nějakou svou osobní zkušenost?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

... no takže shrnutí za cca měsíc provozu: provoz prozatím bezproblémový, spotřeba 7,6 - 8,2 l/100 km. Koncem minulého týdne a o víkendu zde byly mrazy okolo -10°C a to mi auto zastudena na LPG po vyřazení rychlosti na křižovatce párkrát zdechlo. Tak přemýšlím, zda povolit/přitáhnout předepnutí membrán nebo spíše povolit/utáhnout obtokový šroub na reduktoru. Zatepla je volnoběh krásně stabilní, téměř nekolísá, motor jde pravidelně, při sešlápnutí akcelerátoru jde do otáček, jen to chcípání zastudena vyřešit, herdek. má někdo nějaký nápad?
Odpovědět