membrány kdy vyměnit?

se sporákem místo motoru :D
Radekff - FK

membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Radekff - FK »

mám v e feldě 1,3Mpi LPG BRC, je na něm najeto asi 60tKm. Je čas vyměnit membrámy, nebo ještě nějakej pátek vydržej? Jak poznám že odcházej?? Dik
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Sadra17 »

až budeš mít problémy ;)
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od denis15 »

Dle servisáka cca po 50tis. km,dle zkušeností jak psal sadra17 :D . Mě vydržely v předešlém autě 115tis. km (90 jsem najel já, zbytek býv. majitel).Pak z toho byl fakt sporák-při prudkém přidání plynu smrad z LPG jak cip :D .Ale dojel jsem.
Radekff - FK

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Radekff - FK »

Ok , uvidíme kolik ještě najedu. Asi budu muset omezit kouření v autě. :D
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od denis15 »

Věř, že až to takhle zasmrdí, nebudeš mít chuť kouřit ;-)
kolak
Příspěvky: 40
Registrován: čtv 05. črc 2007 14:10:16
Bydliště: 294 29 bezno
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od kolak »

mne vydželi skoro 100 tisic ale jeste prožraný reduktor tak dohromady 4300 kč a frčíí :king:
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

Nerozumím, můžeš to nějak rozvést? Nový reduktor stojí od 1200 do 1500 kč ....
3700 stojí komplet podtlakový plyn bez nádrže :scratch:
kolak
Příspěvky: 40
Registrován: čtv 05. črc 2007 14:10:16
Bydliště: 294 29 bezno
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od kolak »

jo byli v tom membrany + prace a hosi trosku dražši jen u nas v okoli mlade boleslavi jsou jediný
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

Tak to je masakr, za to bys měl komplet nový plyn včetně trubek !!!! Teda bez nádrže a MV :shock:
To tam máte teda dobrý střelce, ale co když to lidi dají .....
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

Uděláš mi to za ty peníze? Zrovna uvažuju o tom, že bych mladý pořídil do feldy podtlakový LPG a hledám,kdo by to uměl co nejlevnějc. Jestli to za ty prachy zvládneš, tak jsi jednoznačně vítěz... Kolik teda počítáš za komplet přestavbu, tak, aby se dala normálně přihlásit na dopravce?
Naposledy upravil(a) Maty dne sob 20. dub 2013 17:49:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Upraveno dle pravidla č.4 - citace
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

Bavíme se o ceně opravy, případně dílů. Když chceš celou přestavbu tak musí být celá sada LPG od majitele licence kterej
jí poskytne ( jl propan, agc atd .... ) a a oni samozřejmě nají ceny úplně někde jinde. Takže stejně za podtlak zaplatíš
všude řekněme 15-16 tisíc. Kdybys měl LPG zapsaný v papírech jako kolega kolak tak máš komplet nový LPG
za 3700 sada předku a trubky + 2200 nádrž + 1350 multiventil. to je 7250,- Kč ;)
+ nějaká ta práce, podtlak cca 1500,-
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Sadra17 »

já nechal dělat podtlak přímo u AGC strakonice tři roky zpátky za 14 samozřejmě řízenej lambdou BRC blitz :D
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Ram512 - FK

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Ram512 - FK »

Na kolik vyjde výměna nádrže toroid?
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

Velmi zhruba se dá říct že počítají v lpg dílně za nádrž 4000 až 4500 kč + multiventil 1500 až 2000 kč + práce 500 až 1500 kč
Slušná dílna ti řekne že multiventil pokud odpovídá nové normě 67r-01 ( je to ten s elektrouzávěrem ) tak se dá použít do nové nádrže, jen se vymění těsnění za pár korun, netřeba dávat nový za 2000,-
No a nebo si koupíš nádrž někde levněji ( třeba u nás :lol: ) za cca 2500,- kč, namontíš si jí sám nebo si najdeš slušnou dílnu kde ti to přehodí a zapíšou do přílohy za pár drobných.....
U nás jen tak pro představu stojí výměna nádrže + zápis a potvrzení + revize 250 kč ;)
Tohle není reklama, píšu to abyste zbytečně neplatili přehnané ceny u LPG zlodějů :salut:
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Faust »

já mám ještě na origo membránách už cca 120tkm a furt to jede dobře a jde seřidit,spotřeba furt kolem 9L dle nohy ;) felicia 1.3mpi
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

jasný, pokud s tím nic není, nezlobí nežere tak není důvod se v tom vrtat. Jinak nový membrány na podtlak to je otázka 300-400 kč za matroš....
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Faust »

a mění se jen membrány?už mám po dvouroční záruce tak si myslím že vyměnu zvládnu sám a max dojedu k prodejci k seřízení.
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

No tam jsou i gumový těsnící O kroužky a jiný blbiny, ale osobně si myslím že výměnu udělá každej. Kor podtlak je primitivní.
Tady se mrkni na tu fotku co všechno je v sadě, jako repasy reduktorů dělá po večerech i moje manželka ;)
http://aukro.cz/lpg-repasni-sada-membra ... 26958.html
radekff - FK

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od radekff - FK »

od roku 2010 se stav ujetých Km změnil z 60 na 120tKm .Stále nic nesmrdí :dj: nesmrdí...
kolak
Příspěvky: 40
Registrován: čtv 05. črc 2007 14:10:16
Bydliště: 294 29 bezno
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od kolak »

ahoj tak ja mam 1,3 mpi na lpg mam lovato a o výmenu si rekli amembraný ale pozoer muze to sežrat i raduktor to se stalo mne po100 tisicich cili výmena membran i reduktoru ,,, :joker:
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Jozefj »

Takže 2x ,poprve membrány a po čase celý reduktor? Nebylo by levnější přímo celý reduktor?
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Faust »

ja to nechápu jak to může někomu po 100tkm takhle odejít i s reduktorem,jestli na to má vliv vyměna filtříků? :scratch: ,já mám už 3tí auto na plyn na nynějším mám najeto přes 140tkm a mebrána sice má už vlásenkové trhlinky ale dobrý.filtr měním rovnou s olejem po 10tkm,u minulé feldy jsem měnil menbránu po 180tkm a reduktor origo.
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
osobne
Příspěvky: 647
Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
Bydliště: Nepolisy
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od osobne »

Já najel na LPG cca 80000 km a ještě jsem nikdy nic neměmil. :salut:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

mám dotaz ohledně výměny membrán, míval jsem dlouhodobou spotřebu okolo 7,5 l /100 km, momentálně se mi při každém tankování spotřeba zvyšuje, už mi jde přes 8 l i při těchto současných vedrech. Zkusil jsem uškrtit škrťákem k mixu, ale nepomohlo to. Jinak vše funguje normálně, nezdechá, neztrácí výkon, nesmrdí, vše kromě spotřeby OK. Mám reduktor Tomasetto AT07, najeto ca 70 kkm, 3,5 roku starý. Systém jsem nechával montovat sám, takže za km ručím. Svíčky, filtry, olej vše nedávno měněné za nové kvalitní. Říkám si, jestli nejsou načnuté membrány, ale zas takto brzo a navíc bez dalších negativních projevů...? Jezdím převážně trasy mezi 20-30 km, žádné couračky 2-5 km apod.Podotýkám, že s lehkou nohou.. díky za reakce...
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

... našel jsem hezky názorný postup rozborky a výměny membrán reduktoru tomasetto AT viz zde: http://car2drive.net/articles/Remont-re ... T-100.html
a dokonce i krásné názorné video zde: https://www.youtube.com/watch?v=QK4LWaeRG0E
pokud se někdo chystá k výměně membrán poprvé a má uvedený reduktor, myslím, že je to pěkná a názorná pomůcka. já osobně jsem měl z výměny membrán svépomocí trochu obavy, protože jsem je ještě nikdy neměnil, nicméně podle videa na tom nic složitého není. Jen je třeba dát pozor na koupi sady se třemi membránami, aby člověk nedopadl jak v tom videu a jedna mu nescházela. Viděl jsem, že se prodávají sady se dvěma:
http://www.fedorauto.cz/membrany-lpgcng ... 1&epc=3715

i třemi membránami:

http://www.lpgprofi.cz/product/reduktor ... t_at0/1253

což jsem předtím netušil a rozhodně budu na to při nákupu dávat bacha.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

...takže asi na ty nešťastný membrány dojde. dnes při teplotě -5°C to chcípalo i po ujetí ca 2 km , otáčky klesaly na 500 ot/min a párkrát to volnoběh neudrželo a zdechlo. zkusím implementovat škrťák a obohatit směs na volnoběh, nicméně myslím, že si moc nepomůžu. Je zajímavé, že zatepla to běží normálně, i spotřeba 8,5/100 km vypadá normálně, tak nevím. plyn cítit není, chování je jinak kromě toho studeného motoru standardní, jde do otáček.... je tady někdo, kdo by uměl popsat, jak se mu projevovaly špatné membrány? Jinak reduktor mám tomasetto AT07
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

Jak se projevujou špatný membrány. Vysoká spotřeba, špatný emise, nemožnost seřízení, nestabilnost otáček, chcípání nebo naopak zvýšený otáčky prostě nemožnost seřízení
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

díky za info. je to s těma špatnejma membránama choulostivější spíš zastudena nebo zatepla na to chcípání? protože mně to zatepla nechcípe, jen a pouze zastudena... a na ten obtokovej šroub to sice málo, ale reaguje. a ještě se mi stává, že mi semtam nechtějí padnout otáčky a chvíli se to drží třeba na 1800-1500 ot/min, než třeba sešlápnu brzdu a vytvořím trochu podtlak, pak to padne. tak nevím, jestli to je standardní projev špatnejch membrán či nikoliv...
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

S provozem na lpg za studena se jaksi moc nepočítalo. Plyn ze vždycky ladil jen při provozní teplotě a s napíchlým
analyzátorem výfukových plynů. Obtokovej šroub bude vždycky reagovat když tím vlastně otevřeš průtok plynu z jedný do druhý komory reduktoru. Za posledních několik let si nepamatuju na moc podtlaků co fungovaly v zimě na studeným motoru. A když jo
tak byla směs moc bohatá.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

nojo, do pytle. ale to mi furt neřeší, jestli do toho mám vlízt a membrány vyměnit, či nikoliv. mám obavu abych neulomil plastové kolínko od vody a taky si nejsem jistej povolením přívodní trubičky na LPG do reduktoru, abych ji neulomil. takže nejradši bych se na to zatím vykašlal. reduktor má 78 kkm, ale nikdy předtím to takto nezlobilo. když to bude na volnoběh bohatý, vůbec mi to vadit nebude, jde mi o to, aby to nezdechalo, takhle se s tím po městě se studeným motorem na LPG nedá vůbec jezdit... asi zkusím nejdřív přidat o 1/2 - 1 ot. obtokovým šroubem bohatost směsi na reduktoru a uvidíme, co to provede. Teplotní čidlo vypadá, že moc nefunguje, dnes se mi to opět přepnulo 50 metrů po vyjetí z garáže
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

tu trubku chce zkusit opatrně povolit, aby se to neprotočilo i s trubkou, pak to bude utíkat. No ty plastový kolena to je epizoda sama pro sebe, já je hned vyhazuju a dávám mosazný nebo hliníkový. Každopádně když se ti to nepovede vyladit bez krokáče tak s krokáčem to nepůjde vůbec. Ty přidáš na reduktoru a krokáč to pak zase stáhne a obráceně. Nejdřív to vylaď bez krokáče, až když to bude fungovat tak ho zase dej na hadici a zkus seřídit. Ona taky je otázka jestli to ignorování lambdy na studeným motoru vůbec funguje. O tom přepínání podle teploty se asi nemá cenu ani bavit :lol:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

škoda že mě to nenapadlo si ty náhradní hliníkový kolena od tebe vzít, když jsem kupoval ty membrány a diagnostiku :-(. no nedá se svítit. Ignorování lambdy mám nastaveno na 90 sec, bohatost mám nastavenou na 120 kroků po dobu ingnorance lambdy. No vyzkouším to bez krokáče a s přidáním bohatosti obtokovým šroubem a budeme vidět, co to udělá. Přepínání podle teploty fungovalo ca před 4 lety výborně, to se mi to přepínalo až po 9 km v mrazech :hlava:
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

tak až ti to pofrčí jen škrtící šroub tak se pak na studeným motoru připoj jen na konektor krokáč a podívej se do něj jestli je fakt umrtvenej i když máš nastavený to ignorování tak jestli se nehejbe. Já jen vím že na některých autech začala lambda správně oscilovat až po několika minutách a pořádným protočení motoru. Vem si kulíška a vaťák a multimetr a schválně na studeným motoru se napíchni na lambádu a měř napětí, schválně za jak dlouho začne lambda fungovat, to by mě docela zajímalo.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

...tak na to ti odpovím i bez kulíška a vaťáku: v zimě to podle VAG scope trvalo až 2 min, než lambda začala pořádně oscilovat a dělat tu správnou křivku. V létě to bývá klidně i do půl minuty. Není to špatnej nápad, připojit vytaženej krokáč do svorkovnice a zkontrolovat, zda reguluje těsně po startu či nikoliv. Blbý je, že prakticky ty dvě minuty jistě to na volnoběh a LPG chcípe, tak to bude chtít vopravdu zkusit až to bude vyštelovaný a fungovat OK, pokud se teda povede.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

nj, ale chce to změřit teď co to dělá , ne loni. A bohatost směsi na lpg taky přes vag nepoznáš když to posílá emulovaný hodnoty. Tak multimetr a měřit. Nastavit rozsah na 1-2 volty a pokusit se to vyladit na reduktoru na horní hranici cca 0.9V
Bez krokáče, tea až se ti to podaří udržet v chodu bez chcípání
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

multimetr sice nemám, ale přes diagnostickej program STAGu tam křivka lambdy je vidět. pamatuju si, že mi to na volnoběh prakticky neoscilovalo a drželo se to těsně pod horní hranicí k 1 V, takže směs byla bohatá. oscilovat to začalo, až když jsem zatáhl za lanko od akcelerátoru a otevřel klapku, pak začala křivka oscilovat. Ještě mě napadá, Práh sondy (próg sondy) mám nastaven na hodnotu 0,5 , což dle mého není úplně správně, protože podle příručky STAGu je to hodnota napětí, při kterém přechází směs bohatá do chudé - tedy by to mělo být 0,9 V. Což se ale neosvědčilo, křivka neoscilovala tak jak měla, už si teda nevzpomínám jak, ale vím, že to dobré nebylo. Tedy mě napadá, zda nemůže být problém zde. co na to odborník?
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

0.5 je správně, pod 0.5 je chudá, nad 0.5 je bohatá a lambda to má za úkol udržovat na střed, teda 0.5.
Proto osciluje od 0,1 V do 0.9 V takže průměr přibližně 0.5 V
tady problém nebude.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

díky, to jsem rád, že aspoň toto mám OK. Jinak rychlost aktuatoru (krokáče) nad prahem TPS mám 250, pod prahem TPS 100 (doufám, že to píšu ve správném pořadí, skrínšot je zde):
http://robertx.rajce.idnes.cz/felda_LPG ... chment.jpg
Jinak Sonda zimna (ignorace lambdy) mám už přenastaveno na 90 sec, vím, že 40 co bylo na skrínšotu je málo
další hodnoty mám:
Typ cewky: cewka na 2 cyl.
Signal cewky: 0-5V
Typ TPS: Brak
Typ sondy: 0-1V
Sonda:Standard
Regulacja od sondy: Tak
Simulacja: auto
Funkcja przekaznika: Emulacja wtryskow
Czas przelaczenia: 0,5 s
Typ przelaczenia: obroty w dol
Obroty przelaczenia: 2000
Pozycja przelaczenia: 120
Temperatura przelaczenia: Tak, +20°C
Maksymalne obroty gazu: 5500 obr/min
Pozycja maksimalna aktuatora: 200
Pozycja aktuatora 3000 obr/min : 130
Pozycja aktuatora 900 obr/min: 72
Pozycja minimalna aktuatora obr/min: 70
Rozszczelnienie aktuatora: Tak

Poslední věc, když jsem dal minimální pozici aktuatoru (krokáče) třeba na 40, jak bylo původně, dusilo se to při rozjezdu, nebo při sešlápnutí akcelerátoru na neutrál u studeného motoru. až když jsem nastavil hodnotu 70, tak tento negativní projev zmizel. Čím více jsem se blížil hodnotě 70, tím se tento nešvar projevoval slaběji. Budu rád, když mi někdo k těm hodnotám něco řekne, vím, že některé jsou individuální, ale některé by třeba měly být nastavené jednotně a zrovna v takové může být chyba, případně být mimo funkční rozsah. díky...
Naposledy upravil(a) Rob dne pát 01. led 2016 18:39:33, celkem upraveno 1 x.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

minima a maxima krikáče snad nastavuješ podle osciloskopu ne?
Když vidíš že křivka klesá třeba k 0V tak mu přidáš, když to v maximu bude bohatý tak to zase naopak stáhneš ...
tak nějak to udržet v rozmezí 0,2V - 0,8V je ideál
Typ przelaczenia - nastavuju opačně, aby se to přeplo v akceleraci, ne deceleraci
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

podle osciloskopu jsem to nenastavoval, nic o tom nevím, hlavně postup jak by se to mělo nastavovat, takže jsem nastavil jen hodnotu minimálního otevření podle toho, jak to jelo a reagovalo na akcelerační pedál. Maximum jsem nechal tak jak bylo nastavené předtím. a ty prostřední hodnoty pro 900 a 3000 ot/min jsem pochopil, že jsou hodnoty relevantní jen pro studenou, poškozenou nebo chybějící lambdu, takže na nich příliš nezáleží. přepnutí v deceleraci mi vyhovuje, přepne mi to při přeřazení na vyšší převodový stupeň, když padají otáčky. když jsem to měl v akceleraci, tak to přeplo při rozjezdu a nepěkně to při přepnutí škublo, což považuji za zbytečně nekomfortní. jinak to maximum krokáče se nastavuje při plně sešlápnutém akceleračním pedálu a otáčky v omezovači nebo jak? tyhle informace jsem nikde nevyčetl, plynaři jsou málo sdílní ohledně tohoto nastavování ;-)

edit: včera jsem obohatil obtokovým šroubem o 1/2 otáčky a implementoval škrťák místo krokáče. Tendence ke zhasínání se dnes ráno zmenšila, nicméně stejně to chcíplo :-). Takže jsem znovu obohatil o další 1/2 otáčky na obtokovém šroubu a napadlo mě ještě o 10 kroků přidat na minimální hodnotě krokáče, až ho znovu implementuji, což by mohlo mít pozitivní účinek, za předpokladu že nefunguje vyřazení lambdaregulace v nastavení Sonda zimna - 90 sec
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

takže se mi studený motor nepodařilo vyštelovat, obohatil jsem obtokovým šroubem postupně až o 1 otáčku bez krokáče pouze se škrťákem a mělo to pak tendence chcípat i s teplým motorem. vyndal jsem šrkťák a nasadil krokáč, obohatil na krokáči minimální hodnotu o 10 kroků, ale snaha o zdechání u studeného motoru se nezměnila. takže zítra jdu na membrány, doufám, že se mi nepodaří něco urvat nebo zlomit. reduktor je necelé 4 roky starej, tak by snad nemusely být plasty ještě tak zkřehlé... tak snad to bude tím a povede se mi to potom vyštelovat
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

NJ, ty AT07 odchází na cca 80 tisících km, když to přepínáš na studeným motoru oto dřív ty membrány odejsou, jak to není ohřátý
tak jsou membrány ještě tvrdý a nefungujou jak by měly. On ten hegeš z plynu co bude určitě v reduktoru taky tomu asi nedělá 2x dobře. Tak výměnou membrán se určo nic nezkazí. On ten AT07 je úplně nejlevnější podtlakovej reduktor co se dá vůbec koupit :lol:
Kdyžtak mám nový za 1500 Kč :D
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

Hmmm.. to je konečně slovo, který jsem potřeboval slyšet. Že AT07 odchází po cca 80 kkm. Chudák nebožtík Čadek z autolpg.cz, dej mu pánbu věčnou slávu mi vykládal, že mi ty membrány vydrží 150 kkm. No, asi zřejmě myslel v jiným reduktoru.
Jinak bordel nebo hegeš jak píšeš... no nafotím a pak to sem třeba šoupnu, jak to vyhlíželo. Ale odkaloval jsem pravidelně po ca 20 kkm a nevyteklo z toho pranic, neznatelná malínkatá kapička ulpěla zevnitř na šroubu, nic víc. Takže mi nepřijde, že by vevnitř měl bejt nějakej extra bordel. Nicméně zejtra budu chytřejší. Každopádně dík za názor a za nabídku reduktoru, třeba příště využiju, zatím mi stačí ty membrány co mám od tebe. Jestli teda ten reduktor nebudu mít zevnitř vyžranej, jak tady psal tuším kolak ....
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

No on ten hegeš je většinou tak hustej že nevyteče. Tak na starých lovato co ještě byly vyráběný v itálii tak vydrželi celej život auta. Jenže na š120 se za život auta najelo max 80 tisíc :lol:
No ne, ale vážně co mám info od různých lpgistů tak ty AT07 do těch 80 tis km.
Samozřejmě že by se s tím dalo pak dál ještě najet třeba dalších 50 tis. Stejně většina podtlaků studených nefunguje tak co.
Zajímavý je že jsem ještě osobně vyžranej reduktor ještě nepotkal.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

..jo, ono to jede, táhne to, všechno zatepla funguje jak má. kdybych nebyl pohodlnej a nevadilo mi že musím myslet na to, že první ca 1 km nesmím přepnout na LPG, věřím, že pár desítek tisíc km by mi ještě vydrželo. Dřív mně to zastudena fungovalo krásně, první rok i při -20°C jsem přepínal jen prošlápnutím plynového pedálu ihned po startu a nezdechalo to. Nojo, tak uvidíme jak to zítra dopadne, budu moc rád, když se to tou výměnou membrán vyřeší a přestane to zlobit.

Co se týká vyžraného reduktoru, je to podle mě kravina a zástupnej důvod pro zákazníka, proč nevyměnit membrány třeba za 2000 Kč, ale radši vyměnit reduktor, což je práce na čtvrtinu času a trojnásobnej vejvar. myslím, že usazeniny se tam můžou připéct, ztvrdnout, ale vyžrat hliník nebo z čeho ten reduktor je... tomu nevěřím
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

NJ, kšeft je kšeft
Nákupní cena sekvence pro 4 vál začíná ve skladu na 3500,- Kč tak si to vem :lol:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

jj,beru si to ;) ... a věřím že to tak je. ale co my s tím naděláme pane diskžokej. někdo si holt na tom pěkně namastí kabelku... no a vo vo vo tom to je. pak se udělá bomba akce a reklama, jen tento měsíc, akce sekvenční vstřikování STAG pouze za 19990 Kč a lidi myslej, bůhví jak to není levný. ale zas takový ty problémy pak řešit, když se jim zákazník pětkrát vrací že mu to nejede nebo se mu to vrací do benzínu, to jim nezávidím. I když co mám zkušenosti, většina plynařů má hroší kůži a pokud nenarazí vyloženě na filutu, kterej se jen tak odbýt nenechá, odbyde podobnej případ tím, že nabral někde špatnej nekvalitní plyn a to zničilo vstřikovače/membrány a na to se záruka nevztahuje.... a můžete se soudit, pane. mějte se hezky. když se člověk dozví, že někteří neumí ani naladit triviální podtlak na felicii, s čímž mám osobní zkušenost, něco je někde špatně
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

takže je vymalováno. všechny tři membrány vyměněné, včetně filtru kapalného LPG a všech gumiček a těsnění. Kolínka přežily v pohodě, přívodní trubka na LPG taky. Auto jede, startuje, přepíná na LPG krásně, bez problémů. Uvidíme co spotřeba. Jediné co jsem musel ladit byl černý šroub předepnutí membrán, mám ho povolený ca o 3 otáčky od úplného dotažení. Dusilo se to při rozjezdech, nechtělo se tomu z volnoběhu do otáček. Nicméně povedlo se na pár pokusů doladit a rozjezdy i do prudkého kopce jsou OK. Co mě trochu štve je že mi nechtějí padat otáčky, dost často se při vyřazení rychlostí zarazí na ca 1800-1500 ot a nejdou dolů. Klapku mám vyčištěnou před ca 1000 km, tak nevím, čím to může být. Zkusím ještě tím šroubem na předepnutí membrán trochu zalaborovat, třeba to pomůže.

Jinak v reduktoru byla tak polívková lžíce možná více takové hnusné olejové až vazelínové hmoty, tmavě hnědé. Je mi to divné, neboť jsem po 20 kkm pravidelně odkaloval - s teplým motorem a nevyteklo nikdy nic. Membrána se mi zdála naprosto v pohodě, ztvrdlá ani popraskaná nebyla, nicméně při demontáži jsem ji trochu prořízl , takže mi je na prd. No stejně bych ji tam zpět nedával. Jinak práce celkem v pohodě, nebylo to nic složitého. Vyčistil jsem, vyměnil, poskládal a bylo to.

pár fotek zde:
membrána po demontáži víka: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 092626.jpg
sundaná membrána: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 092842.jpg
usazený bordel v reduktoru viz text: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 092830.jpg
vyčištěný vnitřek reduktoru: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda#IMG ... 105959.jpg

dotaz pro LPG.habartice, případně někoho znalého: jaká je zhruba základní poloha černého šroubu na předepnutí membrán? u obtokového jsi psal, že jsou to cca 2 otáčky, u předepnutí netuším. Jde o to, že když je to málo, dusí se to při rozjezdech a když dám hodně, zase nejde vyladit volnoběh tím obtokovým šroubem. Zatepla i zastudena jde motor zlehka, bez škubání... ale ty vysoké otáčky při vyřazení kvaltu mi vadí.. díky za rady.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od LPG.habartice »

U předepnutí membrány není žádnej počet závitů danej ani doporučenej. Ono si to bude chvíli sedat takže se to asi nepovede hned vyladit úplně na 100% ale bez analyzátoru výfukových plynů se to zhruba dá vyladit takto:
Vyhodit krokáč a dát jen škrťák. Ohřát motor na provozní teplotu. obtok dotáhnout a povolit o cca 2 otáčky. předpětím to seřídit tak na sluch aby motor běžel co nejlíp a tak nějak co nejrychleji. Když už to běží na volnoběh dobře tak to doladit už jen škrťákem na hadici. Když už vše funguje ok, tak namontovat krokáč, ale za krokáčem nechat ruční škrťák. No a když to po namontování krokáče bude na pytel tak si s tím pohrát v nastavení. Prostě základ je vyladit to bez toho debilního krokáče. Smolík je že analyzátor asi mít nebudeš, tak to úplně přesný nebude. Jinak ta membrána od toho hegeše dole je taková vytahaná, tak tam stačí špatnej průhyb 1mm a je to v řiti. Hegeš klasika, sem ti psal že tam toho bude po kokot ;)
Jo, jinak s tím obtokem moc nelaboruj, někde ho plynaři mají dotaženej na doraz a ladí to jen předpětím membrány
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: membrány kdy vyměnit?

Příspěvek od Rob »

...tak krokáč vyhozenej,nahrazenej škrťákem a obtok povolenej o dvě otáčky. na ten šroub na předepnutí membrán volnoběh prakticky nereaguje, jde to furt prakticky stejně. ještě mě napadlo ten šroub na předepnutí membrán povolit třeba jen o jednu otáčku od úplného dotažení a pomalu ho zkoušet povolovat. ono je blbý, že do toho ještě kecá klapka, která se sama otevírá a přivírá, takže je to taková práce na prd.no snad se mi to povede to nějak vyštelovat aby to zastudena nezdechalo a zároveň se to nedusilo a nebyl zvýšený volnoběh.V nejhorším skočím k plynařovi jako na revizi, kterou mám stejně propadlou a nechám to naštelovat od něj podle analyzátoru spalin. Jen se bojím, aby mi to pak zas nezdechalo zastudena. No uvidíme, když už jsem to dotáhl až tak daleko, nechci to vzdávat na cílové rovince. Doufám, že to nějak zvládnu...
Odpovědět