Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

se sporákem místo motoru :D
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Zdravím, řešil někdo z vás problém se zhasínáním studeného motoru při přepnutí na LPG? Mám podtlakový systém,přepnutí při dosažení 2000 ot/min a poslední dobou mě začalo zlobit zmíněné zhasínání studeného motoru ihned po přepnutí na LPG. Dříve jsem přepínal tím samým stylem bez problémů. Nastartuji, přidám "plyn" nad 2000 a systém se přepne na LPG. Většinou motor nezhasne, nicméně cca v jednom případě z pěti ano. Svíčky, filtry, olej vše ok. Samozřejmě když se rozjedu na benzín a 2000 ot/min dosáhnu při zařazené rychlosti a systém se přitom přepne na LPG,motor nezhasne.Toto je sice řešení, ale rád bych, aby mi přepínání fungovalo tak jak dříve, pouze při přidání nad 2000 ot při zařazeném neutrálu. Ještě poznámka na závěr: když nechám motor cca 30 vteřin běžet na benzín, už při přepnutí na LPG nezhasne.Díky předem za vaše rady
bosator
Příspěvky: 109
Registrován: pon 28. pro 2009 13:06:19
Bydliště: Čáslav

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od bosator »

To je normální záležitost u podtlakového řízeného systému. V okamžiku přepnutí na LPG se rozepne vstřikování a ve stejný okamžik sepne uzavírací ventil na reduktoru LPG. Při přepnutí za jízdy je v sacím potrubí dostatečný podtlak, motor si rychleji natáhne LPG z reduktoru. Na volnoběh (nizké otáčky) není podtlak dostatečný, proto se občas stane, hlavně u studeného motoru, že si motor nestihne nasát dostatek LPG a dřív chcípne( musí se naplnit plynem ta silná hadice mezi reduktorem a saním a celé sací potrubí). Pokud je motor ohřátý většinou se tak nějak udrží v chodu. Pokud musíš přepínat tímto způsobem(na volnoběh) studený motor, musíš držet déle auto pod plynem a nebo obohatit směs na reduktoru (nesmysl) pak by to chlastalo + další negativní důsledky.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Díky za názor. Jen mě překvapilo, že tento problém se dříve nevyskytoval a objevil se prakticky až v posledních cca 14 dnech. Jelikož se ale jedná o věc, která je snadno řešitelná, nebudu se tím nějak dlouze zabývat. Není problém pár vteřin počkat, než se motor trochu proběhne nebo se rozjet na benzín a nechat systém přepnout při jízdě. Ovšem nedalo mi to, abych se nezeptal, zda s tím někdo nemá zkušenost. Jinak zajímavý postřeh - právě na bohatou směs mělo auto tendenci chcípat. Když mi nešla lambda, papalo mi to až 14,5 l/100 km a i při teplotě mezi 60-70°C mi to na neutrál zdechávalo. Protože mi odešly celkem tři lambdy, z toho dvě nové, což není úplně nejlevnější záležitost, mám to teď seřízené bez krokového motorku řízeného lambdou a jsem spokojen.
Jacoubek
Příspěvky: 12
Registrován: úte 03. lis 2009 14:47:29
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Jacoubek »

Zdravím,
mám také podobný problém. V březnu jsem si nechal auto předělat na LPG, v HK za 16 500,-, bude to nejspíš podtlak. A při každým studeným startu (1. skoro vždy, 2. občas) mi chcípne motor kvůli tomu, že se okamžitě přepne z benálu na plyn. Nevíte, jak se toho zbavit mimo manuálního přepínání? Jedu tam na reklamačku, asi mi to nějak vypnou. Díky za radu.
osobne
Příspěvky: 647
Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
Bydliště: Nepolisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od osobne »

Mě to takto funguje už 8 let, nastartuji na benzin, rozjedu auto na benzin, ujedu asi 300 m, zvýším při jízdě otáčky motoru nad 2000, automaticky to přepne na LPG, přitom cítím, že to chcíplo, auto jede setrvačností dál, přepnu to hned tlačítkem ručně na benzin, motor se hned chytne a jede na benzin, přepnu zase ručně na automatické přepínání na LPG a při zvednutí na 2000 otáček motoru se to zase automaticky přepne na LPG a už to bez problémů jede. Čili přepne se to na LPG až na druhý pokus. Dělá to tak už od začátku. Nějak jsem si na to už zvykl a beru to jako ochranu proti krádeži, doufám, že až to zlodějovi při jízdě po pár metrech chcípne, že se lekne a z auta uteče. :shaking2:
Jacoubek
Příspěvky: 12
Registrován: úte 03. lis 2009 14:47:29
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Jacoubek »

Tak bezva, díky za radu. Uvidím, jak se vyjádří v servise a jinak se s tím naučím žít. Když to ale zapomenu přepnout, tak mi to prožere kapsu :D
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Myslím si, že pokud to máš v záruce,není třeba se toho obávat. To co popisuješ, by měla být naprosto triviální záležitost tak na 5 minut práce. Podle toho co píšeš, ti zřejmě nastavili příliš nízké otáčky pro přepnutí, standardně se dělá přepnutí při 2000 ot/min. Ovšem mě také jistá vemena a neumětelové v Brně po montáži nastavili přepnutí při 600 ot/min. Řešením by bylo také nastavení přepnutí v závislosti na teplotě, tzn.přepnutí na LPG by se realizovalo až při dosažení teploty v reduktoru např. 35°C. Což ovšem zvláště při kratším popojíždění a zejména v zimě pozbývá smysl, jelikož v závislosti na venkovních teplotách můžeš jet třeba i 5 km na benzín, než systém přepne na LPG. Dle mé zkušenosti není vůbec třeba čekat tak dlouho, i při největších mrazech (vyzkoušeno při -25°C) stačí po nastartování počkat cca 30 vteřin a pak přepnout přidáním plynu při vyřazené rychlosti, případně se rozjet na benzín a nechat přepnout se zařazenou rychlostí - nechcípne.
Jacoubek
Příspěvky: 12
Registrován: úte 03. lis 2009 14:47:29
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Jacoubek »

Ano, to už udělali, měl jsem to na cca 2400 a ted mi to dali na asi 3300 a stejně to blbne. Studený starty holt problém. Asi se s nima domluvím, jaké jsou alternativy, co by doporučili a tak. Nejradši bych byl, aby to startovalo na benál kvůli promaštění sedel ventilů a pak samo přeplo na LPG - klasická funkce. Přinejhorším to budu dělat ručně.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Zeptám se tě, to ti samy po startu tak vystřelí otáčky na 2400 ot/min, popř. na 3300 ot/min? Nebo ti to chcípne až když sám přidáš plyn? Pokud ti samy po startu vyběhnou otáčky, zkontroluj čidlo teploty vody v chladícím okruhu a pak snímač teploty a tlaku nasávaného vzduchu (G42+G71). ten druhý když odpojíš, měl by systém dosadit náhradní hodnotu +20°C a pokud se to tímto odstraní, budeš vědět, kde je zakopanej pes. Jestli ti to chcípne až když sám přidáš plyn, nejjednodušší je nechat přepnout při zařazené rychlosti, jak jsem psal v předchozím příspěvku. Ale máš to v záruce, tak bych tyto starosti přenechal povolanějším. Ať se snaží ti, co si nechali zaplatit za montáž
Jacoubek
Příspěvky: 12
Registrován: úte 03. lis 2009 14:47:29
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Jacoubek »

Není to otáčkama. Když zapnu klíček, čerpadlo nasaje benál, vypne čerpadlo a startuju. Motor jde asi půl vteřiny a systém LPG se zapne = směs je nehořlavá a chcípne to i studený motor. Tak znovu, načerpám benál, nastrartuju a okamžitě se sepne LPG a to občas se už chytne. Když ne, tak ručně přepnu na benál, nastartuju a pod plynem to přepnu na LPG (3300ot/min).
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Tak podle toho co popisuješ musí být závada v přepínání na LPG. normálně by se mělo přepnout až při dosažení nastavené hodnoty otáček 2400 resp. 3300 ot min. Při startu se LPG sepnout nesmí.. vypadá to na vadný elektromagnetický ventil někde v systému... a to by měli soudruzi montéři zkontrolovat a odhalit. Vím sám, že to není jednoduché s reklamací, také jsem nakonec problém vyřešil místo neustálého ježdění do Brna (170 km tam a zpět) nechal systém seřídit u místního mechanika za 300 a měl jsem klid. Nicméně záruka je záruka a v jejím rozsahu by mělo být vše řešeno montážní firmou. Přeju pevný nervy
Jacoubek
Příspěvky: 12
Registrován: úte 03. lis 2009 14:47:29
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Jacoubek »

TYjo, 170 km a to nadávám, když s tím jedu 60 km (do HK). Ač u nás se taky dělají). Brácha s nima byl spokojen, tak jsem to zkusil.
Díky moc za radu, uvidíme, jak pochodím. At se daří :)
kwik
Příspěvky: 616
Registrován: stř 02. led 2013 16:19:11

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od kwik »

já měl něco podobného u favorita, stačilo nastartovat, prošlápnout plyn na 3tis otáček a přeplo to na plyn a se studeným motorem zhasínalo. Když jsem to držel "pod plynem" tak to jelo ale blbě dokud se to nezahřálo. Mechanici si nevěděli rady. Nikdo nedokázal říct, proč tohle dělá. Ale vím, že u novějších systémů se dá nastavit teplota motoru, kdy má přepnout z benzínu na plyn. Dělají to v servisu nějak přes kabel k plynu. Tuším, že na feldě mám tuhle teplotu na 30stupnu.
Sadra17
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 17:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Sadra17 »

me to teda nedělá na teplotu to vázaný nejni jenom na nějakých 2500ot :scratch: ale v zimě mi to taky lehce "blblo" při přepínání to skoro chcíplo že se auto skoro zastavilo a pak jak nátáhlo lpg tak vystřelilo kdyby mě někdo viděl tak řekne že se neumim rozject :hlava: :hlava:
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Uživatelský avatar
denis15
Příspěvky: 218
Registrován: pon 09. úno 2009 18:27:43
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od denis15 »

Mě se to chová stejně-naučil jsem se startovat v poloze na benál, jak vyjedu, přepnu a hotovo. Holt je ta krabička blbá jak tágo a navíc bych řekl áchylná na výkyvy napájení.
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Jozefj »

Co se týká LPG brc tak to je závislé na otáčkách pro přepínání. Takže při rychlém překročení a snížení otáček --prošlápnutí plynu--přepne i když je ještě studený regulátor a motor se zahltí plynem a má snahu zhasnout ,nebo zhasne. Stačí z vysokých otáček pomalu snižovat otáčky a přepínání se udrží v benálu.
Jacoubek
Příspěvky: 12
Registrován: úte 03. lis 2009 14:47:29
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Jacoubek »

Nojo, startuju bez plynu, tak možná to bude i ono.
Dnes jsem tam byl, tak ráno uvidím, co to bude nebo nebude dělat. Vyměnili mi spínačku, ale otáčky 3100 ot/min. mi nechali. Tak, až budu mít cestu tak to tak nechám, jen si nechám stáhnout otáčky a zvyknout si na to.
josef

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od josef »

Taky mě to dělalo u BMM. Byl to vadný reduktor (směšovač, zplynovač). Po dvou letech provozu na plyn šel do kytek. Nyní už 7 let jezdím zcela bez problémů, jenom potřebné kontroly a kupování plynu.
Romiiken
Příspěvky: 146
Registrován: čtv 17. lis 2011 22:50:03
Bydliště: Levice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Romiiken »

Mam v aute BRC, popisem vam ako to mne funguje. Je to podtlak.

Pri rezime auto prepinanie auto nastartuje na benzin a ide na nom az kym neprekrocim 2000 otacok a nieje trosku zohriate, napr. cez zimu by som nastartoval a hned pridam nad 2000 nepreplo by ho aj tak, proste ta riadiaca jednotka cala kym sa trosku zohreje, teraz cez leto staci pockat 10 sekund a uz to pri zvyseni otacok nad 2000 prepne.

Ak sa pohnem na benzine pri radeni z 1 do 2 to vytocim na 2000 tak necitim ziadne zdochinanie nic, proste len zopne rele. Iba v zimnom obdobi, pri tomto prepinani to mierne cukne s autom, ako keby ste horsie pustili spojku teda rychlejsie a tak cukne auto.
Jacoubek
Příspěvky: 12
Registrován: úte 03. lis 2009 14:47:29
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Jacoubek »

Díky za informace :).
Vyměnili mi spínačku a furt to zlobí, tak tam jedu zase a tentokrát jim to tam nechám :(
Baron - FK

Problémy s LPG

Příspěvek od Baron - FK »

Mám Felicii 1.3 Mpi. Před rokem jsem ji nechal předělat na LPG, system LOVACO. Chvíli to jezdilo perfektně, a po nějaké době to začalo občas vynechávat. Na radu jsem tam vyměnil čidlo otáček, zapalovací lištu, landa sondu, vyčistil a vystříkal jsem všechny svorkovnice v motorovém prostoru a nic nepomohlo. Po výměně starší zapalovací lišty jsem ujel cca 700 km, poté se závada zase dostavila.

Prosím poraďte.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od LPG.habartice »

No jde o to jestli to zlobí jen na plyn nebo i na benzín....
Baron - FK

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Baron - FK »

Zlobí to pouze na plyn a jenom občas. Na benzín to jezdí suprově.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od LPG.habartice »

No já bych zkusil vyměnit svíčky + vzduchový filtr
Ale systém lovaco neznám :roll:
nevím jestli máš podtlak nebo sekvenci nebo co to je, tak těžko radit co s tím ...
Baron - FK

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Baron - FK »

Svíčky jsem už vyměnil ZN: BRYSK DR15TC extra 3 bodové a plyn je vedený do sání vzduchu pod škrtící klapku.
Jacoubek
Příspěvky: 12
Registrován: úte 03. lis 2009 14:47:29
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Jacoubek »

Tak problém vyřešen, odjel jsem s tím, že mám asi načlou zapalovací lištu, ze které brali signál. Vzali ho od někud jinud a funguje to jako švýcarský hodinky. Co kde přesně, to bohužel nevím.
Jozefj
Příspěvky: 782
Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
Bydliště: Kaznějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Jozefj »

Jelikož tam má pán několik překlepů tak jistě myslel systém lovato. Podtlakový systém řízený podtlakem pod škrticí klapkou sacího potrubí a dodávaný plyn směšovačem nad klapku.
Fia
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. bře 2014 11:09:51

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Fia »

Rob píše:Díky za názor. Jen mě překvapilo, že tento problém se dříve nevyskytoval a objevil se prakticky až v posledních cca 14 dnech. Jelikož se ale jedná o věc, která je snadno řešitelná, nebudu se tím nějak dlouze zabývat. Není problém pár vteřin počkat, než se motor trochu proběhne nebo se rozjet na benzín a nechat systém přepnout při jízdě. Ovšem nedalo mi to, abych se nezeptal, zda s tím někdo nemá zkušenost. Jinak zajímavý postřeh - právě na bohatou směs mělo auto tendenci chcípat. Když mi nešla lambda, papalo mi to až 14,5 l/100 km a i při teplotě mezi 60-70°C mi to na neutrál zdechávalo. Protože mi odešly celkem tři lambdy, z toho dvě nové, což není úplně nejlevnější záležitost, mám to teď seřízené bez krokového motorku řízeného lambdou a jsem spokojen.


Taky mi to zdechá na neutrál nebo jak vyšlápnu spojku ale jak se zahřeje motor tak je klid a taky to žere jak tank,bude asi v háji lambda .... napiš mi prosím jak jsi to seřídil bez toho krokového motorku a jestli mi to projde emisema na STK.a nebo je lepší koupit lambdu?díky moc
Fia
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. bře 2014 11:09:51

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Fia »

Rob píše:Díky za názor. Jen mě překvapilo, že tento problém se dříve nevyskytoval a objevil se prakticky až v posledních cca 14 dnech. Jelikož se ale jedná o věc, která je snadno řešitelná, nebudu se tím nějak dlouze zabývat. Není problém pár vteřin počkat, než se motor trochu proběhne nebo se rozjet na benzín a nechat systém přepnout při jízdě. Ovšem nedalo mi to, abych se nezeptal, zda s tím někdo nemá zkušenost. Jinak zajímavý postřeh - právě na bohatou směs mělo auto tendenci chcípat. Když mi nešla lambda, papalo mi to až 14,5 l/100 km a i při teplotě mezi 60-70°C mi to na neutrál zdechávalo. Protože mi odešly celkem tři lambdy, z toho dvě nové, což není úplně nejlevnější záležitost, mám to teď seřízené bez krokového motorku řízeného lambdou a jsem spokojen.


Taky mi to zdechá na neutrál nebo jak vyšlápnu spojku ale jak se zahřeje motor tak je klid a taky to žere jak tank,bude asi v háji lambda .... napiš mi prosím jak jsi to seřídil bez toho krokového motorku a jestli mi to projde emisema na STK.a nebo je lepší koupit lambdu?díky moc
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Emisema bez lambdy neprojdeš, respektive pokud ti je budou skutečně měřit a jsou přísní. Mně to na zdejší STK nicméně prochází bez problémů, mimo jiné proto, že emise jsou zde formalita a ve skutečnosti je ani neměří ... mám zkušenost, že když to řekneš dopředu, že ti to nejde, případně se domluvíš dopředu s přijímacím technikem ještě před zaplacením, tak přimhouří oko a dají ti to. co se týká seštelování, popsal jsem postup zde: http://lugosy.smirci-krize.cz/clanky-sk ... rizeni-lpg, případně také pěkně je to popsáno zde v odstavci praxe: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=398
Koupí lambdy také nic nezkazíš, záleží na tobě, zda do ní chceš nebo nechceš investovat. Mně ve firmě Profichip s.r.o. Brno odborníci namontovali LPG takovým způsobem, že mi odešly 3 lambdy během půlroku, tudíž jsem si seřídil na škrťáku, mám pokoj a nemusím přemýšlet, kdy mi opět lambda odejde....
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od LPG.habartice »

Prosím tě, vysvětli mi jako malýmu dítěti, jak zapojenej lpg ničí lambda sondy, to by mě docela zajímalo ;)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Jo, tak to by mě taky zajímalo... zde: http://www.lpgservis.cz/kontakt/ (provedena montáž), ani zde: http://www.mobilgas.cz/ mi na to nebyli schopni dát uspokojivou odpověď. Nicméně faktem je a zůstane, že během cca 6 měsíců po montáži LPG odešly 3 lambdy po sobě. asi si to nechám vysvětlit od tebe, jakožto odborníka na všechno.... i když, nevím nevím jestli mi malý dítě něco vysvětlí ;-)
Fia
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. bře 2014 11:09:51

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Fia »

Čeče Robe čekal jsem něco stručnějšího ale jako klobouk dolů jak to proštuduju tak se na to vrhnu díky moc za info :thumleft:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Jojo, nemáš zač, hlavně aby ti to pomohlo k vyřešení problému. Jestli se ti bude chtít, dej pak vědět, zda seštelování pomohlo, případně jak jsi problém vyřešil...
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od LPG.habartice »

No neznám spojitost s odcházením lambády a lpg. Tak si asi první na světě, za 20 let co se vrtám v lpg jsem o tom ještě neslyšel :rendeer:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

To že někdo chytrej, možná nejchytřejší na světě, o něčem neslyšel, neznamená, že to neexistuje nebo nemůže existovat. Navíc řeší se tady problém někoho jiného, já jsem tě o radu nežádal. Tak jestli chceš říct něco k výše probíranému tématu tak to udělej a jestli ne, tak tady přestaň do ostatních rejpat a běž si psát někam jinam, dědo Vševědo :alien:
Fia
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. bře 2014 11:09:51

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Fia »

Ahoj Robe tak jsem udělal většinu úprav co jsi mi poradil airbox na studený vzduch,vyčištěná klapka,zaslepené hadice a svedené pod auto,regulátor přitažený a sonda vyměněná,kromě uhlí,to jsem tam nechal,spotřeba klesla o 4 litry takže děkuji moc za rady a pomoc :D .. ale pořád to není ono...napiš mi prosím jak jsi obešel tu sondu s krokovým motorkem ještě udělám tohle a vím že už víc pro to nemůžu udělat.Díky (už to píšu po druhé tak snad to tam nebude dvakrát :hlava: )
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Ahoj, píšeš že to není ono, jak se to tedy projevuje? Jestli jsi vyměnil lambdu a jsi si jist její funkčností, myslím, že není co dalšího vymýšlet. Mně řízení krokáče lambdasondou v řídící jednotce vyřadil plynař, to byla jediná věc, kterou jsem si neudělal sám. Pozor na odpojení krokového motůrku, projevovalo se mi to okamžitým zdechnutím motoru při provozu na LPG hned při sešlápnutí plynového pedálu. Jinak myslím, že když rozpojíš lambdasondu od ŘJ, neměla by ovlivňovat krokový motorek a ten by měl zůstat otevřený. Jistota ovšem bude pouze návštěva plynaře a odpojení lambdaregulace přes ŘJ. Pokud tedy nemáš sám diagnostický kabel. Mám zkušenost, že za tento zásah si většinou berou 100-200 Kč, je to práce zhruba na 5 min.

Nicméně jak jsem psal v úvodu, pokud lambda a krokový motorek fungují, není důvod k jejich odpojování. Pokud se ti zdá, že auto nemá ten správný tah, nebo se mu nechce jet, zkus škrtící šroub na hadici z reduktoru k mixu povolit o cca 1/4 otáčky a uvidíš, zda se dostaví zlepšení. Ale nevím, jaký problém tě konkrétně trápí, tak těžko radit. Zkus být trochu konkrétnější a budu-li vědět, poradím.
Fia
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. bře 2014 11:09:51

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Fia »

Takže cca po 2000 km se auto srovnalo samo nevím čím to bylo nejspíš ŘJ žere to jak před tím (takže málo) a jede to pěkně :-D takže problém vyřešen i s mnoha uprávami
Poděkování Robovi za super rady :thumright:
Fia
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. bře 2014 11:09:51

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Fia »

Jo a krokový motorek s lambdou jsem nakonec neodpojoval :D
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Zdar, tak jsem rád, že ti moje rady byly něco platné. Krokový motorek s lambdou bylo rozumné ponechat zapojené, pokud je vše funkční a běhá to jak má. Tak ať dobře slouží... :thumright:
Návštěvník

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Návštěvník »

Ahoj všem.Chci se podělit o další problém... Takže po přehřívání motoru a dolívání cca 1,5 litru vody na 200 km jsem vyndal termostat a pak jsem nechal vyměnit těsnění pod hlavou protože můj předpoklad že je prasklé byl správný ,ale problém se zdecháním motoru který se po úpravách zlepšil se znovu vrátil .... na STK mi řekli že mám prasklou membránu v reduktoru a že si tam plyn teče jak chce a je tam bohatá směs a proto to prý zdechá (regulační šrouby jsou na doraz,takže nejdou vyštelovat) .Proto jsem zajel za zdejším plynařem a on mi řekl že tam mám nějaký starý model Reduktoru BRC že prý už se nedělá....a zde je můj problém zdá se mi že mě tahá za nos a chce mě pumpnout o 3700,- za nový myslím že to je BRC tecno a stačí koupit novou sadu membrán za 800,- a jen to vyměnit.jestli to někdo pozná kdo tomu rozumí ať mi napíše jestli mám pravdu já nebo plynař.Díky moc

[rajce-album]fialovec.rajce.idnes.cz/nastenka/[/rajce-album]
Fia
Příspěvky: 8
Registrován: pon 03. bře 2014 11:09:51

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Fia »

No vidím že to nějak hapruje ten minulý příspěvek je můj...
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Zdar, BRC tecno má tuším uživatel Vlada320, pokud si dobře pamatuju z příspěvků ;-). Zkus mu poslat SZ a třeba ti bude umět poradit, myslím, že se někde zmiňoval i o výměně membrán svépomocí. viz zde: viewtopic.php?f=61&t=16421

edit: řekl bych, že to bude BRC tecno jak píšeš, viz odkaz zde: http://www.elpege.cz/ostatni/clanky-o-l ... brc-tecno/
jinak myslím, že tě plynař tahá za bambuli a chce tě pěkně podojit, což u nich není nic neobvyklého. Pokud jsi trochu zručný a nebojíš se do toho mrknout, dají se nové membrány koupit např. zde: http://www.lpg-shop.cz/products/sada-me ... tor-tecno/
Výměna bude práce na hodinu, s montáží a demontáží reduktoru v klídku za dvě. Vykašlal bych se na to platit plynařovi za nový reduktor 3700 Kč nebo kolik jsi to psal a vyměnil bych si to hezky v klidu a v pohodě v teple domova sám. Jestli můžu ještě malý postřeh - u některých případů se stává, že je agresivními usazeninami reduktor zevnitř tak vyžrán, případně usazeniny natolik odolné, že není možné ho (reduktor) vyčistit. Proto je vhodné nejdříve reduktor demontovat rozebrat a zkontrolovat jeho stav a až potom objednávat membrány. aby ti doma nezůstaly na semeno ;-)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínání studeného motoru po přepnutí na LPG

Příspěvek od Rob »

Zdar, mám od včera fungl novou montáž LPG na své feldě 1,3 MPI/50 kW. Už jsem jednu novou montáž na jiné feldě měl od jedněch neumětelů z Brna, ale ta byla tak problematická, že prakticky nemám relevantní zkušenost, jak by se měla nová montáž chovat. Mám klasiku podtlak s krokovým motorkem Sonceboz, ŘJ STAG 100 a reduktor AT07. Prostě úplně standardní montáž, kterých jsou stovky.
pár fotek zde: http://robertx.rajce.idnes.cz/nove_LPG_ ... 27.6.2016/
Co mě zaráží je, že montážník trval na teplotní přepínací podmínce, tedy nejen v závislosti na otáčkách, ale i na teplotě. Prý standardně nastavují +30°C, přesvědčil jsem ho na +15°C, méně prý kvůli záruce nelze. Při převzetí byl motor vlažný, takže přepnutí proběhlo bez zaváhání, auto jelo pěkně, táhlo v otáčkách, vše jak má být. Ovšem dnes po ranním studeném startu (auto garážuji, teplota v garáži +20°C) auto po přepnutí na LPG okamžitě zdechlo, když jsem přepnul při jízdě po pár metrech, dusilo se, chtělo zhasínat, netáhlo.... prostě děs běs. Teplota venku +15°C. Svíčky najeto 10 kkm (BKUR5ET-10), nový vzduch filtr Mann, seřízené ventily před 500 km, udržované auto se 120 kkm se servisní knížkou. Předtím jsem ho měl 5 let a fungovalo naprosto bez problémů.
Otázka zní: je toto u nové montáže normální? Vím, že chvíli trvá, než si sednou membrány a celý systém se zaběhne. Ovšem takovéto problematické chování bych čekal spíše v zimě při venkovních mínusových teplotách, než v červnu. Taky mi přišlo divné, že při předání nepadla ani zmínka o návštěvě za cca 1500-2000 km, kdy by se měl systém znovu přenastavit a seřídit. Nicméně pokud bude chování i po ujetí těchto kilometrů problematické, nebude jiného zbytí než odborníky znovu navštívit
Odpovědět