Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
Zdravím borci,nikde jsem tady takové téma neviděl. Chtěl bych zkusit pořešit odpojení palivového čerpadla při jízdě na LPG. Jak to bude nejjednoduší? A taky nejbezpečnější? Jde mi o to,že je zbytečné,aby čerpadlo tlačilo přes regulátor a zbytečně se opotřebovávalo.Nemluvě o tom,že zbytečně celkem dost žere.
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
Myslíš odpojení palivovýho čerpadla? To by se mělo samo vypnout když jedeš na plyn ne?
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
Téma tady není, ale už se to zde probíralo: http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... dla#p88878" onclick="window.open(this.href);return false;
Nejlépe bude spojit vypnutí s čerpadla s odpojením benz.vstřiků, které jsou taktéž při provozu na LPG vyřazeny z provozu. Ale určitě budou i jiné možnosti, jak odpojit. Rozhodně při standardní montáži LPG se palivové čerpadlo při provozu na LPG neodpojuje, neznám žádného plynaře, který by toto dělal automaticky při každé montáži - alespoň teda ne u feldy.
Nejlépe bude spojit vypnutí s čerpadla s odpojením benz.vstřiků, které jsou taktéž při provozu na LPG vyřazeny z provozu. Ale určitě budou i jiné možnosti, jak odpojit. Rozhodně při standardní montáži LPG se palivové čerpadlo při provozu na LPG neodpojuje, neznám žádného plynaře, který by toto dělal automaticky při každé montáži - alespoň teda ne u feldy.
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
už jsem to popisoval na různých forech. Běžně se čerpadlo neodpojuje, dá se to vyřešil relátkem který rozpojí napájení čerpadla při provozu na lpg.
Pokud jezdíš s autem na lpg a v nádrži máš dost benzínu tak není třeba čerpadlo odpojovat, pokud jezdíš na prázdnou nádrž a sem tam smrkneš benzín za 100 kč aby to vůbec startovalo tak je lepší čerpadlo odpojovat páč ho stejně časem spálíš
Pokud jezdíš s autem na lpg a v nádrži máš dost benzínu tak není třeba čerpadlo odpojovat, pokud jezdíš na prázdnou nádrž a sem tam smrkneš benzín za 100 kč aby to vůbec startovalo tak je lepší čerpadlo odpojovat páč ho stejně časem spálíš
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
No snazim se furt mit tak okolo 10 litru v nadrzi...nejpozdeji kdyz uz sem tam problikne hladove oko,beru aspon za 300.. Spis mi jde fakt o to,ze kdyz clovek jede dal,cerpadlo furt tlaci a hlavne daleko vic dostava nafrak,kdyz vsechno musi tlacit zpet pres regulator do nadrze..nemluve o zbytecnem vetrani benzinu.a taky spotrebe elektriky...coz by mohlo teoreticky i pomahat lepe dobijet baterku,kdyz se furt sviti.uvazoval jsem i o tom,zda by nesel pichnout na palubku obycejny vypinac... Byl by nekdo schopny poradit,pripadne detailneji i se schematkem jak to udelat pres to rele?pripadne jak to udelat s tim vypinacem a co bude nejlepsi pouzit...cerpadlo bude mit asi pekny odber,tak at cosi nezhori;)
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
Bejt tebou ak bych to vůbec neřešil. to čerpadlo je nato stavěný aby chodilo furt, navíc má vracečku do nádrže aby se odlehčovalo
a nespálilo se tím že tlačí domrtva. Navíc když jedeš s kopce na benzín a pustíš plyn tak se uzavřou vstřikovače a jedeš bez benálu
tak čerpadlo taky tlačí a vrací se to přepadem zpět. Ale pokud nutně chceš udělat odpojovač, tak je nejjednodušší
vzít napájení při provozu lpg z elektroventilu co otvírá přívod lpg. Z toho elektroventilu si natáhni kejblíky do relátka, jak přepneš
na lpg tak se rozepne relé no a přes to relé protáhni kabel od čerpadla a zdar. Která to je barva a kde se nachází to si musíš najít ve schématech
to už si nepamatuju. To relé by mělo být tak 30/40A aby neshořelo, kdyžtak nějaký nový k tomuto účelu mám
a nespálilo se tím že tlačí domrtva. Navíc když jedeš s kopce na benzín a pustíš plyn tak se uzavřou vstřikovače a jedeš bez benálu
tak čerpadlo taky tlačí a vrací se to přepadem zpět. Ale pokud nutně chceš udělat odpojovač, tak je nejjednodušší
vzít napájení při provozu lpg z elektroventilu co otvírá přívod lpg. Z toho elektroventilu si natáhni kejblíky do relátka, jak přepneš
na lpg tak se rozepne relé no a přes to relé protáhni kabel od čerpadla a zdar. Která to je barva a kde se nachází to si musíš najít ve schématech
to už si nepamatuju. To relé by mělo být tak 30/40A aby neshořelo, kdyžtak nějaký nový k tomuto účelu mám
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
... zrovna o víkendu mi přijel kámoš a zapojení provedl tak jak píšeš. Rozpojil kostru čerpadla a napájení vzal z elektroventilu u multiventilu v nádrži LPG. Bylo trochu prcání protáhnout káblík od MV spodkem pod rezervou průchodkou pod nárazníkem do kufru, protože mám tažné, ale po částečné demontáži nárazníku se povedlo. Jinak práce pohodově na necelou hodinu. Musím poděkovat uživateli Lugosy za profesionální a bezchybné provedení. Po otočení klíčkem čerpadlo natlakuje, nastartuji na benzín, přepnu hned na LPG, čerpadlo se zastaví a rozběhne se až po dalším otočení klíčkem. Tím, že běží při každém startu tak nezatuhne a nezaroste, zároveň ale není namáháno dlouhým používáním a tlačením do okruhu při provozu na LPG. Jsem spokojen..
pár obrázků zde:
http://www.imghosting.cz/view-86P7114820.jpg
http://www.imghosting.cz/view-51P7114822.jpg
http://www.imghosting.cz/view-30P7114823.jpg
http://www.imghosting.cz/view-24P7114832.jpg
http://www.imghosting.cz/view-66P7114833.jpg
http://www.imghosting.cz/view-81P7114835.jpg
pár obrázků zde:
http://www.imghosting.cz/view-86P7114820.jpg
http://www.imghosting.cz/view-51P7114822.jpg
http://www.imghosting.cz/view-30P7114823.jpg
http://www.imghosting.cz/view-24P7114832.jpg
http://www.imghosting.cz/view-66P7114833.jpg
http://www.imghosting.cz/view-81P7114835.jpg
-
- Příspěvky: 282
- Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
Já bych k tomu dodal, že Lugosy je fakt fajn chlápek, se kterým se dá o autech strašně moc dlouho povídat. Fakt supr člověk
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
Myslím si, že čím méně je čerpadlo v provozu, tím lépe. Provozem ubývají jak uhlíky, tak komutátor. Čím víc je zanesený filtr, tím více vzrůstá výstupní odpor a motorek musí více tlačit. Uhlíky a komutátorem protéká vyšší proud a více ubývají. Čerpadlo jsem měl v autě, provozovaném na benzín, od výroby, takže v provozu bylo od 3.6.1997 do 26.2.2015 a do skonu najezdilo 272463 km. Po rozřezání motorku byla závada jasná, zcela vydřený komutátor a ojeté uhlíky už nestačily. Hlavním projevem bylo mírné až větší cukání, vrzavé zvuky studeného čerpadla, a někdy motor úplně vynechal. Po výměně čerpadla bez cukání, vrzání a vynechávání. Při startu čerpadla je špičkový proud asi 4 A, v provozu okolo 1 A, takže stačí 30 A relé, ale na druhou stranu čím silnější, tím větší rezerva na kontaktech, poněvadž jde o spínání indukční zátěže, takže špička v prvních pár milisekundách může dosahovat i desítek A.
K Robovi: funguje mu to skvěle, ideální by sice bylo spínání čerpadla třeba s 5 až 2 vteřinovým předstihem, aby naběhl plný tlak, poněvadž takto jde trošičku pocítit, že tlak paliva ještě asi vteřinu od přepnutí narůstá, motor však nezhasne. Na druhou stranu je to zbytečné, protože po přepnutí na plyn je auto ježděno až do zastavení jen na plyn. Tím, že je každý start na benzín, tak se čerpadlo pravidelně protáčí a nezatuhne. U montáže žádné svorkování, ale jedině pájení.
Paulie a Rob: Oba pánové jsou naprosto fajn chlápci, se kterými se dá příjemně povídat o autech dlouhé hodiny Pánové, děkuji za poklony, potěšily Četl jsem to večer a byl dojat natolik, že udělal tssss báječným jihlavským Ježkem
K Robovi: funguje mu to skvěle, ideální by sice bylo spínání čerpadla třeba s 5 až 2 vteřinovým předstihem, aby naběhl plný tlak, poněvadž takto jde trošičku pocítit, že tlak paliva ještě asi vteřinu od přepnutí narůstá, motor však nezhasne. Na druhou stranu je to zbytečné, protože po přepnutí na plyn je auto ježděno až do zastavení jen na plyn. Tím, že je každý start na benzín, tak se čerpadlo pravidelně protáčí a nezatuhne. U montáže žádné svorkování, ale jedině pájení.
Paulie a Rob: Oba pánové jsou naprosto fajn chlápci, se kterými se dá příjemně povídat o autech dlouhé hodiny Pánové, děkuji za poklony, potěšily Četl jsem to večer a byl dojat natolik, že udělal tssss báječným jihlavským Ježkem
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
... takže kdo by se chtěl inspirovat a stál by o podrobně a precizně zpracovaný návod na odpojení benzínového čerpadla při provozu na LPG, srozumitelný i pro naprostého laika, odkaz je zde:
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... o-cerpadla
myslím, že kdo není extrémně nešikovný, nemá za hodinu co dělat...
http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... o-cerpadla
myslím, že kdo není extrémně nešikovný, nemá za hodinu co dělat...
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
Kucí, vy jste měli bejt novináři. Ze 2 vět co jsem napsal o odpojování čerpadla přes relátko jste udělali článek na 2 strany
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odpojení čerpadla při jízdě na LPG
Ale na rozdíl od novinářů, co píší za peníze skoro pokaždé o ničem, my ty dvě strany udělali o něčem a zadara