Jáký šrub na seštelování lpg

se sporákem místo motoru :D
savik - FK

Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od savik - FK »

Dobrý večer předem se omlouvám pokud téma již tu bylo mám reduktor vega http://www.elpigas.cz/komponenty-a-sluz ... uktor-vega
Reduktor VEGA jsou tam dva šrouby jeden vyčnívající s hrubým šroubem a nad ním šrob který je zapuštěný s jakým mám manipulovat?Auto na benzin jede normálně. Na lpg nedrží volnoběh a pokud vyřadím tak chcípne pokud je auto v tahu tak bez problému. Na hadici mezi směšovačem a mixem mám krokový motůrek.
Moc děkuji za radu.
1.3 MPI
savik - FK

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od savik - FK »

Ještě obrázek reduktoru.http://www.2i.cz/info/9824e3c91a.jpg
savik - FK

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od savik - FK »

Poradí někdo prosím.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od Rob »

Zdarec, mám trochu jiný reduktor ale dle mého názoru pokud chceš štelovat bohatost, resp. tlak v reduktoru, tak na to je ten vrchní šroub označený černou šipkou. Doporučuji točit max. o 1/2 otáčky, lépe o 1/4.Spodním šroubem se dle mého názoru jemně dolaďuje volnoběh, na ten je zbytečné šahat. chcípe na volnoběh teplý nebo studený, nebo v obou případech? spotřeba normální?
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od Faust »

ahoj je to ten dole zlatý ,ten nahoře je myslím na měření.
pokud ti chcípe na volnoběch musíš ho trochu otevřít,myslím směrem k řidiči,nejlépe je to spojit s vyčistěním klapky pak pěkně po poslechu to poznáš,jak se ti bude zdát že už je to ok tak ještě třeba na minutu zvyš otáčky na 3000 a pak pusť pokud už pak bude volnoběch ok máš vyhráno
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od Rob »

...no je fakt, že tento reduktor nemám, takže tvrdit to 100% nechci. Takže pokud si je Faust jistý a zná to, bude mít pravdu on. Já jen odhaduji na základě podobnosti s mým Tomasetto AT. tak dej pak schválně vědět, který to byl.
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od Faust »

já mám přesně stejný už 5let,pokud nechceš jezdit preventivně na seřizení a kontrolu než jen před stk tak stačí tim zlatým poslechově dolatit.samo že když to bude hodně žrat a jiné problemi tak musíš do servisu.
věčinou tak dolaďuju po vyměně filtru a nebo čistění klapky a sporaku,to myslím ten železný kroužek v sání,časem se zašpiní a průtok plynu neni jak má.
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
savik - FK

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od savik - FK »

Moc děkuji zítra nebo pozítří pokusím to seštelovat až přestane pršet. Ten hořák co je nad klapkou mám taky vzít čistidlem na klapky?
Pujčil jsem si kabel na diagnostiku a psalo to v závadách pokud jedu na LPG vypnutý vstřiky 1 a 2 je to dobře?
předtím to střílelo do sání jak na plyn tak na benzín po výměně lam.sondy se to upravilo akorát to nedrží otáčky.Tak budu kroutit tím dolním šroubem. Utáhnu ho uplně a pak ho budu po 1/2otáčkách povolovat tak nějak? Až se dostanu přibližně na stanovené otáčky. Pokud to nepůjde pojedu s tím do servisu na seštelování.Nevíte v Praze kde je nějaký dobrý, přijatelný servis na lpg.
Je lpg závislé na lam.sondě?
Zatím ahoj.
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od Faust »

jo vyčisti i ten hořák.diagnostika je v pořádku vždy při vypnutí vstřiku při přepnutí na lpg to hodí záznam.ten šroub nezašroubovávej to by ti hned chcíplo,jen skuz ho trochu pootevřit pomalu za chodu a poslouchej.lpg prý bere nějaký signal lambdy.jinak pokud buděš mít klapku ven stříkni tím odmaštovačem do saní na senzor nasávaného vzduchu je tam vidět vzádu v díře sání od klapky směrem k zádi auta.
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
savik

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od savik »

A hojte po dlouhé době co jsem nepoužíval auto a chodil pěšky jsem se pustil do opravy. Nechal jsem si poslat sadu membrán,rozebral reduktor vyčistil vrátil přesně vše jak má akorát na packu která byla trošku ohnutá směrem nahoru je to ta kam se dává ta velká membrána nová packa co mi zaslali je rovná tak jsem se jí tam bál dát když ten zobáček je přihnutý nahoru už od začátku co mi lpg namontovali. Klapka vyčištěna nové těsnění,plyn.lanko reset klapky a nové nastavení ve vagu dle návodu volnoběh 768-800 za min.Na benzín auto jede ale plyn už ne respektive na lpg jede ale nesmím zastavit hned to chcípne.Zatím to řeším přepínáním před křižovatkou na benzín.Horní šroub jsem povolil 1/2 otáčky a ten dolní co je vysunutý o 3 otáčky ale nereaguje musel bych ho vyšroubovat celej..Ještě to má krokový motorek na hadici k hořáku napojenou na samostatnou řídící jednotku.
Ve vag hlášky když jedu na plyn:vyřazení vstřiků
525 G39 07-00
Ještě bych se chtěl zeptat jestli kyslík.sonda je nějak vázaná na lpg.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od Rob »

zdar, já bych ohnutou packu vyměnil, ale jestli to s ni fungovalo, už to nechej tak. pěknej a srozumitelnej návod na seštelování volnoběhu na reduktoru je zde: viewtopic.php?f=61&t=35881#p586253
jestli máš někde v záloze ruční škrťák, zkus vyhodit krokáč a seštelovat s ručním škrťákem, aby ti to krokáč neovlivňoval. Pokud máš krokáč, je řízenej právě signálem z lambdy, která musí být funkční, s ručním škrťákem může bejt lambda vadná. Pozor na čínský lambdy, který jsou zdrojem mnoha problémů i když ve VAGu se tváří, že je všechno v pohodě. Jak narůstá podíl čínských dílů v autě, dovede následné hledání závady prověřit psychickou integritu nejednoho mechanika ;-)
savik
Příspěvky: 6
Registrován: pon 05. říj 2015 15:25:39
Bydliště: Praha11
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od savik »

Tak dneska jsem se vrhnul na opravu vyměnil jsem těsnění sací i výfukové celkem to šlo dobře nic jsem neutrhnul, namontoval novou sondu nějakou japonskou prý se tam dávaly v poslední fázi výroby, vypucoval klapku nastavil a vše ok na benzín ovšem plyn nikoliv. Při rozjezdu přepnu na plyn ,jede to ale nesmím zastavit ihned to chcipne. :( Štelovací šrouby na reduktoru vůbec nereagují. Tak nevím jestli není v háji krokač nebo řídící jednotka lpg.Tak už nevím čím to muže být.Ještě zkusím rozmontovat reduktor vyměnit páčku té velké membrány za tu rovnou co mi v sadě poslali. Pokud by měl někdo nápad budu rád.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od Rob »

... páčku zkus vyměnit, mohlo by pomoct. jestli je v háji ŘJ LPG nezjistíš jinak než diagnostikou, krokáč můžeš orientačně vyzkoušet tak, že ho rozpůlíš a zkusíš do díry po pístku zasunout třeba prst a pístek by se měl podle toho vysouvat a zasouvat, jak budeš s prstem pohybovat. Ideální je ovšem diagnostika LPG, dá se sehnat za pár stovek a je to užitečnej pomocník. Váhal jsem nad její koupí dlouho, nakonec jsem pořídil a jsem rád, že ji mám. Plynaře prakticky nepotřebuju, pouze na nutné revize. Případně pokud bys byl někde z Vysočiny a napsals mi, jaký máš systém (ŘJ LPG), mohl bych na to číhnout, pokud bys přijel.
Uživatelský avatar
Kubis
Příspěvky: 18
Registrován: úte 30. říj 2007 15:53:22
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od Kubis »

Zdravím, mám 1,6 s LPG se sekvenčním vstřikováním STAG. To co popisuješ mi dělalo obdobně (prostě to chcípalo na křižovatkách při zastavení, volnoběh na prd, spotřeba vylétla k 10 litrům a podobně). Na diagnostice mi to to psalo pouze hlášku - závadu chybný vstřik č. 1. Posléze zjištěno, že byly vadný vstřikovače LPG, výměna v záruce a bylo po problému. Nevím co přesně u tebe, ale zkus i tuto variantu pokud máš vstřikovače LPG. No hodně štěstí. Jen dodávám, že když jsem vymazal přes pojistku č. 1 závadu v ŘJ a jezdil jen na benzín tak bylo vše OK, ale jak jsem zapnul plyn zpět tak do cca 300 km bylo zase vše v háji.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od Rob »

myslím, že savik má standard podtlak, aspoň teda výše píše o "hořáku" nad klapkou a krokovém motorku, to sekvence nemá, jen podtlak. pokud by sekvenci měl, je samozřejmě možná i závada LPG vstřikovačů, ale to zřejmě nebude tento případ...
Uživatelský avatar
Kubis
Příspěvky: 18
Registrován: úte 30. říj 2007 15:53:22
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jáký šrub na seštelování lpg

Příspěvek od Kubis »

Jjj, tak to asi jooo. No má si to člověk řádně nejdříve přečíst. No i tak přeji správnou volbu při odstranění závady. Feldě x-krát zdar.
Odpovědět