Krokový motorek sonceboz
Krokový motorek sonceboz
Čaute, má někdo zkušenost s rozborkou krokového motorku Sonceboz 7217R015 ? Já jsem ho nedávno rozebral, měl jsem podezření na jeho špatnou funkčnost, vyzkoušel jsem ho vytáhnout s nastartovaným motorem, ale než jsem k němu od volantu stačil dojít, rozpadl se mi na prvočinitele . Složil jsem ho dohromady, ale nejsem si jistý, zda správně. Zvláště si nejsem jistý s kónicky tvarovaným plastem, který je na stopce pístku. Konkrétně nevím, zda ho mám správně otočený. Pístek jsem natočil do závitu, ale jen částečně, poté mi v dalším šroubování začala vadit podélná hrana na stopce hliníkového pístku. Začal jsem hranou brousit závit v plastu, tak jsem s tím přestal.Pokud s tím máte někdo zkušenost, prosím o radu příp. o foto. Díky....
Re: Krokový motorek sonceboz
Takže jsem to čekání na odpověď nevydržel a zavolal osobě nejpovolanější, tj plynařovi. Ten mně po popisu problému sdělil, že jakmile se motorek jednou rozebere, není možné ho již uvést do původního stavu. Je tedy v této fázi neopravitelný. Má zde někdo podobnou, či opačnou zkušenost? Přijde mi neobvyklé, pokud něco drží pohromadě pomocí závitu a tento závit se povolí (otřesy,klepáním apod.), že by takový spoj byl nevratně poškozen pouhým vyšroubováním. Nový motorek stojí cca 1200 Kč + montáž + nastavení, takže se obávám investice okolo 2000 Kč mým střízlivým odhadem. Auto funguje normálně, spotřeba je okolo 8 l/100 km i v těchto mrazech, jediné co zlobí je občasné zdechnutí na volnoběh. Regulací bohatosti volnoběhu bohužel nejsem schopen ničeho pozitivního docílit, při větším obohacení není možné auto rozjet za studena (dusí se), při snížení bohatosti volnoběhu auto častěji samovolně zhasíná na volnoběh při zahřátém motoru ( 90°C) . Díky za kažou radu
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek sonceboz
hm, my prodáváme krokovej motorek za jinou cenu než uvádíš
http://aukro.cz/lpg-krokovy-motorek-i4964783107.html
kdyžtak mám určitě i nějaký jetý za pár kč.
http://aukro.cz/lpg-krokovy-motorek-i4964783107.html
kdyžtak mám určitě i nějaký jetý za pár kč.
Re: Krokový motorek sonceboz
No, pokud bych věděl, že chyba je určitě v krokovém motorku, tak bych ho bral. Ovšem můj problém spočívá v občasném zhasínání zahřátého motoru (85-90°C) pouze na LPG (na benzín OK). Tento problém se projevoval ještě před mým rozebráním krokáče, ten jsem rozebíral až jako důsledek onoho zhasínání. zkusím ještě rozebrat a vložit sem pár fotek poskládaného krokáče, třeba někdo budete vidět, kde udělali soudruzi z NDR chybu. díky...
edit: ještě bych doplnil, že zhasínání motoru na LPG je nejmarkantnější při vyřazení rychlosti po couvání a také se zhorší přidáním kartonu před chladič. Při mrazech pod -5°C taktéž je náchylné na zhasnutí po přepnutí studeného motoru na LPG. po zařazení rychlosti z neutrálu se tomu prvních 1-2 vteřiny nechce do otáček, jakoby se to dusí - hlavně při studeném/vlažném motoru - zhorší se po přidání bohatosti volnoběhu zboku na reduktoru, také studené rozjezdy jsou potom takřka nemožné - dusí se, zhasíná motor,nejde do otáček
edit: ještě bych doplnil, že zhasínání motoru na LPG je nejmarkantnější při vyřazení rychlosti po couvání a také se zhorší přidáním kartonu před chladič. Při mrazech pod -5°C taktéž je náchylné na zhasnutí po přepnutí studeného motoru na LPG. po zařazení rychlosti z neutrálu se tomu prvních 1-2 vteřiny nechce do otáček, jakoby se to dusí - hlavně při studeném/vlažném motoru - zhorší se po přidání bohatosti volnoběhu zboku na reduktoru, také studené rozjezdy jsou potom takřka nemožné - dusí se, zhasíná motor,nejde do otáček
Re: Krokový motorek sonceboz
takže fotky rozebraného krokáče zde:
http://2i.cz/5566d0fa29
http://2i.cz/7744f2d80b
http://2i.cz/98bb0d27f4
http://2i.cz/89aa1c36e5
http://2i.cz/eedd6b4192
moc díky předem za vaše názory a rady!
http://2i.cz/5566d0fa29
http://2i.cz/7744f2d80b
http://2i.cz/98bb0d27f4
http://2i.cz/89aa1c36e5
http://2i.cz/eedd6b4192
moc díky předem za vaše názory a rady!
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek sonceboz
Hele, místo krokáče dej jen škrtící šroub a pokus se to tím vyladit, pokud se to nepovede tak bude chyba v reduktoru
protože když tam není krokáč tak ta řj nic neřídí. Samo že když to vyladíš jen tím škrtícím šroubem tak to půjde dobře jen na teplým motoru, na studeným to může blbnout páč tam nebude nic co řídí směs. Ale aspoň budeš vědět co je v pytli.
Jinak jetej krokáč to je otázka 300 kč a pokud to předtím jezdilo normálně tak ani nic nemusíš ladit protože
při přepnutí na lpg začíná ten krokáč pracovat od výcgozí pozice takže se to tak nějak srovná samo.
protože když tam není krokáč tak ta řj nic neřídí. Samo že když to vyladíš jen tím škrtícím šroubem tak to půjde dobře jen na teplým motoru, na studeným to může blbnout páč tam nebude nic co řídí směs. Ale aspoň budeš vědět co je v pytli.
Jinak jetej krokáč to je otázka 300 kč a pokud to předtím jezdilo normálně tak ani nic nemusíš ladit protože
při přepnutí na lpg začíná ten krokáč pracovat od výcgozí pozice takže se to tak nějak srovná samo.
Re: Krokový motorek sonceboz
ona historie je trochu delší, ale zkusím to zkrátit a zhustit. nejdřív mi odcházely lambdy, pak jsem přišel na to, že mi plynaři v Brně šmikli žlutý drát od lambdy ze svorkovnice do ŘJ. Dal jsem fungl novou lambdu NTK, spájel přerušený drát a zajel k jiným plynařům v Jihlavě na seřízení a kontrolu. Do té doby to jezdilo na škrťák OK na LPG i benzín. Plynaři v Ji ladili (dle mého zbytečně) pouze volnoběh černým šroubem zboku na reduktoru. Po naladění začal problém s rozjezdy na LPG se studeným motorem, ubral jsem bohatost volnoběhu (tím samým šroubem) - začaly problémy se zhasínáním teplého motoru. Poté jsem zkusil rozebrat krokáč a zkontrolovat funkčnost, vysouvá se i zasouvá normálně, zanesený nebyl. No a dál už jsem popsal výše... Každopádně problém byl i před rozebráním krokového motorku i potom, diagnostiku na LPG bohužel nemám.... jediné co si pamatuji jsou mezní hodnoty krokového motorku a ty byly spodní 40 a vrchní 200
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek sonceboz
Jakej máš reduktor ( brc, tomasetto, lovato ) ??
Re: Krokový motorek sonceboz
mám Tomasetto AT07 100 HP, tento: http://autodily.lkauto.cz/reduktor-lpg- ... at09-100HP
někde označovaný také jako Blu star - zde: http://www.fedorauto.cz/stag-ac-autogaz ... 1&epc=3567
odborníci mi prcali s tím černým šestihranným šroubem z boku reduktoru vpravo pod nádobkou na LPG filtr (druhý odkaz)
mám novou instalaci LPG cca před 3 lety, najeto má 50 000 km
někde označovaný také jako Blu star - zde: http://www.fedorauto.cz/stag-ac-autogaz ... 1&epc=3567
odborníci mi prcali s tím černým šestihranným šroubem z boku reduktoru vpravo pod nádobkou na LPG filtr (druhý odkaz)
mám novou instalaci LPG cca před 3 lety, najeto má 50 000 km
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek sonceboz
Jasný no, ten černej je na regulaci předpětí membrány a ten malej co je nahoře mosaznej je by-pass na regulaci volnoběhu,
takovej obtok plynu v komorách, většinou je z výroby nebo po zásahu domácího kutila úplně zašroubovanej na doraz a pak to chcípe.
seřizuje se následovně:
popis čím a jak točit:
1) černej a lesklej mosaznej šroub na splynovači (to je ta kulatá hliníková věc do který vede hodně hadic a jedno měděný potrubí potažený plastem )
tím černým šroubem se nahrubo nastavuje bohatost na volnoběh...... a tím menším mosazným škrtícím obtokovým šroubem už se pak jen jemně dolaďuje bohatost na volnoběh.
Natoč motor, zahřej ho na provozní teplotu a až bude vše ok povol si tak od zatažení o 2otáčky ten malý obtokový mosazný škrtící šroub
(ten budeš pak potřebovat na to aby jsi ním pak za chodu motoru nakonec přitahováním nebo povolováním doladil na jemno hladký chod motoru na volnoběh)
pokud ti teď motor i nadále drží nějak i trhaně volnoběh.....šahni potom černým šroubu na splynovači a ním otáčej např na utažení pomalu tak dlouho až motor začne jít lehčeji na volnoběh...
(prostě otáčením tím černým šroubem na splynovači nastavíš bohatost směsi ve volnoběžným režimu nahrubo)
musíš jednoduše najít otáčením tohoto šroubu mez u které motor poběží lehce bez škubání ....jakmile se ti to povede a motor bude reagovat na otáčení tímto šroubem.......najdi nejhladší možný chod motoru na volnoběh jak jen to bude možné........u toho černýho šroubu se musíš hlídat a točit pak fakt už jen jemně, protože jakmile najdeš místo kdy motor běží lehce, tímto šroubem je to dost hrubý seřízení a stačí pak jen např. čtvrt otáčky a už si mimo oblast kdy motor na otáčení tím šroubem reaguje a bude na volnoběh pak už jen škubat.
takže základní hrubý nastavení by bylo.......a pak na jemno si ten nejhladší chod motoru na volnoběh seřidíš už tím malým obtokovým šroubem....ten je na takový to jemnější donastavení a právě když si mimo nastavení tím větším šroubem, tak ten malý vůbec nereaguje a mužeš s ním točit a nic se neděje.
2) A teď základní nastavení bohatosti směsi při zátěži motoru = když jedeš a šlapeš na pedál plynu a dáváš tomu čouda, to se nastavuje tím škrtícím šroubem na hadici co vede LPG od splynovače do sání motoru k mixeru.
Na běžícím zahřátým motoru za chodu na LPG utahuj ten škrtící šroub tak dolouho dokud ti motor na prudký přidání pedálem plynu půjde bez prodlevy hned ostře do otáček. Utahuj ten šroub vždy tak o půl otáčky a prudkým přidáním plynu sleduj, zda jde motor hned do otáček, jakmile se utahováním toho šroubu dostaneš na mez, kdy jak prudce přidáš plyn, motor se do otáček bude dostávat poměrně neochotně, tak s utahovaním přestaň...... toto to je mez kdy víc už neutahuj a pak ten šroub povol zhruba o půl otáčky zpět a znovu se vrať k jemnému znovudonastavení bohatosti LPG na volnoběh....pač tímto seřizováním bohatosti LPG pro zátěž motoru se dostanou trochu jinam hodnoty podtlaku pro volnoběžný chod motoru.
pokud to zvládneš vše až sem......skoč do auta za volant a jeď to projet.....pokud ucítíš že auto pojede líně a nebude chtít jet hlavně ve vyšších otáčkách.....povol pak ještě např. o čtvr až půl otáčky ten škrtící šroub na té hadici
a pokud zase opačně auto pojede dost dobře můžeš tím škrtícím šroubem na hadici o kousek např. o čtvrt otáčky utáhnout, až najdeš mez která ti bude vyhovovat tak, aby auto jelo podobně možná trochu líněji než na BA.
Snad je to srozumitelný a nějak se s tím popereš, víc ti asi nepomůžu
takovej obtok plynu v komorách, většinou je z výroby nebo po zásahu domácího kutila úplně zašroubovanej na doraz a pak to chcípe.
seřizuje se následovně:
popis čím a jak točit:
1) černej a lesklej mosaznej šroub na splynovači (to je ta kulatá hliníková věc do který vede hodně hadic a jedno měděný potrubí potažený plastem )
tím černým šroubem se nahrubo nastavuje bohatost na volnoběh...... a tím menším mosazným škrtícím obtokovým šroubem už se pak jen jemně dolaďuje bohatost na volnoběh.
Natoč motor, zahřej ho na provozní teplotu a až bude vše ok povol si tak od zatažení o 2otáčky ten malý obtokový mosazný škrtící šroub
(ten budeš pak potřebovat na to aby jsi ním pak za chodu motoru nakonec přitahováním nebo povolováním doladil na jemno hladký chod motoru na volnoběh)
pokud ti teď motor i nadále drží nějak i trhaně volnoběh.....šahni potom černým šroubu na splynovači a ním otáčej např na utažení pomalu tak dlouho až motor začne jít lehčeji na volnoběh...
(prostě otáčením tím černým šroubem na splynovači nastavíš bohatost směsi ve volnoběžným režimu nahrubo)
musíš jednoduše najít otáčením tohoto šroubu mez u které motor poběží lehce bez škubání ....jakmile se ti to povede a motor bude reagovat na otáčení tímto šroubem.......najdi nejhladší možný chod motoru na volnoběh jak jen to bude možné........u toho černýho šroubu se musíš hlídat a točit pak fakt už jen jemně, protože jakmile najdeš místo kdy motor běží lehce, tímto šroubem je to dost hrubý seřízení a stačí pak jen např. čtvrt otáčky a už si mimo oblast kdy motor na otáčení tím šroubem reaguje a bude na volnoběh pak už jen škubat.
takže základní hrubý nastavení by bylo.......a pak na jemno si ten nejhladší chod motoru na volnoběh seřidíš už tím malým obtokovým šroubem....ten je na takový to jemnější donastavení a právě když si mimo nastavení tím větším šroubem, tak ten malý vůbec nereaguje a mužeš s ním točit a nic se neděje.
2) A teď základní nastavení bohatosti směsi při zátěži motoru = když jedeš a šlapeš na pedál plynu a dáváš tomu čouda, to se nastavuje tím škrtícím šroubem na hadici co vede LPG od splynovače do sání motoru k mixeru.
Na běžícím zahřátým motoru za chodu na LPG utahuj ten škrtící šroub tak dolouho dokud ti motor na prudký přidání pedálem plynu půjde bez prodlevy hned ostře do otáček. Utahuj ten šroub vždy tak o půl otáčky a prudkým přidáním plynu sleduj, zda jde motor hned do otáček, jakmile se utahováním toho šroubu dostaneš na mez, kdy jak prudce přidáš plyn, motor se do otáček bude dostávat poměrně neochotně, tak s utahovaním přestaň...... toto to je mez kdy víc už neutahuj a pak ten šroub povol zhruba o půl otáčky zpět a znovu se vrať k jemnému znovudonastavení bohatosti LPG na volnoběh....pač tímto seřizováním bohatosti LPG pro zátěž motoru se dostanou trochu jinam hodnoty podtlaku pro volnoběžný chod motoru.
pokud to zvládneš vše až sem......skoč do auta za volant a jeď to projet.....pokud ucítíš že auto pojede líně a nebude chtít jet hlavně ve vyšších otáčkách.....povol pak ještě např. o čtvr až půl otáčky ten škrtící šroub na té hadici
a pokud zase opačně auto pojede dost dobře můžeš tím škrtícím šroubem na hadici o kousek např. o čtvrt otáčky utáhnout, až najdeš mez která ti bude vyhovovat tak, aby auto jelo podobně možná trochu líněji než na BA.
Snad je to srozumitelný a nějak se s tím popereš, víc ti asi nepomůžu
Re: Krokový motorek sonceboz
srozumitelný to je parádně, díky mnohokrát za detailní popis. Ještě jedna poznámka, škrťák na hadici k mixéru mám taky mimo krokový motorek, je úplně povolený na max. Povolil jsem ho sám z toho titulu, že bohatost směsi řídí krokový motorek a pokud bych utáhl škrťák tak krokáč už víc směsi nepustí než pustí zataženej škrťák. snad jsem to napsal srozumitelně. Jinak jak píšeš o doladění na škrtící šroub, to mám krokový motorek odpojit nebo nechat zapojený ( ze zkušenosti vím, že jakmile jsem ho odpojil, okamžitě mi po přidání plynu motor zdechnul). Ještě jednou dík, zítra vyzkouším
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek sonceboz
Ten krokáč tam vůbec nedávej, na hadici od reduktoru do mixeru bude jen ten škrtící šroub, když je úplně vyšroubovanej tak
je to mega bohatý a hned se to uleje. tak pro začátek ten škrťák na hadici utáhni na doraz a povol třeba o 3 závity, prostě musíš to nějak zhruba poladit aby to běželo na plyn abys to mohl seřizovat, bez toho se nehnem z místa.
Až to bude fungovat normálně tak se tam může ten krokáč dát, ale když je to dobře vyladěný tak je to možná i lepší jezdit bez něj
Navíc stejně nevíme jestli není ten krokáč v řiti tak ho vůbec neřeš
je to mega bohatý a hned se to uleje. tak pro začátek ten škrťák na hadici utáhni na doraz a povol třeba o 3 závity, prostě musíš to nějak zhruba poladit aby to běželo na plyn abys to mohl seřizovat, bez toho se nehnem z místa.
Až to bude fungovat normálně tak se tam může ten krokáč dát, ale když je to dobře vyladěný tak je to možná i lepší jezdit bez něj
Navíc stejně nevíme jestli není ten krokáč v řiti tak ho vůbec neřeš
Re: Krokový motorek sonceboz
Díky za odpověď. Budu muset vymyslet co s krokovým motorkem, resp. jak ho odpojit, aby mi to nechcípalo. Jak jsem psal v předchozím příspěvku, jakmile odpojím krokáč ze svorkovnice, po sešlápnutí plyn.pedálu hned chcípne. zkoušel jsem ho jednou i vytahnout z těch gumových hadic, odšrouboval jsem stahovací pásky, ale ani s použitím mírného násilí to nešlo. Zřejmě budu muset někde sehnat nějakou hadici a nahradit jí za tuto + namontovat na ni ruční škrťák. Ještě jedna věc, jak jsi psal o tom mosazném šroubu, tak jsem s ním opravdu v minulosti laboroval, žil jsem až doteď v tom, že to je šroub na bohatost směsi. Mám ho v tuto chvíli povolenej o necelou půlotáčku od max. dotažení. jinak ještě jednu maličkost poznamenám, zdá se mi, že jak zatepla tak zastudena běží motor na volnoběh jakoby ztěžka - přirovnal bych to asi nejlépe k hodně zanesenému vzduchovému filtru (který mám momentálně nový zn. Mann-Hummel) nebo k nějakému hadru(nebo nějaké restrikci) v sání.
Re: Krokový motorek sonceboz
Takže dnes hned po práci jsem se vrhl na úpravy. Krokáč jsem zatím neřešil a nechal ho na hadici. O dvě otáčky jsem povolil mosazný šroub vedle nádobky s LPG filtrem a začal laborovat s černým šroubem na hrubé štelování. zkusil jsem povolit, nedělo se nic, zkusil jsem utáhnout a cca po 1/4 otáčce se začal motor dusit,kuckat a přestal jít plynule. Takže jsem opět obohatil černým šroubem a vrhnul se na mosazný - opravdu po povolení začal jít motor pravidelněji, lehčeji. Našteloval jsem tak jak jsi doporučil - aby šel co nejplynuleji a zkusil projet. Hned jsem viděl, že to není ono - i se zahřátým motorem se auto dusilo při rozjezdu i po zařazení jakékoliv rychlosti z neutrálu byla patrná prodleva při sešlápnutí plynového pedálu. takže jsem ochudil směs černým šroubem o cca 1/8 otáčky a přidal bohatost tím mosazným na jemné ladění. Problém s rozjezdy na teplý motor zmizel, ovšem jsem zvědav, jak se bude chovat se studeným motorem. Studený motor byl na rozjezdy nejvíce choulostivý. Jinak motor mi jde krásně plynule, volnoběh nekolísá ani nemá tendenci se dusit ani bezprostředně po vyřazení rychlosti. Tak se teď jen modlím, aby to nezačalo haprovat se studeným motorem. Zítra napíšu jaký byl start a rozjezd se studeným motorem. Díky ještě jednou za rady...
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek sonceboz
No to je právě na ladění na kokot když tam zůstane nezapojenej krokáč protože omezuje průtok plynu. Na studeným motoru to může bez krokáče zlobit protože tu směs nemá co regulovat a na studenej motor je potřeba trochu jiná směs než na zahřátej motor, to je snad jasný.
Nakonec uvidíš co to udělá, kdyžtak se tam prdne ten krokáč a mělo by to bejt cajk
Některý felicie jezdí v pohodě jen na ten škrťák, některý bez krokáče studený nechtějí jet ...
nezjistil jsem nikdo proč to tak je
Nakonec uvidíš co to udělá, kdyžtak se tam prdne ten krokáč a mělo by to bejt cajk
Některý felicie jezdí v pohodě jen na ten škrťák, některý bez krokáče studený nechtějí jet ...
nezjistil jsem nikdo proč to tak je
Re: Krokový motorek sonceboz
... asi jsem se nepřesně vyjádřil. krokáč jsem nechal zapojenej normálně na hadici i připojenej na svorkovnici k ŘJ. Jinak právě bez krokáče mi to studený jezdilo úplně parádně i v -20°C jsem nepoznal, že jedu se studeným motorem, motor šel krásně pravidelně, nezdechalo to, prostě paráda
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek sonceboz
Hm, to se pak blbě ladí páč ti do nastavený furt zasahuje ta regulace, nejlepší je to vyladit ideálně úplně bez krokáče
a když to je už úplně ok tak ho tam šoupnout, ale nakonec se uvidí jak si to dohonil, může to bejt ok.
a když to je už úplně ok tak ho tam šoupnout, ale nakonec se uvidí jak si to dohonil, může to bejt ok.
Re: Krokový motorek sonceboz
No uvidíme.... zkusím kdyžtak ještě ten krokáč nějak vytáhnout a zkusit úplně bez něj. Mám pocit, že bez něj mi to bude fungovat OK, i kdyby s krokáčem problém přetrvával. Mám takové podezření na něj, že to zastudena moc obohatí, tím pádem se to dusí a nechce to jet. A když to ochudím ručně na reduktoru, zatepla to zase krokáč moc uzavře a proto to chcípe. Je to jen nepodložená domněnka, ale myslím, že nejsem od pravdy daleko.Pokud by to byla pravda, je otázka co s tím dál. ale nebudu stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko . Třeba zítra ráno namotám a pojede to jako zamlada...
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek sonceboz
No právě proto aby ten krokáč si nedělal co chce tak se dává zespod krokáče šroubek s pružinkou kterým nastavíš
minimální mezeru, prostě aby nemohl zavřít úplně a pak se tam dává ten škrtící šroub na hadici za krokáč kterým nastavíš
maximální mez, aby to zase nemohl krokáč moc obohatit ........
Ono to řízení krokáčem je celkově nahovno
minimální mezeru, prostě aby nemohl zavřít úplně a pak se tam dává ten škrtící šroub na hadici za krokáč kterým nastavíš
maximální mez, aby to zase nemohl krokáč moc obohatit ........
Ono to řízení krokáčem je celkově nahovno
Re: Krokový motorek sonceboz
člověče, ten šroubek zespod krokáče - to není vůbec špatný nápad. Pokud mi nepomůže to seřízení, které jsi popisoval výše, tak bych ho tam zkusil vrazit - jsem si jistý, že z výroby tam není. jinak škoda, že jsem tyto problémy nevěděl dopředu - koupil jsem si kvůli tomu novou lambdu a celkově jsem se s tím tak naprcal, že se mi to nechce takto před cílem vzdát. Můžu se tě ještě zeptat, na co tam na tom šroubku zespod krokáče má být ta pružinka - dle mého by stačilo krokáč zespod vrtnout a buď do plastu anebo do matičky vložené zevnitř krokáče šroubek zašroubovat? a druhá věc - kolik mm by zhruba šroub měl "vyčuhovat" nade dno (doraz) krokového motorku? ještě jednou díky mnohokrát za rady, věřím, že ti to oplatím alespoň nákupem membrán anebo nádrže LPG až to bude třeba...
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek sonceboz
No když tam prskneš nějakej samořeznej šroub tak pružinka nebude potřeba, některý ty krokáče mají udělanej normální
závit a v tom šroub a ta pružinka tam je kvůli povolování, by to tak nějak drželo pohromadě a nevyklepalo se to.
A kolik to přitáhnout to je otázka, to chce zkoušet, prostě když to bude málo tak dotáhnout o 1/4 nebo 1/2 závitu,
to už je pokus - omyl. Když ten krokáč dojede až na ten šroubek tak už dál netlačí, takže nemusíš mít strach žeby se spálil nebo tak něco.
závit a v tom šroub a ta pružinka tam je kvůli povolování, by to tak nějak drželo pohromadě a nevyklepalo se to.
A kolik to přitáhnout to je otázka, to chce zkoušet, prostě když to bude málo tak dotáhnout o 1/4 nebo 1/2 závitu,
to už je pokus - omyl. Když ten krokáč dojede až na ten šroubek tak už dál netlačí, takže nemusíš mít strach žeby se spálil nebo tak něco.
Re: Krokový motorek sonceboz
..pravda je,že zespod jsem se na krokáč detailně nedíval... ale skoro bych se vsadil, že tam nic takového není. Zkusím to vrtnout nějakým hodně slabým vrtákem a zašroubovat do plastu zespod cca 2 mm silný šroub, zhruba 1 cm dlouhý - to by mělo stačit ažaž. Nicméně po jednom dni to vypadá, že jsem minimálně na dobré cestě. Po ranním startu rozjezdy naprosto bez problémů, odpoledne měl motor tendenci se trochu dusit. Trochu jsem ubral bohatost mosazným šroubem na jemné doladění a pak už se problém neobjevil. Napadlo mě, že by možná efektivnější bylo ubrat tak o 1/8 otáčky černým šroubem na hrubé ladění a trochu to dohnat (obohatit) mosazným šroubem. Kažopádně problém s dušením se při studených rozjezdech se objevuje sporadicky a tendence ke zhasínání při teplém motoru zcela zmizela. Takže jsem zcela jistě na správné cestě a teď už jen jde o to doladit to k dokonalosti... snad se mi to podaří
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Krokový motorek sonceboz
tak přecijenom nějakej pokrok, tak jasně že ještě nějakou korekci šroubama budeš muset udělat, ale když
už víš čím točit tak už to nějak dohoníš. Tak se zdá že krokáč funguje, kdyby byl mrtvej tak bys to nikdy nevyladil.
Re: Krokový motorek sonceboz
.... jo, ta práce matka pokroku ... rozhodně je to zlepšení o 80% řekl bych. zatím ani krokáč nebudu vrtat, myslím, že to nebude zapotřebí. krokáč určitě fungoval, když jsem ho vytáhl, zkoušel jsem ho nahradit prstem a bylo vidět, že se vysouval i zasouval. měl jsem spíše obavu o to, zda není pístek málo zašroubovaný, ale zřejmě není. hlavní je že vím, jak píšeš, jak a čím točit - tím pádem je věřím jen otázkou dnů, kdy se to povede doladit do finále. ještě jednou díky za rady...
Re: Krokový motorek sonceboz
... tak po delší odmlce aktuální situace vypadá následovně: při studených rozjezdech se měl občas motor tendenci malinko dusit, tedy jsem zkusil ubrat bohatost černým šroubem z boku reduktoru - zhruba 1/16 otáčky. Motor jde trošku více ztěžka zhruba 2 vteřiny po vyřazení rychlosti, ale ani neblikne dobíjení a motor nezhasíná. Proběhly celkem dva studené starty, studené rozjezdy jsou zdá se zcela OK. Zkusím ještě případně přidat bohatost mosazným šroubem, pokud by se to ukázalo jako nezbytné. Takže se zdá, že rady byly opravdu účelné a trefou do černého. Ještě jednou díky!