zdar, zakládám nové vlákno, protože toto téma jsem na tomto fóru nikde nenašel. laboroval někdo z vás se zvýšením předstihu při provozu na LPG? dle dostupných pramenů by bylo dobré zvětšit díky vyššímu okt.číslu předstih cca o 6° aby se zlepšila účinnost motoru a lépe se využilo vyšší oktanové číslo LPG. nabízí se například jakýsi variátor přestihu např. zde: http://autodily.lkauto.cz/LPG-komponent ... vku-tap-01
ovšem přijde mi to jako hříšné vyhození peněz, zvláště když například u fazolu toto jde vyřešit velmi jednoduše pootočením rozdělovače. tak si říkám, zda by to nešlo podobně jednoduše například úpravou parametrů v benzínové ŘJ bez zbytečné montáže dalšího drahého zařízení a zásahu do elektroinstalace. máte s tím, případně s onou (nebo podobnou) kouzelnou krabičkou nějaké zkušenosti? budu rád, když se zde podělíte
zvýšení předstihu na LPG
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvýšení předstihu na LPG
Výhoda variátoru je v tom že si ho nastavíš jen pro provoz na lpg, na benzín bude mimo provoz takže nebude docházet třeba k detonačnímu hoření a tím pádem k rachtání ventilů atd. Nevýhoda je cena a je to zase další elektonickej krám navíc. Taky ho občas dávám a prodávám o chlup lepší cenu než lkauto
http://aukro.cz/lpg-variator-predstihu- ... 55301.html
Samo třeba u favorita nebo žigula je jednosušší pootočit rozdělovačem a zdar, stejně s tim nikdo na benzín jezdit skoro nebude.
Ladění předstihu přes řj motoru se mi nikdy úspěšně nepovedlo aby to dobře fungovalo.
Třeba u sierry 2.0 dohc ( ta má předstih 0° základní ) se nastavením na 10° tapem podařilo snížit spotřebu lpg a pocitově zvýšit výkon, ale tam jiná možnost nebyla, tam nejde hejbat ničím aby se dal předstih poladit.
Do felicií si myslím nemá cenu zasahovat a nechat to jak to je a šmitec.
jo, to poladění předstihu bych když už řešil jen u podtlaku
http://aukro.cz/lpg-variator-predstihu- ... 55301.html
Samo třeba u favorita nebo žigula je jednosušší pootočit rozdělovačem a zdar, stejně s tim nikdo na benzín jezdit skoro nebude.
Ladění předstihu přes řj motoru se mi nikdy úspěšně nepovedlo aby to dobře fungovalo.
Třeba u sierry 2.0 dohc ( ta má předstih 0° základní ) se nastavením na 10° tapem podařilo snížit spotřebu lpg a pocitově zvýšit výkon, ale tam jiná možnost nebyla, tam nejde hejbat ničím aby se dal předstih poladit.
Do felicií si myslím nemá cenu zasahovat a nechat to jak to je a šmitec.
jo, to poladění předstihu bych když už řešil jen u podtlaku
Re: zvýšení předstihu na LPG
Díky za odpověď. Ještě bych ti rád poděkoval za tu radu ohledně nastavení volnoběhu na LPG, momentálně je to téměř bez problémů, jediná výjimka je když dojíždím třeba z kopce se studeným motorem na křižovatku na neutrál, tam zastavím a chci se rozjet.Tak to má tendenci se trochu dusit, když malinko ochudím, má to už snahu chcípat. ale to je off topic
Ta krabička není u tebe za špatný peníze, blbý je, že zde nemám nikoho kdo by mi ji nainstaloval. Popřemýšlím o ní, pokud bys to zvládnul namontovat, třeba bych si na jaře udělal výlet na Liberecko . Ještě by mě zajímalo, jakou můžu očekávat zhruba úsporu LPG, pokud s tím máš nějakou zkušenost. Moje současná spotřeba je cca 7,5 l/100 km, tak bych si rád spočítal návratnost investice. Mám samosebou podtlak, STAG 100, reduktor tomasetto AT07.Díky
Ta krabička není u tebe za špatný peníze, blbý je, že zde nemám nikoho kdo by mi ji nainstaloval. Popřemýšlím o ní, pokud bys to zvládnul namontovat, třeba bych si na jaře udělal výlet na Liberecko . Ještě by mě zajímalo, jakou můžu očekávat zhruba úsporu LPG, pokud s tím máš nějakou zkušenost. Moje současná spotřeba je cca 7,5 l/100 km, tak bych si rád spočítal návratnost investice. Mám samosebou podtlak, STAG 100, reduktor tomasetto AT07.Díky
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvýšení předstihu na LPG
Asi nebudeš mít úplně dobře poladěnou jednotku a ten krokáč bude mít blbě vyladěný meze, takže to seřízením na reduktoru už nedohoníš. Kup si kabel na stag a můžeš to ladit do allelujá
Tap u felicií nemám odzkoušenej, ale popravdě bych nějakou úsporu nečekal, možná to o něco líp pojede ale taky to asi nebude nějak znatelný. Osobně bych se nato vyprdl.
P.S. jinak Tapy mimo aukro prodávám za 1550,- kč
kolikrát mě zaráží za jaký pálky to kdo prodává
Edit: tady je odkaz na ofiko stránky výrobce stagů, jsou tam všechny možný programy co stag kdy vyrobil, třeba se to někomu hodí. U novějších plynů jdou i programy nastavit na češtinu
http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/program ... je-obslugi
Tap u felicií nemám odzkoušenej, ale popravdě bych nějakou úsporu nečekal, možná to o něco líp pojede ale taky to asi nebude nějak znatelný. Osobně bych se nato vyprdl.
P.S. jinak Tapy mimo aukro prodávám za 1550,- kč
kolikrát mě zaráží za jaký pálky to kdo prodává
Edit: tady je odkaz na ofiko stránky výrobce stagů, jsou tam všechny možný programy co stag kdy vyrobil, třeba se to někomu hodí. U novějších plynů jdou i programy nastavit na češtinu
http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/program ... je-obslugi
Re: zvýšení předstihu na LPG
dobrá, na předstih se vykašlu... možná bude účelnější koupit ten diag. kabel na stag a poladit ještě v ŘJ ten volnoběh. kolik bys za něj chtěl, nemusí bejt novej,stačí když bude funkční..
-
- Příspěvky: 242
- Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
- Bydliště: Habartice
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvýšení předstihu na LPG
starý mám jen pro sebe, nejlevnější origo stag ale do portu COM se dá sehnat za 400 kč.
Usb je o dost dražší
Usb je o dost dražší