zapojeni lambdy stag 100

se sporákem místo motoru :D
Randsom
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03. říj 2013 18:27:55

zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Randsom »

čau,
mam felinku 1.3 MPi mam tam podtlakovy system LPG s ridici jednotkou Stag-100.
Rěším problém se střílením do sání na LPG(benzin ok), dřív to dělalo při prudkem pridání plynu nyní to dělá defakto jak se tomu za chce.
pred pulrokem jsem to dal do servisu odelaly mi krokac a dali mi tam mechanicky skrták na hadici od reduktoru. ale po cca mesici to zaclo znova, následne jsem si dle návodu zde posteloval smes a razantne se strileni do sani omezilo ale obcas se i tak stalo, a ted to dela jak zblazneny..
mam podezreni na problemy s lambda sondou při zkoumání jsem objevil preruseny drat od lambdy ale dle manualu zdehttp://www.ac.com.pl/public/pubonline/download/ENG-STAG-50100150_manual.pdf tak je tam znazorneno nejaky preruseni a tak bych se rad zeptal jak to tedy ma byt vlastne zapojeny. nebo jestli už nekdo tento problem resil, ci aspon nekdo hezky popsal jak to má byt zapojeny a prípadne nafotil jak to má a nedelá mu to takovyto kiksy. Ještě jsem zvazoval jestli by to nevyresilo vraceni krokového motorku, pokud ano mel by někdo pouzity se kterym bych to mohl vyzkouset.
Btw nechci to davat tam kde mi minule zrovna dvakrat nepomohli a pritom rekli ze je to v poradku.
predem dekuji za jakykoliv nazory.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

Tak logicky když tam nemáš krokovej motorek tak nemusíš vůbec řešit lambdu, protože u stagu 100 řídí lambda jen ten krokovej motorek, nic víc. když je krokáč vyhozenej tak celej lpg funguje jen na principu podtlaku. Takže to máš buď blbě vyladěný nebo jsou membrány v reduktoru ko a už to prostě nejde seřídit. No a pak může bejt problém v zapalování, ale když to na benzín funguje normálně tak bych se přikláněl k těm 2ma předchozím variantám.
Kroupa
Příspěvky: 131
Registrován: sob 12. úno 2011 18:49:11
Bydliště: Zbysov 66411
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Kroupa »

Měl jsem stejný problém jak píšeš.Dělaly to svíčky.Začal jsem používat svíčky Denso Q22PRU-11 a bylo po problému.
Randsom
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03. říj 2013 18:27:55

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Randsom »

svicky jsem dával nový, dal jsem tam od BERU Z170 kdyžtak link http://a-on.cz/-aDV0d nebo jsou nevhodny?
Do rozebíráni reduktoru si netroufám to přenechám někomu zkušenějšímu, nebo by to laik na poprvý dal na jedničku? Btw při každoroční revizi plynu se kontroluje stav i reduktoru?
jinak bych se chtěl teda optat ten kabel konektoru k lambda sondě ten má být přerušený? jedná se o kabel co je to trosku oddělenej myslím, že je to plusovej.
Z toho co tu čtu tak to přerušili když mi oddělali ten krokáč, že? takže když bych si chtěl krokáč vrátit tak bych tento kabel musel spojit? a co když jsem ho měl spojenej a krokáč tam nebyl? doufám že nic, když to nemělo co regulovat.
a ty membrány, že jsou KO poznám předpokládám po rozebrání co? když to dával to do servisu když mi to strílelo a oni mi odělali ten krokáč tak jsem jim říkal že mam podezření na reduktor, ale řekli mi že tomu nerozumim at to nechám na ne a že podle nich je reduktor v pořádku.. (proto se mi to tam nechce opět dávat)
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

To přerušení lambdy se dělá právě proto aby jednotka plynu dál řídící jednotce motoru posílala emulovaný hodnoty, prostě řj motoru si myslí že je vše ok a že jeden na benzín, prostě aby nehlásila chyby. No a ze signálu lambdy řídí řj lpg ten krokáč.
Takže lambdu zatím neřeš. Co se týče svíček, říkám to všem, je v podstatě jedno jaký tam dáš pokud jsou určený pro daný typ motoru, já dávám obyč brisky, nedoporučuju svíčky se 3 elektrodama páč na nich nejde nastavit odtrh. Ten na plyn dávám na 0.5mm
Na revizi se samozřejmě nekontroluje stav reduktoru, kontroluje se těsnost spojů a stav pryžových hadic.
Že jsou membrány KO nepoznáš ani po rozdělání, pokud nebude vyloženě protržená.
Repas reduktoru začíná na cca 1000 kč a vejš dle typu. Prostě si najdi nějakej slušnej servis no
Randsom
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03. říj 2013 18:27:55

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Randsom »

dobře, tak zkusím najít rozumnějsí servis LPG a uvidim, jestli pomůžou a dám echo.
Btw když by mi tvrdili že mi pomuze navrácení krokáce, mam trvat na tom že ho nechci?
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

Tak když to nejde seřídit bez krokáče tak s ním to seřídit bude nemožný. Ten krokáč je v podstatě jen eko kravinu kvůli emisím, jinak nemě nějakej extra význam. Než někam pojedeš zkus tam dát ty brisky, sklepni je na 0.5mm a pokus se to seřídit podle toho návodu co jsem psal tady na foru. Když se nezadaří tak až pak zkus servis.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

Střílení do sání bývá nejčastěji záležitostí zapalování. Zde bych hledal příčinu nejdříve,jak píše LPG.Habartice. Sklepnutí jednobodových svíček zde už mnoha lidem problém se střílením vyřešilo. Podíval bych se i na vedení vzduchu do sání, i netěsnost a přisávání falešného vzduchu může být příčinou. Nakřáplý airbox, prasklá hadice případně plastový dekl nad klapkou a zvláště bych zkontroloval těsnost mezi klapkou, mixem a plastovým krytem nahoře. V případě pochybností netěsnosti zatmelit červeným silikonem. Pokud nepomůžou svíce, zkusil bych vyměnit zapalovací lištu. Není od věci častěji měnit vzduchový filtr, při jeho ceně bych interval při provozu na LPG zkrátil klidně na polovinu, tzn 15 kkm.
Randsom
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03. říj 2013 18:27:55

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Randsom »

jelikož jsem teď dost pracovně vytížen, nedostal jsem se k tomu abych auto někam zavezl. zítra je svátek tak zkusím sám na těch svíčkách udělat ten odtrh na 0.5mm.
co se týče tech netěsností tak s tím jsem laboroval už dříve. Zjistil jsem následovné, že těsnící pryž co se dává na klapku vlivem mixéru, kterým se přivádí plyn byl zdeformován a mezi tím plastem sání a tím mixérem od plynu bylo těsnění odtrhnutý tudíž netěsnilo tak jsem to nově přetěsnil červeným silikonem a dal jsem novou pryž. Po čase jsem si všiml, že horní část filtr boxu byla prasklá přesně naproti trubce od sání, to jsem taky vyměnil. Ale vše bohužel bez pozitivního výsledku :-/
Jak dlouho tam vzduchovej filtr mám či kolik sním mám najeto nevím, ale objednám si a pro jistotu vyměním. (btw jak jsou ty zacvakávací packy na spodní části filtr boxu tak jeden mi chybí, věřím že takovou blbostí to nebude, ale už jsem z toho docela zoufalej, nebo snad jo?).
Ještě jsem někde na internetu narazil, že netěsnost klapky či jejího okolí se dá zkoušet, že se stříkne směrem k místu čistič brzd a pokud se zvýší otáčky tak tam někde je netěsnost. Nebo aspoň takhle jsem to pochopil. Pochopil jsem to správně? Jako je mi to i logický, ale raděj se ptám.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

Zdar, co se týká těsnění nad klapkou, vymyslel jsem takovej zlepšovák, aby se nemuselo neustále trhat silikon a znovu lepit při každém čištění klapky, viz zde: http://robertx.rajce.idnes.cz/felda_LPG ... 173229.jpg
je to odzkoušené a funguje to spolehlivě.
spodní packu u filtrboxu bych neviděl jako zásadní problém, ale jistota je jistota. Filtrbox není tak drahej, skoro bych se přimluvil ho vyměnit. Pokud budeš kupovat, doporučím koupit verzi pro 1,9 diesel bez přisávání teplého vzduchu od výfuku - pro LPG výhodnější. Vzduchový filtr určitě vyměnit, pokud se neví, jak dlouho tam je.
Jo, netěsnost u sání nebo u klapky zjistíš vstříknutím jakéhokoliv benzínového nebo lihového čističe k domělé netěsnosti, mělo by se projevit zvýšením otáček.
Tak dej vědět, jak jsi dopadl, dle mého sklepnutí svíček by mělo na 90% tvůj problém vyřešit.
Naposledy upravil(a) Rob dne ned 10. led 2016 16:39:50, celkem upraveno 1 x.
Randsom
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03. říj 2013 18:27:55

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Randsom »

tak k tomu sklepnuti jsem se nakonec nedostal páč jsem měl moc práce na zahradě, ale našel jsem si chvilku aspoň abych zkusil ty netěsnosti, ty však bohužel bez nějakýho efektu, ale jednu věc jsem přece jen zjistil a to že na horním dílu sání jak je tam takovej ten poloovál je to odchlíplý viz obr. http://randsom.rajce.idnes.cz/felicia#8 ... ltru-1.jpg. zkusil jsem to domáčknout a následně jsem se rozjížděl stylem aby mi to střelilo do sání a zase to odchlíplo, takže že by to přisávalo falešný luft tudy? taky si myslíte že je to na závadu? jestli jo tak v blízké době vyměním i viko a udělám tu tvou vychytávku, protože stejně se v tom budu šťourat. každopádně budu muset udělat ten vzduchovej filtr, sklepnu svíčky, co vím tak by měli mít teď 1mm (což je jak říkáte moc) a budu se poohlížet po filtr boxu na 1.9, snad se k tomu o víkendu dostanu, když sou ty dušičky.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

pokud bys potřeboval dobré víko na klapku i s těsněním, tak mám jedno doma. i filtrbox, teda ne z 1,9 D ale z 1,3 MPI s udělanou záslepkou místo klapky, ještě je nutné třeba polystyrénem nebo něčím jiným ucpat trubku od nasávání teplého vzduchu od výfuku. vše v dobrám stavu bez prasklin a trhlin. ale ty svíce rozhodně sklepni, jinak budeš moct víka a filtrboxy měnit jak na běžícím pásu... jak se to jednou rozletí a plast se roztrhne, je to nepoužitelné (leda by to někdo svařil svářečkou na plasty, ale to bude dražší než to koupit někde použité)
Randsom
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03. říj 2013 18:27:55

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Randsom »

tak hlásím stav. filtr box vyměněn, vzduchový filtr taky, víko na klapce i s těsněním taky, vše kompletně co se týče vzduchu vyčištěno zkontrolováno nově zatěsněno, dále jsem zklepnul ty svíčky na 0.5mm a výsledek? Mnohem lepší ale stejně se mi dvakrát stalo že mi to pšouklo/střelilo do sání sice to není tak často jak dřív ale i tak se mi to stalo. Každému střelení do sání předcházelo takový mírní cukání při nižších otáčkách pod 2000ot, tohle cukání se i po tom všem stále objevuje ikdyž ne v takové míře a vetšinou tomu nenásleduje rána do sání. Teď už mě napadá jedině to dát někam do LPG servisu at mi zkusí poštelovat/zkontrolovat reduktor s redukčním ventilem na hadici (nemám krokáč). Souhlas nebo ještě nějaký nápady?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

... no ještě jsme zakecali tu zapalovací lištu, jestli máš kde, určitě si půjč a vyzkoušej vyměnit. případně bych jednu náhradní měl, kdybys měl zájem ;-). střílení do sání je ponejvíce způsobeno zapalováním. Než budeš kupovat a měnit, zkus z lišty sdělat ty krycí gumy i pružinky pod nima, ty zkus očistit od případné rzi a prostříkni kontaktsprejem, to samé svorkovnici na připojení kabelu k liště (prostříknout kontaktsprejem).
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Honza_t »

Střílení do sání je většinou záležitost směsi - je chudá. Jinak odpojená lambda... jako věřím že na LPG to jede, ale kdyby bylo někdy třeba jet na benzín, to bude paráda. Pořádně nechápu proč se odpojuje, pokud je směs správná, je jedno jestli jede motor na benzín, lpg, E85...
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

...co se týká benzínového provozu felicie bez lambdy, řešil jsem u felicie manželky problém nepravidelného volnoběhu, cukání a nepravidelný tah při akceleraci a jedním s kandidátů na závadu byla lambda. Jezdil jsem pár dnů s lambdou zcela odpojenou a nevyskytl se žádný problém, řekl bych, že provoz byl víceméně srovnatelný s provozem s normální funkční lambdou, možná narostla cca o 1 l/100 km spotřeba. Vadná lambda se nakonec potvrdila, vyměnila se za novou a nyní funguje bez závad. Nevidím tedy provoz bez lambdy jako zásadně problematický, pokud se jedná o provoz krátkodobý. Co se týká odpojení lambdy při provozu na LPG, připojuje se do el.obvodu k lambdě ŘJ LPG, která při provozu na LPG posílá benzínové ŘJ emulované hodnoty, aby se neobjevovala chybová hlášení, jak psal již výše LPG.habartice. Pokud myslíš úplné vyřazení lambdy, případně její demontáž, většina plynařů toto nedělá, řekl bych, že to bude záležitost amatérských úprav, možná zoufalců, kterým plynař neumí vyřešit nějaký jejich problém a oni se ho snaží vyřešit nějak svépomocí. Co plynaři poměrně často odpojují je krokový motorek řízený právě lambdasondou, ale lambdasondu přitom obvykle nechávají namontovanou právě pro případný benzínový provoz.
Randsom
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03. říj 2013 18:27:55

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Randsom »

Lambda sonda je vyměněná ale ne za novou, a zapojená tak jak by měla asi být. Co je zajímavé, že když je motor studenější ale už je prěpnuto na LPG tak při volnoběhu otáčky moc nekolísaj ale jakmile už mám něco najeto a pak třeba někde zastavím a mám zapnutý LPG tak ty otáčky kolísaj až se mi to nelíbí po stránce zvuku, proto v současné chvíli pokaždý, když bych měl někde stát přepnu na benzin a motor je krásně klidnej a vůbec otáčky nekolísají, proto si myslím, že lambda je OK. Takže si myslím že to bude otázka nastavení bohatosti směsi. Ale předně zkusím zapalovací lištu (ty mám dvě rezervní) jak naznačuje Rob, takže ty zkusím popřehazovat a pokud to bude stejný. Tak to bude nejspíš jedině nastavením LPG pomocí šroubečků, což zkusím znova sám a když se mi to nepodaří dám celý LPG systém někam na poštelování.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

jsem fakt přesvědčenej, že u tebe s tím lambda nemá co dělat, zvlášť když píšeš, že na benál je volnoběh klidnej. Určité kolísání otáček je u provozu na LPG normální, více nebo méně to dělá každá felda. U mě je to nejmarkantnější po vyřazení rychlosti na neutrál, padají mi otáčky až dejme tomu k 550-600 ot/min, zhoupnou se a zůstanou na cca 750-800. Neměla by se ale rozsvěcet kontrolka dobíjení,natož to zhasínat. Pokud to nemá tyto tendence,klidně můžeš nechat přepnuté na LPG,nic tím nepokazíš. Vyštelovat by to mělo jít aby tento projev nebyl natolik výrazný, ale mám vyzkoušeno, že úplně se toho nejde zbavit - dělá to škrtící klapka. Jinak výměnou lišty bys mohl vyřešit to střílení do sání, ale kolísání otáček nikoliv.

Myslím, že plynař tě bude tlačit do výměny membrán, zvlášť pokud se blížíš 100 kkm nebo jsi je už dokonce překonal. Ale jestli se ti nepodaří to vyštelovat doma,asi nic jiného nezbyde,než se za ním vydat. Ono pokud jsou membrány v háji,není u tebe jinak co štelovat, když máš pryč krokáč. Jestli ovšem ty negativní projevy s výměnou membrán zmizí, bude to myslím i tak stát za to.Tak držím palce,ať se ti to tak nebo tak podaří vyřešit. :thumleft:
Randsom
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03. říj 2013 18:27:55

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Randsom »

Tak zda se že je po problémech, v pondělí jsem náhodou jel do města kde je ten druhý plynař tak jsem mu zkusil zavolat a ačkoliv měl volno vzal mě a dal mi jiný nový svíčky a dle diagnostiky LPG sešteloval reguktor a ventil na hadici.
a teď trošku podrobněji :-)
Dostal jsem přednášku o tom, že není svíčka jako svíčka a že se nedá spoléhat na značku páč je rozdílný kde byla vyrobena. Stručně jednu dobu byly kvalitní NGKčka pak udělali výrobu v Indonésii aby pokryli poptávku pak zjistili, že se jim hromadí reklamace a snížila poptávka => zrušili výrobu v Indonésii jelikož někteří přešli na BERU tak pak BERU nestíhalo zas Indonésie zas kvalita na píp a já je zrovna měl atd. Takže teď mám Denso :-) (přijel tam i člověk co si od něj bral jen svíčky)
Pak zkoušel jestli je zapalovací lišta OK dle nějakého měřáku, ale zlobil, že plusový řídící impuls byl slabý, takže se zjistilo prdlačky.
poté se vše dalo do kupy auto se nažvejklo a otáčky ani nekolísaly na volnoběh a šlo to pěkně za plynem. Chtěl mi ještě zkontrolovat ventily, ale to jsem mu rozmluvil páč jsem ho už dost zdržel (měl být už jinde), tak jsem ho poprosil ještě o seřízení reduktoru a ventilu. dle diagnostiky mi potvrdil že lambda funguje v pořádku jen jak jsem zmiňoval na začátku ten přerušený kablík od lamdby tak ten má být spojený :-) dále mi doporučuje abych si sehnal krokáč a pak se tam stavil a že mi zároveň udělá ty ventily, takže jsem naprosto spokojenej a k bývalým plynařům ani nepáchnu :-) Tento přístup mám nejraději :-) Doufám že to nezakřiknu, zatím jsem neměl moc možnost to otestovat, neboť jsem byl nemocný, tak snad dnes :-)
Btw kdo má přebytečnej krokáč k systému Stag 100? za rozumnou cenu?
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

Ať mi někdo vysvětlí jako malýmu dítěti, jak se seřizuje lpg pomocí lpg diagnostiky bez krokáče.
Jinak krokáčů mám mraky
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

Nejspíš to až tak úplně podle diagnostiky nebylo ;-) a seřizovalo se hlavně na reduktoru a na škrťáku. ale důležitý je, že to fakčí. zrovna jsem tě chtěl doporučit ohledně toho krokáče... ale už jsi to stihnul přede mnou.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

Aha, no tak takových příběhů jak přes diagnostiku seřídili reduktor u podtlaku a tak jsem už slyšel dost tak se ptám.
Taky nejsou vyjímky zapojený elektroniky tak, že vedou kabely od někud nikam, jen přilepený izolačkou ke svazku aby to neviselo a hezky vypadalo, bez krokáče, ale za vyšší cenu páč tam máte pane kvalitní italskej systém, ne nějaký polský šmejd :lol:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

..máš recht, taky znám pár takovejch. prasečina to je v případě, že to plynař podá tak jak píšeš, ovšem já jsem většinou slýchal story v tom smyslu, že někdo chtěl ušetřit a stačil mu u feldy obyč podtlak bez krokáče a ŘJ. údajně je tyto přestavby problematické legalizovat (např. u felicií, ale u favoritů a starých karburátorových vozidel je to OK) a následně může být i problém u STK. Takže toto je způsob jak zlevnit přestavbu a nemít problém např. u STK. v takovém případě nemám nic proti...
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

Tak karburátorový motory žádný řízení směsi neměly. Ono ušetřit. Podle mě je ten krokáč taky zbytečnost a největší strůjce problémů, ále ....
Když někomu mám montovat plyn tak musím koupit celou sadu u postytovatele licence - třebanapř. hl propanu.
Sada znamená - nádrž, multiventil, elektroniku řízení včetně krokáče, reduktor a přílohu k TP.
Všechny komponenty mají svoje výrobní čísla. Po namontování plynu musím zapsat přestavbu auto na lpg do davozu
( databáze vozidel ) kde se zapíšou všechny komponenty včetně čísel i čísla přílohy k TP. Pokud bych tam něco nezapsal nebo napsal jiný výrobní číslo tak se to do databáze nezapíše a na úřadě potom plyn do tp nezapíšou, protože to ověřují jestli je to v tý databázi zapsaný.
Takže jakákoliv ochcávka je dost problematická, tak samozřejmě jde namontovat plyn bez elektroniky, ale číslo do davozu zapsat a pak elektroniku prodat někomu dál nebo jí použít třeba k opravě atd.
Je to o lidech a montážníkovi, já bych do ochcávky při nový montáži nešel, kdyby mě někdo prásknul tak jsou pokuty až do půl mega, což by se mi platit opravdu nechtělo :scratch:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

jasan, karburátor řízení směsi neměl, proto se montoval podtlak se škrťákem - nebyla lambda, nebylo dle čeho regulovat bohatost směsi. ty šedivé nebo pololegální montáže třeba do feldy bez krokáče a ŘJ nabízejí (nebo minimálně nabízely) větší firmy, ne garážníci, kde se toho zřejmě více v tom množství ztratí. Dokonce vím, že jeden takovej nabízel dodatečnou legalizaci montáže bez typového listu včetně zapsání do DAVOZu. Nebudu zde jmenovat, ale dokonce se tím chlubil na diskusním fóru provozovaném na svých webových stránkách. Je to otázka priorit, zda do toho jít, jak ze strany montážní firmy, tak zákazníka. Já musím říct, že s krokáčem mám cca o 0,5 l/100 km nižší spotřebu než bez něj při lepší pružnosti a akceleraci motoru - škrťák jsem musel mít dost utaženej a stejně je to s krokáčem lepší. Montážník zase získá hodně lacino matroš, kterej bez problémů udá u pozáručních oprav a navíc získá zakázku, která by třeba za dražší peníze vůbec nebyla. No a to riziko odhalení je holt riziko podnikání..
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

nj, tak to je zase v nastavení a seřízení reduktoru. když to není úplně dobře vyladěný tak ten krokáč to jakoby doladí , tím ře přivře nebo otevře podtlak, ale to víš. On se dá podtlak docela úspěšně vyladit pomocí lambdy, - napíchlej měřák na lambdu, sledovat hodnoty a ladit šroubem na reduktoru na volnoběh a na hadici pak v otáčkách cca 3000 rpm.
Ale na takových verkách jako jsou felicie když to nežere 10 litrů tak je to OK :lol:
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

Věřím, že to jde doladit dobře i na škrťák, koneckonců sám jsem to ladil ne teda podle lambdy ale volnoběh podle ucha a škrťák podle toho jak to jelo. Je to práce na několik pokusů, jelikož jak se to jednou ohřeje, musí člověk několik hodin zas čekat na zchladnutí - to se týká hlavně toho ladění volnoběhu obtokovým šroubem. Povedlo se to vyladit, že plynulost chodu na volnoběh byla stejná jak na benzín zastudena i zatepla - možná zastudena o něco těžší chod, ale nechcípalo to a nedusilo se ani teplé ani studené. A pak ten škrťák - měl jsem to utažené, že to táhlo do ca 3000-3200 ot/min, pak to bylo líné jako prase. Nicméně nežralo to, ale jak jsem tomu na škrťáku povolil, spotřeba letěla přes 9 l i v létě... myslím, že to bude se škrťákem vždy kompromis - buď to pojede parádně, ale spotřeba klidně přes 9 l i více s těžkou nohou, anebo se to uškrtí, bude to žrát 7,5 - 8,5 l podle pravé nohy, ale zase to bude zvlášť ve vyšších otáčkách líné. Já teď řeším nechtěné přepínání po studeném startu z benzínu na LPG, nastavuju čím dál vyšší otáčky pro přepnutí, momentálně mám 2500 ot/min, ale stejně mně třeba při jednom z 5 startů ty otáčky po startu vystřelí výš a přepne se to samo. Mám mezi mixem a plast.deklem zrobené těsnění, myslím že těsní dobře, viz:
http://robertx.rajce.idnes.cz/felda_LPG ... 173738.jpg
ale stejně to občas udělá. Měnil jsem i klapku, ale nepomohlo. Vypozoroval jsem to, že náchylnější k samovolnému přepnutí je to obzvláště po krátkých jízdách na LPG, třeba 1-3 km. Vždy ale u studeného motoru druhý den ráno, u teplého to je OK. Dle mého je to tím, že v LPG hadici zůstane trochu nespotřebovaného LPG, který se při startu nasaje do válců, obohatí směs a tím pádem otáčky vystřelí výše, zvláště při studeném počasí, kdy i Simos více obohatí směs pro studený start. Možná by pomohlo odpojit čidlo snímače tlaku a teploty nasávaného vzduchu,aby si simos doplnil přednastavenou hodnotu +20°C, ale to by se zase mohlo prát s čidlem vody, které bude ukazovat něco jiného. Navíc odpojené čidlo = hláška v paměti závad. Tak nevím, jak to nějak elegantně a nejlépe jednoduše vyřešit. Samotné přepnutí není problém,ale pokud k němu takto samovolně dojde,je to pak strašně náchylné ke zdechnutí, i při jemném sešlápnutí akceleračního pedálu se to skoro vždy udusí. Jsem si jistý, že falešný vzduch to nesaje, kontroloval jsem jak filtrbox, tak hadici od něj do deklu nad klapkou i dekl a nic, žádná prasklina.tak budu rád, když mi někdo k tomu něco napíše,pokud jste už něco podobného řešili...
Naposledy upravil(a) Rob dne pát 01. led 2016 18:22:16, celkem upraveno 1 x.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

To vylítávání otáček mi dělala sem tam felicie i když byla nová, bez LPG. Navíc kdyby se to nějak mixlo BA + LPG tak by to spíš nešlo ani nastartovat, to šlo vypozorovat u aut s karbecem, když si to blbě přepnul a najednou tam šel benzín i plyn tak to chcíplo a šmitec. Oni taky už asi od toho plynu budou rozmrdaný autoadaptace v řj motoru. Zkus vymyazat autoadaptace, třeba se to zlepší.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

... máme dvě feldy, jednu bez LPG a jednu s LPG. Felda bez LPG si taky přidá otáčky při startu, ale nikdy nad 2000, spíše mezi 1500-1800. LPG felda při startu klidně i přes 2300, někdy to přeleze i těch 2500. Více nastavovat otáčky pro přepnutí nechci, tejrat takhle studenej motor do otáček třeba na 3000 mi nepřijde košer. Mám vypozorováno, že když nechám před zdechnutím přepnout motor na BA95 a ca po 15 vteřinách vypnu motor a pak druhý den studenej startuju, otáčky nevylítnou přes 1500. Takže s tím LPG to zřejmě bude mít souvislost. Nejhorší to je při zhasnutí vlažného motoru na LPG - následující start je obtížný - dle mého při nízké teplotě se LPG tak dobře neodpařuje a směs je velmi bohatá a tím jak trochu LPG zůstane v sání, tak čím studenější motor je, tím je LPG více. V takovém případě vždy u následujícího studeného startu otáčky vyletí hodně vysoko. Jinak smazat autoadaptace jestli myslíš reset ŘJ simos managerem, tak to mám za sebou - jak jsem měnil klapku, musel jsem udělat reset a základní nastavení ve VAGu - ale nepomohlo to prakticky vůbec. ještě mě napadlo nahradit čidlo teploty vzduchu v sání nějakým rezistorem, který by měl stejný odpor jako třeba čidlo při +20°C - ale to musím nejdřív vyzkoušet, jestli to s odpojeným čidlem bude dělat dobrotu. mám i teplotní čidlo na reduktoru, tak možná by šlo nastavit přepnutí i v závislosti na teplotě - třeba +10°C, ale zase nechci, abych v zimě ujel několik km než se to přepne. když mi jednou odborníci v brně nastavili kvůli vlastni neschopnosti seštelovat podtlak přepnutí na +30°C, přepínalo se mi to v zimě po ca 8-9 km. Na budíku už jsem měl 80°C, ale reduktor ochlazován proudícím vzduchem a odpařováním LPG měl zřejmě v mrazivém počasí problém dosáhnout 30°C

lpg.habartice: na kolik nastavuješ otáčky u feldy pro přepnutí na LPG aby se ti to nepřepínalo samo? případně jak to řešíš,aby k tomu nedocházelo?
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

No vzhledem k tomu že felicii jsem kupoval novou a 5 let jsem jezdil jen na benzín a otáčky občas při startu vylítávaly přes 3000
tak to s plynem asi souvislost mít nebude, aspoň v mým případě. Já nic nenastavuju, přepínání je seřízený asi na 2000 otáček,
ale stejně hned při startu to prošlápnu a hned to vrčí na lpg. Přepínáč mám starý typ 3 polohový takže když jsou jo mrazy tak si to přepínám ručně když uznám za vhodné.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

... člověče to se mi zatím nestalo ani u jedný feldy, přes 3000 ot po startu. přepínání jsem měl taky na 2000, v létě v pohodě i když se samo přeplo, nezdechalo, ale teď při teplotách blížících se 0°C když se rozjedu na LPG a vyřadím rychlost třeba během 100 m kvůli křižovatce/semaforům, motor při vyhození rychlosti zdechne anebo pokud ne, stačí se jen lehounce dotknout nohou akceleračního pedálu a je vymalováno. Pokud bych nemusel vyhazovat kvalt a mohl jet třeba 500 m v kuse, už je to ok. Ale když musím dávat přednost z vedlejší, je to problém. možná zkusím ty membrány v reduktoru, ale strašně moc se mi do toho nechce a navíc se mi nezdá, že by tohle byl problém membrán.... Přepínač mám normální od STAGu, takže žádný ručo fučo, i když přepnout to samozřejmě taky jde...
Randsom
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03. říj 2013 18:27:55

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Randsom »

Chlapy vy jste se to nějak rozvášnili :-D tim seštelováním pomocí diagnostiky jsem myslel, že si ověřil funkčnost Lambdy(aby se pak mohl opětovně namontovat krokáč) a pak koukal ještě na něco, odhaduju na graf, na kterým bylo vidět asi chování motoru vzhledem k otáčkám/přidanému plynu nevím. Proste při přidání plynu se vykreslovala stoupající křivka a podle tohoto se nastavil ventil a reduktor. Takže se omlouvám, že jsem to napsal tak nějak nepřesně. Jen bych ještě připomněl, že dříve jsem tam měl krokáč ale v LPG servisu kam jsem chodil dřív tak mi ho vyhodily s tím, že je vadnej a narvali mi tam obyc mech. ventil (což byl asi spíše ten případ neschopnosti). Proto jsem změnil LPG servis, zatím jsem spokojenej. Co se týče mého problému, bohužel jsem se k pořádné projížďce nedostal.
Jinak Robe k tomu vylítávání otáček při startu, tak se mi to taky občas stalo když byl motor moc studenej(zima) tak mi to po chvíli zdechlo ať jsem dělal co dělal. V létě stím nebyl problém, sice to bylo z prvu trošku lenivější, ale když jsem to bral v potaz tak po chvíli už dobrý. jinak mám nastaveno na 2500ot. Ale bohužel nemůžu poradit co stim ja jsem to nikdy neřešil, bral jsem to jako fakt :-) Jináč když je zima tak si přepínač manuálně vypnu (teda pokud na to nezapomenu)pak až je trošku zahřáto tak to přepnu do modu kdy se to pak samo přepne na plyn.

LPG habartice: za kolik by si mi jeden krokáč prodal s postovným platba předem, klido piš do SZ
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

jojo, pustili jsme se do diskuze s vervou ;-). O víkendu jsem ještě více utěsnil mix (dal jsem červený silikon i mezi mix a klapku a protože mix nahoře u deklu nad klapkou není úplně dokonale rovný, dal jsem silikon i na tuto nerovnou část mezi dekl klapky a mix.) Takže v tuto chvíli by měla být těsnost snad 100% ní. + jsem vyměnil vstřiky za velmi zachovalé z roku 2001, i když ty předtím nevykazovaly žádné nestandardní chování. Měl jsem podezření, jestli tzv. netekly = nepropouštěly palivo i po vypnutí motoru. Buď jak buď, zatím jsem se během 3 dnů samovolně při startu přes oněch nastavených 2500 ot/min. nedostal, nevyběhlo to ani na 2000, takže zkusím snížit třeba na 2300, možná 2200. Horší je, že mi v současných mrazech (nijak velkých, -3°C), začal chvíli startu chcípat motor na LPG na neutrál, což do této doby nedělal, ani vloni ani předtím. Protože ladění volnoběhu a obohacování/ochuzování směsi mám za sebou, i nastavování různých poloh krokového motorku po startu, zřejmě mi nezbyde než se pustit do těch membrán. I když moc nevěřím, že to je tím, moc jiných možností nezbývá.
Randsom
Příspěvky: 13
Registrován: čtv 03. říj 2013 18:27:55

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Randsom »

Jo na to jsem Zapoměl, co se týče toho volnoběhu, kdysi jsem prý měl zanešený reduktor a proto mi ho vyměnily za nějaký použitý, protože jsem to rychle potřeboval neboť jsem měl jet druhý den na hory. Ten co mi tam namontovali (použitý) tak mi dělal právě to co říkáš občas když jsem vyřadil tak si otáčky bez problému spadly na 0 tzn. chcíplo to takže když člověk jel přes hustý město tak "fakt bomba" :-) když jsem měl čas tak jsem buď jezdil jak závodník rally , že jsem levou brzdil pravou držel plyn (otáčky), v lepším případě jsem to ve městě vypl a jel na benál :-) proto za sebe si myslím, že to bude reduktor, protože až mi tam dali novej tak to bylo v cajku.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

Tak od toho je diskuzní forum, aby se i ta nejmenší blbost rozpitvala do nesmyslných detailů :lol:
Krokáč s poštovným za 500,- Kč ale jen platba předem na účet. Případně přes aukro, ale tam běžně prodávám jen nový věci.
Když to tady tak pročítám tak jsem rád že mám auto na benzín a ještě ne felicii :mrgreen:
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Honza_t »

Rob píše:...co se týká benzínového provozu felicie bez lambdy, řešil jsem u felicie manželky problém nepravidelného volnoběhu, cukání a nepravidelný tah při akceleraci a jedním s kandidátů na závadu byla lambda. Jezdil jsem pár dnů s lambdou zcela odpojenou a nevyskytl se žádný problém, řekl bych, že provoz byl víceméně srovnatelný s provozem s normální funkční lambdou, možná narostla cca o 1 l/100 km spotřeba. Vadná lambda se nakonec potvrdila, vyměnila se za novou a nyní funguje bez závad. Nevidím tedy provoz bez lambdy jako zásadně problematický, pokud se jedná o provoz krátkodobý. Co se týká odpojení lambdy při provozu na LPG, připojuje se do el.obvodu k lambdě ŘJ LPG, která při provozu na LPG posílá benzínové ŘJ emulované hodnoty, aby se neobjevovala chybová hlášení, jak psal již výše LPG.habartice.


Ono na benzín bez lambdy je to jak kdy, odchylky od mapy jsou závislý na různých podmínkách (třeba i takový zanesení filtru nebo špatně seřízený ventily). Tak někdy to může jet relativně v klidu, ale většinou jde spotřeba nahoru až o 3-4l. Jednou jsem jel s lambdou se špatnýma kabelama a to se nedalo - škubalo to a párkrát i zdechlo, no nikdy více. Ta emulace je mi právě záhadná. Pokud bude seřízená směs jak má být, není třeba nic emulovat.

Tohle jsem zažil jen na jednotkách pro E85 a tam je to udělaný na to, aby motor záměrně jel na chudou směs, aby člověk vůbec něco ušetřil. On to sice doplatí až bude nechávat opravit ty podpálený ventily, ale to už nikdo nepřizná :)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

Randsom: to je konečně slovo,který mi je něco platný. Ono vylučovací metodou fakt asi už nic jinýho než ty pojebaný membrány/reduktor nezbývá. Takže díky za názor, zařídím se podle toho. Co se týká krokáče, myslím, že novej na Aukru nabízel LPG.habartice za 750 Kč,takže bych možná zvážil za 750 novej než za pětikilo starej. A možná že když ho pěkně poprosíš, že ti ho dá levnějc, než ho nabízí na aukru. To jen taková přátelská nezávazná rada ;-).

Jinak včera jsem nastavil podmínku přepnutí na +10°C a přeplo mi to ca 50 m po vyjetí z garáže :o . Mám zateplenej reduktor netkanou textilií a plechovou protiprůvanovou clonu před ním, ale takhle rychlý přepnutí jsem nečekal. V garáži mám momentálně +5°C. Takže než se k výměně membrán dostanu, zkusím dát přepnutí na +20°C, co to udělá. Ono to budu určitě v mrazech zas muset snížit, abych nejezdil na benál moc dlouho.

Honza_t: Provoz s vadnou lambdou jsem měl taky problematický, nepravidelný chod s tendencemi k zhasínání (na BA95). Nicméně po odpojení lambdy provoz naprosto bez problémů. Samo to chce mít simos motormanagement jinak v pořádku, aby tam do toho nekecaly nějaký vadný čidla vody nebo snímače otáček apod. Dokonce jeden známý jezdil dlouhodobě bez lambdy bez jakýchkoliv negativních projevů při provozu, dokonce tvrdil, že s víceméně stejnou spotřebou. Nicméně ca po 50 kkm vlivem bohaté směsi zapekl pístní kroužky a mazací kanálky v pístu. Co se týče emulace hodnot pro benz. ŘJ, toto je standardní způsob, ŘJ LPG jsou na to uzpůsobené, výrobci asi vědí proč ;-). Ono to řízení směsi krokovým motorkem je taková z nouze ctnost, rozhodně to není 100% ní záležitost. Jak píšeš, "pokud bude seřízená směs jak má být" tak krokáčem ji takto neseřídíš nikdy. To je jako kdybys chtěl opravovat švýcarský hodinky kalačem :-D. Krátkodobě se samozřejmě můžou hodnoty dostat mimo toleranci povolenou simosem a pak to hází různé chybové hlášky a u některých aut to může mít za následek padání do nouzového režimu. Rozhodně to lépe vypadá, když člověk koukne do paměti závad benz. ŘJ a je čistá, než když je plná závad od lambdy.
LPG.habartice
Příspěvky: 242
Registrován: pon 25. bře 2013 17:11:43
Bydliště: Habartice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od LPG.habartice »

he, novej krokáč za 750 korun už dlouho není a určitě nebude. To bylo mega náhoda že se mi podařilo koupit karton nových krokáčů takhle levně. Teď by už cena novýho byla někde jinde, takže už je ani samostatně nenabízím.
Honza_t
Příspěvky: 2125
Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
Bydliště: Č. Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Honza_t »

Rob: V podstatě teda na lpg to ideálně za všech podmínek řídit nejde, tak se případný chyby obejdou emulací? Zajímavý. To jsem teda žil v domění že jsou ty systémy vychytanější.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: zapojeni lambdy stag 100

Příspěvek od Rob »

... no to bys musel mít sekvenci, ta je přece jen vymakanější. ovšem také poruchovější díky více veličinám, které systém sleduje a řídí dle nich dávkování LPG. nehledě na to že více komponentů = větší pravděpodobnost poruchy. pokud kdy budu kupovat nějaké jiné auto, kam nebude možné podtlak namontovat, budu si sekvenci hodně moc rozmejšlet...
jinak s tou definicí jsi uhodil hřebíček na hlavičku.. je to přesně tak jak píšeš.. ideálně to vyladit nelze, proto se to obchází tou emulací
Odpovědět