felda 1,3MPi a LPG Tartarini

se sporákem místo motoru :D
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

nazdar. tak po 10r ideme riešiť problémy so štarotvaním a s LPG Tartarini na dedovej felde :)

prvá vec čo som si všimol, že z reduktoru uniká chladiaca kvapalina troška a kýve sa plastové koleno na vývod plynu. koleno som demontoval a zistil vadný O-krúžok, no vnútri je zanesený špinou aj keď tadial ide len plyn...

tá horšia vec je že odvtedy čo je tam LPG štartovanie je velmi zlé, skoro nemožné. akonáhle je trvale prepnuté na benzín, štartovanie je na šup !
dnes som mal pripojený VAG a dedukujem z toho toto: po prepnutí na LPG jednotka odpojí napájanie vstrekovačov, preto sú trvalo chyby vo VAGU vstrekovače skrat na kostru/prerušen. OK chápem. lenže nejak dobre to nefunguje, pretože pri štartovaní vstrekovače ako keby neboli vôbec zapojené asi 5 sekúnd minimálne a odpaluje sa len plyn čo ostal v hadici. potom to chytí. teda bude asi problém v jednotke. štartuje to na benzín normálne, teda malo by. teda vstreky by mali byť pripojené a až po zvýšení otáčok cca na 1500 prepnúť na LPG.

daľšia otázka je že ten duralový náustok čo je nad škrtiacou klapkou má byť nejako voči klapke utesnený ? je tam len položený, a pritláča ho kryt sánia. teda je tam badatelná vôla. predpokladám prisávanie falošného vzduchu a teda potom hrozne dlho padajú otáčky dolu.

a ďalšia otázka: LPG jednotka je Tartarini Junior Lambda Control. je dôležitá nejak táto RJ ? pretože je prerušený jeden kábel ku lambde a pripojený do jednotky. tak isto je napojený jeden kábel aj zo škrtiacej klapky. potom bola vo VAGU chyba lambda prerušená sporadická. zrejme má tento systém aj svoju diagnostiku. je možné obísť jednotku a ponechať pôvodné zapojenie lambdy a tak ? spravil by som len jednoduchý prepínač LPG/benzín a prepnutie na LPG po zvýšení otáčok. mám dojem že táto jednotka len kazí to štartovanie lebo nevie kedy má pripojiť vstreky...

a posledná: našiel som hlavný ventil LPG ktorý púšťa plyn z nádrže. no na reduktori je další taký elmag. ventil. na čo slúži ? popr. musím zistit kedy spína.

vďaka za prípadnú pomoc aj keď som sa tu rozpísal :D

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od Rob »

Zdar, to těsnění u reduktoru vyměň, to je otázka pár korun a pěti minut práce. Ten únik chladící kapaliny bude větší ořech. Osobně to tipuju na prasklou membránu, ale může to být i něco jiného. Zkus očistit reduktor od té chlad.kapaliny a dotáhnout ty šrouby co jsou tam vidět. Ne nějak humpolácky, ale s citem ať neserveš závit. Uvidíš, zda to pomůže nebo bude únik pokračovat. Pokud poteče dál,asi nebude jiné východisko než reduktor vyndat, rozebrat a podívat se kudy a proč to teče. Při té příležitosti bych doporučil koupit a vyměnit všechny membrány - jak jsou staré a kolik mají najeto? Mně vydržely necelé 4 roky 80 kkm a byly špatné (mám jiný reduktor, u každého je to jinak).

Starty. Zkus zkontrolovat zda je vyčištěná klapka, jak jsem ti psal už na jiném místě, to že je vyměněná neznamená, že ji ten dobrák mechanik taky vyčistil. Osvědčil se mi kartáček na zuby namočit do benzínu, otevřít rukou klapku a z obou stran pečlivě vyčistit a vytřít hadrem dočista. Ventil na reduktoru se sepne po po přepnutí na LPG a pustí plyn. Pokud by byl jen uzávěr vzadu na nádrži, zůstal by v trubkách plyn a pak by byly studené starty velmi problematické, podobně jako máš teď ty. Protože by se smíchaly dvě paliva, bylo by to extra bohaté a ulejvalo by se to. Ten ventil u reduktoru je jedna z možných věcí, která činí starty obtížné - že propouští plyn. Takže rozhodně elektroventil vepředu u reduktoru vytáhnout, rozdělat a vyčistit. Tomu věřím nejvíc, že je nejpravděpodobnější příčinou obtížných startů. Bohužel ani to, že ventil rozebereš a vyčistíš nebude zárukou, že funguje správně, takže pokud by to nepomohlo, zkusil bych sehnat jiný ventil, který 100 % funguje a zkusil s ním.

Chybová hláška ve VAGu vstřiky 1a 2 zkrat na kostru/prerušen je OK. To mají myslím všechny feldy na LPG, alespoň co jsem doposud viděl.

ŘJ Tartarini Junior Lambda Control je tam kvůli regulaci bohatosti krokovým motorkem směsi podle lambda sondy. Abys mohl ŘJ vyhodit, musel bys celý systém překopat, což dáš dohromady sám těžko, pokud v tom nejsi zběhlý. Pak bys potřeboval jiný přepínač na BA95/LPG, který se dával do favoritů, žigulů apod. Podle mého bude jednodušší a levnější najít závadu, než takto pracně a složitě předělávat celý systém. Nemyslím si, že by tato ŘJ LPG byla zdrojem problémů při startech.

Ten mix nebo duralový náustek co píšeš který je nad klapkou určitě má být těsný - jak vůči klapce, tak vůči plastovému víku. Feldy bez LPG mají na tomto místě gumové kulaté těsnění, které těsní prostor mezi víkem a klapkou. Takže pokud je zde viditelná vůle, rozhodně utěsnit. Ale příčinou špatných startů toto zřejmě nebude.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

Ahoj Rob. díky sa odpovede na všetky otázky ;)

skúsim začať teda očistením a dotiahnutím skrutiek. teda čo ja pamätám, nebolo to nikdy otvárané, teda už min.8-9 rokov. neviem síce kolko za tedy najazdil km. každopádne mu reduktor funguje :D

Klapku som kontroloval keď som rozobral sanie, bola čistučká že som ju ani nečistil. bol som prekvapený. vyskúšam obidva tie elektroventily či aspoň cvakajú aj keď dovnútra nevidno. jeden určite cvaká lebo je to počuť dosť hlasno pri otvorenej kapote.
ešte ma napadlo: vravíš že zlý ventil by tam trocha pustil plynu, teda skúsme dať dole ten náustok nad klapkou a štartovať bez neho, teda len ho odkloním mimo klapky aby som naštartoval. ak to pomôže, budeme vedieť že sa tam pchá aj plyn čo by nemal. čo vravíš na tento postup ? :D

tak teda tú chybu riešiť nebudem, štartovať by to malo aj s chybou, keďže LPG odpája napájanie vstrekov tá chyba tam bude furt.

ako vravíš teda nebudem robiť nič s LPG jednotkou, netreba mi ani diagnostiku na neho, v nej sa zrejme nič nedočítam. myslím že tento systém by mal byť jednoduchý a spolahlivý.

takže ten náustok na plyn utesním voči klapke, napr. silikonom alebo motorovým tmelom. ale len trošičku aby sa v prípade demontáže dal dať dole z klapky.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od Rob »

ten elektroventil má shora šroubek, takže lze povolit, vytáhnout, rozebrat a vyčistit. Je tam taková kovová tyčka dovnitř zasunutá s pružinkou, takže jemně očistit hadříkem a třeba tyčinkou na čištění ucha namočenou v benzínu. Ale jak jsem psal, i po rozebrání/vyčištění nemusí být funkce stoprocentní. Možná by stálo za to ty elektroventily navzájem prohodit, měly by mít stejné hodnoty a být záměnné - určitě předtím prověř. Rozhodně ale rozebráním a vyčištěním nic nezkazíš, zvláště po 9 letech funkčnosti.

Když odstraníš ten mix (náustek) nad sáním, mělo by to být jak píšeš, pokud je moje teorie o špatném elektroventilu správná. Dle mého to nic jiného být nemůže, pokud je to tak jak píšeš, že při provozu čistě na benzín jsou starty ok. Jinak bych ti radil zkontrolovat čerpadlo, benzínový filtr, vstřiky atd. Ale toto vše je zbytečné kontrolovat, pokud starty při provozu na benzín jsou v pořádku.

Ta chyba ve VAGu ohledně vstřiků bude stále, ale netřeba se tím znepokojovat. To není problém. Mix určitě utěsni, já jsem to dělal červeným silikonem a bez problémů. Lepší je si ale udělat to těsnění z toho deklu nad klapkou, jak jsem ti posílal v příspěvku v předchozí diskuzi. Abys při každém čištění klapky nemusel ten silikon stále trhat, čistit a znovu aplikovat. Ale to už záleží na tobě. Silikon i tak poslouží dostatečně. Já klapku čistím 1-2x ročně při nájezdu lehce přes 20 kkm/rok.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

ano štarty na benzín absolútne bez problémov, pal. filter nový aj čerpadlo v nádrži nové. vstreky som premerával a každý mal 15Ohm takže sú OK všetky.

utesním to teda silikonom, je ho dosť :D zas klapka sa nečistí často, vlastne som nevidel že by ju ktosi čistil. táto vyzerá ako nová a je zatial čistá.
preštudoval som aj celý ten článok kde popisuješ LPG. ako som správne pochopil toto Tartarini asi nie je podtlaková regulácia.

ono vlastne už odjakživa ako tam je to LPG to takto zle štartuje, teda nie že by sa to stalo teraz nedávno. proste vždy a stále to štartovalo tak zle a dlho. potom sa mi nezdá že by nejaký ventil musel prepúšťať. kludne to môže byť napr. chybným zapojením od výrobcu a tak :)

inač ak by som zohnal nové membrány do toho reduktoru tak to dokážem vymeniť aj sám ? nieje tam nejaká záludnosť v nejakom nastavení ? zboku pri ventile je hrubá skrutka na nejaké nastavenie a možno jedna malá viac nič.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od Rob »

.. také nepředpokládám, že by děda měl nějaký extrémní nájezd, lidé v důchodě většinou jezdí mezi 1000-6000 km ročně a s tímto nájezdem vydrží klapka bez čištění dlouho. Vím, že jsi psal, že problémy se starty jsou od počátku montáže LPG, ale to v pořádku není a být to tak nemá. Ten ventil klidně může propouštět protože je prostě vadný z výroby, případně se tam hned při/těsně po montáži dostala nějaká nečistota. Rozebrat ho je práce na pár minut, snadné, dobrý přístup, čistá práce. Není důvod to nevyzkoušet. Chybným zapojením nepředpokládám, že by to mohlo být. To by ty vstřiky musely být odpojené permanentně a to zjevně nejsou. Odpojují se až při přepnutí na LPG, pokud by toto nefungovalo, auto by nejelo ani na LPG, protože by se dvojím palivem ulejvalo.

To víš, že každá diagnóza a rada na dálku je do určité míry z nouze ctnost, nikdy to nebude takové, jako kdybych si do toho sedl a mohl si vše vyzkoušet sám. Nicméně podle toho cos mi napsal mi vychází jediné - a to ventil propouštějící LPG u reduktoru. Nevylučuju ale, že sem může napsat někdo jiný nápad a může to být i jinak. Uvidíš, jestli sem přispěje ještě někdo další se svou troškou do mlýna ;) .

Nové membrány dát není nic složitého, dělal jsem to napoprvé vloni v listopadu a samotná výměna mi zabrala necelou hodinu. Další práce je reduktor vytáhnout a pak ho zpět namontovat a nic při tom neulomit (plastové kolínko od vody) nebo nestrhnout závit (přívod kapalného LPG do reduktoru). Oboje jsem zvládl bez problémů. Pěkné a názorné video z výměny membrán přímo mého typu reduktoru je zde: https://www.youtube.com/watch?v=QK4LWaeRG0E
Pro udělání si představy o složitosti výměny doporučuji shlédnout, je to víceméně u všech reduktorů velmi podobné. Ale možná že tam najdeš i přímo svůj typ reduktoru, což je ideální. Je dobré mít k vyčištění reduktoru starý kartáček na zuby, benzín nebo líh na čištění a dostatek čistých hadrů pro finální vyčištění a vytření. Tím kartáčkem na zuby se dostaneš všude a jde to s ním po namočení do benzínu krásně dolů. Čištění od nánosů a usazenin doporučuji neodfláknout, na tom videu si s tím moc práce nedal, ale o co líp vyčistíš, tím méně a pomaleji se ti bude znova zanášet.

Po výměně membrán to bude chtít samozřejmě nastavit, ale to není nic extra složitého. Záludnost v tom není žádná. Je to pěkně popsáno i zde na fóru, ale tím se zatím nezatěžuj. Až budeš rozhodnut že vyměníš, napiš, a pošlu ti odkazy. Úplně v nejhorším pokud bys to nevyladil nebude problém to nechat seřídit u plynaře a bude to stát zlomek ceny co celá výměna membrán, kdybys ji nechal udělat. Ale myslím, že to zvládneš :-)

edit: který článek jsi prostudoval? určitě máš podtlak, na té fotce kterou jsi vložil v předchozím tématu svíčky je vidět krokový motorek na hadici od reduktoru, takže nic jiného než podtlak to nebude.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

dobre teda keď sa ku dedovi znova dostanem poviem mu všetko čo by obnášala oprava ;)

s podtlakom neviem v tom sa nevyznám len ma pomýlilo vela typov reduktorov, tento má na sebe ešte el.mag. ventil a iné nie, niektoré majú v sebe filter kvapalného plynu a tento neviem či to má. tak pardon :oops:

inač hlavný el.mag. ventil nie je na nádrži ako u niektorých typov ale je pri baterke. potom je tlaková trubka a potom reduktor.

teda tie membrány by som aj zvládol, odkukám na starých ako boli a čo a jako. dík za video pozrem si to. tento reduktor by vyžadoval určite vyčistenie lebo keď som videl čo je vnútri aký sajrajt ostal som zhrozený však tadial ide len plyn :)

každopádne dík za doterajšiu pomoc. na začiatok skúsim dať dole nátrubok na plyn z klapky a skúsiť naštartovať a podla toho sa zariadim ;)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

jo a ten reduktor je typ Tartarini G 79 SE ;)
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od Rob »

jsou dva typy podtlaku - ten jednodušší s ruční škrtícím šroubem bez ŘJ LPG a složitější s řídící jednotkou a krokovým motorkem. Většina felicií má ten druhý, složitější systém. Pak je ještě sekvence, která se do felicií moc nedávala kvůli ceně a také proto, že to je složitější systém, který jednoduchá felicie dost dobře nevyužije. má složitější reduktor, jsou zde navíc vstřikovače LPG a filtr plynného LPG. To jen zhruba na ujasnění. Klidně se ptej, to fórum je tady od toho. Ptal jsem se, protože jsem nevěděl a stále nevím, který článek jsi měl na mysli.

Na tvém místě bych nejdřív vyřešil ty starty, pokud provoz na LPG je bez problémů, asi bych ten reduktor nechal být. Očistit, dotáhnout šrouby to ano, ale pokud úbytek chladící kapaliny není nijak zásadní, asi bych to nechal být, jestli to jinak funguje normálně. Každopádně bych řešil nejprve jeden problém a pak druhý, řešit více problémů naráz není ideální. Toť má zkušenost.

Filtr kapalného plynu určitě máš, podle mého je pod tím modrým elektroventilem u expanzní nádobky chladící kapaliny zde: http://postimg.org/image/8ybeaxppv/

Jestli budeš měnit membrány není špatné mít u toho foťák a před každou jednotlivou demontáží si vyfotit stav a při montáži zpětně kontrolovat správnost. U složitějších oprav to takto dělám a osvědčilo se mi to.

Jsem zvědav, jaký bude start bez toho mixu nad klapkou, ale na 90% odhaduju, že to bude OK a start bude bez problému.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

aha takže tam bude ten filter ! u dedovho auta je taký ventil pri baterke. a na spodku bude ten filter. ten článok by mal byť toto, ale tuším mi to poslal Lugosy http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... on-lpg.php ale nevadí.

práveže aj úbytok chladiacej je dosť výrazný na to že dedo nejak extra nejazdí tak som dolieval, bolo na minime. predtým som mu dolial normálne skoro po maximum. mam podozrenie na ten reduktor a na roh chladiča.

inak našiel som video krásne celé o tom reduktore a podla toho to nieje vôbec ťažké a zložité rozobrať, vyčistiť a vymeniť membrány ;) takže to bude pohoda a ani nič nerozštelujem :D

dobre v najbližšej dobe skúsim to štartovanie a potom mu navrhnem výmenu membrán, len neviem či ich na SK zoženiem, v ČR som našiel skoro 700CZK komlet sadu aj s O-krúžkami a tak.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od Rob »

jsem o tom přesvědčen, že tam ten filtr je. Zespod té nádobky by měla být matka, která se povolí a oddělíš tu spodní nádobku s filtrem od toho víčka. Rozhodně je třeba mít u toho vypnuté zapalování a pro jistotu bych vzadu na multiventilu utáhnul ten ruční uzávěr plynu. Na povolení matice si vezmi raději rukavice, začne fičet ven plyn tak aby tě nepopálil. více viz zde: viewtopic.php?f=61&t=19465
pozor zejména na poškození přívodní měděné trubičky do nádobky s filtrem. Neohýbat, nebrat za ni násilím, protože jak ti praskne, už to sám dohromady doma nedáš.
jo, už vím jakej článek. to jsem ti já neposílal, ale psal jsem ho já.
pokud kapalina ubývá rychle navíc při nízkém nájezdu, bude třeba se tím zabývat. Nejdřív doporučuju ten chladič, ten bude pro tebe jednodušší než reduktor. Třeba se ukáže, že 95% teklo chladičem a když dědovi pak jednou za 3 měsíce decku která uteče reduktorem doleješ, nic se nestane. Ale jestli se ti do těch membrán chce, rozhodně tím nic nepokazíš. Po 9 letech nebudou v ideálním stavu, zvlášť i ten reduktor dle fotek bude chtít zevnitř očistu jako sůl. Dost pravděpodobně dědovi výrazně klesne spotřeba a myslím, že pocítí i další zlepšení. Řekl bych, že štelování těch regulačních prvků bude zapotřebí, protože je jiné nastavení u starého zaneseného reduktoru a jiné u nově instalovaných membrán. Ale neměj z toho strach, pokud zvládneš vyměnit membrány, tak to zvládneš i naštelovat. Nic extra složitého to není. Zkus ty membrány sehnat na Slovensku, budeš to mít levnější s poštovným. Ale když neseženeš, v ČR koupíš jistě. Když jsem pár lidem ze SK posílal věci, ti, kteří bydleli u hranic si to nechali zaslat na českou poštu u hranic se SK a tam si to vyzvedli. Měli to za české poštovné, jen si pro to dojeli. Ale pokud jsi třeba od Bánské Bystrice, asi toto nebude řešení :-). 700 Kč je normální cena, to myslím, že za to stojí je vyměnit. Určitě vyměň i všechna ta těsnění co u toho budou, pokud ta stará budou některá OK tak si je můžeš schovat pro případnou výměnu.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

okej a čo myslíš bude potreba aj ten filter vymeniť ? alebo zatial to nechám tak a je. ten by sa mohol hocikedy inokedy vymeniť.

áno reduktor by GO potreboval určite. poviem mu o tých membránach. ak nezohnám na SK budem musieť objednať z ČR alebo dám vedieť ;) inak som videl membrány aj na EBAY dokopy aj s poštou skoro 35€.

inak spotreba by mu mohla klesnúť. teraz spraví na plnú nádrž LPG okolo 400km. kolko spravíte vy ?

najprv by som mu ale doporučil výmenu chladiča určite keď mu to tečie v rohu, asi bude prežraný ako bol môj. má tam totižto ružovú chladiacu kvapalinu. teraz v lete som mu menil za novú ružovú 1:1 s destilkou.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od Rob »

většinou ten filtr LPG bývá součástí sady membrán, takže pokud objednáš membrány, dost pravděpodobně bude v balení u toho (doporučuji předem ověřit). Interval na výměnu toho filtru LPG se udává 40 kkm. Jinak ten filtr určitě vyměnit pokud budeš dělat membrány, bez toho by to mělo poloviční účinek. Ty membrány tak asi budou vycházet jak na tom EBAY i zde z ČR, 35 EUR=945 Kč, v ČR 700 Kč + cca 250 Kč poštovné na SK. Takže to máš prašť jako uhoď ;-). Mně teď naposled vycházela spotřeba lehce pod 8 l = najel jsem 450 km a tankoval jsem 35 l. Ale jezdí se z autem celkem dlouhé trasy okolo 25 km a hodně s tím jezdí manželka s lehkou nohou na plynu. Jinak bych řekl, že spotřeba kolem 8 l je úplně OK a pokud je to do 9 l, je to furt slušný. Ale záleží na mnoha okolnostech, vzdálenosti ujeté na start, LPG je hodně nehospodárné, pokud se jezdí krátké trasy do 5 km. Pak taky jak kdo je ostrej řidič a šlape na plyn, i když to děda asi nebude. Ale tipuju, že děda bude jezdit právě ty krátký trasy a hodně se studeným motorem, což spotřebu dost negativně ovlivní. O spotřebě je toho dost zde: viewtopic.php?f=61&t=6376&p=561246&hilit=spot%C5%99eba#p561246
Tu růžovou kapalinu doporučuju kupovat ne žádnou noname čínskou, ale nejlépe G PLUS Velvana Velvary. Ty čínské jsou dost agresivní i na těsnění pod hlavou, tak bacha na to, aby kvůli úspoře 5 EUR nebyla oprava za 100 EUR :hlava:
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

okej takže kludne aj z EBAYu to kúpim keď bude chceť, filter skúsim pohladať. nebývajú tie filter viac-menej rovnaké pre rôzne typy ? teda veľkosťou sa mi tak zdá :D
tak dedo jazdieva tak ako vravíš krátke 5-10-15km ale párkrát za mesiac ide aj dlhšiu trasu 35km a 35 naspäť. a ten motor sa dobre ohrieva takže má výhodu :)
nádrž na plyn má miesto rezervy teda tú toroidnú, neviem koľko litrov má.v zime spraví do 400km a v lete niečo cez 400km na nádrž.
tá ružová bola kupovaná normálne v autosúčiastkach značk asi Super AL či jak je to táto. ja osobne mám G11 modrú a asi by som ju doporučil aj jemu.systém treba riadne prepláchnuť. no len aby čosi nezareagovalo a tesnenie pod hlavou ko :oops:

Obrázek
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

na EBAY som našiel len toto, filter ku tomu nie je http://www.ebay.com/itm/LPG-Autogas-Ver ... 3L&vxp=mtr

nuž budem musieť nájsť niečo v SR/ČR a uvidí sa
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

no a v ČR majú toto http://www.fedorauto.cz/membrany-lpgcng ... k?epc=4190
ten filter LPG podla mňa bude záležať na type toho elmag.ventilu v ktorom je namontovaný. najlepšie ak pozriem na ňom nejaké údaje aby som sa mal čoho chytiť :)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

zdar. dnes som zistil že LPG jednotka žerie 30mA. je napájaná priamo z baterky cez 5A poistku. keď som poistku vytiahol, odber spadol na 3mA. bude vadiť keď to odpojím od baterky a zapojím na 15 za klúčikom ?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od Rob »

... tohle si netroufnu odhadnout. Záleží na tom jakou konkrétně máš ŘJ. Nicméně všechny ŘJ LPG co jsem viděl byly napojené napřímo na baterii, nikoliv přes klíček. Co se týká mé STAG 100, předpokládám, že u ní by to nebyl problém, protože veškeré hodnoty v ní nastavené se ukládají do paměti eeprom, kteoru myslím že bude mít dnes každá ŘJ. Ověřil jsem tak, že po odpojení a zpětném připojení k autobaterii zůstaly veškeré uložené hodnoty beze změny. Ovšem nějaký smysl to jistě má, že plynaři ŘJ takto připojují... Sichr bude zeptat se někoho, kdo má stejnou ŘJ jako ty, případně vyzkoušet (a pro jistotu nahrát a uložit nastavené hodnoty).
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

no baterka bola párkrát odpojená a v pohode, niekedy to skúsim napojiť až za klúčik
inak zrejme budem dedovi meniť membrány na reduktore, lebo to tečie stále a volnobeh dosť kolíše, niekedy ide zdochnúť. predpokladám že určite membrány majú na to vplyv. teraz je revízna sada v akcii za 20€ čo je v pohode. pýtal som sa v LPG servise a motáci hneď že joj to máte starý typ reduktoru a to by chcelo úplne nový. isto chcú vytiahnuť z chudáka deda peniaze :x to mu to radšej sám vymením
Uživatelský avatar
PedroBA
Příspěvky: 29
Registrován: ned 10. kvě 2015 20:13:31
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od PedroBA »

ak by si mal zaujem tak mam 2 reduktory na predaj (aj vsetky ventily, hadicky, trubky, prepinac, komplet cely system), obidva su plne funkcne a v dobrom stave, som z BA keby nieco napis mi :)
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

pedroBA - máš systém Tartarini ? a reduktor G 79 SE a RJ je Junior Lambda control ? prepínač tam mám klasický len s kontrolkami - tri ledky červená (benzín), zelená a žltá (plyn)

inak nechel by som celý systém zakial je tento funkčný :D ale spýtam sa ako ti to štartovalo ? alebo aký si mal z toho dojem ? :D
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od Rob »

..výměnou membrán určitě nic nezkazíš, dost pravděpodobně tím odstraníš netěsnost a možná i další negativní projevy. Zvlášť pokud už mají něco za sebou, jako že podle fotek určitě mají. Výměna membrán není nic složitého, spíše je práce to potom seštelovat aby to dobře fungovalo. Ale s tím se dá i zajet k plynaři,pokud by se nedařilo. Nový reduktor - to je klasika u všech plynařů. Čtvrtinová práce za dvojnásobnej vejvar. Na co se prcat s membránama, když můžeme vyměnit celej reduktor a hejl to zaplatí ;-). Nechci nikomu kazit kšefty ale měnit starej reduktor za starej je podle mě práce k ničemu. Nikdo neví, za jak dlouho tam ty membrány odejdou, může to nastat klidně měsíc po montáži. Stejně by to chtělo vyměnit membrány za nové, což můžeš udělat rovnou u svého. Osobně bych si starý reduktor dal jen od někoho, u koho vím, že třeba před půlrokem měnil membrány a pak auto rozbil nebo neudělal technickou.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

áno ako vravíš, nové membrány sú istota.
video o výmene presne toho typu je tu https://www.youtube.com/watch?v=gOmXdh9NPpg
mám len otázku, ku čomu slúži jediný nastavovací šrob, ktorý tlačí na takú páku. je to aj vo videu. šteluje sa s tým volnobeh či niečo ako "bohatosť zmesi" ?
popr. by som s ním ani nehýbal, nastavenie by malo zostať
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od Rob »

jestli myslíš tu páku u šroubu, který se objeví ve videu okolo 4. minuty, tak to je šroub předepnutí membrán. Podle toho jak moc je povolenej nebo utaženej, tak jde do motoru více nebo méně paliva. Volnoběh se tím dá také poštelovat, ale jeho hlavní funkcí je nastavení citlivosti na akcelerační pedál (potažmo vzato na podtlak z motoru). Pokud je moc povolený, motor se zahlcuje velkým množstvím paliva, pokud je moc utažený, jede motor na chudou směs a nechce jít moc do otáček.

Myslím, že s tím šroubem po montáži nových membrán zahýbat budeš muset, protože málokdy vydrží ve stejné poloze po celou dobu od montáže. Tím jak membrány tvrdnou tak je nutno s ním laborovat pro dohonění správné fuknce LPG systému.
Cako88
Příspěvky: 7
Registrován: sob 27. čer 2015 6:17:03
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od Cako88 »

LPG by som na spinacku urcite nedaval. Su tam kondenzatory ktore drzia pamat RJ aj po odpojeni baterky, cize nastavenia LPG sa udrzia, ale nevydrzia vecne. U mna sa pamat vymaze a tym padom nastavi defaultne nastavenie RJ po 3 dnoch bez baterky. Mam to vyskusane.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

okej no dobre, skúsim polaborovať a ešte skúsim merať či nepadne odber ak odpojím jeden z el.mag.ventilov. chcem prísť ešte na chybu štartovania, či sa motor dusí mixom plynu a benzínu alebo sú odpojené vstreky a relé v RJ je KO alebo čo tam vobec je. skúsim rozobrať RJ a preskúmať niekedy :D
Uživatelský avatar
PedroBA
Příspěvky: 29
Registrován: ned 10. kvě 2015 20:13:31
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od PedroBA »

pipo444 píše:pedroBA - máš systém Tartarini ? a reduktor G 79 SE a RJ je Junior Lambda control ? prepínač tam mám klasický len s kontrolkami - tri ledky červená (benzín), zelená a žltá (plyn)

inak nechel by som celý systém zakial je tento funkčný :D ale spýtam sa ako ti to štartovalo ? alebo aký si mal z toho dojem ? :D



ano mam aj tartarini aj lovato.....auto islo do srotu ale lpg bol plne funkcny tak som si to vsetko odlozil, mam to ako nahradne diely lebo mam tiez na felde lpg tak ked sa mi nieco pokazi tak mam nahradne ale kludne ti predam ked nieco potrebujes. ja som stym spokojny, nemam stym ziadne problemy....ako silou mocou nezhanam ksefty, nepredavam to ale niekde si pisal ze nevies zohnat nejake diely tak som len napisal ze keby si nieco potreboval mam nejake nahradne diely.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: felda 1,3MPi a LPG Tartarini

Příspěvek od pipo444 »

aha okej. áno najprv som nemohol zohnať sadu membrán no potom som na internete našiel.
akože nič ma nehnevá, len to štartovanie, inak vraj má to LPG aj diagnostiku, kábel nie je problém no program hej. žiadny som na to nenašiel
Odpovědět