Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Re: Servo naklápění světel...
bretko, tady je zapojení Philips TDA3629 (v servech jsou snad 3619):
Na obrázku je vidět, že při připojeném děliči na vstup SET (po našem G) teče nějaký proud Iset z krabičky označené jako BROKEN WIRE, co si myslím značí přerušený drát. Dá se předpokládat, že pokud tenhle proudek přestane téct, tak dojde k zablokování výstupních zesilovačů na OUT 1 a OUT 2 a motorek se nebude točit. (Je tam i nějaká ochrana na zkrat)
Ostatně tomu odpovídá i tvůj příspěvek ob dva výše. Zkus si najít na webu datasheet, tam to snad bude rozepsané.
Ja umím jenom YES, NO a FUCK a z těch krabiček se toho moc nepozná.
Na obrázku je vidět, že při připojeném děliči na vstup SET (po našem G) teče nějaký proud Iset z krabičky označené jako BROKEN WIRE, co si myslím značí přerušený drát. Dá se předpokládat, že pokud tenhle proudek přestane téct, tak dojde k zablokování výstupních zesilovačů na OUT 1 a OUT 2 a motorek se nebude točit. (Je tam i nějaká ochrana na zkrat)
Ostatně tomu odpovídá i tvůj příspěvek ob dva výše. Zkus si najít na webu datasheet, tam to snad bude rozepsané.
Ja umím jenom YES, NO a FUCK a z těch krabiček se toho moc nepozná.
Re: Servo naklápění světel...
Jest tomu tak.
Z datasheetu TDA3629:
Zařízení funguje pouze tehdy, když je napájecí napětí v určitých mezích. Mimo tyto meze je zařízení vypnuto. Detekce podpětí zjišťuje, zda je napájecí napětí pod prahovou hodnotou. V takovém případě motor nebude aktivován, ale zůstává zkratován ve výchozím stavu.
Přepětí vypne celé zařízení, když je napájecí napětí vyšší než práh přepětí.
Obvod tepelné ochrany bude aktivní, jestliže teplota uzlu překračuje hodnotu ca 160 °C. Tento obvod sníží proud motoru, výsledekm čehož jsou nižší ztráty a tím nižší teplota čipu. Tyto podmínky nastanou pouze, když je motor blokován při vysoké teplotě okolí.
Je obsažena detekce přerušení vodiče od jezdce nastavovacího potenciometru, protože zařízení bude připojeno vodičem několik metrů dlouhým. Detekční obvod zabraňuje otáčení motoru, když je vodič přerušen. V tom případě brzda zůstává aktivni.
Obvod ochrany Vset k Vp chrání motor před otáčením, když je napětí na vstupu Vset nad prahovou hodnotou. To může být použito pro zjištění, zda vodič z jezdce nastavovacího potenciometru není zkratován na plus baterie. Také je obsažena ochrana před zkratem Vset na kostru. Motor bude zastaven, když Vset bude nižší než prahová úroveň.
Z datasheetu TDA3629:
Zařízení funguje pouze tehdy, když je napájecí napětí v určitých mezích. Mimo tyto meze je zařízení vypnuto. Detekce podpětí zjišťuje, zda je napájecí napětí pod prahovou hodnotou. V takovém případě motor nebude aktivován, ale zůstává zkratován ve výchozím stavu.
Přepětí vypne celé zařízení, když je napájecí napětí vyšší než práh přepětí.
Obvod tepelné ochrany bude aktivní, jestliže teplota uzlu překračuje hodnotu ca 160 °C. Tento obvod sníží proud motoru, výsledekm čehož jsou nižší ztráty a tím nižší teplota čipu. Tyto podmínky nastanou pouze, když je motor blokován při vysoké teplotě okolí.
Je obsažena detekce přerušení vodiče od jezdce nastavovacího potenciometru, protože zařízení bude připojeno vodičem několik metrů dlouhým. Detekční obvod zabraňuje otáčení motoru, když je vodič přerušen. V tom případě brzda zůstává aktivni.
Obvod ochrany Vset k Vp chrání motor před otáčením, když je napětí na vstupu Vset nad prahovou hodnotou. To může být použito pro zjištění, zda vodič z jezdce nastavovacího potenciometru není zkratován na plus baterie. Také je obsažena ochrana před zkratem Vset na kostru. Motor bude zastaven, když Vset bude nižší než prahová úroveň.
- 1.3MPi
- Příspěvky: 167
- Registrován: ned 02. bře 2008 15:49:08
- Bydliště: Stredné Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Škoda felicia 1.3MPi Lpg
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Já nevidím problém - v nejhorším to připájíš na ten zbyteček. Ten konektor není nějak rozebírací, že bys udělal novou kabeláž?
- 1.3MPi
- Příspěvky: 167
- Registrován: ned 02. bře 2008 15:49:08
- Bydliště: Stredné Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Pravdepodobne je, vytiahol som z neho nejakú poistku+gumičku(tesnenie), ale neviem oddelit ten stred kde sú piny od toho "púzdra". A nechcem ich pokaziť. Ešte jeden dotaz: dá sa nejak(multimetrom?) vyskušať funkčnosť motorčekov? Ovládač nemám, ani iný potenciometer.
EDIT: Tak som zistil, že konektor nejde nijak rozobrať, ale treba z neho vytiahnuť piny (po odistení poistky), tak tu s tým bojujem-pinzety, spinky, drotiky a nič
EDIT: Tak som zistil, že konektor nejde nijak rozobrať, ale treba z neho vytiahnuť piny (po odistení poistky), tak tu s tým bojujem-pinzety, spinky, drotiky a nič
Škoda felicia 1.3MPi Lpg
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
tady je několik obrázků ze stavby regulátoru , jako mustr posloužil jiný regulátor (bude použit v Š1203/TAZ1500 , úprava serv bude složitější ) , potenciometr 5kohmů drátový 2W rezistor 390ohmů 2W (cena cca 90kč) ,
serva jsou fabiové jejich úprava : odříznout kuličku , otevřít servo zevnitř provrtat jezdce vrtákem 4mm vyříznout závit M5 , vyčistit , zavřít , našroubovat závitovou tyčku s kuličkou z původního hydroštelu , nastavit na 42mm ,
úprava na světlech : snížit nálitek ochranné gumičky , snížit dosedací plochu serva , (stačil zlamovací nůž) , gumička použitá původní (feliciová) ,
napájení je vytaženo ze svorkovnice světla přes odkapový otvor ,
http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/reg.svetel
serva jsou fabiové jejich úprava : odříznout kuličku , otevřít servo zevnitř provrtat jezdce vrtákem 4mm vyříznout závit M5 , vyčistit , zavřít , našroubovat závitovou tyčku s kuličkou z původního hydroštelu , nastavit na 42mm ,
úprava na světlech : snížit nálitek ochranné gumičky , snížit dosedací plochu serva , (stačil zlamovací nůž) , gumička použitá původní (feliciová) ,
napájení je vytaženo ze svorkovnice světla přes odkapový otvor ,
http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/reg.svetel
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Ferdamravenec: na fabiáckých servech kuličku neřezat ... je tady dost lidí, kteří to potvrdí ... a nemusíš použít původní sersam z hydroštelu ...
1.3MPi: Podívej se výš jak píše mikka.. na multimetr se vyprdni.. funkčnost musíš vyzkoušet jedině, že na servo přivedeš napětí ...Takový 1kOhmový potenciometr bude stačit.. jeden konec na plus 12V, druhý na zem (kostru) a na běžec vstup na servo.. musí to makat ...
A ferdíkovi se omlouvám...
1.3MPi: Podívej se výš jak píše mikka.. na multimetr se vyprdni.. funkčnost musíš vyzkoušet jedině, že na servo přivedeš napětí ...Takový 1kOhmový potenciometr bude stačit.. jeden konec na plus 12V, druhý na zem (kostru) a na běžec vstup na servo.. musí to makat ...
A ferdíkovi se omlouvám...
Naposledy upravil(a) hydrant dne pon 10. říj 2011 10:23:53, celkem upraveno 4 x.
- MARWiN
- Příspěvky: 1997
- Registrován: čtv 08. dub 2010 21:43:24
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
takhle velkej rezistor je asi uplně zbytečnej z toho drátu nejde žádnej mega proud a v pohodě by stačilo i 0,5W je to defacto jenom referenční napětí,který se porovnává resp. dorovnává tím poťákem(jezdcem) v motorku
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
do těch hodnot jsem šel podle předlohy , jinak jsem měl připravený poťák 1k , rezistory půlwatové , do drátěného poťáku z důvodu možné poruchovosti uhlíkového a drátěné se dělají od 2W výš ,
odříznutí kuličky , vyvrtání díry , vyříznutí závitu , použití původního šroubu z hydro , se mi jevilo v dané chvíli nejjednodušší , páč hloubka otvoru v kuličce se mi zdála nedostatečně hluboká na to aby stabilně udržela nástavec , nehledě na následné doměřování , protože jsem nejdřív původní hydroštely rozebral na prvočinitele a ani neměl možnost oměřit podle jiného auta ,
hydrant : nic proti tobě , ale pokud odpovídáš na více příspěvků od různých členů měl bys to označit aby každý věděl komu to patří
odříznutí kuličky , vyvrtání díry , vyříznutí závitu , použití původního šroubu z hydro , se mi jevilo v dané chvíli nejjednodušší , páč hloubka otvoru v kuličce se mi zdála nedostatečně hluboká na to aby stabilně udržela nástavec , nehledě na následné doměřování , protože jsem nejdřív původní hydroštely rozebral na prvočinitele a ani neměl možnost oměřit podle jiného auta ,
hydrant : nic proti tobě , ale pokud odpovídáš na více příspěvků od různých členů měl bys to označit aby každý věděl komu to patří
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Zdravim,
pořídil jsem serva z kokty 1 a ovladač rovněž (po faceliftu) Mám ale podezření, že serva nechoděj. Můžu jim na řídící elektrodu nacpat 12V (abych viděl, jestli se pohnou), nebo je to pro ně už moc? A ještě maličkost: jak mám proboha sundat dvojramennej volant? má kulatej klaxon, po oddeklování na mně kouká další dekl, kterej se tváří, že je tam na fest...
Taky teda, když už to budu mít venku, tak ke stmívání přístrojovky na tom gombíku pro naklápění světel... Kdesi sem čet, že se to má připnout na +12 ze žlutý svorkovnice, 3tí pin... Noale tam je žlutejch svorkovnic poněkud vícero myslí se tim ta co je vpravo, obdélníková, připojená k přístrojovce?
pořídil jsem serva z kokty 1 a ovladač rovněž (po faceliftu) Mám ale podezření, že serva nechoděj. Můžu jim na řídící elektrodu nacpat 12V (abych viděl, jestli se pohnou), nebo je to pro ně už moc? A ještě maličkost: jak mám proboha sundat dvojramennej volant? má kulatej klaxon, po oddeklování na mně kouká další dekl, kterej se tváří, že je tam na fest...
Taky teda, když už to budu mít venku, tak ke stmívání přístrojovky na tom gombíku pro naklápění světel... Kdesi sem čet, že se to má připnout na +12 ze žlutý svorkovnice, 3tí pin... Noale tam je žlutejch svorkovnic poněkud vícero myslí se tim ta co je vpravo, obdélníková, připojená k přístrojovce?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
si přečti celý vlákno pořádně , příspěvky nepřeskakuj ,
kdyby jsi to udělal tak by jsi věděl že řízení se nepřipojuje na přímo ale je v nějakým poměru od napájení
kdyby jsi to udělal tak by jsi věděl že řízení se nepřipojuje na přímo ale je v nějakým poměru od napájení
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
To vim, že se připojí na ovladač, kterej tam hrne potenciometrem různý napětí... šlo mi o to, jestli připojením 12v na G ten motorek pošlu do věčnejch lovišť, protože zapojený to mám, ale motorky neběhaj. Tak bude buď chyba v ovladači, nebo v servu (nebo v zapojení, ale přece nejsem takovej mentál)...
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
je tam odporový dělič , nikdy to není napojené přímo na + nebo -
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Nahoře mrkni na příspěvek mikku, tam jsou celkem srozumitelně popsány všechny ochrany.
Mimo jiné se motorek nebude točit, když nebude připojen vývod G (přerušený vodič), když bude napětí na G nižší než 1,5V, nebo vyšší než 0,95Vp (napájecí napětí) co při 12V představuje cca 11,4V. Proto i když připojíš G na 12V motorek nepoběží.
Mimo jiné se motorek nebude točit, když nebude připojen vývod G (přerušený vodič), když bude napětí na G nižší než 1,5V, nebo vyšší než 0,95Vp (napájecí napětí) co při 12V představuje cca 11,4V. Proto i když připojíš G na 12V motorek nepoběží.
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Tady je "výcuc" parametrů:
Obvod pracuje už od 6 až 8V až do 18 až 22V. V rozsazích mimo tyto hodnoty "zafungují" ochrany a obvod nepracuje.
A ještě jako zajímavost dávám odkaz na stránky "huňadyho", kde u modelu Santa Fe je úplně stejná elektronika (i rozměrově) jako u některého modelu serva Škoda/VW. Bohužel mne známá serva z fabie to nejsou.
Vzhledem k tomu, že nepředpokládám problémy s mechanikou motorků bylo by možné se poohlédnout i po vrakáčích "huňáče" a desky u vadných serv jednoduše prohodit. Nebo se porozhlédnout i po jiných značkách.
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic. ... 257f7193f9
Obvod pracuje už od 6 až 8V až do 18 až 22V. V rozsazích mimo tyto hodnoty "zafungují" ochrany a obvod nepracuje.
A ještě jako zajímavost dávám odkaz na stránky "huňadyho", kde u modelu Santa Fe je úplně stejná elektronika (i rozměrově) jako u některého modelu serva Škoda/VW. Bohužel mne známá serva z fabie to nejsou.
Vzhledem k tomu, že nepředpokládám problémy s mechanikou motorků bylo by možné se poohlédnout i po vrakáčích "huňáče" a desky u vadných serv jednoduše prohodit. Nebo se porozhlédnout i po jiných značkách.
http://forum.cars.cz/hyundai/viewtopic. ... 257f7193f9
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Fajn, motorky fungujou, chyba bude v ovládání - vrčej, když je připojim na konektor tlumení přístrojovky (58d)(nevracej se, jenom vylezly), na konektoru G neni žádný napětí, ať točim ovladačem jak chci... Ovládání je, zdá se, nerozebiratelnej zatavenej celek, nebo jsem málo brutální...
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
nerozebíral jsi ty motorky? .... já si s tim lámal hlavu docela dlouho a pak jsem přišel na to, že někdo do těch motorku vlezl a blbě je složil. Dělalo mě to to samý ... vylezly a nezalezly
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
napiš čísla na který jsi co zapojil
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Maty píše:nerozebíral jsi ty motorky? .... já si s tim lámal hlavu docela dlouho a pak jsem přišel na to, že někdo do těch motorku vlezl a blbě je složil. Dělalo mě to to samý ... vylezly a nezalezly
Jasně, ale jenom ze zvědavosti - vyndal jsem tišták a zase zandal, je to na takovejch nožích, se nemá co pokazit....
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
ferdamravenec píše:napiš čísla na který jsi co zapojil
ovladač G - servo G (ani se nehlo)
ovladač 58d - servo G (servo vrčí.. vylezlo)
jinak
-ovladač +12 od spínače obrysovek na konektor 56 ovladače a ukostřeno za konektor 31 ovladače
-servo +12 z obrysovek u parabol (konektor 56/58?), kostra někam příhodně na šroub (konektor 31).. je to třípin, nejni co vymejšlet...
ovladač i serva z kokty 1 po faceliftu
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Nevím jaký typ ovladače z Octy máš (neznám je), ale už tu někde byla zmínka i o provedení bez regulátoru podsvitu (vývody pouze 1, 2 a 3). Většinou se pro servíčka využívají vývody takto:
vývod označený 31 - přijde na kostru (spolu s vývodem 31 serva)
vývod označený G - přijde na vývod G serva
vývod označený 56b - přijde na +12V (spolu s vývodem + serva - někde značeno též 56b)
Samozřejmě to je posáno jenom pro vyzkoušení - +12V na 56b pro definitivní připojení je potřeba vzít z jištěného přívodu.
Na regulaci podsvětlení se využívají vývody 58 a 58d.
A pro "řezače" kuliček na fabiáckých servách pár obrázků:
A to si myslím, že emiliův nápad s plastovýma šroubama je ještě lepší...
vývod označený 31 - přijde na kostru (spolu s vývodem 31 serva)
vývod označený G - přijde na vývod G serva
vývod označený 56b - přijde na +12V (spolu s vývodem + serva - někde značeno též 56b)
Samozřejmě to je posáno jenom pro vyzkoušení - +12V na 56b pro definitivní připojení je potřeba vzít z jištěného přívodu.
Na regulaci podsvětlení se využívají vývody 58 a 58d.
A pro "řezače" kuliček na fabiáckých servách pár obrázků:
A to si myslím, že emiliův nápad s plastovýma šroubama je ještě lepší...
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
správné zapojení popsal kolega , a má pravdu že to tu už někde je ,
sice není co řešit , ale jak bylo napsáno je lepší když všechna dráty budou vycházet z jednoho místa
přezkoušej ovladač , ohmmetrem
sice není co řešit , ale jak bylo napsáno je lepší když všechna dráty budou vycházet z jednoho místa
přezkoušej ovladač , ohmmetrem
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
uzovkar píše:Jasně, ale jenom ze zvědavosti - vyndal jsem tišták a zase zandal, je to na takovejch nožích, se nemá co pokazit....
To víš , že dá ... je tam taková posuvná páčka na tom tišťáku, která po osazení do motorku musí býr mezi tim ozubenym kolečkem a plechem co je přidělanej na konec toho plastu co jde skrz motorek
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Dá se to i na servu z fabie.
Po rozebrání uvidíme tohle:
na desce se součástkami (ze strany motorku) tohle:
Po poskládání je potřeba (někdy - závisí to na poloze kleštin) popostrčit běžec potenciometru do kleštin:
Když už tady dávám nějaké obrázky, tak ukážu proč se musí řezat kroužek na reflektoru při použití fabiáckýho serva:
A ještě pro kutily:
Po rozebrání uvidíme tohle:
na desce se součástkami (ze strany motorku) tohle:
Po poskládání je potřeba (někdy - závisí to na poloze kleštin) popostrčit běžec potenciometru do kleštin:
Když už tady dávám nějaké obrázky, tak ukážu proč se musí řezat kroužek na reflektoru při použití fabiáckýho serva:
A ještě pro kutily:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
k tomu řezání
ano, musí se, stačí do roviny s vnitřním kroužkem, je zbytečné odřezávat celé.
Jinak u ovladače stačilo z původního odříznou ten bazmekt na který je nacvaknutý otočný čudl hned těsně za "rozšiřující se" částí a provrtat 6-tku díru , nasadit na potenciometr a cvaknout vše zpět (volil jsem úpravu s "ponecháním vzhledu" ala původní hydro)
ano, musí se, stačí do roviny s vnitřním kroužkem, je zbytečné odřezávat celé.
Jinak u ovladače stačilo z původního odříznou ten bazmekt na který je nacvaknutý otočný čudl hned těsně za "rozšiřující se" částí a provrtat 6-tku díru , nasadit na potenciometr a cvaknout vše zpět (volil jsem úpravu s "ponecháním vzhledu" ala původní hydro)
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Zdravím, je tu z Prahy a blízkého okolí někdo šikovnej kdo by mi pomohl se zapojením? Už mám vše koupeno (ovládání, kabely natažený, motorky) ale nejsem moc kamarád s elektronikou, tak bych to raději nechal někomu zkušenějšímu dík
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: pon 17. dub 2006 8:37:38
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Nechce někdo komplet i se světlama za 1500?
ex nebožka 1,6 lpg
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Žádná dobrá duše nepomůže se zapojením?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
přijeď , ale je to přes sto kiláků
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Proč musíte bejt všici tak daleko už mám kvůli tomu naklápění pár dní TK propadlou, tak radši nechci riskovat delší tůry
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
píšeš že máš natažený kabely , motorky i ovládání , v čem je problém ?
motorky do světel ?
propojení ? připojení ?
motorky do světel ?
propojení ? připojení ?
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
propojení připojení s elektronikou nejsem velkej kamarád už se mi ozvalo pár dobrých duší...z plzně, příbram a sto kiláků
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
můžeš nafotit , to ovládání ?
jinak je to zcela jednoduchý ,
pravé světlo levé světlo ovládání
G spojit G spojit G
31 spojit 31 spojit 31 připojit ke kostře
56 spojit 56 spojit 56 připojit k tlumeným světlům (u přepínače nebo u světla)
jinak je to zcela jednoduchý ,
pravé světlo levé světlo ovládání
G spojit G spojit G
31 spojit 31 spojit 31 připojit ke kostře
56 spojit 56 spojit 56 připojit k tlumeným světlům (u přepínače nebo u světla)
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Zdravím. Pustil jsem se do předělání el. naklápění. S údivem jsem ale zjistil, že můj nový ovladač má na sobě piny označené 31 a to 2x, 56b jednou a 58b taky jednou a G - ten je jeden. Ovladač je koncernu VW a ná číslo 357 941 333, rok výroby asi 1992.
Můj návrh zapojení
G - signál pro serva
31 + 31 - kostra
56b - 12V
58b - nezapojovat
Souhlas ?
Můj návrh zapojení
G - signál pro serva
31 + 31 - kostra
56b - 12V
58b - nezapojovat
Souhlas ?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
ne , tu 58 zapojit , na obrysovku , je to podsvícení
jinak ostatní správně
jinak ostatní správně
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Takže takhle ?
G - signál pro serva
31 + 31 - kostra
56b + 58b - 12V
G - signál pro serva
31 + 31 - kostra
56b + 58b - 12V
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
každý si to zapojuje podle svýho uvážení
jinak :
56 +12V od hlavních světel (tlumených)
58 +12v od obrysovek
jinak :
56 +12V od hlavních světel (tlumených)
58 +12v od obrysovek
- McShort
- Příspěvky: 400
- Registrován: pon 29. led 2007 15:51:09
- Bydliště: Nová Paka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
58 od parkovaček...
když to dáš na tlumené tak nebudeš moct naklápět při rozvícených dálkách
když to dáš na tlumené tak nebudeš moct naklápět při rozvícených dálkách
pár fotek: http://www.mcshort.rajce.net
moje auto: http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=19851
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Všechny vozy koncernu VW a myslím že i ostatní mají možnost naklápět světla pouze při tlumených světlech. Nevím co je za nesmysl naklápět dálková světla. To platí i pro parkovačky.
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
Tak jsem na přání některých členů na předcházející stránce aktualizoval fotky regulátoru sklonu. Místo pryžového válečku tata_FIDO použil kousek hřídelky z puvodního regulátoru. Údajně šel nasadit na hřídel potenciometru. Mohl by napsat jak na to ....
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
chlapi jako traktorista řeším pár problémů.
sice jsem upe sám zvládl namontovat přední mlhovky na mojí feldu bez přípravy podle origo schématu, ale potenciometr ani s mým tuningem na traktoru nemám a tudíž ho neznám, každopádně mě trápí tyto detaily:
1. nebude se se zapojením stmívání přístrojů stmívat i kontrolka parkovaček? , stmívá se tím i podsvícení spínačů?
2. lze ten ovladač nějak rozdělit abych případně to kolečko na stmívání vůbec neměl, a tudíž mě to nenutilo ho zapojovat?
3. odkud vlastně ten kabel do té žluté patice vede? (abych věděl odkud ho odpojím abych ho případně na to stmívání připojil a od něj k původnímu místu táhl nový)
4. má tento systém nějaký odběr energie navíc, i když zrovna světla nenaklápíte?
5. nebude se to samo sklápět, když třeba přepnu na dálkové a vezmu tomu proud? nebo to funguje tak, že pootočim kolečko, motorek veme trošku proudu aby se pohl a pak zase musí dostat proud aby šel zpět?
všem moc děkuji za rady, tipy, návrhy.
sice jsem upe sám zvládl namontovat přední mlhovky na mojí feldu bez přípravy podle origo schématu, ale potenciometr ani s mým tuningem na traktoru nemám a tudíž ho neznám, každopádně mě trápí tyto detaily:
1. nebude se se zapojením stmívání přístrojů stmívat i kontrolka parkovaček? , stmívá se tím i podsvícení spínačů?
2. lze ten ovladač nějak rozdělit abych případně to kolečko na stmívání vůbec neměl, a tudíž mě to nenutilo ho zapojovat?
3. odkud vlastně ten kabel do té žluté patice vede? (abych věděl odkud ho odpojím abych ho případně na to stmívání připojil a od něj k původnímu místu táhl nový)
4. má tento systém nějaký odběr energie navíc, i když zrovna světla nenaklápíte?
5. nebude se to samo sklápět, když třeba přepnu na dálkové a vezmu tomu proud? nebo to funguje tak, že pootočim kolečko, motorek veme trošku proudu aby se pohl a pak zase musí dostat proud aby šel zpět?
všem moc děkuji za rady, tipy, návrhy.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
1- bude / záleží na místě zapojení
2- to si teď nevzpomenu
3-spojení B8 ve svazku za přístrojovou deskou , do spoje to vede z pojistkovky svorkovnice BE pin 3
4-+-nic
5- když přepneš na dálk a vrátíš nedělá to nic , když přepneš na dálk pootočíš a až přepneš na tlum tak se to přenastaví
2- to si teď nevzpomenu
3-spojení B8 ve svazku za přístrojovou deskou , do spoje to vede z pojistkovky svorkovnice BE pin 3
4-+-nic
5- když přepneš na dálk a vrátíš nedělá to nic , když přepneš na dálk pootočíš a až přepneš na tlum tak se to přenastaví
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
tak pokud by to stmívalo i kontrolku, tak bych radši nějak tu stmívací polovinu spínače zdemoloval a zakryl, abych tam měl jen to kolečko na naklápění.
poradí někdo jak na to?
nebo není tu někdo z kutnohorska kdo by mi to za příplatek pomohl namontit?
zatím tam mám půl roku starý hydroštel a ještě teť mě z toho bolí packy
poradí někdo jak na to?
nebo není tu někdo z kutnohorska kdo by mi to za příplatek pomohl namontit?
zatím tam mám půl roku starý hydroštel a ještě teť mě z toho bolí packy
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
pořiď z octy 1 jen ovladč sklonu bez stmívače a máš po problému.
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
pokud je to tedy takto tak poslední na co si netroufám je nacpat ty motůrky do světel.
ne že bych si nevěřil ale řekněme že moje zručnost se spíš hodí tam, kde se dá dovařit, nebo dolepit materiál zpět v případě nehody...........
fakt tu není kutnohorák co už to dělal?
ne že bych si nevěřil ale řekněme že moje zručnost se spíš hodí tam, kde se dá dovařit, nebo dolepit materiál zpět v případě nehody...........
fakt tu není kutnohorák co už to dělal?
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
přijeď tuto sobotu do HK na sraz, jistě tam bude někdo kdo to má, tak zkoukneš v reálu. Prachy vraž do benzinu a vlastní naklápění pak zmákneš sám. Nic na tom není. A původní origo kolečko nechceš ponechat??
Ještě k tomu odběru. Jelikož je to u továrního zapojení u většiny aut napájeno z tlumených světel, tak to přestane makat s vypnutím světel. Tudíž spotřeba nulová.
Ještě k tomu odběru. Jelikož je to u továrního zapojení u většiny aut napájeno z tlumených světel, tak to přestane makat s vypnutím světel. Tudíž spotřeba nulová.
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
nevím které kolečko myslíš, pokud myslíš to co držím v ruce když si naláduju kufr, tak když by to šlo.....
ale to už bych tuplem neudělal sám.........
ale to už bych tuplem neudělal sám.........
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
myslel to origo kolečko reg světel , to které přijde sem : http://pvdferdamravenec.rajce.idnes.cz/ ... 170010.jpg
kdybych udělal fotku jak to vypadá namunděný v autě tak nic nepoznáš , prostě je to furt origo
kdybych udělal fotku jak to vypadá namunděný v autě tak nic nepoznáš , prostě je to furt origo
-
- Příspěvky: 358
- Registrován: pon 29. říj 2012 22:26:21
- Bydliště: Kutnohorsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrické ovládání sklonu světel, servo naklápění
ale to si asi doma sám při svých znalostech nevyrobím nebo jo?
spíš bych opravdu radši kdyby se tu z vás našel někdo blízko kutné hory, čáslavi......
spíš bych opravdu radši kdyby se tu z vás našel někdo blízko kutné hory, čáslavi......