Vybitá baterie

Cibule - FK

Vybitá baterie

Příspěvek od Cibule - FK »

Zdravím Pánové,
koupil jsem si nové rádio Sony 4x52w mosfet,2x repro nějaké šunky původní, 2 x repro hertz 90 rms, 95db a pasivní subwoofer 250 rms, 92db se zesilovačem obojí magnat, všechno jsem zapojil hrálo to výtečně, pak jsem jel asi 20km, a najednou se začalo radio restartovat udělalo to tak 4 krát tak jsem ho vypnul a pak jsem se najednou nerozjel na křižovatce, musel jsem dát výstražné, když jsem tam dal jedničku auto nechtělo jet čím víc jsem dával plyn tím více se dusilo a klesaly otačky volnoběh kolísal, tak sjem to vypnul a už vůbec nenastartoval, teď nabíjím baterii, chci se zeptat jestli je možné že baterie je slabá mám tam jen 44AH, teď nevzpomenu ani značku ani jak dlouho tam je, nebo že to alternátor nestíhá dobít ? Ze zesáku mám silné kabely až k baterii jak plus tak mínus nemám to dané na kostru, dálo mám ze tesáku modrý tenký kabel k radiu na zapnutí vypnutí, a bedny mám tež natažené silnou dvojlinkou, a cinche tež kvalitní. Je mi divné že se to vybilo při jízdě kdyby to stálo tak bych to pochopil ale za jízdy. Může alternátor dobíjet nějak slaběji když je starý? Nebo je to tak že bud dobíjí a nebo ne. Jsem ve všem amatér tak prosím o rady co jak udělat, abych když tam zítra hodím tu baterii a zapnu radio zas nemusel nabíjet :D
Uživatelský avatar
JoS
Příspěvky: 258
Registrován: čtv 07. led 2010 17:02:30
Bydliště: Pardubice/Seč

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od JoS »

Aku v autě je pouza tzv. startovací baterie.Zdrojem proudu v autě je alternátor.Pokud máš takovéto audiomonstrum,tak si sežeň alternátor Bosch 120A a výše.
MartyS123
Příspěvky: 19
Registrován: pát 21. srp 2015 14:55:34

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od MartyS123 »

Zdravím,
Dnes jsem jel na na nákup a z5. Zhruba v půlce cesty z5 mi přestalo jít autorádio(bylo puštěno do pozadí tak aby bylo slyšet ale neřvalo) potom přestali jít světla. Auta jsem zastavil a nechal běžet motor ,šel se kouknout na přední a na zadní světla skoro nesvítili, když jsem se vrátil auto bylo chcípnuté a nešlo nastartovat byla vybitá baterie. Co to mohlo způsobit ? Vyřešilo se to dobití baterkou jen nechci aby se to neopakovalo.
Žádná ektrika v autě není alaram,central atd. Krom toho rádia

Alternátor jsme potom ještě vyzkoušeli a dobíjí vpořadku.
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od Maty »

pokud alternátor je v pořádku tak není možné aby za nastartovanéh motoru chcíplo auto na to, že dojde energie ...
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
MartyS123
Příspěvky: 19
Registrován: pát 21. srp 2015 14:55:34

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od MartyS123 »

Čím to tedy může být mám ten alternator dat na nejakej podrobně prozkouseni ?
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od Maty »

Nevím jak jsi ho zkoušel ty .. ale pokud je v pořádku tak při nastartovaném motorku musí dávat minimálně 13,5V
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
MartyS123
Příspěvky: 19
Registrován: pát 21. srp 2015 14:55:34

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od MartyS123 »

Dává něco málo přes 14,1X
Andy486
Příspěvky: 161
Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od Andy486 »

A baterku po nabití si meral? nechaj ju odpojenú aspoň 6 hodín po nabití a odmeraj, možno je na jednom článku skrat , bude mať okolo 10,5 V ,alebo aj menej.... ak je moc stará,alebo sa niekedy prebila, mohol jeden článok takto odísť......alternátor ak dáva 14,1 je OK, ešte prípadne odmeraj pri pridanom plyne, aké je napätie...
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
MartyS123
Příspěvky: 19
Registrován: pát 21. srp 2015 14:55:34

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od MartyS123 »

Dnes jsem měřil, auto stálo celý den napětí k večeru bylo 12,88V. Co tedy může způsobit to že při nastartovaném motoru vybije baterta+chcípne ?

Alternátor jsem měřil hned po nabité baterce jak při volnoběhu tak při plynu pohybovalo se to okolo těch 14,1X V
kwik
Příspěvky: 616
Registrován: stř 02. led 2013 16:19:11

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od kwik »

co kostra motoru?
MartyS123
Příspěvky: 19
Registrován: pát 21. srp 2015 14:55:34

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od MartyS123 »

Kde jí najdu ? :(
MartyS123
Příspěvky: 19
Registrován: pát 21. srp 2015 14:55:34

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od MartyS123 »

Dnes jsem jel a po zastavení jsem zkontroloval napětí na beterce 12,40-50 potom vypnul motor, nastartoval a pak to kolisalo mezi 12,50-13
Andy486
Příspěvky: 161
Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od Andy486 »

po zastavení , ale s bežiacim motorm si mal na baterke iba 12,5V ?? ak boli pozapínané svetlá , ventilátor a podobne, tak ešte OK, ale ak bolo všetko vypnuté a motor bežal je to strašne málo ! , baterka sa prakticky nedobíja pri tak malom napätí... to vyzerá ako keby alternátol nedobíjal po zahriatí na vyššiu teplotu :scratch: - ak máš tú možnosť, vytiahni ho, rozober, vyčisti a podoťahuj všetko, možno by som na tvojom mieste skúsil vymeniť regulátor dobíjania a premeral aj diódový most v alternátore keď to budeš mať rozobrané... alebo ma ešte napadlo, či nieje moc voľný remeň na aleternátore, že by sa pri väčšom zaťažení prešmykoval ???
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
Andy486
Příspěvky: 161
Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od Andy486 »

a kostra motoru je taký hrubý čierny kábel na ľavej strane - ide kábel z batérie na podbeh/karosériu/ a odtiaľ dolu na motor...
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
MartyS123
Příspěvky: 19
Registrován: pát 21. srp 2015 14:55:34

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od MartyS123 »

Na kostře mi nic divnýho nepřišlo¨, byla namontovaná od baterky ke karoserii a od karoserie k motoru. Teď jsem to měřil a už to nedobíjí ani při startu ... :(. Zajímávě že když se mi to stalo prvně tak to potom dobíjelo vpořadku.
Když mi auto stojí tak to má kolem těch 12,8
Zapnu motor 12,5
Motor + Světla 12,3

Dobrá jdu zkusit ten řemen.
v tom regulátoru napětí můžou být jen špatný uhlíky něbo ještě něco ?
Potom se na to vrhnu :D Demontáž nevypadá nějak složitě https://www.youtube.com/watch?v=8bpsM73F7pQ
Andy486
Příspěvky: 161
Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od Andy486 »

Tak skús pozreť ten remeň, ale keď už to nedobíja vôbec , pravdepodobne to bude ten regulátor, nieje to nič výnimočné..... môžeš ho skúsiť vymeniť aj na alternátore, ktorý je ešte namontovaný v aute, regulátor držia iba 2 šróby. Väčšinou bývajú vybehané uhlíky(alebo mne jeden raz odpadol úplne)... no ak alternátor vymontuješ (nieje to nič zložité) tak mu kontrola a vyčistenie neuškodia ;)
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
Andy486
Příspěvky: 161
Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od Andy486 »

ešte ma napadlo, keď to nedobíja, tak kontrolka baterky svieti? resp. pred naštartovaním či svieti, aby nebola vypálená, lebo cez ňu ide budenie alternátora....
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
MartyS123
Příspěvky: 19
Registrován: pát 21. srp 2015 14:55:34

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od MartyS123 »

http://martys123.rajce.idnes.cz/Altik#I ... 091249.jpg
ty uhlíky jsou dost dlouhý to že tam jsou ty drážky na tom jednom vadí to nějak ?
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od pipo444 »

uhlíky sú dobré. aj keby žiarovka-kontrolka dobíjania nesvietila tak altík sa nabudí cez rezistor, ktorý je paralelne ku žiarovke ako "poistka" keď sa vypáli žiarovka.druhá možnosť je samonabudenie altíku v určitých otáčkach ( cez 2000 ?)

buď je KO samotný altík alebo vedenie. najlepšie ak by si mal náhradný/alebo od koho požičať a vymeniť kus za kus na skúšku. zišlo by sa skontrolovať všetky silové spoje aj tú kostru aj +.ale aj rozobrať a očistiť od oxidu :!: u 1,3 je spoj kábla od altíku niekde pod palubovkou nad prístrojovkou. ale predpokladajme že ten je dobrý.
MartyS123
Příspěvky: 19
Registrován: pát 21. srp 2015 14:55:34

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od MartyS123 »

Nakonec jsem vyměnil celej altík za starší magneton ten je ok :) Ten co tam byl je sice novej(vypadá tak ,nevím od předchozího majitele) ale je to čína.. Každopádně si ho nechám pro případné součástky do toho co tam je teď jestli to půjde :D
Odpovědět