Klimatizace vs. teplota motoru

Re: Klimatizace vs. teplota motoru

Příspěvekod pipo444 » pon 03. říj 2016 15:48:39

u sériového chladiča 1,3 je vývod uhlopriečne dole oproti prívodu, a termospínač je pri vývode. u 1,9D chladičia je vývod pod prívodom a v strede medzi nimi termospínač. teda isto môže spínať skôr. u 1,9D je expanzka napojená cez T kus a to tak, že jedna strana ide ku kúreniu a druhá ide k vodnej pumpe a výmenníku olej/voda. chladiaci systém sa odvzdušnuje viac-menej sám, ak nalievam vodu tak aj cez čidlo teploty aby sa motor naplnil z "oboch strán" :D inak je dobre keď vetrák chladí, aspoň sa to neuvarí. možno sa na chladič nedostáva potrebné množstvo vzduchu. aký máš typ masky ? stará alebo nová tvár ?
pipo444
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16

Re: Klimatizace vs. teplota motoru

Příspěvekod HeavySmoker » pon 03. říj 2016 22:39:11

Tak jsem to dnes pozoroval, teplota se za jízdy drží kolem 90-92°C. Když zastavím, nechám to na volnoběh tak ještě kousek vyleze na cca 93-94°C, tak sepne větrák na první stupeň a chladí cca 1,5min a vypne....a tak pořád dokola. Na horní hadici udržím ruku vteřinu nebo dvě. Na spodní pořád. Venku bylo asi 13°C. Co jsem ještě pozoroval, že oproti firemní 1.6ce mi topení poznání méně topí (u firemní téměř neudržím ruku u výdechu). Když fouká větrák tak přes klimachladič cítím pěkný průvan, takže čisté budou, a mají mezi sebou mezeru cca 1cm. Víčko na expanzce s tím souviset může? Ještě zkusím někde sehnat ten plast na usměrnění vzduchu na NF. Pak vyndám termostat a spínač a zkusím změřit kdy se co stane. Spínač je nový EPS z kelly, ale může být i vadný....
Uživatelský avatar
HeavySmoker
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 161
Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
Bydliště: Praha

Re: Klimatizace vs. teplota motoru

Příspěvekod 103457 » úte 04. říj 2016 7:44:38

Tak mě se zdá, že to není až tak hrozné, jak jsi popisoval, je to celkem standard. 1,6ka sice spíná saharu na kratší dobu, ale účinnost chlazení bude závislá i na čerpadle, jak rychle dokáže honit vodu dokola a u 1,3ky to bylo vždycky slabšínež u 1,6ky.
Myslím, že aktuální stav není až takový problém. Pokud jsou hadice horké a tvrdé, tak je víčko expanzky dobré. Teoreticky pokud by se termostat otevíral málo, tak by to mělo vliv na průtok, že by se do chladiče dostávalo malé množství vody a proto vychlazení celého okruhu trvá 1,5 minuty, jak popisuješ. Ale zase by se častějc vypínal a zapínal větrák, protože voda v chladiči by se za tu dobu stačila vychladit.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Palec nahoru! 95 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 10588
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary

Re: Klimatizace vs. teplota motoru

Příspěvekod pipo444 » úte 04. říj 2016 13:51:04

ešte ma napadá zlomená prepážka v radiatori kurenia, menej by to kúrilo a zároveň sa cez ten radiator vyžiaruje prebytočné teplo, keďže voda cez neho prúdi stále, no obteká ho len vzduch pomocou klapiek. :)
pipo444
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16

Re: Klimatizace vs. teplota motoru

Příspěvekod Honzis » úte 04. říj 2016 19:22:48

Kdyby se ti málo otevíral termostat, tak to na dálnici uvaříš. Tam bych problém neviděl. Topení srovnáváš na volnoběh nebo za jízdy? Zrovna dneska mě ofouklo vedro, když jsem po 20 minutách v koloně konečně vyjel na výpadovku a motor se dostal nad 1500ot. Pokud to blbě topí za jízdy, máš buď přicpanej radiátor, nebo něco s klapkama. Jiný možnosti nejsou.
Jinak to chování větráku mě přijde celkem OK. Dojedu ke garážím, otevřu první vrata, najedu před svou garáž a většinou když odemykám, zapne větrák. Někdy stihne vypnout, než zaparkuju, někdy dobíhá chvilku po. Na tu minutu a něco by to mohlo sedět.Spínač mám taky nějaký 2stupňový.
Honzis
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 381
Registrován: pon 07. pro 2009 12:49:44
Bydliště: Brno

Re: Klimatizace vs. teplota motoru

Příspěvekod HeavySmoker » sob 20. led 2018 0:25:40

Jaké máte zkušenosti se značkami chaldičů? Pořád řeším problém s chlazením viz víše. I teď když mrzne a jedu tak větrák velmi často jede na první stupeň, občas i na druhý, a to ani nemusím poskakovat v koloně. Chladič je tam asi VIKA... čerpadlo dva roky staré HEPU. Mohlo by to způdobovat vadné těsnění pod hlavou?
Uživatelský avatar
HeavySmoker
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 161
Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
Bydliště: Praha

Re: Klimatizace vs. teplota motoru

Příspěvekod ferdamravenec » sob 20. led 2018 3:57:47

helej pošli adresu , pošlu ti jinej spínač na zkoušku
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 3877
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: Klimatizace vs. teplota motoru

Příspěvekod HeavySmoker » sob 20. led 2018 15:23:51

Díky za nabídku, :-), spínač jsem už zkoušel vařit ve vodě a měřit teplotu a odpovídalo to, takže tím to nebude. Nicméně ručička drží cca těch 90-92°C i podle dianostiky, je to celé divné :D
Uživatelský avatar
HeavySmoker
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 161
Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Topení a klimatizace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků