Pískání ventilátoru topení
ventilator vrzani
Cao panove,
dneska mi nejak zacal kecat do rizeni ventilator zacal piskat, tak jsem ho odekloval, namazal silikonem a bylo po piskani JENZE, ta potvora jednou piska, pak prestane, pak zase zacne, pak zniceho nic presta a zase nanovo, a to dela behem chodu i po zmene otacek. Nezazil nekdo toto? namazany to je a menit ho nehodlam. DIky
dneska mi nejak zacal kecat do rizeni ventilator zacal piskat, tak jsem ho odekloval, namazal silikonem a bylo po piskani JENZE, ta potvora jednou piska, pak prestane, pak zase zacne, pak zniceho nic presta a zase nanovo, a to dela behem chodu i po zmene otacek. Nezazil nekdo toto? namazany to je a menit ho nehodlam. DIky
Re: ventilator vrzani
Rozobrať ventilátor, vyčistiť, namazať ložiská. Na nejaký čas to pomôže. Ale to som mal iba lahšiu formu pískania na najnižších otáčkach. A keď nie, tak výmena.
Re: ventilator vrzani
no on napsal že ho rozebral a vyčistil
zimou se zmenšují materiály. co znám tak píská snad každá felda. za tři měsíce je jaro a pak to už dělat nebude.
mě píská už od výroby 10 let. rozdělal jsem to jednou a stejně to nepomohlo. tak ať si holka pískne
zimou se zmenšují materiály. co znám tak píská snad každá felda. za tři měsíce je jaro a pak to už dělat nebude.
mě píská už od výroby 10 let. rozdělal jsem to jednou a stejně to nepomohlo. tak ať si holka pískne
Re: ventilator vrzani
Silikon tomu moc nepomůže.
Chce to vyndat ventilátor, očistit okolí ložisek a namazat motorovým olejem. Nechat vsáknout do ložisek.
Chce to vyndat ventilátor, očistit okolí ložisek a namazat motorovým olejem. Nechat vsáknout do ložisek.
Re: ventilator vrzani
Mě pomohlo WD40
I kdybych měl jít údolím stínu smrti, ničeho zlého se nebojím, neboť ty se mnou jsi: tvůj prut a tvá hůl mě konejší.
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...
U ostatních se evoluce projevuje stylem: Chodítko, odstrkávadlo, kolo, fichtl, mašina, auto......
no a já jdu zase pozpátku...Auto, motorka, kolo.... ale nebojte, protože stejně se zase sejdem u toho chodítka...
piska ventilator
Teraz ked zacalo poriadne mrznut a ja puscam vent. na plne zacal piskat da sa tam nieco nastriekat aby zmizol ten odporny zvuk.
- URNA
- Příspěvky: 1669
- Registrován: sob 09. úno 2008 15:34:45
- Bydliště: Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: piska ventilator
mě to dělá taky.Musíš to robret a promáznout
Felda 1.3 a hlavně jí dej napííít!!!! 1náááááááááá 2náááááááááááááá 3 náááááááááááááááááááááááááá
.........
.........
Pískání ventilátoru topení
Mám problém. Dost hnusně mi drnčí, hučí, řve, studený větrák. Pokud zapnu topení, tak je ticho. Ale když přepnu na studený vzduch, tak to vydává dost nepříjemný zvuk. Nemám klímu, jen větrání s topením.
Nemáte někdo radu jak to snadno opravit. Případně návod jak to rozebrat a jak se k tomu dostat?
Nemáte někdo radu jak to snadno opravit. Případně návod jak to rozebrat a jak se k tomu dostat?
- Martin420
- Příspěvky: 1221
- Registrován: čtv 07. led 2010 1:22:44
- Bydliště: Čadca / Ostrava - Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hučí mi studený větrák.
Mal som to už rozobraté. Ten najvrchnejší plastový kryt sania vyhodíš von tak, že odcvakneš spredu a zozadu po 3 tie zacvakávacie pliešky, z bokov sú myslím 1 alebo 2. Dá sa to odistiť napr. keď zapáčiš šrobovákom. Po zhodení krytu sa ti naskytne pohľad na ďalšie 2 plastové kryty - to sú už kryty na samotné "vrtule" motorčeka. Na odistenie týchto plastov povoľ vrchný šrob v zadnej stene celého toho nasávacieho boxu (keby som mal foto hneď by sa mi to lepšie opisovalo, rozoberal som to pred pol rokom ešte v zime lebo mi to robilo presne čo opisuješ - na studenom vzduchu piskal jak šialený, zvlášť keď vonku mrzlo...). Spredu na tých plastoch je ďalší šrob - to je uchytenie celého motorčeka aj s vrtuľami v tých plastoch aby držal "vo vzduchu" a aby vrtule neškrtali pri točení o tie plasty zvnútra. Tebe postačí teda povoliť najprv ten zadný šrob čím sa ti celé tie plasty uvolnia. Pozor na kábel idúci z motorčeka - je dosť krátky. Povytiahni celý motorček aj s tými plastami. Teraz už ich môžeš odcvaknúť cez zacvakávače ktoré sú po stranách tých plastových krytov pre vrtule, no a tým pádom si už pri samotnom motorčeku.
Po rozobratí som ho ja vyčistil normálne kefou od vysávača + nastriekal som do neho kontakt sprej, do častí ktoré sa pohybujú a nie sú priamou súčasťou elektriky motorčeka som dal aj trošičku zo spreja na mazanie spojov ktorý má zároveň aj konzervačné účinky. Potom som si motorček položil krížom cez box sania a ešte za rozobratého stavu som ho odskúšal. Pískanie prestalo, dodnes za uplynulý pol rok nezapískal už ani raz. Pri tej príležitosti som vyčistil aj dno toho boxu nasávania - je tam spravený lievikový priepust ktorého úlohou je odvádzať vodu preč zo sania. Mal som tam asi cm vrstvu rozličného usadeného bordela. Na spodku je akoby gumená záslepka - pozor až si ju silným tlakom nevedomky nevyrazíš do motora (dosť ťažko sa tam potom hľadá ) - stačí ju opatrne vytlačiť a prepláchnuť pod vodou a znova naraziť nazad.
Keď budeš mať všetko nachystané, stačí motorček najprv vložiť do tých okrúhlych plastov na vrtule, treba dať obzvlášť pozor aby sa všetky zacvakávače poriadne zacvakli lebo potom to robí neplechu. Na záver už len naraziť vrchný kryt a zaistiť pomocou plieškov a hotovo
Ak máš v aute rozperu, odporúčam ju pred touto operáciou vyhodiť z auta pre lepší prístup k saciemu boxu.
Po rozobratí som ho ja vyčistil normálne kefou od vysávača + nastriekal som do neho kontakt sprej, do častí ktoré sa pohybujú a nie sú priamou súčasťou elektriky motorčeka som dal aj trošičku zo spreja na mazanie spojov ktorý má zároveň aj konzervačné účinky. Potom som si motorček položil krížom cez box sania a ešte za rozobratého stavu som ho odskúšal. Pískanie prestalo, dodnes za uplynulý pol rok nezapískal už ani raz. Pri tej príležitosti som vyčistil aj dno toho boxu nasávania - je tam spravený lievikový priepust ktorého úlohou je odvádzať vodu preč zo sania. Mal som tam asi cm vrstvu rozličného usadeného bordela. Na spodku je akoby gumená záslepka - pozor až si ju silným tlakom nevedomky nevyrazíš do motora (dosť ťažko sa tam potom hľadá ) - stačí ju opatrne vytlačiť a prepláchnuť pod vodou a znova naraziť nazad.
Keď budeš mať všetko nachystané, stačí motorček najprv vložiť do tých okrúhlych plastov na vrtule, treba dať obzvlášť pozor aby sa všetky zacvakávače poriadne zacvakli lebo potom to robí neplechu. Na záver už len naraziť vrchný kryt a zaistiť pomocou plieškov a hotovo
Ak máš v aute rozperu, odporúčam ju pred touto operáciou vyhodiť z auta pre lepší prístup k saciemu boxu.
Re: Hučí mi studený větrák.
Jo díky pěkný popis, podle toho to půjde.
Takže není třeba nic měnit? Jen vyčistit a promazat? Tak to je fajn. Až bude pěkně tak na to vlítnu. Díky, moc.
Takže není třeba nic měnit? Jen vyčistit a promazat? Tak to je fajn. Až bude pěkně tak na to vlítnu. Díky, moc.
Re: Hučí mi studený větrák.
Ten kabel od motorku je lepší odpojit od svorkovnice (na straně u baterie). Gumová průchodka se posune dovnitř do topení. Pak se dá kabel i s průchodkou a svorkovnicí vytáhnout směrem dovnitř k motorku.
Stačí odšroubovat dva šroubky nahoře na plastové desce, držící celý větrák ve skříni topení. Dole je to jenom zasunuté. Celý větrák se pak dá odnést na ponk a další demontáž dělat v pohodě tam.
Stačí odšroubovat dva šroubky nahoře na plastové desce, držící celý větrák ve skříni topení. Dole je to jenom zasunuté. Celý větrák se pak dá odnést na ponk a další demontáž dělat v pohodě tam.
- Martin420
- Příspěvky: 1221
- Registrován: čtv 07. led 2010 1:22:44
- Bydliště: Čadca / Ostrava - Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hučí mi studený větrák.
Ako mikka spomenul, dá sa vyhodiť von úplne, ale nakoľko sa mi to zdalo byť trocha zbytočné (už tam aj tak nie je ďalej moc čo rozobrať a zbytočne sa mi vrtať násilím do toho motorčeka nechcelo...), tak som to ani neodpojoval, len som to celé vyčistil, premazal, kontakt sprej a hotovka. Odskúšať, zložiť a viac sa tým nezaoberať Jo, ten detail som zabudol s tým nasúvaním do spodnej časti, je tam taká dosadacia guma, takže ako mikka napísal - zo zadnej steny vyšrobovať, potom vysunúť von a pri spätnej montáži tam nezabudni zasa dať tú gumičku, inak by to robilo rámus spôsobený vibráciami (čo by teoreticky mohlo samotný motorček časom aj poškodiť)
Edit: Stony ja som nemenil nič, po spomínanej oprave sa všetky neželané pazvuky od motorčeka stratili a viac neobjavili
Edit: Stony ja som nemenil nič, po spomínanej oprave sa všetky neželané pazvuky od motorčeka stratili a viac neobjavili
Re: Hučí mi studený větrák.
Tak jsem to rozebral a zjistil jsem že větrák vůbec nedrnčí. Je úplně v pohodě. Tak nevím.
Ono mi to drnčí jen když mám zařazenou rychlost, přepnuté na studený vzduch a jedu. Ozývá se to z fukaru. Nejvíce se to ozývá když zrychluju.
Pokud jedu na neutrál, nebo auto jen tůruju, tak to nedělá rámus.
Na teplý vzduch to nedělá rámus v žádném režimu. To jsem z toho jelen.
Jestli to nemá něco společného s tím, že se mám asi posranou regulaci napětí. Protože když je večer a z neutrálu šlápnu na plyn, tak se mi světla více rozsvítí. Pokud to při zařazené rychlosti a zrychlování posílá více proudu do okruhu, pak by se větrák točil rychleji a dělal rámus. Na neutrál by pak rámuse nedělal, protože je v okruhu stejné napětí.
Nevíte někdo co vyměnit, abych měl napětí pořád vyrovnané?
Existuje tohle:
http://www.autodily-dnd.cz/skoda/felici ... ru-d78135/
Ale to je jen pro BMM ne? Já mám MPI.
Ono mi to drnčí jen když mám zařazenou rychlost, přepnuté na studený vzduch a jedu. Ozývá se to z fukaru. Nejvíce se to ozývá když zrychluju.
Pokud jedu na neutrál, nebo auto jen tůruju, tak to nedělá rámus.
Na teplý vzduch to nedělá rámus v žádném režimu. To jsem z toho jelen.
Jestli to nemá něco společného s tím, že se mám asi posranou regulaci napětí. Protože když je večer a z neutrálu šlápnu na plyn, tak se mi světla více rozsvítí. Pokud to při zařazené rychlosti a zrychlování posílá více proudu do okruhu, pak by se větrák točil rychleji a dělal rámus. Na neutrál by pak rámuse nedělal, protože je v okruhu stejné napětí.
Nevíte někdo co vyměnit, abych měl napětí pořád vyrovnané?
Existuje tohle:
http://www.autodily-dnd.cz/skoda/felici ... ru-d78135/
Ale to je jen pro BMM ne? Já mám MPI.
- Martin420
- Příspěvky: 1221
- Registrován: čtv 07. led 2010 1:22:44
- Bydliště: Čadca / Ostrava - Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hučí mi studený větrák.
No ono ja keď som to rozobral a pustil som ten vetrák, tak mi momentálne tiež nehučal. Ale robil som tento servis práve v zime aby som zistil či to bolo tým vetrákom. Cez deň bolo relativne teplo, tak nehučal ani pred vyčistením a namastením a ani potom. Až nasledujúce mrazivé ráno mi potvrdilo že som spravil dobre keď som ho poriešil - nehučal a ani raz už odvtedy nezapískal.
Ten regulátor napätia sa dá zohnať aj na MPi v nejakej solidnejšej mototechni, skús sa popýtať Rozhodne ho ale vymeň, ak je dlho mimo prevádzku tak to dokáže narobiť v elektrike auta pekný bordel...
Ten regulátor napätia sa dá zohnať aj na MPi v nejakej solidnejšej mototechni, skús sa popýtať Rozhodne ho ale vymeň, ak je dlho mimo prevádzku tak to dokáže narobiť v elektrike auta pekný bordel...
Re: Hučí mi studený větrák.
Vyřešeno!
Tak už jsem zjistil kde je problém a bylo to úplně v něčem jiném.
Když jsem sundal horní kryt a vytáhnul větrák, tak jsem si všiml že na dně pod větrákem je velká ovalná díra ve které nic není a je přez ní vidět přímo na motor. Takže touto dírou se dostával rámus od motoru do prostoru větráku (a taky teplý vzduch+trochu smrad) a pak přímo do kabiny při zapnutí studeného vzduchu. Takže jsem si do díry vyrobil krytku s odtokovou hadicí a zalepil tím tu díru.
A je klid.
Tak už jsem zjistil kde je problém a bylo to úplně v něčem jiném.
Když jsem sundal horní kryt a vytáhnul větrák, tak jsem si všiml že na dně pod větrákem je velká ovalná díra ve které nic není a je přez ní vidět přímo na motor. Takže touto dírou se dostával rámus od motoru do prostoru větráku (a taky teplý vzduch+trochu smrad) a pak přímo do kabiny při zapnutí studeného vzduchu. Takže jsem si do díry vyrobil krytku s odtokovou hadicí a zalepil tím tu díru.
A je klid.
Re: Hučí mi studený větrák.
Do té díry patří gumová klapka, která brání průtoku smradu a pod. od motoru do topení a z topení odvádí nejen vodu, ale taky všechen bordel, který do topení napadá přes mřížku v kapotě.
Nezacpe se ti tím bordelem ta hadice?
Kup novou klapku, stojí tak 6,50, jmenuje se to podle ETKY západka a má číslo 115 972 800.
Nezacpe se ti tím bordelem ta hadice?
Kup novou klapku, stojí tak 6,50, jmenuje se to podle ETKY západka a má číslo 115 972 800.
Re: Hučí mi studený větrák.
Dík za etku. Heldal jsem součástku podle různých názvů a nenašel. Dokonce i v obchodě na mně koukali dost vyjeveně.
Takhle to už seženu.
Záklpka topení:
http://www.cc-autodily.cz/zaklopka-tope ... 1J0145803T
Problém je že to není v žádném obchodě a obednávat to s poštou za 100 kč nebudu. Zkusím se poptat v obchodě jestli mi to neobjednají.
Takhle to už seženu.
Záklpka topení:
http://www.cc-autodily.cz/zaklopka-tope ... 1J0145803T
Problém je že to není v žádném obchodě a obednávat to s poštou za 100 kč nebudu. Zkusím se poptat v obchodě jestli mi to neobjednají.
Re: Pískání, odkud?
nebudu lidit zakládat nové téma ale když zapnu větrák tak mi po nějaké době začne pískat ale zni to jako by tam byl cvrcek. dela to prevazne v lete. zkousel jsem promazat motorek vetraku ale dela to stale nevite jeste kde by mohlo byt nejake lozisko? dela to pouze na mensi rychlost vetraku na 3 nebo na 4 to nedela.
Naposledy upravil(a) Jura_Favorit dne stř 20. črc 2011 21:21:12, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Přesunuto do správné sekce - viz. bod č. 3 Pravidel pro vkládání příspěvků!
Důvod: Přesunuto do správné sekce - viz. bod č. 3 Pravidel pro vkládání příspěvků!
Re: Pískání ventilátoru topení
píská motor větráku, takže vyndat (výše dostatečně a mnohokrát popsáno) a promazat ložiska. Jsou tam 2 kluzná, na každém konci motoru jedno, ty chtějí promazat. Nejlepší je motor vyndat a udělat to ne stole. Pěkně ho upnout do svěráčku, tak by olej hezky zatekl do ložisek a pak dát zpátky. Problém s drátama jsem vyřešil tak, že jse jse normálně přeskřípl a dal na ně fastony, podle mě to je lepší, jak manipulovat s předřadnýma odporama. Na konec by mě zajímalo, co jsi mazal, když se ptáš, kde jsou ložiska??
Re: Pískání ventilátoru topení
Dráty při vyndávání ventilátoru štípat nemusíš, je tam konektor. Je čistě na těch dvou drátech, co jdou k motoru, mimo předřadný odpor.
Stačí ten konektor rozpojit a protáhnout dovnitř do kastlíku topení. Je tam průchodka, kterou taky vmáčkneš dovnitř a tou dírou pak ten konektor v pohodě projde .
Stačí ten konektor rozpojit a protáhnout dovnitř do kastlíku topení. Je tam průchodka, kterou taky vmáčkneš dovnitř a tou dírou pak ten konektor v pohodě projde .
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání ventilátoru topení
Mám rovněž problém s vrzajícím vent., nejsem v tom moc zkušenej.Pokud dobře chápu,tak k větráku se dostanu po vyjmutí přístr. desky? Pokud ano, jak ji dostanu ven? Byl by nějaký návod? Díky
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání ventilátoru topení
ne , větrák je vepředu u motoru pod plastem topení , rozdělat sponky ..........................
-
- Příspěvky: 185
- Registrován: pát 23. říj 2009 9:43:52
- Bydliště: Litvínov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání ventilátoru topení
Nechal jsem si větrák vyměnit ,škodovácký za 1100kč,cca před 2 lety.Vůbec neřešte značku-neznačku,už mi začíná zas rachotit/pískat!
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: čtv 10. říj 2013 7:28:16
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání ventilátoru topení
Ja som ešte cca 3 roky späť už opakovane riešil pískanie vetráku (hlavne na 1. stupni rýchlosti), dovtedy som tam vždy do ložiska strekol WD - na pár mesiacov pomohlo. No nakoniec ma to už nebavilo stále rozoberať, tak som do ložisiek malým šrobovákom natlačil vazelíny, čo to šlo, nakoniec trochu pokvapkal ešte olejom a odvtedy to ani nepísklo už (musím si zaklopať ).
Škoda Felicia GLXI 1,3i Bosch Mono Motronic (1995) tm. zelená metalíza
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pískání ventilátoru topení
ak píska tak treba len namazať origo čo som mal doslúžil, zodratá kotva na komplet a mal ako miesto ložisiek len bronzové puzdra. teraz mám nový ale 2r ten český a ten má už kryté zetkové ložiská takže fajn ak by pískal tak jako písal kolega namazať ložislá vazelínou