Stránka 1 z 6

Topení

Napsal: pát 25. črc 2008 15:40:42
od smazany clen - FK
Help me please.. :-( přestalo mi fungovat topeni... topi to jen trochu ale kdyz to dam na max tak neslyším žádný obvykly řev vetraku...a ted v období dešťů mám pořád zamlžené skla :-(

Re: Topení

Napsal: ned 27. črc 2008 3:20:00
od smazany clen - FK
Jak říká Johnyy, mrkni se na větrák, buďto špatný kontakt od přepínače, nebo špatný motorek ventilátoru. Nejjednodušší je proměřit kontakty k ventilátoru. Když tak š'táva jde, je chyba ve ventilátoru, když nejde, tak bude problém nejspíš na cestě od přepínače.

Re: Topení

Napsal: pon 28. črc 2008 19:49:16
od smazany clen - FK
Nejlepsi je to ele rozdelat a mrnout se na uhliky na rotoru co tam jsou nekdy uz sou hodne maly ja sem to mel maly a jen sem to ocistil od bordelu z uhliku a rotor sem ocistil ty drazky de se dotykaji uhliky aby se nedotykali navzajem ty panelky. a ted je to v pohode uhliky nyvym jak vymenit byli tam priletovany

Re: Topení

Napsal: pon 28. črc 2008 19:52:34
od vanplus - FK
měl jsem ten samej problém vždy po zimě když auto nejezdilo a v mým případě byl viník oxidace komutátoru to je to po čem jezděj uhlíky tak sem to vžy prosřík a rukou protočil a makalo to...ale v provozu to asi neztihne zoxidovat...

Ovládání topení

Napsal: stř 13. srp 2008 6:47:19
od smazany clen - FK
Mám takový docela problémek s ovládáním ventilátoru u topení. Rychlosti nějak moc nefungují, ventilátor jede asi tak na jedničku, možná na dvojku i když to přepnu až na čtverku. Nevím v čem by mohl být problém, když na ten ovladač lehce přitlačím v poloze jedna, tak ventilátor chytne otáčky jak na čtverce. Mám doma ještě jedno topení, tak jsem vyměnil ten ovladač rychlosti a s druhým to dělá úplně to samé. Vyměnil bych celé topením, ale mám tam LPG a demontáž topení je tím velmi zkoplikovaná, bo tam zavazejí hadice. Přemýšlím co s tím udělat bez demontáže topení.

Re: Ovládání topení

Napsal: stř 13. srp 2008 9:24:54
od Kuladmin
Jako prvni bych sae zameril na predradny odpory pro 1az3 polohu. Najdes to u motoru tam kde je baterie vedou tam draty do topeni tak to staci jen vytahnout/vycvaknout z topeni a vysunes to ven a vykouknou na tebe odpory a spinaci plosky a vetsinou je problem v tech spinach ploskach - oxidace tak vycisti a uvidis. Je to nejejdnodusi a nejrychlejsi postup a jako prvni byc hse zameril na toto.Skus a uvidis.

Re: Ovládání topení

Napsal: stř 13. srp 2008 10:06:15
od smazany clen - FK
Díkes, mrknu se, pozkouším :idea:

Re: Ovládání topení

Napsal: čtv 14. srp 2008 16:22:05
od Atnarfus
Když to reaguje na přitlačení spínače, tak to asi předřadným odporem nebude.
Spínač jde vyměnit samostatně, nemusíš měnit celý panel a už vůbec ne topení.

Re: Ovládání topení

Napsal: čtv 14. srp 2008 20:30:23
od Kuladmin
Jenze on ho uz vymenil a stejny. A kdyz pritlaci tak mu to stejne nejede tak jak ma ale naplno.

Re: Ovládání topení

Napsal: čtv 14. srp 2008 20:52:22
od Atnarfus
Aha, zase jsem nečetl pořádně.
To je zase divná závada, kterou vyřeší asi jenom měřením.

Re: Ovládání topení

Napsal: pát 05. zář 2008 14:02:50
od smazany clen - FK
Tak tak, divná závada, začal jsem to proměřovat, byl špatný ovladač, spadla mi do něj podložka a nejšpíš to byla ta příčina, nic méně ani po výměně se to k ničemu nemělo, ale aspoň už šla šťáva k ventilátoru. Nakonec měl brácha dobrý záblesk a zkusili jsme kostru přímo z baterky a bylo po problému. Takže výsledek je takový, že krom špatného ovladače se mi někde ztrácela kostra :idea:

Re: Ovládání topení

Napsal: pon 15. zář 2008 18:21:29
od blinky - FK
ahoj mam nejaky podobny problem a to vtom ze mi nejde prave 2-3 poloha ventilatora,dneska uz bolo dost zle poccasie tak to dost chyba zahmlievaju sa okna a tak ...,kde presne su tie predradne odpory v kurenii?

Re: Ovládání topení

Napsal: pon 15. zář 2008 19:40:18
od Návštěvník
JJ z boku topeni od baterky jsou tam privod asi 4 silny draty. Je to tam jen zacvakly. Neni ani treba nic odpojovat apod.

Re: Ovládání topení

Napsal: pon 15. zář 2008 23:17:34
od smazany clen - FK
Tak tak, do těch předřadných odporů je vlastně připojený ten konektor, se čtyřma drátama, což jsou vlastně ony 4 kvalty. Docela blbě se to vytahuje, bo tam zavazejí hadice vedoucí k samotnému topení. Těžko říct, v čem je u tebe závada, zkusil bych to proměřit ať víš, kam ti šťáva jde a kam už ne. :idea:

Re: Topení

Napsal: pát 19. zář 2008 7:53:04
od Atnarfus
Vycvakáš spony co drží vrchní kryt topení, sundáš vrchní kryt, vycvakáš spony do drží kryty vrtulí, sundáš kryty vrtulí, vyšroubuješ ten jeden šroub co motor drží a motor vyndáš i vrtulema.

Ventilátor topení

Napsal: pon 06. říj 2008 11:40:29
od smazany clen - FK
Zdravím, mám problém s ventilátorem topení, když je nastavený na 1 tak píská, při vyšších rychlostech je to beproblémů. Tak jsem vydělal celý motor a ložiska promázl wdčkem, i když jsem ho protočil ve svislé poloze, tak to tam nejspíš pořádně neprotekloale za dva dny to píská zase :x . Nedělalo to někomu to stejný, nebo nevíte co s tím jinýho?

Re: Ventilátor topení

Napsal: stř 08. říj 2008 10:25:49
od smazany clen - FK
Před měsícem sem měl podobný problém, promazal jsem to obyč. motorovým olejem (byl po ruce), od té doby najeto přes 4 000 km a zatím nepíská.

Nefunkční ventilátor topení

Napsal: pon 13. říj 2008 16:58:41
od Návštěvník
Zdravim, vcera se mi v aute pokazilo topeni, jiz predtim topeni fungovalo pouze na 2 rychlosti.... vcera vsak jiz dofungovalo :) koukal jsem na predradnej odpor a zjistil jsem, ze se to cele odpalilo, konkretne 1. a 3. stupen.. konektor je taky celej propalenej... chci ted vyzkouset jetli nahodou nezhorel i samotnej vetrak.. staci kdyz na nejaky vyvod toho predradneho odporu privedu plus z baterky ??? nebo je to jinak.. fakt diky za kazdou radu.. venku zacina celkem prituhovat :D

Re: předřadný odpor topení

Napsal: stř 15. říj 2008 16:37:05
od West - FK
veď na dvojku by to malo ísť, navyše štvorka je priamo bez odporu, takže keď nejde štvorka je v háji aj čosi iné

Re: předřadný odpor topení

Napsal: stř 15. říj 2008 20:18:00
od mikka
Když přivedeš +12V z baterie na pin 4 konektoru u předřadných odporů (zelený drát), tak by měl ventilátor topení jít na max.otáčky, stejně jako když je přepínač v poloze 4.
Pokud ventilátor nejde, je závada v přívodu k motorku ventilátoru nebo v samotném motorku. Zkus rozpojit konektor pro motorek ventilátoru (dvojpólový konektor poblíž konektoru u předřadných odporů), jestli je tam +12V (zelený drát) a kostra (hnědý drát). Jestli je napětí v pořádku, sundat vrchní díl topení, vyndat ventilátor s motorkem a podívat se na uhlíky a komutátor. Možná bude stačit očistit, uvlonit uhlíky, komutátor očistit jemným šmirglem a proškrábnout drážky mezi lamelami.

Re: Topení

Napsal: pon 12. led 2009 13:23:07
od Aulik
Já taky, lezu po tom a byla jen vadná pojistka. Na první pohled ale vypadala v pořádku. Byla pouze uhnilá.

Predradny odpor ventilatoru topeni

Napsal: pát 16. led 2009 12:22:48
od Ondrej
Ahoj, odesel mi predradny odpor ventilatoru (Felicia 1.6 Combi), koupil jsem si novy, kde jej prosim najdu?
Da se vymenit jednoduse?
Diky moc

Re: Predradny odpor ventilatoru topeni

Napsal: pát 16. led 2009 12:40:07
od Atnarfus
Na topení ze strany co je baterka.

předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 6:37:48
od vitek.s - FK
zdravím, přestal mi fungovat 1.-3. stupeň ventilátoru vytápění takže buď nejede vůbec nebo jede až na 4. stupeň ... tady z fóra jsem zjistil, že závada bude nejspíše v předřadném odporu ventilátoru - jenže já ho nemůžu v autě najít - mám verzi s klimatizací a na levé straně bloku topení jsou jen trubky a nevidím tam nic co by šlo vytáhnout. Můžete mě někdo navést.

p.s. kolik tak asi stojí nový předřadný odpor ?

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 7:49:16
od Raceman
stojí cca 850,- a měl by být na tý straně topení u baterky jak tam vedou dráty k ventilátoru

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 7:57:25
od vitek.s - FK
jak jsem psal - na straně baterky mi žádné kabely nevedou - jen trubky klimy a hadička - zřejmě od klapky uzavírajícího vnitřní cirkulaci vzduchu ... na druhé straně je konektor mohlo by to být ono ?

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 8:03:46
od Raceman
přesně tak ten konektor je k tomu odporu

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 8:13:22
od vitek.s - FK
aha - takže musím rozebrat celé topení abych se k tomu dostal ?

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 10:46:04
od Kalfa - FK
já ho měl normálně tam konektor- ten vytáhneš a pak musíš roztáhnout dvě packy a vytáhneš to tělo z toho topení normál... zkus a uvidíš

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 11:59:14
od Nonamed - FK
na klimě je to na levé straně, taky jsem to nemohl najít.. ale je to normálně nalevo jako u normoš topení a vytáhnout to jde.. a jinak 850 je teda pálka, to jsem to radši pořádně vyčistil a zas to chodí jak má.. problém je většinou v tom, že se zanese ten kontakt na bimetalu (jakoby tepelná pojistka) a pak větroň jde jen na čtyřku.

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 12:02:07
od vitek.s - FK
náhodou fotku nemáš? - mě nalevo (u baterky) fakt žádné kabely nevedou a nechci tam zase poskakovat hodinku okolo auta a hledat a hledat a nenacházet :-D

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 12:22:01
od Nonamed - FK
já myslel nalevo jako z pohledu řidiče... tam co je motorek stěračů a nádoba s uhlím... fotku někde vyhrabu, není moje ale zkusím to najít

edit: tak nic, už je smazaná... ale když přijdeš k autu zepředu, je to po pravý straně topení (u řídiče :lol: ) a vede tam několik drátů, je nemožný to minout :) a je to tam jen zacvaklý, vytáhneš to jako celek klidně i s konektorem

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 13:11:11
od vitek.s - FK
aha .. už asi vím .. ten konektor jsem vytažený měl .... takže no zkusím si s tím pohrát .....

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 13:59:52
od Atnarfus
Felda bez klimatizace má odpor na pravé straně na tělese topení.
Felda s klimatizací má odpor na levé straně. Je na boku kousek pod gumovým chobotem co vede šikmo od nasávacího otvoru.

Pravá strana auta je ta co sedí spolujezdec. Levá je ta co sedí řidič.

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 18:44:38
od vitek.s - FK
díky za rady .. už jsem to rozdělal, vyčistil a přihl jeden plíšek a hle ... funguje

Re: předřadný odpor

Napsal: čtv 02. dub 2009 21:18:42
od Nonamed - FK
ten plíšek je ta tepelná pojistka, jestli myslíš ten uprostřed mezi spirálami odporů... je to napružený tak akorát aby to vypínalo při určité teplotě. Takže to možná už vypínat nebude vůbec :) Ale taky jsem neshořel O:-)

Re: předřadný odpor

Napsal: pát 03. dub 2009 6:18:47
od vitek.s - FK
tak třeba taky neshořím ;)

Re: předřadný odpor

Napsal: pát 03. dub 2009 9:57:43
od Kalfa - FK
já koupil za cca 100 na vrakáči odpor, ještě jsem k tomu bral plasty do interieru a jen sem vše procákal pořádně kontaktolem a už taky funguju...

Nefunkční ventilátor

Napsal: úte 12. kvě 2009 8:41:54
od Hruza
U Felicie combi 1,3 MPI mi jede ventilátor větrání jen na max. ostatní polohy jsou mrtvé. co s tím?

Re: Nefunkční ventilátor

Napsal: úte 12. kvě 2009 10:24:09
od Atnarfus
Vymontovat předřadný odpor, opravit, nebo dát nový.
Předřadný odpor je na tělese topení na straně baterie.

viewtopic.php?f=17&t=10718&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=p%C5%99ed%C5%99adn%C3%BD+odpor

Re: Nefunkční ventilátor

Napsal: úte 12. kvě 2009 10:25:13
od felis
predradne odpory z boku na skrini kurenia pod kapotou. Ak nemas klimu, staci odklopit dve zapadky a vytiahnut. Bud zoxidovane konektory alebo preruseny odpor.

Re: Nefunkční ventilátor

Napsal: pon 18. kvě 2009 6:31:23
od Hruza
Tak jsem to rozdělal a má roztavený konektor. Jeden kontakt měl nejspíš špatný dotek a roztavil se i s kablem. Prozatimně jsem to očistil a budu muset vyměnit konektor i s kablem :-). Nevíte někdo jaký tam má téct proud? Jestli to nemá moc velký odběr.

Re: Nefunkční ventilátor

Napsal: pon 18. kvě 2009 9:41:56
od felis
ak je motor 200 W tak podla P=U*I cca 15 Amper na 4 stupen. Na nizsie stupne (mensia rychlost) sa vykon umerne "strati" - premeni na teplo na predradnom odpore. Preto je vlozeny do prudu vzduchu, aby sa ochladzoval.

Nefunguje ventilátor topení

Napsal: pon 18. kvě 2009 14:52:32
od JirkaD
Ahoj,
ve feldě mi z ničeho nic (v okamžiku kdy jel naplno) přestal fungovat ventilátor topení.
Teďka se prostě netočí. Zkušel jsem motorek a ten se při přímém připojení na baterku točí.
Pojistka je ok. Takže problém je mezi spínačem a motorem.

Ale jak zjistit kde? A dá se nějak vymontovat to ovládání topení bez vymontování celé palubky?
Díky za pomoc.

Re: Nefunguje ventilátor topení

Napsal: pon 18. kvě 2009 17:02:39
od Chose
Zdar,zkus ještě omrknůt předřadný odpor ventilátoru,je tam i tepelná pojistka,bývá to tam dost zarezlé tak to bude chtět třeba jenom očistit.

Re: Nefunguje ventilátor topení

Napsal: stř 27. kvě 2009 10:00:25
od JirkaD
Ahoj,
Včera jsem se dostal k tomu, že jsem vymontoval předřadný odpor ventilátoru. Na první pohled vypadá v pohodě.
Nic zpečené, nic přetrhané. Jak by do toho mělo jít napětí - chtěl bych to zkusit proměřit ? Může být problém ještě
někde jinde? Už jsem zkusil hledat v diskuzi, ale tohle už jsem nenašel.. :( Díky.

Re: Nefunguje ventilátor topení

Napsal: čtv 28. kvě 2009 12:22:25
od Atnarfus
Když budeš měřit v konektoru, co jsi z odporu sundal, tak na drátech bude napětí podle polohy přepínače rychlosti větráku. Vždy na jednom pinu bude 12V.
Na čtyřku ti musí větrák běžet i s odpojeným, konektorem z odporu. Jestli se na čtyřku netočí, tak je chyba jinde.

Re: Nefunguje ventilátor topení

Napsal: pát 29. kvě 2009 8:00:46
od mikka
Napětí na topení jde z pojistky č. 3, na svorkovnici pojistkovky BA, (3.pozice zleva, = 7. pozice zprava) pin č. 4, červený drát. Ten jde do třípinové svorkovnice T3b, co je vpravo za přístrojovkou. Z ní jde červený drát na 7-mi pinovou svorkovnici ovladače topení, pin 5
Z ovladače z pinu č. 4 (zelený drát) jde 12V při poloze max. otáček. V kabelovém svazku ventilátoru topení se k němu přidává zelený drát od předřadných odporů, z pinu č. 4. Drát pak jde na konektor motorku ventilátoru.
Kostra je z konektoru motorku ventilátoru vedena hnědým drátem na třípinovou svorkovnici T3b za přístrojovkou, z ní pak hnědým drátem na šroub kostry na sloupku volantu.
Na prostřední pin č. 2 svorkovnice T3b za přístrojovkou je přivedeno šedozeleným drátem napětí na podsvícení ovládání topení, z T3b pokračuje fialový drát na svorkovnici ovladače topení, pin 7. Ukostření žároviček je napojeno na hnědý drát kostry mezi motorkem a svorkovnicí T3b.

Re: Nefunguje ventilátor topení

Napsal: pát 29. kvě 2009 8:33:02
od JirkaD
mikka:
Super. To je naprosto vyčerpávající. Děkuju moc. O víkendu se na to podívám (teda pokud nebude lejt, protože nemám gáráž.. :( ) Zatím jen vím, že chyba je někde na cestě, protože na předřadný odpor ani do ventilátoru nejde žádná šťáva.

Jen ještě otázečku. Tu super odpověď jsi našel v nějaké příručce / manuálu nebo to máš tak najetý? V obou případech bych to chtěl mít taky.. :D

Re: Nefunguje ventilátor topení

Napsal: pát 29. kvě 2009 12:23:15
od Atnarfus
Začni pomačkáním konektrorů na horní hraně pojistkové desky.