Klimatizace vs. teplota motoru
Klimatizace vs. teplota motoru
Ahoj,
jsem cerstvy uzivatel klimy v 1.3jce. Dneska bylo celkem teplo, tak jsem to pustil. Vsechno slape, ale pozoruju celkem neprijemny vliv pri jizde na dalnici. Zvysena zatez motoru a klimachladic pred chladicem vody mi celkem uspesne zvedaji teplotu motoru. Ani se nedivim, pri 3500ot je klimachladic na miste tak horky, ze se na nem neda udrzet ruka. Teplota motoru lezejako celkem hodne, pri 24 stupnich venku a rychlosti cca 125km/h to drzelo teplotu cca jak spina origo vetrak v 1.3 (s tim, ze to mam schvalne posazene niz, takze vetrak jel naplno uz notnou chvili a to mam saharu a vetrak z 1.6tky)... Co to bude delat, az bude 35 ve stinu fakt nevim, asi budu muset jezdit do 100km/h
Je to normalni? Jak se to chova vam co mate klimatizace (nejen v 1.3MPI)?
ps: nemam funkcni vypinani klimy pri vysoke teplote motoru, mam klimu diavia, rizeni je "origo relatkove", vytazeni signalu z RJ je v planu petiletky.
jsem cerstvy uzivatel klimy v 1.3jce. Dneska bylo celkem teplo, tak jsem to pustil. Vsechno slape, ale pozoruju celkem neprijemny vliv pri jizde na dalnici. Zvysena zatez motoru a klimachladic pred chladicem vody mi celkem uspesne zvedaji teplotu motoru. Ani se nedivim, pri 3500ot je klimachladic na miste tak horky, ze se na nem neda udrzet ruka. Teplota motoru lezejako celkem hodne, pri 24 stupnich venku a rychlosti cca 125km/h to drzelo teplotu cca jak spina origo vetrak v 1.3 (s tim, ze to mam schvalne posazene niz, takze vetrak jel naplno uz notnou chvili a to mam saharu a vetrak z 1.6tky)... Co to bude delat, az bude 35 ve stinu fakt nevim, asi budu muset jezdit do 100km/h
Je to normalni? Jak se to chova vam co mate klimatizace (nejen v 1.3MPI)?
ps: nemam funkcni vypinani klimy pri vysoke teplote motoru, mam klimu diavia, rizeni je "origo relatkove", vytazeni signalu z RJ je v planu petiletky.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Já mám diaviu a motor 1,6ku. Mám starou tvář, takže nesáhnu na chladič, zda je horký, či nikoliv, ale pokud jedu delší dobu s klimou, tak po zastavení a vypnutí motoru větráky jedou fest, klidně i 5 minut po vypnutí motoru, takže asi horkej bude.
Já mám 2 větráky, jeden origo a klimachladič má svůj větrák.
Já mám 2 větráky, jeden origo a klimachladič má svůj větrák.
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
A jaký máš na té 1.3 chladič motoru ? Dej si tam větší chladič a budeš mít klid. Ventilátor by ti měl běžet při zapnuté klimě pořád. Termospínač co ti spíná originální ventilátor vyměň za jiný typ s nižšší teploutou ( š 120,favorit a upravit konektor )
Já mám 1.3MPI chladič 1.9D dvourychlostní ventilátor, jiný termospínač a loni když bylo 33 ve stínu se zapnutou klimou při stání na místě v pohodě ručička jen 1 mm nad obvyklým místem.
Ten ventilátor má tykový výkon, že po jeho zapnutí na 2 rychlost je motor uchlazen do půl minuty.
Já mám 1.3MPI chladič 1.9D dvourychlostní ventilátor, jiný termospínač a loni když bylo 33 ve stínu se zapnutou klimou při stání na místě v pohodě ručička jen 1 mm nad obvyklým místem.
Ten ventilátor má tykový výkon, že po jeho zapnutí na 2 rychlost je motor uchlazen do půl minuty.
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Mam chladic 1.3 klima (cina), sahara 1.6, termospinac ze 120cy. Kdyz stojim, tak se to ani nehne, po meste dobry, na okreskach dobry ale na dalnici se to hreje az to hezky neni....
tipuju ze to je tim, ze motor jde v otackach, takze klima jde na dost vysoky vykon - s otackama narusta objem cerpaneho chladiva. Takze zatez motoru navic + cca 5-10kW tepla pred chladicem...
tipuju ze to je tim, ze motor jde v otackach, takze klima jde na dost vysoky vykon - s otackama narusta objem cerpaneho chladiva. Takze zatez motoru navic + cca 5-10kW tepla pred chladicem...
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Honzis - toto nie je origo riešenie chladenia na 1,3 s klímou . Byť tebou dám diesel chladič ako píše ALF - najlacnejšie a vetrák 240/320W - prvý stupeň dať aby išiel ako zapneš klímu , a druhý na spínač origo feldový 95 prípadne aj na spínač tlaku ak prekročí tlak chladiva tuším 16 bar tak sa má zapnúť . Inak ten snímač si zapoj aby klímu pri nízkom alebo vysokom tlaku vyplo
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Lidi, problem neni v elektrice. Prvni stupen jde hned svypinacem, druhy s teplotou vody nebo tlakem chladiva jak to patri. Celkem bych si to netroufl provozovat v nejakym polovicatym stavu. Navic si myslim, ze ve 120km/h uz vetrak funguje spis jako dynamo. Problem muze byt v nevhodnym vetraku (1,6 se saharou pres cely chladic, muze v te rychlosti uz spis branit) nebo v malem chladici, ale to zvetseni o 20% s chladicem z 1,6 nebo 1,9 me asi nevytrhne. Mozna jeste taky to, ze mezi klimachladicem a vodnim chladicem je asi centimetr mezera, turbulence jsou svine a do vodniho chladice se toho vzduchu nemusi moc dostat.
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
a chladiče sú dobre dané ? tam taká medzera nebýva na bežných autách . usmerňovač vzduchu plastový tam je? 1,3 chladič má 33kw a diesel 60kw čo je dvojnásobná účinnosť a určite to funguje . Ale uchladí sa v pohode čo som sa rozprával aj origo 1,3 z klímou z vetrákom 168/240W a saharou ako 1,6
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Když jsem měl ty chladiče vedle sebe, tak je to fakt rozdíl. Největší problém je přetahat vodu, ale stojí to za to
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Chladic se mi uplne menit nechce - je rok starej. Prvne zkusim ucpat tu diru co je mezi chladicema,pripadne ty chladice narazit na sebe. To vidim jako nejpravdepodobnejsi pricinu problemu. Origo to samozrejme neni. Je to tam naroubovany celkem zvlastne. Pak je jeste varianta tam po centimetru napasovat plisky, aby se tam ten vzduch tak nemotal...
co vsechno obnasi 1.6tkovy chladic? Se musi komplet prepojit voda co?
co vsechno obnasi 1.6tkovy chladic? Se musi komplet prepojit voda co?
- Suri
- Příspěvky: 1239
- Registrován: stř 03. čer 2009 19:51:28
- Bydliště: Banská Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
do 1,6 chladiča by som nešiel , výkon o dosť menší a robota stejná
inak len zoberieš dieslovú spodnú vodnú trubku a hadicu , do trubky spravíš ešte vývod na expanzku uchytíš a zapojíš , stačí zavariť a plug a play
inak len zoberieš dieslovú spodnú vodnú trubku a hadicu , do trubky spravíš ešte vývod na expanzku uchytíš a zapojíš , stačí zavariť a plug a play
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Nic. Zkusil jsem posunout chladic klimy bliz, je to ted tak 3-4mm od sebe. Lepsi uz to nebude.. Rozhodne lepsi nez pred tim, zespodu jsem tam dostal 2 prsty. Ten plastovy nesmysl kolem mam, akorat z nej mam plno veci olamanych aby tam sly natahnout hadice klimy, jsem to vylepil aby nefoukalo kolem chladice, treba se to zlepsi. Dam report jak to nekde projedu.
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Tak jsem o vikendu zjistil, ze se to sice se spravnou polohou chladice o neco zlepsilo, ale porad to chladi malo. Asi to dopadne fakt na ten vetsi chladic. Kam ze se vrta ta dira na hadicku od expanzky? Nekdo tady psal ten "vykon" chladice, kolik ma ten z 1.6tky? z diesela je vetsi na vsechny strany, mel bych celkem problem s hadicema od klimy, ta 1.6tka by asi byl rozumny kompromis...
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Zdravim,
po delsi dobe opet nejaky vyvoj situace. Vetsi chladic tam nedostanu, jak jsem psal v nejakym vedlejsim vlakne. Mam ale celkem zajimavy poznatek z patku - 3 lidi, 3 kola na strese a cesta po dalnici. Teplota motoru mezi 100-110°C pri rychlosti cca 100-120km/h, samo se zaplou klimou. Vsiml jsem si jedne veci. Kdyz jsem jel po rovine, pul plynu, teplota drzela na 100vce. Proti kopci na plnej kotel teplota nahoru, na rovine zpatky. Kdyz jsem ale jel z kopce, nebo jsem se vesel za kamion abych usetril, tak teplota dolu nesla. Porad se drzela na te cca 100vce. Dneska zpet, bez kol, 2 lidi, skoro prazdny auto, zase teplota skoro porad na 100. Ve meste to drzi krasne na carce. Myslite, ze muzu mit nejaky kripl termostat? celkem to tak vypada, ze se proste neotvira do plna...
bohuzel nemam predstavu, jak zjistit, jestli za jizdy bezi ventilator chladice. Kdyz zastavim tak bezi, ale to taky jen muze znamenat, ze se horka voda dostala ke spinaci s tim, jak se prestalo chladit naporem. Jinak pri zastavce na benzince se to za par minut ochladilo tak, ze se vetrak prepnul na nizsi rychlost - klima...
po delsi dobe opet nejaky vyvoj situace. Vetsi chladic tam nedostanu, jak jsem psal v nejakym vedlejsim vlakne. Mam ale celkem zajimavy poznatek z patku - 3 lidi, 3 kola na strese a cesta po dalnici. Teplota motoru mezi 100-110°C pri rychlosti cca 100-120km/h, samo se zaplou klimou. Vsiml jsem si jedne veci. Kdyz jsem jel po rovine, pul plynu, teplota drzela na 100vce. Proti kopci na plnej kotel teplota nahoru, na rovine zpatky. Kdyz jsem ale jel z kopce, nebo jsem se vesel za kamion abych usetril, tak teplota dolu nesla. Porad se drzela na te cca 100vce. Dneska zpet, bez kol, 2 lidi, skoro prazdny auto, zase teplota skoro porad na 100. Ve meste to drzi krasne na carce. Myslite, ze muzu mit nejaky kripl termostat? celkem to tak vypada, ze se proste neotvira do plna...
bohuzel nemam predstavu, jak zjistit, jestli za jizdy bezi ventilator chladice. Kdyz zastavim tak bezi, ale to taky jen muze znamenat, ze se horka voda dostala ke spinaci s tim, jak se prestalo chladit naporem. Jinak pri zastavce na benzince se to za par minut ochladilo tak, ze se vetrak prepnul na nizsi rychlost - klima...
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
tak pokracuji v monologu. Termostat to neni. V tydnu to du predrbat na 1.6tkovy chladic, snad jsem vymyslel jak se to tam vejde...
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Na toto som zvedavy lebo akurát budem dávat klímu do 1,3MPI mám aj aj chladic tak sa to uvidí
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Já jsem si žádného nárůstu teploty vody se zapnutou klimou nevšiml Za jízdy mi teplota drží na cca. 90 stupních, jakmile zastavím, tak teplota leze nahoru, ale zasekne se na cca. 110 stupních a přes ně naštěstí nejde
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Más 1.3MPI? nemás fotky akú klímu más? Dorábka Home made alebo z vyroby más klímu?
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Když si klikneš v mém podpise na profil mého auta tak zjistíš odpověď na tvé otázky
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
No ale z fabriky je to iné ja si myslim vela 1,3 MPI majú klímu z fabriky a nemyslím ze majú problém z prehrievaním...
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Já jsem dal do 1.3 MPI chladič z 1.6 klima ( stejný jako 1.9D ) a použil jsem jednookruhový termospínač ventilátoru chladiče z favorita na nižšší teplotu.
Teplota motoru při 33 stupních ve stínu v jakémkoliv režimu jízdy nebo stání je 90 stupňů a než zapne ventilátor se zvýší o ,,výšku " ručičky a zase spadne dolů.
Mám to zapojené přes dvě relé, pokud je vypnutá klima spíná termospínač první rychlost ( většinou tak na 15sec ). Pokud je klima zapnutá a jede tudíž ventilátor na první stupěň tak termospínač sepne druhou rychlost. ale trvalý chod na první stupeň zdárně drží teplotu na 90 .
Teplota motoru při 33 stupních ve stínu v jakémkoliv režimu jízdy nebo stání je 90 stupňů a než zapne ventilátor se zvýší o ,,výšku " ručičky a zase spadne dolů.
Mám to zapojené přes dvě relé, pokud je vypnutá klima spíná termospínač první rychlost ( většinou tak na 15sec ). Pokud je klima zapnutá a jede tudíž ventilátor na první stupěň tak termospínač sepne druhou rychlost. ale trvalý chod na první stupeň zdárně drží teplotu na 90 .
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Ja mám ten chladic doma (1,6) ale mám aj normálku chladic neviem to urobyt stym normalnym aby to neprehievalo? Nie ze by som ten 1.6 chladic nedobaztlil ale ono to uz má po sebe cosi...
A co mám chladic je novy ( 1rok) 1,3 chladic
ani sanca nie je na neprehrievanie?
A co mám chladic je novy ( 1rok) 1,3 chladic
ani sanca nie je na neprehrievanie?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
hele a co vodní pumpa ?
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Ten 1.6 klima (1.9D) má mnohem větší plochu a podstatně více uchladí. Pokud na 1.3 chladič jde vzduch předehřátý od kondenzátoru klimatizace tam už prostě nestíhá.
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
to je pravda že víc uchladí , ale chladič je dimenzovaný podle motoru , vždyť by ty samý problémy by musela mít i 1.6 s klimou
klima sice má na teplotu vliv ale ne zas takový že by se to nechladilo , pokud se to neochladí ani z kopce tak je někde problém většinou vodní pumpa nebo zanesený chladič (kotelní kámen)
jinak je pravda že jsem odpovídal na příspěvek od "honzis" který je starý , a toho jsem si nevšiml
klima sice má na teplotu vliv ale ne zas takový že by se to nechladilo , pokud se to neochladí ani z kopce tak je někde problém většinou vodní pumpa nebo zanesený chladič (kotelní kámen)
jinak je pravda že jsem odpovídal na příspěvek od "honzis" který je starý , a toho jsem si nevšiml
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
1.6ka má větší chladič už i bez klimatizace. Má tak obrovskou rezervu, že se při vyndaném termostatu nedokáže zahřát ani na pracovní teplotu. Proto se ani na verzi s klimatizací nemusí dávat chladič jiný. Pouze ventilátor je výkonnější.
1.6ka s klimou se nepřehřívá ani při plné zátěži po dálnici. Vyzkoušeno opakovaně cestou k moři. Naložený kombík, venku přes třicet stupňů, 140 na tachometru a rafička teploty je zabetonovaná na devadesáti. Až když se zastaví, tak se větrák přepne na rychlejší otáčky.
1.3 vyprodukuje stejné množství tepla (spálí cca stejné množství benzínu) a proto jí musí chladič z 1.6 v pohodě stačit.
1.6ka s klimou se nepřehřívá ani při plné zátěži po dálnici. Vyzkoušeno opakovaně cestou k moři. Naložený kombík, venku přes třicet stupňů, 140 na tachometru a rafička teploty je zabetonovaná na devadesáti. Až když se zastaví, tak se větrák přepne na rychlejší otáčky.
1.3 vyprodukuje stejné množství tepla (spálí cca stejné množství benzínu) a proto jí musí chladič z 1.6 v pohodě stačit.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
1.3 stačí chladič z 1.3 pokud se to přehřívá je nějaký problém
to co jsi psal s 1.6 bez termostatu , mám stejnou zkušenost s 1.3 když se termostat rozsypal a museli jsme ho vyndat
a taky kdysi se š110 , (původní mechanický ventilátor jsem zrušil a dal el větrák chladiče ze š120) a i při tý největší nakládačce se teplota dostala na 60
to co jsi psal s 1.6 bez termostatu , mám stejnou zkušenost s 1.3 když se termostat rozsypal a museli jsme ho vyndat
a taky kdysi se š110 , (původní mechanický ventilátor jsem zrušil a dal el větrák chladiče ze š120) a i při tý největší nakládačce se teplota dostala na 60
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
I já mám podobný problém. Mám origo klimatizaci z výroby a při cestě na dálnici (110-120km/h) se vyšplhá teplota na 110°C jako nic a radši ji vypnu. Při pomalejší jízdě (80-90km/h) je teplota kolem 100°C, což se dá
Mám 1.3MPI/1997/klima s čudlíkem na ovládání ventilace. Tepelné čidlo na vodu je nové, takže uvažuji o vyzkoušení nového termostatu. Při běžné jízdě bez klima však teplota drží hezky na 90°C.
Mám 1.3MPI/1997/klima s čudlíkem na ovládání ventilace. Tepelné čidlo na vodu je nové, takže uvažuji o vyzkoušení nového termostatu. Při běžné jízdě bez klima však teplota drží hezky na 90°C.
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
S dovolením obnovím tohle téma...
Po namontování klimy do 1.3 mám poněkud odlišný problém, než většina z vás - konkrténě při sepnutí sahary (např. v zácpě, při stání) sepne okamžitě i klima.. Při vypnutém spínači klimy.... Zřejmě špatně zapojená elektrika.... Chladič z 1.9, spínač sahary origo 1.9.... Vše ostatní chodí v pohodě, při sepnutí klimy sepne sahara na 1. stupeň atd. Tušíte někdo, kde může být zrada?
Po namontování klimy do 1.3 mám poněkud odlišný problém, než většina z vás - konkrténě při sepnutí sahary (např. v zácpě, při stání) sepne okamžitě i klima.. Při vypnutém spínači klimy.... Zřejmě špatně zapojená elektrika.... Chladič z 1.9, spínač sahary origo 1.9.... Vše ostatní chodí v pohodě, při sepnutí klimy sepne sahara na 1. stupeň atd. Tušíte někdo, kde může být zrada?
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Problém je v tom, že spínač klimatizace jsi připojil přímo na ventilátor. Musíš tam dát relátko. Takhle máš dva spínače paralelně vedle sebe a kterýkoli se sepne, tak se spustí větrák i klima.
Ty musíš tlačítkem klimatizace spínat klimatizaci a relátko. Až kontakt relátka sepne ventilátor. Když pak sepne termostat na chladiči, klima se nezapne, protože ovládání klimatizace bude oddělené relátkem.
Ty musíš tlačítkem klimatizace spínat klimatizaci a relátko. Až kontakt relátka sepne ventilátor. Když pak sepne termostat na chladiči, klima se nezapne, protože ovládání klimatizace bude oddělené relátkem.
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
mal by som otázku hlavne na tych ktory to uz máte spravené ako dostat 1,9 d chladic do 1,3MPi aby vsetko sadlo myslím tu na hadice nemám predstavu ako na to.... má problém tiez ak ide klíma ide mi voda privysoko... dakujem vopred
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
dohadicovat to musíš podle podle dostupnýho materiálu
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Potřeboval bych od Vás radu. Namontoval jsem si do 1.3MPi originální klimu z 1.6. Vše funguje bez problémů. Chladič jsem dal z 1.6 s klimou (stejné jako 1.9) a k tomu ten velký dvou rychlostní ventilátor. Zapojeno dle schématu. Jediné co tam není je před chladičem takový ten plast, co usměrňuje tok vzduchu od masky do chladičů. Se zaplou klimou běží ventilátor pořád na první stupeň, to je v pořádku. Ale co mě zaráží, tak je že i s vypnutou klimou mi ten větrák běží skoro pořád. Když zastavím v koloně okamžitě sepne a málokdy vypne, ale občas ho slyším jak se rozběhne i za jízdy po okresce když je venku 20°C. Všichni tu píšete že jakmile vám zapne, tak do půl minuty máte vychlazeno.... Teploměr ukazuje 90°-95°C což je dobré. Nevíte jestli pro 1.3MPi nemá být třeba jiný termostat? Spínač ventilátoru je tam 1.6 s klima a je to ten dvoustupňový. Nemáte nějaké nápady? Příde mi že když takhle běží pořád tak mu to taky nebude dělat nejlépe....
Díky za rady a nápady
Díky za rady a nápady
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Termostat je stejnej ... čidlu je jedno zda 1.3 nebo 16 .. jsou stejný. a máš pravdu nedělá mu to dobře neboť ti může za chvillku odejít ten předřadnej odpor na sahaře a pak ti pojede jenmo 2. stupeň
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
doplnit plast ,
pročistit chladič
pročistit chladič
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Kryt určitě doplním. chladič vody je nový (nejspíš čína), chladič klimy jsem se snažil brát wapkou. Napadá mě, jestli by ten termostat nemohl otevřít o kousek dýl, a jelikož čidlo spíná myslím už při 95°C tak by to taky mohlo dělat tohle....
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
termospínač by měl spínat při 98°C, takže pokud máš na teploměru 95°C, tak bude asi špatnej ten termospínač. Voda než dojde od termostatu do chladiče k termospínači, se ještě o chlup ochladí, takže by neměl termospínač spínat. Zkusil bych ho vyměnit, je to ta nejjednodušší a nejlevnější varianta.
Termostatem to myslím nebude, ale můžeš zkusit jezdit chvíli bez něj, zda zaznamenáš změnu. Při krátké jízdě určitě, při delší jízdě po městě by to mělo být stejné.
Termostatem to myslím nebude, ale můžeš zkusit jezdit chvíli bez něj, zda zaznamenáš změnu. Při krátké jízdě určitě, při delší jízdě po městě by to mělo být stejné.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
ale taky to může být budík / snímač teploty - ukazuje méně , a pak by to mohl být i ten termostat
teplotu zkontrolovat podle VAGu
teplotu zkontrolovat podle VAGu
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Pamatuju se, že na spínači byl první stupeň zapnutí 95° a vypnutí 85° a druhý stupeň 102° - 92°C. Mělo by to tedy být 98°? Budík se s VAGem shoduje, myslím že tam mám modré čidlo. Zkusím sehnat nějaký termostat od WAHLERU který by tam pasoval...
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
omlouvám se 98 je u jednopolového termospínače
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
nejazdíš na LPG ? tam je teplota vyššia a skorej sa to ohreje. prvý stupeň ide pri 95°C čo môže ukazovať cca aj 100°C na budíku čo je OK aspoň sa motor neprehrieva. ktovie ako je na tom vodná pumpa, či stíha preháňať tolko vody. inak Wahler tam nesadne ak tam máš origo plastový bazmer držiak termostatu, ktorý velmi rád praská
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
LPG nemám, pumpa je téměř nová, myslím že HEPU. OK takže spínač mám dobrý (hodnotu), takže ještě změřím teploty kdy spíná čidlo a otevvírá termostat.... díky za rady
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
upřesnění : spínání :
nevím do kdy (nechce se mi to hledat) jednoduchej u 13 94-99
jednoduchej 1,3 1,6 92-97
dvojitej 1,9 1,6klim 1st 92-97 2st 99-105
nevím do kdy (nechce se mi to hledat) jednoduchej u 13 94-99
jednoduchej 1,3 1,6 92-97
dvojitej 1,9 1,6klim 1st 92-97 2st 99-105
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
takže v pohode, pumpa nová ale termosta určite rozober či nieje KO. istí to hlinikový domček prerobený na feldu, sú na to velmi kladné ohlasy a je tam Wahler termostat
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Kdyby byl termostat KO, tak se mu nedostane horká voda do chladiče a termospínač nemůže sepnout. On má opačný problém, termospínač stále spíná. Co se týče hliníkového domku jsme již řešili v jiném vláknu, nepleť to sem, pro obyčejného smrtelníka zbytečně složité, někdy dokonce nedostupná úprava.
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
jen pro doplnění k ferodvi ... 1.3klima první 95-85 druhej 102-92
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
práveže by sa mu dostávala stále teplá voda do chladiča, bo sa ulomí packa a termostat stále otvorený. síce ale neviem prečo by sa to zrovna moc ohrievalo. žeby KO tesnenie pod hlavou čo by mohlo spôsobiť väčšie prehrievanie ? aj to je možné...
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Před montáží klimy a výměnou chladiče bylo vše OK, proč by najednou mělo odejít těsněníé pod hlavou? Není to nemožné, ale spíš bych hledal chybu v nově daném dílu než rozebíral motor.
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Jedna taková oblíbená blbochyba... Nemáš někde přehozené dráty? Když se větrák točí naopak, tak to hov.. chladí. A dokonce jak to dela protitlak, tak to pri pomale jizde jde uvarit.
- HeavySmoker
- Příspěvky: 165
- Registrován: sob 10. led 2009 23:19:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
dráty opačně určitě nebudou, to jsem si jist. A i foukání má správný směr. ještě mě napadá, že by ten byť nový chladič z číny měl tak blbou účinnost? Ještě mě napadla jedna věc. Původní 1.3ka má spodní doplňovací hadici z expanzní nádobky vedenou přímo do spodní části chladiče. A jelikož chladič 1.9-1.6klima tento vstup do chladiče nemá, napojil jsem expanzku v místě pod vodní pumpou, tam kde je ta kovová trubka pod motorem a na ní je ještě odbočka pro topení. Tam jsem dal mosazný T kus a napojil, ale to by snad nemělo mít vliv, jestli uvažuju srávně, ať tak či tak to bylo i je napojeno na zpětné vedení směrem do pumpy....
Re: Klimatizace vs. teplota motoru
Já to kdysi napojil podobě. Sehnal jsem trubku pro karbecovou feldu - má dva fousy na vratce. A plní se to tama. Když říkáš, že to fouká správně. Tak co teplota toho, co to fouká a nějaké přirovnání, jak moc to fouká? Mi větrák z 1.9 na druhý stupeň fouká tak, že mi lítaj papíry po celý garáži, první stupeň je ješte pořád výrazně silnější než origo vrtulka. Když to sepne, nedá se u toho být, protože to hraničí s kremací. Když jsem hledal problém na zapalovací liště, tak to při zapnutým větráku dost solidně pálilo ruku.
Chladič z číny zas tak blbou účinnost nemá. Když jsme u toho. Jaká je teplota spodní hadice z chladiče? NEuvědomuju si teďka, kde je to teplotní čidlo na větrák u 1.9tkovýho chladiče. Já jsem dal tehdy chladič 1.6, větrák 1.9 a je to hodný dodnes...
Jo. Ještě jedna blbost. Nedal si ty chladiče přímo na sebe? chce to, aby tam byla malá mezírka, neb ty chladiče nelícují a pak to v podstatě ucpeš...
Když to shrnu. Můžeš mít v zásadě 2 problémy. Málo vzduchu chladičem a málo vody chladičem. Málo vody může být třeba i tak, že ten chladič je někde přicpaný a voda jde jen přes část, nebo že to tam máš zavzdušněné. Taky jsem kdysi viděl experta, co měl chladič namontovanej naopak (hadicema před spolujezdcem), taky mu nešel odvzdušnit... to ale snad s tím 1.9tkovým ani nejde...
Chladič z číny zas tak blbou účinnost nemá. Když jsme u toho. Jaká je teplota spodní hadice z chladiče? NEuvědomuju si teďka, kde je to teplotní čidlo na větrák u 1.9tkovýho chladiče. Já jsem dal tehdy chladič 1.6, větrák 1.9 a je to hodný dodnes...
Jo. Ještě jedna blbost. Nedal si ty chladiče přímo na sebe? chce to, aby tam byla malá mezírka, neb ty chladiče nelícují a pak to v podstatě ucpeš...
Když to shrnu. Můžeš mít v zásadě 2 problémy. Málo vzduchu chladičem a málo vody chladičem. Málo vody může být třeba i tak, že ten chladič je někde přicpaný a voda jde jen přes část, nebo že to tam máš zavzdušněné. Taky jsem kdysi viděl experta, co měl chladič namontovanej naopak (hadicema před spolujezdcem), taky mu nešel odvzdušnit... to ale snad s tím 1.9tkovým ani nejde...