Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Sumix
Příspěvky: 83
Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
Bydliště: Brno/Pisek
Kontaktovat uživatele:

Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Sumix »

Ahoj,

mám ve Feldě 1.6 klimatizaci a čím dál tím víc mě děsí "skřípání" kompresoru. Projevuje se to na volnoběh (ve vyšších otáčkách to možná taky asi nebude OK, ale není to aspoň slyšet, a nebo to skutečně neskřípe), už to má takový ne úplně zdravý zvuk tak možná dva roky, ale poslední dobou to je silnější. A tak si říkám, co s tím. Když jsem byl naposled v servisu, tak jsem se o tom zmínil, po prohlídce mi technik řekl, že z kompresoru je snad i vyteklý olej a že to nemám řešit, nebo si mám sehnat z vrakoviště kompresor a že mi to vymění. To s tím olejem mi přišlo trochu divné, to by musel být olej z ložiska nebo tak něco, protože kompresor je většinu doby vypnutý, tzn. to, co tam skřípe, musí být část před elektromag. spojkou, která se točí pořád. Navíc kdyby to byl olej z kompresoru, tak to by nejspíš i bylo pryč chladivo, a tudíž by to nechladilo. Pravda je, že klima mi teď nefunguje, ale bude to spíš chyba elektriky - špatný kontakt na relátku (klima blbla i předtím, v létě jsem se v tom vrtal a bylo to nejspíš uvolněným "fastonem" v patici pro relé elmg. spojky, což jsem spravil, ale pak to zase přestalo chodit a už nebyl čas si s tím hrát).

Jedna z možností je vůbec to neřešit, ale zase bych to nerad nechal dojít do stádia, kdy se to třeba zadře a někde po cestě mi rupne řemen a už asi moc daleko nedojedu, protože alternátor nebude dobíjet. Další možnost je nový kompresor, což je ovšem při ceně hodně přes 10 KKč asi nesmysl. Pak je možnost kompresor demontovat, ale to bych nerad, když Felda s klimatizací je věc ne úplně obvyklá :-), a sem tam se ta klima hodí. Poslední možností (kterou bych zvolil asi nejradši) je sehnat použitý kompresor z vrakoviště - a tady si říkám, co dál - jestli ho tam prostě vrazit tak, jak je (s tím, že to třeba může blbnout úplně stejně a kdo ví, jak moc bude jetý), nebo ho třeba nechat zrepasovat. Nemáte někdo zkušenost s repasí klimakompresoru, na kolik to asi může vyjít? Říkám si, že když už bych ho nechal vyměnit, tak aby to taky mělo nějakou trvanlivost...

A pak ještě jedna podstatná věc - podle všeho tam ta klimatizace byla domontovaná dodatečně (není to originál), ale technik v servisu mi na můj dotaz řekl, že kompresor je origo. Pokud by to byl neoriginál, tak pak bych se asi mohl s klimatizací rozloučit, nebo to jedině nechat repasovat... Co jsem našel v servisní příručce a různě z diskuzí na netu, tak moje klima/topení se liší v tom, že ovládání klimy a vnitřního oběhu není přímo na panelu topení, ale mezi tlačítky nahoře (tlačítka pro výstražná světla, mlhovky, atd.), dál bych řekl, že mám jinou "skříň" s topením a větrákem, a jiné umístění relé a pojistek pro klimu (v motorovém prostoru vpravo po směru jízdy), a taky tam mám alternátor 70 A (pokud vím, tak auta se sériově montovanou klimatizací měly 90A alternátor). Mohl by se k tomu prosím někdo vyjádřit? Doufám, že aspoň ten kompresor se dá někde sehnat... Díky předem.

Ještě přikládám pár nic moc fotek toho, co souvisí s klimou/topením, jestli to pomůže k bližší identifikaci:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Honzis
Příspěvky: 386
Registrován: pon 07. pro 2009 12:49:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Honzis »

Ahoj,
tvoje klima opravdu neni "tovarni", bud je dodelana, nebo je to z prvnich let, co se davala klima. Kazdopadne to je Diavia v jeji lepsi podobe - s vnitrnim okruhem. Kompresor urcite neni origo, co davala skodovka. Pokud si vybavuji, k origo nebyly hadice pridelane prevlecnymi maticemi, ale obe dve byly pritazeny pres desticku sroubem. Jinak co se tyce toho skripani, taky cekam, co se bude dit. Uz se treti rok nic nedeje, porad to skripe (teda jen pri zapnute klime) a jinak nic. Mam z toho pocit, ze se nekde pridira lozisko. Je to takovy divny zvuk a spis nez by to bylo slyset, je to citit v pedalech. Zatim jsem si sehnal nahradni kompresor a zvolil vyckavaci taktiku :-) Pokud ti to skripe jen pri zapnute klime, nemel by se ti remen utrhnout - neni to tak jednoduche. Pokud uz by se doopravdy remenice zadrela, remen bude klouzat a piskat jak postrelene podsvince. Nejspis kdyz vytahnes kvalt, tak to chcipne, za jizdy prijdes o tolik vykonu, ze zastavis dobrovolne.. Vypnes, nastartujes, dojedes. Pokud skripe porad,jsou 2 moznosti. Lozisko spojky, nebo primo ta spojka, ktera lehce zabira...
S repasi nemam zkusenosti, bude to asi drahe. Se shanenim nahradniho kompresoru.. no.. vzhledem k "beznemu vyskytu" tady tech klimatizaci jsem radej koupil vytazenou celou klimu na dily. Nejde k tomu koupit nic. Hadice mam vsechny nahrazene hydraulickymi, prechodky z O-krouzku na konus na hadici mam vlastni vyroby, chladic jsem kdysi sehnal nejakou haluzi, kdyz jsem to do toho auta daval, pak uz jsem zadny jiny nevidel..
Sumix
Příspěvky: 83
Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
Bydliště: Brno/Pisek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Sumix »

Díky za odpověď. To jsi mě moc nepotěšil :-).První klima to není, Felda je rok výroby 1999 a je dovezená z Německa, takže asi to bude ta dodatečná montáž. Myslíš, že by šlo ten kompresor nahradit originálním (Diavia asi sotva seženu, hodně jsem kolem toho už googloval a je to asi marný) a "jenom" nějak vyřešit to napojení na trubky? Blbý je, že to práve píská pořád, takže to bude někde přímo v ložisku té části, co se točí neustále. Ještě bych si taky mohl sehnat komplet klimatizaci a přebastlit to na originál, ale to by vzhledem k tomu, co to je za peklo (soudím podle diskuzí) asi viděl jako úplně poslední a nepravděpodobnou možnost...

Možná by se dalo nějak jenom vyměnit ložisko (nevím, co jinýho by tam mohlo skřípat), jenže to znamená demontovat kompresor, vypustit chladivo, pak to vyměnit (pokud by to šlo), zase namontovat, naplnit klimu... což si sám asi neudělám, protože bohužel nemám kde (nemám žádnou dílnu nebo garáž).
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Honzis
Příspěvky: 386
Registrován: pon 07. pro 2009 12:49:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Honzis »

pokud sezenes kompresor, ktery ti pujde dat do drzaku, tak to "nejak" pujde.. musel bys vyresit prechodovy dily, ale to je pro sikovnyho soustuznika dilo okamziku. Bastlit to na origo cely bych nepokousel, uz jen z toho duvodu, ze ma jinde diru pro vnitrni okruh - ty ji mas nad pedalama, schvalne se tam koukni :-)
primo origo kompresor z feldy podle me do drzaku na diavii nedas, leda ze bys sehnal origo drzak servo+klima a pak to cely nejak prepojil. TO ale bude na 90% obnaset vymenu nejakych trubek u serva, nejakych hadic u klimy a ve vysledku to bude vypadat, jako kdyz soulozi hadi.
Normalne najdi nejakou firmu, co dela klimy, dost casto umi vymenit jen spojku na kompresoru a to i bez ztraty chladiva. Muze to ve vysledku byt i levnejsi - kompresor te bude stat tak 1500 se stestim, nova napln chladiva litr, nejaky redukce pocitej taky tak litr (pulmetrova hadice me stala 600), jses na castce, za kterou jsou firmy ochotne pracovat.
Sumix
Příspěvky: 83
Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
Bydliště: Brno/Pisek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Sumix »

Hmm, to jsou radosti... kdyby aspoň nebyl problém v tom, že úplně všechny ty díly jsou nekompatibilní. Ale díky za tip zkusit nějakou firmu, co dělá klimatizace a zkusit nechat vyměnit jenom tu spojku. Koukám, že jsi z Brna - nemáš prosímtě náhodou nějakou zkušenost nebo doporučení na nějakou brněnskou firmu, co do toho dělá?

Jinak kdyby aspoň ten originální kompresor šel jenom vyměnit místo Diavie... tak ten přechod, pokud by šlo "jen" o vysoustružení nějakých přechodek, bych si asi obstarat uměl a hádám, že ty trubky by se taky daly trošku "přiohnout", aby to na sebe sedělo. Jestli je ale jiné i uchycení, tak to už je s pracností zase úplně jinde :-(. Ten držák na uchycení servo+klima pro 1.6 je nějaká raritní záležitost, nebo se to dá aspoň trochu rozumně sehnat?
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Taresz - FK

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Taresz - FK »

ja mám origo klímu zatial ide... Cenu to prerábat nemá, skús v googli ci nenájdes náhradné ci predávané diely na túto klímu, táto klím je dost castá ale zato pekelne na hovno jej údrzba... nie su o nom skoro ziadne informácie zas naopak o origos vies vsetko ale zakúpit kompletne je skoro nulové ....
Honzis
Příspěvky: 386
Registrován: pon 07. pro 2009 12:49:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Honzis »

No. Co se tyce servisu - jezdil jsem do auto unger v lisni, ale na klimy se uplne nespecializuji, jsou spis plynari. Na druhou stranu se toho neboji a co jsem obvolaval, nejsou tak uplne drazi (garazovy servisy chtely vic...). Byl jsem tam jen kvuli naplneni, ale nevedel jsem vubec nic - kolik ceho patri, jaky maj byt tlaky.. Borec si s tim chvili hral a zda se, ze to docela trefil, klima uz 3. rok maka.
Jak to je s drzakem nemam tuseni, ale asi se nebudou valet na kazdem rohu. Zkus tady poptavku, treba se nekdo najde. Ja jsem to montoval do 1.3, na tu sehnat drzak cehokoliv je vice mene zazrak.
Trubky moc neohnes, co je pevna hlinikova trubka, tak se da ohnout tak o 10 stupnu, pak zacne praskat nebo se bortit. To co vede tobe ke kompresoru jsou ale podle vseho spis hadice, tam by nemel byt problem to natvarovat jakkoliv.
Kdybys tam chtel dat origo kompresor, budes ho muset nejspis sehnat i s kusem trubek - ma uplne jinak reseny pripojeni do okruhu a proste to nespojis. Leda ze bys mel nekoho hodne sikovnyho se soustruhem, frezou a svareckou na hlinik...

k te cetnosti vyskytu. Ono uz jen felda s klimou je zvlastni ukaz, tuhle ma tak kazda 5. z tech, co klimu maji. Kompresory v nich jsou ruzne - lisi se predevsim pripojenim hadic, ale co jsem videl, tak vzdycky byly zamenne pri predpokladu, ze k nim vede hadice a ne trubka. Takze sance sehnat jiny existuje, ale neni to zadna slava. Nakonec presne ten, co mas v aute, mam jako rezervu v garazi..
jeste jeden zazitek, po montazi klimy to bylo v servisu - autonova, autoruzak. Ja to tam nedal, neptejte se, jak se to tam dostalo. Borec mi tvrdil, ze tohle skodovka nikdy nedodavala a ze ten drzak, ktery tam mam, nikdy nevidel...
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Atnarfus »

Origoš kompresor to opravdu není. U většiny kompresorů se ale poměrně snadno dá vyměnit ložisko v řemenici. Stačí na to pouze stahovák na řemenici (jednoduchá věc s patřičným závitem a se šroubem). Než koupíš kompresor v podobném stavu, zkus opravit ten co máš.
Postup výměny ložiska na origoš kompresoru je myslím dokonce popsaný v dílenské příručce. Co jsem viděl kompresory klimatizací na starších autech, tak řešení spojky v řemenici bylo vždy obdobné.

A spolehlivě ty zvuky dělá kompresor? Většinou chrastí napínací kladka.
Sumix
Příspěvky: 83
Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
Bydliště: Brno/Pisek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Sumix »

Honzis: Koukám, že to máš opravdu zmáknutý :-). Teď se zdá, že to zase moc neskřípe, tak nevím, no. Pokud máš ten náhradní kompresor někde po ruce, mohl bys mi prosím napsat, jaký to je typ, že bych si pro jistotu někde sehnal taky náhradní? Asi máš pravdu, že tam budou hadice a ne trubky, když teď na tu fotku ještě koukám. Jinak pro výměnu kompresoru za originál by stačil teda držák kompresoru, kompresor a trubky, co od něj vedou? (chci si sehnat pro jistotu náhradní - pokud bych nesehnal stejný jako tam je teď - i když bych teda nejdřív zkusil jen vyměnit tu spojku/ložisko)
Ještě jeden dotaz nesouvisející s tím skřípáním - jen se chci zeptat, když máš s těma neoriginálníma klimama zkušenosti... mám dojem, že když zapnu větrák topení, tak to nijak moc nefouká, ani na 4. stupeň - může to být tím, že ta neoriginální část topení (větrák, klapky, atd.) je nějak blbě navržená, nebo je chyba jinde? Případně na origo by to asi snadno předělat nešlo, co?

Atnarfus: Vidíš, to mě nenapadlo, že by to mohlo dělat něco jinýho než kompresor. Mně se zdá, že ten zvuk jde právě od kompresoru, ale samozřejmě se můžu mýlit. Spíš jsem si řekl, že zvuk jde zhruba z toho místa, je to dodatečná montáž klimy (takže asi proto ve mně nebudí moc důvěru), a navíc při zapnutí klimy to pískat přestalo. Po kolika tisících km se má měnit řemen a napínací kladka? Jsou na to intervaly, nebo se to prostě dělá podle stavu? Tady na FK jsem našel k řemenu alternátoru jen informaci o kontrole stavu a napnutí po 30.000 km. Vím akorát, že hned po koupi auta (asi 82.000 km, teď najeto skoro 137.000 km) se měnily rozvody, olej a nějaké drobnosti, ale to je asi tak všechno, takže je možné, že by tam ta kladka+řemen byla nějakých 137.000 km?

Pokud by to fakt byla kladka, tak mě překvapuje, že by na to v servisu nepřišli, když jsem to tam teď při prohlídce zmiňoval. Ale asi bych se neměl divit, když mi tam technik, který auto přebíral/předával řekl, že ten kompresor je originál (a to se jedná o škodovácký servis :roll:).

Každopádně díky vám oběma za všechny informace, člověk je hned zase o něco chytřejší ;-)
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Taresz - FK

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Taresz - FK »

Ono to tie klímy tam dávala skodovka k daviií takze este pred predajom, potom skoda zacala vyrobu vlastnej klímy ale aj to len do inych republík, u nás na toto nebol dopyt

Mozno preto hovoril ze je to skodovácke, ale faktom je je to cudné, ze ten technik je az takto neznalí...
Sumix
Příspěvky: 83
Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
Bydliště: Brno/Pisek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Sumix »

No je to zvláštní, rok výroby Feldy je 1999 a přivezli jsme ji z Německa. Na jednu stranu zvláštní, že když to byl export, tak tam rovnou nebyla klima od výroby (v té době už klimatizace přímo Škodovka normálně montovala, ne?). Ale taky jsem někde slyšel, že se např. do Německa dovážely Feldy bez klimatizace a ta se tam právě takhle (neoriginálně) montovala u koncového prodejce těsně před prodejem. Možná to bude i můj případ.
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Honzis
Příspěvky: 386
Registrován: pon 07. pro 2009 12:49:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Honzis »

No. Co budes muset vymenit jsem psal uz nahore - pokud mas servo - jako ze asi mas - budes muset sehnat trubky pro verzi s klimou, neb cerpadlo bude nekde jinde. Pak uz jen to co jsi psal, + mozna alternator, u 1.6tky nevim, jaky se tam daval, kdyz byla klima. Pak ten mezikus mezi novy kompresor a stare hadice (ten bude hodne punk). Kdyz to tak sectu, radeji bych vyckal az se kompresor objevi. Navic jak psal Atnarfus, nemusi ti piskat kompresor. Zkus sundat klinak a vsim jen tak rukou otocit, nejspis poznas po hmatu, ktera remenice to dela. Nebo (jak jsi rekl, ze kdyz zapnes klimu tak to prestane) mas jen ojety remen... Mi to piskalo ted nedavno, drzak na 1.3 je dost sileny a ma tendence se kroutit, nevsiml jsem si toho a remen po 5tis ojety...
Ohledne foukani - tahle klima proste fouka min, ale neni to zase tak sileny. Mi fouka na 2 tak jak pred montazi na 1, na 4 cca jak na 3 pred tim - takze se s tim docela da zit. Trochu se to vylepsi, kdyz vycistis vyparnik. Je tam dost blbe takova sitka, do ktere se chyta bordel. Kdybych mel kde, tak do toho normalne nacpu hadici a pod tlakem narvu vodu. Kdyz vyndas ventilator, uvidis tam nekolik trubek. Doleva vepredu je vydech, jedna trubka trosku vic vzadu jakoby doleva nahoru je vratka pred klapkou - aby vzdycky behal nejaky vzduch pres vyparnik, ikdyz zavres klapku do interieru. Pak jsou dalsi 2 uplne vzadu - jedna je sani cerstvyho vzduchu, to druhy ani neni trubka ale dira do interieru.

Pristup k vyparniku je tedy z obou stran. Na jednu stranu tou velkou dirou vydechu vetraku, na druhou tou vratnou trubkou. Prolit vodou pod tlakem.. Nekolik kratkych splichancu by mohlo pomoct. Vytece to spodem, stejne jak kondenzat. Ale radej si aspon zavri klapku do interieru a postav auto hodne cumakem z kopce :-D Ja to nastesti udelal pred montazi - natvrdo jsem to sjel vapkou na benzince, vyteklo z toho bordelu mnozstvi velike.

Typ kompresoru ti asi nereknu, je na tom nejaky zbytek zeleneho stitku...
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Atnarfus »

Jak pise Honzis, verze s klimou ma nejenom jiny drzak, ale i jine cerpadlo posilovace a jine trubky k nemu, ma i jiny plech pod motorem a ma i silnejsi alternator, ale ten je zamenitelny (ma stejne uchyceni).
Sumix
Příspěvky: 83
Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
Bydliště: Brno/Pisek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Sumix »

Díky za popis. Ještě bych měl ale (možná hloupý) dotaz, protože už v tom mám trošičku guláš :D. Když mám teď Feldu s klimou i servem, tak v případě, že bych chtěl vyměnit kompresor za tovární výrobu, tak bych taky musel shánět ještě jiné servo a jiné trubky?! Nebo by stačil "jenom" držák na kompresor pro verzi klima+servo, kompresor a nějaká přechodka pro napojení na neoriginál hadice se šroubovým spojem?

A ještě k té napínací kladce - jak je to teda s její životností (a životností řemenu)? Zajímal by mě nějaký přibližný interval, kolik to bez úhony většinou tak může nalítat - v servisní příručce se píše jenom o kontrole každých tuším 30.000 km, ale to samé se třeba píše i u rozvodů, ale v praxi se taky doporučuje je měnit po nějakém intervalu (co jsem se dočetl, tak 60-90.000 km?).

Ještě jednou díky a omlouvám se, pokud už se ptám poněkud blbě :).
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Atnarfus »

Netuším jaký tam máš držák a zda do něj pasuje originál kompresor, proto ti neporadím. V případě originálu je ale čerpadlo posunuté níž. Proto jiné trubky a jiný plech. Alternátor je posunutý nahoru a uprostřed je kompresor.

Origoš napínací kladka vydrží cca 100k -150k km. Je to orientační, protože něco jiného je najezdit 100k km po dálnici a něco jiného po městě. Druhovýroba se rozpadne klidně za 15k km. Řemen se mění když je viditelně poškozený. Já mám na patnáct let starém autě původní kladku i řemen. Kladka už ale začala někdy předloni v zimě pískat, tak jsem jí promazal, abych si ověřil že je to ona a od té doby slouží dál.

Sundej řemen, zatoč kladkou a poznáš jak na tom je. Jestli má větší vůli, zadrhává, má nepravidelný chod nebo jiné podobné projevy vyběhaného ložiska, vyměň ložisko, nebo dej novou kladku. Na rychlé vyzkoušení zda ty zvuky dělá kladka, pomůže i promazání ložiska. Zvuky zmizí, nebo se změní.
Sumix
Příspěvky: 83
Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
Bydliště: Brno/Pisek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Sumix »

Tak to vypadá, že to bude tou kladkou. V pátek jsem jel 200 km ze školy domů (Brno-Písek), nic moc neskřípalo, pak jsem jel dalších 40 km a začalo to skřípat docela znatelně. Včera jsem na to koukal a těsně po nastartování (auto přes noc stálo) se neozývalo vůbec nic, až tak po cca 30 vteřinách se to zase ozvalo. Tak jsem se chtěl pokusit sundat ten řemen, jenže zeshora se k tomu dostat nedá a válet se pod autem venku před barákem se mi moc nechtělo, tak jsem to vzdal (nemluvě o tom, že by to asi chtělo klíč očko, soudě podle servisní příručky, což doma nemám), nechtěl jsem navíc riskovat, že třeba řemen sundám a už ho tam nenandám - potřeboval jsem odpoledne zase odjet. Tak jsem si řekl, že aspoň tu kladku zkusím trošku promazat - chtěl jsem tam jen tak zvenku napatlat trochu vazelíny, ale tu jsem doma nenašel, tak jsem tam stříknul WD-40 (ne, že bych si dělal iluze, že to bude nějak moc mazat, když se to do ložiska prakticky nedostane, spíš to bylo jenom na zkoušku).

Po asi dvou hodinách jsem nastartoval, nebylo slyšet vůbec nic, po cestě asi 10 km jsem ještě tankoval, tak tam už to trochu slyšet bylo, potom cesta cca 190 km, pak už to zase bylo slyšet víc. Každopádně to teda vypadá, že to musí být ta napínací kladka (jak jsem psal, tak auto má najeto skoro 138.000 km, před koupí (myslím, že 82.000 km) nevím, kde a jak jezdilo, potom spíš delší trasy a částečně město, posledních cca 25.000 km převážně delší trasy (desítky km) a hlavně dálnice) - to by i sedělo na ten interval životnosti 100-150 kkm. Takže děkuju za nasměrování správným směrem, Atnarfusi!

Takže teď asi najít nějaký servis v Brně, kde by mi tu kladku (nebo ložisko) vyměnili - předpokládám, že rovnou radši vyměnit i řemen? Nevěděl byste někdo o dobrém servisu v Brně (třeba to Auto Unger, co doporučoval Honzis ohledně klimy)? Jde mi hlavně o to, aby mi tam nenacpali nějakou čínskou nebo polskou druhovýrobu a abych to za půl roku nemusel měnit znova. Nebo bych tu výměnu zvládnul sám? Doma ani tady v Brně nemám na to podmínky, leda u prarodičů, kteří mají garáž, tam navíc mám k dispozici nájezdy, takže bych se pod auto dostal (zatím bych to jenom zase prostříknul WDčkem, aby to přežilo cestu tam). Pak předpokládám, že je třeba odmontovat plechový kryt pod motorem - co jsem se včera letmo díval, tak jsem viděl, že ho drží křížové šrouby - dva na každé straně, plus ještě někde jinde? A pak mít 13 očko a zespoda zatlačit na šroub držící napínací kladku a pootočit doprava a tím se napnutí uvolní a můžu řemen vyndat, pak demontovat kladku a dát tam novou a pak řemen? Nebo je v tom ještě něco jiného?

Radši se na to ptám, protože co se týče hrabání v autě, tak tam jsem si zatím opravoval jenom poměrně nepodstatné věci typu nefunkční motorek centrálu nebo jakžtakž úspěšná oprava el. stahovačky apod., tak abych věděl, co to obnáší a neskončil s nepojízdným autem :-).
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Matuhsch
Příspěvky: 1116
Registrován: pát 17. dub 2009 19:23:29
Bydliště: Modřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Matuhsch »

Doporučuju objednat z netu např tu http://www.cc-autodily.cz/kladka-vodici-felicia, a pak jit do servisu. Já můžu doporučit například Bm technik v lískovci http://www.autoklima-brno.cz/index.php?p=5, anebo Autodílnu Matýska v Modřicích http://automatyska.cz/
Obrázek
Obrázek
Honzis
Příspěvky: 386
Registrován: pon 07. pro 2009 12:49:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Honzis »

Kdyz si to vsechno nakoupis, tak se stav, za hodku to prendame...
Sumix
Příspěvky: 83
Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
Bydliště: Brno/Pisek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Sumix »

Matuhschi, díky za tipy na servisy!

Honzisi, děkuju za nabídku, rád toho využiju, ještě Ti ohledně toho napíšu SZ.
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Atnarfus »

Postup opravy je jak píšeš. Sundáš šusplech pod motorem, který je na několika šroubech na šroubovák. Jestli to nikdy nikdo nesundaval, tak to půjde trochu hůř povolit. Doporučuji předem prostříknout WDčkem. Šrouby jsou na bocích z podběhů a dva jsou zepředu pod nárazníkem. Nejdou naštěstí přímo do karoserie. Jsou tam namačkané plastové kostičky a do nich jsou ty samořezné šroubky natočené.
Když sundáš plech, už máš vyhráno. Opravdu stačí vyšroubovat ten jeden šroub co drží kladku a namontovat novou. Hlavně to pořádně utáhni.
Honzis
Příspěvky: 386
Registrován: pon 07. pro 2009 12:49:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Honzis »

Jojo. Poradne utahnout. TO je nejdulezitejsi. Celkem jsem se divil, kdyz mi kdysi utekla kladka... :-) nastesti hned po startu v garazi a ne nekde na ceste :-)
Sumix
Příspěvky: 83
Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
Bydliště: Brno/Pisek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Sumix »

Tak zatím jsem to ještě nedořešil... ještě bych měl dotaz, je ta kladka stejná pro 1.3 a pro 1.6? Na 1.6 napínací kladku nemůžu najít (teda něco jsem našel, ale to byla nějaká polská výroba, což bych teda fakt nechtěl).

Teda abych byl konkértnější - řemen (v mém případě atyp - Contitech 5PK 1270) i kladka mi už přišly. Jen jaksi v zápalu hledání, aby to bylo pro 1.6, jsem blbec pořádně nekoukal (stačilo mi, že tam vidím 1.6, a nevím, jak přesně ta kladka má vypadat, z auta jsem to nedemontoval a zeshora je vidět houby) a objednal napínací kladku pro rozvodový řemen :hlava: Dost blbá chyba, ale tak aspoň budu mít do zásoby, až budu potřebovat nechat udělat rozvody :D
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Sumix
Příspěvky: 83
Registrován: úte 04. zář 2007 19:01:07
Bydliště: Brno/Pisek
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzající/skřípající kompresor klimatizace

Příspěvek od Sumix »

Tak se opět hlásím po delší době :-). S pískající kladkou se dalo ještě nějaký čas jezdit (a celkem dlouho), pořád jsem se nemohl dokopat zajet do servisu, tak jsem kladku sem tam jen zvenku stříknul WD-40 a ono to na nějakou dobu vždycky kupodivu pomohlo. Pak došlo na výměnu kladky i řemenu (ten už to po těch letech taky potřeboval), ovšem teď mě trápí další věc a je to skutečně už na kompresoru.

Když bylo auto v servisu, tak jsem jim říkal, ať se taky podívají na to, proč nefunguje klima - tak prý je to nespínající elmg. spojka. Další věc, podstatnější, je, že poslední dobou po nastartování se ozvalo chvilku slabé zapískání a pak dál už přestalo - jsem si prakticky jistý, že teď už to je ložisko na řemenici kompresoru. Navíc dneska jsem zjistil, že je to už trošku slyšet i na volnoběh, takže asi bude nejvyšší čas to začít řešit. Chtěl jsem se tedy zeptat, nevíte někdo prosím typ kompresoru, který se dával k těm neoriginálním klimatizacím - Diavia (viz výš tohle vlákno)? Kdesi jsem našel, že to asi bude nějaký Sanden. Hodně by mi pomohlo, kdybyste někdo k tomu věděl něco bližšího - typ (abych se k tomu nemusel probojovávat zespoda, protože na to nemám moc vhodné podmínky - rampu nebo dostupnou garáž), rozměry a typ ložiska, a něco k té elmg. spojce - typ a kde by se dala asi sehnat? Nebo sehnat druhý kompresor stejného typu, nechat ho někde zrepasovat, aby byl v dobré kondici, a pak to řešit rovnou výměnou za ten původní?

Jinak předpokládám, že běžný servis by to měl zvládnout opravit, že - tedy krom naplnění, ale to by se třeba dořešilo už jinde? Předpokládám, že to obnáší demontáž kompresoru (se stahovákem se tam dostat nedá), stáhnutí řemenice a pak výměnu ložiska a spojky? Předem moc díky!
Felda 1.6 Combi LX - "Zelenina"
Odpovědět