Typy klimatizací
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2 typy klimatizace
Vedle akumulátoru v motorovém prostoru je řj. klimy jsou tam dvě pojistky, tak na ně koukni.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2 typy klimatizace
Jestli v případě dodatečné montáže zůstává i původní ventilátor na chladiči, tak není nutné řešit alternátor.
Originál klimatizace má dvourychlostní velice výkonný ventilátor, aby klima chladila i na stojícím autě.
Originál klimatizace má dvourychlostní velice výkonný ventilátor, aby klima chladila i na stojícím autě.
Re: 2 typy klimatizace
Pravda vetrak na chladici jsem origo neziskal. Ale mam pocit, ze se pouzival 2rychlostni z 1.6tky, to by mohl vyfotit nekdo z tech, co to maj na aute origo.. Ja jsem si udelal druhou rychlost na 1.6tkovym ventilatoru, z neceho mi zustal vykonovy predradny odpor, ktery se necha nacvaknout na saharu. Draty z elektroinstalace jsou na 2rychlostni vetrak.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2 typy klimatizace
1.6ka bez klimatizace nemá dvourychlostní ventilátor. Dvourychlostní má jenom Dehet a auta s klimatizací.
Ten origoš dvourychlostní fouká na druhou rychlost brutálně víc, než jednorychlostní. Je to fakt hukot. Výkon dvourychlostního tedy nezískáš přidáním předřadného odporu k jednorychlostnímu.
Jestli ale nemáš problém s výkonem klimatizace když auto stojí, tak není co řešit. V případě, že by chlazení opravdu nestíhalo, tak se nestane nic horšího, než že se klimatizace vypne. Vypíná se v případě přehřívání motoru, nebo v případě že tlak chladiva přesáhne maximální hodnotu.
Zde je fotka dvourychlostního ventilátoru. (Fotku mám od kolegy zde na foru)
http://2i.cz/b8a62f05d6
Ten origoš dvourychlostní fouká na druhou rychlost brutálně víc, než jednorychlostní. Je to fakt hukot. Výkon dvourychlostního tedy nezískáš přidáním předřadného odporu k jednorychlostnímu.
Jestli ale nemáš problém s výkonem klimatizace když auto stojí, tak není co řešit. V případě, že by chlazení opravdu nestíhalo, tak se nestane nic horšího, než že se klimatizace vypne. Vypíná se v případě přehřívání motoru, nebo v případě že tlak chladiva přesáhne maximální hodnotu.
Zde je fotka dvourychlostního ventilátoru. (Fotku mám od kolegy zde na foru)
http://2i.cz/b8a62f05d6
Re: 2 typy klimatizace
Zatim nevim, je to ve stadiu montaze. Spis by me zajimalo, jak vypada vetrak u te klimy, co je tady o kousek vys na obrazku. Tam predpokladam bude prave ta 1.6tkova sahara. Nemyslim, ze by tam nechali origo ventilator z 1.3, to neni vetrak ale vysmech..
Re: 2 typy klimatizace
Který myslíš ? Ten co vložil Atnarfus ? To je 1.6 klima chladič-sahara-ventilátor= 1.9D .
Jinak poznámka při laborování s chladičem. Já jsem dal do 1.3MPI ten chladič se sarahou z 1.6klima ( konkrétně přesně ten kus co je na fotce ) a auto nemělo problém uchladit motor při stání ve městě a venkovní teplotě 33 °C a zapnuté klimě .
Napojení vody bylo složitější ( upravená spodní trubka z 1.9 D a patřičné hadice + připojení expanzky - nebylo kam- na chladiči není příruba ) .
Co se týče chlazení kondenzátoru, tak tam je i při tom hovadském ventilátoru pořád teplotní rezerva, jelikož proud vzduchu přes chladič vyvolávaný ventilátorem a saharou není po celé ploše - tak 1/4 až 1/3 zůstává nechlazená a je o dost teplejší - zkouška rukou stačí, ale já to i měřil teploměrem. Měl jsem možnost vyzkoušet další tlačný ventilátor přidaný zepředu do místa které potřebuje víc chladit ( ventilátor cca 130W ) a na výkonu klimy to bylo celkem poznat , teplota na výstupu z kondenzátoru šla dolů a i teplota vzduchu za výparníkem klesla.
Tudíž pokud by někdo instaloval dva ventilátory tak na tom může být i lépe . Většina novějších aut má dva dvourychlostní ventilátory .
Akorát na vrakáčích chtějí za tyto komponenty pořád šílené peníze, takže jsem od této myšlenky upustil.
Jinak poznámka při laborování s chladičem. Já jsem dal do 1.3MPI ten chladič se sarahou z 1.6klima ( konkrétně přesně ten kus co je na fotce ) a auto nemělo problém uchladit motor při stání ve městě a venkovní teplotě 33 °C a zapnuté klimě .
Napojení vody bylo složitější ( upravená spodní trubka z 1.9 D a patřičné hadice + připojení expanzky - nebylo kam- na chladiči není příruba ) .
Co se týče chlazení kondenzátoru, tak tam je i při tom hovadském ventilátoru pořád teplotní rezerva, jelikož proud vzduchu přes chladič vyvolávaný ventilátorem a saharou není po celé ploše - tak 1/4 až 1/3 zůstává nechlazená a je o dost teplejší - zkouška rukou stačí, ale já to i měřil teploměrem. Měl jsem možnost vyzkoušet další tlačný ventilátor přidaný zepředu do místa které potřebuje víc chladit ( ventilátor cca 130W ) a na výkonu klimy to bylo celkem poznat , teplota na výstupu z kondenzátoru šla dolů a i teplota vzduchu za výparníkem klesla.
Tudíž pokud by někdo instaloval dva ventilátory tak na tom může být i lépe . Většina novějších aut má dva dvourychlostní ventilátory .
Akorát na vrakáčích chtějí za tyto komponenty pořád šílené peníze, takže jsem od této myšlenky upustil.
1.3 Mpi, 50kW, 2000, Special,
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Servo, klima, ABS, 2x Airbag,
Výroba Tripplingu pro vozidla se sériovým přerušovačem v kladné větvi...Felicia, Octavia
http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... &start=150
Re: 2 typy klimatizace
Ten z fotky tam asi nebude. Mel jsem na mysli klasicku na 1.6. Ta ma saharu pres cely chladic, takze by to mohlo fungovat celkem v pohode. Kdysi jsem videl zastavbu Diavia ktera mela prave ten vetrak zepredu, moc jsem to nestudoval, bylo to auto na prodej a krom te klimy na nem nefungovalo snad nic. Klima ale klimovala dobre..
Jinak jak to tam dostanu tak budu laborovat, uvidim co bude delat teplota kondenzatu. Kdyz mobilni delene klime staci pro vyzareni cca 4kW tepelnyho vykonu vymenik s cca dvojnasobnou plochou a ventilator 130W tak by to snad mohlo fungovat taky.
Jinak jak to tam dostanu tak budu laborovat, uvidim co bude delat teplota kondenzatu. Kdyz mobilni delene klime staci pro vyzareni cca 4kW tepelnyho vykonu vymenik s cca dvojnasobnou plochou a ventilator 130W tak by to snad mohlo fungovat taky.
Re: 2 typy klimatizace
Takze prvni poznatky, sice dneska neni vedro ale chladic klimy s asistenci vetraku 1.6 s "pulrychlosti" je studeny. Hadice kondenzatu ma tak o 5 stupnu vic nez okoli, zkouseno na miste pri cca 2500ot. Vevnitr teda solidni mrazak, dalo by se tam chladit pivo... Jinak pro ty, co by chteli delat zastavbu klimy Diavia (vetrak na boku), vejde se do okruhu 750g chladiva a pokud je to uplne prazdne tak 20g oleje, pokud nekdo nechavate jen servisovat funkcni, melo by stacit 10-15g oleje. Pri trose stesti doplnim par fotek z postupne montaze na odkaz co je nekde vys ve vlakne.
- Jura_Favorit
- Příspěvky: 2415
- Registrován: pát 06. bře 2009 0:15:10
- Bydliště: Olomoucko
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2 typy klimatizace
Ty fotky by byly fajn, díky předem za ně. Ale nespěchá to, samozřejmě