Ventilátor chladiče 1.6 MPi s klimou

Rotacak
Příspěvky: 9
Registrován: ned 17. dub 2016 17:08:56
Bydliště: ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Ventilátor chladiče 1.6 MPi s klimou

Příspěvek od Rotacak »

Zdravím,

pokoušel jsem se hledat zde na foru, i jinde, ale jaksi se mi nedaří najít nic, čím by mohla být způsobená tato závada.
Při cca 95 stupních mi vždy sepnul ventilátor. Dneska, když jsme řešili klimu, zapojení, pojistky, apod, tak v motorovém prostoru, vpravo jsme našli tři relátka a dvě pojistky (10 a 30 A), ta 30A, která by dle schématu měla mít na svědomí něco s ventilátorem byla spálená tak, že i ten plast kolem byl spečený. Vyměnili jsme ji za novou, která se později přepálila. Od té doby ovšem nejde ventilátor chladiče. V pojistkové skříni jsou všechny pojistky v pořádku, pro jistotu jsem však vyměnil na 17. pozici 25 A pojistku za novou. Po napíchnutí na diagnostiku jsem se dle měření dostal na teplotu 102 stupňů a ventilátor stále neběžel, zkusil jsem propojit třípinový konektor od čidla a ani ťuk. Pro jistotu jsem proměřil postupně tři konektory připojené na ventilátoru a ani do jednoho nešla šťáva. Na konektoru od čidla jsem naměřil max 0,09 V. Zvláštní, že předtím ventilátor fungoval a nyní ani s novou pojistkou nefunguje. Vzhledem k tomu, že auto mám krátce, tak bohužel nedokážu určit přesnou příčinu problému. Je tady někdo, kdo s tím má trochu větší zkušenosti a mohl by zkusit poradit?

Děkuji
Zde přikládám foto těch relátek a pojistek (které jsou zcela jistě podomácku upravené, po vypojení 30A pojistky a sundání izolační pásky)
ObrázekObrázek
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chladiče 1.6 MPi s klimou

Příspěvek od ferdamravenec »

přijeď vyřešíme ,
nejdřív vem kus drátu a zkus samotnej větrák ,
zkontroluj odpor-připojení drátů , na plastu cca pod větrákem

nejdřív spíná I stupeň , a až při cca 103-107???°C druhej
Rotacak
Příspěvky: 9
Registrován: ned 17. dub 2016 17:08:56
Bydliště: ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chladiče 1.6 MPi s klimou

Příspěvek od Rotacak »

Připojení drátů na plastu pod větrákem je v pořádku (za předpokladu, že je to stejný plast). Vyměnil jsem opět 30A pojistku v motorovém prostoru, vytáhnul kablík od termospínače a propojil obě krajní pozice, větrák se roztočil, nevím, jestli na první nebo druhý stupeň, ale podle kraválu bych řekl, že na druhý. Pak jsem nastartoval a zkusil opět propojit, větrák se roztočil a asi po vteřině nebo po dvou od propojení jsem slyšel jiskru a pojistka opět v háji. V dílenské příručce je, že tam má být 30, resp. 40A pojistka. Jakou tam tedy mám dát? Momentálně nemám ani jednu, tak pojedu do auto kelly pro zásobu 30A pojistek :-D. Po výměně pojistky zkusím ohřát motor, zda se větrák roztočí, uvidím, zda bude v háji jen spínač, nebo i něco jiného.
Uživatelský avatar
Atnarfus
Příspěvky: 4122
Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Ventilátor chladiče 1.6 MPi s klimou

Příspěvek od Atnarfus »

Nemusíš nutně zahřívat motor, stačí zapnout klimu. Ihned po zmáčknutí tlačítka klimatizace se to musí začít točit na první stupeň. Když mrkneš na schéma, tak je větrák ovládaný přímo tlačítkem přes relátko v "řídící jednotce" klimatizace - to je ten modul s relátky a pojistkami v motorovém prostoru.
Na dálku ti nikdo neporadí. Musíš vzít měřák a prolézt to od baterky po větrák.
Odpovědět