Odpojení imobilizéru META M36

MaxSand - FK

Re: Imobilizer dofungoval asi

Příspěvek od MaxSand - FK »

Tak dneska jsem měl čas a bylo konečně trochu hezky ( než začlo znova sněžit :) ) tak jsem se vydal na hledani kde končí ty dva černý dráty a našel jsem je. Krásně je bylo vidět. Jeden černý z imo napojený na červený drat ve svazku a druhý černý z imo napojený tam kde kdysi zřejmě byl ten červený. Tak jsem místo černýho napojil červený a pak jsem ještě našel jeden černý původní ze svazku napojený na černý do imo. Věc se má teď tak, že mám napojený do spínačky zřejmě všechny origo dráty tzn. dva žlutý ( jeden kontakt) dva nebo jeden bílý ( na jeden kontakt), jeden černý (jeden kontakt) a dva červený na dva kontakty na spínačce (podle schématu to vypadá, že jde o napájení nebo co) na ty dva červený jsou napojený jeden nebo dva černý z imo. Od minule se teď změnilo to, že už mi sice jde palivo do motoru, ale jen na 2 stupeň na spínačce. Tedy na nule to pokud vím nedělá nic. Možná svítí kontrolky, to teď nemůžu říct jelikož mám palubku venku. Na 1 se točí startér a na 2 se točí startér a chytí motor ovšem když pustím klíček a ten se dostane zpátky na 1 tak motor zhasne a točí se zas jen startér. Nevíte co s tím ?
Uživatelský avatar
Ivarek
_________________
_________________
Příspěvky: 2843
Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

Re: Imobilizer dofungoval asi

Příspěvek od Ivarek »

Podle mě máš špatně zapojenou spínací skříňku.
Mělo by to být následovně...

Červený - 30ka na spínačce (2 vodiče)
Žlutý - 50ka na spínačce (2 vodiče)
Černý - 15ka na spínačce (1 vodič )
Bílý - 16ka na spínačce (2 vodiče)

Jinak ty vodiče z imma co jsou napojený na ty červený dráty ze spínačky bych uštípl,zřejmě to je/bylo napájení toho imma.Červený vodič je totiž hlavní přívod napětí do spínačky.
MaxSand - FK

Re: Imobilizer dofungoval asi

Příspěvek od MaxSand - FK »

Taky si myslím, že to mám špatně zapojený ve spínačce akorát nevím schema te spínačky. Kde jsou ty čísla na spínačce. Pokud jsou tam napsany, tak to je problém jelikož ji neumím vyndat, proto bych potřeboval nejaky obrázek spinačky ze zadu kde jsou ty konektory, abych věděl co jak mám napojit.

Edit: Tak už to mám hotové a dokonce to funguje :) Díky všem za pomoc :)
lejkito - FK

Odpojení a problém, asi s Imobilizérem!

Příspěvek od lejkito - FK »

Ahoj mám problém a to taký, že mi občas nenastartuje auto. má to průběh, že vložím klíč do skřínky, přidržím čip od Imobilizéru ve zdířce, pak otočím klíčem dál na baterii všechny kontrolky se rozvíti tak jak mají ale když jedu dál na samotný start motoru tak se nic neděje a rozvíti se mi další kontrolka v středu a to červený vykřičník! Baterie a startér sou v pohodě a je divné že mi dela jen někdy, ale teď už mi to dělá čim dál víc takže sem s toho nešťastný a bojím se že mne to někde nechá, když se to stalo naposled tak večer sem nemohl nastartovat tak sem to pustil z kopce na 2 auto normálně chytlo a jelo, vše v poho žádná anomálie a když sem se vrátil tak sem vypnul motor a zkoušel nastartovat a nic a ráno sem to zkusil znova a už to jelo normálně zase a teď se mi to zase vysralo a nejede a má to zase ten průběh výše popsaný! mám Felicii 1,3 40Kw 96r.v a dírka imobilizérů na přístrojové desce s čipem na klíčích. Díky a omlouvám se za svoji češtinu ale nejsem Čech :)
Uživatelský avatar
Ftigr
Příspěvky: 75
Registrován: čtv 17. zář 2009 5:58:52
Bydliště: Praha 14
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojení a problém, asi s Imobilizérem!

Příspěvek od Ftigr »

Ahoj, podle mě to imobilizerem nebude, jinak by ti to nechytlo ani po roztlačení. Pokud je vada v imobilizeru, motor chytne a okamžitě zhasne. Tedy alespoň co vím. Kdyžtak někdo doplňte. Jinak vykřičník veprostřed je kontrolka nízkého stavu brzdové kapaliny a při startování musí svítit. Je to test že není přepálené vlákno na žárovce. Takže ta svítit při startování musí.
lejkito - FK

Re: Odpojení a problém, asi s Imobilizérem!

Příspěvek od lejkito - FK »

Ano máš pravdu ale takhle kontrolka se rozsvíti i tehdy když dáš klíč do skřínky a nepodržíš čip od Imo u zdírky a deš jakoby startovat tak se taky rozsvíti a nenastartuješ vůbec, ale jako motor chytne tak zhasne dneska sem byl autem dva krát v kráme a tak všechno v pohodě kontrolky fungovali a zhasnuly jak mají a teď sem chtěl jít večer zavést holku a ten problém jak sem psal nahoře a Felda nenastartuje ale v pojistkové skřínce to sepne když otočím na baterii asi čerpadlo nebo nevím co to je za zvuk čeho :D
Naposledy upravil(a) emilio52 dne sob 10. zář 2011 18:01:39, celkem upraveno 3 x.
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
lejkito - FK

Re: Odpojení a problém, asi s Imobilizérem!

Příspěvek od lejkito - FK »

tak a teď sem byl opět dolu skusit to nastartovat a už to zase jede jak má kontrolky svítí a zhasnou všechny když se nastartuje, proste žádná anomálie že by to melo zase nějak zlobit takže fakt netuším čím by to mohlo být?! zkusil sem to pro-startovat 4 krát a v pohodě a ten problém mi udělá z ničeho nic celý den se vozím jedu tam a tam a najednou mi to udělá pak počkám pár hodin a už to zase funguje tak nevím :idea:
Naposledy upravil(a) emilio52 dne sob 10. zář 2011 18:00:45, celkem upraveno 1 x.
Marty_pv - FK

Re: Odpojení imobilizéru META M36

Příspěvek od Marty_pv - FK »

Sloučeno do správného vlákna

ftigr: podle popisu nemá lejkito tovární imo ale dodělávaný META M36 s "klíčenkou" která se strká do čtečky, ten funguje jinak (odpojuje startér takže motor ani nenaskočí)

lejkito:
vypadá to na problém samotné čtečky nebo té klíčenky, pročti celé téma a sleduj tu stavovou diodu když dáváš klíčenku do čtečky, pokud se po vytažení čtečky znovu rozbliká tak je imobilizér pořád aktivní a nenastartuješ
lejkito - FK

Re: Odpojení imobilizéru META M36

Příspěvek od lejkito - FK »

nee ono to funguje ještě jináč, ja když tam dám ten čip a podržím ja nevím kolem 5 sekund tak pak jedu baterka a start motoru, a to samé i když se mi stane ten problém akorát mi nenaběhne startér ale baterka jede normálně rádio hraje světla svíti a tak, když to tam nepodržím dostatečně dlouho tak mne ani nepustí na tu baterii natož na start motoru takže proto netuším co je špatně! a říkám pár hodin počkám už to zase jede?! :) tak fakt netuším a udělá mi to třeba jednou týdne a dávám pozor co sem udělal jináč a nevím porad dělám všechno stejně
Marty_pv - FK

Re: Odpojení imobilizéru META M36

Příspěvek od Marty_pv - FK »

Tak potom je problém v samotné jednotce imobilizéru (jedno z relé nebude OK) - můžeš ho buď zkusit vyměnit nebo líp odstranit celý imobilizér podle návodu než tě to někde nechá ;)
lejkito - FK

Re: Odpojení imobilizéru META M36

Příspěvek od lejkito - FK »

práve že bych to chtěl odpojit ale nemám o autech zatím moc zkušeností, tohle je moje první fáro tak se bojím se do toho vrtat :D ať ji nějak neublížím holce mojí :D ale kdyby bylo jenom nějaké relé nebo tak špatně tak jak je možné že mi to třeba týden šlape bez problému a pak se to najednou vys... a pak zas to jede stále v poho?
chatar - FK

Re: Odpojení imobilizéru META M36

Příspěvek od chatar - FK »

zdravím postižené nefunkčností imobilizeru.
Než začnete s demontáží je třeba se podívat v jakém stavu je váš klíček a hlavně čtecí dutinka. tam se skrýval častý zdroj problémů , jelikož tamní pružné kontakty se často unavily a potom neměly dotek. Řešilo se to pomocí pevnějšího špendlíku či jehly napružením kontaktů v otvoru. Čtečky jsou záměnné, jsou to jen vodiče bez vlastní funkce takže pokud má někdo funkční může ji poskytnout potřebnému.

Dříve jsem imobilizery a alarmy montoval v servisu a proto něco objasním. Imobilizer slouží k přerušení obvodů které zajištují odpojení provoz za jízdy, nebo při startu. Napojení jednotlivých zařízení si musíte zjistit sami podle vodičů jelikož z důvodu znesnadnění určení jsou všechny většinou jedné barvy s označeními na koncích, které se po namontování odstraní a zůstanou všechny stejné.
Pokud je třeba jednotku zdemontovat, je nutno rozkrytovat potřebné kryty, jak již zde bylo někde v plánku, je to napojení pod spínačkou pro spínání, , kostra, stálé +, a imobilizační smyčky . Nepíšu zde přesně co se kde zapojuje, protože to si stejně musíte sami dohledat podle kabelů, jelikož je možno zapojovat různé vodiče či relátka podle potřeby jako nejčastěji starter, čerpadlo, řj, ... co koho napadne. Toto přerušení je možno použít při záměně za alarm, nebo k vlastní imobilizaci skrytým vypínačem ...
Imobilizer nelze vyřadit pouhým odpojením od napětí, ale pouze správným načtením klíče při zapnutí imobilizeru jenž je pod proudem a to i při poloze pro start.
Takže ať se daří ale ne chmatákům, pro něž tento návod není, neb oni to znají dávno, ale Vy nepište na web co a kde máte zajištěno, neb osobu si klidně najdou když jim to za to bude stát, stačí foto s nekrytou spz vaší či souseda a mají to hned.
Zduř :-) chatař
Thoxo - FK

Re: Odpojení imobilizéru META M36

Příspěvek od Thoxo - FK »

Ako to je teda s tými dvoma kablami pod prahom mám 1. Červený a 1. Čierny
čo s nimi lebo ako si som to nepochopil... dakujem za vysvetlenie
Odpovědět