Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Rex - FK

Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od Rex - FK »

Kalibrace PŘED výměnou polepů:

Tachometr:

rozložíme budíky. vymontujeme tacho.zezadu tacho je mosazný váleček který dělá odstředivku...to nás nezajímá.

ručičku nastavíme na 50 a podržíme prstem. zezadu tacha na ten mosazný váleček a na obal tacha namalujeme čárku fixou. zkontrolujeme přesnost čárky a 50tky s ručičkou.

poté si můžeme sundat bez obav ručičku a polep.

montáž je opačná. sladíme čárku na válečku a obalu tacha a nasadíme ručičku na 50tku. zkontrolujeme, a tím je kalibrace tacha hotová.


Teploměr:

ručičku teploty nastavíme do krajní horní polohy a tu označíme na světlovod fixou


Otáčkoměr:

buď před vyndáním kolíčku přetočíme otáčkoměr přes 7tisíc do krajní polohy a označíme ji
a nebo po vyndání kolíčku nám ručička spadne malinko níž a polohu rovněž označíme


Palivo:

ručičku posuneme do krajní polohy plné nádrže a polohu označíme


sestava je v opačném pořadí. lehce nasadíme ručičku a sladíme ji s označenou polohou se souběžným otáčením osky ukazatele

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kalibrace PO výměně polepů, kdy jsme rozdělali budíky dříve než jsme si tohle přečetli:


Tachometr

vložíme budíky do palubovky bez skla, ručičky tacha a krycího panelu, zapojíme vše tak jak má být a poprosíme kamaráda aby před náma jezdil 50tkou po městě nebo jiné vhodné silnici. jakmile srovnáme rychlost tak zkusmo nasadíme ručičku tacha. zastavíme a zkusíme znovu rychlost. pokud sedí zkusíme rychlost mimo město na 90tku. pokud sedí tak můžeme ručičku vhodně dorazit tak aby volně chodila


Otáčkoměr:

nastartujeme a ručičku srovnáme do polohy 750 otáček


Teploměr:

nakopneme auto, necháme zahřát tak ,aby se spustil velký okruh a chvilku ještě počkáme až teplota znovu vystoupá a ustálí se. pak nasadíme ručičku asi na hodnotu 85 stupňů což odpovídá asi 2 mm pod střední čárku


Palivoměr:

natankujeme plnou a usadíme ručičku



Poznákmky:
:arrow: Je možné nastavit otáčky i teplotu podle wag-com.Zapojit kabel do počítače,nastartovat a podle načtených otáček a teploty nastavit ručičky přístrojů.
:arrow: Některé motory mají při studeném motoru zvýšený volnoběh -> nastavit otáčkoměr po zahřátí motoru




Toto je návod na kalibraci budíků svépomocí. Teplota a otáčky se dají nastavit přesně dle přístrojů v servise, ale kdo by tam jezdil a platil to :)

:arrow: JINÝ NÁVOD V PDF ZDE: http://www.feliciaklub.cz/obr/rady/modr ... budiku.pdf
Goofy - FK

VÝMĚNA PODKLADU BUDÍKŮ..

Příspěvek od Goofy - FK »

Jak jsem tak jednoho dne projížděl forum tak jsme narazil na menší nedostatek ;) a to že návod na výměnu podkladů tu jaksi není a každý druhý mění polepy ;)
článek je použit z části ze stránek Tuningsamolepka.cz dle kterého jsme to dělal i já...

Výměna je celkem jednoduchá a zvládnout by ji měl i méně zručný..
Jsou dva způsoby o kterých vím ..
Jeden je složitější a to hlavně tím že se pak musí udělat kalibrace ukazatelů,ten druhý se liší jen v tom že se polepy v místě kde je ručička naříznou a tím odpadá pak dodatečná kalibrace ukazatelů...

Myslím že jak rozdělat celou kapličku s budíků zde popisovat snad nemusím..
:arrow: Takže vytáhneme přístrojovou desku, odpojíme náhon ta­chometru a veškeré konektory.Je lepší mít odmontovaný i volant pro snadnější manipulaci ale není podmínkou..jde vytáhnout i bez toho ;)
Náhon tachometru jde vytáhnout i ze zadu od přístrojové desky,ale jen pokud máte menší ruku..
:arrow: Jako další uvolníme budíky od toho většího plastu,který drží na takových 2 packách..dále sundáme ze předu čirá plast a stejně tak i zadní černý plast..
Obrázek
Palivoměr,rychloměr a stav paliva drží na šroubku..ten odšroubujeme a vytlačíme ven..tímto nám zůstanou jen volné ukazatele..
ObrázekObrázek
Rychloměr je malinko složitější..Ten drží na 4řech šroubkách..
Z ukazatelu vytlačíme doraz ručičky..to boužel neplatí pro rychloměr..ručička po vyjmutí dorazu klesne dolů..zde je nutné si fixou nakreslit rysku kde ručička sjede aby budíky ukazovaly jak mají..potom pomocí kolíčků na prádlo opatrně vytlačíme ručičky ven..polepy drží na 2 šroubkách ..odšroubujeme a dáme nové polepy..postup složení je opačný jako rozložení ;)
ObrázekObrázekObrázekObrázek
Rychloměr..demontujeme ručičku,2 šroubky od polepů,oddělíme doraz ručičky a pomocí šroubováku opatrně vypáčíme plastové rámečky ujetých km..vyměníme polep rycloměru a složíme...je tu sice ještě jedna možnost a to že by se doraz vytahnul kleštičkami ze předu ale radši nedoporučuji..
Obrázek
:arrow: 100% klaibraci budíků by byla jen přes servis,což jsem jaksi neměl čas..takže pokud se spokojíme s menší odchylkou ukazatelů tak postupuje dle návodu a označených poloh ručiček..
Rychloměr jsem řešil tak,že jsem jsme se snažil držet otáčky na 1500 při zařazeném 3. rychlostním stupni což by mělo být 29km/h
Pak jsme ještě provedl kontrolu dle "radaru" před vjezdem do města a dle navigace..
Budíky mi sice neukazují 100% hodnoty ale už jsem si po 2 rokách zvykl... ;)
Zde je pak výsledek...
Obrázek
Vendel - FK

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od Vendel - FK »

je to takový trapný...
ale jako začátečník ..
nechtěl by někdo udělat videjko ? bylo by to dost poučný pro lidi jako já :D
prerovacek - FK

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od prerovacek - FK »

Podsvícení neřeš, to se bude po jistých chybách spravovat, ale jinak výměna polepů i s kalibrací mi zabrala cca. 10 minut... na tohle videjko nepotřebuješ, běž krok po kroku podle návodů a není co zkazit :) pro představu změna polepů na mojí feldě: http://2i.cz/1d5b4963b0
jakuceli - FK

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od jakuceli - FK »

Ahoj, hele ohledně toho palivoměru, vím že natankovat plnou je asi dobrej nápad, ale já tomu moc nevěřím, nemá někdo možnost nebo neví jaké napětí je na tom signálním žlutém drátku třeba v půli nádrže? To je být přesné. Já mám teď palivoměr rozeštelovanej, protože mě nenapadlo, že ručička je trochu vejš než koncová poloha. Jestli teda je ten signál analogovej a dává napětí proti kostře. Pomůže někdo?
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od 103457 »

Tohle asi nikdo neřešil, ručička je stejně jen orientační, u každého auta funguje jinak. Pokud chceš nějakou přesnost s ohledem na dojezd, respektive, aby ti nedošel benzín, tak vyndej čerpadlo, vypust nádrž, pak nalej cca 5-7l benzínu a nastav ručičku na kraj červeného pole. Zároveň můžeš hadrem vytřít nádrž, budeš se divit, co je v ní jemného písku.
ferdamravenec
Příspěvky: 4169
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od ferdamravenec »

ne napětí ale musel bys měřit odpor , jsou dva druhy , jeden má jemnější odměřování , ale nevím jestli mají celkové odpory stejné nebo rozdílné ,
paivoměr je jen orintační , nastavuje se na rozvěcení kontrolky při cca 7l
tedy nejnižší ani nejvyšší množství se nenastavuje , ručku musíš srovnat na budíku , tankovat nemusíš vyndáš plovák a zkontroluješ nejvyšší a nejnižší polohy

kdyby se mi někdy chtělo (jako že se mi nechce ) tak bych dal dvě nádrže vedle sebe připojil budíky měřáky a přečerpával kapalinu z jedné do druhé
jakuceli - FK

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od jakuceli - FK »

Jo dík chlapy, dobrý rady. Přesnost uplně nepotřebuji, ale tak jako chtěl bych docílit největší přesnosti. Nedavno jsem jel až mě auto zdechlo, a měl jsem ručičku tak v půlce rezervy (samozdřejmě jsem měl nachystanej kanystr s benzinem). Asi nastavim plovak tak, až se rožne hladový oko a ručku dam na začatek rezervi. Vůbec se mi to ale nechce rozdělávat, asi už po 5, protože jsem měl špatněj teploměr, dal jsem novej, pak jsem zjistil, že mě ukazuje blbě tachometr, a k tomu ještě palivoměr, tak aspoň udělám dvě věci naráz.


Díky moc Kuba
Tondo - FK

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od Tondo - FK »

chcem sa opytat pri nastveny ruciciek palivomera a teploty kde to mam presne oznacit??...tu rucicku na rchlomery je to nejdnduche na valcek ale pri teplomery netusim..aby to bolo presne popripade foto by som prijal
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od Maty »

Vyndej doraz ... a na bílej plast ve kterym ty budíky jsou usazený si označ polohu kam ručička směřuje ;)
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Tondo - FK

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od Tondo - FK »

dakujem
Uživatelský avatar
Nosferat
Příspěvky: 564
Registrován: pát 21. říj 2011 16:53:19
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od Nosferat »

Takovej možná blbej dotaz, ale na jaký bit je ten šroubek ?
Renault Clio Generation 90TCe 56kw
Škoda Fabia II Family 1.2HTP 12v 51kw


https://www.instagram.com/hrabe.official/
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11152
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů

Příspěvek od 103457 »

myslím T5
Odpovědět