Kalibrace budíků a návod na výměnu polepů
Napsal: čtv 16. dub 2009 21:56:17
Kalibrace PŘED výměnou polepů:
Tachometr:
rozložíme budíky. vymontujeme tacho.zezadu tacho je mosazný váleček který dělá odstředivku...to nás nezajímá.
ručičku nastavíme na 50 a podržíme prstem. zezadu tacha na ten mosazný váleček a na obal tacha namalujeme čárku fixou. zkontrolujeme přesnost čárky a 50tky s ručičkou.
poté si můžeme sundat bez obav ručičku a polep.
montáž je opačná. sladíme čárku na válečku a obalu tacha a nasadíme ručičku na 50tku. zkontrolujeme, a tím je kalibrace tacha hotová.
Teploměr:
ručičku teploty nastavíme do krajní horní polohy a tu označíme na světlovod fixou
Otáčkoměr:
buď před vyndáním kolíčku přetočíme otáčkoměr přes 7tisíc do krajní polohy a označíme ji
a nebo po vyndání kolíčku nám ručička spadne malinko níž a polohu rovněž označíme
Palivo:
ručičku posuneme do krajní polohy plné nádrže a polohu označíme
sestava je v opačném pořadí. lehce nasadíme ručičku a sladíme ji s označenou polohou se souběžným otáčením osky ukazatele
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kalibrace PO výměně polepů, kdy jsme rozdělali budíky dříve než jsme si tohle přečetli:
Tachometr
vložíme budíky do palubovky bez skla, ručičky tacha a krycího panelu, zapojíme vše tak jak má být a poprosíme kamaráda aby před náma jezdil 50tkou po městě nebo jiné vhodné silnici. jakmile srovnáme rychlost tak zkusmo nasadíme ručičku tacha. zastavíme a zkusíme znovu rychlost. pokud sedí zkusíme rychlost mimo město na 90tku. pokud sedí tak můžeme ručičku vhodně dorazit tak aby volně chodila
Otáčkoměr:
nastartujeme a ručičku srovnáme do polohy 750 otáček
Teploměr:
nakopneme auto, necháme zahřát tak ,aby se spustil velký okruh a chvilku ještě počkáme až teplota znovu vystoupá a ustálí se. pak nasadíme ručičku asi na hodnotu 85 stupňů což odpovídá asi 2 mm pod střední čárku
Palivoměr:
natankujeme plnou a usadíme ručičku
Poznákmky:
Je možné nastavit otáčky i teplotu podle wag-com.Zapojit kabel do počítače,nastartovat a podle načtených otáček a teploty nastavit ručičky přístrojů.
Některé motory mají při studeném motoru zvýšený volnoběh -> nastavit otáčkoměr po zahřátí motoru
Toto je návod na kalibraci budíků svépomocí. Teplota a otáčky se dají nastavit přesně dle přístrojů v servise, ale kdo by tam jezdil a platil to
JINÝ NÁVOD V PDF ZDE: http://www.feliciaklub.cz/obr/rady/modr ... budiku.pdf
Tachometr:
rozložíme budíky. vymontujeme tacho.zezadu tacho je mosazný váleček který dělá odstředivku...to nás nezajímá.
ručičku nastavíme na 50 a podržíme prstem. zezadu tacha na ten mosazný váleček a na obal tacha namalujeme čárku fixou. zkontrolujeme přesnost čárky a 50tky s ručičkou.
poté si můžeme sundat bez obav ručičku a polep.
montáž je opačná. sladíme čárku na válečku a obalu tacha a nasadíme ručičku na 50tku. zkontrolujeme, a tím je kalibrace tacha hotová.
Teploměr:
ručičku teploty nastavíme do krajní horní polohy a tu označíme na světlovod fixou
Otáčkoměr:
buď před vyndáním kolíčku přetočíme otáčkoměr přes 7tisíc do krajní polohy a označíme ji
a nebo po vyndání kolíčku nám ručička spadne malinko níž a polohu rovněž označíme
Palivo:
ručičku posuneme do krajní polohy plné nádrže a polohu označíme
sestava je v opačném pořadí. lehce nasadíme ručičku a sladíme ji s označenou polohou se souběžným otáčením osky ukazatele
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kalibrace PO výměně polepů, kdy jsme rozdělali budíky dříve než jsme si tohle přečetli:
Tachometr
vložíme budíky do palubovky bez skla, ručičky tacha a krycího panelu, zapojíme vše tak jak má být a poprosíme kamaráda aby před náma jezdil 50tkou po městě nebo jiné vhodné silnici. jakmile srovnáme rychlost tak zkusmo nasadíme ručičku tacha. zastavíme a zkusíme znovu rychlost. pokud sedí zkusíme rychlost mimo město na 90tku. pokud sedí tak můžeme ručičku vhodně dorazit tak aby volně chodila
Otáčkoměr:
nastartujeme a ručičku srovnáme do polohy 750 otáček
Teploměr:
nakopneme auto, necháme zahřát tak ,aby se spustil velký okruh a chvilku ještě počkáme až teplota znovu vystoupá a ustálí se. pak nasadíme ručičku asi na hodnotu 85 stupňů což odpovídá asi 2 mm pod střední čárku
Palivoměr:
natankujeme plnou a usadíme ručičku
Poznákmky:
Je možné nastavit otáčky i teplotu podle wag-com.Zapojit kabel do počítače,nastartovat a podle načtených otáček a teploty nastavit ručičky přístrojů.
Některé motory mají při studeném motoru zvýšený volnoběh -> nastavit otáčkoměr po zahřátí motoru
Toto je návod na kalibraci budíků svépomocí. Teplota a otáčky se dají nastavit přesně dle přístrojů v servise, ale kdo by tam jezdil a platil to
JINÝ NÁVOD V PDF ZDE: http://www.feliciaklub.cz/obr/rady/modr ... budiku.pdf