Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Applik - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od Applik - FK »

dobrá indície, nebyl sem si jist jestli se to nelišilo rokem výroby, to zapojení, zejtra na ně mrknu, jestli nemají nějaký šlusák, vypadá to , jak když je někde háji kostra
Uživatelský avatar
Jura_Favorit
Příspěvky: 2415
Registrován: pát 06. bře 2009 0:15:10
Bydliště: Olomoucko
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od Jura_Favorit »

Apple: zkus to, případně ještě porovnej zapojení ve schématech v DP... Vycházím jen z toho, co je v Etce a co říká "zdravý selský rozum", s diesely ve Feldách bohužel zkušenosti nemám žádné :?
Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi) MOTOR EXCEL - profil, rajče.net
Škoda Favorit Pick-up 135 LX
Škoda Favorit 135 L
Škoda Octavia combi 1.9 TDI elegance
Škoda Superb combi 2.0 TDI 4x4 SCOUT - daily car
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

Já mám teda zase problém s tím, že když jsem do své felicie BMM r.v. namontoval budíky z MPI r.v. 2000, tak všechno až na teploměr funguje. Nemám vůbec šajnu co s tím je. Dneska jsem namontoval místo teploměru starý a furt to lezlo do bodu varu. Potom už jsem ze zoufalosti a zvědavosti vzal staré budíky, opět do nich namontoval starý teploměr a vše ok. Nemá náhodou někdo nějaký nápad? :) Předem děkuju za všechny nápady. Termostat už jsem kvůli tomu vyměnil a ani to nebylo potřeba.
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od Maty »

Ano to je problém kterej je tady určitě někde popsanej několikrát .

BMM a MPi má jinou konstrukci(zapojení) teploměru .... pokud jsi narval budíky z MPi do BMM tak to nebude ukazovat dobře .... sežeň si teploměr z budíků pro BMM pak by to mělo fungovat
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

Ten mám starej a na té desce taky nic. Trochu jsem se potom pídil i jinde a vlastně jde o to, že MPi má plastový termostat a čtyřkontaktové čidlo, zatímco BMM má termostat z fáva a tak mu stačí čidlo jen s jedním kontaktem. Takže buď jinou desku z BMM a otáčkoměrem nebo jiný termostat, čidlo a upravit kabeláž.
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od 103457 »

Je to ještě trochu složitější, jedná se jen o některé vozy BMM, vesměs do r.v. 95, ty měly elektriku z fáva. Novější BMM již měly novou elektriku a nový termostaty.
U starého typu elektriky ještě nebude fungovat nebo špatně palivoměr.
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

S tím problém zatím nemám. Mohl bych se pozeptat, v čem ten problém s palivoměrem vězí?
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od ferdamravenec »

tak jsem našel že bmm od listopadr95 mají již stejné čidlo jako mpi (já mám asi květen 96 a nemám )

musíš dát tišťák bmm na starý čidlo , nebo nový čidlo s tím že zapojíš jen polovinu tj jen pro teploměr
nebo celé a odpojíš/přepojíš čidlo teploty u klapky
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

Radši bych někde sehnal komplet tišťák :)
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od 103457 »

vjost píše:S tím problém zatím nemám. Mohl bych se pozeptat, v čem ten problém s palivoměrem vězí?

Ukazuje to špatně, plovák s budíkem nemluví a naopak :lol: Prostě do konce ledna 96 byla stará elektrika a od února 96 nová. Takže pokud máš starej plovák musíš mít starej tišťák a starej budík.
I na palubáku se kvůli stavu paliva kalibruje a nastavuje F95 nebo F96.
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

hmm zajímavé. Mám r. 95 a komunikuje :D Dokonce bych řekl, že bez problému :D Ale taky ty budíky jsou z roku 2000, takže tam mohl být určitý posun vpřed :)
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od 103457 »

Nevím, jak a kdy to jde a nejde, osobně jsem se s tím nesetkal, jen tlumočím, co píšou chytré příručky. :P
A funguje ten budík správně v plném rozsahu včetně hladového oka? Někde by měl být zádrhel, přece by si to soudruzi ze škodovky nevymysleli.
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

Momentálně to jede dolů stejně jako seriovka, takže můžeme počkat a uvidíme :)
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

Takže teď jsem řešil zase něco jiného. Na budících z Mpi, byla chyba v teploměru (překvapivě) sehnal jsem si budíky z Bmm i s otáčkoměrem. Problém byl odstraněn a nastaly další.Žárovky svítí tak, jako by měly na kahánku (ale jenom ty uprostřed, takže nevidím, jestli svítím) a budíky byly polepené nějakými plasty, tak jsem si dal otáčkoměr z budíků z toho Mpi. Nefunguje, naskočí mu otáčky až při tůrování motoru a ještě to vypadá tak, jako by se nabil kondík a pozvolna to klesne. Najednou je tam prostě skok jak blázen a jde volně dolů. Takže zkůsím to ještě s originálním budíkem a uvidím. Kdyžtak mám asi 4x budíky, kdyby měl někdo zájem
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

Dneska jsem se na to opět vrhl, neboť mě ten otáčkoměr sr.l, když nefungoval. Tentokrát jsem si na to pozval pana multimetra, který zjistil, že je úplně jedno, jestli je ten otáčkoměr z Mpi nebo BMM. Jediné, čím se liší, je tvar plastu. Takže měření napětí do otáčkoměru ukázalo, že je to OK. Jen jsem si tak nějak nevšiml, že šroub, který to drží je vlastně zem a ono pouzdro není propojeno s integráčem. Po letmém propojení kablíkem OK. Takže bacha na to. Žárovičky situované v prostřední části, mají problém s napájením. Místo 11,5V do nich jde jen 5,něcoV, takže mají svítivost, jako tři a půl chcíplý světlušky....
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od ferdamravenec »

takže k těm žárovičkám , už se to řešilo , výroba byla v době kdy se přes den nesvítilo , kontrolky byly celoplošné a tudíž to večer oslňovalo , změna v jasu žárovek (plné napájení) přišla s neg kontrolkama (svítí jen symbol) , na tišťáku je třeba odstranit odpory a dát místo nich propojky , hledej to ve vlákně ..kontolky ..., slabý svit . slabě svítící kontrolky ., chcíplí kontrolky , nebo tak nějak
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

Takže povídáš, že ty drátky co jsou na budící z Mpi, jsou ty propojky? Jsou asi 4 vedle sebe. Jestli jo, tak mě přímo udivuje, že všechno ostatní svítí OK a jen ty uprostřed jsou jak mrchy.
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od ferdamravenec »

vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

Naštěstí mám asi 3 budíky z Mpi, takže jsem se na to v autě juknul a paráda. Sice mě zarazila ta nahoře, takže jsem šel 2x, ale šlo to parádně. Na obrázek jsem se bohužel juknul až teď :( naštěstí stačilo sledovat cestičky od žárovek. Ale vzhledem k tomu, že to s výměnou souvisí, tak to sem prostě patří. Díky moc za obrázek :thumleft: , určitě ještě někomu poslouží. :)
Chleba - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od Chleba - FK »

Zdravím mám 1.3 Mpi 50 kW rok výroby 96 s analogovými hodinami. Pochopil jsem správně, že pro výměnu za otáčkoměr, mi bude stačit pořídit například tento komplet ?
http://www.autodilyhh.cz/spoj-tisteny-s-otackomerem-6u0919059n
Díky za odpovědi
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od ferdamravenec »

jj , to ti bude stačit
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

Bude ti to stačit. Hlavně se musíš koukat na datum, kvůli použití jiné sondy v termostatu (96 a novější), než tomu bylo u prvníchy felícií. Potom to dělá bordel v budíkách ;)
prchlic9 - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od prchlic9 - FK »

Čus, chtěl jsem se zeptat jestli někdo nevíte..
Dneska jsem si měnil starý budíky s analog. hod. za nový s otáčkoměrem výměna proběhla v klidu a vpohodě, ale teď mi nesvítěj kontrolky od parkovaček a zadní mlha.. Přitom žárovka funguje odzkoušel jsem jí, pak jsem tam dal i jinou funkční z těch starých budíků a stejně nic..
Než to budu kuchat celé tak jsem se chtěl zeptat jestli někdo nevíte co je ten šotek :scratch: :oops:
předem dík..
prchlic9 - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od prchlic9 - FK »

Nikdo nic? Já jen jestli to má vůbec cenu otvírat, abych to ještě víc nepos... :oops: :o
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od ferdamravenec »

můžou být zaoxidované kontaktní plošky , nejhorší možný případ prasklý tišťák
prchlic9 - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od prchlic9 - FK »

Aha díky o víkendu to otevřu a uvidím co a jak no..
JendaLTM - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od JendaLTM - FK »

Zdravim jak to tu tak čtu hodně lidí chce místo analog. hodiny otáčkoměr. Narazil jsem na tuto stránku kde je tiš. spoj + otackomer za super cenu http://www.autodilyhh.cz/spoj-tisteny-s ... 6u0919059n
JendaLTM - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od JendaLTM - FK »

Tak jsem se rozhodl objednat tento tištěný spoj s otáčkoměrem pouze se chci ujistit že to na moje auto půjde bez problémů. Auto je rok výroby 2001 pátej měsíc tuším že by to mělo být bez problémů ???
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od 103457 »

Máš to u objednávky napsaný, mi to pohledem nepoznáme.

Tento díl se hodí k následujícím modelům vozů - pro upřesnění využijte prosím poptávkový formulář
Model Výkon Rok výroby
SKODA FELICIA I (6U1) 1.3 40 kW 10.94 - 03.98
SKODA FELICIA I (6U1) 1.3 43 kW 10.94 - 03.98
SKODA FELICIA I (6U1) 1.3 50 kW 10.94 - 03.98
SKODA FELICIA I (6U1) 1.6 LX 55 kW 08.95 - 03.98
SKODA FELICIA I Fun (797) 1.3 40 kW 06.97
SKODA FELICIA I Fun (797) 1.3 50 kW 06.97
SKODA FELICIA I Fun (797) 1.6 55 kW 06.97
SKODA FELICIA I kombík (6U5) 1.3 43 kW 08.95 - 03.98
SKODA FELICIA I kombík (6U5) 1.3 LX 40 kW 08.95 - 03.98
SKODA FELICIA I kombík (6U5) 1.3 LXI 50 kW 08.95 - 03.98
Model Výkon Rok výroby
SKODA FELICIA I kombík (6U5) 1.6 GLX 55 kW 08.95 - 03.98
SKODA FELICIA II (6U1) 1.3 40 kW 01.98 - 06.01
SKODA FELICIA II (6U1) 1.3 43 kW 01.98 - 06.01
SKODA FELICIA II (6U1) 1.3 50 kW 01.98 - 06.01
SKODA FELICIA II (6U1) 1.6 55 kW 01.98 - 06.01
SKODA FELICIA II (6U1) 1.9 D 47 kW 01.98 - 06.01
SKODA FELICIA II kombík (6U5) 1.3 50 kW 01.98 - 06.01
SKODA FELICIA II kombík (6U5) 1.6 55 kW 01.98 - 06.01
JendaLTM - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od JendaLTM - FK »

Já jouda si na svoji felicii 1.3mpi r.v. 2001 objednal tištěný spoj s otáčkoměrem na felicii 1.3 mpi r.v. 1997 jsou v tom nějaké zásadní problémy ? kolik maximálních otáček má na budíku
1.3 mpi z roku 1997 a 2001 ???
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od Maty »

otáčkoměry jsou stejný

DPS je jiná. Novější feldy maj bzučák na rozsvícené světla na DPS a ty starší ho maj v pojistkové skříni
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
JendaLTM - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od JendaLTM - FK »

Tak otáčkoměr je na místě místo analogových hodin ale, ejhle někde je chybka po zapojení náhonu tachometru, bílého,žlutého a černého konektoru otáčkoměr funguje pouze tehdy když sešlápnu pedál až skoro na podlahu a vyletí na 5 tisíc otáček jinak se od nuly neodlepý a motor řve jak zběsilej. Také tachometr je nějaký línější. Pouze napíšu že jsem měnil DPS s analog hodinama (r.v. 2001) za DPS s otáčkoměrem ( r.v. 1997 ) vše z 1.3 mpi do 1.3 mpi. Nevíte kde je tedy ta chyba ?? Předem děkuji za odpovědi
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od Maty »

Dotáhni kostřící matku co je vzadu u otáčkoměru.


Tachometr nemá s DPS nic společnýho ... zkus se podívat zda jsi správně nasadil náhon tachometru
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
JendaLTM - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od JendaLTM - FK »

Otáčkoměr funkční bylo to tou matkou nebyla dotáhlá díky. :thumright:
vjost - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od vjost - FK »

Já měl stejný problém a bylo to tím, že byl prasklý tišťák. V podstatě malinká banalitka, ale nebyl ukostřený otáčkoměr a stejný problém. Nic, nic, nic (PN přechod) přeskočilo a nahnalo se tam x tis. otáček. Stačilo vzít měřák propípnout a bylo. Možná jsem si to způsobil sám, když jsem vyndával budík, že jsem desku nějak prohnul a cestička to nevydržela. Tento problém sem dávám zcela orientačně, kdyby se to někomu také stalo a dotažení nepomohlo.
stanoD - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od stanoD - FK »

Otázka u 1.9 je to ako presne? Dik zatím
Ferri35 - FK

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od Ferri35 - FK »

dobrej chlapy chci se zeptat co mám špatně když jsem vyměmil hodiny za otačkoměr a vubec neraguje mám 1,3 mpi tak co mám delat diky
ferdamravenec
Příspěvky: 4170
Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
Bydliště: Horní Podluží
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od ferdamravenec »

pročtielé téma , najdi čísla , a zjisti jestli budíky nejsou na BMM
Mozek
Příspěvky: 3
Registrován: úte 12. led 2016 9:48:02

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od Mozek »

vim že je to tady furt do kola. ale zeptám se. :D mam dieslovou feldu s hodinama a chci otáčkoměr :D musim mít budíky z dieslový feldy nebo ne?
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od pipo444 »

ahoj. samozrejme potrebuje len a len budíky pre diesel, je tam otáčkomer do 5000 ot./min. ;) tak dávaj pozor a nie že kúpiš na 1.3 alebo 1.6 :D
Mozek
Příspěvky: 3
Registrován: úte 12. led 2016 9:48:02

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od Mozek »

díky za info :)
Uživatelský avatar
103457
_________________
_________________
Příspěvky: 11153
Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od 103457 »

nenašel jsem zda to již někdo řešil, tak se zeptám. Je nějaký rozdíl v budíkách s hodinama u benzínu a dieslu. Teda pochopitelně kromě symbolu kontrolek. Je nějakej jinej tišťák? Nebo je to stejný a rozdíl je jen v otáčkoměru? Jde mi o to, jestli půjdou do dieslu benzínový budíky s hodinama.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od pipo444 »

tak malo by to byť rovnaké, teda aspoň podla ETKY ;) budíky sú vraj rovnaké. treba len vyskúšať.
pipo444
Příspěvky: 596
Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
Bydliště: Piešťany
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna analogových hodin za otáčkoměr

Příspěvek od pipo444 »

zdar. na BMM rok 06/96 je už čidlo teploty štvorpinové so žltým prúžkom a hall sonda je na prevodovke. ale budíky sú s hodinami. podla mojho úsudku by tam mohli byť aj budíky z otáčkomerom z MPi. je to pravda ? lebo však hall je rovnaký aj čidlo teploty je rovnaké. takže by to malo ukazovať správne :D
Odpovědět