Výměna analogových hodin za otáčkoměr
Re: Zapojení otáčkoměru
jestli jsi si teda sehnal komplet budíky s otáčkoměrem... a chceš je prohodit s budíkama s hodinama není nic jednodušiho... vytáhneš celý panel přístrojů ven ... a najeho místo flákneš ten tvůj novej panel s otáčkoměrem... připojíš ty konektory , myslím, že černej, žlutej a bílej, náhon tachometru a to je vše nemusíš nic dodatečně dodělávát, tahat nějaké kabely apod. vše už je hotové od výroby
Re: Zapojení otáčkoměru
Palubovku jsem měl před časem již rozebranou, ty černé, žluté a bílé konektroy jsem tam měl. Který kontektor teda půjde do otáčkoměru. Nezdá se mi že by tam byl nějaký konektor neosazený a přpravený. Liší ze zapojení když bych měl otáčkoměr z BMM a MPI?
Naposledy upravil(a) emilio52 dne ned 19. říj 2008 17:28:30, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Re: Zapojení otáčkoměru
Chlapy poznáte jestli tyto budíky jsou z BMM, nebo MPI?? Myslím si že pro vás to nebude takový problém to poznat. díky
Re: Zapojení otáčkoměru
Jsem zvědav, jestli se najde někdo kdo to pozná.
Každopádně myslím že tu někdo psal, že zkoušel budíky z mpi do bmm nebo opačně, to už nevím, a neměl žádný problém..
Každopádně myslím že tu někdo psal, že zkoušel budíky z mpi do bmm nebo opačně, to už nevím, a neměl žádný problém..
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojení otáčkoměru
Nevím, jestli to jde takhle poznat, jsou to budíky do feldy se starou tváří, ale jestli BMM nebo MPi nepoznám. Každopádně je zapoj a uvidíš, jestli budou běhat, není nic jednoduššího. A nemusíš se bát, nic neodpálíš.
Re: Hodiny => Otackomer
Taky se chystám vyměnit si otáčkoměr za hodiny, ale celou přístrojovku za přístrojovku. Problém je ten že nevím vůbec původ motoru za jekého je přístrojovka kterou se chystám kupovat. Podle příspěvků jsem pochopil, že do BMM z MPI to jde bez problémů, ale jak je to s tím teploměrem, budu muset měnit? A obsah motoru taky hraje svoji roli? Navíc jsem se tady dočetl že se nemusí nějak složitě vézt dráty a stačí jen kontektor co vidělám z hodin strčit do otáčkoměru....je to tak??
Re: Zapojení otáčkoměru
Podle mě, to jsou budíky z mpi... zkus na budících najít někde rok výroby, to by určitě hodně pomohlo já když nedávno nacpal do své feldy bmm budíky z mpi.. tak mi neukazoval správně teploměr.. po nějaké chvíli vyšplhal na 110 stupňů Celsia.. po výměně teploměru za toho z bmm to bylo OK jak už bylo řečeno vyzkoušej a uvidíš
Re: Zapojení otáčkoměru
nemik píše:Palubovku jsem měl před časem již rozebranou, ty černé, žluté a bílé konektroy jsem tam měl. Který kontektor teda půjde do otáčkoměru. Nezdá se mi že by tam byl nějaký konektor neosazený a přpravený. Liší ze zapojení když bych měl otáčkoměr z BMM a MPI?
zapojiš všechny konektory (černej, žlutej a bílej) a otáčkoměr bude hned fungovat.. do samotného otáčkoměru se nic nezapojuje, je napájenej přes plošák přístrojovky
Re: Zapojení otáčkoměru
Díky super opdověď která mě potěšila
Naposledy upravil(a) emilio52 dne ned 19. říj 2008 17:26:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Důvod: viz. pravidlo č. 4
Re: Hodiny => Otackomer
Tak jsem vyměnil celou přístrojovku s hodinami za přístrojovku s otáčkoměrem, Otáčkoměr mi krásně ukazuje,ale začala mi svítít kontrolka dobíjení. Měříil jsem alternátor a ukazuje krásných 13.6 až 13.9 navíc ho mám nový po repasy. Je asi pravděpodobné že mi začala svítit po té vyměně těch přístrojovek. Neví někdo proč?
Re: Hodiny => Otackomer
ThomasHK píše:Ja muzu zahlasit uspech dnes sem do svy 1.3 BMM uspesne dal budiky z 1.3 Mpi. Sehnal sem je z pouze o jeden rok novejsiho auta (97) a vse po zapojeni fungovalo tak jak ma (az na par mrtvejch zarovek, ktery sem musel vymenit). Kdyz uz sem v tom byl, hodil sem si tam akorat svuj tachometr. Prekvapilo me, ze uz ty budiky maji ty novy kontrolky (nesviti cely obdelnicek, ale jen symbol). Jinak sundavani pristrojovy desky slo jak po masle, stacilo mi nahon tachometru jen uvolnit ze svorek a nacpat ruku za budiky, nemusel sem ani sundavat plast kolem volantu. Pristrojovka byla dole za cca 15 minut (delal sem to poprve) a zpatky sla taky v pohode...clovek si najde svuj system takze diky vsem za rady, co sem dostal a vycetl zde
Tak jsem také měnil přístrojový štít s analogovými hodinami za otáčkoměr s digi hodinami.
Novou přístrojovku jsem komplet rozebral.ponechal jen otáčkoměr a tachometr,teploměr a
palivoměr přehodil z původní.Na novém plošném spoji pro otáčkoměr je nad budíkem otáčko
měru zvuková signalizace směrových světel ,která je u původního provedení,někde jinde.
Máte s tímto někdo zkušenosti.Není to na závadu a bude tato zvuková signalizace funkční.
Díky za bleskové informace přístrojový štít mám zatím vymontovaný doma.S montáží zpět
počkám až na vaše názory.
- Ponman
- Příspěvky: 2282
- Registrován: stř 06. zář 2006 22:17:13
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hodiny => Otackomer
To je zvukova signalizace zapnutych svetel.Stare typy v pojistkovce a nove to maji uz na pristrojovce.Nicemu to nevadi,neboj
Felda,to je auto!!!! Aspoň víš,že jedeš!!!
Re: Hodiny => Otackomer
Fungovat bude původní signalizace v pojistkovém panelu, tj. pípání při otevření dveří a zapnutých světlech.
Pro tu signalizaci v přístrojovce nejsou přivedeny dráty (žlutý konektor, piny 4 a 6), takže fungovat nebude.
Pro tu signalizaci v přístrojovce nejsou přivedeny dráty (žlutý konektor, piny 4 a 6), takže fungovat nebude.
Re: Hodiny => Otackomer
Mockrát díky za vysvětlení.Zítra jdu nový přístrojový štít s otáčkoměrem zabudovat do auta.
Naposledy upravil(a) Maty dne čtv 02. říj 2008 16:43:51, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Viz. pravidlo č.4
Důvod: Viz. pravidlo č.4
Re: Hodiny => Otackomer
Tak se dílo podařilo.Nový přístrojový štít s otáčkoměrem a digi hodinami je v palubní desce.
Otáčkoměr i digi hodiny fungují perfekt.Největší problém byl zasunout zpět bílý,černý a žlutý
konektor a hlavně náhon tachometru.Bez sundání volantu tam moc místa není.Rovněž nové
provedení kontrolek,kdy svítí jen příslušný symbol a né celé políčko je podle mne čitelnější.
Jeden problém však nastal.Nová přístrojovka měla osazené všechny posice kontrolek žárovkami a po namontování a zapnutí zapalování svítí trvale ve spodní liště pravá krajní
červená kontrolka signalizace airbagu.Moje felicie rok výroby 1995 sice není vybavena
žádným airbagem a tak kontrolka nemá co signalizovat.Levé dvě krajní kontrolky systému
ABS a kontrola zapnutí pásu ale nesvítí i když jimi vozidlo není vybaveno.Tak proč svítí
kontrolka airbagu? Není někde chyba,třeba v kabeláží?Neupadl při složité manipulaci s přístrojovou deskou nějaký vodič.? Pokud máte někdo zkušenosti s výměnou novějšího provedení přístrojového štítu tak poraďte.Já jsem to vyřešil "cvičně" opakovanou rozborkou
palubky a žárovku kontroly airbagu vyndal.
Těším se na vaše názory.Petr
Otáčkoměr i digi hodiny fungují perfekt.Největší problém byl zasunout zpět bílý,černý a žlutý
konektor a hlavně náhon tachometru.Bez sundání volantu tam moc místa není.Rovněž nové
provedení kontrolek,kdy svítí jen příslušný symbol a né celé políčko je podle mne čitelnější.
Jeden problém však nastal.Nová přístrojovka měla osazené všechny posice kontrolek žárovkami a po namontování a zapnutí zapalování svítí trvale ve spodní liště pravá krajní
červená kontrolka signalizace airbagu.Moje felicie rok výroby 1995 sice není vybavena
žádným airbagem a tak kontrolka nemá co signalizovat.Levé dvě krajní kontrolky systému
ABS a kontrola zapnutí pásu ale nesvítí i když jimi vozidlo není vybaveno.Tak proč svítí
kontrolka airbagu? Není někde chyba,třeba v kabeláží?Neupadl při složité manipulaci s přístrojovou deskou nějaký vodič.? Pokud máte někdo zkušenosti s výměnou novějšího provedení přístrojového štítu tak poraďte.Já jsem to vyřešil "cvičně" opakovanou rozborkou
palubky a žárovku kontroly airbagu vyndal.
Těším se na vaše názory.Petr
Re: Hodiny => Otackomer
JanikPetr píše:Jeden problém však nastal.Nová přístrojovka měla osazené všechny posice kontrolek žárovkami a po namontování a zapnutí zapalování svítí trvale ve spodní liště pravá krajní
červená kontrolka signalizace airbagu.Moje felicie rok výroby 1995 sice není vybavena
žádným airbagem a tak kontrolka nemá co signalizovat.Levé dvě krajní kontrolky systému
ABS a kontrola zapnutí pásu ale nesvítí i když jimi vozidlo není vybaveno.Tak proč svítí
kontrolka airbagu? Není někde chyba,třeba v kabeláží?Neupadl při složité manipulaci s přístrojovou deskou nějaký vodič.? Pokud máte někdo zkušenosti s výměnou novějšího provedení přístrojového štítu tak poraďte.Já jsem to vyřešil "cvičně" opakovanou rozborkou
palubky a žárovku kontroly airbagu vyndal.
Těším se na vaše názory.Petr
Já jsem si s tím hlavu nelámal, vyndal jsem žárovečku z místa kde je kontrolka bagu a hotovo Mě spíše zneklidňoval problém, že po výměně přístrojovky s hodinami za přístrojovku s otáčkoměrem začala svítit kontrolka dobíjení. při tom altík dobíjel tak jak má-měřil jsem ho. Při sešlápnutí na pedál se dokonce kotrolka rozsvítila ještě víc. Vůbec mi nejde do hlavy proč mi ta kontrolka začala svítit. Co vaše názory?
Re: Hodiny => Otackomer
U přístrojovek aut od ledna 1998, pokud vůz nemá airbag, má být pin č.7 černé svorkovnice zapojený na kostru.
Pin č. 7 bývá propojený černozeleným drátem s nezapojenou 4- nebo 5-ti pinovou svorkovnicí pod kastlíkem před spolujezdcem (příprava na airbag). Jestli to tam tak máš, mohlo by se to ukostřit tam.
Jinak - znovu vyndat přístrojovku, a nejlíp vyhodit tu žárovku.
Pin č. 7 bývá propojený černozeleným drátem s nezapojenou 4- nebo 5-ti pinovou svorkovnicí pod kastlíkem před spolujezdcem (příprava na airbag). Jestli to tam tak máš, mohlo by se to ukostřit tam.
Jinak - znovu vyndat přístrojovku, a nejlíp vyhodit tu žárovku.
Re: Zapojení otáčkoměru
K tomu teploměru..netřeba ho přehazovat celý (já ho při pokusu o demontáž zmasakroval). Když jsem měnil ve svojí BMM přístrojovku za MPI, tak mi stačilo zapájet do káblíku u čidla teploty odpor o hodnotě cca 45ohmů a teploměr ukazuje přesně tak jako na staré přístrojovce.
Re: Zapojení otáčkoměru
Tak přemýšlím jestli to má smysl..Nemáte s tím někdo zkušenosti? S tím napájením odporu?? Mohu tím něco poničit?? Nebo když to nebude fungovat stačí to odstranit a bude t ok...
Re: Zapojení otáčkoměru
Nemůže se stát nic špatnějšího, než že to bude jinak ukazovat. Klidně bych ten odpor do toho kablíku od snímače teploty zapojil. Když to nebude ono, tak ten odpor zase odpojíš.
Pro ukazatel z MPI by měl být odpor snímače teploty přibližně: 2450 Ohmů při 0 st.C, 1040 Ohmů při 20 st.C, 245 Ohmů při 60 st..C a 100 Ohmů při 90 st.C.
Pro ukazatel z MPI by měl být odpor snímače teploty přibližně: 2450 Ohmů při 0 st.C, 1040 Ohmů při 20 st.C, 245 Ohmů při 60 st..C a 100 Ohmů při 90 st.C.
Re: Zapojení otáčkoměru
Omlouvám se za pozdní reakci, ale už jsem aspoň registrovaný. Přihodit kolegu odpora určitě smysl má, protože nemusíš měnit čidlo teploměru - tedy ušetříš nějaké ty koruny. Odpor mám vřazený přímo do toho tenoučkého černého káblíku co leze z čidla. Po ověření, že to funguje jsem ho schoval do černé smršťovačky a to je vše. Pokud si někdo nebudete vědět rady není problém to nafotit a vysvětlit lépe. Stačí říct.
Budiky s otackami
Caute, chci se zeptat, jestli jde jen jednoduse vymenit budiky s hodinami za budiky s otackami. Mam felicii 1.3 bmm 50kw 95'.
Re: Budiky s otackami
jasný jen vyndáš původní a dáš noví každá felda už přípravu má,musíš mít ale celej plošnej spoj a ten vyměníš né jen hodiny za otáčkoměr
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budiky s otackami
Ano jde, jak je psáno, musíš vyměnit DPS s otáčkoměrem. Nemůžeš vyměnit komplet celé budíky, jelikož by ti pravděpodobně nešel palivoměr a teploměr, protože máš 95ku a ta má ještě starej typ elektriky.
- Tomas6
- Příspěvky: 3758
- Registrován: sob 06. říj 2007 17:47:49
- Bydliště: Slušovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budiky s otackami
Pokud dáš budíky z BMM na BMM tak to fungovat bude.Budíky Mpi mají jiný budík na teploměr.Údajně ale stačí vyměnit nějaký odpor.Nevím.Nezkoušel jsem.Mám 95 a stačilo vyměnit jen celé budíky.
Felda 1,3BMM lpg Kat off,střed off,favo svody,soieta...Jede jako ďas.
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Passat B4 1Z EGR off+něco nalitého.Nejede špatně,ale mohlo by to být lepší...
http://www.feliciaklub.cz/forum_new/vie ... 16&t=10389
Re: Budiky s otackami
Ja mam rok 96 BMM a mam budiky z 97 MPi a vse ok, nejlepsi je zkouset sehnat cele budiky s otackomerem a vyzkouset, pripadne pak rozebrat a zkombinovat se starymi.
Re: Budiky s otackami
Pokud máš bmm a máš budíky s MPI stačí vyměnit teploměr ze starého (ale možná ani to ne). Pokud máš starší jak 96 tak to zkus a když to nepůjde údajně stačí přiletovat na kabel snímače teploty 43-45 Ohmový odpor...Více ti k tomu asi řeknou fáčkaři..Prý se to dělalo u namontování budíků z felicie do fáčka...Pokud máš 96+ tak by to mělo být v pořádku a pokud neukazuje jen dotáhní vzadu matku co drží teploměr...
Re: Budiky s otackami
diky za rady:) jak to udelam hned hodim echo jak to dopadlo;)
Re: Budiky s otackami
Chlapy jsou stejné budíky na 1,3 a 1,6ku? Rok je stejnej...
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budiky s otackami
Mělo by bejt, ale chce to vyzkoušet, některé 1,6ky měly jinak krizové otáčky motoru na otáčkoměru. Ale je to jen grafická změna.
Re: Budiky s otackami
No mám ve své 1,3 BMM polepy od Phexyse a chci je sebou do nového...Půjde to? Budu mít 1,6ku..Všichni to řeší naopak..Já en jestli bude v poho teploměr atd..
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budiky s otackami
Tak přehoď polepy a máš vyřešeno ne?
Re: Budiky s otackami
To je strašněj voser..Vyklepávat ty tyčky apod. No zkusím kus za kus a uvidím...Aspoň tu hodím referenci...
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budiky s otackami
Jaký tyčky?
Udělej si výlet a já ti to za půl hoďky udělám.
Udělej si výlet a já ti to za půl hoďky udělám.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Budiky s otackami
To je rukama a ne dorazama.
Re: Budiky s otackami
Je to možný, ale mlátit do toho kladivem..no hnus velebnosti...Jako je to tam a díkybohu bez následků, ale toho sraní s tím..
Re: Budiky s otackami
No tak ty budiky funguji. Az na ten teplomer. Nezastavi se na 90 ale az na 110 kamos vcera po me rval v aute,ze pry tam vsichni zhorime
Re: Budiky s otackami
Buď vyměň teploměr za svůj původní a nebo připájej do kabelu k čidlu teploty odpor cca 45 ohmů. Pokud by sis nevěděl rady, můžeš si udělat výlet do Ostravy a já Ti to napravím
Re: Budiky s otackami
Oka posetrim na benzin a prijedu. a dotaz jeste jeden: jaky je rozdil mezi budiky z 1,9D a 1,3 BMM? podle me to bude nejaky razantni rozdil ale radsi se ptam.
Re: Budiky s otackami
minimalne v cervenem poli na otackomeru
Re: Budiky s otackami
No třeba v tom že většina dieslů se nsmí točit přes 4500 protože je přidíráš.. Otáčkoměr dieslu je úplně jinde než benzínu. Diesel a Benzín jsou úplně jiné motory s jinými charakteristikami a otáčkami Otázka je jestli stačí vyměnit otáčkoměr=dle mého ne-e.
Re: Budiky s otackami
V podstatě by ti mělo stačit vyměnit polep otáčkoměru...jiné kouzlo v tom asi nebude...pokud není rozdíl v rozsahu otáček....
Re: Budiky s otackami
Pánové diesel má 100% jinej rozsah otáček Pochybuji že by to bylo nějak zpřevodovaný jinde než v otáčkoměru..
Re: Budiky s otackami
Diesel má úplně jinou elektroniku otáčkoměru. U benzínu je otáčkoměr napojen na řídící jednotku motoru, která mu posílá impulsy na základě snímače otáček. U dieselu snímač otáček není, otáčkoměr si vytváří signál o otáčkách z průběhu napětí na alternátoru.
Výměna analogových hodin za otáčkoměr
Prosim o radu.Obědnal jsem si u firmy cc-autodíly otáčkoměr s tištěným spojem.Po namontovaní otáčkoměr nejde a svítí
kontrolka erbegu řidiče.Otáčkoměr je bez digi.hodin.Obědnal jsem špatně? Felda je 95-1.3 objednaci číslo je 6U0919253D
kontrolka erbegu řidiče.Otáčkoměr je bez digi.hodin.Obědnal jsem špatně? Felda je 95-1.3 objednaci číslo je 6U0919253D
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: otáčkoměr
podle objednacího čísla je to otáčkoměr pro 02,96 - 06,99 v tom bych asi problém neviděl v otáčkoměru, ale v tišťáku.
A taky je mi divný, že to máš bez digi hodin, takový otáčkoměr jsem ještě origo neviděl.
A taky je mi divný, že to máš bez digi hodin, takový otáčkoměr jsem ještě origo neviděl.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: otáčkoměr
otáčkoměr 10.94 - 06.99 6UO 919 253
spoj tištěný - 08.96 098730331 A
spoj tištěný - 08.96 098730331 A