Palivoměr, kontrolka "hladové oko" a vše okolo
Palivoměr, kontrolka "hladové oko" a vše okolo
Tak se na Vás obracím ještě s jedním problémem a tím je palivoměr. Pokud otočím klíčkem, tak se ručička ani nehne, ale po cca 5-10ti minutách jízdy začne pomalinku stoupat až na hodnotu, která odpovídá množství paliva v nádrži. A proto se ptám: 4ím to je?... čím to je..?
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr
Tohle mi služební Felda dělala taky. Bude to pravděpodobně chyba v přímo v palubce. Je tam elektronika, která filtruje rychle změny, aby rafička palivoměru nelítala jako u starých aut v každé zatáčce a pod.
Re: Palivoměr
Tak mě dnes ráno po nastartování "praštila" do očí poloha rafiky paliva - byla hodně dole než bych čekal...po odeznění prvního šoku jsem zpozoroval, že se pomalu sune nahoru. Během chvilky jízdy vyjela do odpovídající cca poloviny stupnice. Zřejmě mi toto nedělalo nikdy, usuzuju z toho, že mě to takhle kleplo do očí...tak jindy bych snad reagoval taky. Budu to teď sledovat bedlivěji. Co to tedy může být zčistajasna? Jakože včera nic a dnes už jo... Jinak - oproti včerejšímu ránu je dnes vlhko a deštivo...že by? Kua nestrašte mě...
Re: Palivoměr
nemůže to být třeba nějakej studeňák na plošňáku přístrojovky a jak se prohřeje deska od žárovek podsvícení nebo topení, tak že by to přestalo blbnout? je to reálný?
Re: Palivoměr
Včera po práci rafika naskočila hned. Dnes ráno byla dost dlouho "mrtvá" než se začla probírat a dolezla kam měla. Kua určitě mě to dřív nedělalo. Ještě se mi zároveň přidala možná související věc - napíšu ve vláknu "Poklesy napětí?"
Re: Palivoměr
Tak jsem v jiném vlákně udělal závěr, že projevy rafiky nesouvisí nijak s elektrikou jak jsem měl původně myšlenky.
Čím to tedy je, když to nedělalo a najednou ze dne na den jo. Při hovorech jsem narazil na "tlumení" rafiky aby furt nelítala podle toho jakou zatáčku projedu apod. Jak to tlumení dělaný? Já nejdřív myslel nějak elektronicky, že to jako nereaguje hned na prudké změny el. signálu z nádrže...a že to při startování je vyplé, aby mohla rafika vyjet hned kam má. Ale teď mě to vymlouvají, že to je mechanicky přímo v budíku. Tomu by odpovídalo to, že takto "mrtvá" je teď vždy poránu, pak se možná s teplotou a vibracema odlepí. Odpo když jdu z práce je auto prohřátý slunkem + je tam jen 8h (pro auto jen 8h...pro mě "jen" 8h ) a rafika jde celkem svižně nahoru kam má.
Jak to tedy je? Kdo ví něco bližšího? Zřejmě to nebudu řešit, ale jen tak pro zajímavost...
Čím to tedy je, když to nedělalo a najednou ze dne na den jo. Při hovorech jsem narazil na "tlumení" rafiky aby furt nelítala podle toho jakou zatáčku projedu apod. Jak to tlumení dělaný? Já nejdřív myslel nějak elektronicky, že to jako nereaguje hned na prudké změny el. signálu z nádrže...a že to při startování je vyplé, aby mohla rafika vyjet hned kam má. Ale teď mě to vymlouvají, že to je mechanicky přímo v budíku. Tomu by odpovídalo to, že takto "mrtvá" je teď vždy poránu, pak se možná s teplotou a vibracema odlepí. Odpo když jdu z práce je auto prohřátý slunkem + je tam jen 8h (pro auto jen 8h...pro mě "jen" 8h ) a rafika jde celkem svižně nahoru kam má.
Jak to tedy je? Kdo ví něco bližšího? Zřejmě to nebudu řešit, ale jen tak pro zajímavost...
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr
Dle el. schemat je to elektrické. Nikde ale není rozkreslené co je uvnitř.
PROBLÉM VYŘEŠEN
V mém případě to nakonec bylo přechodovým odporem mezi kontakty palivoměru a plošným spojem. Palivoměr je totiž nasunut na kontakty, které jsou napájeny na plošňáku a jištěné jednou maticí proti pohybu. Stačilo očistit kontakty, dát kapku kontoxu na kontakty a už to zase šlape jak má )
Re: PROBLÉM VYŘEŠEN
Ještě se zeptám - ta "mrtvolnost" a pak pomalý stoupání bylo u tebe při každým startu? Mě to dělá jen druhej den ráno a zřejmě ještě musí být přes noc dost zima. Odpoledne to nedělá a teď už jak se oteplilo ani ráno. Z toho usuzuju, že tam něco zatuhává zimou. Jinak až polezu do palubky příležitostně, tak taky ošetřím ty kontakty pro jistotu - dík.
Re: Palivoměr
Právě že to bylo mrtvý vždycky ráno když jsem nastartoval, a až se to zahřálo, tak to bylo OK. Pokud auto stálo na slunci přes den, tak to většinou fungovalo jak má. Vždy když se to ochladilo třeba dlouhým stáním nebo přes noc, tak to nefachalo.
Re: Palivoměr
Hm hm...tak to mám přesně ten sám případ...tak jestli jsi to tím kontaktem opravdu vyřešil, tak u mě to bude tedy rovněž tak. Dík.
Re: Palivoměr
Ahoj tak dělá mi to samé, na kontakty jsem se díval, ale tam jsem nic nevypozoroval a palivoměr ukazuje pořád nemáte prosím někdo nápad kde by mohlo být další úskalý?
Re: Palivoměr
Já tehdy na radu vymontoval budík z palubky, očistil kontakty (takové tyčinky), prostříkl přípravkem na kontakty. To samé udělal preventivně i na druhé straně u teploměru. Od té doby maká oboje bez problémů.
Re: Palivoměr
marran - nevím co "vypozoruješ" na kontaktech - prostě vyndej palubku, pak vymontuj budík z palubky (matička), ošuruj ty vodicí tyčky a prostříkej. Znovu sestav. Jestli ti to dělá projevy jak jsem popisoval na začátku vlákna, tak to bude tutově ono...
Re: Palivoměr
No tak vymontované jsem to měl nedávno, kvůly jinému problému a kontakty byly čisté tak sem nečekal že by bylo nutno je prostříknout ale tak tam asi vlezu znovu prostříknu a zjistím jestly to nepomůže alespoň preventivně.
Palivoměr
Ahoj dneska se mi stala takova zvlastni vec.Prijel jsem k benzince,natankoval,sednu do auta a zapnu klicek.Palivomer ukazoval kousek nad pul nadrze.Vyjedu a ujel jsem asi 200 metru a nejednou se rucicka zvedla az na maximum,ale uz se zpatky nevratila a ted mi kolisa mezi 3/4 a 4/4.Uz jsem ocistil kontakt na palivovem cerpadle a nic,tak se chci zeptat jestli by to mohlo byt primo v pristrojove desce,zda-li by bylo dobre ji vyndat a ocistit kontakty i na palivomeru,nebo popr.cim by to mohlo byt zpusobeno?Diky za radu
Re: Palivoměr
Může to být i špatným kontaktem na palubce jak píšeš, se tam kostřící matka možná se pohla.
Re: Palivoměr
Svého času mi blbla rafika palivoměru - ráno po startu seděla dole a až časem vylezla kam měla... Pomohlo vymontovat budík z přístrojovky, jsou na něm takové kontakty-tyčky. Ty jsem pořádně očistil a "nakontaktoloval" (sprej na kontakty), přišrouboval a maká to ok. Při demontáži přístrojovky jsem to samé preventivně udělal s teploměrem na druhé straně.
Palivomer
Cawko.Mam problem z rucickou paliva.Cez vikend by som sa chcel na to pozriet, ale neviem ako na to.Stava sa mi,ze rucka paliva mi po natankovani ostava v dolnej polohe.Ked prejdem par metrov tak sa to upravi.Chcem sa pozriet do nadrze,ze ci nebude problem s plavakom alebo inym zariadenim v nadrzi.Nevie niekto poradit co s tym.
Re: Palivomer
Mne sa napriklad stava ze mi rucicka klesne a potom po dlhsej jazde sa znova da do normalu. cim by to mohlo byt.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne stř 10. čer 2009 21:39:11, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace viz:pravidla č.4
Re: Palivomer
Zdravim. Podobnej problem se mi taky stal. Taky mi ručička zůstala v dolní poloze. Ale po chvilce jízdy ručka ukazovala plnou nádrž. Bylo to kvuli tomu, že po natankovaní jsem chtěl ještě zaokrouhlit cenu a dotankoval jsem pár litrů navíc. Nejspíš to pak zmátlo nějaké čidlo v nádrži. Jinak se mi to už nestalo.
Re: Palivomer
Cawko.Aj ked dlhsie stojim.Pri starte sa mi rozsvieti kontrolka,ale ked prejdem par metrov tak sa to upravi.Nemalo by to robit lebo mam dost benzinu.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivomer
Pokud se nepletu tak plovak budete mit ok ten lita sem a tam bez problemu ale v budiku je system ktery rucicku zpomaluje aby v zatackach nelitala a pri nakloneni sem a tam jak splasena takze bych se skusil zamerit na onen budik uz jen zda rucicka chodi volne a zda je spravne utazena zadni maticka a kontakty jsou ok.
Doufam ze si to nepletu s necim jinym nekdo prosim potvrdte ci vyvratte.
Doufam ze si to nepletu s necim jinym nekdo prosim potvrdte ci vyvratte.
Palivoměr
Dobrý den,chci se zeptat,mám problém s palivoměrem.Včera sem nasedl do auto,otočil klíčkem a palivoměr mi ukákal první čárku nad červeným označením rezervy.Venku bylo tak -2,5.Za 2 hodiny později jsem zase sedl do auta,otočil klíčkem a palivoměr mi ukázal sotva polovinu rezervy.Venku bylo okolo -5,5.Je to jen počasím?nebo je to špatným palivoměrem,jako to bylo u favoritů.Děkuji.
Re: Palivoměr
záleží na náklonu auta, stál jsi pořád na stejném místě? když jsi nasedl auto se zhouplo a benzín přelil, v tom okamžiku jsi otočil klíčkem. nejlepší bude když to projedeš a palivoměr ti po chvilce ukáže správnou hodnotu...
Re: Palivoměr
Právě že auto se nepohlo,a nechal sem to asi pul minuty ustalit.Je mi to divné.
Re: Palivoměr
já se na palivoměr vždy mrknu až už jedu. když mám zaparkované auto tak na to radši nekoukám protože mi to ukazeje koniny, někdy méně někdy více...
Re: Palivoměr
Tak nějak, podle mýho se na na to nedá moc spoléhat, je to spíš orientační, taky mi to ukazuje tak nějak plus minus... Osobně se řídim hlavně podle hladovýho oka
Re: Palivoměr
Já teď měřil podle palivoměru spotřebu a u Felicie r.v.1996 1,3i 50Kw a teď v zimě mě vyšla na 9 litrů to je asi normál si myslím.
Re: Palivoměr
Já mám 1.3 MPi 50kW, spotřeba lehce přes 7l a to mám ještě vadnej odvětrávací ventil, kterej mi přisává falešnej vzduch a tim pádem mi lambda posílá moc paliva... těch 9l je moc (pokud tomu nešlapeš fakt v jednom kuse na krk), ale pokud jsi měřil podle palivoměru, tak bych to asi chápal, ono to neni moc přesný, ta odchylka tam může bejt
- Yetti98
- Příspěvky: 1324
- Registrován: ned 08. čer 2008 21:46:35
- Bydliště: Praha 4 142 00
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr
Teˇv zimě nemá cenu to moc řešit,benzin se smršťuje a pokud jezdíš krátký trasy vlastně se studeným motorem tak si to veme kapku víc a kort po městě. Tohle teď v zimě neřeším.Počkej na jaro a spotřebu pokud chceš něja zprůměrovat musel bys jezdit ke stejný pupě a tankovat u stejnýho stojanu pak se to dá spočítat,ale takhle??Nevím,nevím!!!
Re: PALIVOMĚR
Nehýbal jsi s tou ručičkou? Já když měl budíky venku tak jsem jí vytočil a tím jsem si posunul doraz, takže nulová hodnota nebyla na nule, ale asi na půlce. Stačilo při vypnutém zapalování stáhnout ručičku až k dorazovému kolíku a zas OK.
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: PALIVOMĚR
zas to vyndej a zkontroluj maticky toho budiku jejich utazeni.
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: PALIVOMĚR
Zkontroluj konektor.
Re: PALIVOMĚR
Dělala to znečištěná ploška pločného spoje pod matičkou. Už ukazuje prázdnou.
Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Před nějakým časem se mi stávalo, že po zapnutí klíčku zůstala rafika paliva dole a jen postupně se mátožně dostala do správné polohy. Tehdy jsem měnil kontrolky v palubce, tak jsem zrovna i očistil kontakty na budíku a dotáhl matičku - rafika šlapala jak víno.
Nyní se mi občas stane, že rafika zůstane dole a zároveň svítí rezerva (to myslím minule nesvítilo!). Stalo se to třeba po natankování plné. Pak to zase fungovalo dlouho ok. Nyní se to stává myslím častěji. Extra mě to nepálí, jezdím spíš na počítadlo a počítač. Ale chtěl bych tomu přijít na kloub. Nejde mi do hlavy co s tím má společné ta kontrolka rezervy - ta přece s rafikou a její elektrikou nesouvisí? Nekoukal jsem schema, ale domnívám se, že má kontrolka vlastní mechanický kontakt na plováku, nezávisle na potenciometru pro údaj rafiky....Dnes ráno po nastartování opět ten stav, po cca 3min jízdy rafika vystoupala a oko zhaslo.
Má k tomu někdo něco?
Nyní se mi občas stane, že rafika zůstane dole a zároveň svítí rezerva (to myslím minule nesvítilo!). Stalo se to třeba po natankování plné. Pak to zase fungovalo dlouho ok. Nyní se to stává myslím častěji. Extra mě to nepálí, jezdím spíš na počítadlo a počítač. Ale chtěl bych tomu přijít na kloub. Nejde mi do hlavy co s tím má společné ta kontrolka rezervy - ta přece s rafikou a její elektrikou nesouvisí? Nekoukal jsem schema, ale domnívám se, že má kontrolka vlastní mechanický kontakt na plováku, nezávisle na potenciometru pro údaj rafiky....Dnes ráno po nastartování opět ten stav, po cca 3min jízdy rafika vystoupala a oko zhaslo.
Má k tomu někdo něco?
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Cusek, mohl by to delat seknuty plovak. Doporucuji ho vytahnout z nadrze a testnout na necisto. Take zkontroluj, zda se ti treba trosicku neotocil a nezadrhava o plast nadrze. Uz si nevzpominam, zda jsem odpojoval hadice, ale myslim, ze jo.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Když máš palubní pc, tak můžeš celkem jednoduše vyloučit ten plovák, stačí se kouknout kolik ukazuje dojezd/stav nádrže ve chvíli kdy začne blbnout ukazatel
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
To porovnání s palubákem udělám, ale myslím, že to bude ok...nepozoruju žádné výkyvy v měření spotřeby či max dojezdu...no zaměřím se na to. Kdyby to dělala jen rafika, tak se nedivím - přívody k budíku, potenciometr u plováku...ale že se rozsvítí i kontrolka rezervy, to mě mate furt...
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Konrolka rezervy paliva dostává proud z elektroniky budíku, ne přímo z potenciometru v nádrži.
Od potenciometru do přístrojovky jde jenom jediný drát.
Od potenciometru do přístrojovky jde jenom jediný drát.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
mikka - bereš mi myšlenky, zrovna chci v tom smyslu psát. Já koukal zlehka do schematu a tam jsem opravdu ten přímý kontakt rezervy nenašel. A chtěl jsem se tu přímo optat čím se vlastně řídí zapínání-vypínání té kontrolky. Takže jsi mi to vlastně už vysvětlil - jestli dobře chápu, tak je nějak nastaveno, že až půjde na budík konkrétní napětí z potenciometru odpovídající rezervě tak se dostane napájení i na tu kontrolku.
Z toho mi plyne, že nebudu řešit plovák, ale připojení budíku...ale já to čistil a dotahoval tak před rokem, tak se divím. A opravdu to dělá jak kdy. Např. teď se to asi nějak vylekalo a maká jak má... Nevím co by mohla být pravá příčina, že jednou kontakt je a jednou není a pak postupně zase je. Pokud mě to nebude nějak často zlobit, tak to nechám až budu mít ještě jinej důvod lézt do palubky. Dojezd stejně řeším počítačem a počitadlem km.
Tak dík všem za reakce...
Z toho mi plyne, že nebudu řešit plovák, ale připojení budíku...ale já to čistil a dotahoval tak před rokem, tak se divím. A opravdu to dělá jak kdy. Např. teď se to asi nějak vylekalo a maká jak má... Nevím co by mohla být pravá příčina, že jednou kontakt je a jednou není a pak postupně zase je. Pokud mě to nebude nějak často zlobit, tak to nechám až budu mít ještě jinej důvod lézt do palubky. Dojezd stejně řeším počítačem a počitadlem km.
Tak dík všem za reakce...
-
- Příspěvky: 248
- Registrován: úte 17. bře 2009 22:04:42
- Bydliště: Svobodné Heřmanice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
mikka píše:Konrolka rezervy paliva dostává proud z elektroniky budíku, ne přímo z potenciometru v nádrži.
Od potenciometru do přístrojovky jde jenom jediný drát.
Mas recht, taky se ted divam, ze to tam resi nejaky komparator, ci co. Budto studenak, nebo vyschla kapacita. To jsem mel kdysi u teplomeru.
kontrolka benzínu padá
Předem se omlouvám jestli je to tu už někde je, já sem to nenašel.
Mám problém s ukazatelem stavu paliva. po nastartování nebo jenom po zapnutí elektriki mi ukazatel ukazuje normálně, ale po chvilce (cca do 3 minut) ručička spadne uplně na spodek a začne svítit. benzín tam mám, to si jsem 100% jistý. Možná to bude mít něco společného i stím že mi před nedávnem z ničeho nic přestal fungovat tachometr, ale po pár hodinách bylo vše o.k. Ale ten ukazatel paliva mě pořád zlobí.
Děkuji za rady
Mám problém s ukazatelem stavu paliva. po nastartování nebo jenom po zapnutí elektriki mi ukazatel ukazuje normálně, ale po chvilce (cca do 3 minut) ručička spadne uplně na spodek a začne svítit. benzín tam mám, to si jsem 100% jistý. Možná to bude mít něco společného i stím že mi před nedávnem z ničeho nic přestal fungovat tachometr, ale po pár hodinách bylo vše o.k. Ale ten ukazatel paliva mě pořád zlobí.
Děkuji za rady
Re: kontrolka benzínu padá
Tachometr je ciste mechanicka zalezistost, takze to souvislost urcite nema. Tusim, ze je v nadrzi odporovy snimac, takze bych zkusil pripojit multimetr a merit. Uvidis, co ti vyleze. Snad nekdo poradi presneji.
I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: kontrolka benzínu padá
Jestli to po každém zapnutí zapalování chová stejně, tak bude problém s elektronikou, která je integrovaná přímo v ukazateli v palubní desce.
Re: kontrolka benzínu padá
Na tom neco bude. To sem nevydedukoval.
I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.
Re: Palivoměr - občas nenajede budík a svítí oko
Tak se po čase vracím ke svému tématu...
Zjistil jsem, že to neprávné chování nastane v 99.99% případů po natankování plné nádrže. Souvislost s počasím jsem nezjistil (teplo, zima, po deštích apod.) Chování je pak různé, jak kdy:
- rafika normálně najede, ale po nějaké chvíli začne pomalu padat až na doraz a po chvíli rozsvítí kontrolka rezervy
- rafika najede, pak pomalu klesne na doraz, ale kontrolka se nerozsvítí
- rafika nenajede a jen pomalu leze časem až na plnou
- při dalších zapnutí klíčku buď najede a klid, nebo sebou jen cukne a zůstane dole, nebo najede a klesne
To je popis chování palivoměru - A TEĎ NOVINKA - zjistil jsem, že palubák co se týče spotřeby, obsahu v nádrži apod. funguje stále ok (i při tom blbnutí rafiky), ale při tom blbnutí rafiky se někdy přidá nesmyslný údaj teloty na palubáku, ukazuje např. -22°C! Časem se srovná do normálu i když rafika furt není ok. Nebo se stalo, že displej palubáku po zapnutí klíčku nenaběhl. Po startu už ožil.
Tak jak to vidíte s touto novou inormací? Souvislost s teplotou na palubáku a blbnutí rafiky a kontrolky palivoměru? Je podělanej budík? Nebo budu hledat jinde? Nebo nedejbože tišťák palubky? Kdyby to lezení do palubky nebyla aspoň taková jebačka, tak bych už na to koukl vevnitř. Takhle zatím jen provádím teoretickou přípravu a diskuzi...
Zjistil jsem, že to neprávné chování nastane v 99.99% případů po natankování plné nádrže. Souvislost s počasím jsem nezjistil (teplo, zima, po deštích apod.) Chování je pak různé, jak kdy:
- rafika normálně najede, ale po nějaké chvíli začne pomalu padat až na doraz a po chvíli rozsvítí kontrolka rezervy
- rafika najede, pak pomalu klesne na doraz, ale kontrolka se nerozsvítí
- rafika nenajede a jen pomalu leze časem až na plnou
- při dalších zapnutí klíčku buď najede a klid, nebo sebou jen cukne a zůstane dole, nebo najede a klesne
To je popis chování palivoměru - A TEĎ NOVINKA - zjistil jsem, že palubák co se týče spotřeby, obsahu v nádrži apod. funguje stále ok (i při tom blbnutí rafiky), ale při tom blbnutí rafiky se někdy přidá nesmyslný údaj teloty na palubáku, ukazuje např. -22°C! Časem se srovná do normálu i když rafika furt není ok. Nebo se stalo, že displej palubáku po zapnutí klíčku nenaběhl. Po startu už ožil.
Tak jak to vidíte s touto novou inormací? Souvislost s teplotou na palubáku a blbnutí rafiky a kontrolky palivoměru? Je podělanej budík? Nebo budu hledat jinde? Nebo nedejbože tišťák palubky? Kdyby to lezení do palubky nebyla aspoň taková jebačka, tak bych už na to koukl vevnitř. Takhle zatím jen provádím teoretickou přípravu a diskuzi...