sahara z 1.6 do 1.3
sahara z 1.6 do 1.3
zdravím vás, mám dotaz, chystám se namontovat saharu z feldy 1.6 do feldy 1.3 MPi, jenze, sahara, kterou aktualne v aute mam ma pouze 2 dráty, kdežto sahara z 1.6 má dráty 3... poradí nekdo, jak to zapojit, aby fungovala jak ma? díky za rady
Re: sahara z 1.6 do 1.3
sahara z 1.6 s klimou (nevím jestli i normální) má dvoustupňovej větrák. Tak si najdi zapojení pro ten rychlejší supeň a zapoj to na dva stávající dráty.
edit: respektive polopaticky - jeden ze tří je zem čili mínus a je dost možný, že je spojenej s plechovým obalem motorku. Ten připojíš na mínus stávající. A zbývající dva připoj postupně na plus a kde se to bude točit víc, tak zapojíš na plus stávající... A třetí drát do kšá
edit: respektive polopaticky - jeden ze tří je zem čili mínus a je dost možný, že je spojenej s plechovým obalem motorku. Ten připojíš na mínus stávající. A zbývající dva připoj postupně na plus a kde se to bude točit víc, tak zapojíš na plus stávající... A třetí drát do kšá
Re: sahara z 1.6 do 1.3
ajo, takze defakto zapojit ten rychlejsi chod motoru vetraku a pomalejsi chod nechat volny, ano?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: sahara z 1.6 do 1.3
chtělo by to oto o co ti jde , pod pojmem sahara si lze představit více věcí každý používá to slovo k něčemu jinému ,
někdo pro chladič , jiný pro ventilátor , a další pro chladič s ventilátorem
snímač teploty na chladiči má 3 vývody , 3 přívod + , 2 cca 50 °C , 1 cca 90°C
pokud máš chladič s ventilátorem a kabeláží , na jemímž konci je 3ří pinová svorkovnice , tak 3/hnědý - kostra , 1/černý - nízká ryclost , 2/červený - vysoká rychlost
pak ti ktomu chybí relé s pojistkami
nebo jak bylo napsáno připojíš to jen na vysokou rychlost , ale musíš si udělat propojopvací kabely , protože čidlo je připojený v motorovým svazku
někdo pro chladič , jiný pro ventilátor , a další pro chladič s ventilátorem
snímač teploty na chladiči má 3 vývody , 3 přívod + , 2 cca 50 °C , 1 cca 90°C
pokud máš chladič s ventilátorem a kabeláží , na jemímž konci je 3ří pinová svorkovnice , tak 3/hnědý - kostra , 1/černý - nízká ryclost , 2/červený - vysoká rychlost
pak ti ktomu chybí relé s pojistkami
nebo jak bylo napsáno připojíš to jen na vysokou rychlost , ale musíš si udělat propojopvací kabely , protože čidlo je připojený v motorovým svazku
Re: sahara z 1.6 do 1.3
jasan, chybi rele s pojistkami, ale nektere 1.6 mely na ventilatoru 2 vyvody a nektere 3 vyvody... 3 vyvody snad mely feldy 1.6 s klimou - ja bohuzel mam ventilator z feldy s klimou... stane se neco, pokud zapojim ventilator jen na tu nejvyssi rychlost?
- smrcek
- Příspěvky: 2473
- Registrován: úte 16. zář 2008 10:48:10
- Bydliště: Praha - Horní Počernice
- Kontaktovat uživatele:
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Ty dva vývody jsou kvůli klimě, protože ten první stupeň jede vždy, když zapneš klimu. Jelikož klimu nemáš, tak je ti první stupeň na nic, to už ti tu ale psali ostatní. Zapoj to na ten druhý (silnější, či rychlejší), alespoň to bude mít nějaký účel
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: sahara z 1.6 do 1.3
motor ventilátoru byl buď dvou vývodový s odporem zvlášť
nebo třívývodový s integrovaným odporem
funkce vlastně úplně stejná
toto zapojení využívali 1.6 a 1.9
s klimou je trošku jiné zapojení u relé a jiné relé (s odělovací diodou ) , klima nespíná pomalou rychlost ale rychlou ,
nebo třívývodový s integrovaným odporem
funkce vlastně úplně stejná
toto zapojení využívali 1.6 a 1.9
s klimou je trošku jiné zapojení u relé a jiné relé (s odělovací diodou ) , klima nespíná pomalou rychlost ale rychlou ,
Re: sahara z 1.6 resp. 1,9D do 1.3
Ahoj. Chci se zeptat,kjestli Ti to už běhá?
Plánuju taky lepší chlazaní a zajímá mě rozdíl, resp. jestli mi na 1,3 s čipem a sníženou hlavou, který trápím mimo silnice, stačí ventilátor z 1,6ky, nebo mám hledat účinnější řešení.
Chladič mám nový,tak bych nerad měnil.
Víte někdo,jak je to s ventilátorem nebo chladičem na diesel, jak to jde použít na 1,3ku? Jestli vzít radši na původní 1,3ku chladič jen ventilátor z 1,9D místo 1,6 atd.
Dík za tipy
Plánuju taky lepší chlazaní a zajímá mě rozdíl, resp. jestli mi na 1,3 s čipem a sníženou hlavou, který trápím mimo silnice, stačí ventilátor z 1,6ky, nebo mám hledat účinnější řešení.
Chladič mám nový,tak bych nerad měnil.
Víte někdo,jak je to s ventilátorem nebo chladičem na diesel, jak to jde použít na 1,3ku? Jestli vzít radši na původní 1,3ku chladič jen ventilátor z 1,9D místo 1,6 atd.
Dík za tipy
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Kdyz jsem na aute jeste nemel klimu, mel jsem klasicky chladic pro 1.3, na nem vetrak z 1.6 a uchladilo to temer cokoliv. Tedka s klimou mam chladic pro 1.6 a na nem vrtuli z diesela, bohuzel naftovy chladic se nevesel. Puvodni chladic to v horku vylozene nedaval, klima chladila, motor se ohrival do neuveritelnych teplot. Tedka uz dobry.
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Takže chápu dobře,že do 1,3ky se vejde chladič z 1,6ky a vrtule může být taky z 1,6ky nebo z 1,9D?
A když mám nový chladič 1,3, můžu dát alespoň vrtuli z diesla,abych neměnil chladič? Nebo je velký rozdíl v účinnosti,když dám chladič z 1,6ky a ne jen silnější vrtuli (z diesla)?
A když mám nový chladič 1,3, můžu dát alespoň vrtuli z diesla,abych neměnil chladič? Nebo je velký rozdíl v účinnosti,když dám chladič z 1,6ky a ne jen silnější vrtuli (z diesla)?
Re: sahara z 1.6 do 1.3
zdravim taky sem dámal na 1.3mpi větrák z 1.6 ale měl poze 2 vývody,tak jsem to zapojil místo původního chladí to rychle oproti tomu malému,ale prijde mi hlučný,tedy ne vevnitř ale když stojím u auta a sepne tak je fičak je to normální?nebo váš není tak hlučný?nemyslím hlučny že by byl špatný,ale ten vzduch dělá ten hluk
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Mam saharu z diesela a naposled kdyz jsem na semaforu zapnul klimu, vetrak se rozbehl na plny vykon a jakasi zenska pred autem se celkem vydesila. Asi si myslela, ze ji to nasaje... Kdyz chces vitr, bude to delat kraval..
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Zdravim panove, chtel bych vas pozadat o pomoc. Na 1.6 felicii s klimou mi jednoho dne zacala neustale foukat sahara na chladici az mi to vybilo baterku. Usoudil se ze bude spatny teplotni snimac, tak sem ho vymenil. Chvili to bylo dobre, ale problem se objevil znovu. Nevite jestli je u klimi nejake dalsi rele ktere spina saharu?
za odpoved diky.
za odpoved diky.
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Pokud mas 2stupnovy vetrak, urcite tam rele bude. Tusim ho nekde v prostoru pred ridicem...
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: sahara z 1.6 do 1.3
jelikož máš s klimou , tak by jsi mohl mít problém s jejím spínačem , popř vodu v pojistkovce
Re: sahara z 1.6 do 1.3
Ahoj, mam 1.3 MPI bez klimy a serva, ale potrebuju trochu posilit chlazeni (upraveny motor). Mam tu ventilator s plechovym drzakem z 1.6 - na pripojovacim konektoru z motoru ventilatoru jsou pouze dva piny, prostredni pozice je neobsazena - soudim tedy, te je to jednostupnovy ventilator. Je nutne upravovat elektroinstalaci (napr. vymena vodicu za silnejsi prurez, zapojeni pres rele a podobne) nebo to muzu v pohode zapojit na stavajici elektroinstalaci? Nechci, aby mi nekde zhorely kabely, nevim jak je to dimenzovane...
Mechanickou cast neresim, mam tu chladic s uchytnymi oky na obou stranach, takze toto mam vyresene.
Mechanickou cast neresim, mam tu chladic s uchytnymi oky na obou stranach, takze toto mam vyresene.
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: sahara z 1.6 do 1.3
ahoj. nie ak tam máš dvojpinový konektor tak kluden to zapoj na staré dva dráty. 1,3 a 1,6 facelift mali rovnaký termospíspínač, sahara je jednorýchlostná a je spínaná priamo cez termospínač. takže žiadne upravy netreba, maximálne ak ti nedočiahnu povodne káble