Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
- kybrex
- Příspěvky: 225
- Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
- Bydliště: Nové Město nad Metují
- Kontaktovat uživatele:
Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Zdravím,
mám zapojené třeba rádio i zásuvku tak, aby při vypnutí klíčku se vypnuly i tyto spotřebiče, aby se mi nestalo, že si někde vymlátím baterku, navíc při stání auta rádio ani zásuvku nijak obvykle nepoužívám, ale zajímalo by mě, jestli se může něco stát, nebo jestli něčemu vadí, když je klíček trvale ve druhé poloze, ale motor neběží.
mám zapojené třeba rádio i zásuvku tak, aby při vypnutí klíčku se vypnuly i tyto spotřebiče, aby se mi nestalo, že si někde vymlátím baterku, navíc při stání auta rádio ani zásuvku nijak obvykle nepoužívám, ale zajímalo by mě, jestli se může něco stát, nebo jestli něčemu vadí, když je klíček trvale ve druhé poloze, ale motor neběží.
Felicia r.v. 2000 1.3 MPI 50kW http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=21226
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
vadí ? nevadí ? doporučeno to není ,
samozřejmě že se ti zvětší spotřeba o vše zapnuté (ne/úmyslně) z linie 15 a X
samozřejmě že se ti zvětší spotřeba o vše zapnuté (ne/úmyslně) z linie 15 a X
- kybrex
- Příspěvky: 225
- Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
- Bydliště: Nové Město nad Metují
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Tak vím, že něco teče přes alternátor, čerpadlo na benzín sepne jen dokud nenatlakuje, ale dělá mi starost, že je pod napětím zapalování. Někde jsem se dočetl, že by se mohla poškodit některá ze zapalovacích cívek, kdyby zrovna klika byla v "šikovný poloze", tak by tam mohl jít proud, pokud teda ŘJ nějak nepozná, že motor neběží. Spíš než o nadměrnou spotřebu zařízení, která jsou pod napětím při poloze klíčku 2 mi šlo o poškození nějakého zařízení, obvodu.
Felicia r.v. 2000 1.3 MPI 50kW http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=21226
-
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 15. srp 2013 22:56:56
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Pokud máš elektroinstalaci v pořádku, tak se nestane nic. Jen se zvýší odběr proudu u autobaterky v závislosti na zapnutých spotřebičích...
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Kvůli cívce se to nedoporučuje, může se třeba spálit. Ovšem jestli se to stane v praxi, to bych pochyboval. Ale záleží o jakým motoru se bavíme. Spíš si ale myslím, že jednotka tam ten proud na dlouho nepustí. Stejně je to s čerpadlem - natlakuje po otočení a přestane. Pokračuje až se startem. Alespoň teda u mpi. Pokud by to tak nebylo, tak tě můžu ujistit, že šikovná poloha je naopak to jediný místo, kde by tam ten proud nešel - cívka se totiž odpojuje naopak až ve chvíli zážehu.
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Ničemu to nevadí, ale postrádám smysl .
To o čem tu mudrujete platilo v minulosti, Š105,120,atd. a jiných starých autech. Tam byla klasická cívka (trafo) a klasický rozdělovač ve kterém bylo mechanické spínací kladívko které jezdilo po vačce a tím jak se rozpojovalo a zapínalo, tak pouštělo napětí do té cívky, a při jejím odepnutí od napájení vznikla na sekundární straně VN jiskra, kterou potom palec v rozdělovači poslal na tu kterou zapalovací svíčku. Tam mohlo vzniknout riziko , že se podařilo motor vypnout a zastavit v úhlu tak, že kladívko na vačce zůstalo seplé a trvale napájelo indukční cívku. Navybavím si , jestli to bylo přímo někde zakázané , že se to nesmí nechávat zaple. Spíš je to jen takový mýtus. Ta cívka byla konstruovaná i na takový stav.
Novější vozy mají zapalování elektronické a tam to je jinak.
To o čem tu mudrujete platilo v minulosti, Š105,120,atd. a jiných starých autech. Tam byla klasická cívka (trafo) a klasický rozdělovač ve kterém bylo mechanické spínací kladívko které jezdilo po vačce a tím jak se rozpojovalo a zapínalo, tak pouštělo napětí do té cívky, a při jejím odepnutí od napájení vznikla na sekundární straně VN jiskra, kterou potom palec v rozdělovači poslal na tu kterou zapalovací svíčku. Tam mohlo vzniknout riziko , že se podařilo motor vypnout a zastavit v úhlu tak, že kladívko na vačce zůstalo seplé a trvale napájelo indukční cívku. Navybavím si , jestli to bylo přímo někde zakázané , že se to nesmí nechávat zaple. Spíš je to jen takový mýtus. Ta cívka byla konstruovaná i na takový stav.
Novější vozy mají zapalování elektronické a tam to je jinak.
Učit se ...učit se.... učit se...., říkal jeden pán si myslím, že mu říkali Lenin
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
U BMM jsem to nechal jednou zaplé asi hodinu, abych mohl poslouchat radio v autě při jeho uklízení, udělal jsem celé auto, pak šel na motorový prostor a právě VN trafo bylo dost horký. Navíc u 1,6ky mi bzučí nádobka s uhlím. Nevím jestli to vadí, ale nedělám to.
-
- Příspěvky: 861
- Registrován: úte 25. zář 2012 21:55:37
- Bydliště: Vladislav
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Osobně si myslím že by to vadit nemělo....ale rádio bych dal přes pojistku na stálý + .....pokud se bojíš velkého klidového odběru tak někam pod palubku dát malý chytře schovaný spínač kterým to vypneš
- 00Inferno00
- Příspěvky: 1728
- Registrován: úte 02. zář 2008 9:51:55
- Bydliště: Dolní BenešoVW
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Někde tu je návod na vypnutí rádia vytažením klíčku ze zapalování
VW Golf IV 1.9TDI PD ARL 192PS 401Nm powered by TDIfun, EGR-off, TT puky, Strongflex dogboneVici píše:...ARL je král mezi TDI na platformě G4...
VW Passat Variant B8 2.0TDI Dynaudio
-
- Příspěvky: 2125
- Registrován: čtv 20. kvě 2010 10:08:08
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Počkej, to u feldy jde? Já mám za to že felda nemá ACC kontakt.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
když už , tak ne vytažením klíčku , ale otočením do polohy pro jeho vytažení , a jak jsem byl upozorněn , je to poloha STOP ,
a buď přes elektroniku , kterou zatím nikdo neudělal , nějakou představu o tom mám , ale nemám čas
nebo přes rozpínací relé (přepínací) které bude ovládat spínací relé , to bych ještě nakreslit mohl
a buď přes elektroniku , kterou zatím nikdo neudělal , nějakou představu o tom mám , ale nemám čas
nebo přes rozpínací relé (přepínací) které bude ovládat spínací relé , to bych ještě nakreslit mohl
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Honza_t píše:Počkej, to u feldy jde? Já mám za to že felda nemá ACC kontakt.
Jde přes P kontakt a není to ani tak složité:
Připojíš na tuto pozici rozpínací (přepínací) relé, to znamená, že po zasunutí klíčku v poloze STOP, bude relé seplé a proud ti do radia půjde a po vytažení klíčku se rozpínací relé rozepne a radio ti přestane hrát.
- kybrex
- Příspěvky: 225
- Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
- Bydliště: Nové Město nad Metují
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Zdravím,
zajímalo by mě, jestli jsem nemohl něco podělat, protože mám podezření, že jsem zřejmě uškodil zapalovací liště.
Byl jsem v garáži, zapojil jsem baterii na nabíječku. Baterii jsem nechal v autě, nabíječku mám takovou tu s max nabíjecím proudem 4.2Amp řízenou, takže sama vypne, když pozná, že je nabito. Pustil jsem si v garáži rádio a nechtěl jsem baterku vymlátit. Jenže mám rádio zapojené na svorku 15 na spínačce, takže jsem měl klíček v poloze II asi 3 hodiny. Napětí bylo dle palubního voltmetru furt v normě - cca 12-13V - později spíš k těm 12V - rádio asi žere dost. Potom jsem to odpojil, nechal chvíli odstát a vyrazil jsem s autem k baráku cca. 1km. Všechno ok. Pak jsem ale asi za hodinu jel pryč a po cca 5km to cuklo a jel jsem tak na 2 válce. Vyměnil jsem svíčky druhý den a po projížďce se to zdálo ok, ale večer jsem chtěl jet pryč a po 500m se to zakuckalo a zase na 2 válce (katalyzátor začal pěkně žhavit a to jsem na to přišel hned, že to bude průser, takže asi šlo hodně nespálenýho paliva do výfuku).
Pohledově pod kapotou se motor klepal jak ratlík, měl divnej zvuk (z výfuku takový "pufání", ale nestřílel) a bylo to jak jet se slonem na střeše.
Měl jsem podezření na 4 věci:
1. svíčky > vyloučil jsem výměnou - poprvé to udělalo se starýma, teď to dělá i s novýma (RC89PYC)
2. zapalovací lišta - to mi přijde nejpravděpodobnější, ale vyměnil jsem si jí s kamarádem, ujeli jsme každej v různých částech dne cca. 200km přes víkend a nikdo ani ťuk. Vyměnili jsme si to zpět a já po dalších 100km zase to samý. Zakuckáno, začal žhavit kat (teď už to hlídám a hned vypínám motor a stavím, abych nechytnul). Momentálně mám jeho lištu zase a čekám, co se bude dít.
3. čidlo otáček na převodovce - ale na VAGu v paměti závad není nic. Všechno ok.
4. nalomenej kabel / špatnej konektor. S kabelama jsem za chodu motoru zkoušel pohybovat, kontakty na lištu jsou očištěný, prostříknutý sprejem na kontakty a pořádně jsem je nechal vyschnout na slunci.
Když se mi to včera stalo podruhý, tak jsem vypnul motor, po asi 2 minutách, když zchladnul katalyzátor, jsem to zkusil nahodit a asi 3 sekundy to vrčelo dobře, pak začal pozvolna odpadat jeden nebo dva válce (napadlo mě, že to znělo jako kdyby ty válce vypadávaly postupně, jako kdyby slábla jiskra). Za cca. 5 vteřin provozu na 2 válce (odhadem dle chodu motoru) se to najednou probralo, motor zavrčel tak na 1300otáček jako když nastsartuje a padnul na volnoběh a od té doby zase nic. Jsem z toho už jelen Nemáte někdo tip, na co se mám ještě podívat? Teď jezdím s tou půjčenou lištou a zatím dobrý, ale možná už mě přepadají bludy a halucinace, protože mívám pocit, že to při jízdě na důchodce při cca 1800-2000rpm s lehkou nohou občas maličko cukne. Vzhledem k tomu, že mám teď jinou lištu, tak by to mohlo bejt ještě čidlo otáček nebo ta vadná kabeláž, ale nejsem schopen tu závadu reprodukovat.
Budu rád za každou radu nebo zkušenost. Hlavně, jestli jsem to fakt nepodělal tím připojením na nabíječku / zapnutým zapalováním na 3h.
zajímalo by mě, jestli jsem nemohl něco podělat, protože mám podezření, že jsem zřejmě uškodil zapalovací liště.
Byl jsem v garáži, zapojil jsem baterii na nabíječku. Baterii jsem nechal v autě, nabíječku mám takovou tu s max nabíjecím proudem 4.2Amp řízenou, takže sama vypne, když pozná, že je nabito. Pustil jsem si v garáži rádio a nechtěl jsem baterku vymlátit. Jenže mám rádio zapojené na svorku 15 na spínačce, takže jsem měl klíček v poloze II asi 3 hodiny. Napětí bylo dle palubního voltmetru furt v normě - cca 12-13V - později spíš k těm 12V - rádio asi žere dost. Potom jsem to odpojil, nechal chvíli odstát a vyrazil jsem s autem k baráku cca. 1km. Všechno ok. Pak jsem ale asi za hodinu jel pryč a po cca 5km to cuklo a jel jsem tak na 2 válce. Vyměnil jsem svíčky druhý den a po projížďce se to zdálo ok, ale večer jsem chtěl jet pryč a po 500m se to zakuckalo a zase na 2 válce (katalyzátor začal pěkně žhavit a to jsem na to přišel hned, že to bude průser, takže asi šlo hodně nespálenýho paliva do výfuku).
Pohledově pod kapotou se motor klepal jak ratlík, měl divnej zvuk (z výfuku takový "pufání", ale nestřílel) a bylo to jak jet se slonem na střeše.
Měl jsem podezření na 4 věci:
1. svíčky > vyloučil jsem výměnou - poprvé to udělalo se starýma, teď to dělá i s novýma (RC89PYC)
2. zapalovací lišta - to mi přijde nejpravděpodobnější, ale vyměnil jsem si jí s kamarádem, ujeli jsme každej v různých částech dne cca. 200km přes víkend a nikdo ani ťuk. Vyměnili jsme si to zpět a já po dalších 100km zase to samý. Zakuckáno, začal žhavit kat (teď už to hlídám a hned vypínám motor a stavím, abych nechytnul). Momentálně mám jeho lištu zase a čekám, co se bude dít.
3. čidlo otáček na převodovce - ale na VAGu v paměti závad není nic. Všechno ok.
4. nalomenej kabel / špatnej konektor. S kabelama jsem za chodu motoru zkoušel pohybovat, kontakty na lištu jsou očištěný, prostříknutý sprejem na kontakty a pořádně jsem je nechal vyschnout na slunci.
Když se mi to včera stalo podruhý, tak jsem vypnul motor, po asi 2 minutách, když zchladnul katalyzátor, jsem to zkusil nahodit a asi 3 sekundy to vrčelo dobře, pak začal pozvolna odpadat jeden nebo dva válce (napadlo mě, že to znělo jako kdyby ty válce vypadávaly postupně, jako kdyby slábla jiskra). Za cca. 5 vteřin provozu na 2 válce (odhadem dle chodu motoru) se to najednou probralo, motor zavrčel tak na 1300otáček jako když nastsartuje a padnul na volnoběh a od té doby zase nic. Jsem z toho už jelen Nemáte někdo tip, na co se mám ještě podívat? Teď jezdím s tou půjčenou lištou a zatím dobrý, ale možná už mě přepadají bludy a halucinace, protože mívám pocit, že to při jízdě na důchodce při cca 1800-2000rpm s lehkou nohou občas maličko cukne. Vzhledem k tomu, že mám teď jinou lištu, tak by to mohlo bejt ještě čidlo otáček nebo ta vadná kabeláž, ale nejsem schopen tu závadu reprodukovat.
Budu rád za každou radu nebo zkušenost. Hlavně, jestli jsem to fakt nepodělal tím připojením na nabíječku / zapnutým zapalováním na 3h.
Felicia r.v. 2000 1.3 MPI 50kW http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=21226
-
- Příspěvky: 282
- Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
A co čidlo teploty? Řj, neví kolik má dávkovat benzínu a tak nastaví nějakou konstantní směs, aby to šlapalo. Jenže při tom dochází k detonačnímu spalování a v tom zasahuje čidlo klepání....To by aspon vysvětlovalo ty volnoběžné otáčky kdy to najednou vyletí na 1300rpm.
- kybrex
- Příspěvky: 225
- Registrován: pon 27. dub 2009 22:27:18
- Bydliště: Nové Město nad Metují
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vadí klíček v druhé poloze při vyplém motoru?
Čidlo teploty jsem měnil asi před 3 lety. Ale přečetl jsem paměť závad a žádná chyba se tam nehlásí. Zkusím to ještě jednou, jestli se tam od té doby něco neobjevilo, ale spíš myslím, že tam zase nic nebude, takže předpokládám, že čidla jsou ok, teplotu motoru při jízdě při ohřívání jsem sledoval na notebooku a vypadalo to rozumně ty údaje (postupně se to šplhalo na 90, bylo i vidět jak otevřel termostat).
Felicia r.v. 2000 1.3 MPI 50kW http://www.feliciaklub.cz/forum/viewtop ... 16&t=21226