Přední část el. svazku - nejasnosti ohledně zapojení
Napsal: pon 29. črc 2019 22:22:47
Zdravím,
obracím se na ty, kteří se ideálně dokonale vyznají v elektrice vedoucí po celém autě, neboť se chystám na takovou menší „rozšířenou elektrifikaci" - dá-li se to tak říct
Jelikož mám neoriginální centrálu v čudu a chci si domontovat do auta originální alarm Laserline 989SK (sehnal jsem celou sadu - jednotku, klíček k jednotce a DO), který tam nemám (také nemám ani ABS), tak v rámci výměny již spravovaných svazků vedoucí uvnitř auta a do pátých dveří chci vyměnit komplet elektriku ve svém autě + vyměnit sedačky za dělené a menší výměnu poškozených plastových obložení.
Povedlo se mi asi před jedním, až dvěma měsíci sehnat přední část elektriky z Magic 2 verze, 1.3 MPi, kombík, facelift, kde byla věstavená centrála i alarm (airbagu jsem si nevšimnul, mám dojem, že tam nebyl), spadající pod výbavu LX, což mám taky. Zadní část elektriky (nemluvím o kufr dveřích) jsem musel vzít z Magic 2 verze, 1.3 MPi, hatchbacku, faceliftu, kde byla orig centrála, alarm a airbag. Výbava také LX. Moje auto má nyní základní výbavu, 1.3 MPi, hatchback, facelift - všechny tři zmiňované feldy výkon 50 kW.
Nyní ale nastal problém s identifikací některých vodičů, kam vedou, včetně kostřících bodů. Měl bych několik relativně vyčerpávajících dotazů:
Celá, co nejlépe rozložená přední část el.,při demontáži jsem se snažil svazek nerozdělovat, ani později (proto to vypadá jak změť )
Dotazy:
1) Jedná se o svorkovnici k autorádiu?
2) K čemu slouží zvýrazněné kontakty/svorkovnice? Snad jsem uvedl popisek dobře.
3) Zhruba pod přístrojovou deskou (nebo za volantem řekněme) se nachází dva kostřící body, z pohledu směrem ven, pravý a levý bod. Na kterou stranu příjde hnědě označený vodič, který zároveň je vyveden s přípojem na IMMO?
4) Jak připojit vodiče na kostřící body, pod přístrojovkou? Je rozdělení vodičů na obrázku na levou a pravou stranu kostřících bodů znázorněno dobře?
5) Při vytahování svazku z Magic feldy jsem si nepoznačil zapojení vodičů do spínací skříňky (viz první obrázek). Zde v klubu jsem našel názorné zapojení vodičů do spínačky (viz druhý obrázek). U těch červených vodičů je jedno, jak je zapojím do 30? 15 je určená jako dvakrát černý vodič k zapalování - já mám hnědo-černý a samotný černý. Co mám zapojit do 15 a do P? U té patnácty je jedno, jestli to připojím vzhůru nohama nebo normálně - nedojde ke zkratu?
6) Svazeček, který vede k lukasovi (nevím, jestli do blinkrů/světel nebo do stěračů/ostřikovačů) - svorkovnice je černá a celá spojená, má u sebe dva hnědé vodiče - jeden má kulatou objímku, ten vede do volantu a druhý vodič s plochou objímkou vede přímo pod volant u řídící tyče?
7) U jednotky na centrální zamykání se nachází hnědý vodič. Ten zapojím na levou nebo pravou stranu kostřících bodů pod přístrojovkou? Mj. probliknou mi blinky při odemykání/zamykání auta, když mám u toho orig alarm?
8 ) K čemu/kam patří tyto tři svorkovnice? Vývod je u gumové průchodky na levé straně (nádobka s aktivním uhlím, motorek předních stěračů)
9) Nevím, jestli se vyjádřím jasně... Mám k dispozici tento svazeček (viz obrázek), který se nacházel v kombíku a byl napojen v A-sloupku a vedl do zadních repráků. Měl bych k dispozici plato do kufru, s přidělanými repráky, ale je tam udělán vývod na dvoupinovou svorkovnici. Můj dotaz: mohu použít svazeček s dvoupinovou svorkovnicí, který je určen pro servo k zamykání zadních dveří?
10) Mám 70A altík. Kdyby mi náhodou nestačil (snad bude), lze ho vyměnit za 90A altík stylem pouze kus za kus, nebo se musí ještě něco předělávat?
11) Když si nastavím víc basy nebo mi muzika hraje hlasitěji, drnčívají mi dveře. Máte nějaké tipy na vyřešení problému? Nějaké návody jsem viděl, ale neumím si to moc představit
Díky moc za odpovědi
obracím se na ty, kteří se ideálně dokonale vyznají v elektrice vedoucí po celém autě, neboť se chystám na takovou menší „rozšířenou elektrifikaci" - dá-li se to tak říct
Jelikož mám neoriginální centrálu v čudu a chci si domontovat do auta originální alarm Laserline 989SK (sehnal jsem celou sadu - jednotku, klíček k jednotce a DO), který tam nemám (také nemám ani ABS), tak v rámci výměny již spravovaných svazků vedoucí uvnitř auta a do pátých dveří chci vyměnit komplet elektriku ve svém autě + vyměnit sedačky za dělené a menší výměnu poškozených plastových obložení.
Povedlo se mi asi před jedním, až dvěma měsíci sehnat přední část elektriky z Magic 2 verze, 1.3 MPi, kombík, facelift, kde byla věstavená centrála i alarm (airbagu jsem si nevšimnul, mám dojem, že tam nebyl), spadající pod výbavu LX, což mám taky. Zadní část elektriky (nemluvím o kufr dveřích) jsem musel vzít z Magic 2 verze, 1.3 MPi, hatchbacku, faceliftu, kde byla orig centrála, alarm a airbag. Výbava také LX. Moje auto má nyní základní výbavu, 1.3 MPi, hatchback, facelift - všechny tři zmiňované feldy výkon 50 kW.
Nyní ale nastal problém s identifikací některých vodičů, kam vedou, včetně kostřících bodů. Měl bych několik relativně vyčerpávajících dotazů:
Celá, co nejlépe rozložená přední část el.,při demontáži jsem se snažil svazek nerozdělovat, ani později (proto to vypadá jak změť )
Dotazy:
1) Jedná se o svorkovnici k autorádiu?
2) K čemu slouží zvýrazněné kontakty/svorkovnice? Snad jsem uvedl popisek dobře.
3) Zhruba pod přístrojovou deskou (nebo za volantem řekněme) se nachází dva kostřící body, z pohledu směrem ven, pravý a levý bod. Na kterou stranu příjde hnědě označený vodič, který zároveň je vyveden s přípojem na IMMO?
4) Jak připojit vodiče na kostřící body, pod přístrojovkou? Je rozdělení vodičů na obrázku na levou a pravou stranu kostřících bodů znázorněno dobře?
5) Při vytahování svazku z Magic feldy jsem si nepoznačil zapojení vodičů do spínací skříňky (viz první obrázek). Zde v klubu jsem našel názorné zapojení vodičů do spínačky (viz druhý obrázek). U těch červených vodičů je jedno, jak je zapojím do 30? 15 je určená jako dvakrát černý vodič k zapalování - já mám hnědo-černý a samotný černý. Co mám zapojit do 15 a do P? U té patnácty je jedno, jestli to připojím vzhůru nohama nebo normálně - nedojde ke zkratu?
6) Svazeček, který vede k lukasovi (nevím, jestli do blinkrů/světel nebo do stěračů/ostřikovačů) - svorkovnice je černá a celá spojená, má u sebe dva hnědé vodiče - jeden má kulatou objímku, ten vede do volantu a druhý vodič s plochou objímkou vede přímo pod volant u řídící tyče?
7) U jednotky na centrální zamykání se nachází hnědý vodič. Ten zapojím na levou nebo pravou stranu kostřících bodů pod přístrojovkou? Mj. probliknou mi blinky při odemykání/zamykání auta, když mám u toho orig alarm?
8 ) K čemu/kam patří tyto tři svorkovnice? Vývod je u gumové průchodky na levé straně (nádobka s aktivním uhlím, motorek předních stěračů)
9) Nevím, jestli se vyjádřím jasně... Mám k dispozici tento svazeček (viz obrázek), který se nacházel v kombíku a byl napojen v A-sloupku a vedl do zadních repráků. Měl bych k dispozici plato do kufru, s přidělanými repráky, ale je tam udělán vývod na dvoupinovou svorkovnici. Můj dotaz: mohu použít svazeček s dvoupinovou svorkovnicí, který je určen pro servo k zamykání zadních dveří?
10) Mám 70A altík. Kdyby mi náhodou nestačil (snad bude), lze ho vyměnit za 90A altík stylem pouze kus za kus, nebo se musí ještě něco předělávat?
11) Když si nastavím víc basy nebo mi muzika hraje hlasitěji, drnčívají mi dveře. Máte nějaké tipy na vyřešení problému? Nějaké návody jsem viděl, ale neumím si to moc představit
Díky moc za odpovědi