Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Vyčištění a reset klapky 1.3MPI - jak na to?
Napište prosím postřehy, varování apod. když bych se rozhodl vyčistit klapku samodomo. Zejména mě zajímají tyto okruhy:
- není bezpodmínečně nutné odpojovat baterii?
- mohu bez obav odpojit a znovu připojit konektory (baterie neodpojena - ovl. klapky, teplotní čidlo...)?
- pod klapkou je těsnění - dá se znovu použít, nebo na 99% při demontáži odejde? Kolik bajvoko stojí to těsnění?
- čím klapku čistit - technický benzin, tetrachlor, nebo jiné? Na co dát pozor?
- po zpětné montáži bude motor nouzově funkční i bez nastavení klapky VAGem? Jaké mohou být projevy vyčištěné a VAGem nenastavené klapky (spotřeba, starty...)?
Děkuji předem, nejlépe za polopatický popis celé operace...sice kouknu do knih, ale je lepší to navíc ještě slyšet pěkně selsky...
- není bezpodmínečně nutné odpojovat baterii?
- mohu bez obav odpojit a znovu připojit konektory (baterie neodpojena - ovl. klapky, teplotní čidlo...)?
- pod klapkou je těsnění - dá se znovu použít, nebo na 99% při demontáži odejde? Kolik bajvoko stojí to těsnění?
- čím klapku čistit - technický benzin, tetrachlor, nebo jiné? Na co dát pozor?
- po zpětné montáži bude motor nouzově funkční i bez nastavení klapky VAGem? Jaké mohou být projevy vyčištěné a VAGem nenastavené klapky (spotřeba, starty...)?
Děkuji předem, nejlépe za polopatický popis celé operace...sice kouknu do knih, ale je lepší to navíc ještě slyšet pěkně selsky...
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
viz. vložené texty
K vyčištění si myslim, že není třeba ji rozebírat (ani jsem se do toho nehtěl pouštět, když jsem to viděl). Já ji jen sundal z motoru, abych se k ní dostal z obou stran a vypucoval jsem ji. Od té doby mám pohodu, zejména za studena, kdy to po přidání plynu skoro zdechlo.
K vyčištění si myslim, že není třeba ji rozebírat (ani jsem se do toho nehtěl pouštět, když jsem to viděl). Já ji jen sundal z motoru, abych se k ní dostal z obou stran a vypucoval jsem ji. Od té doby mám pohodu, zejména za studena, kdy to po přidání plynu skoro zdechlo.
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne sob 27. úno 2010 18:39:00, celkem upraveno 2 x.
Důvod: předchozí citace
Důvod: předchozí citace
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jask na to?
no ja sem ji teda rozdelat musel....ten bordel co tam byl to byla hruza to bych jen tak hadyrkem neocistil,zustal mi tam jen blok motoru,vse sem si hezky vzal domu a tam hodku cistil,zezacatku oskraboval ten nanos nozem,pak tech benzin a dojemna vycistit a parada,jen bacha at se vam nestrati nejaky tesneni je tam vic casti navic ja sem tam jeste mel plyn tj o cast navic..ale pohodicka jede to dobre
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
jako že motorek ven, převody a pružiny, potenciometry a osu, na které je klapka - to všechno jsi vyndal? Tak to se teda skláním. Nebylo by foto?
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Mě ani nenapadlo, že bych klapku dál ještě rozebíral. Předpokládal jsem čistit ten hlavní kanál i ze strany motoru kam se při namontované klapce moc dobře nedostanu. Má ještě podrobnější rozebrání klapky pro vyčištění a funkčnost nějaký význam? Nebo postačí jen vyčistit klapku vcelku? Pokud postačí čistit vcelku, tak bych se radši do větších akcí nepouštěl...
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jask na to?
Já když ji sundal a viděl jsem to, tak jsem se také do většího rozebírání nepouštěl (jenom boční kryt převodů). Pomohlo "jen" vyčištění sacího hlavního kanálu. Taky jsem vyčistil sací potrubí od oleje.
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jask na to?
majkl píše:tomakecTD píše::roll: no ja sem ji teda rozdelat musel....ten bordel co tam byl to byla hruza to bych jen tak hadyrkem neocistil,zustal mi tam jen blok motoru,vse sem si hezky vzal domu a tam hodku cistil,zezacatku oskraboval ten nanos nozem,pak tech benzin a dojemna vycistit a parada,jen bacha at se vam nestrati nejaky tesneni je tam vic casti navic ja sem tam jeste mel plyn tj o cast navic..ale pohodicka jede to dobre
jako že motorek ven, převody a pružiny, potenciometry a osu, na které je klapka - to všechno jsi vyndal? Tak to se teda skláním. Nebylo by foto?
to te nepotesim s motorkem sem nic nedelal,vse byloi tak zaneseny ze nesel vytahnout...cistil sem vse "pod nim" a stejnak,jak se ten motorek vydelava?? bud to bylo tak zasrany a nebo jsem blbej potreboval bych ho vycistit
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jask na to?
jinak ten potenciometr je kde?? pac mi to dela nekdy hapry...pridam plyn takovy divny zvuk a chcipne to.....dela to v rozmezi 2000-3800ot...to by mohlo taky byt tim potenciometrem ze?? jak mam zjistit v jakym je stavu?.....mam plyn,na plyn ok,ale potenciometr je jen na benal ridi otacky toho motorku no cili by to mohlo byt tim....vyuzitelny pole toho auta je s takovou kolem 1500ot a pak nad 4tis pak to jede jak drak...ale v tym zelenym,jestli to je zpusobeny tim potenciometrem je to rado ze to vubec jede...a ma to divnej basovej zvuk
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jask na to?
Len taká otázočka. Ak dám dolu klapku zo sacieho potrubia mám alebo nemusím vymeniť tesnenie pod klapkou???
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
]
Už výše se mi k tomuto vyjadřovali ve smyslu, že několikrát čistili a nemuseli měnit...na druhou stranu by bylo lepší asi mít nové těsnění v záloze, abych až to rozdělám ho nemusel shánět a nechat rozebraný do té doby. Proto mě zajímalo jak cca je drahý to těsnění, nevím vůbec co je to zač, jestli nějaká guma, fíbr, kov...aby mě ta cena novýho neomráčila!(OT - tak jak mě omráčilo 29Kč za tu malou mrchu kolem čudlíku zamykání dveří... ).
Už výše se mi k tomuto vyjadřovali ve smyslu, že několikrát čistili a nemuseli měnit...na druhou stranu by bylo lepší asi mít nové těsnění v záloze, abych až to rozdělám ho nemusel shánět a nechat rozebraný do té doby. Proto mě zajímalo jak cca je drahý to těsnění, nevím vůbec co je to zač, jestli nějaká guma, fíbr, kov...aby mě ta cena novýho neomráčila!(OT - tak jak mě omráčilo 29Kč za tu malou mrchu kolem čudlíku zamykání dveří... ).
Naposledy upravil(a) Návštěvník dne sob 27. úno 2010 18:40:44, celkem upraveno 2 x.
Důvod: předchozí citace
Důvod: předchozí citace
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
vypadalo to jak papírový těsnění. Kdybych ji sundaval potřetí, tak bych sháněl nové. nebo tam dát to teplovzdorné těsnění v tubě (nemůžu si vzpomenout jaxe jmenuje... ach ten HoSiP )
- Danis
- Příspěvky: 518
- Registrován: ned 10. pro 2006 18:24:11
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
Mně klapku čistili nějakým přípravkem, tuším že jeho název je Carburator Cleaner.
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
Re: Vyčištění klapky 1.3MPI - jak na to?
tomakecTD píše:jinak ten potenciometr je kde?? pac mi to dela nekdy hapry...pridam plyn takovy divny zvuk a chcipne to.....dela to v rozmezi 2000-3800ot...to by mohlo taky byt tim potenciometrem ze?? jak mam zjistit v jakym je stavu?.....mam plyn,na plyn ok,ale potenciometr je jen na benal ridi otacky toho motorku no cili by to mohlo byt tim....vyuzitelny pole toho auta je s takovou kolem 1500ot a pak nad 4tis pak to jede jak drak...ale v tym zelenym,jestli to je zpusobeny tim potenciometrem je to rado ze to vubec jede...a ma to divnej basovej zvuk
Mne robi moja felanka to isté, tiež by ma zaujímalo či je to tým potenciometrom. ak ano tak by som prosil vsetkych co o tom niečo vedia aby odpisali akym postupom ho vyčistiť ak je to vôbec možné.
divný volnoběh
Zdravím všechny, mám problém s volnoběžnými otáčkami. O vánocích se mi auto sesypalo a musel jsem vyměnit lambda sondu, škrtící klapku, termostat, katalyzátor a těsnění pod sáním. Nic moc, po najetí pouhých 62000 km . Auto jede docela dobře , jen na volnoběh to v nepravidelných intervalech vibruje a klepe celým autem. Už si s tím nevím rady. Svíčky jsou OK. Díky za rady.
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: divný volnoběh
Vstřiky jsou v pořádku,aby třeba některý nevynechával,a nešlo to chvílema na 3 válce.
Re: divný volnoběh
Tak to nevím. Už mě to taky napadlo, ale ta cena za nový je prý dost vysoká. Ještě možná zapalovací lišta. Nechce se mi to dávat do Škodováckýho servisu, cena jen za prohlídku je dost vysoká. Ale asi budu muset.
Re: divný volnoběh
Volnoběžné otáčky jsou 75O-8OO. Na to čerpadlo se mrknu. Zatím díky.
Re: divný volnoběh
Dělal jsi základní nastavení škrtící klapky když si jí vyměnil?
Re: divný volnoběh
Klapku měnili v servisu, tak doufám, že to udělali. Neznáte někdo slušnej a ne moc drahej servis na Pardubicku?
-
- Příspěvky: 50
- Registrován: stř 20. dub 2005 19:18:42
- Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: divný volnoběh
http://centria.skoda-auto.com/cze/apa-hradec-kralove
a cen se rozhodně bát nemusíš
a cen se rozhodně bát nemusíš
Re: divný volnoběh
Škrtící klapka se po 30km nastaví pokud neni špatná sama a bez nějakých problémů funguje i bez nastavení.
Spíš bych to viděl zkusit snímač otáček kliky a proměřit napětí do vstřiků a také proměřit lištu zapalovací. To jsou možné varianty také.
Spíš bych to viděl zkusit snímač otáček kliky a proměřit napětí do vstřiků a také proměřit lištu zapalovací. To jsou možné varianty také.
Volnoběh
Mám následující problém - při rychlosti od 120kmh a výš když vyřadím motoru spadnou otáčky skoro na nulu ale když to lehce podržím na plynu tak to necvhcípne a následně motor houpe s otáčkama od 700 do 1300ot... Když jedu pomaleji nebo stojím, tak se nikdy nic takového neděje... vlastně jo... jak minulej týden byl ten uragán, tak jsem stál čumákem proti větru a i na volnoběh na místě to dělalo stejně... neví někdo čím to muže být???
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
Dělá to na benál i lpg?
Re: Volnoběh
dělá to na LPG... na benál se to zá bejt v pořádku... napadlo mě jestli tím pruvanem si to nemuže někde falešně přisávat vzduch...
Re: Volnoběh
Skús vyčistiť klapku. Mne totiež robilo akonáhle som vyradil rýchlosť otáčky padli skoro na nulu alebo to rovno zhaslo. Od tej doby ani raz.
Re: Volnoběh
mno klapku? na benál ani při tom když stojím na místě to nedělá... jen když mi fouká do motoru rychlou jízdou nebo EMMOu
Re: Volnoběh
To kombinované čidlo teploty a tlaku nasávaného vzduchu, které je v sacím potrubí, by to nemohlo dělat?
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
Jojo,měří to tlak,ale v tvém případě bych to viděl na chudou směs lpg na volnoběh.
Naposledy upravil(a) emilio52 dne pát 07. říj 2011 20:29:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
Důvod: předchozí citace odstraněna viz:pravidla č.4
Re: Volnoběh
Všude v knihách se uvádí, že to čidlo měří teplotu a tlak nasávaného vzduchu. Jak, to netuším, ale jestli se ti ve velké rychlosti nějakým záhadným způsobem nárazově mění tlak v sání, tak to čidlo může začít hlásit "nesmysly". Ale to mě jen tak napadlo, vůbec to nemusí být pravda.
Re: Volnoběh
Treba vybrat to potrubie, co vedie zo vzducového filtra pod svetlo. Potom by to malo prestat. Kedze felicia co kus to original, tak na niektorych to je treba urobit a na niektorych nie. Na mojej starej felde to robilo presne ako popisujes a po odstraneni toho potrubia to prestalo. Na mojej terajsej to tam mam a nemam na LPG ziaden problem...
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběh
Je to čildo na sacím potrubí mezi škrticí klapkou a hlavou motoru a podle velikosti podtlaku a teploty vzduchu mění svůj odpor a tím elektrické hodnoty do rj.Sacím potrubím pod světlem pouze přisácí studený vzduch do aerboxu u světla.Vliv na toto čidlo by mohla mít zanešená fitrační vložka vzduchu.
- Tweety
- Příspěvky: 1433
- Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Opět ta klapka
Zdravým, když jsem čistil klapku poprvé, tak to bylo bez problémů (jen takové čudlání prstem z vrchu, žádné celé odšroubovávání). Teď jsem zase měl nějaký nepravidelný otáčky, tak jsem to čistil znovu, zase jen tak z vrchu, ale abych se tam dostal, tak jsem odpojil kabel k klapce(to byl asi ten problém). No a po nastartování jsem se nestačil divit, otáčky se zasekávali na 1700 kolísali pomaličku a strašně nízko. Tak jsem začal hledat tady na fóru a zjistil jsem, že se musí udělat reset a znovu se nastavit. Po bádání jak na to jsem si stáhl program Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free, ale ten ohužel psal chybu a nezvládl to. Tak jsem zjistil jak na to přes vag. Udělal jsem to podle návodu ve VIS a ono to bylo ještě horší. Otáčky byly na volnoběh 1200 a zasekávali se u kolem 2000 a když bych nedrnknul do plynu tak se tam udrží.
Už mě napadl jedíně servis a nějaký ten pořádný počítač a někdo kdo tomu rozumí více. Tak jsem tam zajel, sice tam nastavil základí hodnoty, ale otáčky byly stále zvíšené 1000-1100. Jel to semnou projet jestli to bude v poho nebo ne. Po cestě otáčky docela šly, ale při návratu se zase kously na 1800.
Po cestě mi povídal, že je ta klapka asi špatná, že jí sice nastavil, ale není to ono. Takže buď se prý může za padesát startů srovnat nebo se mám připravit na novou, což se mi teda, ale vůbec nechce.
Jaký máte zkušenosti s klapkou, je nějaká metoda jak jí zkusit uvést do funkčního stavu, třeba sundat a vyčistit úplně celou? Je pravděpodobnější, že mě opustí nebo že by se mohla ještě chytnout?
Dík za nějaký zkušenosti a rady. Je to docela drahá sranda, tak radši zkusím vše ostatní než bych jí musel koupit.
Už mě napadl jedíně servis a nějaký ten pořádný počítač a někdo kdo tomu rozumí více. Tak jsem tam zajel, sice tam nastavil základí hodnoty, ale otáčky byly stále zvíšené 1000-1100. Jel to semnou projet jestli to bude v poho nebo ne. Po cestě otáčky docela šly, ale při návratu se zase kously na 1800.
Po cestě mi povídal, že je ta klapka asi špatná, že jí sice nastavil, ale není to ono. Takže buď se prý může za padesát startů srovnat nebo se mám připravit na novou, což se mi teda, ale vůbec nechce.
Jaký máte zkušenosti s klapkou, je nějaká metoda jak jí zkusit uvést do funkčního stavu, třeba sundat a vyčistit úplně celou? Je pravděpodobnější, že mě opustí nebo že by se mohla ještě chytnout?
Dík za nějaký zkušenosti a rady. Je to docela drahá sranda, tak radši zkusím vše ostatní než bych jí musel koupit.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
viewtopic.php?f=16&t=25423
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
viewtopic.php?f=16&t=25423
Re: Opět ta klapka
Mi se to po vyčištění chovalo jak popisuješ, nic jsem nenastavoval a po měsíci, cca. 2500km, se to spravilo samo. Takže máš navýběr, buď to toho vrazíš nevím kolik s nejistým výsledkem, nebo chvíli budeš ťukat do plynu, aby ti po vyřazení klesly otáčky. Pokud specialistům v servisech něco nejde opravit, tvrdí , že je to špatné a chtějí to hned měnit.
Re: Opět ta klapka
Mne raz po vyčistení klapky zasekávalo plynové lanko, bolo zle založené.
Re: Opět ta klapka
Taky jsem čistil klapku totálně odšroubovanou, pro lepší přístup demontovaná i ta klapka-plech.kolečko z hřídelky v tělese klapky. Pak to mělo ty projevy s otáčkama - na volnoběh visely, po ťuknutí klesly (kolikrát si asi kolemjdoucí říkali co to parkuje za dementa když sem musel stát na brzdě a nemohl ťuknout do toho plynu a ono si to řvalo jak autoškola, sportovní grif brzda spolu s plynem jednou nohou bohužel neovládám, občas jsem to řešil ťuknutím rukou na plyn... ). Po nějakých cca 1000-1500 se mi to srovnalo samo tak nějak +- do původního stavu. Možná to není 100% ideálně, ale je to v pohodě. Zatím jsem nikde nastavovat nebyl, otáčky se chovají v 99% slušně, spotřeba ok...tak to asi nebudu hned tak řešit...
Re: Opět ta klapka
diagnastika to srévná hned,ale musíš nejřív vymazat přispůsobene hodnoty a pak načíst nové. a nebo zkuz přes noc odpojit počítač on se vymaže/nemá napájení/ sám
- Tweety
- Příspěvky: 1433
- Registrován: ned 28. kvě 2006 19:32:58
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opět ta klapka
Klapka vyřešena , nevydržel jsem čekat nějakých 1500-2500 km, protože jsem vypadal jak trubka s těma zasekávajícíma se otáčkama. Za novou se mi ta suma nechtěla dát a měl jsem štěstí a sehnal jsem z jedné buchlé feldy co měla najeto 50tkm. Namontoval jsem jí, nastavil a otáčky hezky klesají jupí . Ještě mi sice trochu kolísají otáčky u volnoběhu, ale to už asi nechám usadit samo(protože nevím co s tím). Je to +-50, takže se to dá vydržet, jen na to nejsem zvyklý, protože před tím držely hezky na 860.
Moje bejvalá skorozávodnička http://www.feliciaklub.cz/Tweety http://tweety5004.rajce.idnes.cz/felda/
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
viewtopic.php?f=16&t=25423
Momentálně Pašík 1.9TDi chro chro a Clio II 2.0 16V Sport - už taky vše pryč
viewtopic.php?f=16&t=25423
nová škrtící klapka
mám nově měněnou škrtící klapku (asi týden), změna byla provedena i v ŘJ, a otáčky teď klesají hodně pomalu (byl jsem na to upozorněn), je to tak normální? Bude to dělat pořád nebo se to přizpůsobí časem? Díky Jarda
Re: nová škrtící klapka
Názory na tuto problematiku se tu trochu budou asi lišit. Jestli formulace "...změna byla provedena i v ŘJ..." má znamenat, že bylo provedeno profesionálně základní nastavení, tak by podle mého názoru mělo vše makat hned jak má. Ale já osobně u té mé mám zkušenost takovou, že po vyčištění klapky jsem nedělal žádné nastavení a nějakou dobu jsem trpělivě trpěl s "visením" otáček. Kilometrama se to srovnalo samo do seriozního stavu. Třeba nejsou všechny hodnoty ideální a mohlo by být lepší, ale otáčky padají slušně a volnoběh drží bez kolísání, spotřeba pěkná...tak to dál neřeším. Od jiných jsem však slyšel, že se jim to ani po x km nesrovnalo. Nevím proč je tak rozdílná skutečnost.
-
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 20. srp 2007 5:23:58
- Bydliště: Kaznějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: nová škrtící klapka
U 1.3 je třeba skutečně nastavit (zresetovat)škrticí klapku na počítači.Není to diagnostika.
Re: nová škrtící klapka
zresetovat to jde třeba přes Motordiag Autocomsoft Simos manager. Dá se stáhnout legálně free a funguje to. Přes klasickou diagnostiku to nefunguje, páč ŘJ u 1.3 MPI trpěly kousi chybkou.
Kolísanie otáčok - zas a znova tá istá téma.
Viem ze tato tema tu uz je a bola viac krat, no neviem najst riesenie.
Moja Felda po zahriati motora na pracovnu teplotu sama "plynuje" t.j. kolisaju otacky, aj na volnobehu aj pri jazde. Teda - sama si drzi plyn. Prestane to niekedy po 30s niekedy po 5 minutach. Nikdy to nerobi motor studeny.
-- Nechal som si profesionalom vycistit skrtiacu klapku z obidvoch stran (prapravkom na to urcenym) a RJ zresetoval a nastavil tovarenske hodnoty programom uz mnoho krat spominanym aj na tomto fore. Je vymenene aj cidlo teploty motora. Motor taha normalne, ma adekvatny vykon, nikdy sam nezhasina, otacky padaju slusne (ak sa v dany moment chyba neprejavuje). Volnobeh si otacky drzi kolem 800. Povodna chyba sa vsak neodstranila. Otacky motora si z casu na cas robia co im zachuti.
Nemoze byt vadna v tomto pripade aj Lambda? (zistia chybu Lambda sondy na EK?) Moze tento problem suvisiet aj s "vyjazdenou" rozvodovou reťazou? (chystam sa na jej vymenu) Je jedinym riesenim v tomto pripade len vymena skrtiacej klapky?
Dakujem za nazor aj za ostatnych.
----------------------------------
Felicia Kombi 1.3MPi, r.v. 1997, 100 000km
Moja Felda po zahriati motora na pracovnu teplotu sama "plynuje" t.j. kolisaju otacky, aj na volnobehu aj pri jazde. Teda - sama si drzi plyn. Prestane to niekedy po 30s niekedy po 5 minutach. Nikdy to nerobi motor studeny.
-- Nechal som si profesionalom vycistit skrtiacu klapku z obidvoch stran (prapravkom na to urcenym) a RJ zresetoval a nastavil tovarenske hodnoty programom uz mnoho krat spominanym aj na tomto fore. Je vymenene aj cidlo teploty motora. Motor taha normalne, ma adekvatny vykon, nikdy sam nezhasina, otacky padaju slusne (ak sa v dany moment chyba neprejavuje). Volnobeh si otacky drzi kolem 800. Povodna chyba sa vsak neodstranila. Otacky motora si z casu na cas robia co im zachuti.
Nemoze byt vadna v tomto pripade aj Lambda? (zistia chybu Lambda sondy na EK?) Moze tento problem suvisiet aj s "vyjazdenou" rozvodovou reťazou? (chystam sa na jej vymenu) Je jedinym riesenim v tomto pripade len vymena skrtiacej klapky?
Dakujem za nazor aj za ostatnych.
----------------------------------
Felicia Kombi 1.3MPi, r.v. 1997, 100 000km
Re: Kolísanie otáčok - zas a znova tá istá téma.
Je možné,že čidlo teploty vody už nebude,co bývalo.Vytahaným řetězem se trochu mění časování ventilů,nic víc.
Re: Kolísanie otáčok - zas a znova tá istá téma.
chyba sa prejavovala rovnako aj pred vymenou cidla teploty vody
Naposledy upravil(a) emilio52 dne stř 12. lis 2008 9:53:10, celkem upraveno 1 x.
Důvod: předchozí citace
Důvod: předchozí citace
Re: Kolísanie otáčok - zas a znova tá istá téma.
mne napádajú dráhy potenciometra ŠK, alebo kontakt voľnobehu. poprípade "váha vzduchu"
skrtiaca klapka
cavte chalani,mam problem a to prave asi so skrtiacou klapkou ,bola dost spinava tak som ju vybral ,pouzil sprej na skrtiace klapky a vyfukal som s nej ten bordel von ,po povycisteni som dal spat a auto na volnobehu dost trase nedrzi konstantne otacky v com bude problem?....pred vyndani klapky bolo vsetko naporiadku mozte my poradit kde by mohol byt zadrhel za plynom sa zenie krasne ale ten volnobeh ...
dakujem
dakujem