spínač ventilátoru
spínač ventilátoru
Ahojte, mám dorábanú klimu v 1.3MPi ale všetko originalne z inej rozbitej 1.3MPI. Motor sa mi zle chladil tak som nahodil chladič z 1.9D. Tak isto som dal termospínač ventilátora z 1.9D, je 3-kontaktný, lebo ventilátor má 2 stupne. Akurat že sa mi prvý stupeň zapína pri 84° čo mi príde trochu skoro. To sa asi ešte ani termostat neotvorí poriadne a už ide ventilátor. Viete mi poradiť, aký termospínač má byť v chladiči?
Ďakujem
Ďakujem
- Ivarek
- _________________
- Příspěvky: 2843
- Registrován: čtv 15. bře 2007 12:17:01
- Bydliště: Melnik
- Kontaktovat uživatele:
Re: spínač ventilátoru
Ohledně spínání ventilátoru je tady na foru už dost témat,zkus je prohledat...např.
viewtopic.php?f=81&t=4185&p=200844&hilit=+sp%C3%ADna%C4%8D+ventil%C3%A1toru#p200844
Btw......proč to nezapojíš až na ten druhej stupeň toho čidla?
viewtopic.php?f=81&t=4185&p=200844&hilit=+sp%C3%ADna%C4%8D+ventil%C3%A1toru#p200844
Btw......proč to nezapojíš až na ten druhej stupeň toho čidla?
Re: spínač ventilátoru
Ďakujem, no nenašiel som tému, kde sa rozoberá spínanie ventilátora s klimou. Možno tu však je..Nezapojím to hned na druhý stupeň preto, lebo by mi nešla klima, bez ventilátora, nepojde dlhodobo. Ono keď sa zapne klima, zapne sa hned aj ventilátor na 1. stupeň, aj ked ma motor 5°
Re: spínač ventilátoru
nemas ten termospinac nejaky jety? Mam ho ve sve taky, zapina to prvni na cca 92-94. Proste rucicka se odlepi od prostredni carky a zapne vetrak. Druhy stupen jde cca jak original spinac do 1.3.
Re: spínač ventilátoru
No, zistil som, že prvy stupeň sa ma aj zapinať pri 84°, je to inak na termospínači aj napisane, a druhy tuším pri 102- Ak auto necham na volnobeh napriklad aj hodinu, max teplota je podla vagu 87°s tým, že sa zapína a vypína prvy stupeň ventilátora. Má to tak inak asi byť, ale mne sa to niak nepáči. Neni používané, čidlo je nové. Myslím, že pri 90°má motor menšiu spotrebu, lebo ma väčší predzápal a materialy su na to dimenzovane. No však termospínač je na spiatočke vody, teda motor ma o niaky stupeň viacej, ale aj tak.
Re: spínač ventilátoru
Chcel by som poradit ,
1: Kupil som nedavno feliciu 1.3MPi ked sa zohreje motor na prevadzku teplota rucicka ukazuje trosku 2mm nad 90stupnov, pri predchadzajucej to bolo presne v strede. ako to odstranim je to zalezitost termostatu?
2: po dlsej kolone mi teplota vystupila az na 110stupnou vobec sa nepustil vetrak, skusku som urobil tak ze som pri zohriatom aute vytiahol konektor zo spinaca co je na chladici premostil kontakty a vetrak isiel. Ked kupim novy spinac aky si mam pytat a je treba vodu vyliat alebo to vymeni len kuz za kus bez ziadneho vypustania vody?
Dakujem za rady
1: Kupil som nedavno feliciu 1.3MPi ked sa zohreje motor na prevadzku teplota rucicka ukazuje trosku 2mm nad 90stupnov, pri predchadzajucej to bolo presne v strede. ako to odstranim je to zalezitost termostatu?
2: po dlsej kolone mi teplota vystupila az na 110stupnou vobec sa nepustil vetrak, skusku som urobil tak ze som pri zohriatom aute vytiahol konektor zo spinaca co je na chladici premostil kontakty a vetrak isiel. Ked kupim novy spinac aky si mam pytat a je treba vodu vyliat alebo to vymeni len kuz za kus bez ziadneho vypustania vody?
Dakujem za rady
Re: spínač ventilátoru
K bodu č.1.:
Najprv treba skontrolovať akú teplotu ukazuje vo VAGu. Ak by bola odlišná od toho, čo ukazuje na budíku, až potom by som to riešil.
Najprv treba skontrolovať akú teplotu ukazuje vo VAGu. Ak by bola odlišná od toho, čo ukazuje na budíku, až potom by som to riešil.
Re: spínač ventilátoru
Zdravím,
prosím o radu, sice jsem prošel nějaké diskuze zde na foru, ale pořád z toho nejsem moudrej. Se strejdou (automechanik) jsme měnili chladič a i čidlo chladiče, ale od té doby spouští ventilátor hodně často, když popojíždím pomalu ve městě, nebo zastavím tak vůbec nevypne, až jen když jedu rychle. Po zhasnutí motoru taky jede dcl dlouho než se vypne. Za 2 tejdny jedu do Chorvatska a při tom, jak to běží teď, by ten ventilátor běžel pořád. Vím že, během minulých horkých letních měsíců nikdy takhle často a dlouho ten ventilátor neběžel. Četl jsem tady na foru, že tam jsou 2 polohy pro připojení ventilátoru? Je to správně? Je možné, že to máme špatně zapojené, nebo je špatné tohle čidlo? Nejsem elektrikář, bohužel tomuhle nerozumím. Ještě dodám, že na palubovce postupně teplota vzroste na provozních 88-90°C (2mm pod prostřední čárku) a výš se nehne, max kousek pod tu prostřední čárku a přitom už běží ventilátor. Jako kdyby spínal o 10-15 stupňů dřív. Předtím se ventilátor rozeběhl až při těch 100-105 stupňů a to tam bylo originální čidlo.
Díky moc za rady.
prosím o radu, sice jsem prošel nějaké diskuze zde na foru, ale pořád z toho nejsem moudrej. Se strejdou (automechanik) jsme měnili chladič a i čidlo chladiče, ale od té doby spouští ventilátor hodně často, když popojíždím pomalu ve městě, nebo zastavím tak vůbec nevypne, až jen když jedu rychle. Po zhasnutí motoru taky jede dcl dlouho než se vypne. Za 2 tejdny jedu do Chorvatska a při tom, jak to běží teď, by ten ventilátor běžel pořád. Vím že, během minulých horkých letních měsíců nikdy takhle často a dlouho ten ventilátor neběžel. Četl jsem tady na foru, že tam jsou 2 polohy pro připojení ventilátoru? Je to správně? Je možné, že to máme špatně zapojené, nebo je špatné tohle čidlo? Nejsem elektrikář, bohužel tomuhle nerozumím. Ještě dodám, že na palubovce postupně teplota vzroste na provozních 88-90°C (2mm pod prostřední čárku) a výš se nehne, max kousek pod tu prostřední čárku a přitom už běží ventilátor. Jako kdyby spínal o 10-15 stupňů dřív. Předtím se ventilátor rozeběhl až při těch 100-105 stupňů a to tam bylo originální čidlo.
Díky moc za rady.
-
- Příspěvky: 596
- Registrován: čtv 13. bře 2014 18:35:16
- Bydliště: Piešťany
- Kontaktovat uživatele:
Re: spínač ventilátoru
možno ste dali čidlo zo š120 a spína to skorej
Re: spínač ventilátoru
To zas ne ale je to fakt divný, já koukal na internetu, že jsou čidla na různé teploty, tak tohle je asi to citlivější, které spíná dřív.. nevím
- Maty
- __________________
- Příspěvky: 5680
- Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
- Bydliště: Liberec 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: spínač ventilátoru
A čidlo co jsi tam dal .... je to staré co tam bylo nebo jsi dával nějaké jiné?
Pokud jsi dával jiné tak by bylo vhodné zjistit co to je zač ...
Pokud jsi dával jiné tak by bylo vhodné zjistit co to je zač ...
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Re: spínač ventilátoru
Právě, že to čidlo, co jsme tam dali je jiné, což je asi chyba. Chtěl jsem nové, že když už se to mění, tak se dá i nové čidlo. To staré bych naštestí měl mít, takže to asi vyměníme. Díly kupoval taťka, protože jsme toho dělali víc a v dílně 70km od místa, kde bydlím, tak abych to nemusel všechno s sebou tahat. Řekl, že chce tohle čidlo na felicii a o parametrech se už nebavili no .. na jednu stranu je dobré, že teplota nepřesáhne 90 stupňů, ale špatné, že to točí furt a bude to hůř dobíjet a v chorvatsku to pojede pořád.
- Pawlick
- Příspěvky: 674
- Registrován: pon 16. dub 2007 19:07:40
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: spínač ventilátoru
Já jsem si dal sám starší stodvácové čidlo, co spíná dříve. Myslím tedy 82 - 88°C. Sepne i v létě většinou jen při opravdu pomalém popojíždění nebo při delším parkování.
Zdroj: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... lazeni.phpV pravé komoře je závit pro tepelný spínač ventilátoru chladiče, tzv. saharu. Spínač Metra Šumperk TH 490 (spíná při 94 - 99 °C v měřícím místě, tedy při zhruba 110-115 °C motoru, vypíná při více než 88 °C, životnost 30000 sepnutí, snese 16 A při 12 V), těsněný pertinaxovým kroužkem, občas odchází, je proto vhodné mít jej přemostěný přes relé s ovládáním z kabiny. Zvláště v létě při stání na křižovatkách lze takto pohodlně udržet teplotu kapaliny na 90 °C. Také se občas rád povoluje.
Pokud chcete, aby spínač sepnul při nižší teplotě v měřícím místě, lze užít typ Metra Šumperk TH 470.1 (spíná při 82 - 88 °C v měřícím místě, tedy při zhruba 95-100 °C motoru, vypíná při více než 77 °C, životnost 10000 sepnutí, snese 8 A při 12 V), určený původně pro litinové hlavy. Řešení je otestováno delším provozem jako plně funkční a vyhovující.
Felicia 1.3 LXi BMM 50kW, http://pawlick.rajce.net
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: spínač ventilátoru
ono je to kombinací všeho , termostat nevyjímaje , nový-nevhodný čidlo a ani ten novej chladič nemusí fungovat správně - pokud není origo
např , náhražky mají trubky s nižším průtokem , méně voštin , tj menší ochlazení vody
např , náhražky mají trubky s nižším průtokem , méně voštin , tj menší ochlazení vody
Re: spínač ventilátoru
já doufaám, že problém bude jen v tom novém čidle ventilatoru... v pátek to vyměníme za originální původní a snad to bude oka