studeny starty
studeny starty
Zdravim
Mam feldu 1.3mpi lxi 50kw, posledni dobou me zacali zlobit studene starty, po startu se otacky pohybuji kolem 1100 otacek a kolisaji, kdyz se rozjizdim tak se motor chvilkou dusi a umira, vycistil jsem skrtici klapku, furt to dela, svicky taky a to same, mohl by mi nekdo poradit? Dela mi to velke obtize zejmena kdyz se rozjizdim do kopce, trva to asi tak 3-4 sekundy nez motor ozivne ale uz mi to i parkrat chciplo, dekuji predem za rady
Mam feldu 1.3mpi lxi 50kw, posledni dobou me zacali zlobit studene starty, po startu se otacky pohybuji kolem 1100 otacek a kolisaji, kdyz se rozjizdim tak se motor chvilkou dusi a umira, vycistil jsem skrtici klapku, furt to dela, svicky taky a to same, mohl by mi nekdo poradit? Dela mi to velke obtize zejmena kdyz se rozjizdim do kopce, trva to asi tak 3-4 sekundy nez motor ozivne ale uz mi to i parkrat chciplo, dekuji predem za rady
-
- Příspěvky: 1751
- Registrován: ned 20. črc 2008 18:21:06
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny starty
A tu klapku jsi jen vycistil nebo i nastavil??
Re: studeny starty
Mám jiný problém studený start a otáčky 800. Co může být v háji? VAG bez chyb. Auto se třepe na volnoběch jak koza než se zahřeje. Poraďte pls
1.3Mpi 99
1.3Mpi 99
Re: studeny starty
Dnes jsem ho napíchnul na VAG tady je video (po napíchnuti na VAG se sytič spustil http://youtu.be/FXnxonU7wGY
Re: studeny starty
taky mám někdy problémy když je motor studený...někdy se sytič sepne-otáčky okolo těch 1100 a někdy asi ne a to se pohybují otáčky okolo 800-900...sice mi to nikdy nechcíplo,ale když se nesepne,tak se někdy taktéž přidusí
Re: studeny starty
robin1 píše:Ten link na video je nefunkčný.
Video jede v pohodě http://www.youtube.com/watch?v=FXnxonU7wGY&feature=youtu.be
Re: studeny starty
Martas085 píše:taky mám někdy problémy když je motor studený...někdy se sytič sepne-otáčky okolo těch 1100 a někdy asi ne a to se pohybují otáčky okolo 800-900...sice mi to nikdy nechcíplo,ale když se nesepne,tak se někdy taktéž přidusí
To je můj problém sem tam šel ale ted sytič nejde skoro vůbec
Re: studeny starty
Jako první a podle mě stěžejní je čidlo teploty. Na vagu ověřte kolik ukazuje stupňů při zimném startu, jestli to plus minus odpovídá skutečnosti.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny starty
no jestli to nebude tím že to nemá sytič vůbec , směs se mísí z dávky benzínu a vzduchu , vzduch reguluje klapka řídí jednotka , dávku paliva určuje jednotka podle vstupních hodnot , ty jdou od lambdy , snímačů teploty a tlaku vzduchu , teploty vody , takže je to něco z toho co se řídí teplotou , stačí i jenom špatnej kontakt ve svorkovnici
Re: studeny starty
Včera mi to nešlo spustiť.Ram512 píše: Video jede v pohodě
Počas toho videa si prepínal benzín - plyn? Tipujem, že áno, lebo lambdaregulácia najprv išla, potom nie a nakoniec znova nabehla.
Inak som tam nevidel nič nezvyčajné. "Sytič" OK.
Na tvojom mieste by som to napichol na VAG vtedy, keď sa "sytič" nezapne a skontroloval by som teplotu vody, poprípade vzduchu.
Re: studeny starty
čaute, aj ja mam problem zo studenym startom, auto po nastartovani sa pafka, nejde ako ma :X ako parna lokomotiva potom ked uz sa pohnem po niekolkych metroch, auto strati uplne tah, zacne strielat do sania, cca 10 sekund, prodleva..a potom uz ako tak taha, a po par km uz ide ako ma, cim to je?:/ klapka cistena vyfukove potrubie nove..netušim , chyby vag nepiše :X
Re: studeny starty
Ano přepínal som benzín LPG přesně jak píšeš, Sytič nejel jakmile připojím VAG tak sytič naběhne. Tod záhada
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: čtv 05. črc 2007 14:10:16
- Bydliště: 294 29 bezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny starty
moje zkusenost nestartovalo des mam tez 1.3 mpi doporucuji cidlo odpojit a nahodit zkusit motor rj ma svoje cidlo teploty
Re: studeny starty
kolak:
Riadiaca jednotka nemá žiadne svoje čidlo teploty.
Ram512:
Nahraj nové video, vtedy, keď sú nízke otáčky.
Riadiaca jednotka nemá žiadne svoje čidlo teploty.
Ram512:
Nahraj nové video, vtedy, keď sú nízke otáčky.
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: čtv 05. črc 2007 14:10:16
- Bydliště: 294 29 bezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny starty
no o tom že řidici jednotka ma cidlo mi rikal mechanik specialista na skodovky a elektrikuu,
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny starty
řídící jednotka má čidlo které je namontované na chladícím systému , mno nevím jak by to čidlo v jednotce fungovalo a k čemu je vlastnš to současné když jednotka má vlastní ????????
v jednotce žádné čidlo není , jednotka nastaví nouzový režim pokud čidlo nedodá hodnoty , tj , jet se s tím dá ale nic to neřeší
v jednotce žádné čidlo není , jednotka nastaví nouzový režim pokud čidlo nedodá hodnoty , tj , jet se s tím dá ale nic to neřeší
Re: studeny starty
Vymněna vzduchoveho filtru otáčky se nehoupou auto jede jak z praku ale sytič furt nefunguje
Re: studeny starty
Takže nahrané nové video vag. Sytič se nespustil!!! http://www.youtube.com/watch?v=P_ERBMkp9i8
Re: studeny starty
To je zaujímavé. Riadiaca jednotka vie o tom, že je teplota motora nízka. Napriek tomu, nedá pokyn škrtiacej klapke, aby sa viac otvorila. Teplota vody krátko po štarte cca 20°C, uhol otvorenia klapky 8,5°, otáčky necelých 900.
Na tom predchádzajúcom videu teplota 27°C, uhol otvorenia 13° a otáčky okolo 1100.
Neskúšal si vymeniť riadiacu jednotku, či sa to bude správať rovnako?
Na tom predchádzajúcom videu teplota 27°C, uhol otvorenia 13° a otáčky okolo 1100.
Neskúšal si vymeniť riadiacu jednotku, či sa to bude správať rovnako?
Re: studeny starty
No řídící jednotku jsem mněnit nezkoušel nemám od koho si pujčit
Re: studeny starty
já mám možnost mít řídící jednotku od cimbu na 64kw, rád bych jí zkusil ale nevím kde jí najít a jak jí vyměnit
Re: studeny starty
V motorovém prostoru na straně u řidiče, odpojíš konektory odšroubuješ dáš tam jinou.
- satik
- Příspěvky: 330
- Registrován: stř 18. led 2012 20:51:49
- Bydliště: Brno - Líšeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny starty
No tak když to na VAGu píše cosi o vstřikovačích 1 a 2 nebo jak to tam bylo tak mrkni na konektory jestli nejsou zoxidovaný... popřípadně kabeláž... Mrkni do pojistkovky jestli nemáš povypadenej konektor nebo nějaký relé jestli neni napálenej kontakt vevnitř relé... já mám sice 1.3 BMM 40kw a když to mám na vagu tak mi to dobíjí při 2000otáčkách zhruba 14,20V ale to asi nebude mít nic společnýho ze sytičem, ale co bych projel tak všechny konektory od čidel a postupně odpojím jeden pročistím zapojím zkusím a pokud nic další... a nakonec zjistíš, že máš někde blbou kostru nebo přerušenej drát...
Re: studeny starty
Chyby vstrekovačov sú tam kvôli tomu, že je v aute dorobené LPG.
Re: studeny starty
Mám stejný problém ani jsem si neuvědomil kdy to začalo, ale už nějakou dobu mi nespíná sytič. Ve VAGu jsem nenarazil na žádnou chybu. Nevím kde všude je nějaká měřená teplota ale to co sem našel cca odpovídalo okolní teplotě při startu.
Re: studeny starty
je to zajimavé....i když minulý rok panovaly mrazy i -23stupňů,startoval jsem vždy napoprvé a otáčky se vždy když auto dlouho stálo-třeba přes noc,nezvýšily víc jak 900.Ale nikdy to nechcíplo,auto neprotestovalo. Když ujedu cca 4km,zastavím a nechám to zase trochu zchladnout,třeba hodinku,nastartuju a buch,je tam 1100 otáček. I když je motor daleko teplejší než při prvním startu. A taky mám poznatek,že když se směs opravdu obohatí,na volnoběh je těch 1100 otáček a ihned do cca 10 sekund vyjedu,auto má sem tam prvních sto metrů tendenci se dusit. Hlavně při málo vytočeném motoru při rozjíždění nebo při přeřazení. Dle Vagu by mělo být taktéž vše OK. Záhada
Re: studeny starty
S tim dusenim mam to samy akorat ze ja uz mam ten problem persistentni. At je to tak nebo tak otacky nad 900 nikdy a pri studenym startu se mi vzdy dusi. Kdyz nastartuju necham to par sekund pak na par sekund podrzim otacky treba na 1600-1900 a kdyz vyjedu tak se nedusi. Rozhodne mame spatne funkcni stejnou soucastku Nikdo nevi? Docela rad bych to vyresil...
Diky
Diky
Re: studeny starty
no já už i sobotního rána dostartoval odešla mi moje opečovávaná Varta Blue 52-jka asi po 5 letech
no nebylo by vůbec špatné zjistit,kde je kámen úrazu
no nebylo by vůbec špatné zjistit,kde je kámen úrazu
Re: studeny starty
jsem hloupej, znamena to, ze problem nezvyseni otacek pri studenym startu je baterka? Pokud ano, neni to blbost? Nemohlo to spis vyresit to ze bylo odpojeny napeti od auta a ciste a neco se treba restartovalo?
Re: studeny starty
oživím toto téma....pořád mi to vrtá hlavou,závadu jsem nenašel,spíš jsem ji ani nehledal..napíšu co se mi děje každou chvíli,konkrétně jak to bylo dneska....sedám ráno do auta,nastartuju,otáčky pod 1000bylo ráno cca 8.stupňů..pak jak jedu ze školy ve 2 odpoledne,kdy auto stojí celý den na slunku,naběhnou otáčky na 1100-1200. Po cca 10sekundách se přeplo na plyn,ten se přepíná při větší teplotě než 25 nebo 30stupňů. A jedu po městě,každou chvíli stojím na světlech,otáčky furt zvýšené.ručička teploměru mezi 70tkou a 90tkou...pak to vyplo,když jsem to protůroval...jo a to jsem si všiml,že mi to většinou pomůže...že stačí na volnoběh co chvíli šlápnout po plynu až se najednou otáčky ustálí na normálu
jinač takový podobný problém máme s Romiiken..jinak furt to samé,teploty sedí,ostatní hodnoty ve VAGu taky
jinač takový podobný problém máme s Romiiken..jinak furt to samé,teploty sedí,ostatní hodnoty ve VAGu taky
Re: studeny starty
Ahoj,
moje Felda 1.3MPi dělá to samé. Ráno (10°C) startuju do práce, otáčky lehce nad 900. Odpoledne jedu domů a volnoběžné otáčky 1200. Jak se motor ohřeje, klesnou zpět do normálu. Zároveň jsem si všiml, že pokud je volnoběh zrovna takto zvýšený a při jízdě přidám trochu víc plynu, pár vteřin se nic neděje a najednou se felda rozletí jak střela . VAG žádnou chybu nehlásí, údaje z teplotních čidel sedí, klapka je čistá, palivový filtr nový. Vyčistil jsem všechny konektory v motoru, utáhl kostry, proměřil vyhřívání lambdy (ŘJ ale pro určení volnoběžných otáček při startu údaje z lambdy nepotřebuje, že?), dělá to však pořád... Přitom jediným rozdílem mezi ranní a odpolední jízdou je kromě vyšší okolní teploty asi o 0.5V vyšší napětí na baterce. A samozřejmě ten prima pocit, že mi skončila šichta
moje Felda 1.3MPi dělá to samé. Ráno (10°C) startuju do práce, otáčky lehce nad 900. Odpoledne jedu domů a volnoběžné otáčky 1200. Jak se motor ohřeje, klesnou zpět do normálu. Zároveň jsem si všiml, že pokud je volnoběh zrovna takto zvýšený a při jízdě přidám trochu víc plynu, pár vteřin se nic neděje a najednou se felda rozletí jak střela . VAG žádnou chybu nehlásí, údaje z teplotních čidel sedí, klapka je čistá, palivový filtr nový. Vyčistil jsem všechny konektory v motoru, utáhl kostry, proměřil vyhřívání lambdy (ŘJ ale pro určení volnoběžných otáček při startu údaje z lambdy nepotřebuje, že?), dělá to však pořád... Přitom jediným rozdílem mezi ranní a odpolední jízdou je kromě vyšší okolní teploty asi o 0.5V vyšší napětí na baterce. A samozřejmě ten prima pocit, že mi skončila šichta
Re: studeny starty
přesně!! jinak spíš otáčky drží okolo těch 1100 při "teplejším" studeném startu,když je okolní teplota nad cca 15stupňů.V zimě v -23 to startovalo vpohodě,ale otáčky zase cca 900 ale já řeším i ten problém,že někdy ty otáčky spadnou z těch 1100 strašně pozdě.Někdy teploměr ukazuje cca až 80stupňů !!! což je sakra dlouho.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: čtv 17. lis 2011 22:50:03
- Bydliště: Levice
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny starty
No idem to cidlo vymenit a vezmem si telefon natocim startovanie. A aj teplotu vo VAGU.
Re: studeny starty
jj taky takovej problém aji stím pořidaním když sou otáčky 1100 , když přidám trochu plynu tak to jakby dusí při většíkm sešlápnutí to vystřelí jako z praku.Ruzik píše:Ahoj,
moje Felda 1.3MPi dělá to samé. Ráno (10°C) startuju do práce, otáčky lehce nad 900. Odpoledne jedu domů a volnoběžné otáčky 1200. Jak se motor ohřeje, klesnou zpět do normálu. Zároveň jsem si všiml, že pokud je volnoběh zrovna takto zvýšený a při jízdě přidám trochu víc plynu, pár vteřin se nic neděje a najednou se felda rozletí jak střela . VAG žádnou chybu nehlásí, údaje z teplotních čidel sedí, klapka je čistá, palivový filtr nový. Vyčistil jsem všechny konektory v motoru, utáhl kostry, proměřil vyhřívání lambdy (ŘJ ale pro určení volnoběžných otáček při startu údaje z lambdy nepotřebuje, že?), dělá to však pořád... Přitom jediným rozdílem mezi ranní a odpolední jízdou je kromě vyšší okolní teploty asi o 0.5V vyšší napětí na baterce. A samozřejmě ten prima pocit, že mi skončila šichta
Re: studeny starty
tak ale toto sa stáva aj mne stými otáčkami to je asi Ok, ale to, že koľko krát mám dvojku otáčky nad 1000 a chcem prebehnúť cez križovatku, pridám a auto nič, a potom sa to voláko zobudí a vystrelí to...ale že by mi to veľmi vadilo to nie, ale zaznamenal som to aj ja
Re: studeny starty
je to divné...mě na tom nejvíc vadí,že někdy když už se zvýší,tak pak jsou zvýšené i 2km a zbytečně to pere bohaté,když už není potřeba...a taky samozřejmě to přidušení.A mě to taky podstatně víc cuká,když se zvýší
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: čtv 17. lis 2011 22:50:03
- Bydliště: Levice
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny starty
Tak som to par dni testoval. Mam tam cidlo, ktore by malo byt OK ukazuje spravne. A sytic zapina vzdy. Rano aj poobede ked je 35 stupnov. Len ma znepokojuje jedna vec. Rano nastartujem bez problemov na prvy krat jak sa ma a poobede velmi zle, sice nastartujem na prvy krat ale musim to dlhsie tocit, jedine co ma napada, ze zostane plyn v nasavani a potom to preto nechce chytit, ale zeby az 5 hodin ? Lebo rano v pohode a poobede zo skoly ked idem uz zle nastartuje. Skusim zajtra prist na benzine a poobede skusim ci naskoci poriadne.
Re: studeny starty
Tohle stim hlcením za studena mi dělalo přesně taky a byla to špatná lambda nechal jsem dát novou a problémy pryč
Re: studeny starty
Zdarec
Uz jste to nekdo vyresil ty studeny starty?? Ja mam skoro ten sami problem na felicii pick up 1,3 MPi+lpg.Rano sednu do auta a nastartuju,na brnk to chytne jak plyn tak benzin ale motor ani nema snahu udrzet otacky,hned chcipe.Kdyz podrzim plyn tak pul minuty tak uz se udrzi ale nekde kolem tech 500-600 ot a kdyz se ochreje staci jen trochu tak drzi normalni volnobezny otacky.Po rozjezdu de motor uplne normalne nedusi se tahne jak ma.Zacalo mi to delat ze dne na den a vubec si s tim nevim rady,dal sem novy teplotni cidlo,klapku sem cistil loni s tou problem neni,zkousel sem lambdu uplne novou a taky nic.Ostatni snimace sem vycistil,dal novy svicky filtr a porad nic.Jako by proste ridici jednotka nedokazala davkovat smes pro studeny motor.
Uz jste to nekdo vyresil ty studeny starty?? Ja mam skoro ten sami problem na felicii pick up 1,3 MPi+lpg.Rano sednu do auta a nastartuju,na brnk to chytne jak plyn tak benzin ale motor ani nema snahu udrzet otacky,hned chcipe.Kdyz podrzim plyn tak pul minuty tak uz se udrzi ale nekde kolem tech 500-600 ot a kdyz se ochreje staci jen trochu tak drzi normalni volnobezny otacky.Po rozjezdu de motor uplne normalne nedusi se tahne jak ma.Zacalo mi to delat ze dne na den a vubec si s tim nevim rady,dal sem novy teplotni cidlo,klapku sem cistil loni s tou problem neni,zkousel sem lambdu uplne novou a taky nic.Ostatni snimace sem vycistil,dal novy svicky filtr a porad nic.Jako by proste ridici jednotka nedokazala davkovat smes pro studeny motor.
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: čtv 17. lis 2011 22:50:03
- Bydliště: Levice
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny starty
Daj to na VAG, co to ukaze.
Re: studeny starty
Dik za radu auto bylo na vagu pred dvouma mesice bylo udelany zakladni nastaveni klapky + vymazany nejaky chyby.A nyni na skrtici klapce dve zavady a nejde udelat zakladni nastaveni pujcil sem jinou klapku a vse funguje jak ma.Takze elektronika klapky odesla.Cekal jsem vse jen ne tu skrtici klapku,auto drzelo krasne volnobeh(teda krom nastartovani za studena) a otacky vubec nekolisaly,vzdy jsem mel za to ze kdyz je v haji klapka auto spatne drzi volnobeh za tepla a otacky kolisaji,no jsem zase chytrejsi
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: čtv 05. črc 2007 14:10:16
- Bydliště: 294 29 bezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: studeny starty
ahojik ja taky studené startý u 1,3 mpi a mam jeste lpg na plyn to chytlo mechanik rikal vyndej cidlo tweplotý chlad kapaliný a jedes cidlo vymenene asi 320 kc a frciiiii
Re: studeny starty
Cau,taky mam 1,3 mpi + lpg,cidlo chladici kapaliny sem menil hned jak mi to zacalo delat a kamos mi rekl ze sem vul protoze kdyby bylo spatny cidlo tak by to hodne dlouho tocilo ale me to chytlo hned na brnk a pak to zhaslo. Vidis ze to muze byt i to cidlo