Těsnění hlavy válců

Simos 2P
135M, 136M

Re: těsnění pod hlavou

Příspěvekod dano9999 » úte 22. kvě 2012 6:27:14

Nazdar. Potrebujem radu. Mam feldu 1.3mpi 1997 rok 50kw. Olej vobec nezere. Nikdy nedolievam. 4l vypustim 4l dam. ani nepribuda. Taktiez aj voda v chladici. Nikdy nedolievam. A neubuda. Vse je na aute ok. Aj teplota motora. Starty ok. len mam pocit ze je trosku natlakovana hadica od tetmostatu do chladica. Neviem ako je to normalne. Ked otvorim vyrovnavaciu nadrzku tak ide lahucko zmacknut hadica. Ked behsm a je zavreta nadrzka tak ide o poznanie tazsie. Nejsky tlak v nadrzke musi byt alebo hadica by mala ist zmacknut uplne lahko aj pri zahriatom motore? Neviem ci sa mam dat ns vymenu tesnenia pod hlavou kedze auyo surne potrebujem k praci a nemozem si dovolit niekdr ostat vidiet. Dik za radu inak vicko oleja
je tiez ok
dano9999

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod robin1 - FK » úte 22. kvě 2012 17:45:03

Pretlak v chladiacom systéme je normálna vec.
robin1 - FK

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod Denoo - FK » stř 23. kvě 2012 17:03:59

islo o to, kedy uz tlaci cez hlavu, a kedy je to este v norme , ale asi to bude este v norme, dnes som kupil nove hadice k vyrovnavacej nadrzke, a aj nove cidlo na spustanie ventilatore co je na chladici, akurat som kupil uz na skodu 120 , kde je 85C pisane, a aj to funguje, uz mi max ide na 95C , potom pusti ventilator a ide na 90C. Takze dufam ze toto pomoze a uz nebude tlacit cez vicko kvapalinu , teda oprsklo ju sem tan a bolo to mokre. Teraz vyzera ze je to ok.
Denoo - FK

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod rosta » čtv 14. čer 2012 17:46:10

zdravim,chtel bych se vas zeptat mam v planu snizit hlavu,chci se zeptat jestli to ma cenu? jako jestli to vubec poznam na vykonu? a jestli potom musim mit silnejsi tesneni pod hlavou nebo ne.. dekuju ;) mam 1.3 MPI
rosta

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod emilio52 » čtv 14. čer 2012 18:30:29

tady máš taky něco :hledej:
viewtopic.php?f=20&t=29829
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
emilio52
_________________
_________________
Palec nahoru! 24 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4111
Registrován: pát 28. pro 2007 22:07:04
Bydliště: Hradec Králové

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod jony1203 - FK » sob 25. srp 2012 23:41:02

Ahoj, potřeboval bych poradit. Máme felicii která vaří. Při jízdě v normálním počasí a bez popojíždění je to OK, teplota je na 90 stupňů. Jenže stačí pár minut popojíždění, nebo jízdy za traktorem a teploměr začne sprintovat na 110 a i když běží ventilátor tak to začne vařit a pod víčkem začne lítat ven voda. V těhle vedrech to leze ke 110 ti i třeba při jízdě do delšího kopce.
Vody je dost, ventilátor funguje, termostat taky dobrej. Dělá to od tý doby co nějakej moula měnil těsnění pod hlavou. Může to bejt tím? Jinak všechno v pohodě. Topení topí, voda do oleje nejde, olej do vody taky ne, když se jezděj nevařící trasy, tak voda vůbec neubejvá. Nenapadá někoho čim to může bejt? Díky moc! ;)
jony1203 - FK

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod Vasek » ned 26. srp 2012 0:36:30

Ještě by mohl být zanesenej chladič, i když v tomto případě by musel bejt zanešenej opravdu fest. Nejdříve bych ho zkusil vyměnit. To je asi ta nejlevnější léčba, co mně napadá. Eventuelně by třeba mohl bejt seklej termostat v poloze trochu otevřeno.
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat ;-)
Uživatelský avatar
Vasek
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 1193
Registrován: úte 19. srp 2008 15:12:32
Bydliště: Mladá boleslav/ Žatec

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod Sadra17 » ned 26. srp 2012 9:44:33

tak tak zanesenej chladič taky mi to dělala ve městě hned na 110 vyjel sem z města a hned 90 s novým chladičem se z 90 ani nehne
sem nejlepší tak nezáviďte
1.3 BMM kombi LPG
Golf III tdi 66kw + bosch 764 => cca 95kw
Sadra17
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 2886
Registrován: pon 15. pro 2008 18:29:27
Bydliště: Jižní čechy

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod ben06 » ned 26. srp 2012 10:55:35

pokud není v systému dlouhodobě jen voda tak je zanesení chladiče asi blbost to by jsme byli v dalekém pravěku automobilismu, spíš je systém někde přicpaný třeba zbytkem rozpadlého termostatu nebo nějakým jiným bordelem, dál zavzdušněný termostat ap., mě ventilátor v pohodě uchladí motor v horách, na semaforech i za traktorem a existují čidla která spínají o nějaký stupeň dříve u jony1203 vidím problém asi v odcházejícím těsnění pod hlavou
ben06

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod ferdamravenec » ned 26. srp 2012 10:57:15

a samozřejmě zkontrolovat čerpadlo , a taky natlakovat systém chlazení stačí málá netěsnost na sací straně čerpadla
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4006
Registrován: čtv 13. led 2011 7:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod jony1203 - FK » ned 26. srp 2012 17:40:49

Tak já teda zkusím vyměnit chladič, ale je mi divný že to dělá od tý doby co měnili to těsnění pod hlavou. V servisu řikali že jde voda do válce nebo co a že je potřeba vyměnit těsnění pod hlavou a od tý doby se to takhle hřeje. Je možný při tý výměně něco posrat, že to potom vaří? Když by to bylo chladičem tak by se to zhoršovalo postupně ne? Takhle je to už rok a nezlepšilo se to, ani nezhoršilo.
Jo a voda se kromě vyvaření nikam neztrácí. Když s tim jezdila matka půl roku jenom 20 km k babičce a zpátky a žádný vařící trasy, tak za tu dobu neubyla ani kapka vody. Teď mám řidičák a když s tim chci normálně jezdit i přes města atd. tak je to blbý a radši jezdim svojí starou stodvácou :(
jony1203 - FK

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod jony1203 - FK » pon 27. srp 2012 10:41:22

Jo a ještě jedna otázka, je stejnej chladič pro 1.3 i 1.6? Vim že sahara je jiná, ale jak je na tom chladič to nevim. Když by byl větší, tak bych tam dal rovnou chladič z 1.6, ať to trochu chladí :D .
jony1203 - FK

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod ferdamravenec » pon 27. srp 2012 13:02:57

chladič je jinej stejně tak hadice , ale větší-výkonější chladič problém nevyřeší , je to spočítáno aby to fungovalo , a na 99% aut to funguje , tam kde to nefunguje je závada , a z 0,0000nic% se auto nepoužívá tak jak předpokládal výrobce
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4006
Registrován: čtv 13. led 2011 7:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod martan01 » stř 29. srp 2012 18:34:56

Prave ti mam rozdelanou jednu feldu. MPI 40WK
Mam par lama otazek.

1. Je potreba pouzit nove srouby hlav?
2. Kdyz hlavu necham rovnat musim ji celou rozhodit ? Nebo jsi to vse udelaji sami?
3. Kde jsou na hlave gufera ?
Kdyz uz je hlava dole tak chci udelat nejvice co jde.
4.Jaky je utahovaci moment sroubu a v jakem poradi. Nema nekdo nakres/odkaz.7
Dekuji za rady ...
5.Jak vycistit zasvinenou hlavu? Je asi blbost to nastrojene machat v arve a splachovat. Co ?
6. kde jse nachazi drik ventilu ?
7.jaky je presach valcu ?

A jeste jednu konecnou mezi vloskama valcu a blokem mam strasnej bordel. Uplny nanos. Neco jsem uz vycistil . Jak odstranit ten sajrajt ?

Dekuji Jan M .
martan01

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod Jardak » ned 02. zář 2012 9:14:34

1. Pokud nejsou šrouby poškozený,není důvod dávat nový.
2. Záleží na domluvě,ale potrubí si asi budeš muset sundat sám,ventily tam můžou zůstat.
3. Gufera jsou nasazený na horních koncích vodítek ventilů,koukni skrz pružinu ventilu.
4. Šrouby se utahují do kříže od středu,utahovací moment je 20 - 25 Nm a pak na úhel 2x po 90°
5. Nevím jak jinak by jsi to chtěl umejt...
6. To si děláš srandu?
7. Přesah by měl být v rozmezí 0,07 až 0,13 mm.

Vzhledem k tomu,že o tom asi nic nevíš,možná by bylo nejlepší nechat hlavu udělat komplet u toho kdo ji bude rovnat. Gufera je vhodný v každým případě vyměnit. Na demontáž ventilů potřebuješ přípravek na stlačení pružin.
Nezapoměň přitáhnout válce do bloku aby se nepohnuly při čištění,nebo pokud potřebuješ pootočit motorem.
focus kombi 1.8 TDCi 2002, felicia kombi 1.6 MPi 1996
Jardak
Palec nahoru! 0 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 21
Registrován: stř 25. lis 2009 22:52:43
Bydliště: Kaznějov

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod nowys89 » úte 04. zář 2012 14:12:07

zdravim všechny,mám 1,3 MPI a přehřívá se po výměně těsnění to začlo namám tam ani termostat a voda koluje cca po ujetí 10-20 km se vyšplhá teplota 100 až 110 a je cítit na motoru že se mu moc nechce táhnout co stím.
nowys89

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod ferdamravenec » úte 04. zář 2012 20:41:07

proč se měnilo těsnění ?
co chladič ?
co vodní pumpa ?
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4006
Registrován: čtv 13. led 2011 7:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod nowys89 » stř 05. zář 2012 7:02:44

těsnění se měnilo protože to také vařilo bez temostatu,vodní pumpa ok znovu přetěsněná měněn silentblok a chladič také ok vypuštěná komplet voda.u toho těsnění blilo to okolo olej proto výměna
nowys89

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod emilio52 » stř 05. zář 2012 8:59:33

nejsou náhodou v háji lopatky na pumpě nebo se protáčí ta hřídelka .
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
emilio52
_________________
_________________
Palec nahoru! 24 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4111
Registrován: pát 28. pro 2007 22:07:04
Bydliště: Hradec Králové

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod ferdamravenec » stř 05. zář 2012 10:01:08

jak se pozná OK chladič ? že neteče ? že přez něj protejká voda ? to ještě neznemená že chladí

nepřisává chladící systém vzduch ? co víčko nádobky ?
ferdamravenec
Palec nahoru! 15 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 4006
Registrován: čtv 13. led 2011 7:18:25
Bydliště: Horní Podluží

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod nowys89 » stř 05. zář 2012 12:40:40

Lopatky na pumpě v pohodě a neprotáčí se na hřídelce doposud jela normálně měl jsem ji venku hned jsem ji zkontroloval a při otevřený nádobě voda koluje i za studena protože jak jsem psal nemám termostat
nowys89

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod verfelinka - FK » pát 12. črc 2013 0:05:11

zdravím chtěla bych se zeptat ztrácí se mi olej to bych pochopila gufera ventilů,poslední dobou mi odešla pokulhava vodni pumpa za 14 dni ji jedu vyměnit ale začala se mi ztrácet voda zvednu víčko žádná emulze říkam si pro jistotu sundam víko celé vůbec nic žádná emulze nádobka byla po koupi vozu špinavá ale po pár průplachu a je čistá měnila jsem hadice k chladiči a nikde žádná známka úniku ani nemám pod autem louži nebo tak vše je ok auto o víkendu zvládlo 1000km v pohodě a ještě jsem z ní vytáhla 160KM/H bez problému měřila jsem i tlaky jsou ok každý válec 12 barů z výfuku za studeného startu ani kapka vody tak nevím jestli mám vyměnit těsnění pod hlavou když auto ty hlavní příznaky nevykazuje auto má najeto 216xxx a na motor se nešáhlo nemá někdo prosím vás nějaké zkušenosti jsem docela z toho mimo i mechanik mi řekl že mu je to záhada nemůže to být i tou vodní pumpou děkuji za odpověd
verfelinka - FK

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod Rob » pon 06. bře 2017 12:03:20

Zdar, mám takovej problém, vypadá to na těsnění pod hlavou, ale rád si poslechnu další názor. Tak tedy: Ve městě při popojíždění se auto zahřívá, ne nějak výrazně, kvůli LPG mám jiný spínač sahary a ten se sepne cca při 95°C na budíku, takže uchladí (zatím) dobře. Při jízdě mimo město OK. Ubývá chladící kapalina, dolívám cca 0,5-1 l na 1000 km, mám žlutý šlem pod olej.víčkem, na měrce nic. Mastná oka v chladící kapalině nepozoruji, stejně tak ani oleje mi nepřibývá ani nijak nemění barvu. Chodí bez problémů na všechny čtyři válce hned od startu i po zahřátí. Žádný bílý dým z výfuku není zastudena ani po zahřátí. Louže pod autem nenacházím, nikde jsem únik nezjistil. Těsnění mám zřejmě původní - v pravém dolním rohu mám napsáno TEMAC, auto má najeto 137 kkm, z toho cca 16 kkm na LPG. Natlakovat jsem zatím nezkoušel, mám to v úmyslu udělat dnes nebo zítra, ale moc si od toho neslibuji, protože parkuji v garáži a předpokládám, že případný únik chladiva bych na podlaze nalezl. Po jízdě při uvolnění víčka expanzky si trochu "pšoukne", ne však nijak výrazně, myslím, že to tak je normální. Nějaký nápad nebo rada, na co se zaměřit, co vyzkoušet? Sundavat hlavu hned nechci, není to levná legrace a udělat to zbytečně unáhleně nechci. Ale nevím, co ještě kromě toho natlakování vyzkoušet nebo jak si potvrdit, že se opravdu jedná o špatné těsnění, už mě nic nenapadá... Jinak při srovnávání hlavy se obvykle ubírá 0,1 mm nebo jiná hodnota?

edit: takže jsem včera tlakoval kompresorem do expanzky, ale únik nikde žádnej. Pod autem sucho...prošel jsem hadice z a do chladiče, expanzku, termostat, k vodní pumpě je teda svinskej přístup, ale ani tam jsem vlhkost neobjevil. Na zkoušku jsem cca před týdnem vyměnil víčko expanzky. Ještě mě napadlo jestli neteče topení, ale to by zřejmě bylo cítit v interiéru a to nic cítit není... tak už mě fakt nic na kontrolu nenapadá
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 853
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod Danis » ned 12. kvě 2019 17:18:35

Ahoj, je možné aby těsnění pod hlavou odešlo znovu po 3,5 letech a najetych 15000 km? Objevuje se totiž zase bila emulze jak na víčku oleje tak i v nadobce na chladicí kapalinu. Před tím totiž děláno těsnění včetně prebrouseni hlavy v 12/2015 a 140000km. Díky
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
Uživatelský avatar
Danis
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 517
Registrován: ned 10. pro 2006 19:24:11
Bydliště: 7km od Pardubic

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod Maty » ned 12. kvě 2019 20:58:50

je to možné ;) .... osobně jsem u sebe na motoru měnil za cca 5 roků asi 4 těsnění a zkoušel jsem různé výrobce. Poslední tam byl elring a s tím jsem to už prodal a co mám zvěsti tak to taky nedopadlo.

U mě byl asi problém v bloku ... těsnění prožrané vždy mezi 2. a 3. válcem. hlava rovnaná, přesahy vložek dělaný asi 3x ... a blok se dle pravítka zdál ok ... asi nebyl
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Je ... Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Český pravopis je freeware, ale v žádném připadě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho!
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Palec nahoru! 38 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 5480
Registrován: sob 01. bře 2008 10:52:40
Bydliště: Liberec 11

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod Danis » ned 12. kvě 2019 21:55:28

A při každé výměně těsnění jsi nechával rovnat hlavu?
Ale vůbec nevím, jestli se u naší feldy dělaly vůbec nekdy přesahy vložek...to je pro me neznámá.

A současná značka těsnění je myslím Temac nebo Victor Reinz.
Škoda Felicia Combi LXi - 1.3 MPi, r.v. 1997
2x airbag, alu kola 14" Magic2 vč. rezervy, parkovací senzory, folie 3M
Škoda Fabia Combi Ambiente - 1.2 TSI, r.v. 2011
6x airbag, alu kola 15" Antares, parkovací senzory, klima, ABS+ASR+ESP+asistent rozjezdu do kopce, SUNSET
Uživatelský avatar
Danis
Palec nahoru! 4 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 517
Registrován: ned 10. pro 2006 19:24:11
Bydliště: 7km od Pardubic

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod Maty » pon 13. kvě 2019 15:27:45

U mě to bylo pokaždý něco :) ... buď hlava se dělala nebo vložky. Ale odcházelo to furt stejně ať jsem dělal co jsem dělal :)
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Je ... Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Český pravopis je freeware, ale v žádném připadě není open source! Používej dle libosti, ale nemodifikuj ho!
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Palec nahoru! 38 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 5480
Registrován: sob 01. bře 2008 10:52:40
Bydliště: Liberec 11

Re: Těsnění hlavy válců

Příspěvekod Rob » pon 13. kvě 2019 21:19:47

Na temac jsem moc chvály neslyšel... Nejvíc bych asi upřednostnil elring nebo Victor reinz v tomto pořadí. Ale vše je zbytečné pokud se neudělají/nezkontrolují ty přesahy vložek. To se pak může měnit těsnění jak na běžícím pásu. Nerovnost bloku je poměrně vzácná,ale může se také stát. To je pak lepší výměnit rovnou celý motor pokud je k dispozici nějaký ověřený...
Rob
Palec nahoru! 3 / Palec dolů! 0
Příspěvky: 853
Registrován: stř 25. led 2012 9:42:25
Bydliště: Vysočina

Předchozí

Zpět na 1,3 MPi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron