Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Zdravím, nevím jak pojmenovat toto nové téma. Ale prosím Vás všechny potřeboval bych pomoct, chtěl bych si zapojit manuálně nějak větrák na chladiči tak, aby se foukal pořád dokola nezávisle na termostatu. Tzv, jeslti lze spojit nějaké dráty tak, aby se větrák točil zkrátka dokola pořád, než ho zase odpojím. Chtěl bych to udělat teď v letním období, i kuli větší úpravě motoru že se to víc hřeje, tak nějakou větší vzdálenost bych chtěl motor víc uchladit, Jde nějak zapojit si větrák manuálně a pak to případně zase hodit zpět? Díky moc za všechny reakce
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Pochopitelně, že to jde, stačí si to tu najít.
viewtopic.php?f=81&t=29960&p=510848&hilit=ventil%C3%A1tor+chladi%C4%8De#p510848
Ale je to zbytečné.
viewtopic.php?f=81&t=29960&p=510848&hilit=ventil%C3%A1tor+chladi%C4%8De#p510848
Ale je to zbytečné.
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Nevím zda je něco zbytečné, toto už jsem v životě od dosti lidí slyšel, věc jedna je, být něco zbytečné, druhá věc je chtít to. A já to chci jen jsem prosil o pomoc:) Díky
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Osobně bych dal relé k tepelnému spínači na chladiči, a potom vyvedl pouze vypínač od relé k palubce:-)
jinak řečeno,relé při sepnutí spojí ty 2 dráty co jsou v tepelném spínači na chladiči a tím se ti zapne ventilátor. je to jednoduché a bezpečné řešení.
Měl jsem to takto asi 3 roky a fungovalo bezchybně:-)
jinak řečeno,relé při sepnutí spojí ty 2 dráty co jsou v tepelném spínači na chladiči a tím se ti zapne ventilátor. je to jednoduché a bezpečné řešení.
Měl jsem to takto asi 3 roky a fungovalo bezchybně:-)
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Pořád nechápu, ani z tohoto příspěvku, ani z příspěvku od Pana kolegy, který mi sem šoupnul odkaz. Takže na ventilátor vedou dva kabely, červenej a černej, mám je prostě spojit? co to udělá? ventilátor by se měl točit pořád? nebo co s čím spojit drátem aby se prostě větrák po otočení klíčkem začal točit? Děkuji ještě jednou.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Od motoru ventilátoru vede kabel. Asi po deseti centimetrech je na něm odbočka, která vede ke spínači na chladiči. Do spínače jsou zastrčené dva molexy (konektory). Tyto když vytáhneš a propojíš kusem drátu, tak se větrák točí pořád (i při vypnutém zapalování). To jsou všechny informace, které Ti umožní vytvořit jednoduchou instalaci pro ruční ovládání ventilátoru. Jestli Ti tyto informace nestačí, nech si to udělat od někoho, kdo tomu minimálně rozumí. Teče tam docela slušný proud a pro bezpečnou realizaci zapojení už by člověk měl o elektrice něco vědět.
Obecně ale moc nechápu na co ti taková věc bude. V automatickém režimu to funguje zcela spolehlivě a nevidím důvod proč zapínat větrák natrvalo. Když větrák pojede pořád, snížíš teplotu vody proti automatickému režimu cca o 10st, to snad nestojí za námahu.
Obecně ale moc nechápu na co ti taková věc bude. V automatickém režimu to funguje zcela spolehlivě a nevidím důvod proč zapínat větrák natrvalo. Když větrák pojede pořád, snížíš teplotu vody proti automatickému režimu cca o 10st, to snad nestojí za námahu.
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
powerbull píše:Nevím zda je něco zbytečné, toto už jsem v životě od dosti lidí slyšel, věc jedna je, být něco zbytečné, druhá věc je chtít to. A já to chci jen jsem prosil o pomoc:) Díky
Pochopil jsem, že to chceš, možná by jsi si měl nejdřív něco přečíst o spalovacích motorech, jdeš sám proti sobě, respektive proti svému motoru a můžeš mu zkrátit životnost víc, než když ho necháš mírně přehřátej.
Ovšem je to tvoje věc, tvůj motor. Návod, jak to udělat zde již je.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
pokud ti to chladí , nic nevyřešíš ,
další možnost namontovat dvoustupňové chlazení z 1,6klima nebo 1,9D ,
pokud se ti zdá že máš vyšší teplotu motoru než má být tak nejdřív zkontroluj jestli budík ukazuje správně
další možnost namontovat dvoustupňové chlazení z 1,6klima nebo 1,9D ,
pokud se ti zdá že máš vyšší teplotu motoru než má být tak nejdřív zkontroluj jestli budík ukazuje správně
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Pánové nevíte co říkáte:D mě se ventilátor respektive termostat sepne až při 120. Jelikož jsem prase. a jezdím za 15 litrů! Nejezdím rychle jen prohrabávám kola a točím motor no a co. Na tom by nebylo nic špatného, jenže když za tohohle počasí točím ten motor. Tak prostě je teplota pořád na 120 skoro dá se říct permanentně, domívám se, že pokud si ten větrák na tyhle blbinky občas zapnu při 100 místo 120 autmaticky. a zchladím ho na provozní teplotu, což je prý tak 90-80 stupňů. Je to lepší než když je tam 120. Navíc jak říkám, za tohohle vedra to a třeba i když stojím, mám tam vačku, chip, vejfuk to topí jak svině ihned. pokud si to trochu vytočím tak to začne hřát. Tak bych ho chtěl trochu udržovat ten motor né ho podchladit, ale jen zchladit. Jinak děkuji za názory:)
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Co takhle čidlo ventilátoru pro tropické oblasti?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Pane ty nevíš, co říkáš, pokud ti neotevírá termostat, tak ti tvůj manuelní spínač bude na dvě věci, jelikož, když ti termostat nepustí horkou vodu do chladiče, tak není co chladit.
Správně fungující chladící soustava uchladí i tvojí jízdu, jako pr....
Správně fungující chladící soustava uchladí i tvojí jízdu, jako pr....
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
AHA:D no tak já tomu zas tolik nerozumím ale myslel jsem si, že je to tak, kdyby jsi mi to rovnou takhle vysvětlil, tak bych se v tom dál nerejpal:) Jízda do 6500 otáček na jedničku a dvojku Tak to bylo myšleno:) Ale jen občasně:) aby auto nepolevilo:)
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
......sepne až při 120 .......... jak jsem psal nejdřív zjistit teplotu motoru vs. budík , většinou to neukazuje správně , nech si to zkouknout podle VAGu
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
S přihlédnutím k tomu, že dle servisní dokumentace se má ventilátor sepnout při 92-97st a vypnout při 88st, se mi zdá že máš něco rozbité, když ti to spíná při 120st.
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
měl jsem podobný problém, kup nové čidlo a máš to vyřešené, já kupoval nějaké EPS čidlo za 500 a sahara spíná v 96stupních
Škoda Felicia 1.6 GLX - ABS, 2xairbag, servo, el.okna, zrcatka, alarm Magicar s dálkovým startem..
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
když stojím delší dobu v koloně za letního vedra, tak mi u mojí 1,6ky po určité době sepne ventilátor na krátkou dobu i při cca 88 °C, teploměr v tu chvíli ukazuje lehce nad prostřední čárku, jinak potom už zase ventilátor spíná jako obvykle při cca 97 °C, teploměr v tu dobu ukazuje oblast mezi prostřední čárkou a čárkou 110 °C. Je normální, že někdy ventilátor sepne na krátkou dobu i při cca 88 °C? Proč někdy spíná i při této teplotě?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Nemusí být ani letní vedro, stačí než otevřu bránu a garáž, už ventilátoe sepne. Záleží na náporu vzduchu a taky na otáčkách motoru, potažmo čerpadla, jak rychle proudí chladící kapalina. Čidlo pro budík je na termostatu, kdežto čidlo pro ventilátor je na chladiči. Proto ten rozdíl, při volnoběžných otáčkách chladící kapalina proudí pomalu.
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
ještě se zaptám, zakolísají vám otáčky u 1,6ky při stání na volnoběh po sepnutí ventilátoru chlazení? Mně někdy zakolísají tak, že klesnou pod těch 640 ot/min., pak se zase vyhoupnou třeba na 800 ot/min. a teprve potom se ustálí na těch 640 ot/min. Někdy ale vůbec nezakolísají, jen lehce poklesnou a dál už se nic neděje. Klapku mám vyčištěnou a dělalo se i nastavení VAGem. Je to normální? Dělají to i vaše 1,6ky?
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
moze sa to stat, zopnutie vetraku je napor na alternator, preto ti otacky zakolisu. Alternator sa zatazi v momente zapnutia vetraku a na moment pribrzdi motor..
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Chtěl bych se zeptat, proč u Felicie při stání v koloně v letních vedrech sepne ventilátor chlazení mnohem dřív než u novějších aut, třeba u Fabie a proč spíná v krátkých intervalech, v letních vedrech spíná třeba každou minutu a u novějších aut spíná v delších intervalech. Čím to je? Může se něco stát, když u Felicie vypnu motor ve chvíli, kdy ještě běží ventilátor chlazení? Po vypnutí motoru už necirkuluje chladicí kapalina, jak se může motor uchladit ventilátorem? Co ovlivňuje životnost termospínače ventilátoru? Díky za odpověď
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
protože už není nejnovější , úsady v motoru , chladiči zevnitř i zvenčí , .............. , chladící směs , ......,
umístění termospínače v okruhu , funkce termostatu , ....
další věc je klimatizace , kdy nejdřív se sepne na nižší otáčky(a tím se samozřejmě nevytváří takový hluk ) a až při vyšší teplotě na plný otáčky větráku
nestane se nic
po vypnutí motoru se už samozřejmě nechladí , dochladí se jen voda v chladiči
čím prodloužit životnost ??? napálení kontaktů se dá předejít , použitím relé , ovšem jak je vidět není potřeba pokud je motor ventilátoru vpořádku tj. nemá velký odběr ,
jeho vnitřní činnost ovlivnit nelze ,
vzhledem k ceně je jakékoli zlepšení vyhazováním peněz
umístění termospínače v okruhu , funkce termostatu , ....
další věc je klimatizace , kdy nejdřív se sepne na nižší otáčky(a tím se samozřejmě nevytváří takový hluk ) a až při vyšší teplotě na plný otáčky větráku
nestane se nic
po vypnutí motoru se už samozřejmě nechladí , dochladí se jen voda v chladiči
čím prodloužit životnost ??? napálení kontaktů se dá předejít , použitím relé , ovšem jak je vidět není potřeba pokud je motor ventilátoru vpořádku tj. nemá velký odběr ,
jeho vnitřní činnost ovlivnit nelze ,
vzhledem k ceně je jakékoli zlepšení vyhazováním peněz
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Určitě se nic nemůže stát když zhasneš před doběhem vrtule, taková 1.6 se na volnoběh navíc hřeje víc než za jízdy (když stojí nechladí náporově), takže by ses navíc doběhu ani nedočkal
Ten větrák spíná bez ohledu na chod motoru, mě na bejvalým autě spínal v létě kolikrát až 3 minuty po zastavení a zhasnutí motoru a není vyjímkou že Felicie v parném létě spínají i odstavené na parkovišti. Holt lehce nevhodně umístěné čidlo ventilátoru...
Ten větrák spíná bez ohledu na chod motoru, mě na bejvalým autě spínal v létě kolikrát až 3 minuty po zastavení a zhasnutí motoru a není vyjímkou že Felicie v parném létě spínají i odstavené na parkovišti. Holt lehce nevhodně umístěné čidlo ventilátoru...
Každá závada je příležitost něco na autě vylepšit
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Hele nehoupej nás, auto které stojí a není po jízdě se samo neohřeje na 88°C, aby se mu sepnul termospínač.
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Ať umřu a zem mě vyhodí!
Moje 1.6 zahřátá na střed ukazatele po zastavení u krajnice kde jsem si na 5 minut odskočil se zapnutým motorem se vyhřála na červenou čáru.
Nejde o to, že ten motor hřeje víc, ale že míň chladí a jak se jízdou jednou vyhřeje tak potřebuje akjtivní chlazení.
A toho se mu bez pohybu nedostává.
Moje 1.6 zahřátá na střed ukazatele po zastavení u krajnice kde jsem si na 5 minut odskočil se zapnutým motorem se vyhřála na červenou čáru.
Nejde o to, že ten motor hřeje víc, ale že míň chladí a jak se jízdou jednou vyhřeje tak potřebuje akjtivní chlazení.
A toho se mu bez pohybu nedostává.
Každá závada je příležitost něco na autě vylepšit
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
To je v pořádku, na to jsem nereagoval.
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Taky nechápu, jak bys chtěl rozpálit "odstavené" auto na v parném letním dni na teplotu pro sepnutí termostatu. Dejme tomu, že to přeženu a bude 40°C a i kdyby jsi byl na přímém slunci a měl auto v černé barvě, tak do těch 80°C máš ještě hodně daleko..
FELICIA LXi [] 1.3MPi, r.v. 1999 Deep sea blue metalic
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Ford Focus II 1.6 TDCi 80kW
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Moje vlastní to nikdy nedělalo, ale opravdu jsem potkal na sídlišti zaparkovanou (nikdo od ní zrovna neodešel, takže chvíli tam stát musela) které spustil větrák... černá nebyla, bylo to klasický víno 9880 a horko bylo že tekl asfalt
Každá závada je příležitost něco na autě vylepšit
- emilio52
- _________________
- Příspěvky: 4134
- Registrován: pát 28. pro 2007 21:07:04
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Houpat nás můžeš ale přehupovat se nedáme
Každé ráno, když vstanu, prohlédnu si seznam 50 nejbohatších lidí na světě. Když na něm nejsem, jdu do práce moje felda
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
U mojí Felicie se mi také nikdy nestalo, že by po odstavení horkého motoru v parném letním dni sepnul ventilátor chlazení, ale proč v návodu k obsluze uvádí, že ventilátor může náhle sepnout i po delším odstavení auta za teplého počasí, když v praxi to tak není? Zajímalo by mě, jestli u starších aut, třeba u Favorita nebo Škody 120 také běžel ventilátor chlazení i po vypnutí zapalování, nebo to fungovalo tak, že běžel jen při zapnutém zapalování?
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Stalo se mi, že jsem dal v létě auto do garáže, šel zavřít bránu, vrata od garáže a ventilátor sepnul, bylo to tak maximálně 1 -2 minuty po vypnutí motoru. Možná teoreticky i do 5.ti minut by to asi možné bylo, později už nikoliv. Voda samotíží nebude dostatečně cirkulovat, aby se z hlavy dostala do chladiče i po delší odstávce motoru.
Takže bych předpokládal, že sancho šel okolo vozu, který někdo před malou chvilkou odstavil a ventilátor sepnul.
Martine termospínač je zapojený na stálý proud, takže se může rozeběhnout i když je motor vypnutý, potažmo i vytažený klíček. To je důvod proč je varování v návodech.
Takže bych předpokládal, že sancho šel okolo vozu, který někdo před malou chvilkou odstavil a ventilátor sepnul.
Martine termospínač je zapojený na stálý proud, takže se může rozeběhnout i když je motor vypnutý, potažmo i vytažený klíček. To je důvod proč je varování v návodech.
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Novější auta mají ventilátor s několika stupni otáček. Felda má jenom jeden fofr. Moderní auto si nejdřív pofukuje na nízké otáčky, že to v kabině ani nepoznáš. Fel s klimou už má alespoň dva stupně a už se to chová jako u novějších aut. Navíc když jedeš se zapnutou klimou, tak větrák jede většinou pořád a trvá mnohem déle, než se musí větrák přepnout na vyšší kvalt, kdy už poznáš že se točí.
Větrák se na 1.6 celkem běžně sepne moment po zhasnutí motoru, ale určitě ne za několik minut, nebo ještě déle. Voda i bez čerpadla cirkuluje samotíží, proto se i po chcípnutí motoru dostane horká voda do chladiče na snímač.
Větrák se na 1.6 celkem běžně sepne moment po zhasnutí motoru, ale určitě ne za několik minut, nebo ještě déle. Voda i bez čerpadla cirkuluje samotíží, proto se i po chcípnutí motoru dostane horká voda do chladiče na snímač.
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Mohl ventilátor chlazení sepnout při vypnutém zapalování i u starších aut, třeba u Favorita nebo Škody 105?
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
ano mohl , ale to je již o kousek výš napsáno
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: pon 10. bře 2014 18:58:56
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Zdravím,nepamatuju si přesně,jak je to u 105,ale myslím,že to je taktéž pod stálým proudem,ale u Formana silvra to bylo pouze při zapnutém zapalování. Jinak u svoji 1.3 mám právě přidaný spínač a v případě potřeby (hlavně v koloně) to spustím Jenom pro doplnění - 2x mi odešlo čidlo,tak jsem si to takhle pojistil
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Zdar chci se zeptat proc mi pri sepnuti hrozne huci sahara, ze je to slyset do vedlejsi ulice muze to byt nejaky lozisko? Diky
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
může , ale taky tam může být nějaký binčík , popř jsem viděl i uvolněný větrák z plechu
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
PS. nevíme, jak daleko máte od sebe ulice, možná je to v normě.
saharou asi myslíš ventilátor chladiče. Je takový problém vzít za vrtuli a zkusit, jestli nemá vakl?
saharou asi myslíš ventilátor chladiče. Je takový problém vzít za vrtuli a zkusit, jestli nemá vakl?
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
No za vrtuli jsem bral a tak nějakou vůli má, ale to bych řekl, že to tím není. Špatně jsem se asi vyjádřil. Zvuk ventilátoru je čistý, bez nějakých plechových zvuků nebo cvakání, ale jde o to, že hučení je hrozně hlasitý. Nikdy jsem neslyšel takhle hučet jakékoliv auto jako to moje.
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
1.3 nebo 1.6 se standartni vrtuli huci hodne. Ten ventilator neni nic moc, rovny lopatky. To nikdy tichy nebude. Koukni nekdy na vetrak z novejsiho auta, jak vypadaj lopatky...
jinak to zapnuti sahary v aute na parkovisti. Mozne to je, ale auto musi mit klimu. Klima ma nekolik cidel - jedno z nich je cidlo vysokeho tlaku v okruhu, ktere standartne spina druhy stupen vetraku. No a kdyz dojedes s horkym motorem, chladice se o sebe ohreji a uz to jede. Opravdu za par minut, na 2 minuty se zapne vetrak na plny tocky, pak zase vypne a je klid. Obcas mi to dela...
jinak to zapnuti sahary v aute na parkovisti. Mozne to je, ale auto musi mit klimu. Klima ma nekolik cidel - jedno z nich je cidlo vysokeho tlaku v okruhu, ktere standartne spina druhy stupen vetraku. No a kdyz dojedes s horkym motorem, chladice se o sebe ohreji a uz to jede. Opravdu za par minut, na 2 minuty se zapne vetrak na plny tocky, pak zase vypne a je klid. Obcas mi to dela...
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
oondra18 píše:No za vrtuli jsem bral a tak nějakou vůli má, ale to bych řekl, že to tím není. Špatně jsem se asi vyjádřil. Zvuk ventilátoru je čistý, bez nějakých plechových zvuků nebo cvakání, ale jde o to, že hučení je hrozně hlasitý. Nikdy jsem neslyšel takhle hučet jakékoliv auto jako to moje.
To jsi ještě neslyšel 1.6 s klimou, když větrák jede na druhou rychlost. Hukot jak ultralehké letadlo a auto se celé klepe, jak kdyby se chystalo ke startu.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
ono je to i o tom jak je to dole zaplechovaný - uvolněný plechy motoru ......... , ............... atd , stačí list , kousek igelitu a dělá to kravál , vliv může mít i zavařená - předělaná maska ,
tvar vrtule má taky vliv , ale hlavní je množství proudícího vzduchu ,
tvar vrtule má taky vliv , ale hlavní je množství proudícího vzduchu ,
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Díky za rady, ale nic předělaného nemam, prostě vše původní. Asi to tak soudruzi v Bolce vymysleli.....
- 103457
- _________________
- Příspěvky: 11153
- Registrován: ned 29. led 2006 21:19:41
- Bydliště: Nejdek okr. K. Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
a jak jsi vůbec přišel na to, že ti hučí víc než ostatním? Srovnal jsi několik 1,6-tek se spuštěným ventilátorem?
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Dám video až to půjde ju?
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Na videu poznáme prd. To by jsi nám musel natočit alespoň dvě auta, aby jsme to mohli porovnat.
Jestli to jen normálně hučí jako větrák hučet má, tak to neřeš. Jestli to nějak chrastí, vrčí..., tak to vyčisti. Mě větrák nějaký čas o něco chrastil. Pak jsem zjistil, že se z plechu kolem větráku loupe barva a větrák chrastí o plandající šlupky barvy.
Jestli to jen normálně hučí jako větrák hučet má, tak to neřeš. Jestli to nějak chrastí, vrčí..., tak to vyčisti. Mě větrák nějaký čas o něco chrastil. Pak jsem zjistil, že se z plechu kolem větráku loupe barva a větrák chrastí o plandající šlupky barvy.
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Zvuk je čistý, ale hrozně hlasitý. Prostě jako když běží ventilátor na větší stupeň. Teďko se to pomalu klidní, protože venku začíná přituhovat, takže občas sepne jen ve městě a na hrozně krátkou dobu.
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Čau lidi, píšu jen pro ověření. Teď jak se ochladilo, tak felda 1.6 se neohřeje na 90, ale ručička jen malinko stoupne a tudíž moc netopí. Pokud je teplota kolem nuly a výš, tak se neohřeje jako dřív tj na 90, ale ohřeje se víc než když je teplota pod nulu. Ventilátor na 2 ani nepouštím, protože teplota i z toho mála začne padat. Zkoušel jsem v minus 8 nechat nastartováno 7 minut na volnoběh s vypnutým topením a ručička se ani nezvedla. Termostat mám nějakou druhovýrobu za 100kč. Ptám se, pomůže originální termostat a vydrží alespoň nějaký rok? Díky
- Atnarfus
- Příspěvky: 4122
- Registrován: úte 25. pro 2007 14:31:06
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
Termostat pomůže a originál je ideální. Nejlépe včetně originál příruby.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
taky záleží jak jezdíš a jaká je trasa ,
když jedu pohodičku do města , pořád 50tkou , cca 10 km a jen z kopce , tak jsem rád že se teploměr převalí přes první čárku , ale fouká to teplej vzduch ,
když jedu pohodičku do města , pořád 50tkou , cca 10 km a jen z kopce , tak jsem rád že se teploměr převalí přes první čárku , ale fouká to teplej vzduch ,
Re: Chlazení za letního počasí felicia 1.6
No tak to je jasný, že z kopečka bez plynu se to neohřeje. Jezdím cca 10km z práce po rovince a jak jsem psal, někdy to nechám na volnoběh třeba 5-10 minut a s vypnutým topením a stejně nic. I jsem zkoušel jezdit rychleji jestli se to náhodou neohřeje, ale jediný co, že to honim studený, což je špatně. Ptám se vás zde proto, že origo termostat stojí 430kč na skoda-dilech plus pošta, tak abych nevyhodil peníze.