Dlouhé starty za studena

Simos 2P
135M, 136M
nowys89 - FK

Dlouhé starty za studena

Příspěvek od nowys89 - FK »

zdravim mám feldu 1.3 MPI za studena jsou starty dlouhé cca 7 vteřin chrochtá to jak kdyby se mu nechtělo nakonec chytí ale cca po 14 dnech dlouhých startů se mi vymlátí baterka po zahřátí startuje normálně jen to dělá ráno když jedu do práce.Čím by to mohlo být?
Uživatelský avatar
Vasek
Příspěvky: 1196
Registrován: úte 19. srp 2008 14:12:32
Bydliště: Mladá boleslav/ Žatec

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Vasek »

začni svíčkama a vzduchovim filtrem. Nevim jak startuješ, ale je dobrý chvíli po zapnutí elektriky počkat, aby se natlakovala palivová soustava. Sedum vteřin ale k tomu nepotřebuje, tak tady asi problém nebude.
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat ;-)
nowys89 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od nowys89 - FK »

uvidíme skusím to pak sem napíšu
Uživatelský avatar
satik
Příspěvky: 330
Registrován: stř 18. led 2012 20:51:49
Bydliště: Brno - Líšeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od satik »

Může být i slabá baterka ... Tím bych začal na prvním místě jak změnit kapacitu (sílu baterie)
Uživatelský avatar
DDT
Příspěvky: 550
Registrován: pon 24. pro 2012 17:41:49
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od DDT »

Mě dělalo to,že při studeném motoru naskočil až na potřetí.Když byl motor zahřátý tak startoval normálně. Bylo to vadné čidlo teploty,takže při studeném motoru nedošlo k zapnutí sytiče,proto ty obtížné studené starty.
FELICIA GLXi 1.3 BMM r.v.1996 červená solitaire metalíza
FELICIA GLXi 1.3 MPi r.v. 1998 zelená pacific metalíza
nowys89 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od nowys89 - FK »

měnil jsem čidlo teploty a nic,pak jsem dal jiné svíčky a je to rozhodně lepší chytne na poprvé a stačí jen cvrnknout klíčem a jede jak hodinky,na 4 svíčce byly utavené konce co dávají jiskru
Uživatelský avatar
Vlada320
Příspěvky: 706
Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Vlada320 »

teď mi tak došlo když si to tu pročítám.měl jsem taky problémy se startama a co si tak nějak pamatuju tak to docela odeznělo samo po tom co jsem dotáhl svíčky všechny momentovým klíčem.je to možný že by to mělo takovej vliv na ty starty jak jsou dotažený svíčky?dřív jsem dotahoval jen rukou ale teď mám momenťák a poprvé jsem dotahoval momenťákem a je pravda že co se týče startování tak vlastně už nemám problém.
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
Uživatelský avatar
Faust
Příspěvky: 2340
Registrován: pon 11. srp 2008 17:54:38
Bydliště: Prelouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Faust »

mě taky pomohlo když jsem vyndal vstřiky a ty byli totalně zasrané a čističem na brzdy jsem je vyčistil do lesku a pak to startlo na ťuk
zapalený hadr v nadrži?jo redbull dá feldě křííííídla :+D
nowys89 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od nowys89 - FK »

tak problém u mě přetvává i když jsem měnil čidlo teploty a svíčky,našel jsem ve sklepě škrtící klapku která pochází z mého předchozího motoru je z 1.3 40 Kw,když jsem ji dal na motor parádně chytil na poprvé ale habrujou otáčky když lehce přidám plyn otáčky se sami zvednou na 2000 a když sešlápnu plyn a rychle pustím padnou jen na 1000 otáček lanko plynu mám volné ale nechápu ty otáčky že si dělají co chtěj,není to tím že škrtící klapka pochází ze 40-ti Kw motoru????????
Ziberek
Příspěvky: 163
Registrován: sob 26. úno 2011 12:41:00
Bydliště: Svatoslav ( Brno venkov)
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Ziberek »

Myslím,že při vyměně škr. klapky(nebo čištění) by se měla nastavit přes PC,aby se ustalily otačky.
nowys89 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od nowys89 - FK »

tak to je špatný nemám ke komu jen na PC,tak když konečně vím kde je závada tak si to dělá co chce.neznáte někoho kdo má PC VAG z Ústí nad Labem.
Martas085 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Martas085 - FK »

když budeš normálně jezdit,jednotka si to upraví sama.Ale trvá to dýl.
nowys89 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od nowys89 - FK »

takže jak píšete mám ji tam nechat? a jak dlouho cca to trvá?
Uživatelský avatar
Vasek
Příspěvky: 1196
Registrován: úte 19. srp 2008 14:12:32
Bydliště: Mladá boleslav/ Žatec

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Vasek »

nemusí, já jezdil s volnoběhěm 2000 ot cca 1500 km a nic se nezměnilo. Musel jsem si koupit kabel. "Sama" nastavit se umí pouze u 1.6
škoda 791.136M 4/99
každý auto jede rychle, jenom záleží kolik mu dáte napapat ;-)
nowys89 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od nowys89 - FK »

VENCO, koupil jsem si kabel už dříve ale nevyznám se v tom jak a co nainstlovat
Martas085 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Martas085 - FK »

Vasek píše:nemusí, já jezdil s volnoběhěm 2000 ot cca 1500 km a nic se nezměnilo. Musel jsem si koupit kabel. "Sama" nastavit se umí pouze u 1.6
zajimavé...já kábel neměl a po ujetí cca 300km už to celkem šlo pěkně..ale pravda je,že na klapce najeto cca 45tkm,takže nebyla zasajrajtovaná jako u některých po 100tkm
nowys89 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od nowys89 - FK »

tak jsem tam mrsknul zpět původní škrtící klapku a je to stejné otáčky se zvyšují od 1500 a víš,měnil jsem i snímač nasávaného vzduchu,u jednoho snímače když ho odpojím při běžícím motoru tak motor zdechne a druhý snímač když ho odpojím při běžícím motoru tak se nic neděje,jakej snímač je teda funkční??? na sobotu jsem objednanej na VAG tak uvidíme co se stane ale u toho snímače si nejsem jist,ten snímač se nachází na sání hned za škrtící klapkou
Uživatelský avatar
Vlada320
Příspěvky: 706
Registrován: sob 19. led 2008 21:41:38
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Vlada320 »

já mám funkční snímač na tom sání a když ho odpojím tak to zdechne.takže předpokládám že ten druhej bude v háji protože to nastartuješ se špatným snímačem, ŘJ to pozná a tak se přepne do nějakýho nouzovýho režimu a běží bez něj a když ho odpojíš tak to ani nepozná že jsi ho odpojil proto běží dál.
Škoda Felicia Kombi 1.3 mpi Lpg 390 000 km, STK za námi a pořád slouží věrně dál, těch 500 tisíc km s ní prostě dám :-)
nowys89 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od nowys89 - FK »

taky jsem si to myslel že když ho odpojim za chodu motoru a nezdechne že bude v háji ten druhej funkční tam mám ale ty otáčky na 1500 a samo si to přidává na křižovatce si pomáhám spojkou řve to jak sviňa sice to nemůžu dělat dlouho abych neodpálil spojku,snad to vyjde na VAGu dneska tam jedu pak sem písnu jak to dopadlo.
nowys89 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od nowys89 - FK »

tak jsem po opravě VAGem,škrtící klapka se musela nastavit měl jsem 15 chyb snad na všem co je na motoru,chyby na škrt klapce,čidlo nasávaného vzduchu,všechny vstřiky,čidlo teploty,snímač klepání,lambdasonda dále chyba na ABS a LZ kole čidlo,airback šnímací kroužek ve volantu.

jestli je tu někdo z UL tak mohu doporučit známého na VAG není moc drahej
Paulie
Příspěvky: 282
Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Paulie »

Přidám svou troškou do mlýna a zároven bych se chtěl zeptat.
Mám taky problém se starty za studena a taky s volnoběhem za studena.
1.) Příjdu do garáže, sednu do auta, otočím klíčkem, počkám až cvakne relátko čerpadla a startuji. Auto točí, ale nechytne.
2.)Startuji podruhé auto trošku déle točí, ale tak neochotně chytne.
3.) Volnoběh se drží kolem 500 - 700ot./min.(motor se klepe a jako by ve zlomcích sekund vynechával, vydává takový dunivý zvuk) svítí kontrolka napětí., přidám plyn( jde to celkem ztuha) na cca 1200 ot./min a pustím jej....auto chcípne
4.) Startuji znova volnoběh se drží po startu na cca 800ot./min jako za tepla motor se celý klepe...a volnoběh kolísá mezi cca 600 - 1100ot. min.....To je nejspíš díky snímače klepání.....Protože když pozoruji a poslouchám.....Tak když volnoběh klesne na cca 600 tak se celé auto rozklepe a pak si samo zvýší otáčky na těch 1100ot./min.
jenže tak to kolísá celou dobu
5.) Nechávám auto cca 5.minut takhle na volnoběhu se "vzpamatovat a zahřát"
6.) Jsem zvyklý z garáže vyjíždět jenom se spojkou v zaběru, bez plynu... Nyní takto stejně vyjíždím jako pokaždé.... Motor chcípne, startuji znova a vyjíždím s jemným přidáním plynu.
7.) Po vyjetí z garáže jedu asi cca 1km dlouhý takový prudší kopec. Jedu na jedníčku cca 2000ot., vyšlápnu spojku, řadím za 2. když pouštím spojku tak přidávám plyn a auto se cuká, ztrací výkon, dusí se. Musím zastavit, dát tam za jedna, znovu se rozjet...vytočit jej aspon na 3000ot a potom až řadit za 2 atd....jenže to je doprovázeno vynechávaním a cukáním motoru, pak za 3, 4 a cekem v pohodě jede, ale tak nejistě jakoby.
Jakmile se motor ohřeje na provozní teplotu tak tohle nikdy během dne už neudělá....Někde stojím i v -5 třeba 7hodin, motor za tu dobu podle mě stihne zase úplně vychladnout. Startuji úplně v pohodě na poprvé a jedu v klidu bez cukání, jenom po startu je volnoběh cca 800ot./min, ale motor se neklepe, nevynechává, necuká.

- Nejvíce se to projevuje v mrazech a taky tím čím déle je auto odstaveno tím víc potom startování a volnoběh hapruje.

Neměl jsem náladu v tehle zimě pokoušet se hledat závadu, něco opravovat. Hodil jsem do servisu a mechanik říkal, že to může dělat Čidlo teploty, škrtící klapka nebo spíš zapalovací lišta, k té se přiklání nejvíce.
Svičky to podle něj nebudou, protože jsou půl roku nové

Neměl někdo podobný problém?
- Četl jsem i v jiných tématech, tam byla i zmínka o podobném problému, ale nikdo nenapsal co bylo příčinou a jak jej vyřešil..... :?
Martas085 - FK

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Martas085 - FK »

spíš bych se přikláněl k snímači teploty,nebo ke klapce...teploměr funguje normálně? jinak zapalovací lištou nevím zda by to mohlo být.kdyby to nejelo nebo vynechávalo po zahřátí,budiš.Lišta se zahřála a zvýšil se odpor.Ale když to dělá za studena,spíš to ona nebude. Jinak mohou to být klidně i zasajrajtované vstřiky. Podobný problém jsme měli u Rencka Thalie
Paulie
Příspěvky: 282
Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Paulie »

Tak já se tak trošku modlím, aby to ta lišta nebyla..(cena) :lol:.... Klapka? Kdyby to byla klapka nebyl by spíš problém s vyšším volnoběhem?
Teploměr? Jestli máš na mysli ten co je v palubce tak ten ukazuje dobře....I termostat vypadá, že je v cajku...auto se celkem rychle ohřeje..
A že by na vstříky měla vliv teplota? Pamatuji si ted, že mi to udělalo cca měsíc z5 plné auto lidí...Auto cukalo na všechny rychlosti 1-4(a přitom vždycky cukalo na 1 a 2)...Jelo, ale trošku cukalo, vynechávalo chvilkama...byli to vteřinky....a celkově bylo dost lenivé.....Ujel jsem 2-3km....Natankoval a po startu jela normálně.....Tak fakt nevím...
Ještě mě napadlo, jestli to nemůže dělat špatný benzín z 85% ho beru u samé čerpačky. A nebo dosluhující palivové čerpadlo? Měl jsem v létě problém s relátkem, které se kouslo....Já spěchal, nevšiml si....a čerpadlo si to hrčelo asi 7hodin nejspíš v kuse....
Paulie
Příspěvky: 282
Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Paulie »

Takže závada vyřešena :).
Dignoza:
- Zaxidovaný snímač otáček
- Zaxidovaný snímač teploty nasávaného vzduchu(Nebo tak nějak.Ten co je za klapkou na sacím potrubí)
- Špatná zapalovací lišta(asi už byla za zenitem, auto má bez tisíce najeto 200 000km)
Verdikt automechanika: Říkal, že auto za studena po startu jelo jenom na 3. válce, proto to cukání a za tepla to taky nebylo bůhví co....
Jinak celkové dojmy: Nevím proč, ale s autem už jezdím dva dny...a auto je nějaké tižší, jde lépe za plynem a celkově motor působí jistějším a vyrovnanějším dojmem...
Auto mám přes půl roku, takže nejspíš ta lišta už blba od koupě a stále se to zhoršovalo až do tohoto stadia.
- Doufám, že to snad pomůže někomu do budoucna při řešení problému ;).
felinka

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od felinka »

Zdravím,mám podobný problém s feldou 1,3 a moc děkuji za přístupnou diskuzi.U7ž jsem zkusila počítadlo otáček a nic.Zkusím ty další věci,Snad se mi podaří to najít... :salut:
Stana

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Stana »

Právě čtu tohle téma a mám podobný problém.
Špatný start, za studena nechce jet (kucká a dusí se) je to děs. Po zahřátí, motor jede lépé, ale stejně to není ono. Motor nechce jít pořádně do otáček, stále cítím jemné cukání. Prostě je marný...
Svíčky vyměněné, klapka vyčištěná a přes VAG nastavená, čidlo tlaku za klapkou na sání a teploty na termostatu vyměněné, taktéž vstřiky. Oxidace na kontaktech konektorů zkontrolována. Benzín beru kvalitní.
Jo a když nastartuji(za studena), tak motor drží otačky v poho, nechám ho běžet a tak po cca. minutě, dvou, tří, já to neměřil, tak motor začne kuckat, škubat, někdy i zdechne. Musím brnknout po plynu, aby se probral a za chvíli zas... Jak se zahřeje víc tak to přejde.
Mám LPG, když přepnu hned na plyn, tak felda jede v poho...
Přemýšlel jsem ještě o liště na svíčkách, jak jste psali, ale proč to na LPG nedělá.
Benzínové čerpadlo jsem měnil, asi 5let, a po zapnutí elektriky, relé cvakne včas.
Že by palivový filtr....?
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Dlouhé starty za studena

Příspěvek od Rob »

...jestli to dělá JEN na benzín a na LPG to jede OK, problém v zapalování nebude. Bude s největší pravděpodobností v části, která je v provozu jen při jízdě na benzín, tzn. distribuce paliva. Jako první bych zkontroloval benzínový filtr - interval výměny má 60 kkm. Hodně lidí na to kašle a nemění, dokud nejsou problémy. Je jedno, že máš LPG, pokud nemáš doděláno odpojení benz.čerpadla při provozu na LPG, jede čerpadlo furt bez ohledu na to, zda zrovna jedeš na LPG nebo ne. Občas v důsledku dlouho neměněného filtru odejde benzínové čerpadlo - to je další věc, kterou bych zkontroloval. Výstupní tlak z čerpadla má být 300 kPa. To že cvaká a spíná relé neznamená, že čerpadlo dává správný tlak. Potom samozřejmě zkontrolovat benzínové hadičky a trubičky, jestli nejsou někde zlomené, přiskřípnuté, zmáčknuté atd. No a pak zbývají vstřiky.
Pokud toto nepomůže, zkontroloval bych ještě pro jistotu snímače a čidla - pokud máš teda centrální směšovač nad klapkou s krokovým motorkem/škrťákem, LPG systém údaje z čidel a snímačů většinou nepotřebuje. Takže snímač teploty chlad.kapaliny, snímač teploty a tlaku nasávaného vzduchu zezadu na sání, snímač otáček. Zkontrolovat přes VAG a případně demontovat a vyčistit/vyměnit.
Hodně štěstí...
Odpovědět