Lehké cukání

Simos 2P
135M, 136M
sedlcan - FK

Lehké cukání

Příspěvek od sedlcan - FK »

Zdar chlapci, mám takový menší problém. Auto na volnoběh vynechávalo jako by mělo chcípnout, ale hned to naskočilo zpět a při zrychlení to sice nepravidelně ale dost cukalo. Auto bylo před deseti dny v servise. Stahovala se hlava a měnilo se těsnění pod hlavou a na sacím potrubí. Rovnou se vyměnil olej společně s filtrem. Doma jsem pak vyměnil vzduchový filtr a svíčky. Změna byla hned znát. Volnoběh jde krasně tak jak má a cukání taky přestalo, ovšem do chvíle než se auto zahřeje pak je to zase zpátky, ale ne v takové míře. Takové stále jemné cukání. Co je špatně? Moc díky
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Rob »

Hodně podobné projevy měla moje felda, když jsem měl špatnou lambdasondu. Doporučuji zkontrolovat na VAGu, zda není v paměti závad. Kolik má felda natočeno km? Předepsaný interval výměny je 160 kkm a to je taky obvyklá hodnota, kdy přestává správně pracovat. Teoreticky by to ještě mohl být vadný vstřikovací ventil - poznáš podle toho, když budeš jeden po druhém odpojovat od konektorů a poslouchat, jak se změní chod motoru. Napadá mě ještě hallův snímač otáček na převodovce, popř. nízký tlak čerpadla nebo zacpaný palivový filtr. Vyzkoušel bych výměnu komponentů v tom pořadí jak jsem napsal.

PS: předpokládám, že po sundání hlavy jsi znovu šteloval ventily... to by taky mohl být ten důvod, pokud nejsou seštelované po výměně těsnění. Také zasviněná klapka dovede hezky potrápit - ale to spíš na volnoběh. nepíšeš, zda cuká při jízdě nebo při volnoběhu... pokud při volnoběhu, začni vyčištěním klapky
sedlcan - FK

Re: Lehké cukání

Příspěvek od sedlcan - FK »

Bylo to na diagnostice a v zavadach byl snimac otacek a lambda sonda. Po vymene snimace, zmizela ze zavad i lambda sonda. Felda ma najeto 198 xxx km, ale to bych nebral moc vazne. Palivovy filtr byl menen v lete. Ano ventily byly stelovane a bylo mi receno ze po 500km se musi seridit znova. Cuka to za jizdy. Moc ti dekuji
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Rob »

Rádo se stalo. Pokud má lambáda natočeno 198 kkm možná více, zvážil bych, zda není načase ji vyměnit. I když znám případy, kdy má původní lambda natočeno 230 kkm a běhá jako zamlada. Je to kus od kusu. Nejlepší byly japonské lambdy NTK, které se dávaly do modelů 99-01 (možná i dříve ale v těchto rocích to mám ověřeno). Mrkni znovu na VAG, zda se tam závada lambdy znovu neobjevila a pak budeš chytřejší...

Rozhodně bych skočil na ty ventily a vyčistil klapku - nic to nestojí, nemusíš nic kupovat a je to práce na hodinu dohromady. Vstřik moc pravděpodobný není, ten bych nechal jako poslední možnost spolu s čerpadlem. Napadá mě - nejezdíš na E85, to je pěkný svinstvo které mi svého času způsobilo rozpad gumového těsnění kolem čerpadla a následné totální zasvinění sítka na paliv.čerpadle. Pokud jezdíš na E85, rozhodně bych se vydal touto cestou - kontrola čerpadla a následně i vstřiků, bordel z nádrže se může s palivem dostat až k nim.

Netěsnost u výfuku mezi parohy a hlavou může taky způsobit tebou popisované potíže. Zvláště pokud je těsnění původní, je dost pravděpodobné, že bude teplem rozpraskané a bude profukovat. škoda že se nevyměnilo při sundání hlavy a výměně těsnění u sání...

Bude-li se ti chtít, napiš sem, jak jsi dopadl a kde nakonec závada byla... držím palce ať se povede odstranit co nejdříve a co nejlevněji!
sedlcan - FK

Re: Lehké cukání

Příspěvek od sedlcan - FK »

Tak ja bych teda zacal lambdou. Staci koupit nejakou starsi nebo rovnou novou? Klapku jsme letos cistili, ale tak ze zustala v aute a neco se do toho nastrikalo. Je treba klapku rozebrat celou vycistit a pak nastavit do zakladni polohy nebo jak to myslis? Nene po e85 nejezdim. Vetsinou jen okrsky. Diky chlape
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Rob »

jestli máš VAG kabel, tak bych klapku sundal a vyčistil z obou stran. Z vlastní zkušenosti vím, že na autě příliš efektivně vyčistit nejde. Čistič žádnej extrovní není potřeba, čistil jsem pomocí benzínu buďto obyč N 95 anebo technickým a nikdy nebyl problém. Ale jestli nějakej čistič máš, klidně ho použij. Rozebírat není potřeba, jen sundat klapku z auta, otevřít ji a důkladně z obou stran vypucovat. Vyčisti nejen samotnou klapku, ale i ten otvor ve které se klapka pohybuje. Zvláště místo, kde uzavřená klapka doléhá k otvoru, tam bývají největší úsady. Pak je třeba udělat reset pomocí Simos Manageru a základní nastavení VAGem.
Pokud kabel nevlastníš, klapku NEODPOJUJ a vyčisti ji co nejvíc na autě tak jak jsem popisoval. Pokud klapku odpojíš, bude chtít reset a zákl.nastavení, což bez diagnostiky neuděláš.
Jinak kdybys měl zájem o novou lambdu 2 měsíce starou s necelými 1000 km najetými, zrovna bych jednu měl za rozumný peníze. Je v záruce s dokladem, viz zde: http://auto.bazos.cz/inzerat/41226682/o ... zaruce.php

Je to ta origo japonská NTK, se kterou mám nejlepší zkušenosti. Určitě bych bral jen NTK, dávala se v prvovýrobě a je nejméně problematická. Bosch, zvláště poslední dobou, kdy se vyrábí v Číně, je její kvalita dosti sporná. Jestli budeš mít zájem,napiš mi do SZ anebo na mejl: nlm78@seznam.cz
sedlcan - FK

Re: Lehké cukání

Příspěvek od sedlcan - FK »

VAG kabel nemám, ale známej ano takže by mi klapku restartoval. Chtěl bych si ji ale vyčistit doma v klidu sám. Takže můžu klapku odpojit,vyčistit dát nové těsnění,znova zapojit a jet s tím cca.10km? Pokud by to nepomohlo tak pak ta lambda. Kdyžtak se ti ozvu. Díky
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Rob »

Taky bych to tak doporučoval, klapku sundat a vyčistit pořádně z obou stran. Až ji nasadíš zpět, velmi pravděpodobně ti budou "viset" otáčky v hodnotách 1500-2000 ot/min. Samo se to obvykle srovná až po ujetí 1-2 kkm, což je dost nekomfortní. Ale jezdit se s tím normálně dá, jestli teda ke známému nepojedeš 100 km. Reset přes VAG to bude velmi pravděpodobně vyžadovat. Nové těsnění pod klapkou není nezbytné, většinou vydrží třeba 5 sundání klapky. Jde o to, aby nebylo natržené nebo jinak zdeformované.

S lambdou uvidíš, určitě si vyzkoušej všechny ostatní možnosti, které nebudou vyžadovat investici a pak se ukáže, zda to bude zapotřebí nebo ne. Pokud bys kupoval novou, rozhodně neber čínu, měl jsem také jednu a výdrž byla řádově pouze tisíce km (cca 4 kkm). Rozhodně se ti vyplatí koupit kvalitní značkovou, jelikož tě ušetří dalších zbytečných investic. Pokud budeš mít zájem o tu moji, klidně se ozvi. Tak ať se povede vyřešit....
sedlcan - FK

Re: Lehké cukání

Příspěvek od sedlcan - FK »

Dnes jsem dostal radu at zkusím vyměnit čidlo teploty, bohužel nepomohlo ale za pokus to stálo :D Mám vysypaný katalyzátor a bylo mi rečeno že to nějak souvisí s lambdou, prý mi její výměna nepomuže. Tak ted nevím. Snad to bude tou klapkou.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Rob »

Tu klapku určitě vyzkoušej, rozhodně to stojí zato. Špatné čidlo teploty samozřejmě také přicházelo do úvahy, nicméně nezdálo se mi příliš pravděpodobné, proto jsem se o něm nezmínil. Teoreticky přichází do úvahy i čidlo teploty a tlaku vzduchu zezadu na sacím potrubí, ale tomu bych také příliš nevěřil. Možná bych ti taky doporučil tyto úpravy, které jsem sám s úspěchem aplikoval na našich dvou feldách, které máme v rodině: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... komponenty
Jinak co se týká vysypaného katu, může mít více příčin a jedna z těch pravděpodobných je vadná lambda. Lambda nikdy neodejde kvůli vadnému katu, ovšem opačně je to celkem pravděpodobné. Pokud je lambda špatná, může být příliš bohatá směs, která nespálená shoří v katu. Kat bych neměnil, stačí vytlouct zbytky aby ti neucpaly výfuk. Může nastat problém při emisích, ovšem alespoň zde na Vysočině jsou emise pouhopouhá formalita, kterou projde prakticky každý. Na jízdní vlastnosti nemá vytlučený kat vliv, leda pozitivní...
sedlcan - FK

Re: Lehké cukání

Příspěvek od sedlcan - FK »

Ten katalyzátor jsem si nechal vysypat úmyslně protože to auto neskutečně chrastilo. Zítra jedu ještě vyzkoušet jinou zapalovací lištu, tak snad.. Popřípadě večer přijede ten známej a uděláme tu klapu.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Rob »

.... tak dej pak vědět, čím to bylo. jsem na to sám zvědavej
sedlcan - FK

Re: Lehké cukání

Příspěvek od sedlcan - FK »

Tak to vypadá, že tou lištou to nebude. Zítra mu to tam vezu tak snad zjistí co a jak. Ale mám další problém. Ted když začly ty jemné mrazíky rano nenastartuju. Mám starline 45ah 12v jezdím na ní už rok pul ale neměl jsem ji novou. Jakou bych měl koupit? Myslím, že mi ta 45ka bohatě stačí. Uvažoval jsem nad tou starter plus 45ah co řikáš? Díky
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Rob »

Zdar... než budeš investovat do baterie, nejdřív bych ji zkusil odvíčkovat, mrknout zda je v ní dost destilky a případně dolít a v každém případě dobít. Je dost možné, že se vzpamatuje a investice do nové nebude zapotřebí. Jinak můj tata má ve fazolu VARTU Silver Dynamic 55 Ah z roku 1999 a chytá mu jak gestapo. Já sám jsem ještě do filety baterii nekupoval, ale pokud budu kupovat, vezmu taky VARTU. Jinak záleží, jaký máš s feldou provoz, jestli parkuješ venku, jezdíš krátké trasy, popř. máš feldu na dojetí nebo ji plánuješ na dalších 5 let apod. Pokud máš hodně krátkých tras a parkuješ venku, možná bych se zamyslel nad něčím silnějším, než 45 Ah. I když obecně by měla dostačovat i tak. Jestli budeš auto dojíždět nebo v dohledné době půjde z chalupy, vzal bych nějakou co nejlevnější případně bych se zamyslel i nad nějakou použitou od někoho třeba za 3-400 Kč. Hodně záleží na tom jaké máš plány a co od ní očekáváš. Ale především bych zkusil rozchodit tu původní, tím bych začal...
sedlcan - FK

Re: Lehké cukání

Příspěvek od sedlcan - FK »

Problém vyřešen. Tak přece jen to bylo zapalovací lištou. Zkoušela se jiná klapka,lambda a svíčky. Na diagnostice to neukazalo nic. Nakonec se zkusila zapalovací lišta a problém vyřešen. Ještě se zjistilo, že ventily byly velmi špatně seřízeny. Momentálně to jede jak nikdy předtím. Díky
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Rob »

Tak hlavně že je vyřešeno... gratuluju k rychlému a úspěšnému vyřešení problému :thumleft:
speedfilip
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 22. led 2015 22:17:15
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od speedfilip »

Jináč se zeptám - mimo toho, že za studena pod 2000ot. se mi to dusí (což se nechá překousnout, když se tak děje opravdu jen tak 5 minut po nastartování) - to přikládám spíš klapce, přišel problém taky s lehkym cukáním , ale to už i v otáčkách vyšších (klidně i 4500), mohlo by to být taky tou lištou? To se kupuje celá lišta včetně kabeláže, nebo oboje zvlášť? Slyšel jsem, že felda má kabely nějaký uhlíkový a ty prej čas od času odejdou. Mám 13mpi r.99, naj. údajně cca 136tis., já s tim najel cca 8tis. JO DOPLNIM - cuká při jízdě - při zátěží
Paulie
Příspěvky: 282
Registrován: stř 29. čer 2011 17:57:27
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Paulie »

Když mi odešla zapalovací lišta, tak auto tak cukalo...prostě chvilkama jelo na 3 valce...hlavně když jsem vezl více lidí tak to bylo znát.
Osobně nevím jak je to s kabeláží, ale myslím si, že se bude prodávat bez ní. Jak jsou na tom svíčky, jak je na to palivový filtr?
Vždycky běž tou levnější cestou......Vyměn palivový filtr, vyměn svíčky....Když to nepomůže, Vyčisti klapku. Nakonec bych řešil tu lištu. To nejdražší vždycky nechej jakoby nakonec. Kolikrát to dělá nějaká blbost za pár kaček a člověk do toho zbytečně nahází tisíce ;)
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Maty »

K zapalovací liště na Mpi žádný kabely nejsou ;) ... co by se daly vyměnit
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
speedfilip
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 22. led 2015 22:17:15
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od speedfilip »

OK díky za rady, no svíce jsem měnil vloni a dával jsem nějaký lepší, palivový filtr taktéž měněn, zkusím tu klapku, akorát budu muset sehnat někoho, kdo má zkušenosti s tim resetem, bo když ji zkusím pošmrdlat bez sundávání tak i když bude vyčištěná, tak reset potřeba nebude? Mám s tim problém, protože kolega má kabel i vag, ale nemá ten program na reset klapky a noťas nemá připojenej na netu, já sice jo, ale jedu na linuxech, tak to budeme muset nějak vymyslet, ale stejně bych radši, aby mi to vyresetoval někdo, kdo to už někdy dělal. Jinak tu lištu maj u nás v prondu za 1600 od Tesly.
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Rob »

odkaz na program pro reset klapky zde: http://www.motordiag.cz/msm/index.php
jinak po vyčištění klapky i když ji neodpojíš a nesundáš budeš muset resetnout, pokud nechceš, aby ti felda držela volnoběh ca 1500-2000 ot/min. Celkem dlouho to trvá, než se to srovná samo bez resetu (ve stovkách ujetých km). Reset je malina pro totální začátečníky, pěkně je popsáno třeba zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... -ecu-simos
obrázky postupu v programu dole
mwolfman

Re: Lehké cukání

Příspěvek od mwolfman »

Zdar chlapi, mam podobný problém. vyměnil jsem snímač otáček, ale vše je stejné, takže mi nezbývá než vyměnit lištu, bohužel je na mě moc drahá, nevíte někdo kolik se pohybujou na vrakovištích ??
Rob
Příspěvky: 937
Registrován: stř 25. led 2012 8:42:25
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Rob »

pokud máš zájem, mám zachovalou funkční za 450 Kč zde: http://auto.bazos.cz/inzerat/49463082/z ... W50-kW.php
speedfilip
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 22. led 2015 22:17:15
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od speedfilip »

tak jsem řešil rosení benzinu u jedné hadičky nad vstřikama, co se napojuje na trubičku a za tím účelem jsem sundával krásno a zřel jsem hnůj, pod kterým byla ukrytá klapka. Nedalo mi to a jal jsem se ji vyčistit - čistil jsem lihem, nejprv bez demontáže, ale nakonec jsem ji sundal celou a vyčistil řádně. Po montáži zpět se nejdřív držely normální otáčky i po přidání zpátky spadly, až jsem se zaradoval, ale během minuty vyletěly do 2tis. U mě funguje to, když se mi takhle držej otáčky, že prošlápnu plyn (stačí, aby vyletěly an 2500ot.) a pustím a spadnou na 1000, kde lehce kolísaj. Tak extrémě, jak jsem si původně myslel mi to nevadí, pokazím něco, když reset neudělám? Do konce léta budu mít najeto cca 500km. Jo jinak dusení mezi 1200-2000ot. za chladna mám pořád, akorát lehké cukání při zahřátém motoru ve vyšších otáčkách více méně vymizelo.
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Maty »

když reset neuděláš nic nepokazíš ... jen ti to nebude držet volnoběh a ono se to za nějakej čas samo srovná ....
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
speedfilip
Příspěvky: 37
Registrován: čtv 22. led 2015 22:17:15
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od speedfilip »

v tom případě zahajuji testovací nájezd, už mám najeto od vyčištění cca 50km a furt to blbne, napíšu jak to bude v pohodě, bo když mě to začne srát tak to nechám zresetovat, ale jak jsem už psal, zatím se s tím nechá v pohodě :pig:
Uživatelský avatar
Maty
__________________
__________________
Příspěvky: 5680
Registrován: sob 01. bře 2008 9:52:40
Bydliště: Liberec 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Lehké cukání

Příspěvek od Maty »

Někde jsem četl, že to někomu trvalo skoro 1000km ;)
Největším problémem všech informací je to, že je nikdo nechce HLEDAT !!!
Bylo ...Škoda Felicia GLXi 1.3Mpi 50kW r.v.1998 ... zelená .... Blíže --->ZDE<---
Bylo ...Citroën C5 Tourer 2.2HDi 125kw r.v. 2008 ... stříbrná
Je ... BMW F31 318d 105kw r.v. 2013 ... stříbrná
Odpovědět