karton před chladičem
karton před chladičem
Ahoj chtěl bych se podělit se svojí zkušeností s kartonem před chladičem u felicie s LPG a případně se zeptat na zkušenosti vaše. V tomto ročním období karton před chladič považuji za účelnou věc, při benzínovém provozu mi vše funguje standardně ovšem na LPG mi při volnoběhu způsobuje kolísání otáček, nepravidelný chod a tendenci k samovolnému zhasínání - zvláště hned po vyřazení jakékoliv rychlosti mi občas problikne kontrolka dobíjení. Když karton vyndám, je vše OK, motor běží krásně lehce a pravidelně bez zaškobrtnutí a bez blikání dobíjení. Je jedno, jestli karton použiji při -10°C anebo při +1°C, výsledek je pokaždé stejný. Ještě poznamenám, že při odpojeném krokovém motorku se problém nevyskytoval, ovšem pokud je zapojený, projevuje se takto. Mám podtlak, STAG 100.
- lefthandgun
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 19. led 2015 21:30:47
- Bydliště: Slavíkovice/Brno
Re: karton před chladičem
Oprav termostat, karton se dává na Zetor!
bývalý člen Hans (smazán pro neaktivitu)
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Re: karton před chladičem
... nemyslím, že by karton před chladič měla být výsada zetorů z 80.let.... karton, resp. clonu před chladičem vidím i u o generace novějších aut, nežli felda. Nicméně termostat funguje správně, otevírá tak jak má, jen to prostě v mrazech déle trvá, což bych chtěl takto kartonem urychlit. Zajímají mě předvším postřehy a zkušenosti ostatních majitelů felicií s LPG, rady typu - kup si nový auto, jeď k plynařovi, do servisu apod. mi opravdu příliš platné nejsou. díky...
- lefthandgun
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 19. led 2015 21:30:47
- Bydliště: Slavíkovice/Brno
Re: karton před chladičem
Mám 1.6 LPG a pokud je teplota (!na budíku) okolo 90 °C, volnoběh má nízké otáčky. Není to problém LPG, ale škrtící klapky. Myslm, že to potvrdí většina členů. Mám sekvenční vstřik ESGI (Polsko), od 11/2011 najeto 60 000 km.
bývalý člen Hans (smazán pro neaktivitu)
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Re: karton před chladičem
OK, takovýto názor už mi cosi napoví. Dělá ti to taky jen na LPG, nebo i na benzín? V každém případě jsem si téměř jistý, že na volnoběh u zahřátého motoru mám klapku uzavřenou na maximum a více už zavřít nejde. Mám tedy pocit, že s klapkou to souviset nebude. Další věc je ta, že tyto problémy mám pouze s kartonem před chladičem, ale v létě, kdy jsou venkovní teploty i o 35°C vyšší a karton samozřejmě před chladičem nemám , problém se neobjevuje.
- lefthandgun
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 19. led 2015 21:30:47
- Bydliště: Slavíkovice/Brno
Re: karton před chladičem
Ano dělá to i na benzín. O škrtících klapkách je tu obsáhlé téma, tak se tam podívej. Měřil jsi skutečnou teplotu vody? Termostat může fungovat dobře, ale čidlo/budík ne.
bývalý člen Hans (smazán pro neaktivitu)
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Re: karton před chladičem
dle budíku i dle VAGu to ukazuje teplotu cca 85-87 °C. Zde bych problém neviděl. Navíc mi to dělá jen na LPG, na benzín to má klidný, vyrovnaný chod. Ono ty naše motory budou nebe a dudy (1,6 MPI vs. 1,3 MPI), navíc sekvence a podtlak jsou také dosti rozdílné. Ale každopádně díky za názor ...
- lefthandgun
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 19. led 2015 21:30:47
- Bydliště: Slavíkovice/Brno
Re: karton před chladičem
Můžeš ještě zkusit zajet do plynárny, aby ti vyměnili membrány. Záleží kolik na nich máš najeto.
bývalý člen Hans (smazán pro neaktivitu)
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Re: karton před chladičem
...reduktor je možno normálně štelovat oběma šrouby, takže membránama to asi taky nebude. Navíc mám novou montáž a na LPG najeto 59000 km, takže to je další důvod, proč si nemyslím, že by za to mohly membrány, potažmo vzato reduktor....
- lefthandgun
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 19. led 2015 21:30:47
- Bydliště: Slavíkovice/Brno
Re: karton před chladičem
Zkus napsat PAVLOSovi. Měl podobný problém nedávno. Tuším, že mu krokáč nahradili něčím jiným.
bývalý člen Hans (smazán pro neaktivitu)
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: karton před chladičem
Jak tam ten karton upevňujete? Nemůže se od chladiče vznítit?
- lefthandgun
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 19. led 2015 21:30:47
- Bydliště: Slavíkovice/Brno
Re: karton před chladičem
Jednu zimu jsem to taky tak řešil, protože jsem nemohl sehnat termostat, který by pracoval správně. Nepoužil jsem karton, protože hodně jezdím terén a hned by se rozpustil, dal jsem takovou geotextilii. Chladič se saharou to chce odšroubovat a vysadit z patek.
bývalý člen Hans (smazán pro neaktivitu)
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Re: karton před chladičem
karton drží víceméně sám před chladičem, jen ho chce ustříhnout přesně aby tam zapadl jak se říká "jako do povidel" . před chladičem je takový plast, viz: http://www.kupimauto.sk/plast-pred-chla ... 08988.html
který má za úkol přivádět k chladiči co nejvíce vzduchu, a v něm ten karton drží. Nejlepší to mají majitelé typu s "novou tváří rv 98-01, protože není potřeba složitě odendávat masku nebo odšroubovávat chladič. Druhá možnost je strčit karton mezi vrtuli a chladič jakoby z vnitřní strany chladiče, případně až za vrtuli mezi vrtuli a motor. Zobrazeno je to v obrázcích dole v odkazu zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... on-lpg.php
Co se týká případného požáru, myslím, že ani v horkém létě toto nehrozí, ovšem zde by daleko dříve došlo k přehřátí motoru než k samotnému požáru. V zimě je karton ochlazován proudícím vzduchem, takže toto opravdu nehrozí. Kdo se bojí, může použít např. sololit, ovšem karton má tu výhodu, že při vyšších teplotách, např. okolo +5°C lze složit např. napůl a zakrýt s ním pouze část chladiče. s kartonem před chladičem v zimním období jezdím několik let bez jakýchkoliv problémů vyjma toho, který popisuji výše. To samé x mých známých a to i u daleko novějších aut nežli je felda. Karton, resp. jakoukoliv clonu před/za chladičem považuji za účelnou věc, která napomůže dřívějšímu prohřátí na provozní teplotu a usnadní tím práci motoru s dalšími výhodami, jako je např. úspora paliva. Takže tolik mé zkušenosti...
který má za úkol přivádět k chladiči co nejvíce vzduchu, a v něm ten karton drží. Nejlepší to mají majitelé typu s "novou tváří rv 98-01, protože není potřeba složitě odendávat masku nebo odšroubovávat chladič. Druhá možnost je strčit karton mezi vrtuli a chladič jakoby z vnitřní strany chladiče, případně až za vrtuli mezi vrtuli a motor. Zobrazeno je to v obrázcích dole v odkazu zde: http://jmjm.cz/clanky-skoda-felicia-130 ... on-lpg.php
Co se týká případného požáru, myslím, že ani v horkém létě toto nehrozí, ovšem zde by daleko dříve došlo k přehřátí motoru než k samotnému požáru. V zimě je karton ochlazován proudícím vzduchem, takže toto opravdu nehrozí. Kdo se bojí, může použít např. sololit, ovšem karton má tu výhodu, že při vyšších teplotách, např. okolo +5°C lze složit např. napůl a zakrýt s ním pouze část chladiče. s kartonem před chladičem v zimním období jezdím několik let bez jakýchkoliv problémů vyjma toho, který popisuji výše. To samé x mých známých a to i u daleko novějších aut nežli je felda. Karton, resp. jakoukoliv clonu před/za chladičem považuji za účelnou věc, která napomůže dřívějšímu prohřátí na provozní teplotu a usnadní tím práci motoru s dalšími výhodami, jako je např. úspora paliva. Takže tolik mé zkušenosti...
Re: karton před chladičem
já zkoušel karton před chladič na obou mých fěldách v zimě s teplotama pod -10C ujetí prvních 10km paráda, auto topí ihned (topí hned i bez kartonu), zahřeje se ne provozní teplotu taky hezky. Pak se ale začnou obě auta přehřívat, optimální bylo něco míň než půlku chladiče zakrýt.
Re: karton před chladičem
... projevilo se ti přehřátí nějak negativně i na chodu motoru na volnoběh? případně pouze na LPG, nebo i na benzín? Ještě možná jednu věc bych zde měl uvést: mám zaslepené přisávání teplého vzduchu od výfuku do filtrboxu. Což by ale při provozu na teplý motor nemělo mít vliv, jelikož při vyhřátem motorovém prostoru se stejně klapka teplého vzduchu sama uzavře...
Re: karton před chladičem
neprojevilo se to nijak ani na LPG ani na benzín, ale prostě mě štvalo, že věčně hučel ventilátor a ručička teploty byla pořád v červeném poli... karton před chladičem je podle mě dneska už zbytečnost. Nebo když už, tak jen částečně zakrýt.
Re: karton před chladičem
OK. zakrývám také podle aktuálních teplot, pokud je kolem 0°C stačí půlka, celej tak od -10°C a nižších teplotách. Nicméně zdá se mi, že karton před chladičem svůj pozitivní vliv má. Poslední věc - máš krokový motorek, nebo máš seřízeno pouze na ruční škrťák a krokáč máš vyřazený/odpojený/vyndaný?
Re: karton před chladičem
tohle nevím, do plynu nijak nezasahuju a nechci zasahovat. Vím, že mám lovato, sekvenci ale více nevím. S plynem jezdím k plynaři...
Re: karton před chladičem
aha, sekvence... herdek to se to nějak začalo rozmáhat. já mám podtlak, to je úplně jiný systém... ale každopádně díky za odpovědi
- lefthandgun
- Příspěvky: 31
- Registrován: pon 19. led 2015 21:30:47
- Bydliště: Slavíkovice/Brno
Re: karton před chladičem
Robe, pořád v tom ale vidím jeden problém a sice, že ti propouští termostat. Motor se chladí taky vzduchem, který proudí přes chladič a přes olejovou vanu, ale to by muselo být hodně pod nulou aby jsi poznal rozdíl. Pokud ti s kartonem motor nedrží volnoběh, karton bych dal pryč a jezdil bez něj.
bývalý člen Hans (smazán pro neaktivitu)
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Felicia 1.6 GLX LPG červená Hatchback
Re: karton před chladičem
můj názor je stejný, že bude termostat seklý a otevřený pokud je znát rozdíl s kartonem nebo bez. Než nastartuju auto, vypínám topení úplně, ujedu tak 1,5km automaticky se auto přepíná na plyn, zapínám topení a auto začíná topit. Na plno topí po nějakých 3km. A že by topilo lépe s kartonem nebo bez mě nepřišlo. O něco dřiv začne topit ale to už je neznatelný rozdíl. Navíc další věc je ta, že v zimě pokud někde zapadneš, budeš hrabat, točit motor, budeš se pomalu škrábat někam do kopce s kartonem před chladičem, zapne se ventilátor a auto podle mě vyvře. Přece jen je to náporový chladič aby se okruh ochlazoval...
-
- Příspěvky: 1116
- Registrován: pát 17. dub 2009 19:23:29
- Bydliště: Modřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: karton před chladičem
hlavně to je proste úplná volovina cpát tam karton.. pokud funguje termostat ma to na dobu ohrati minimální vliv... řekl bych nulový.. a při postavami v koloně spina ventilátor občas i v zimě, takže ses na nejlepší cestě to uvařit..
Re: karton před chladičem
hmm... vadný termostat bych téměř s jistotou vyloučil. Jak jsem psal v příspěvcích výše, i bez kartonu normálně dosáhnu teplotu 88°C, kdy je na rafičce teploměru zřetelně vidět pokles teploty při otevření velkého okruhu přes chladič.termostat mám vyměněný, když mi před dvěma lety na podzim termostat odešel, držela se při venkovní teplotě +10°C teplota na budíku pod 70°C a z větráku foukal jen velmi vlažný vzduch i po ujetí 60 km. Navíc i dle VAGu mi mi provozní teplota kolísá okolo 85°C. S kartonem žádný extrémní rozdíl nepozoruju ve srovnání bez něho, nicméně jsem toho názoru, že je pro motor prospěšné, když se na provozní teplotu zahřeje co nejdříve a není příliš ochlazován mrazivým vzduchem. Samozřejmě, pokud zjistím nebo mi zde někdo napíšete, že Vám felda na LPG dělá to samé, budu vědět, že se jedná o normální stav se kterým není možné nic dělat. Vyndám karton a budu jezdit bez něj... nicméně zajímalo by mě, čím je tato nestabilita volnoběhu - pouze na LPG - způsobena.
Jinak pro úplnost doplním, že v kolonách se prakticky nepohybuji a ani se mi nestává, že bych zapadl. Čímž samozřejmě tuto možnost nevylučuji, ale pokud podobná situace nastane, karton zcela jistě odstraním.
Jinak pro úplnost doplním, že v kolonách se prakticky nepohybuji a ani se mi nestává, že bych zapadl. Čímž samozřejmě tuto možnost nevylučuji, ale pokud podobná situace nastane, karton zcela jistě odstraním.
Naposledy upravil(a) Rob dne stř 28. led 2015 22:21:06, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: karton před chladičem
rychlost ohřátí záleži taky na stylu jízdy a profilu trasy ,
a mám takovej pocit že se dala sehnat krytka do nárazníku NF pro zimní období
a mám takovej pocit že se dala sehnat krytka do nárazníku NF pro zimní období
-
- Příspěvky: 4170
- Registrován: čtv 13. led 2011 6:18:25
- Bydliště: Horní Podluží
- Kontaktovat uživatele:
Re: karton před chladičem
nebo si tam namontuj roletu , z 1203 jich tu mám několik
Re: karton před chladičem
Nemám problém s rychlostí ohřátí, ale s tím, že při použití jakékoliv clony před chladičem je motor pouze na LPG náchylný ke zhasnutí... provoz benzín OK
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: karton před chladičem
Tak jsem dal také karton před chladič. Teplotu mám při jizdě nyní kolem 95 - 100°C. Bohužel se mi teď zbytečně zapíná větrák v motorovém prostoru. Zajímalo by mě, při jaké teplotě má správně sepnout větrák v motorovém prostoru?
Re: karton před chladičem
nojo... v Polabí budou holt jiné teploty než na Vysočině.. zkus karton přeložit napůl a zakrýt jen část chladiče... a jestli často postáváš v kolonách nebo na křižovatkách a jezdíš hlavně po městě, tak bych se na celej karton vy... ale když už jsi ho tam dal, tak by mě zajímalo, jestli jsi taky pozoroval nějaké zhoršení a nepravidelný chod na volnoběh na LPG?? Jinak myslím, že větrák bude spínat právě těsně před dosažením 100°C. Nicméně chladící okruh je pod tlakem, takže chladící kapalina v tom důsledku začíná vařit při vyšších teplotách, nežli při 100°C. Záleží taky na tom, jak hodně koncentrovanou chladící kapalinu v chladícím okruhu máš...
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: karton před chladičem
Já mám asi opětovně termostat v háji, bez kartonu mi teplota na 90°C nevystoupí nikdy, max na 80°C až tak po 7 km. Jezdím většinou jen cca 20 km do zaměstnání. S kartonem mi po těch 7 km vystoupí teplota na cca 95°C - 100°C a v tomto rozmezí se drží. Žádný nepravidelný chod nepozoruji, mám LPG Tartarini. Ten termostat asi už nebudu řešit, za rok a půl jde to auto asi stejně do šrotu, protože mi pak končí platnost tlakové revize na LPG nádrži i platnost TK a další TK už to auto bez větších investic neprojde. Mimo jiné bych musel měnit i nějaké rozvodové trubičky brzdového systému kvůli jejich povrchové korozi a zase opravovat korozi na karoserii a asi i vyměnit páté dveře, na to auto už kašlu, nechci do něj investovat, jen ho nechám dosloužit co to dá a pak koupím Fabii. Také mě uniká kapalina z chladícího systému, respektive když ji doliji po horní rysku v nádržce, tak začne unikat dokud neklesne na spodní rysku a tam už se drží a neuniká. Takže to mám dlouhodobě na spodní rysce, snad to ničemu nevadí? Opravář v servisu říkal že ne.
Re: karton před chladičem
jestli tam třeba nemáš termostat na 80°C, který je rozměrově stejný, ale nemá tam být, správně má být teplota otevření 88°C. Pokud by byl termostat úplně v háji, nedostal by ses přes 70°C, zvlášť ne v tomto ročním období. Otevření termostatu bys měl postřehnout na poklesu rafičky na teploměru, je to poměrně znatelný pokles při otevření termostatu. Je možné, že třeba termostat propouští jen trochu, nebo resp. neuzavírá úplně. Novej termostat se dá koupit okolo 100 Kč (nejlepší je z mé zkušenosti wahler) a trochu bych se nad ním zamyslel už jen z důvodu úspory PHM. Vyvaření, nová LPG nádrž, zadní dveře, to jsou tisícové investice, které bych si rozmýšlel. Nicméně i kdyby ses rozhodl dát auto úplně do cajku, přes 20 tis Kč to stát jistě nebude a za ty peníze žádnou fábii nekoupíš, tím méně nějakou solidní. Na druhou stranu, pokud tě fábie láká, není důvod si ji nekoupit. Co se týká poklesu kapaliny v expanzní nádržce na spodní rysku, to samé má můj otec u fazola už cca 10 let. Celou dobu spokojeně jezdí a neřeší... a nic se neděje. takže asi tak...
-
- Příspěvky: 449
- Registrován: pát 20. črc 2012 11:05:51
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: karton před chladičem
Ja mam před chladicem prusvitne plexi. Je skoro přes cely chladic (vrchni část odkryta) vespod par vyvrtanych dir aby to po zahrati i chladilo. A jsem spokojen zahriva se to +- normalne, nedrzi to vodu a nejde videt ze by tam něco bylo. Jednou se mi to prehrivalo a to jen proto ze jsem mel všechny skviry zacpane sněhem a breckou z cesty.
https://www.flickr.com/photos/127894722@N07/
- potkaj se dva..křižovatka dva pruhy....semafor...červená.....start !ruská ruleta, zelená...jede se deset,dvacet,dvojka přes třicet a trojka na čtyřicet.....pade ! ....votáčky dva,skoro tři litry..holky na chodníku mi hážou kalhotky....
Re: karton před chladičem
Sruty, co máš za feldu (1,3 BMM / MPI, 1,6....) a co za LPG systém, podtlak, sekvenci...? a při provozu na LPG pozoruješ při použití clony před chladič nějaké problémy s volnoběhem - nestabilita, náchylnost ke zhasnutí, nízké otáčky... díky....
Naposledy upravil(a) Rob dne pát 06. úno 2015 10:16:20, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 647
- Registrován: ned 09. led 2011 20:19:57
- Bydliště: Nepolisy
- Kontaktovat uživatele:
Re: karton před chladičem
No je to možné, každopádně je rozbitý, teplá voda se dostává i do velkého okruhu ještě předtím, než teplota vůbec vystoupí na 70°C, dnes jsem to otestoval, když jsem po ujetí kilometru sahal na hadice.Rob píše:jestli tam třeba nemáš termostat na 80°C, ...
-
- Příspěvky: 449
- Registrován: pát 20. črc 2012 11:05:51
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: karton před chladičem
bohužel nemam lpg jen ze se da pouzit i něco jiného nez karton. je to 1.3mpi 50kw a funguje to porad stejne bez rozdilu. kolegove co maji sporáky (ne feldy) si davaji kartony a nemaji zadne problémy a jako automechanik (nedelam plyny) nevidim důvod aby to mělo vliv na funkci plynu. Spise bych videl problém s nastavenim plynu pro zimni obdobi (nove plyny to delaji automaticky ale u starych se to myslim nastavuje) ale jak rikam s lpg nemam zadne zkusenosti ani se o nej nezajimam. Nevim i když pises ze povitahnuti to nedela tak se mi to nezda.... nevidim důvod, asi bych zajel za nejakym dobrym plynarem v okoli a zeptal se ho na to.
https://www.flickr.com/photos/127894722@N07/
- potkaj se dva..křižovatka dva pruhy....semafor...červená.....start !ruská ruleta, zelená...jede se deset,dvacet,dvojka přes třicet a trojka na čtyřicet.....pade ! ....votáčky dva,skoro tři litry..holky na chodníku mi hážou kalhotky....
Re: karton před chladičem
Síce nemám LPG, ale podľa popisu by to mohol byť chybný snímač teploty chladiacej kvapaliny.
Snímač má 2 okruhy. K 1. je prpojený zkazovateľ teploty na prístrojovej doske - ten vyzerá byť OK.
2. okruh poskytuje informácie o teplote riadiacej jednotke a tá asi nemá správne údaje. To by zodpovedalo popisovaným príznakom.
Ja som na mojej Felicii (model 98) zakryl spodné mriežky po nárazníkom. Použil som na to kus sololitu, ktorý zapadol presne medzi plasty tesne za mriežkami. Je to vzhľadovo nenápadné, sololit pevne drží a nerozmočí sa v daždi, nedotýka sa chladiča, nevznikajú zbytočné vzduchové turbulencie medzi mriežkami a chladičom. Motor je stále dostatočne chladený a neprehrieva sa ani v kolóne, či na križovatke v meste. Nechávam ho tam celú zimu, je to bez problémov a bez "údržby".
Snímač má 2 okruhy. K 1. je prpojený zkazovateľ teploty na prístrojovej doske - ten vyzerá byť OK.
2. okruh poskytuje informácie o teplote riadiacej jednotke a tá asi nemá správne údaje. To by zodpovedalo popisovaným príznakom.
Ja som na mojej Felicii (model 98) zakryl spodné mriežky po nárazníkom. Použil som na to kus sololitu, ktorý zapadol presne medzi plasty tesne za mriežkami. Je to vzhľadovo nenápadné, sololit pevne drží a nerozmočí sa v daždi, nedotýka sa chladiča, nevznikajú zbytočné vzduchové turbulencie medzi mriežkami a chladičom. Motor je stále dostatočne chladený a neprehrieva sa ani v kolóne, či na križovatke v meste. Nechávam ho tam celú zimu, je to bez problémov a bez "údržby".
Re: karton před chladičem
Vadný snímač mě také napadnul, vyzkoušel jsem celkem 3 ks s nulovým výsledkem. Jak jsem psal výše, teplota na budíku i na VAGu sedí, žádné čidlo nehází chybové hlášení ve VAGu.
Sololit není špatný nápad skrze jeho větší tvarovou stálost oproti kartonu, nicméně problém u mě není v nestálosti kartonu, ale v nestabilitě volnoběhu na LPG. Každopádně díky ještě jednou za tip, ale tímto to není...
Sololit není špatný nápad skrze jeho větší tvarovou stálost oproti kartonu, nicméně problém u mě není v nestálosti kartonu, ale v nestabilitě volnoběhu na LPG. Každopádně díky ještě jednou za tip, ale tímto to není...