FilmováAuta.CZ

Detail uživatele Jura_Favorit

Odkaz na tuto stránku: www.feliciaklub.cz/jura_favorit
Serie Typ Favorit 136 GLXi Felicia klub
Rok 1994
Objem 1,3 (50Kw)
Barva Modrá královská - K4K4

Bývalý člen klubu při stránkách skodafavorit.cz - s tímto "klubem" však mám bohudík společnou již jen minulost a od jakékoliv následné klubové činnosti se distancuji zcela. Proto mne, prosím, kvůli věcem týkajících se Fávoklubů ani nekontaktujte, nemám k tomu už co říci a nezajímá mne to. Důvodů mám k tomu víc než dost. Kdo to nechápe, jeho problém, mně je to jedno... Děkuji.

>>> Slovy Vičiho: "Hovno nevyleštíš!" <<<

- typ:
Škoda Favorit 136 GLXi „Modrý Tygřík“ MPi (původně 135 LXi pochopitelně s BMM)

- historie vozu:
vyroben na konci listopadu 1994 (přesněji 26.11.1994, tedy až čtvrt roku po ukončení výroby Favoritů; podle nějaké expediční databáze Škodovky by to snad měl být 4. poslední vyrobený Favorit - beru to s rezervou a humorem, ale nereálné to není vzhledem k tomu datu, poměrně nestandardní výbavě už při prodeji ze salonu a také kolik dílů je tam z výroby čistě Feldových), prodán až v půli ledna 1995, já jej vlastním od přelomu let 2002/3 - jsem třetí majitel, avšak historii auta znám celou :o) K 1.8.2016 najeto 119 500 km.

Můj cíl je dostat z Favorita pomyslné maximum při zachování pokud možno 100% sériového vzhledu a za použití výhradně originálních dílů a příslušenství. Nicméně se nejedná o žádný show-car, ale o vozidlo ještě před pár lety mi sloužící v běžném provozu i pro radost; celoročně garážované a používané jen příležitostně je teprve od podzimu 2010. Konstruktivní kritice se nebráním, avšak podotýkám, že to, co dělám, jednoduše dělám proto, že to tak dělat chci a dělám si to pro sebe a své potěšení. Ne pro nějaké srazy, pochybné kluby apod., ty jsou mi ukradené :-)

- karoserie:
po částečné vyvářce v letech 2003-4, jednou z toho bude úplně jiné auto (nebudu dále rozvádět).
Kromě toho karoserie podstoupila mnoho drobných, více či méně viditelných úprav a vylepšení jako např. instalace jiných, účinnějších sametek a gum oken, nepovažuji za důležité se o tom více rozepisovat. Celá karoserie je dodatečně vytlumená a odhlučněná kvalitními tlumícími materiály, jako je Dynamat, Indasa, Vibraflex apod.

- podvozek, brzdy:
původně sériový, 2005 vše vyměněno za nové, na HBV odstraněny omezovací ventily, stabilizátor zadní nápravy (příprava na něj již z výroby); s přestavbou tam samozřejmě přijde něco zcela jiného co se brzd i podvozku týká - co konkrétně, to tu zatím psát nebudu. Tlumiče s pružinami jsou momentálně použity HP Sporting.
Alu kola AMZ známá z anglického akčního modelu Flair-line, originální bezpečnostní šrouby, pneu Michelin Energy.

- motor:
Prapůvodně z výroby typ 781.135B, tedy 40 kW motor s jednobodovým vstřikováním Bosch MONOMOTRONIC s řízeným katalyzátorem. V průběhu let motor procházel mnoha nejrůznějšími více či méně zdařilými úpravami s cílem zvyšování výkonu, až se z něj stal plnohodnotný motor typu 781.136M, přičemž původní zůstal už jen blok motoru, vložky válců a kliková hřídel. V současné době je motor osazen vstřikováním MPi, tedy čtyřbodovým vstřikováním paliva Siemens SIMOS 2P. Řídící jednotka motoru, vačková hřídel a hlava (136M) pochází z dílny MOTOR-EXCEL, tento funkční celek pak doplňuje splněný sen v podobě jednoho z cca 7 vyrobených celonerezových výfuků MOTOR-EXCEL (svody 4-2-1, střed s rezonátorem a účinný koncák) od TIWa, původem přímo z legendární Dedlovy Felicie. A současně s tímto jsem od TIWa získal ještě "Dedlovo žluté tajemství" - ŘJ s unikátním Dedlovým vývojovým M-E softem na míru naladěným k motoru s tímto výfukem :-) O ideální tepelné podmínky motorového oleje se stará koncernový výměník voda-olej, chlazení je posíleno chladičem ve verzi pro tropy/klima a k němu odpovídající saharou. Vstřikování pracuje se zvýšeným tlakem paliva pomocí upraveného regulátoru na vstřikovací liště. Diagnostika je plnohodnotná OBD II totožná s Feliciemi (zásuvka v interiéru a není třeba žádných redukcí apod. jako u Favoritů BMM). A protože pokrok nezastavíš, motor roztáčí nový originální startér z Felicie a elektriku tomu všemu zajišťuje 70A alternátor Bosch.

- výbava:
původně LX s poměrně nadstandardní výbavou, dnes víceméně kompletní GLX výbava a ještě spousta věcí navíc. Jmenovitě z toho, co stojí za zmínku: palubní počítač Apri CD-1i, stropní hodiny Tesla (černé dvoutlačítkové), alarm MetaSystem s imobilizérem a centrální zamykání na DO, příprava na rádio včetně antény, hlásič rozsvícených světel při vypnutém motoru a otevřených dveřích (Akin), paměťový cyklovač, otáčkoměr, středový panel, originální čtyřramenný volant, otevírání 5. dveří páčkou vedle sedadla řidiče, originální kožený paket (samozřejmě vyjma volantu - tedy hlavice a manžeta řadící páky a rukojeť ruční brzdy), originální prodlužovač osvitu (synchronizace s centrálním zamykáním a alarmem), osvětlení zavazadlového prostoru, originální výškové reproduktory ze Solitaira, výškově nastavitelné bezpečnostní pásy řidiče a spolujezdce, originální černý potah stropu, originální sférická vyhřívaná zrcátka s kouřovými skly, uzamykatelné víko kastlíku, střešní okno VS-3, tónovaná skla (čelní s modrým pruhem), polepy sloupků, odnímatelné tažné zařízení (bude zcela zrušeno), zkrácené černé kolíky zámků ve dveřích z Felicie, třetí brzdové světlo vlastní výroby, elektrické naklápění světel, zapojení kontrolky pásů ke svému pravému účelu, ostřikovače světlometů (zapojené přes originální tlačítko - export severské země), stěrač a ostřikovač skla 5. dveří, spoiler Sport94 v laku auta (na sezonu 2016 demontován), originální lízátko pod předním nárazníkem, přední zástěrky, zadní plastové mini-lemy, originální stříška z Black-line, originální nasávač vzduchu na kapotě motoru, originální kouřovo-červená zadní světla a samozřejmě nesmí chybět kouřové krytky bočních směrovek, originální reflexní celočervený panel HELLA (v konečné fázi ale bude nahrazen ještě něčím jiným - nebudu prozrazovat čím, ale kouřovočervený panel od Helly to taky nebude), originální duralová rozpěrná tyč předních tlumičů, originální leštěná koncovka výfuku, nová originální roletka skla 5. dveří, nové originální nášlapové kryty prahů, originální šuplík pod sedačku, variabilně jediná originální maska s přídavnými dálkovými světlomety (po celkové renovaci a v laku auta), originální polepy B sloupků a rámu skla 5. dveří, ...
Není-li uvedeno jinak, vše jsou originální díly, doplňky a příslušenství a v drtivé většině bylo sehnáno a namontováno jako zcela nové nebo bylo ve voze už od vyrobení.

- v těchto výčtech nejsou zahrnuty díly, které mám již připravené na montáž po dokončení přestavby - od elektrických stahovaček a ucelené sady fungl nových modrých GLX tapeců ve verzi pro el. okna (tedy přední bez díry na tisícihran stahovačky), HP Treningáčůa jiných dílů podvozku a brzd, fungl nové sady originálních ALU kol apod. přes hromady fungl nové originální plechařiny až po zcela nové originální díly interiéru i exteriéru či další originální příslušenství a doplňky; sice už ty krámy nemám, kam dávat, ale když už nové auto, tak seskládané z nových věcí...

http://jurafavorit.rajce.net & http://www.youtube.com/user/JuraFavorit
Dále bylo:

- Škoda Forman Praktik 136LXi r.v. 1993, zachráněná kastle s TP z kovošrotu v opravdu velmi dobrém stavu vzhledem k užitkovému určení vozu, po nezbytných drobných opravách, provedení celolaku, nástřiku spodku a konzervace dutin prodáno (9/2011) na Třinecko.

- Škoda Favorit 135L r.v. 1992, vozidlo po mém dědkovi, nikdy nejel v zimě, v dešti minimálně, od výroby garážovaný, k 1.10.2011 (prodej) najeto 42 800 km a v podstatě tam bylo vše původní tak jak to bylo při koupi v roce 92 ze salonu :o) I po prodeji nadále zůstává v Olomouci, nicméně už asi celkem dostává na prdel.

- ... a hromada dalších hranatých popelnic, které se u mně jen ohřály či ani to ne, nebo posloužily jako dárci ND :-)

Daily car - Škoda Octavia combi 1.9 TDI elegance
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Další fotky, videa atd.:

http://jurafavorit.rajce.net
a něco málo také na http://www.youtube.com/user/JuraFavorit
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Sháním:

http://skoda-virt.cz/cz/inzerce/nahradni-dily-prislusenstvi-koupe-cz/144577-koupim-tyto-raritky-na-favorita/
Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit Fotografie: Jura_Favorit
Jméno a příjmení: Jura Přezdívka: Jura_Favorit
Město: Olomoucko
Stát/kraj: Olomoucký kraj (M)
Web: http://jurafavorit.rajce.net




Stránka byla zpracována za 0.017s.