FilmováAuta.CZ

Motor o objemu 1,6

Felicia 1,6 MPi

Motor 1,6 MPi byl montován do Felicií na základě dohody s koncernem VW, kde se tento zážehový motor VW 1,6 MPi (AEE) již montuje.

Šlo o zážehový motor s vícebodým vstřikováním (zkratka MPi - Multi Point Injektion).

Motor byl dodáván ve čtyřech variantách, pro každou variantu byl použit jiný držák pomocných agregátorů:

  • základní (bez posilovače a klimatizace)
  • s posilovačem
  • s klimatizací
  • s posilovačem a klimatizací

Motory VW jsou koncepčně i konstrukčně od motorů Škoda odlišné. Sice mají převodovky v podstatě shodné, jen v detailech jsou odlišné a nezáměnné. Tyto převodovky mají upravené skříně, s převodovkami Škoda stejná soukolí rychlostních stupňů, ale jiné stálé převody. Při montáži musel být vložen mezikus eliminující rozdílná upevňovací místa. Upevňovací konzole a související díly nejsou záměnné, protože motory VW mají v příčném směru o 2° větší sklon než motory Škoda.

Zjištění vašeho typu motoru pomocí kódu motoru.

Označení motoru AEE - 1,6 MPi

Základní technické údaje

Typ motoru - 1,6 MPi
Identifikační kódAEE
Výroba8/1995 - 2001
Zdvihový objem (cm3)1598
Max. rychlost (km/h)160
43 / 5000
Max. výkon motoru (ISO) / při ot. (kW/min-1)55 / 4500
43 / 5000
Max. točivý moment (ISO) / při ot. (Nm/min-1)135 / 3500
Vrtání (ø v mm)75,5 (76,5)
Zdvih (mm)86,9
Stupeň komprese9,8
Hydraulická zdvihátkastandard
Pořadí zapalování1-3-4-2
Příprava směsi1 AV MPi
Palivo-oktanové číslo95-bezolovnatý / 98
Spotřeba (90km/h / 120 km/h / město / mix)5,6 / 7,5 / 8,3 / 7,1
Spotřeba combi (90km/h / 120 km/h / město / mix)5,6 / 7,3 / 8,5 / 7,1
Zapalování1 AV
Vlastní diagnostikastandard
Lamda - Regulacestandard
Katalyzátorstandard

Časování vzduchu (měřeno při vůli ventilů 0,43mm)
Sání otevírání před HÚ
Sání uzavírá po DÚ32°
Výfuk otevírá před DÚ27°
Výfuk zavírá po HÚ


HmotnostiLX verze / GLX verze
Pohotovostní hmotnost (kg)965 / 1015
Zatížení přední nápravy při pohotovostní hmotnosti (kg)597 / 637
Zatížení zadní nápravy při pohotovostní hmotnosti (kg)368 / 378
Užitečný náklad (kg)485 / 435
Celková hmotnost (kg)1450
Zatížení přední nápravy při celkové hmotnosti (kg)728 / 755
Zatížení zadní nápravy při celkové hmotnosti (kg)722 / 695
Hmotnost příp. vozidla (brzděné/nebrzděné) (kg)900 / 400
Hmotnosti (combi)LX verze / GLX verze
Pohotovostní hmotnost (kg)1005 / 1055
Zatížení přední nápravy při pohotovostní hmotnosti (kg)587 / 627
Zatížení zadní nápravy při pohotovostní hmotnosti (kg)418 / 428
Užitečný náklad (kg)485 / 435
Celková hmotnost (kg)1490
Zatížení přední nápravy při celkové hmotnosti (kg)714 / 741
Zatížení zadní nápravy při celkové hmotnosti (kg)776 / 749
Hmotnost příp. vozidla (brzděné/nebrzděné) (kg)900 / 400


Náplně
Objem palivové nádrže (l)42

Čistič oleje
030 115 561 AN / AB
průměr76 mm
výška88 mm
Otevírací tlak obtokového ventilu2,5 bar
Celý seznam filtrů

Felicia 1,6



Převody
Stálý převod3,833
Převodový poměr I.3,308
Převodový poměr II.1,913
Převodový poměr III.1,267
Převodový poměr IV.0,927
Převodový poměr V.0,717
Zpátečka2,923
Felicia Motor

Kontrolní a seřizovací hodnoty
 Kontrolní hodnota
Teplota olejemin. 80°C
Doba ohřevu katalyzátoru2 minuty při 2500/min
Volnoběžné otáčky (1/min)640 - 790
Předstihneseřizuje se
Obsah CO při volnoběhu (%)
Měřeno za katal.
0,0 až 0,5
Zvýšené volnoběžné otáčky (1/min)2500 - 2800
Lambda hodnota při 2500 - 2800/min0,97 - 1,03
Obsah CO při 2500 - 2800/minmax 0,3 %
Otáčky pro kzoušení regulačního obvodu (1/min)540 - 890
DELTA - Lambda0,03

Zapalovací svíčky
TypBOSCH W7 LT C R
Vzdálenost elektrod (mm)0,9 až 1,1
Interval výměny (km)60 000
Utahovací moment (Nm) (dosedací poloha)30 (plochá)
TypNGK BUR 6 ET
Vzdálenost elektrod (mm)0,7 až 0,9
Interval výměny (km)60 000
Utahovací moment (Nm) (dosedací poloha)30 (plochá)
Celý seznam zapalovacích svíček

Zapalovací svíčky

Přehled řemenů alternátoru
TypŘemen alternátoru
Motor 1,66-drážkový
751 mm
Contitech
Motor 1,6 klima6drážkový
1080 mm
Contitech
Motor 1,6 servo6drážkový
1068 (1070) mm
Contitech
Motor 1,6 klima+servo6drážkový
1125 mm
Contitech
Celý seznam řemenů alternátoru

Řemen

Výměna rozvodů
Napínací kladka

Příčina, proč s kladkou z druhovýroby běhal celou dobu řemen ke straně. Řemenice pro plochý řemen není plochá. Má tvar řekněme soudku. Tedy uprostřed má větší průměr než na okrajích. Originál kladka má uprostřed cca o 0,3mm větší průměr než na okraji. Výroba takové kladky je ale náročnější. Forma musí mít čelisti, aby soudkovitá kladka šla vyndat. Druhovýrobce kladky šetřil a kladka je kůželová. Tedy při jednom okraji je o 0,2mm větší, než při druhém. Na takovou kladku stačí jednoduchá forma bez čelistí a úkos pomáhá snadnému vyjmutí. Výsledek je ale takový jaký jsem pozoroval. Řemen se stále tlačí ke straně a nebýt na řemenici vodní pumpy nákolky, tak by spadnul během okamžiku.

Když kupujete kladku, dávejte pozor zda jsou na funkční ploše kladky viditelné spoje formy (dvě čelisti zanechají dvě vlasové čárky napříč kladky). Případně kladku přeměřte, zda má požadovaný tvar. Oba okraje musí mít naprosto stejný průměr (řekněme v desetině milimetru) a prostředek musí být o několik desetin větší.

Napínací kladka

Felicia 1,6 MPi

Felicia, motor 1,6 MPi

standard = standard   na objednávku = na objednávku   nedodává se = nedodává se

Nenašel jsi co hledáš? Zkus návody, nebo forum na téma 1,6 MPi.





Stránka byla zpracována za 0.005s.