od Dan220 » ned 07. zář 2014 20:25:50
Tak jsem tady četl tohle téma a mám pocit, že se zde jen mluví a mluví a nic podstatného se tady nikdo nedočte. Připadá mi, že každý by chtěl snížit hlučnost svojí feldy, ale protože už jsou to stará auta, nikdo do toho nechce vrážet moc peněz a někdo snad ani neví, co chce, protože nikdy neměl možnost porovnat sériové auto s autem odhlučněným. Mám doma Octavii I., o které se obecně ví, že je to hlučná past. Než jsem začal odlučňovat naší oktu, dost jsem se o to zajímal a hodně četl. Dostal jsem ji do stavu, kdy každý, kdo s ní jel, byl překvapen tím, jak jsem snížil její hlučnost a jaká je v ní akustika. Ale ono je něco za něco - stálo mě to okolo 25 tisíc. Dnes bych to zvládl levněji, jsem chytřejší, jsou jiné materiály (levnější se stejnou nebo i vyšší účinností). Takže pokud to myslíte s vaší feldou vážně, smiřte se s tím, že vás to bude něco stát, jinak ničeho v podstatě nedosáhnete. Pusťte z hlavy nesmysly jako mirelon, odhlučnující vaty a podobné kraviny !!! 70 % hluku ve vozidle tvoří vibrace. Jde hlavně o vibrace plechů a plastů. Tady je potřeba začít. Materiálů je hodně, snadno je najdete na netu, stačí gůůůgl ;) . Žádné asfaltové pláty, to je holý nesmysl, je potřeba použít materiál k tomu určený. A platí zásada, než jednu tlustou vrstvu stejného materiálu, je lepší a účinnější použít více vrstev různých materiálů - tzv. sendvič. Opět na netu najdete dost článků, jen hledat, tady se to nedá všechno napsat. Správná je úvaha tlumit dělící stěnu od motorového prostoru, podběhy, střechu, kufr, víko motoru (to je velmi účinné). Nezapomeňte na dveře, to hodně pomůže a zvlášť, pokud chcete udělat ve dveřích ozvučnici pro reproduktory (to je ale samostatné téma). Od polepení podlahy nečekejte výrazné snížení hlučnosti uvnitř vozidla. Spodek je pokryt plastickou vrstvou proti poškození. Ta sama o sobě brání vibraci podlahy a navíc bývá profilovaná pro zvýšení tuhosti. Na podlahu je dobré použít nějaký materiál, pokud řešíte akustiku v autě nebo jako já její zateplení, protože když jsme jezdili na lyže, mrzly mi v autě nohy. Stejně tak počítejte s tím, že utlumení hluku se projevuje zejména při vysokých rychlostech. takže pokud někdo jezdí jen okolo "kostela", ať nečeká velký efekt.
Ale abych se dostal zpět k feldám. Pořídili jsme si domů feldu na stavbu baráku. R.v. 1996, motor 1,6, 145.000 km. Na stavbu dobrá, ale ten hluk :thumbdown: . Věděl jsem, že do tohoto auta nechci nic moc vrážet, takže jsem udělal jen to nejnutnější - vylepil jsem všechna dveře, polepil jsem víko motoru, dělící stěnu motoru, přední podběhy zevnitř, celý kufr (to je v podstatě nutnost) a střechu. Používal jsem bitumenové pláty o síle 1,8mm a 2mm (zbytky z jiných tlumení). Střechu, přepážku v motorovém prostoru a boky v kufru jsem navíc polepil druhou vrstvou protihlukové pěny. Jak říkám, nechci do feldy nic moc investovat. Přesto jsem měl ale pocit, že tomu něco chybí. A pomohla mi náhoda, když jsem zjistil, že mi zatéká do kufru voda. Krom toho, že jsem si podlepil zadní světla, což samozřejmě nemá na hluk asi velký efekt (ale kdo ví, jestli i tady nemůže docházet k nasávání vzduch a tím ke tvoření hluku), jsem si vyměnil i pirelku okolo 5. dveří (přitahování zámku proti zatékání nepomohlo). Voda v autě zmizela, ale zmizel i ten divný hluk, který jsem ještě v autě slyšel. A tak jsem neváhal, a přeci jen do feldy zainvestoval a koupil jsem ještě nové pirelky na všechny dveře. No, a teď je to ono. Kdo nevěří, nemusí. Ale tohle je moje rada pro jednu z možností, jak snížit hluk ve feldě. Po výměně pirelek, kterým bylo uctivých 18 let, se naše felda i již přes provedené odhlučnění výrazně ztišila.
Tak jsem tady četl tohle téma a mám pocit, že se zde jen mluví a mluví a nic podstatného se tady nikdo nedočte. Připadá mi, že každý by chtěl snížit hlučnost svojí feldy, ale protože už jsou to stará auta, nikdo do toho nechce vrážet moc peněz a někdo snad ani neví, co chce, protože nikdy neměl možnost porovnat sériové auto s autem odhlučněným. Mám doma Octavii I., o které se obecně ví, že je to hlučná past. Než jsem začal odlučňovat naší oktu, dost jsem se o to zajímal a hodně četl. Dostal jsem ji do stavu, kdy každý, kdo s ní jel, byl překvapen tím, jak jsem snížil její hlučnost a jaká je v ní akustika. Ale ono je něco za něco - stálo mě to okolo 25 tisíc. Dnes bych to zvládl levněji, jsem chytřejší, jsou jiné materiály (levnější se stejnou nebo i vyšší účinností). Takže pokud to myslíte s vaší feldou vážně, smiřte se s tím, že vás to bude něco stát, jinak ničeho v podstatě nedosáhnete. Pusťte z hlavy nesmysly jako mirelon, odhlučnující vaty a podobné kraviny !!! 70 % hluku ve vozidle tvoří vibrace. Jde hlavně o vibrace plechů a plastů. Tady je potřeba začít. Materiálů je hodně, snadno je najdete na netu, stačí gůůůgl ;) . Žádné asfaltové pláty, to je holý nesmysl, je potřeba použít materiál k tomu určený. A platí zásada, než jednu tlustou vrstvu stejného materiálu, je lepší a účinnější použít více vrstev různých materiálů - tzv. sendvič. Opět na netu najdete dost článků, jen hledat, tady se to nedá všechno napsat. Správná je úvaha tlumit dělící stěnu od motorového prostoru, podběhy, střechu, kufr, víko motoru (to je velmi účinné). Nezapomeňte na dveře, to hodně pomůže a zvlášť, pokud chcete udělat ve dveřích ozvučnici pro reproduktory (to je ale samostatné téma). Od polepení podlahy nečekejte výrazné snížení hlučnosti uvnitř vozidla. Spodek je pokryt plastickou vrstvou proti poškození. Ta sama o sobě brání vibraci podlahy a navíc bývá profilovaná pro zvýšení tuhosti. Na podlahu je dobré použít nějaký materiál, pokud řešíte akustiku v autě nebo jako já její zateplení, protože když jsme jezdili na lyže, mrzly mi v autě nohy. Stejně tak počítejte s tím, že utlumení hluku se projevuje zejména při vysokých rychlostech. takže pokud někdo jezdí jen okolo "kostela", ať nečeká velký efekt.
Ale abych se dostal zpět k feldám. Pořídili jsme si domů feldu na stavbu baráku. R.v. 1996, motor 1,6, 145.000 km. Na stavbu dobrá, ale ten hluk :thumbdown: . Věděl jsem, že do tohoto auta nechci nic moc vrážet, takže jsem udělal jen to nejnutnější - vylepil jsem všechna dveře, polepil jsem víko motoru, dělící stěnu motoru, přední podběhy zevnitř, celý kufr (to je v podstatě nutnost) a střechu. Používal jsem bitumenové pláty o síle 1,8mm a 2mm (zbytky z jiných tlumení). Střechu, přepážku v motorovém prostoru a boky v kufru jsem navíc polepil druhou vrstvou protihlukové pěny. Jak říkám, nechci do feldy nic moc investovat. Přesto jsem měl ale pocit, že tomu něco chybí. A pomohla mi náhoda, když jsem zjistil, že mi zatéká do kufru voda. Krom toho, že jsem si podlepil zadní světla, což samozřejmě nemá na hluk asi velký efekt (ale kdo ví, jestli i tady nemůže docházet k nasávání vzduch a tím ke tvoření hluku), jsem si vyměnil i pirelku okolo 5. dveří (přitahování zámku proti zatékání nepomohlo). Voda v autě zmizela, ale zmizel i ten divný hluk, který jsem ještě v autě slyšel. A tak jsem neváhal, a přeci jen do feldy zainvestoval a koupil jsem ještě nové pirelky na všechny dveře. No, a teď je to ono. Kdo nevěří, nemusí. Ale tohle je moje rada pro jednu z možností, jak snížit hluk ve feldě. Po výměně pirelek, kterým bylo uctivých 18 let, se naše felda i již přes provedené odhlučnění výrazně ztišila.